سایر منابع:
سایر خبرها
عقیق :خداوند در قرآن کریم به نعمت زبان اشاره فرموده و می فرماید: ؛الرَّحْمنُ ، عَلَّمَ الْقُرْآنَ ، خَلَقَ الْإِنْسانَ ، عَلَّمَهُ الْبَیانَ زبان عمده ترین وسیله ای است که مردم به کمک آن با یکدیگر ارتباط فکری برقرار می کنند و ایجاد تفاهم و انتقال مفاهیم از طریق زبان صورت می گیرد. در یک جمله زبان ملاک ارزش و معرف شخصیت انسان و ترازوی عقل اوست. حضرت علی علیه السلام می فرماید: المرءُ مخبوء تحت لسانه ...
، بیان می کند. و در این رابطه آیات قرآنی و احادیث اسلامی این خصایص و امتیازات را برای جامعه اسلامی - یا مدینه سعادت به این ترتیب شرح می دهد: جامعه ای که همه افراد آن مرد و زن و پیر و جوان با سواد هستند و در میان آن ها دانشمندانی که به اوج علم و دانش رسیده و علمایی که قله های علم و کمال را فتح کرده اند فراوان است. جامعه ای که جهادگرانش در صفوف محکمی مانند پایه های پولادین برای جهاد ...
...: جامعه ای که همه افراد آن مرد و زن و پیر و جوان با سواد هستند و در میان آن ها دانشمندانی که به اوج علم و دانش رسیده و علمایی که قله های علم و کمال را فتح کرده اند فراوان است. جامعه ای که جهادگرانش در صفوف محکمی مانند پایه های پولادین برای جهاد در راه خدا صف کشیده اند و از جهت تجهیزات رزمی و آخرین اطلاعات علمی و فنی و قدرت دفاعی در حدی هستند که در دل دشمنان اسلام رعب و هراس ...
تکیه بر تواتر اخبار وارده، به اثبات مسئله می پردازیم. واژگان کلیدی مهدویت، انتظار، معناداری، زندگی، شیعیان، نهضت های شیعی. مقدمه ایدۀ مهدویت یکی از ایده های مشترک ادیان توحیدی و حتی برخی ادیان و مکاتب غیرالهی به شمار می رود. مهدویت همواره تداعی کنندۀ این معناست که جامعۀ بشری در مجموع به سوی تعالی فرهنگی و حاکمیت عقل بر نفس امّاره و شیطان مکّاره، حاکمیت ...
و نفاق را خرد کرده بودند. همانها که پس از طی آن همه راهها با فریاد: واءذن فی الناس بالحج یاءتوک رجالا(2) پا برهنه و سر برهنه آمده بودند تا ابراهیم را خوشحال کنند، به میهمانی خدا آمده بودند تا با آب زمزم گرد و غبار سفر را از چهره بزدایند، و عطش خویش را در زلال مناسک حج برطرف نمایند و با توانی بیشتر مسئولیتپذیر گردند و در سیر و صیرورت ابدی خود نه تنها در میقات حج، که در میقات عمل نیز لباس و حجاب ...
و وهم و شهوت و غضب با او همراه کردند؛ لکن حس و خیال، نصیب خود را در این عالم به نقد درمی یابند و اما عقل نصیب خود بعدالموت یابد. پس لذت حسی نقد است و لذت عقلی نسیه و روی از نقد برگردانیدن و به نسیه راضی شدن سخت و دشوار است. از این است که بیشتر خلق به لذات حسی مشغول شده اند و از سعادت نفسانی اعراض کرده. (همو، 1381: 46) مراتب سعادت 1. مراتب سعادت دنیوی چنان که گذشت ...
توان خیانت محسوب کرد، چراکه به حکم عقل در خیانت، تعمدی در کار است . غضنفری : موضوعی که من در کتاب راز قطعنامه به صورت گذرا به آن اشاره کرده ام این است که جمهوری اسلامی پذیرش قطعنامه را 27 تیرماه سال 1367 به سازمان ملل اعلام کرد، اما قطعنامه در آن تاریخ از جانب برخی از مسئولین پذیرفته نشد، بلکه پنج ماه قبل از اینکه امام آن را بپذیرد، مورد قبول مسئولین مربوطه قرار گرفت و بدون اطلاع و ...