سایر منابع:
سایر خبرها
احسان روزبهانی؛ مرد شماره 1 بوکس ایران
. برویم سراغ بوکس و اولین سهمیه المپیک ریو که در رشته بوکس توانستی آن را کسب کنی. بعد از کسب اولین سهمیه المپیک چه توقعی داشتی و شرایط تا به حال چطور پیش رفته است؟ - بعد از دو سال عضویت در تیم آستانه قزاقستان و شرکت در لیگ ستارگان جهان و مسابقات ATB یعنی مسابقات حرفه ای بوکس که 8 رانده و 10 رانده است، در مسابقات شرکت کردم. جالب است که بگویم من اصلا به فکر کسب سهمیه المپیک
پروین با خود چه کرد؟ ما با پروین چه کردیم؟!
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛ روزی از زبان حشمت مهاجرانی شنیدم که می گفت: در زمانی که اغلب ستاره های تیم ملی از تاج سابق می آمدند، فقط یک بازیکن جای ثابت داشت و او هم علی پروین بود! علی پروین هافبکی با جثه ای ظریف اما دارای قدرت توزیع توپ دقیق و پاس های میلی متری بود که پیش از انقلاب در فوتبال ایران عرض اندام کرد و در جام جهانی 1978 آرژانتین نیز بازوبند کاپیتانی
فدراسیون قبلی به قهرمانان بی توجه بود
به گزارش مشرق ، علی مرادی در گفتگوی بلند با سایت فدراسیون وزنه برداری در خصوص مسابقات جهانی، انگیزه حضور مجدد در راس فدراسیون و کاستی های فدراسیون قبلی با ریاست حسین رضازاده سخن گفته است. مشروح این مصاحبه در پی می آید: شما 12 سال رئیس فدراسیون وزنه برداری بودید و 12 سال هم به عنوان دبیرکل وزنه برداری آسیا فعالیت داشتید. چه کار نکرده ای در وزنه برداری داشتید که دوباره برای
گفتند با پرسپولیس تبانی کردی تا تیم ببازد! / دوست دارم در تیم علی دایی از فوتبال خداحافظی کنم
این ماجرا من در تمرینات شرکت نکردم و یک اتفاق ناگوار برای همسر برادرم افتاد که رفتم مشهد. پس از چند روز برگشتم که آقای آذری به دفتر باشگاه دعوتم کرد و فیلم بازی را گذاشت و گفت “عملکردت را نگاه کن! چرا پس از 70 پاس تو توپ را گل نکردی و پاس اشتباه دادی؟” من هم گفتم “مسائل فنی به کادرفنی مربوط می شود و من هم قرار نیست به شما جواب پس بدهم. 10 سال در لیگ برتر بازی کرده ام و کارنامه ام مشخص است.” از دفتر
ظریف : به من بی احترامی شد
نیک نیوز: هر چند در انتهای سال 92 غزل خداحافظی از جمع ملی پوشان را سرداد اما در آستانه لیگ جهانی 2014 و با اصرار رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی والیبال راضی به بازگشت دوباره به تیم شد. صحبت از فرهاد ظریف است لیبروی دوست داشتنی تیم ملی والیبال ایران که بعد از چهار بازی اول دور رفت تیم ملی ایران برابرآمریکا و لهستان در لیگ جهانی 2015 به صلاحدید کادر فنی از تیم جدا و به تهران بازگشت. هر
ستاره های والیبال ایران در تفریحات + تصاویر
اتاق خبر 24 : دور جدید اردوی تیم ملی والیبال ایران برای سفر به لهستان و شرکت در جام واگنر از روز سه شنبه هفته جاری در تالار فدراسیون والیبال آغاز می شود. مسابقات والیبال جام واگنر هر ساله با حضور سه قدرت برتر والیبال جهان و به میزبانی لهستان برگزار می شود. جام واگنر در سال 2015 در روزهای 22 تا 24 آگوست (31 مرداد تا دوم شهریورماه 94) پیگیری خواهد شد و تیم ملی والیبال ایران در این
ظریف: مردم در مورد من قضاوت خواهند کرد
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، بعد از جدایی ظریف از تیم ملی در لهستان این احتمال وجود داشت که شاید دیگر این بازیکن در لیست تیم ملی حضور نداشته باشد و او به طور رسمی با اعلام اسامی تیم ملی در روز دوشنبه کنار گذاشته شد. سرپرست تیم ملی والیبال ایران دلیلی برای دعوت نشدن او به تیم ملی عنوان نکرد و در مورد او به گفت: کواچ هنوز با حضور این دو بازیکن در لیست تیم ملی موافقت نکرده است، چون مرندی
جنجال های هفت!
نامجومطلق که پیش تر پیراهن شماره هفت را به تن کرده بودند، علیه مجیدی موضع گرفتند. غائله اما به همین جا ختم نشد؛ طوری که روز گذشته اعلام شد سرنوشت بایگانی شدن یا نشدن پیراهن شماره هفت استقلال در جلسه هیات مدیره این باشگاه تعیین خواهد شد! پرویز مظلومی هم که از این سروصداهای عجیب و کاذب به ستوه آمده، دیروز به خبرگزاری مهر گفت: اجازه دخالت به کسی را نمی دهد و خودش شماره پیراهن ها را انتخاب می کند. سرمربی
70 سال با شورای امنیت؛ از شکایت تقی زاده تا توافق ظریف
همکاری کنند... تحت عنوان ساخت سلاح هسته ای و با اتهامات و پرونده سازی هایی ما را وارد ماجرایی خسارت بار کردند و درست در زمانی که می شد به این پرونده سامان بخشید دو مرتبه، حوادثی اتفاق افتاد که تا امروز ادامه پیدا کرده و 12 سال خسارت دیدیم. به همین دلیل بود که وقتی توافق وین بین ایران و 1+5 اعلام شد، روحانی اعلام کرد هدف ما در خروج از فصل 7 منشور ملل متحد محقق شد. روز 29 تیر بالاخره با
هویت تهران نابود شده است؟
به آن حساسیت نشان می دهد و تنها وقتی خانه های عودجلان تخریب می شوند تازه برخی یادشان می افتد که تهران هویتی داشته که کم کم اثری از آن نمانده است. در همین زمینه میزگردی را در کافه خبر با حضور سید محمد بهشتی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و گیتی اعتماد، معمار و پژوهشگر امور شهری برگزار کردیم. مشروح این میزگرد را می خوانید: وقتی حادثه تخریب خانه های محله
محمد احمدزاده: رفتم نزدیک داعش!
ملوان ملاک اصلی بود و همه عشق به فوتبال و پیراهن داشتند اما حالا پول جایگزین همه اینها شده. شاید باور نکنید اما قرارداد من با ملوان در سال 65 که قهرمان جام حذفی شدیم، ماهی هزار تومان بود. تازه فقط من این مبلغ را می گرفتم و خیلی ها هم کمتر از من قرارداد داشتند. با این ماهی هزار تومان چه کار می کردید؟ - کار خاصی نمی شد کرد. همین که غذای مختصری بخوریم و خرج ماهیانه مان را درآوریم. آن
از صحبت ها و تقدیرهای معنادار تا انتخاب استاندار قم در عرض 20 دقیقه!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید و سابق قم درحالی که بر اساس اعلام قبلی قرار بود روز سه شنبه برگزار شود با یک روز تأخیر عصر دیروز و البته بازهم با تأخیر نیم ساعته شروع شد، هرچند که دلیل عقب افتادن مراسم حضور برخی از مهمانان ویژه در این مراسم بود. * آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، آیت الله حسینی بوشهری رییس حوزه های علمیه سراسر کشور، حجت
شاهکار نقل و انتقالاتی پرسپولیس؛ خرید جدید سرخ ها می خواست از فوتبال خداحافظی کند
لامی نژاد که از صنعت نفت آبادان آمده ترجیح داده شد و روز دوشنبه به تهران بازگشت تا پیش از پایان فصل نقل و انتقالات قراردادش را امضا کند. قراردادی دو ساله که دوشنبه شب امضا شد تا ادعای سرپرست باشگاه پرسپولیس را یک بار دیگر به یاد بیاوریم و حسرت بخوریم. در روزهای مذاکره با چپ پای عراقی، طاهری ادعا کرده بود که اگر با ضرغام به توافق نرسند، بازیکنی بزرگ تر و بهتر از او را جذب خواهند کرد. منظور
سرانجام ، مصدق که بود؟!
را به چیزی شبیه به فکر تمنیات کتمان شده ی مورد بحث نزدیک می کند؛ زیرا در این نقطه اسطوره زدایی کذایی جای خود را به اسطوره پردازی تحلیل گر روان کاو می دهد! صنعتی روایتی رمانتیک از شایسته گی مصدق و یاران اش و فیروزی آنان در عرصه ی بین المللی عرضه می کند که بیش از آنکه تحلیلی روان شناختی، تاریخی، یا سیاسی باشد، شبیه گزارش تلویزیونی از وزنه زدن قهرمان وزنه برداری در مسابقات جهانی یا المپیک است (صنعتی
خاطرات هاشمی رفسنجانی در مورد سقوط فاو و جنگ/دفاع سردار قربانی: اشتباه کرده است !!با تحلیل های آبدوغ ...
اکنون در حال سوختن است. منبع متن روز شمار : کتاب کارنامه و خاطرات سال 1366 دفاع و سیاست – دفتر نشر معارف انقلاب توصیه هاشمی به حائری شیرازی / خبر محسن رضایی از برنامه آینده فاو خاطره روز 13 فروردین سال 1365 امروز تا ساعت چهار و نیم بعد از ظهر در منزل بودم. به دفتر آقای رئیس جمهور رفتم. در سمینار لبیک با امام که با حضور ائمه جمعه مراکز استانها، استاندارها و فرماندهان سپاه برای
روانشناسی شخصیت محمدرضا پهلوی /محمد رضا پهلوی در سفر ی که هر گز بازنگشت!!!
بازخوانی تاریخ جزییات آخرین لحظه های شاه در ایران فرح در خاطرات خود آخرین لحظات شاه در ایران را اینگونه روایت می کند : عزیمت اشک آلوده محمدرضا و من در 26 دی ماه 1357 انجام شد. دخالت امریکا در امور داخلی ایران به اندازه ای رسیده بود که دیگر حتی ما را هم در جریان امور قرار نمی دادند، مثلا ژنرال رابرت هایزر مدتها بود به ایران آمده و فعالیت می کرد در حالی که ما اصلا اطلاع نداشتیم . وقتی محمدرضا فهمید ژنرال هایزر در تهران است بیشتر مشکوک شد و به من گفت: به محض اخذ رای اعتماد توسط بختیار کشور را ترک خواهیم کرد. ما در روزی که بختیار به مجلس رفته بود در فرودگاه بودیم و جریان مجلس را از طریق تلفن بی سیم گوش می کردیم. محمدرضا بیم آن را داشت که ما به سرنوشت ژنرال داوود خان رئیس دولت افغانستان که به اتفاق تمام اعضای خانواده اش اعدام شد دچار شویم. خوشبختانه محمدرضا با پیش بینی درست از ماه ها قبل همه اعضای خانواده دیبا و پهلوی را به خارج فرستاده بود فرزندانم در امریکا بودند بیشتر اعضای خانواده محمدرضا هم به جز والاحضرت شمس و شوهرش در امریکا بودند و جایشان امن بود. اما من و محمدرضا ماهها بود از وحشت این که به دست انقلابیون بیفتیم خواب راحت نداشتیم. روزی که برای خروج از کشور به فرودگاه رفتیم (26دیماه57) ارتشبد قره باغی آمد جلوی هلی کوپتر و احترام کرد .بعد سپهبد بدره ای جلو آمد و من و محمدرضا را بوسید. محمدرضا به قره باغی و بدره ای ، خسرو داد ، ربیعی و اسیر افسران عالی رتبه حاضر در پاویون سلطنتی گفت: ما برای مدت کوتاهی استراحت می کنیم تا ببینیم چه می شود؟ افسران حاضر مثل بچه های کوچک گریه می کردند. سپهبد ربیعی فرمانده نیروهای هوایی دست محمدرضا را گرفته بود و رها نمی کرد. عده ای خود را روی پای محمدرضا انداخته بودند. محمدرضا به عنوان آخرین دستورات به آنها گفت: ما در این شرایط احتیاج به نهایت میهمن پرستی شما داریم. قره باغی با صدای نسبتا بلند گفت: اعلیحضرت چه دستور می دهند؟محمدرضا گفت: ابتکار عمل به دست خود شما است همان که گفتم احتیاج به میهن پرستی در نهایت معنی آن داریم امیدواریم خودتان را نشان بدهید. محمدرضا از آن که مجبور به ترک وطن شده بود به شدت متاثر و ناراحت بود ساعت از یک بعد از ظهر گذشته بود که ما در میان بدرقه دکتر شاهپور بختیار (نخست وزیر) دکتر جواد سعید (رئیس مجلس شورای ملی) دکتر علی قلی اردلان (وزیر دربار) و فرماندهان عالی رتبه ارتش و گروهی از رجال و شخصیت های مملکتی فرودگاه مهر آباد تهران را ترک گفتیم. محمدرضا در گفتگوی کوتاهی که پای پلکان هواپیما با خبرنگاران انجام داد گفت: برای چند روز استراحت به اسوان (مصر) می رود او اضافه کرد همان طور که در موقع تشکیل این دولت گفته بودم مدتی است که احساس خستگی می کنم و احتیاج به استراحت دارم ضمنا گفته بودم بعد از این که خیال ما راحت شود و دولت مستقر شود به مسافرت خواهم رفت و این سفر اکنون آغاز می شود. امروز با رای مجلس شورای ملی که پس از سنا داده شد امیدوارم که دولت بتواند هم در جبران گذشته و هم در قانون گذاری آینده موفق شود و برای این کار ما مدتی به همکاری و حسن وطن پرستی به معنای اشد کلمه احتیاج داریم سخن دیگری غیر از حفظ مملکت و انجام وظیفه بر اساس میهن پرستی ندارم... محمدرضا همین اندازه گفت که خسته است و برای معالجه کشور را ترک می کند و از پاسخ به این پرسش که کی باز خواهد گشت خودداری نمود و گفت که این به وضع مزاجی اش بستگی خواهد داشت. محمدرضا در حالی که از پلکان هواپیما بالا می رفتیم گریه می کرد. در هواپیما خودش به کابین خلبان رفت و هدایت هواپیما را به عهده گرفت و تا فرودگاه اسوان بدون استفاده از خلبان اتوماتیک شخصا هواپیما را هدایت کرد. ما پنج روز در مصر بودیم اما امریکایی ها به ما دستور دادند تا خاک مصر را ترک کنیم در روز پنجم سفیر امریکا به دیدار محمدرضا در اسوان آمد و بدون مقدمه چینی ها تشریفاتی به صراحت گفت شما باید فردا صبح خاک مصر را ترک کنید. تاریخ اساطیر سرزمین آموزش آواز در باب ققنوس مرغ مشهور می گویند که موسیقی دانان هندی چندی از دستگاه های موسیقی خود را مدعی هستند که از ققنوس آموخته اند . مجمل احوال این حیوان آنکه ققنوس مرغی است در یکی از جزایر هندوستان ، طاق است ، او را جفت نباشد و هزار سال عمر می کند و چون نزدیک به مردن رسد ، سه روز قبل از موت ، هیزم بسیار جمع کرده ، بر سر هیمه نشیند ، و نزدیک هزار سوراخ در منقار اوست ، شروع به خواندن می کند ، و هر گونه آواز از منقار او بیرون آید ، و جمیع وحوش و طیور آن صحرا نزد آن مرغ جمع شوند ، بعضی از آواز او مدهوش شوند و برخی بمیرند . و چون وقت فوتش در رسد ، بال و پر بر هم زند ، و آتشی از بال او بجهد و به هیزم افتد و آن مرغ را بسوزاند و خاک و خاکستر گرداند ، آنگاه بادی بوزد و از زیر خاکستر ققنوسی دیگر پیدا شود . برهمن های هند و ریاضت کشان آن دیار به آن جزیره رفته و علم موسیقی را از آن مرغ فرا گرفته اند به نقل از کتاب ریاض السیاحه مستعلی شاه تلخک شیخ عطار و طنازی موقع شهادت نقل است که شیخ عطار در زمان فترت چنگیز خان به دست لکشر مغول اسیر شد و در قتل و عام شهید گشت و سسب شهادت او آن بود که طوطی روح مبارکش از زندان قفس بدن ملول شده ، می خواست که به شکرستان وصال رسد . گویند که مغولی می خواست که شیخ را به قتل برساند و مغول دیگر گفت : این پیر را مکش که خونبهای او هزار درهم بدهم . مغول خواست که ترک قتل شیخ نماید . شیخ گفت : مفروش که بهتر از این خواهندم خرید. شخصی دیگر گفت که این پیر را نکش که به خونبهای او یک توبره کاه می دهم . شیخ گفت : بفروش که به از این نمی ارزم ... سرباز مغول از این شوخی و حرکات شیخ خشمگین شده شمشیر کشید و شیخ شربت شهادت نوشید . به نقل از تذکره دولتشاه شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت... از 26 دی 1357 که محمدرضا پهلوی در بحبوحه انقلاب اسلامی از ایران گریخت تا 5 مرداد 1359 که در بیمارستان رمادی قاهره درگذشت، در سرگردانی و آوارگی بود. او در اولین مرحله از سفر بدون بازگشت خود وارد آسوان مصر شد و به هنگام ورود به مصر مورد استقبال رسمی و تشریفاتی انورسادات رئیس جمهور این کشور قرار گرفت. سادات، میهمانان را به هتلی در یک جزیره مصنوعی در وسط رود نیل انتقال داد. شاه یک هفته در این هتل اقامت کرد. سپس در دوم بهمن 1357 با بدرقه رسمی سادات، مصر را به قصد مراکش ترک کرد. گرچه شاه به دعوت پادشاه مراکش به آن کشور رفت ولی در رباط از آن تشریفات رسمی که در مصر به عمل آمد خبری نبود. ملک حسن پس از دیداری کوتاه و رسمی با شاه، ترتیب انتقال وی و همراهانش را به کاخ جنانالکبیر در حومه پایتخت داد. شاه 67 روز در این کاخ که در وسط باغ بزرگی بنا شده بود، ماند. در طول این مدت از یکسو امامخمینی از نوفللو شاتو به تهران آمد و 10 روز بعد انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و از سوی دیگر در مدت زمان دو ماهه اقامت شاه در مراکش، اکثر درباریان و اطرافیان شاه که وی را در خروج از ایران به مصر و از آنجا تا مراکش همراهی کرده بودند، به تدریج او را رها کرده و رهسپار اروپا و امریکا شدند. تنها جمعی از خدمه بودند که شاه را هنگام ترک مراکش همراهی کردند. از سوی دیگر دولت مراکش نیز به دلیل آنکه تصمیم گرفته بود روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند مایل نبود اقامت شاه طولانی شود. این موضوع را خود شاه و اطرافیانش نیز از فحوای مقالات مطبوعات مراکش فهمیده بودند. شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت تصمیم گرفته بود شاه را به آنجا انتقال دهد اما دولتمردان سوئیس مایل نبودند روابطشان با دولت جدید ایران به خاطر وفاداری به رئیس یک دولت سرنگون شده به خطر بیفتد. محمدرضا پهلوی در شرائطی که نتوانسته بود کشوری را به عنوان پناهگاه بیابد، به پیشنهاد مشترک راکفلرو کیسینجر مجبور شد به باهاما در آمریکای مرکزی،1 برود. این سفر با هواپیمای اختصاصی شاه حسن مراکشی صورت گرفت زیرا خلبان معزی چند روز پس از آنکه شاه و همراهانش را به رباط رساند، با موافقت شاه، مراکش را به مقصد تهران ترک کرد. 2 هواپیما صبح روز 10 فروردین 1358 فرودگاه رباط را به مقصد جزایر باهاما ترک کرد. در فرودگاه باهاما هیچ یک از مقامات دولتی برای پذیرائی از شاه حضور نیافتند و شاه و همراهان توسط رابرت آرمائو عضو ارشد سیا و دوست اشرف پهلوی به مقصد از پیش برنامهریزی شده هدایت شدند. شاه، همسرش و یک پیشخدمت به یکی از جزایر و بقیه همراهان به جزیره دیگر برده شدند. به شاه و فرح اجازه خروج از جزیره داده نشد. شاه 70 روز در این جزیره به سر برد. انتشار خبرهای مربوط به برقراری نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین 1358، شناسائی جهانی جمهوری اسلامی ایران، اعدام هویدا و امرای ارتش شاه در ایران، ورود عرفات به تهران، تبدیل سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین، تعقیب بینالمللی شاه و تشدید بیسابقه مراقبتهای امنیتی برای حفظ جان شاه و ممانعت از ربوده شدن وی، بدترین خبرها و رویدادهائی بود که شاه طی 7 هفته اقامت خود در باهاما با آنها مواجه شده بود. علاوه بر این، در همین مجمعالجزایر بود که شاه توسط پزشکان اعزامی از فرانسه، از بیماران سرطان لنفاویش مطلع شد. 3 شاه و باقیمانده همراهان روز 20 خرداد 1358 با یک هواپیمای کرایهای از باهاما راهی مکزیک شدند و در یک خانه ویلائی که قبلاً برای اقامت آنان در نظر گرفته شده بود، مستقر شدند. گفته میشود وزارت خارجه مکزیک مایل به ورود شاه نبود اما خوزه لوپز پورتیلو رئیسجمهور آن کشور تحت فشار آمریکا مجبور شده بود، وی را در حومه مکزیکوسیتی برای مدتی اقامت دهد. شاه و معدود همراهان وی مدت 4 ماه در این اقامتگاه ماندند. در دوازدهمین روز اقامت آنان در مکزیک دوم تیر 1358 انورسادات از پارلمان مصر تقاضا کرد قطعنامهای تصویب کند و به شاه اجازه دهد تا به عنوان پناهنده سیاسی برای همیشه در مصر بماند. در پارلمان مصر از این پیشنهاد با کفزدنهای بسیار، استقبال شد. 4 هفته پس از ورود شاه به مکزیک بیماری وی تشدید شد. او یک تومور سرطانی بدخیم در ناحیه گردن داشت و از یرقان شدید نیز رنج میبرد. پس از 4 ماه اقامت در مکزیک وی مطلع شد که دولت کارتر با سفر او به آمریکا صرفاً با هدف معالجه بیماریش موافقت کرده است. از این رو در 30 مهر، مکزیکوسیتی را به مقصد بیمارستان نیویورک همان بیمارستانی که 17 ماه پیش امیراسدالله علم وزیر پیشین دربار به بیماری مشابهی در آن درگذشت 4 تر ک کرد و به مدت 54 روز در آنجا بستری شد در این مدت دو بار تحت عمل جراحی طحال و کیسه صفرا قرار گرفت. کمتر از دو هفته پس از ورود شاه به این بیمارستان، سفارت آمریکا در تهران به تصرف دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در آمد و این امر بیش از پیش کارتر را به صحت دیدگاههایش که مایل نبود شاه به آمریکا بیاید، متقاعد کرد. دستور مسدود ساختن دارائیهای ایران در بانکهای آمریکائی 22 آبان 1358 واقعه دیگری بود که اوضاع را پیچیدهتر کرد. مشاهده خشم ضد آمریکائی مردم ایران و اصرار آنان برای تحویل گرفتن شاه، از تلویزیون اتاق بیمارستان نیویورک از جمله مهمترین نگرانیهای شاه بود. علاوه بر این خبر آزاردهنده دیگر این بود که به شاه اطلاع داده شد به محض بهبودی نسبی باید خاک آمریکا را ترک کند. در همین حال سفیر مکزیک نیز به همراهان شاه اطلاع داد که بعد از تصرف سفارت امریکا در تهران، دولت مکزیکوسیتی به خاطر حفظ روابط سیاسی خود با حکومت تهران مایل به میزبانی مجدد شاه نمیباشد. بدترین لحظه شاه و همسرش زمانی بود که در 11 آذر 58 از بیمارستان نیویورک مرخص شدند ولی هنوز مقصدی برای سفر نداشتند. در نتیجه آنان با یک هواپیمای نیروی هوائی آمریکا به مقصد تکزاس پرواز کردند تا 2 هفته باقی مانده از روادید خود را در آنجا در داخل آپارتمانی کوچک بگذرانند. اما در حین راه به همراهان آمریکائی خبر رسید که آپارتمان مزبور هنور آماده نیست. در نتیجه شاه و همسرش به مکانی که بعداً معلوم شد، تیمارستانی برای نگهداری بیماران روانی است برده شدند. با ورود به این مکان همسر شاه برای نخستین بار با داد و فریاد به همراهان آمریکائی خود اعتراض کرد و گفت: آیا ما در اینجا زندانی هستیم؟ آیا کارتر ما را زندانی کرده است؟ ما در این جا دیوانه خواهیم شد؟ باید بیرون برویم و .......... 5 برای فرونشاندن اعتراضات همسر شاه تلفن در اختیار وی گذاردند و او توانست بستگان خود را در جریان قرار دهد. پس از چند ساعت آنان به آپارتمان مورد نظر در پایگاههای نظامی لک لند تکزاس برده شدند. مقامات آمریکائی با پایان مهلت اقامت شاه در آمریکا به وی اطلاع دادند که به دلیل عواقب ناشی از تصرف سفارت آمریکا در تهران امکان تمدید روادید وی وجود ندارد و به همین دلیل در پاناما جائی مناسب برای اقامت وی و همسرش در نظر گرفته شده است. شاه که غیر از پذیرفتن، چاره دیگری نداشت به اتفاق همسرش در 24 آذر 1358 با هواپیمای نیروی هوائی آمریکا از فرودگاه تکزاس به پاناما در آمریکائی مرکزی برده شدند. وقتی شاه و همسرش در فرودگاه پایگاه هوائی هوارد در پاناما سیتی از هواپیما خارج میشدند جز جمعی از سربازان گارد ملی پاناما، افسران امنیتی ، دستیاران عمر توریخوس 6 و سفیر آمریکا کسی در فرودگاه نبود. شاه، همسرش و پزشک مخصوص آنها با هلیکوپتر از فرودگاه به یک پایگاه در جزیرهای به نام کونتا دورا متعلق به پاناما انتقال داده شدند. توریخوس روز 25 آذر به ملاقات شاه آمد. او در پایان این ملاقات به یکی از مشاورینش گفت شاه مانند پرتقالی است که تا آخرین قطره آبش را گرفتهاند و تفالهاش حتی به درد غذای خوکها هم نمیخورد. این سرانجام کسی است که کشورهای بزرگ او را چلاندهاند، شیرهاش را کشیدهاند و تفالهاش را دور انداختهاند. 7 شاه و همسرش در پاناما با دو دردسر عمده مواجه شدند. نخست شدت گرفتن بیماری شاه که وی مایل نبود پزشکان پانامائی بدون اطلاع از ماهیت و عمق بیماریش معالجات را از صفر شروع کنند؛ او بویژه از نگرانی پزشکان پانامائی از عواقب جراحی خبر داشت. دیگری اطلاعاتی بود که براساس آن مقامات وزارت خارجه دولت ایران در تماس مداوم با مقامات پانامائی بودند تا بتوانند راهی برای استرداد شاه بیابند.8 راه رهائی از این دو دردسر، خروج شاه و همسرش از پاناما بود. با همه این مشکلات، شاه و همسرش 100 روز در پاناما ماندند و سپس به اصرار رئیس جمهور مصر و همسرش، روز سوم فروردین 1359 با یک هواپیمای پانامائی رهسپار قاهره شدند. این بار نیز در فرودگاه مصر انورسادات و همسرش استقبال رسمی از شاه به عمل آوردند. شاه روز 8 فروردین در بیمارستان معادی قاهره تحت عمل جراحی طحال و کبد قرار گرفت. آزمایشهای انجام شده بر روی بافتها نشان میداد سرطان بدخیم تمامی سیستم خون و کبد وی را فرا گرفته است. با ورود شاه به مصر مجلس نمایندگان این کشور نیز دستور رئیسجمهور در مورد تصویب طرح اعطای پناهندگی به شاه را به اجرا در آورد. ورود شاه همچنین از یکسو خشم مردم ایران علیه آمریکا و حکومت مصر را برانگیخت و از جانب دیگر سبب رنجش خاطر گروههای اسلامی مصر گردید و تظاهراتی را در قاهره و چند شهر دیگر با هدف واداشتن دولت به اخراج شاه براه انداخت. تشخیصهای گروهای مختلف پزشکی راجع به درمان شاه و تجویز راهحلهای مختلف، خود یکی از عوامل نگران کننده برای شاه بود. شاه در مصر دو بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و بهبود نیافت. او در کاخ قبه که معمولا در اختیار سران کشورهای بازدید کننده از مصر قرار میگیرد برده شد. آخرین مصاحبه شاه قبل از مرگش، در خرداد 1359 در همین کاخ صورت گرفت. وی در این مصاحبه که با کاترین گراهام مدیر مؤسسه مطبوعاتی واشنگتن پست انجام داد، از بیمهری رهبران دولتها که مایل به پذیرفتن وی نبودند، از فرصتطلبی دولتمردان آمریکائی و انگلیسی و از اینکه در برابر انقلاب ایران دست به کشتار بیشتر و بیرحمانه تر نزد اظهار تاسف کرده است. حال عمومی شاه در اقامت دومش در مصر هفته به هفته و ماه به ماه وخیمتر شد. آزمایشات انجام شده در ماههای خرداد و تیر 1359 نشان میداد که عفونت تمامی بدن وی را احاطه کرده است. در اولین روزهای مرداد تیم پزشکی اعزامی از فرانسه نسبت به نجات جان شاه اظهار ناامیدی کرد و محمدرضا پهلوی 4 ماه پس از سفر دوم خود به مصر در 5 مرداد 1359 درگذشت .جسد شاه در مسجد زیدالرفاعی، جائی که معمولاً اجساد پادشاهان مصر در آن دفن میشد، به خاک سپرده شد. جنازه رضاخان پدر شاه نیز که در 1323 در آفریقای جنوبی درگذشت برای مدت 6 سال در مصر و در همین مسجد نگهداری میشد.9 شاه در حالی درگذشت که 9 ماه از گروگانگیری دیپلماتهای آمریکائی در تهران میگذشت و استرداد شاه به ایران از جمله شرائط آزاد کردن دیپلماتها اعلام شده بود. از این رو هیچ یک از کشورها حاضر به پذیرفتن شاه نبود. ...
12 شهید در تیم فوتبال آزادی سمنان
محمود اومده. بعد از دقایقی کیومرث برگشت. به آقاعطا گفت: امشب باید جلسه ای با حضور همه ی بچه ها بگیریم. من صحبت دارم. همه ی جلسات در منزل آقا عطا برگزار می شد. حدود 20 نفر بودیم که جلسه برگزار شد. کیومرث گفت: فردا اعزام است و رزمندگان به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شوند. هر کسی دوست دارد بیاید. همه ی بازیکنان استقبال و اعلام آمادگی کردند. صبح فردا با شور و حرارت اعزام شدند و در عملیات والفجر3 شرکت
90/ به من گفتند با پرسپولیس تبانی کردی ذوب آهن ببازد!
مربوط می شود و من هم قرار نیست به شما جواب پس بدهم. 10 سال در لیگ برتر بازی کرده ام و کارنامه ام مشخص است . از دفتر او با عصبانیت بیرون آمدم. بعداز بازی با پرسپولیس مقابل راه آهن مساوی کردند که من حضور نداشتم. گذشت من به تمرینات برگشتم و بازی کردم. البته فراموش نشود خود آذری گفت اگر روزی متوجه شوم اشتباه کرده ام عذرخواهی خواهم کرد . بازی های من در ذوب آهن باعث شد برای اولین بار شهامت یک مدیرعامل را
صدام چگونه سخن گفت؟
فهمید او مأموری میدانی بیش نیست عصبانی می شد. لابد خون خواری با آن کبکبه و دبدبه به خودش حق می داد دولت امریکا رعایت احترامش را بکند و بازجویی گنده تر از این ها برایش بگمارد. برایش مهم بود جرج به چه کسی گزارش می دهد. فکر می کرد، و چند باری هم به زبان آورد که، من مستقیماً به رئیس جمهور امریکا جواب پس می دهم. پیرو هم گذاشت او این طور فکر کند. قدم بعدی این بود که خدای سلول صدام شود و او را از
درخواست روس ها برای بازی دوستانه با تیم ملی والیبال
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال زیر 23 سال روسیه همانند ایران خود را برای حضور شایسته در دومین دوره رقابت های قهرمانی جهان آماده می کند. فدراسیون والیبال روسیه طی نامه از فدراسیون والیبال ایران برای برگزار چند دیدار دوستانه بین تیم های زیر 23 سال ایران و روسیه چند روز قبل از آغاز مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 23 سال جهان درخواست کرد.
برنامه های تیم ملی والیبال تا حضور در جام جهانی ژاپن
تمرینات تیم ملی والیبال از امروز با حضور 13 بازیکن برای حضور شایسته در جام جهانی و جام واگنر آغاز شد. سرپرست تیم ملی والیبال ایران درباره برنامه های این تیم تا آغاز جام جهانی گفت: تمرینات از امروز در باشگاه فرهنگی و ورزشی سایپا آغاز شد و تا 29 مردادماه که تیم راهی لهستان می شود، تمرینات آماده سازی همانند دوره های قبل پنج جلسه تمرین و یک روز استراحت ادامه خواهد داشت. امیر خوش
وقتی مایه حیات نامهربان می شود
افراد بومی این روستا فوت و دو نفر نیز مفقود شده و هنوز خبری از آنها نیست. وی اضافه کرد: از آنجایی که علاوه بر افراد بومی تعدادی مسافر نیز در روستا حضور داشتند به طور قطع نمی توان تعداد مفقودی ها را اعلام کرد. نیروهای امداد بازهم دیر رسیدند یکی دیگر از ساکنان این روستا با گلایه از عملکرد نامناسب نیروهای امداد و نجات در زمان پس از وقوع حادثه افزود: بلافاصله پس از این
راه و روش کنار آمدن با خانواده همسر
پیدا می کند. نه، من زنی نبودم که بتوانم چنین معامله ای با مرد زندگی ام بکنم. دوست دیگری پیشنهاد جالب تری داشت که به نظر خودش کارسازترین روش کاربردی در زندگی زناشویی بود. او می گفت: مهساجان به حرف بقیه کاری نداشته باش. یک روشی یادت می دهم که بی بروبرگرد جواب می دهد و دنیا را به کامت می کند. با این شیوه یک سال نان و تره می خوری، اما درعوض تا آخر عمر گوشت برّه می خوری. تو تا چند
چرا والیبال می تواند اما فوتبال نه؟
به گزارش شهدای ایران ،دیر زمانی بود که آرزو داشتیم در رشته ای چون والیبال در آسیا قهرمان شویم . هر چند خیلی ها این آرزو را در حضور چشم بادامی های چینی، ژاپنی و کره ای دست نیافتنی و خارج از ظرفیت و استعداد این رشته در ایران می دانستند، اما در سایه برنامه و راهبردی درست، امروز والیبال ایران نه تنها قاره کهن را به تسخیر درآورده، بلکه جهان والیبال را نیز از درخشش خیره کننده خود به حیرت و تحسین
مدل مدیریتی سرپرست پرسپولیس و دوستانش برملا شد
بازیکنانی جذاب، لیگ پانزدهم را شروع کند. سیدجلال و بهانه های دیگر قبل از اینکه برانکو به تهران برگردد، محمدحسین نژادفلاح قائم مقام وقت باشگاه پرسپولیس اعلام کرد با سیدجلال حسینی مدافع محبوب سرخپوشان به توافق کامل رسیده و این بازیکن فصل آینده پرسپولیسی است. همچنین از طریق رضا چلنگر با برانکو تماس گرفته شد و این خبر را به او دادند که نژادفلاح در مصاحبه با خبرورزشی رسماً اعلام کرد
چه چهره هایی نویسنده رادیو بودند؟
. در پایان موقع را برای تجدید عهد مودت و عرض ادعیه خالصانه مغتنم می شمارد. ارادتمند صمیمی: سید محمد مشکوة-12 /9 /1328 با همین نامه بود که طلبه سید جعفر سجادی سال ها به عنوان نویسنده و بعد کارشناس مذهبی در رادیو حضور داشت. ضیاءالدین سجادی و دکتر سادات ناصری هم مدتی کارشناس و نویسنده چند برنامه رادیویی بودند که جلوتر خواهیم دید وضعیت شان چه گونه بوده است. خسرو شاهانی هم مدتی در
10 چهره دوست داشتنی
فکر نمی کرد این صدا و چهره نه چندان دلنشین روزی همه غول های تلویزیون را بشکند و به تنهایی ترک تازی کند. عادل فردوسی پور نامی گمنام بود که دلش به گزارش بازی های نه چندان مهم خوش بود. حدود 17 سال پیش وقتی در قاب قرار گرفت خیلی مطمئن نبود که این طرح جاه طلبانه اش می گیرد. همان سال اول اما نامش سر زبان ها افتاد و ردای سوپراستاری بر تن کرد. برعکس دیگر مجریان ورزشی تعارف را کنار گذاشت و با سر
تمرین دور از هیاهو
مردادماه به لهستان می رود. موسوی دیرتر رسید دیروز همه اردونشینان به جز سید محمد موسوی در اردو حاضر شدند. بهترین مدافع روی تور جهان که همراه خانواده اش به شمال سفر کرده بود، به خاطر سیل و ترافیک جاده بالاجبار تمرین صبح دیروز را از دست داد. خوش خبر سرپرست تیم ملی در این باره می گوید: همه بچه ها ساعت 11:30 در سالن سایپا حاضر بودند، جز سید. او هم تماس گرفت و گفت به خاطر سیل و ترافیک، جاده شمال قفل است و حتی پلیس ما را برگرداند. به او گفتم صبح زود راه بیفتد و خودش را برساند. تیم ملی والیبال ایران ...
حدادی دوباره قد کشید
چهارشنبه 31 تیر 1394 0 او که بعد از بازی های المپیک 2012 لندن شرایط خیلی خوبی نداشت و حتی کار به جایی رسید که گفت دیگر برای ایران پرتاب نمی کند، بالاخره با رایزنی کمیته ملی المپیک برگشت، آن هم با طلای بازی های آسیایی اینچئون. تنها امید مدال دوومیدانی ایران در المپیک ریو بعد از بازی های آسیایی دوباره تنها ماند و تنها تمرین کرد. ماساژور روسی اش البته کمک بزرگی برایش بود. خودش برنامه می
ایستاده با اعتصاب
در کرانه باختری محسوب می شود که به نوعی سخنگوی آن هم به شمار می رود. تا پیش از این، 7بار توسط صهیونیست ها بازداشت شده بود و این بار نیز در 8/7/2014 (تقریبا یک سال پیش) در حاشیه غائله اختفای 3 نظامی صهیونیستی در الخلیل بازداشت و بدون آنکه اتهام یا جرمی به وی تفهیم شود صرفا با توجه به درخواست سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در حبس احتیاطی قرار داده شد و بعد از آنکه روز 18دسامبر 2014 بازداشت احتیاطی اش