سایر خبرها
ادعای بازگشت پذیری تعهدات ایران چه قدر عملی است؟
از مهم ترین بخش ها، وضعیت بازار مسکن باشد. بازار یاد شده طی 2 سال گذشته در وضعیت رکود قرار داشته و از همین رو فعالان این بخش از اقتصاد کشور ابراز نارضایتی می کنند. با این حال عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی می گوید: بازار مسکن یک بازار داخلی است و توافق هسته ای نمی تواند تأثیر مستقیمی بر بازار مسکن بگذارد. در این میان بیشترین انتظار برای کاهش قیمت ارز بود. از فروردین ماه امسال که توافق
واکنش سرد 4 بازار اقتصادی به توافق هسته ای
ماندن در بازار کشورمان، مسئولان وزارت صنعت و شرکت های خودروسازی داخلی همچنان بر طبل افزایش قیمت خودرو می کوبند. پس از آنکه محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با رد هر گونه کاهش قیمت خودروهای داخلی، ارزان شدن خودروهای وارداتی را منوط به کاهش نرخ ارز دانست، خودروسازان داخلی نیز از گرانی خودرو پس از لغو تحریم ها خبر می دهند. همشهری همچنین از نزول بورس پس از مذاکرات وین برخلاف انتظار
تازه ترین فتاوی رهبری درباره اینترنت، ماهواره، تحصیل در دانشگاه مختلط، خلوت با نامحرم، جادوگری، قمه زنی ...
ی آن مستلزم حرج و مشقّت باشد و با وجود موها، امکان مسح بر پوست سر نباشد، مسح روی همان موها، کافی است. جهل نسبت به مقدار مسح پا 38٫ شخصی که بر اثر جهل به مسأله، مسح پا را تا برآمدگی روی پا می کشیده، اعمالش نسبت به گذشته محکوم به صحّت است ولی بعد از این تا مفصل ساق، مسح نماید. زخم محل مسح 39٫ شخصی که محل مسح او زخم است اگر نتواند دستِ تر بر آن بکشد باید تیمم کند
هند در روابطش با ایران به دنبال چیست؟
سرویس سیاسی بی باک بخش بین الملل: همزمان با توافق هسته ای تهران با 1+5، آسیای مرکزی می داند که نه تنها لغو تحریم ها تجارت را "با ایران" و "از طریق ایران" سودآورتر خواهد ساخت، بلکه ایران به عنوان یک مسیر ترانزیتِ گاز آسیای مرکزی به اروپا یک گزینه جذاب است. گروه بین الملل مشرق - نخست وزیر هند نشان داده که متصل شدن این کشور به آسیای مرکزی برای دهلی نو اهمیت ویژه ای دارد. این
حمایت هنرمندان از کمپین نوبل برای ظریف
بیان درد دل هایی از وضعیت فعالیت های هنری در گذشته، ضمن حمایت از این حرکت، ابراز امیدواری کردند که دولت بتواند حرکتی مشابه دستاورد مذاکرات هسته ای در حوزه های اجتماعی و هنری برای فعالان این عرصه ایجاد کند. سام درخشانی نیز البته در اظهارنظری سیاسی تر ضمن حمایت از کمپین، ابراز امیدواری کرد که در آینده دیگران در مقابل این دستاورد دولت سنگ اندازی نکرده و کار بزرگ آقای ظریف را خراب نکنند! در
تور اقتصادی ایران به اروپا
ایتالیایی برای فتح بازار جذاب ایران پس از لغو تحریم های غربی در بخش های نفت و گاز، حمل ونقل، ساختمان و دفاعی از هم اکنون آغاز شده است. نمایندگان 80 شرکت فرانسوی در راه ایران دیپلمات های فرانسوی می گویند وزارت خارجه این کشور در جلسه ای مدیران 50 شرکت را در جریان نحوه تجارت با ایران پس از توافق هسته ای قرار داده اند و قرار است در ماه سپتامبر نیز هیأتی متشکل از نمایندگان 80 شرکت فرانسوی
حرکت بورس بر خلاف پیش بینی ها
بازار سهام بر خلاف تصور بسیاری از فعالان اقتصادی پس از حصول توافق هسته ای در مسیر منفی قرار گرفته و نشانه ای از تحرک جدی و ورود پول جدید به آن دیده نمی شود. در هفته جاری، تصویب قطعنامه شورای امنیت که به منزله گامی دیگر در جهت استحکام توافق به شمار می رود هم نتوانست تغییر خاصی در وضعیت رخوت آلود بازار ایجاد کند. به این ترتیب، شاخص کل با عقب نشینی 7/ 1 درصدی در سه روز منفی متوالی به کار خود پایان
اخبار کوتاه 2404
مذاکرات هسته ای وین گفت وگو شده است. در این خصوص با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز مصاحبه شده است. همچنین بررسی وضعیت اقتصادی ایران پس از لغو تحریم ها از دیگر موضوعاتی است که در برنامه خانه ملت به آن پرداخته شده است و عیسی امامی نماینده مردم گرگان درباره آن توضیح می دهد. خانه ملت به تهیه کنندگی محسن رفیعی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک است که پنجشنبه
کنکاشی در ماجرای مک فارلین
درج گزارش مخلوطی از واقعیات و اکاذیب از سفر یک هیئت امریکایی به ایران هفته نامه لبنانی الشراع مورخ 12/8/1365 فضایی متفاوت ایجاد کرد.(28) الشراع در خبر خود نوشت: رابرت مک فارلین یکی از فرستادگان امریکایی در ماه گذشته به طور محرمانه از تهران دیدار کرد و گفتگوهای بسیار مهمی با دکتر محمد لواسانی به نمایندگی از وزارت امور خارجه و محمد علی هادی ، نائب رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی و یکی از
خاطرات هاشمی رفسنجانی در مورد سقوط فاو و جنگ/دفاع سردار قربانی: اشتباه کرده است !!با تحلیل های آبدوغ ...
هیچ تقصیری از سوی فرماندهان، به دست بعثی ها افتاد. محسن رضایی فرمانده وقت سپاه درباره نقش سردار قربانی در عملیات فاو می گوید: در بحبوحه عملیات والفجر 8 به ذهن من آمد که از امام رضا(ع) کمک بگیریم. این شد که به آقای طبسی در آستان قدس، از خط مقدم تماس تلفنی گرفتم. به ایشان گفتم: می توانم خواهشی از شما بکنم؟ آقای طبسی گفتند: بفرمایید! گفتم: شما یک نفر را بفرستید پرچمی که روی حرم امام رضا(ع
روانشناسی شخصیت محمدرضا پهلوی /محمد رضا پهلوی در سفر ی که هر گز بازنگشت!!!
بازخوانی تاریخ جزییات آخرین لحظه های شاه در ایران فرح در خاطرات خود آخرین لحظات شاه در ایران را اینگونه روایت می کند : عزیمت اشک آلوده محمدرضا و من در 26 دی ماه 1357 انجام شد. دخالت امریکا در امور داخلی ایران به اندازه ای رسیده بود که دیگر حتی ما را هم در جریان امور قرار نمی دادند، مثلا ژنرال رابرت هایزر مدتها بود به ایران آمده و فعالیت می کرد در حالی که ما اصلا اطلاع نداشتیم . وقتی محمدرضا فهمید ژنرال هایزر در تهران است بیشتر مشکوک شد و به من گفت: به محض اخذ رای اعتماد توسط بختیار کشور را ترک خواهیم کرد. ما در روزی که بختیار به مجلس رفته بود در فرودگاه بودیم و جریان مجلس را از طریق تلفن بی سیم گوش می کردیم. محمدرضا بیم آن را داشت که ما به سرنوشت ژنرال داوود خان رئیس دولت افغانستان که به اتفاق تمام اعضای خانواده اش اعدام شد دچار شویم. خوشبختانه محمدرضا با پیش بینی درست از ماه ها قبل همه اعضای خانواده دیبا و پهلوی را به خارج فرستاده بود فرزندانم در امریکا بودند بیشتر اعضای خانواده محمدرضا هم به جز والاحضرت شمس و شوهرش در امریکا بودند و جایشان امن بود. اما من و محمدرضا ماهها بود از وحشت این که به دست انقلابیون بیفتیم خواب راحت نداشتیم. روزی که برای خروج از کشور به فرودگاه رفتیم (26دیماه57) ارتشبد قره باغی آمد جلوی هلی کوپتر و احترام کرد .بعد سپهبد بدره ای جلو آمد و من و محمدرضا را بوسید. محمدرضا به قره باغی و بدره ای ، خسرو داد ، ربیعی و اسیر افسران عالی رتبه حاضر در پاویون سلطنتی گفت: ما برای مدت کوتاهی استراحت می کنیم تا ببینیم چه می شود؟ افسران حاضر مثل بچه های کوچک گریه می کردند. سپهبد ربیعی فرمانده نیروهای هوایی دست محمدرضا را گرفته بود و رها نمی کرد. عده ای خود را روی پای محمدرضا انداخته بودند. محمدرضا به عنوان آخرین دستورات به آنها گفت: ما در این شرایط احتیاج به نهایت میهمن پرستی شما داریم. قره باغی با صدای نسبتا بلند گفت: اعلیحضرت چه دستور می دهند؟محمدرضا گفت: ابتکار عمل به دست خود شما است همان که گفتم احتیاج به میهن پرستی در نهایت معنی آن داریم امیدواریم خودتان را نشان بدهید. محمدرضا از آن که مجبور به ترک وطن شده بود به شدت متاثر و ناراحت بود ساعت از یک بعد از ظهر گذشته بود که ما در میان بدرقه دکتر شاهپور بختیار (نخست وزیر) دکتر جواد سعید (رئیس مجلس شورای ملی) دکتر علی قلی اردلان (وزیر دربار) و فرماندهان عالی رتبه ارتش و گروهی از رجال و شخصیت های مملکتی فرودگاه مهر آباد تهران را ترک گفتیم. محمدرضا در گفتگوی کوتاهی که پای پلکان هواپیما با خبرنگاران انجام داد گفت: برای چند روز استراحت به اسوان (مصر) می رود او اضافه کرد همان طور که در موقع تشکیل این دولت گفته بودم مدتی است که احساس خستگی می کنم و احتیاج به استراحت دارم ضمنا گفته بودم بعد از این که خیال ما راحت شود و دولت مستقر شود به مسافرت خواهم رفت و این سفر اکنون آغاز می شود. امروز با رای مجلس شورای ملی که پس از سنا داده شد امیدوارم که دولت بتواند هم در جبران گذشته و هم در قانون گذاری آینده موفق شود و برای این کار ما مدتی به همکاری و حسن وطن پرستی به معنای اشد کلمه احتیاج داریم سخن دیگری غیر از حفظ مملکت و انجام وظیفه بر اساس میهن پرستی ندارم... محمدرضا همین اندازه گفت که خسته است و برای معالجه کشور را ترک می کند و از پاسخ به این پرسش که کی باز خواهد گشت خودداری نمود و گفت که این به وضع مزاجی اش بستگی خواهد داشت. محمدرضا در حالی که از پلکان هواپیما بالا می رفتیم گریه می کرد. در هواپیما خودش به کابین خلبان رفت و هدایت هواپیما را به عهده گرفت و تا فرودگاه اسوان بدون استفاده از خلبان اتوماتیک شخصا هواپیما را هدایت کرد. ما پنج روز در مصر بودیم اما امریکایی ها به ما دستور دادند تا خاک مصر را ترک کنیم در روز پنجم سفیر امریکا به دیدار محمدرضا در اسوان آمد و بدون مقدمه چینی ها تشریفاتی به صراحت گفت شما باید فردا صبح خاک مصر را ترک کنید. تاریخ اساطیر سرزمین آموزش آواز در باب ققنوس مرغ مشهور می گویند که موسیقی دانان هندی چندی از دستگاه های موسیقی خود را مدعی هستند که از ققنوس آموخته اند . مجمل احوال این حیوان آنکه ققنوس مرغی است در یکی از جزایر هندوستان ، طاق است ، او را جفت نباشد و هزار سال عمر می کند و چون نزدیک به مردن رسد ، سه روز قبل از موت ، هیزم بسیار جمع کرده ، بر سر هیمه نشیند ، و نزدیک هزار سوراخ در منقار اوست ، شروع به خواندن می کند ، و هر گونه آواز از منقار او بیرون آید ، و جمیع وحوش و طیور آن صحرا نزد آن مرغ جمع شوند ، بعضی از آواز او مدهوش شوند و برخی بمیرند . و چون وقت فوتش در رسد ، بال و پر بر هم زند ، و آتشی از بال او بجهد و به هیزم افتد و آن مرغ را بسوزاند و خاک و خاکستر گرداند ، آنگاه بادی بوزد و از زیر خاکستر ققنوسی دیگر پیدا شود . برهمن های هند و ریاضت کشان آن دیار به آن جزیره رفته و علم موسیقی را از آن مرغ فرا گرفته اند به نقل از کتاب ریاض السیاحه مستعلی شاه تلخک شیخ عطار و طنازی موقع شهادت نقل است که شیخ عطار در زمان فترت چنگیز خان به دست لکشر مغول اسیر شد و در قتل و عام شهید گشت و سسب شهادت او آن بود که طوطی روح مبارکش از زندان قفس بدن ملول شده ، می خواست که به شکرستان وصال رسد . گویند که مغولی می خواست که شیخ را به قتل برساند و مغول دیگر گفت : این پیر را مکش که خونبهای او هزار درهم بدهم . مغول خواست که ترک قتل شیخ نماید . شیخ گفت : مفروش که بهتر از این خواهندم خرید. شخصی دیگر گفت که این پیر را نکش که به خونبهای او یک توبره کاه می دهم . شیخ گفت : بفروش که به از این نمی ارزم ... سرباز مغول از این شوخی و حرکات شیخ خشمگین شده شمشیر کشید و شیخ شربت شهادت نوشید . به نقل از تذکره دولتشاه شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت... از 26 دی 1357 که محمدرضا پهلوی در بحبوحه انقلاب اسلامی از ایران گریخت تا 5 مرداد 1359 که در بیمارستان رمادی قاهره درگذشت، در سرگردانی و آوارگی بود. او در اولین مرحله از سفر بدون بازگشت خود وارد آسوان مصر شد و به هنگام ورود به مصر مورد استقبال رسمی و تشریفاتی انورسادات رئیس جمهور این کشور قرار گرفت. سادات، میهمانان را به هتلی در یک جزیره مصنوعی در وسط رود نیل انتقال داد. شاه یک هفته در این هتل اقامت کرد. سپس در دوم بهمن 1357 با بدرقه رسمی سادات، مصر را به قصد مراکش ترک کرد. گرچه شاه به دعوت پادشاه مراکش به آن کشور رفت ولی در رباط از آن تشریفات رسمی که در مصر به عمل آمد خبری نبود. ملک حسن پس از دیداری کوتاه و رسمی با شاه، ترتیب انتقال وی و همراهانش را به کاخ جنانالکبیر در حومه پایتخت داد. شاه 67 روز در این کاخ که در وسط باغ بزرگی بنا شده بود، ماند. در طول این مدت از یکسو امامخمینی از نوفللو شاتو به تهران آمد و 10 روز بعد انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و از سوی دیگر در مدت زمان دو ماهه اقامت شاه در مراکش، اکثر درباریان و اطرافیان شاه که وی را در خروج از ایران به مصر و از آنجا تا مراکش همراهی کرده بودند، به تدریج او را رها کرده و رهسپار اروپا و امریکا شدند. تنها جمعی از خدمه بودند که شاه را هنگام ترک مراکش همراهی کردند. از سوی دیگر دولت مراکش نیز به دلیل آنکه تصمیم گرفته بود روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند مایل نبود اقامت شاه طولانی شود. این موضوع را خود شاه و اطرافیانش نیز از فحوای مقالات مطبوعات مراکش فهمیده بودند. شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت تصمیم گرفته بود شاه را به آنجا انتقال دهد اما دولتمردان سوئیس مایل نبودند روابطشان با دولت جدید ایران به خاطر وفاداری به رئیس یک دولت سرنگون شده به خطر بیفتد. محمدرضا پهلوی در شرائطی که نتوانسته بود کشوری را به عنوان پناهگاه بیابد، به پیشنهاد مشترک راکفلرو کیسینجر مجبور شد به باهاما در آمریکای مرکزی،1 برود. این سفر با هواپیمای اختصاصی شاه حسن مراکشی صورت گرفت زیرا خلبان معزی چند روز پس از آنکه شاه و همراهانش را به رباط رساند، با موافقت شاه، مراکش را به مقصد تهران ترک کرد. 2 هواپیما صبح روز 10 فروردین 1358 فرودگاه رباط را به مقصد جزایر باهاما ترک کرد. در فرودگاه باهاما هیچ یک از مقامات دولتی برای پذیرائی از شاه حضور نیافتند و شاه و همراهان توسط رابرت آرمائو عضو ارشد سیا و دوست اشرف پهلوی به مقصد از پیش برنامهریزی شده هدایت شدند. شاه، همسرش و یک پیشخدمت به یکی از جزایر و بقیه همراهان به جزیره دیگر برده شدند. به شاه و فرح اجازه خروج از جزیره داده نشد. شاه 70 روز در این جزیره به سر برد. انتشار خبرهای مربوط به برقراری نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین 1358، شناسائی جهانی جمهوری اسلامی ایران، اعدام هویدا و امرای ارتش شاه در ایران، ورود عرفات به تهران، تبدیل سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین، تعقیب بینالمللی شاه و تشدید بیسابقه مراقبتهای امنیتی برای حفظ جان شاه و ممانعت از ربوده شدن وی، بدترین خبرها و رویدادهائی بود که شاه طی 7 هفته اقامت خود در باهاما با آنها مواجه شده بود. علاوه بر این، در همین مجمعالجزایر بود که شاه توسط پزشکان اعزامی از فرانسه، از بیماران سرطان لنفاویش مطلع شد. 3 شاه و باقیمانده همراهان روز 20 خرداد 1358 با یک هواپیمای کرایهای از باهاما راهی مکزیک شدند و در یک خانه ویلائی که قبلاً برای اقامت آنان در نظر گرفته شده بود، مستقر شدند. گفته میشود وزارت خارجه مکزیک مایل به ورود شاه نبود اما خوزه لوپز پورتیلو رئیسجمهور آن کشور تحت فشار آمریکا مجبور شده بود، وی را در حومه مکزیکوسیتی برای مدتی اقامت دهد. شاه و معدود همراهان وی مدت 4 ماه در این اقامتگاه ماندند. در دوازدهمین روز اقامت آنان در مکزیک دوم تیر 1358 انورسادات از پارلمان مصر تقاضا کرد قطعنامهای تصویب کند و به شاه اجازه دهد تا به عنوان پناهنده سیاسی برای همیشه در مصر بماند. در پارلمان مصر از این پیشنهاد با کفزدنهای بسیار، استقبال شد. 4 هفته پس از ورود شاه به مکزیک بیماری وی تشدید شد. او یک تومور سرطانی بدخیم در ناحیه گردن داشت و از یرقان شدید نیز رنج میبرد. پس از 4 ماه اقامت در مکزیک وی مطلع شد که دولت کارتر با سفر او به آمریکا صرفاً با هدف معالجه بیماریش موافقت کرده است. از این رو در 30 مهر، مکزیکوسیتی را به مقصد بیمارستان نیویورک همان بیمارستانی که 17 ماه پیش امیراسدالله علم وزیر پیشین دربار به بیماری مشابهی در آن درگذشت 4 تر ک کرد و به مدت 54 روز در آنجا بستری شد در این مدت دو بار تحت عمل جراحی طحال و کیسه صفرا قرار گرفت. کمتر از دو هفته پس از ورود شاه به این بیمارستان، سفارت آمریکا در تهران به تصرف دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در آمد و این امر بیش از پیش کارتر را به صحت دیدگاههایش که مایل نبود شاه به آمریکا بیاید، متقاعد کرد. دستور مسدود ساختن دارائیهای ایران در بانکهای آمریکائی 22 آبان 1358 واقعه دیگری بود که اوضاع را پیچیدهتر کرد. مشاهده خشم ضد آمریکائی مردم ایران و اصرار آنان برای تحویل گرفتن شاه، از تلویزیون اتاق بیمارستان نیویورک از جمله مهمترین نگرانیهای شاه بود. علاوه بر این خبر آزاردهنده دیگر این بود که به شاه اطلاع داده شد به محض بهبودی نسبی باید خاک آمریکا را ترک کند. در همین حال سفیر مکزیک نیز به همراهان شاه اطلاع داد که بعد از تصرف سفارت امریکا در تهران، دولت مکزیکوسیتی به خاطر حفظ روابط سیاسی خود با حکومت تهران مایل به میزبانی مجدد شاه نمیباشد. بدترین لحظه شاه و همسرش زمانی بود که در 11 آذر 58 از بیمارستان نیویورک مرخص شدند ولی هنوز مقصدی برای سفر نداشتند. در نتیجه آنان با یک هواپیمای نیروی هوائی آمریکا به مقصد تکزاس پرواز کردند تا 2 هفته باقی مانده از روادید خود را در آنجا در داخل آپارتمانی کوچک بگذرانند. اما در حین راه به همراهان آمریکائی خبر رسید که آپارتمان مزبور هنور آماده نیست. در نتیجه شاه و همسرش به مکانی که بعداً معلوم شد، تیمارستانی برای نگهداری بیماران روانی است برده شدند. با ورود به این مکان همسر شاه برای نخستین بار با داد و فریاد به همراهان آمریکائی خود اعتراض کرد و گفت: آیا ما در اینجا زندانی هستیم؟ آیا کارتر ما را زندانی کرده است؟ ما در این جا دیوانه خواهیم شد؟ باید بیرون برویم و .......... 5 برای فرونشاندن اعتراضات همسر شاه تلفن در اختیار وی گذاردند و او توانست بستگان خود را در جریان قرار دهد. پس از چند ساعت آنان به آپارتمان مورد نظر در پایگاههای نظامی لک لند تکزاس برده شدند. مقامات آمریکائی با پایان مهلت اقامت شاه در آمریکا به وی اطلاع دادند که به دلیل عواقب ناشی از تصرف سفارت آمریکا در تهران امکان تمدید روادید وی وجود ندارد و به همین دلیل در پاناما جائی مناسب برای اقامت وی و همسرش در نظر گرفته شده است. شاه که غیر از پذیرفتن، چاره دیگری نداشت به اتفاق همسرش در 24 آذر 1358 با هواپیمای نیروی هوائی آمریکا از فرودگاه تکزاس به پاناما در آمریکائی مرکزی برده شدند. وقتی شاه و همسرش در فرودگاه پایگاه هوائی هوارد در پاناما سیتی از هواپیما خارج میشدند جز جمعی از سربازان گارد ملی پاناما، افسران امنیتی ، دستیاران عمر توریخوس 6 و سفیر آمریکا کسی در فرودگاه نبود. شاه، همسرش و پزشک مخصوص آنها با هلیکوپتر از فرودگاه به یک پایگاه در جزیرهای به نام کونتا دورا متعلق به پاناما انتقال داده شدند. توریخوس روز 25 آذر به ملاقات شاه آمد. او در پایان این ملاقات به یکی از مشاورینش گفت شاه مانند پرتقالی است که تا آخرین قطره آبش را گرفتهاند و تفالهاش حتی به درد غذای خوکها هم نمیخورد. این سرانجام کسی است که کشورهای بزرگ او را چلاندهاند، شیرهاش را کشیدهاند و تفالهاش را دور انداختهاند. 7 شاه و همسرش در پاناما با دو دردسر عمده مواجه شدند. نخست شدت گرفتن بیماری شاه که وی مایل نبود پزشکان پانامائی بدون اطلاع از ماهیت و عمق بیماریش معالجات را از صفر شروع کنند؛ او بویژه از نگرانی پزشکان پانامائی از عواقب جراحی خبر داشت. دیگری اطلاعاتی بود که براساس آن مقامات وزارت خارجه دولت ایران در تماس مداوم با مقامات پانامائی بودند تا بتوانند راهی برای استرداد شاه بیابند.8 راه رهائی از این دو دردسر، خروج شاه و همسرش از پاناما بود. با همه این مشکلات، شاه و همسرش 100 روز در پاناما ماندند و سپس به اصرار رئیس جمهور مصر و همسرش، روز سوم فروردین 1359 با یک هواپیمای پانامائی رهسپار قاهره شدند. این بار نیز در فرودگاه مصر انورسادات و همسرش استقبال رسمی از شاه به عمل آوردند. شاه روز 8 فروردین در بیمارستان معادی قاهره تحت عمل جراحی طحال و کبد قرار گرفت. آزمایشهای انجام شده بر روی بافتها نشان میداد سرطان بدخیم تمامی سیستم خون و کبد وی را فرا گرفته است. با ورود شاه به مصر مجلس نمایندگان این کشور نیز دستور رئیسجمهور در مورد تصویب طرح اعطای پناهندگی به شاه را به اجرا در آورد. ورود شاه همچنین از یکسو خشم مردم ایران علیه آمریکا و حکومت مصر را برانگیخت و از جانب دیگر سبب رنجش خاطر گروههای اسلامی مصر گردید و تظاهراتی را در قاهره و چند شهر دیگر با هدف واداشتن دولت به اخراج شاه براه انداخت. تشخیصهای گروهای مختلف پزشکی راجع به درمان شاه و تجویز راهحلهای مختلف، خود یکی از عوامل نگران کننده برای شاه بود. شاه در مصر دو بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و بهبود نیافت. او در کاخ قبه که معمولا در اختیار سران کشورهای بازدید کننده از مصر قرار میگیرد برده شد. آخرین مصاحبه شاه قبل از مرگش، در خرداد 1359 در همین کاخ صورت گرفت. وی در این مصاحبه که با کاترین گراهام مدیر مؤسسه مطبوعاتی واشنگتن پست انجام داد، از بیمهری رهبران دولتها که مایل به پذیرفتن وی نبودند، از فرصتطلبی دولتمردان آمریکائی و انگلیسی و از اینکه در برابر انقلاب ایران دست به کشتار بیشتر و بیرحمانه تر نزد اظهار تاسف کرده است. حال عمومی شاه در اقامت دومش در مصر هفته به هفته و ماه به ماه وخیمتر شد. آزمایشات انجام شده در ماههای خرداد و تیر 1359 نشان میداد که عفونت تمامی بدن وی را احاطه کرده است. در اولین روزهای مرداد تیم پزشکی اعزامی از فرانسه نسبت به نجات جان شاه اظهار ناامیدی کرد و محمدرضا پهلوی 4 ماه پس از سفر دوم خود به مصر در 5 مرداد 1359 درگذشت .جسد شاه در مسجد زیدالرفاعی، جائی که معمولاً اجساد پادشاهان مصر در آن دفن میشد، به خاک سپرده شد. جنازه رضاخان پدر شاه نیز که در 1323 در آفریقای جنوبی درگذشت برای مدت 6 سال در مصر و در همین مسجد نگهداری میشد.9 شاه در حالی درگذشت که 9 ماه از گروگانگیری دیپلماتهای آمریکائی در تهران میگذشت و استرداد شاه به ایران از جمله شرائط آزاد کردن دیپلماتها اعلام شده بود. از این رو هیچ یک از کشورها حاضر به پذیرفتن شاه نبود. ...
آیت الله شهید مرتضی مطهری ، از تولد تا شهادت
باید بت پرست باشند. پس از ارسال این گزارش به مرکز که طی آن خبر از اقدام جهت برکناری شهید مطهری از سمت استادیاری دانشکده الهیات می دهد. ناصر مقدم مقام عالی امنیتی ذیل گزارش می نویسد : تحت مراقبت قرار گیرد. خشم ساواک از اقدام او برای کمک به فلسطینیان ِ مورد هجوم قرار گرفته فروکش نکرده ، با ارسال چند نامه به مراکز ذیربط از جمله دانشگاه تهران می نویسد: آقای شیخ مرتضی مطهری
جلسات شورای آموزش و پرورش باید بر مبنای خردجمعی، نقد و ارائه نظرات کارشناسی باشد
به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه زارچ با حضور فرماندار، امام جمعه بخش زارچ، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، بخشدار زارچ و سایر اعضاء برگزار شد. " محمود شاکری شمسی " در ابتدای سخنان خود در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره یکصد و ده شهید بخش زارچ و تبریک به مناسبت توافق بزرگ هسته ای ایران و گروه 1+ 5 افزود: تیم مذاکره کننده ی هسته ای کشورمان در مدت 22 ماه
قیمت بازاری خودرو از کارخانه ارزان تر شد
خودرو در این منطقه خبر داد و گفت: با شرکت فیات و بنز مذاکراتی انجام شده است. به گزارش صبحانه، محمد رضا نجفی منش عضو شورای سیاست گذاری خودرو نیز معتقد است: اگر قرار است به خودروسازان خارجی بپیوندیم، باید با آنها جوینت(تولید مشارکتی) شویم و بنابراین باید روابط را ارتقا داده و به سمتی برویم که بتوانیم راه خودروسازان بزرگ دنیا را در پیش گیریم. از سوی دیگر، واردات خودرو نیز باید به کشور
روز توافق هسته ای ایران مصادف با ساروز تولد رهبر معظم انقلاب +سندو مدرک سجلی
یزدفردا :امروز توافق هسته ای ایران با کشورهای 5+1 صورت گرفت و هر کس به نوعی تلاش نمود تا امروز را با روزهای دیگر متفاوت کند . یکی از مواردی که در شبکه های اجتماعی به آن پرداخته شد مناسبت داشتن امروز با سالروز تولد حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب معرفی کرده و این موفقیت کشور را به یمن تقارن امروز با سالروز تولد ایشان دانستند . در جهت روشن نمودن افکار عمومی و فارغ از مسائلی که دوستان به آن پرداخته اند با بررسی شناسنامه و کارت ملی مقام معظم رهبری که تاریخ تولد ایشانبه این نکته رسیدیم که 24 تیرماه 1318 تاریخ تولد رهبر معظم انقلاب است و از توجه دوستان به این نکات ظریف خرسند شدیم . اما زمانی که با دقت بیشتر به این موضوع فکر کردیم و برای اثباتش تحقیق نمودیم به بیوگرافی مقام معظم رهبری که در سایت ایشان درج شده رسیدیم که دفتر معظم له آن را منتشر کرده است و تاریخ تولد ایشان را فروردین ماه 1318 عنوان نموده است (خامنه ای، سیدعلی (29 فروردین 1318/ 28صفر 1358/ 19 آوریل 1939)، فرزند سیدجواد، دومین رهبر انقلاب اسلامی ایران.) و در بعضی از خبر ها هم داشتیم که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینی خامنه ای، در روز 29 فروردین 1318 برابر با 28 صفر 1358 قمری در مشهد مقدس چشم به دنیا گشودو ایشان دومین پسر خانواده هستند. و جالب تر آن که خاطره ای با عنوان "روایتی از شرکت رهبر انقلاب در سرشماری عمومی نفوس و مسکن"پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای (مد ظله العالی) به تاریخ تولد ایشان از قول خودشان اشاره می کند که در ادامه می خوانیم . صحبت های آقا که تمام می شود، رئیس مرکز آمار اجازه می گیرد تا فرم سرشماری مربوط به حضرت آیت الله خامنه ای را پر کند. رهبر هم از او می پرسند: کارت شناسایی هم که آوردید؟ و با خنده حضار و پاسخ مثبت عادل آذر، سرشماری آغاز می شود. اولین سوال: نام و نام خانوادگی؟ - سید علی حسینی خامنه ای. جمعیت صلوات می فرستد. سوال دوم، تاریخ تولد است. - تیر ماه 1318. البته این در شناسنامه است. ظاهرا تاریخ صحیح باید فروردین ماه باشد. جمعیت مجدد صلوات می فرستد. قبل از این که عادل آذر به سؤال بعدی برسد، آقا می گوید: نمی شود که با هر سؤال یک صلوات بفرستید. عادل آذر از نحوه تصرف منزل می پرسد: ملکی؟ استیجاری؟ در برابر خدمت؟ - منزل ما سازمانی است. گوش همه تیز شده که از سایر اطلاعات رهبر هم با خبر شوند که مأمور سرشماری می گوید بقیه سوال ها باشد برای بعد، چون باید اعضای خانوار فهرست شوند. اما انگار آقا خیالشان از همه اطلاعاتی که می خواهند بدهند، راحت است: ما اعضایی نداریم. فقط 2 نفریم. کارت ملی خودم را هم آورده ام. لبخند روی لب میهمانان می نشیند و همه مجدد آماده ضبط اطلاعات نفوس و مسکن رهبر می شوند. اما مأمور سرشماری می گوید این کار حدود 20 دقیقه وقت می گیرد و کار را به بعد موکول می کند؛ گویا مأمور آمار در حفظ اسرار مردم عزمی جدی دارد. جلسه تمام می شود و قرار می شود خود رئیس مرکز آمار ایران برای تکمیل فرم اطلاعات آیت الله سیدعلی حسینی خامنه ای اقدام کند. و در سال 1392 سپاه شیراز برای روز 24 تیرماه جشن تولد رهبر انقلاب فراخوان داده بودو برگزاری جشن تولد برای مقام معظم رهبری درحالی توسط سپاه شیراز برنامه ریزی شده است که رهبر معظم انقلاب به صراحت با برگزاری چنین جشن هایی به مناسبت تولدشان مخالفت و مسئولان را از چنین اقداماتی نهی کرده اند. به عنوان مثال چندی قبل از آن در یکی از استان های کشور به مناسبت سالروز تولد رهبر انقلاب جشنی برپا و از برخی مسئولان برای حضور در این مراسم دعوت کرده بودند که پس از رسیدن این خبر به آیت الله خامنه ای، ایشان در حاشیه ی برگه ای که حاوی آن خبر بود نوشته اند: این کار غلط است، این تولد و امثال آن هیچ جشنی ندارد؛ برگزارکنندگان، مسئول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار صرف و ضایع می شود. من از کسی که برای تولد من جشن می گیرد به هیچ وجه متشکر نمی شوم و او را مسئول زیان های این کار هم می شناسم برای اینکه این اختلاف در سالروز تولد رهبر معظم انقلاب را دریابیم به سند سجلی ایشان مراجعه کردیم و با توجه به اینکه در قدیم مراکز ثبت و احوال در شهرستان ها کم بوده است و معمولا شناسنامه افراد چند سال بعد از تولد ثبت می شده است در سند سجلی مقام معظم رهبری در قسمت روز و ماه تولد هیچ چیز درج نشده است و در قسمت سال 1318 ثبت شده است و در ثبت مجدد شناسنامه تاریخ 24 تیرماه 1318 درج شده است ولی آنچه که مهم است بیوگرافی معظم له است که با نظر خود ایشان تنظیم شده و در سایت ایشان موجود است تاریخ ولادت را فروردین 1318 قید کرده اند و به روز آن هم اشاره ای نشده است . به هر حال این نکته بینی باعث خیری شد تا رهبر خود را بهتر بشناسیم . تصاویری از شناسنامه ،کارت ملی ،سند سجلی معظم له را در ادامه خواهید دید . ...
رئیس سازمان صنعت معدن تجارت به مناسبت عید سعید فطر با استاندار محترم استان یزد دیدار کرد
رئیس سازمان صنعت معدن تجارت به همراه معاونین خود به مناسبت عید سعید فطر با استاندار محترم استان یزد دیدارو گفتگو کرد. در این دیدار استاندار یزد به نکاتی پیرامون حوزه های صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان یزد، مهندس میر محمدی با تاکید بر اهمیت صنایع پیشرفته، گفت: با توجه به بحران کم ابی که در این سالها با ان مواجه هستیم به صنایع کم آبخواه توجه
خبر آرشیوی:سکوت نعمت زاده درباره واگذاری سنگ آهن مرکزی
خبر آرشیوی: تاریخ انتشار : دوشنبه 12 خرداد 1393 سکوت نعمت زاده درباره واگذاری سنگ آهن مرکزی گروه معادن سنگ آهن - "جلسه دارم؛ باید زود بروم" این پاسخ وزیر صنعت، معدن و تجارت به سوالی درباره آخرین وضعیت واگذاری سهام شرکت سنگ آهن مرکزی و اعتراضات صورت گرفته به آن بود. به گزارش ماین نیوز، در حالی چند روز پیش 28.5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی در فرابورس عرضه شده و فولاد خوزستان آن
توافق هسته ای و احیای نظام بانکی
؛ موضوعی که یکی از مهم ترین بحث ها در مذاکرات هسته ای به ویژه در چند ماه گذشته نیز بوده است.تحریم های مالی و بانکی ایران که از سال 1389 هجری خورشیدی به این سو با تحریم های جداگانه ی آمریکا، اتحادیه ی اروپا و سازمان ملل متحد تشدید شد، تا به امروز به قطع روابط کارگزاری ایران با 700 بانک بزرگ در کشورهای مختلف منجر شده است. قطع شبکه ی سوییفت در ایران که شبکه یی جهانی برای ارتباطات مالی بین بانکی و ارسال
متن پر حاشیه/ عدم تحقق اهداف اصلی مذاکرات هسته ای
به گزارش عصر امروز آنچه در گزارش حاضر مورد بررسی قرار گرفته است اهم نکات توافق هسته ای (برجام) و ذکر نقاط قوت و ضعف این توافق و نیز بیان مطالبی درباره اجرای این برنامه جامع است. این گزارش جامع به همت فواد ایزدی، ابوذر گوهری مقدم و اعضای هیات علمی دانشگاه های تهران و امام صادق(ع) گردآوری شده و خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده است. *** 1- در پیوست چهارم توافق و در ماده ششم بخش کمیسیون مشترک، جمهوری اسلامی رسماً پذیرفته اس
بعضی از خبرنگاران یزدرسا حرمت قلم را رعایت نمی کنند
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد بعد از درج گزارشی با امضای فردی با نام واقعی یا مستعار مهدی مهدوی در سایت یزدرسا و بسیج نیوز که حاوی مطالبی کذب و ناروا و تهمت و افترا به مدیر مسئول آیینه یزد بود نگارنده این سطور نامه ای به شماره 140مورخ 11/4/94 به شرح زیر تنظیم و برای مدیران خبرگزاری های فوق الذکر ارسال نمود. در آغاز نظر خوانندگان را به متن نامه و بخش هایی از پاسخ یزدرسا با ارائه توضیحات آیینه یزد جلب می نماید: ریاست محترم خبرگزاری بسیج (بسیج نیوز) ریاست محترم خبرگزاری یزد رسا با احترام اینجانب رضا سلطان زاده مدیر مسئول آیینه یزد 73 ساله فرزند علی اکبر به ش ش 276 و شماره ملی 4431983694 به عنوان روزنامه نگاری مستقل در مراسم جشن حضور یزد مورخ 24/3/94 در تالار شهید پاک نژاد حدود 12-10 دقیقه مطالبی به اطلاع حاضران رساندم که تفصیل آن در سرمقاله شماره 416 آیینه یزد تحت عنوان نویسنده و خبرنگار باید امین، مطلع و منصف باشد درج گردیده است و به پیوست تقدیم می گردد. بعد از برگزاری همایش، فردی به نام مهدی مهدوی برای سایت های فوق گزارشی تهیه نموده و از جمله نوشته است سخنرانان این مراسم یکی از مدیران ارشد دولتی جناب آقای جنتی وزیر ارشاد که از تهران اعزام شده بود و سخنرانان نه چندان خوشنام محلی که خود با استفاده از رانت و امکانات بیت المال به الاف و الوف دست یافته اند و حال نیز از نظام اسلامی طلبکار می باشند بودند؛ که تلاش کردند جریان فتنه را که خط قرمز نظام اسلامی است احیاء کنند. ضمناً سایت یزدرسا علاوه بر ذکر تهمت و افتراهای فوق مطالب توهین آمیز و ادعاهای کذب دیگری عیناً به شرح زیر درمعرض دید بازدید کنندگان خود گذاشته است. رضا سلطانزاده عنصر قلم به دست و تندروی اصلاح طلبان یزدی نیز برخلاف فرد قبلی که دولت را از اصلاحات و هاشمی خواند، روی کار آمدن دولت تدبیر و امید را خواست پروردگار ! دانست و گفت: اقدامات دولت در زمینه های هسته ای، سلامت و آرامش مردم از نکات و اوامر شاخص دولت یازدهم است. حزبی بودن جشن حضور بازهم در سخن سخنرانان گل کرد، به طوری که سلطان زاده هم که مدت مدیدی است داغ حصر سران فتنه گیسوان وی را سپید کرده، مصوبه شورای عالی امنیت ملی در رابطه با محدودیت های رئیس اصلاحات را یک دروغ دانست!! این عنصر قلم به دست و پیر اصلاحات در سخنانش – شاید از روی دستپاچگی و شاید هم به سفارش مسئولان سیاسی امنیتی استان- رفع حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از سران فتنه 88 را از وزیر ارشاد خواستار شد! و هم چنین به حضار گفت: بعد از نمازهایتان برای آزادی آنها حتما دعا کنید! البته ظاهراً مخاطب ایشان نماز اولی های آخرین نمازجمعه هاشمی بودند که با کفش و به صورت مختلط نماز اقامه کردند. در صورتیکه به خاطر آنچه درباره مدیر مسئول آیینه یزد در سایت های مذکور اعم از اینکه مجوز داشته یا نداشته باشید نوشته اید عذرخواهی نمائید و ادعاهای ناروا نسبت به اینجانب را بطور کلی در آن سایت ها تصحیح نمائید موضوع را تمام شده تلقی می کنم. در غیر این صورت وظیفه می دانم به مراجع محترم قضایی مراجعه و درخواست نمایم موضوع را بررسی فرمایند تا ادعاهای فوق الذکر را ثابت کنید از جمله اینکه رضا سلطان زاده در تمام مدت عمر از چه رانت و امکانات دولتی و بیت المال استفاده نموده و به کدام آلاف و الوف رسیده است؟ چون آدرس دقیق سایت های فوق را نتوانستم پیدا کنم لذا مفاد این نامه را به سایت یزدرسا و بسیج نیوز ایمیل نموده و رونوشت نامه بانضمام شماره 416 آیینه یزد به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل روابط عمومی استانداری یزد جهت اطلاع و انجام هر گونه اقدامی که صلاح بدانند ارسال می گردد. با تشکر مدیر مسئول آیینه یزد- رضا سلطان زاده سایت یزدرسا به جای عذرخواهی از تهمت زدن های ناروا و مطالب کذبی که منتشر نموده مجدداً مقاله ای با عنوان درحاشیه نامه سردبیر هفته نامه آیینه یزد: شما خود مستقل بودنتان را ثابت کنید /تقلا برای احیای آتش فتنه هم مراجع قضایی را می طلبد نوشته است که بخش هایی از آن ادعاهای دروغین و تهمت ها به شرح زیر درج می گردد. مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد در همان ابتدای نامه، خود را خبرنگار مستقل! نامیده است که باید گفت روزنامه نگاری مستقل و مردمی است که با تغییر دولت ها آلت دست احزاب و افراد صاحب نفوذ و قدرت قرار نگیرد! آنچه در سابقه مردم یزد از هفته نامه آیینه یزد و جناب سلطان زاده موجود مانده، این است که در دولت سابق وی نه منتقد بلکه مخالف صد درصد با دولت بود و با ابزاری مختلف به سم پراکنی علیه هر اقدام دولت قبل می پرداخت اما در دولت کنونی به بهانه حمایت ازدولت -که البته وظیفه هر رسانه ای است- در یک جشن به اصطلاح مردمی که نیمی از آن را کارکنان دولتی تشکیل می دادند بی محابا برای تسریع در رفع حصر سران فتنه تلاش می کند! لذا باید به عرض جناب سلطان زاده که به زعم خود نتوانسته آدرس پستی سایت یزد رسا را پیدا کند! رساند که ارسال محتوا از طریق پست سفارشی! روشی منسوخ است که جنابعالی به آن متوسل شده اید... هرچند بعد از این دانستید که نامه را هم می توان از طریق شبکه های موبایلی منتشر کرد! مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد بهتر است مراجع محترم قضایی را در دستور عدم انتشار تصاویر ممنوع رییس اصلاحات در رسانه ها و تطهیر سران فتنه دخیل بدانید... از مسئولان سایت یزدرسا که موافق با نوشته های خبرنگار خود هستند و بدون تحقیق و بررسی حاضر به درج اتهامات و اکاذیب مورد بحث شده اند باید پرسید آیا بهتر نیست انسان لحظه ای بیندیشد برای آباد کردن دنیای چه کسی آخرت خود را خراب می کند؟ راستی چه مدارکی در اختیار دارید که دلالت بر رانت خواری و سوء استفاده از بیت المال و آلت دست احزاب و قدرتمندان و افراد صاحب نفوذ بودن رضا سلطان زاده دارد؟ و چرا تاکنون شواهد و مدارک خویش را در این زمینه ارائه نکرده اید تا مسئولان ذی ربط موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند و در آیینه یزد هم چاپ و منتشر گردد یا با چه علم و آگاهی تشخیص داده اید که مردم ! مدیرمسئول آیینه یزد را صددرصد مخالف دولت نهم و دهم و نه منتقد وی می دانند؟ یا چگونه علیه اقدامات دولت سابق به زعم شما سم پراکنی می کرده است؟! نگارنده خداوند را شاکر و سپاسگزار است که توفیق عنایت فرمود بیش از چهار صد مقاله در این ستون با استفاده از مدارک و شواهد متقن که همه مطالب آن با امضاء و مورد تایید نویسنده می باشد منتشر نماید. بنابراین از آنچه تاکنون در سرمقاله ها درباره رییس دولت نهم و دهم نوشته شده است دفاع می نماید و منتقد کارهای زیان آور و غیراصولی و ادبیات غیرفاخر محمود احمدی نژاد بویژه به علت تخلفات معاونان و یا بعضی از نزدیکان و همکاران وی، ارتشاء و اختلاس های کلان در دولتی که خود را پاکترین دولت تاریخ می دانست ارائه آمارهای دروغ، اعمال غیر کارشناسی شده، عدم اجرای مصوبات مجلس، و سوءاستفاده از بیت المال از جمله سفرهای متعدد و گاه به صورت خانوادگی به نیویورک و مهمتر از همه منتسب نمودن کارهایش به حضرت صاحب الزمان(عج) بوده است. همانطور که از بعضی رفتار و گفتار دکتر حسن روحانی یا دیگر مقامات و دولتمردان در این ستون نیز انتقاد شده است. خبرنگاری در پاریس از امام راحل(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می پرسد: چه حکومتی می خواهید در ایران تشکیل بدهید؟ امام خمینی(ره) در پاسخ می فرماید: حکومتی که کوچکترین فرد ایرانی بتواند آزادانه و بدون وجود کمترین خطر به بالاترین مقام حکومتی انتقاد کند و از او در مورد اعمالش توضیح بخواهد حکومتی که پول و ارزش های پوچی که به وسیله پول ساخته می شود سرنوشت این حکومت را تعیین نکند، بلکه ارزش های عالی اسلامی حاکم باشد 1 برابر با قانون مطبوعات هیچ مقام دولتی و غیردولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله ای در صدد اعمال فشار بر مطبوعات بر آید و یا به سانسور و کنترل نشریات مبادرت کند. نشریات در نوشتن مطلب جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلامی و حقوق عمومی که در قوانین و مقررات مطبوعات و تبلیغات مشخص گردیده آزاد هستند. ضمنا هر متهم یا مطلع و یا شاهد کتباً به مراجع قضایی احضار می گردد و برابر با بند 4 فرمان 8 ماده ای امام خمینی(ره) هیچ کس حق ندارد کسی را بدون حکم قاضی که از روی موازین شرعیه باشد توقیف یا احضار نماید، هرچند مدت توقیف کم باشد توقیف یا احضار به عنف جرم است و موجب تعزیر شرعی است 2 صد حیف که عده ای از اشخاص حقیقی یا حقوقی از پول خودشان یا وا اسفا اگر از بیت المال مبلغ گزافی برای اداره یک سایت و منبع خبر رسانی هزینه کنند در حالی که بعضی از نویسندگانش عنان قلم را رها نموده و با ادبیاتی ناپسند و توهین آمیز به افرادی اعم از روحانی ومکلا، پیر و جوان، دولتمرد سابق و لاحق که آنها را از گروه و دسته خود نمی دانند تاخت و تاز نمایند. موعظه و نصیحت و انتقاد و تذکر به هر مقامی از جانب هر شهروندی که باشد امری ممدوح و پسندیده و پذیرفته شده است اما بازی با آبرو و حیثیت و تحقیر و تخریب دیگران و نوشتن مطالب کذب و وارد آوردن اتهام به کسانی که اختلاف سلیقه با یکدیگر دارند از هر صنف و طبقه و نژاد و مذهبی که باشند مذموم و ناپسند است. حتی اگر در دادگاه صالحی هم محکوم شده باشند. هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است 3 ضمناً چون سایت یزدرسا مراجع قضایی را طلب نموده که داستان ممنوع التصویری را پی گیری نمایند باید اشاره نمود آیینه یزد وجهی یا کمکی از حزب و دسته و گروه و صاحب قدرتی و یا شخص حقوقی و حقیقی دریافت نمی نماید هیات نظارت بر مطبوعات یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا قوه قضاییه هر گاه لازم بدانند اعمال قانون خواهند نمود. بدیهی است روزنامه نگاران از جمله مدیر مسئول آیینه هم تابع قانون مطبوعات و ملزم به رعایت مقررات قانونی هستند. گردانندگان یزدرسا باید بدانند می توان برای رفع حصر یا آزادی زندانیان دعا کرد. مادام که دادگاه صالحی حکم نداده باشد پرسش از مقامات ذیربط در مورد عملکرد دولتمردان و فعالان سیاسی و مقامات اداری نیز غیرقانونی نیست همچنان که بعضی از نمایندگان، گروه کثیری از مردم، روحانیون و فعالان سیاسی و عده زیادی از انقلابیون دراین باره گفته اند و نوشته اند. ضمناً برابر با اصل 36 قانون اساسی حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد . حسن ختام مقاله به درج مطالبی پیرامون راستی و درستی و صداقت در گفتار و امانتداری اختصاص می یابد. رسول گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) ملاک مسلمانی را راستی و درستی اعلام فرموده؛ و حضرت امام رضا(ع) به وسیله پدرانش، سخن جد بزرگوارش رسول خدا (ص) را چنین روایت می کند: نگاه نکنید به نماز بسیار خواندن و روزه بی شمار گرفتن و حج فراوان رفتن و نیکی چندان کردن و شب را به ذکر زنده داشتن، ولی نگاه کنید به راستی در گفتار و درستی در امانت داری. از سخن امام جعفر صادق(ع)، که تفسیر فرمایش حضرت رسول(ص) است، استفاده می شود که عبادت بسیار، گواه ایمان کامل نیست، زیرا ممکن است بر اثر عادت باشد که اگر ترک عبادت کند ناراحت گردد: پس نشانه ایمان کامل، همان راستگویی و درستکاری است. 4 مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- طلیعه انقلاب اسلامی ، چاپ مرکز نشر دانشگاهی 1362، صفحه 321 و 322 2- صحیفه امام خمینی(ره) ، جلد 17، صفحه 140 3- اصل سی ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 4- دروغ ، آیت ا... سیدرضا صدر به اهتمام سیدباقر خسروشاهی، صفحه 23 و 24 ...
رقص تحریم کنندگان در بازار پساتحریم
امور خارجه ارائه خواهد شد. در عین حال خبرهای پشت پرده حاکی است به زودی در اتاق بازرگانی برای اولین بار کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون تجارت خارجی راه اندازی خواهد شد که احتمالاً ریاست آن را یکی از خانم های عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی برعهده خواهد گرفت اما این اقدامات اتاق احتمالاً جدا از این دیدارها و بر اساس تعامل های قبلی فعالان و تجاری خواهد بود که در گذشته با طرف های خارجی خود تعامل داشته
مذاکره کننده سابق هسته ای آمریکا: توافق با ایران نقص دارد/ غنی سازی نباید پذیرفته می شد
توانستیم به پیشرفت هایی در زمینه توافقنامه موقت دست یابیم که بر اساس آن، توانستیم برخی رویه های بازرسی دقیق و مهم در ازای لغو برخی تحریم ها ارایه کنیم. برنز که زمانی قائم مقام وزارت خارجه آمریکا بود، از دسترسی هایی که مطابق توافق وین برای بازرسی از مراکز هسته ای ایران ایجاد می شود استقبال کرد و افزود: معتقدم، این مساله مقدم بر توافقنامه جامع و درواقع، لازمه آن بود. با برقراری اینگونه بازرسی
معیارهای انتخاب برندهای برتر تعیین شد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - نخستین دوره انتخاب برندهای برتر ایران از سوی کمیته راهبردی تعیین شد. شارا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ، این معیارها که از سوی کمیته راهبردی برند تعیین شده است، شامل میزان رشد فروش، میزان صادرات، کیفیت و استاندارد، فعالیت های توسعه ای در حوزه برند، شفافیت کسب و کار، مسئولیت اجتماعی و نوع مالکیت است. کمیته راهبردی برند
راز خوشبینی آیت الله هاشمی به مذاکرات
به گزارش ستاره ها، خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه نگاری مراسم افطاری اصحاب هنر و رسانه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: هاشمی از همان اول گفته بود. به مذاکره خوشبینم. دلیل خوشبینی اش هم یک کلمه بود و بس. انتخاب ملّت. هاشمی خوب می داند جلوی اراده مردم ایستادن ممکن نیست. حال چه مذاکرات هسته ای باشد چه انتخابات ریاست جمهوری. میزان رای ملّت است. فقط یک شعار نیست. شاخص
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قوچان مطرح کرد؛ روابط عمومی مهم ترین جایگاه در دستگاه اجرایی است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - نقش روابط عمومی بیش از هر جایگاه و پستی در دستگاه های اجرایی قابل اهمیت است. به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، هادی رجایی نیا معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان قوچان ظهر امروز در اولین جلسه شورای روابط عمومی های شهرستان قوچان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد به جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و
70 سال با شورای امنیت؛ از شکایت تقی زاده تا توافق ظریف
تا 18 آوریل 1970 به نظرخواهی یا به تعبیر برخی تاریخ نویسان گفت وگو با گروه های منتخب سیاسی – اجتماعی بحرین پرداخت. پس از این نظرخواهی گیچیاردی داده ها و نتایج کسب شده را در گزارشی به دبیرکل سازمان ملل داد تا طبق آن تصمیم نهایی درباره سرنوشت بحرین اتخاذ شود. در این گزارش آمده بود که اکثریت تام مردم بحرین خواهان شناسایی هویتشان در یک شورای کاملا مستقل و دارای حق حاکمیت و آزاد برای ایجاد روابط با
دارایی های قابل واریز همان 29 میلیارد دلار است
تصویب شورای وزیران اوپک قرار گرفت که بر اساس آن فعالیت های این موسسه توسعه ای برای 10 سال آینده مشخص خواهد شد. طیب نیا در ادامه از برگزاری همایشی در خصوص سرمایه گذاری و تجارت در ایران در روزهای 5شنبه و جمعه هفته جاری در وین خبر داد. بنا بر اعلام شادا، وی افزود: همزمان با برگزاری اجلاس وزرای صندوق اوپک ، همایشی در شهر وین در خصوص سرمایه گذاری و تجارت در ایران برگزار می شود . وزیر اقتصاد
موگرینی و وزرای خارجه فرانسه و ایتالیا به تهران می آیند
گروه سیاسی : سفارت ایران در ایتالیا اعلام کرد که دولت این کشور اروپایی، وزرای خارجه و توسعه اقتصادی کابینه را روز چهارم اوت (13 مرداد) به تهران اعزام می کند تا نخستین گام های واقعی خود را در بازار 80 میلیون نفری ایران که درهایش پس از توافق هسته ای باز شده است، بردارد. این در حالی است که پیش از این فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با اعلام این خبر که قصد دارد بزودی به تهران سفر
کلید 530 مسکن به مددجویان بهزیستی استان البرز در کرج واگذار شد
هستیم که سازمان ملل برای اولین بار قطعنامه خود را لغو می کند و این نشان از قدرت کشورمان در برابر ابرقدرت های جهانی است. طهایی در محور دیگری از جشن واگذاری مسکن مددجویان بهزیستی استان البرز، خطاب به خیرینی که سبب ساز خانه دار شدن نیازمندان جامعه شده اند، گفت: این حرکت گامی در جهت خدمت رسانی به مردم است و قدمی فراتر از یک وظیفه به شمار می رود. استاندار البرز بیان کرد: توفیق خدمت
توافق ایران برای روسیه چه معنی دارد؟
نظامی ایران بود و فروشی حدود 3.4 میلیارد دلار بین سال 1991 تا 2010 به ایران داشت. روسیه امیدوار است که لغو تحریم های سازمان ملل منجر به از سر گیری مبادلات نظامی گسترده شود. "سرگی شویگف" وزیر دفاع روسیه نیز در سخنانی گفته بود روسیه به دنبال روابط نظامی بلند مدت با ایران است. ارتش ایران به سلاح های مدرن نیاز دارد اما به دلیل بی اعتمادی و تنش های موجود، غرب حتی پس از توافق هسته ای تمایلی