سایر منابع:
سایر خبرها
دیوانه دیوانه شدیم هم من و هم پنه لوپه
...، چون قرار است من و پنه لوپه در فیلم اسکوبار نیز همبازی باشیم... از این فیلم بگذریم و بقیه اش بماند برای زمان نمایش فیلم. اما این را می شود بگویی چرا تا این حد دلبسته نقش های منفی هستی؟ اخیرا چه در قسمت های جدید جیمزباند و چه در دزدان دریایی کارائیب نقش منفی داشتی... اگرچه ممکن است این پاسخ به نوعی کلیشه ای به نظر برسد، اما ناچارم بگویم که نقش های منفی، به بازیگر امکان ...
چرا سینمای تهمینه میلانی ارتجاعی و سادیستی است؟
پر کردن صحنه، گفتن یک شعار خاص، خواندن یک بیانیه رو به دوربین، دادن اطلاعات به صورت مستقیم به تماشاگر یا صرفا آب بستن به فیلم الصاق می کند. برای نمونه، حضور یا عدم حضور کیان ، نامزد سارا ریاحی، چه نقش دراماتیکی در پیشبرد داستان دارد؟ اگر از ابتدا سارا ریاحی یک دختر مجرد معرفی می شد، آیا کوچک ترین تغییری در درام و سیر داستانی فیلم ایجاد می شد؟ این شخصیت ان اندازه زائد و تحمیلی است که ...
کربلا مقابله ایمان واقعی با ایمان های ظاهری است/ هر جا نمایش دینداری بازار داشته باشد،دیندار نمایی ...
متن گفت وگوی شفقنا با آیت الله هادوی تهرانی را می خوانید: * امام حسین(ع) در جریان کربلا با بیانی تأکید کردند که مردم بنده دنیا هستند و دین تنها لقلقه زبان آنان شده و در موقعیتی که در معرض امتحان قرار گیرد، دینداران حقیقی کاهش می یابند، در حقیقت حضرت به نوعی از دینداری ظاهری برخی از مردم آن زمان سخن گفتند؛ معنا و مفهوم این کلام حضرت برای دنیای امروز چگونه قابل تفسیر است؟ این ایام ...
بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی
.... در بخش ابزاری، علی رغم فشارها و تهدیدها و تحریمها و این چیزها، پیشرفت کشور خوب بوده است. اما بخش حقیقی، آن چیزهائی است که متن زندگی ما را تشکیل میدهد؛ که همان سبک زندگی است که عرض کردیم. این، بخش حقیقی و اصلی تمدن است؛ مثل مسئله ی خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزی، تفریحات، مسئله ی خط، مسئله ی زبان، مسئله ی کسب و کار، رفتار ما در محل کار، رفتار ما ...
ناراضی بودید، من پاسخ گویتان هستم
به زیستن می بخشد و اینکه آدمی خانواده ای دارد که شجره و اصالت دارد و آدمی که هیچ شناختی از خود ندارد، دچار تهی شدگی خواهد شد و این دو جهان های متفاوتی هستند. سهروردی و فلسفه اشراق بسیار مهم و عمیق است، چقدر اینها را در صحنه نمایش ساده و همه فهم کرده اید؟ همان گونه که حکمت اشراق فلسفه ای است که اساس و بنیانش بر کشف و شهود است و سهروردی آن را به طور دیداری بیان می کند، ما نیز سعی کرده ...
حضور یک شبح
ترک کنند: انداختن قاب عکسی بر روی زمین، به هم کوبیدن درها و شکستن بشقاب و لیوان ها برای ترساندن زن و بچه هایش به وسیله شبح و در ادامه نیز لوری راهی دیگر می سازد برای اضافه کردن داستان فرعی دیگری و ایجاد لایه های به ظاهر تازه برای پوشاندن حضور شبح با نظریه های دینی ویل اولدمن در شلوغی میهمانی برپاشده در خانه: حضور خدا و امیدداشتن در لحظه ناامیدی. آیا این همان ترس لوری در ازدست دادن مخاطبانش نیست که ...
مجازات در ملأ عام؟!
.... 1 - از لحاظ روانشناختی و جامعه شناختی: اجرای چنین مجازات هایی در ملأ عام، درست همان کاری را با ذهن و روح و روان مردم و بویژه بینندگان آن می کند که انتشار فیلم های جنایات وحشتناک داعش در فضای مجازی. این فیلم ها نیز بنوعی اجرای مجازات در ملأ عام است و هدف از آن هم ترویج خشونت در حد اعلای خود است. البته قطعا دستگاه قضایی به دنبال ترویج خشونت نیست و بر این عقیده است که این ...
شرایط عوض می شود اما دردها نه!
مسعودی پرسیدم که آیا همچنان می توانیم همان طور که در اینجا کجاست؟ یک ریل چمدان فرودگاهی را روی صحنه آورده بودیم، این بار هم یک ماشین روی صحنه داشته باشیم؟ خانم مسعودی بدون لحظه ای تردید گفتند بله می توانیم و من فکر کردم این امکان، به من کمک می کند تا ایده ام را آن طور که می خواهم گسترش دهم. همان زمان به خانم مسعودی قول دادم تا این متن را برای ایشان آماده کنم و در طول یکی، دوسالی که متن داشت نوشته ...
این یک شوآف نیست!
برنامه ریزی جمعیت هلال احمر برای نخستین بار در ایران شکل گرفت و به عنوان الگو در جمعیت های دیگر نیز شناخته شده است. حالا قرار است این امدادگران، قهرمانان نجات بخش حوادث باشند؛ داستانی که ادامه دار بودن آن می تواند تثبیت این اقتدار ملی در صحنه های بین المللی باشد. حرف آخر را هم از زبان رضا یکی از همین نجاتگرها می زنم که گفت: به امید فردای بهتر ایران. محمد پوراکرامی، رئیس اداره توان افزایی و ...
واقعیت جنگ را به جوانان نشان دادیم/ تغییر ریتم زندگی در آتش بس
هایی که در زندگی ام دیده ام. من با دوستعلی زندگی کرده ام و سعی کردم نقشم ادایی و تکراری از کار در نیاید. تلاش کردم لحظه ای که روی صحنه دیالوگ می گویم با باور این کار را انجام دهم. حتما باورهای من از دوستعلی خیلی دور است اما من تلاش کردم وجه انسانی دوستعلی را با باور قلبی روی صحنه به نمایش بگذارم. اشکان خیل نژاد هم همیشه روی این موضوع تاکید داشت که تماشاگر این وجه انسانی دوستعلی را دوست دارد وگرنه ...
مبانی نقد تئاتر فرامدرن(بخش دوم)
ناتوانی این آثار در فراهم کردن حداقل التذاذ زیبایی شناختی برای مخاطب باشد. از دیگر جنبه های قابل مطالعه این آثار، بررسی میزان توانایی یا ناتوانی آنها در جلب مشارکت ذهنی تماشاگر و انگیزش تخیل مخاطب و نیز بررسی نقشی است که ممکن است این آثار در آشنایی زدایی و تغییر نحوه نگرش مخاطب به جهان برای خود قائل شده باشند. از آنجایی که هیچ عنصر صحنه ای جز با روشن شدن نقش آن در کلیت بیان صحنه ای و نظام نشانه ای ...
متد اکتینگ باید اصولی تدریس شود
بگیرم و روی صحنه به طور کاملا واقعی زندگی کنم!! . بدین صورت است که تماشاگر درست در لحظه ای که متوجه شود هیچ دروغی در کار نیست، با قرارگرفتن در جایگاه یک شاهد عینی برای یک زندگی واقعی، لذت بی اندازه ای خواهد برد. فکر می کنید دلیل جذابیت این متد در چیست؟ متد اکتینگ به شما به عنوان یک بازیگر، ابزار بازیگری شما یعنی بدن و احساسات شما و تماشاگر بستگی دارد که هر سه به سمت یک هدف، یعنی خلق ...
هیولانگاری از انقلاب اسلامی در سینمای ایران از کجا آغاز شد؟ +عکس
...> از لباس و سر و ظاهر مسوول فرشته در جلسه توجیهی گروهکی در فیلم که اورکت نظامی زیتونی رنگ است، و ارجاع به گروهک با عنوان سازمان از زبان او، می توان حدس زد که فرشته عضوی از سازمان مجاهدین خلق یا همان منافقین است. با این حال جمله ای از زبان فرشته می شنویم که سازمانی که او در ان عضویت دارد را مبهم می کند. او می گوید: " سازمانی که به اون اعتقاد داشتم دچار انشعاب کرده بود و ما از بدنه جدا شده بودیم." این ...
نظریه قیام حسینی و تشکیل حکومت
را بر دوش می کشد و اگرچه یکی از نقطه های اتکا به حساب می آید، ولی به هیچ وجه نقش اثبات مدعی را به تنهایی نمی تواند بر دوش بگیرد؛ به عبارت دیگر این تنها یک نشانه است و نه بیشتر؛ نشانه ای بر این که امام هدفی را که در میان نگاه ها و انتظارات زمانه معنا می یافته برگزیده است. این وضعیت را با بهره گیری از قرائن زیر پیش می گیریم: ادبیات حاکم بر مکه هنگام خروج امام از کوفه در این جا ...
تئاتر هنوز جایگاه واقعی ندارد/دوری هنرمندان از تحولات اجتماعی
دختولوک ها منم بگویید. اکبری: روزی که متن را خواندم و همینطور به جلو می رفتم، واقعا صحنه های زیبا و بکر در ذهنم تداعی شد و احساس کردم می توانم شیوای دختولوک ها شوم. اعتراف می کنم در کارهای قبلی زیاد عنصر تخیل را بنا به هر دلیلی به کار نبردم. در این تجربه چیزهای زیادی یاد گرفتم. تکنیک های بازیگری را شناختم. یاد گرفتم که جدا از جسم، یک بازیگر تئاتر باید روح و روان خود را نیز بکار گیرد و ...
چرا شهید همدانی "حبیب" سپاه شد
بیان می کرد که کارگردانی که در دوران دفاع مقدس جنگ را برای ما ترتیب دید همان کارگردان اکنون در سوریه آن نقشه را پیاده می کند و این دشمن شناسی شهید همدان بالا بود و تشخیص او در مورد شناسایی کسی که با نظام جمهوری اسلامی طرف است درست بود و معتقد بود در جنگ ما صدام نقش داشت و در اینجا داعش و النصره ولی اصل کار که هدایت صحنه را برعهده دارد استکبار و آمریکایی ها هستند که این بینش در فرمانده ما بسیار زیبا ...
داعش، بازسازی خلافت در اربیل/تغییر رویکرد عربستان به روسیه تاکتیکی یا راهبردی؟
آگاهی و شناخت معیارها بر زبان می رانند به صحنه آمده و به این آقایان پاسخ دادند. بله اگر کسی گمان کند هنوز چیزی از تمدن ها و دولت های پارت و ماد و آشور و کلدان باقی مانده و یا تصور کند امکان احیای آن تمدن ها وجود دارد، می تواند تجزیه طلبانی که آیین انسانی کشورداری را وا نهاده و به قیمت جان هزاران انسان، دنبال مطامع شیطانی هستند، ذی حق و شایسته پذیرش بداند و عجیب این است که همین ها که به ...