سایر منابع:
سایر خبرها
تبدیل فرودگاه نظامی جاسک به فرودگاه ملی
نیروی دریایی در بخش آب و برق پرداخت و تصریح کرد: با پیگیریهای متعدد معاونت مهندسی نداجا، خوشبختانه 95 درصد اقدامات انتقال آب سد جگین به بندرجاسک صورت گرفته است که ان شاءالله پس از اتمام این پروژه، طبق گفته مسئولان وزارت نیرو، حداقل آب شرب 150 هزار نفر تأمین خواهد شد. این اقدامی مهم و تأثیرگذار در مسیر محرومیت زدایی مردم این منطقه است که تمامی روستاهای اطراف جاسک را بهره مند می کند.
نکاتی برای افزایش کارایی وای فای در منزل
. اگر هم مسیریاب روی سقف نصب شده است، باید آنتن های آن رو به پایین و در جهات مختلف باشد. زیادی تعداد افزاره های بی سیم تعداد افزاره های متقاضی پهنای باند از مسیریاب وای فای هر چه بیشتر باشد، سرعت انتقال کمتر می شود. برای مثال، اگر با تعداد زیادی افزاره در حال تماشای فیلم از اینترنت باشیم ممکن است کف گیر پهنای باند به ته دیگ بخورد و برخی افزاره های متصل از سرعت کافی بهره مند
زمانی برای باز کردن قفل های دیگر
. درس بزرگی که ما از این فشارهای اقتصادی دریافت کردیم، این است که هرچه میتوانیم، باید به استحکام ساخت داخلی قدرت بپردازیم؛ هرچه میتوانیم، در درون، خودمان را مقتدر کنیم؛ دل به بیرون نبندیم. آنهائی که دل به بیرون ظرفیت ملت ایران میبندند، وقتی با یک چنین مشکلاتی مواجه شوند، خلع سلاح خواهند شد. ظرفیتهای ملت ایران خیلی زیاد است. ما باید بپردازیم به استحکام ساخت درونی اقتدار ملی؛ که آن روز به مسئولان
اعلام پیش شرط استخدام راننده سرویس ها
به گزارش شفا آنلاین ، داشتن حداقل 23سال سن و تاهل دو پیش شرط استخدام در سرویس مدارس، از مهم ترین اخباری بود که روز گذشته در نشست سه جانبه آموزش و پرورش، پلیس راهنمایی و رانندگی و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و سازمان های تابعه اعلام شد. اخباری که به گفته مسئولان استانداردسازی خدمات سرویس مدارس ، نشان از عزم جدی سازمان های ذی صلاح در این زمینه دارد و با رصد لحظه به لحظه و اجرای طرح های ضربتی
تکمیل اولین مرکز استاندارد توان بخشی بوشهر
فارس در بوشهر می گوید: محل اسکان فعلی مرکز توان بخشی نیلوفران آبی از ساختمان هایی است که از نظر کارشناسی شرایط مطلوبی را برای نگهداری کودکان معلول و کم توان ذهنی دارد که با مساحتی بالغ بر 500 مترمربع در دو طبقه امکان خدمات دهی توان خواهان را تسهیل کرده است، ضمن اینکه تمهیداتی هم برای تعمیرات، مناسب سازی و ارتقا وضعیت ایمنی ساختمان از جمله دستگاه های اطفا و اعلان حریق و همچنین نصب دوربین های
تامین 150 میلیارد تومان اعتبار جدید برای خدمات زیربنایی مسکن مهر
وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر درباره تعداد واحدهای به اتمام رسیده مسکن مهر در کل کشور خاطرنشان کرد: از کل دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر، کار ساخت یک میلیون و 800 هزار واحد به اتمام رسیده است. وی افزود: وزرای راه و شهرسازی و نیرو در حال پیگیری هستند و اگر اعتبار مورد نیاز تزریق شود تمام 250 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده تا پایان سال تحویل خواهد شد. اخبار مرتبط لیزینگ
اقتصادی کردن فرودگاه اردبیل با تامین زیرساخت ها میسر می شود
تواند در آینده نزدیک شرایط را برای اقتصادی شدن فرودگاه اردبیل آماده سازد. مدیرکل فرودگاه های استان با اشاره به راهکارهای اقتصادی سازی فرودگاه اردبیل یادآور شد: ارتقای ایمنی، افزایش امکانات پروازی، توجه به جذابیت های گردشگری استان، استاندارد سازی و بهبود سطوح پروازی و... سر فصل توسعه فرودگاه اردبیل بوده که می تواند در اقتصادی شدن آن دخیل شود. وی در عین حال افزایش پروازها
شرایط حاکم بر خطوط هوایی،بر خلاف وعده های پساتحریمی دولت؛آسمان زمین گیر شد
ایران تعهد دادند که در قبال برخی محدودیت هایی که جمهوری اسلامی ایران در برنامه هسته ای خود اعمال می کند، تا صدور مجوز تأمین و نصب قطعات یدکی برای ایمنی پرواز هواپیماهای غیرنظامی ایران (مانند هواپیمایی هما و دیگر هواپیمایی های تحریم نشده ایران) و گواهی تعمیر و بازرسی ایمنی و خدمات وابسته در ایران را بدهند. اما با نهایی شدن توافق هسته ای ما بین کشورهای 1+5 و ایران ،شرایط حاکم بر خطوط هوایی
قصرشیرین منبعی برای انرژی خورشیدی
اتمام ذخایر نفت و سوخت فسیلی در کشور امری اجتناب ناپذیر است و برای مقابله با این موضوع استفاده از انرژی های جایگزین می تواند به عنوان یک راهکار اساسی مورد توجه قرار گیرد. وجود حدود 300 روز آفتابی در سال باعث شده کشور ما در زمره بهترین کشورهای جهان در زمینه استفاده از پتانسیل انرژی خورشیدی شناخته شود. موقعیت جغرافیایی و پراکندگی روستایی در کشور بهترین فرصت را برای استفاده از انرژی
زنگ خطر برای مجردها؛ دختران کم شدند!/ فروش بهشت با قبور چند صد میلیونی !
به گزارش گروه سیاسی فرهنگ نیوز ، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در نشست اتاق بازرگانی و صنایع، اظهاراتی درباره فساد و حاشیه های آن داشت که مورد توجه اکثر روزنامه قرار گرفته است. اما بعد از دو روز از سخنان ریئس جمهور در صدا و سیما، برخی از روزنامه ها آن را از زاویه دیگری مورد بررسی قرار داده اند. سخنان اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه نیز به ویژه درباره دادگاه11 مهر بابک زنجانی، در مطبوعات کشور
اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه 13 مرداد
دولت که عمدتاً عرضه کننده سهم ها بودند به شدت آسیب دیدند و این نشان دهنده عدم هماهنگی تیم اقتصادی کشور است. وقتی بازار یک انتظار مثبت دارد و مطابق یک روالی بعد از چندین سال قرار است روند رو به رشد خود را آغاز کند آن هم در شرایطی که مدت ها وقفه را تجربه کرده است همه انتظار دارند اوضاع اقتصادی رو به بهبود برود. وقتی وقایع اقتصادی مثبت در راه هستند باید بازار تحرک مثبتی نشان دهد. ولی عرضه
قطار وزارت ارتباطات روی ریل توسعه
بانک از هدف اولیه اش دور شده ابراز نارضایتی کرده و اظهار می دارد: باید تلاش شود پست بانک به وظیفه اولیه اش که خدمت به روستاییان بود، برگردد. پست بانک اکنون در مراکز استان ها و شهرها ایجاد شده است اگر قرار بود که پست بانک را به این معنا تعریف کنیم، هیچ ضرورتی برای ساخت و توسعه آن وجود نداشت چون بانک های مختلف در شهرستان ها وجود دارد. پست بانک ایجاد شد تا به روستاییان خدمات ارائه دهد، در مجلس تلاش
زمان محاکمه بابک خان رنجانی 11مهرماه!! کاسبان تحریم چه کسانی بودند؟
. این پدیده صرفا مربوط به الان نیست و از سال 76 به بعد شاهد آن بوده ایم. شما هیچ جامعه ای را نمی توانید یکپارچه کنید. فقط در انقلاب است که یکپارچگی همه ملت در برابر استبداد شکل می گیرد. جامعه ما الان جامعه مدرن (البته مدرن بدقواره) و پساانقلابی است و به نظر نمی رسد پیشا انقلابی باشد. انتخابات برای ایرانی ها امر مهمی تلقی می شود. شما چطور می توانید این عده را به سمت اصلاح طلبان سوق دهید
آقای روحانی! سخنرانی حمایت از فضای مجازی را باور کنیم یا تعطیلی 5 ماهه جلسات شورایعالی را؟
مجازی " دانسته شده تا این مرکز " اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سخت افزاری، نرم افزاری و محتوایی در چارچوب مصوبات شورایعالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح " داشته باشد و بلافاصله صراحتا اعلام شده " کلیه دستگاه های کشور موظف به همکاری همه جانبه با این مرکز می باشند ". با این
علیصدر به سازمان جهانی توریسم خواهد پیوست
و دولت مشکلات جدید پیش روی سرمایه گذاری در بخش گردشگری را رفع کند. وی غار علیصدر را شاه بیت گردشگری استان همدان دانست و گفت: این غار بسیار منحصربه فرد است و دروازه گردشگری همدان از این غار شروع می شود و باید در حد بین المللی آن را مطرح کرد. عراقی گفت: برای توسعه مجتمع علیصدر با چندین شرکت بزرگ مذاکره شده است و قرار است طرح جامع علیصدر تقسیم بندی شده و به سرمایه گذاران داده شود و نظارت
گزیده های خبری استان گلستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: تفاهم نامه همکاری بین مرکز آموزش های تخصصی جمعیت با فرماندهی یگان های ویژه ناجا منعقد شد. مجتبی اکبری اظهار کرد: زمینه های همکاری شامل علمی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقات کاربردی با بهره مندی از امکانات و توانمندی های طرفین و تبادل تجربیات به منظور خودکفایی علمی و ارتقای سطح آموزشی، تحقیقاتی و بهینه سازی انجام امور اجرایی با حمایت متقابل دو طرف می باشد. وی افزود: همکاری مشترک در برگزاری میزگردهای علمی و همایش های پژوهشی و زمینه اطلاع رسانی درباره موضوعات علمی، پژوهشی طرفین و همچنین ...
میزان استقبال از خدمات نوین بانکداری در جهان / جهان به کجا می رود؟
انقلابی در زیرساخت های فناوری اطلاعات، معماری نوینی را در توسعه، استقرار، اجرا و ارائه خدمات به ارمغان آورده است. با توجه به گسترش اینترنت، پهنای باند، کاربرد موبایل و استفاده از فنّاوری توسط کاربران نهایی بهره گیری از رایانش ابری از سمت ارائه دهندگان محصولات و خدمات با استقبال بیشتری مواجه شده است. رایانش ابری با زیرساخت توزیع یافته و مشخصه اصلی مجازی سازی قادر به مدیریت و کنترل سامانه های توزیع
جزئیات منتشر نشده دیدار فابیوس با آخوندی
/> امن ترین کریدور هوایی منطقه در ایران وزیر راه و شهرسازی کشورمان اعلام کرد: در زمینه ساخت فرودگاه، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با 2500 هکتار وسعت تجاری و منطقه آزاد تجاری در دست اجرا است که از شرکت های فرانسوی برای حضور در این پروژه دعوت می کنیم. همچنین سیستم رادار هوایی ایران در دست بازسازی قرار دارد. وی ادامه داد: از امن ترین کریدور هوایی منطقه در ایران روزانه 1500
چرا منطقۀ ما محروم است، و نقش نمایندگان در رفع این محرومیت چیست؟
دکتر محمدمراد شیخی / اختصاصی میرملاس : در این تردیدی وجود ندارد که به اعتبار اسناد و مدارک رسمی ِ متعدد استان ما یک استان محروم است. اما چرا ؟ به اعتقادِ نگارنده بخشی از دلایل این محرومیت، تاریخی است و رّد و مسیر آن را می توان حتی تا دوران سقوط زندیه و [...] دکتر محمدمراد شیخی / اختصاصی میرملاس : در این تردیدی وجود ندارد که به اعتبار اسناد و مدارک رسمی ِ متعدد استان ما یک استان محروم است. اما چرا ؟ به اعتقادِ نگارنده بخشی از دلایل این محرومیت، تاریخی است و رّد و مسیر آن را می توان حتی تا دوران سقوط زندیه و به قدرت رسیدن قاجارها تعقیب نمود. من در این فرصت قصد بررسی این چشم انداز تاریخی را ندارم ولی به اجمال می توان گفت که بخشی از این دلایل تاریخی به مسائل قومی بر می گردد. به هرحال قاجارها به دلایل فراوانی که بخصوص به دورانِ زندیه بر می گشت، روی خوشی از لرها نداشتند و این آزردگی در سرتاسر دوران پهلوی ها نیز استمرار یافت. زیرا لایۀ مرکزی قدرت و بخصوص گلوگاههای اقتصادی دولت در دوران پهلوی نیز در چنگ تتمۀ شاهزادگان قجری پرنفوذی بود که در دوران فلاکتِ رسمیِ مردم لرستان، توانسته بودند در مدارس خارجی درس بخوانند و با برخورداری از بورسیه های تحصیلی متنوع نسل آکادمیکِ پُر ادعایی را به بدنۀ نهادهای دولتی و بخصوص سازمان های اقتصادی دولت پهلوی تزریق کنند. این نسلِ تحصیلکرده عموماً مرکز نشین بودند یا در استان های نسبتاً توسعه یافته تمرکز یافتند و بدیهی بود که اعتباراتِ عمرانی را به سمتِ این مناطق سرازیر کنند. قوای مجریه و قضائیه و تا حدود زیادی حتی قوۀ مقننه هم در تمام دوران پهلوی ها در قبضۀ تکنوکرات هایی بود که به راستی از عمق فقر و فلاکت مناطق حاشیه ای و بخصوص استان های مرزی یا بی خبر بودند و یا اصولاً اعتقادی به تمرکز زدایی از توسعه نداشتند. همانطور که اشاره شد از منظر تاریخی هم این تکنوکرات های برخاسته از طبقۀ اشرافِ غالباً قجری دلایل زیادی داشتند که استان های لُرنشین و بخصوص استان ما را که مدعی بودند زادگاه اشرار بالفطره است، نادیده بگیرند و با همین دلایل در 50 سال نخست قرن اخیر به راستی لرستان را به معنای واقعی کلمه از قطار توسعۀ عمرانی و حتی ارائۀ تسهیلات و خدمات شهری پیاده کردند. اما بعد از پیروزی انقلاب ، نظام مقدس جمهوری اسلامی این مناسبات فرعونی را از اساس واژگون کرد. و برای نخستین بار محرومین و به تعبیر حضرت امام (ره) پابرهنگان به ولینعمت انقلاب بدل شدند. در آغازِ انقلاب مسئولین ارشد کشور به استثنای برخی از چهره های مذهبی و حوزوی شناخت چندانی از نخبگان بومی ذیصلاح که در امر عمران و سازندگی بتوانند بازوی عملیاتی دولت باشند، نداشتند و نخستین چهره هایی که در این مقطع تاریخی توانستند به رأس هرم اجتماعی مردم لرستان منتقل شوند، نمایندگان مجلس و روحانیون انقلابی با سابقه ای بودند که با وجود نزدیکی به ساختار قدرت به زادگاه خود هم تعلق خاطر داشتند. هنوز آهنگِ شعارهای انقلابی در جریان بود که ابرقدرت ها بعد از یکسری توطئه های رنگارنگ برای به زانو درآوردن نظام نوپای اسلامی، بزرگترین و طولانی ترین جنگ کلاسیک قرن را در منطقه بر مردم ما تحمیل کردند. بسیاری از مستعدترین نیروهای انسانی نخبه و مؤثر مردم ما با لبیک گفتن به ندای امام و پیشوای خود در طول جنگ شربت شهادت نوشیدند. در این دوران حلقه های میانی مدیرانِ استان عموماً از آن دسته از افراد بومی بودند که اغلب از طریق همان نمایندگانِ مجلس و عده ای قلیل از روحانیونِ انقلابی مسئولیت های اداری خود را به دوش گرفته بودند. این افراد به طور عمده در مدیریت دوایر دولتی و سازمان ها و حداکثر در رأس ادارات کل استانی ایفای وظیفه می کردند. در دورانِ پس از دفاع مقدس که به دوران سازندگی معروف شد، نسلِ تازه ای از مدیران با پیشینۀ انقلابی که علاقمند بودند در روند توسعۀ کشور از تجارب سایر کشورها استفاده کنند در بدنۀ مدیریت کشور شکل گرفت. ویژگی های عمدۀ این افراد ِ تکنوکرات عبارت بود از سابقۀ انقلابی، تعلق خاطر به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و برخورداری از پیشینۀ آکادمیک. در این دوران چهره های آکادمیکِ ما که همزمان دو ویژگی ِ دیگر را هم داشته باشند، بسیار اندک بود. و هنوز هم حلقۀ مدیران ارشد ما به همان مدیرانِ کلیدی ِ سابق ( نمایندگان مجلس ، روحانیون انقلابی و افراد موردِ وثوق آن ها ) منحصر ماند. درعصر سازندگی روند بازسازی و توسعۀ کشور چنان آهنگ سریعی پیدا کرد که یک لحظه غفلت یا ندانم کاری می توانست به معنای عقب ماندن از روند توسعه تلقی شود. توسعه نیازمند برنامه و بودجه است. و در سرمایه گذاری دولتی بخصوص در طرح های بزرگ عمرانی، فقدانِ طرحِ پیشنهادیِ مؤثر ( اشتغال زا ، دارای توجیه اقتصادی قوی، دارای تیمِ پیگیری کنندۀ قدرتمند و واجدِ تجربۀ علمی و عملیاتی ) می تواند به معنای فقدان توسعه باشد. در این دوران ما فاقدِ مدیران قدرتمندی در حوزۀ برنامه، بودجه و مدیریت استراتژیک بودیم و مدیران استانی ما به ندرت توانستند طرح اقتصادی کلان و در عینِ حال قابل اتکائی را پیشنهاد دهند و حتی اگر چنین طرح هایی پیشنهاد هم داده می شد ، تیمِ پیگیره کنندۀ قوی و کارآمدی برخوردار نبود که بتواند این طرح ها را به تصویب برساند. در همین دوران که برخی از استان های برخوردار به طور مستمر بودجۀ عمرانیِ کشور را به سمت مناطقِ خود سرازیر می کردند، دلِ مردمِ ما به این خوش بود که در مجادلات فرسایندۀ جناحی و باندی نیروی همدیگر را خنثی کنند. ما هنوز از نظر نیروی انسانی مجرب و ورزیده محروم بودیم و در سطوح وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی نیز ، هم از نظر نیروی اداریِ مؤثر و هم از نظر قدرت چانه زنی و اقناع کنندگی در فقر ِ مطلق به سر می بردیم. لذا می توان مدعی شد که محرومیت های تدریجیِ ما در دوران پس از جنگ دلایل عینی تری داشت. و مهم ترین دلیلِ آن هم عدم کادرسازی توسط نسل نخست مدیران ارشد استان بود، که توانستند جایگاه و مناصب عمده ای را در ساختار قدرت سیاسی کسب کنند. عدم کادرسازی و جذب و تزریق نیروهای جوان تحصیلکرده به بدنۀ وزارتخانه ها و عدم ارتقاء نیروهای مستعد و مدیرانِ توانمندِ بومی در ساختار دولت توسط این مقاماتِ ارشدِ استانی در نهایت به ضرر توسعۀ منطقه بود. زیرا تجربه نشان داده است که اگر چنین مدیرانی می توانستند نیروهای بومی را به رده های بالاتر مدیریت ارتقاء دهند، بسیاری از این افراد مستعد می توانستند به واسطۀ شایستگی های فردی خود به شکل مستقل به مدیریت های بالاتری برسند و بعدها در پیشبرد توسعۀ منطقه ای به بازوهای حمایتی قدرتمندی بدل شوند. به هر حال در دورانی که نمایندگان و مدیرانِ ارشد و شخصیت های کلیدی و نافذ استان های توسعه یافته و برخوردار حجم بالایی از لایۀ میانی مدیران منطقۀ خود را نیز با خود بالا می کشیدند و در بدنۀ دستگاههای تصمیم ساز و تأثیرگذار تزریق می کردند، تمام انرژی و همت مدیران ما صرف مجادلات جناحی شد. و حتی کار به جایی رسید که ما مردمان محروم کوهدشت باد به غبغب می انداختیم که سیاسی ترین شهر استان هستیم . در آن هنگام کسی نبود که از ما بپرسد این سیاست پیشگی چه سودی برایتان دارد؟ آیا بهترنبود که به جای سیاست ورزی مطالبات خود را مطرح می کردید و به جای افتخار به پیروزی های گذرا و بی ثمر نمایندگان را پای محاسبه می کشیدید که برای برطرف کردن فقر و بیکاری شهروندان محروم این دیار چه برنامه ای دارند؟ آیا بهتر نبود برگزیدگان به جای صرف کردن نیروی خود برای حذف رقبا، اصل شایسته سالاری را ملاک قرار می دادند و در عزل و نصب ها سواد، تجربه، لیاقت ، دلسوزی و فداکاری مدیران برای مردم را سرلوحۀ عمل و انتخابِ خود قرار می دادید؟ آیا بهتر نبود مدیرانِ مستعد و شایستۀ شهر و استانِ خود را ارتقاء می دادید و برای پیشبرد توسعۀ منطقه ای از انرژیِ این نیروها در مرکز بهره می بردید؟ در هر صورت چه بخواهیم و چه نخواهیم در حال حاضر افتخار محرومیت همچون صفتی تاریخی در کنار شهر و استانِ ما خودنمایی می کند و زهر این محرومیت را مردمی می چشند که هر روز شاهد نومیدی و محرومیت فرزندانِ تحصیلکردۀ خود از یک شغل آبرومند هستند. بنا بر این مناطق محرومی چون منطقۀ ما نیازمند نمایندگانی هستند که از نسل مستعد ِ امروز برخاسته باشند. نماینده ای قادر به رفع محرومیت های انباشته شدۀ این دیار است که قبل از فرارسیدن شش ماهۀ دوم سال در میان مجلس و سازمان های استانی و اداراتِ کل و استانداری و سازمان برنامه و بودجه در تردد باشد. و با انتخاب مشاوران مجرب در پیشنهاد و پیش بینیِ این طرح از طریق این سازمان و در پیشنهادِ آن طرح از طریق آن ادارۀ کل پیوسته در حال مشاوره و همفکری باشد. پیشنهادات را در استانداری و معاونت های مربوطه و سازمان برنامه و بودجه به طرحِ پیشنهادیِ قوی و مجاب کننده بدل کند و در شش ماهۀ دوم سال نیز از وزارتخانه به مجلس و از کمیسیونِ خود به کمیسیون تلفیق پیوسته در تردد باشد. هیچ طرح بزرگی خود به خود پیش نمی رود. نیروی ذهنی و عملیاتی قدرتمند می خواهد و تأمین سوختِ معنوی چنین امور کلانی بیش از هر کس بر دوش استانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است. یک نمایندۀ قدرتمند از اهرم نظارتیِ خود بر وزارتخانه ها برای پیشبردِ طرح ها و پروژه های اقتصادی کلان و اشتغالزا سود می برد . به راستی وقتی یک نماینده از این اهرم برای به کار گماردن این یا آن مدیرِ دوست و آشنا در فلان بخش یا فلان اداره بهره می برد، چگونه خواهد توانست برای رفع محرومیت های حوزۀ انتخاباتی به کمک مستمر وزراء امیدوار باشد؟ حالا می توان به روشنی دید که چرا ما محروم مانده ایم؟ و راهِ چاره برای برون رفت از این محرومیتِ مزمن چیست؟ مدیرانِ نسل اول باید به تاریخ پاسخ دهند که چرا از کادر سازی و بالا کشیدنِ نیرویِ جوان تحصیلکرده در دوایرِ دولتیِ مهم امساک کردند. نسلِ فردا از ما نیز خواهد پرسید که در این راستا چه کردیم؟ حالا مسیر آینده روشن است: ما نیازمندِ نمایندگانی هستیم که از بنیۀ علمی و آکادمیکِ قدرتمندی برخوردار باشند. ما نیازمندِ نمایندگانی هستیم که به راستی طعم فقر و محرومیت را چشیده باشند و از اعماق جامعه بالا آمده باشند.ما نیازمندِ نمایندگانی هستیم که از قدرتِ چانه زنی بالایی برخوردار باشند و از این قدرتِ چانه زنی برای توسعۀ منطقه و ایجادِ اشتغال برای تحصیلکردگانِ بیکار و دیگر بیکاران ِ شهر ما استفاده کنند. ما نیازمند نمایندگانی هستیم که با عشق و اشتیاق ، دست مدیرانِ لایۀ میانی را بگیرند و آنها را در ساختار وزارتخانه ها و سازمان های تأثیرگذار مرکزی تزریق کنند. ما نیازمند نمایندگانی هستیم که از نظر برنامه و بودجه و آشنایی با سازوکارهای اداری در خصوص مراحل مختلف ارائه ، تصویب و عملیاتی نمودنِ طرح های بزرگ، مولد و اشتغالزا دارای علم و تجربه باشند. یک نمایندۀ خوب باید فرهنگ، هنر و ادبیات ملی را به خوبی بشناسند و با تاریخ ، زبان و فرهنگ بومی آشنا و عجین باشند. چرا که یک روابط عمومی مثبت و مؤثر تنها از درون چنین معجونی بیرون می آید. او باید عاشقِ زادگاهِ خود و مردم محرومِ خود باشد و برای خدمت و ایثاربه مردمِ زادگاهش سر از پای نشناسد و خسته نشود. چنین کسی باید از نظر اقتصادی شفاف ، از نظر آکادمیک مجرب و ممتاز ، از نظر ایثار و فداکاری برای مردم تشنه و به تعبیر خودمان هلاک باشد. نماینده ای که درعشق و اشتیاق نامحدود به خدمت و سازندگی، شفافیت اقتصادی و بی توجهی به خود و گذاشتنِ همۀ تخم مرغ ها در سبد ِ مردم سابقۀ روشنی داشته باشد و به شغل نمایندگی به عنوان فرصتی برای خدمتگزاری به مردم نگاه کند. مردم و نیروهای سیاسی باید به نسلِ نو آمده اعتماد کنند و به کسانی فرصت ظهور بدهند که عاشق خدمت به مردمند و برای نثار کردن توان، دانش و تجربۀ خود به پای مردم و توسعۀ منطقه آماده اند. راه شناسایی این نیروهای توانمند و آمادۀ خدمت هم کشاندن کاندیداها به پای محاسبه و محک زدن دانش و توانایی و برنامه های آنان برای برون رفت از محرومیت است. پیشنهاد می شود که نخبگان و رسانه ها فضا و فرصتی فراهم کنند تا کاندیداها برنامۀ خود را ارائه دهند و راهکارهای خود برای برون رفت شهرستان از توسعه نیافتگی و محرومیت را در معرض قضاوت افکار عمومی بگذارند. اگر قرار باشد باز هم بدون ارائۀ برنامه و بر اساس احساسات فردی و طایفه ای رأی داده شود ، بدانید که در آینده هم وضع به همین منوال خواهد بود. این مطالبه غیر قابل چشم پوشی است که مردم محروم ما نیازمند نمایندگانی هستند که در مقاطع کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دارای برنامه باشند و در واقع باید فضایی فراهم شود که همچون مناطق توسعه یافته مردم به برنامه ها رأی بدهند. و از برنامه ای دفاع کنند که برای آیندۀ این مردم راهگشا و مثمر ثمر باشد و به بیکاری مزمن و وحشتناک جوانان این دیار پایان دهد. درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
پرتال های معماری و دکوراسیون ایرانی در یک نگاه
عرصه معماری. مرکز معماری ایران، پرتال معتبر و پر مخاطبی هست که علاقمندان به هنر و معماری، از فرصت های آموزشیان در مقاطع مختلف استفاده می کنند. اگر قصد داشتید تا به صورت حرفه ای تر، مسائل معماری را دنبال کنید، این پرتال می تواند انتخاب خوبی باشد. آشنایی با تئوریسین ها و فعالان معماری ایران، یکی از فرصت هایی است که این پرتال در اختیار مخاطبانش قرار می دهد. دپارتمان های اسکیس، طراحی داخلی و ساخت، از
تاجیکستاندا هرنه بولدوخ، ائله دوخ یا هرنه باشاریردوخ، ائله دوخ/شرط توفیق ایران، بهره مندی از همه پتانسیل ...
، فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی می دانم. اولین اهتمام من در تاجیکستان مصروف اعتماد سازی بین سطوح مختلف مسئولین دو کشور شد. در سایۀ این اعتماد و بهره گیری از همۀ ظرفیتهای موجود برای ارتقا سطح روابط و ایجاد ساختارهایی موثر و دیرپا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوران تصدی اینجانب به گواهی دوستان کشورمان و حتی رقبا و به شهادت مسئولین رسمی، نخبگان و اندیشمندان و اقشار عادی مردم تاجیکستان، فعالترین و اثر
از پنجره توسعه اقتصادی بنگرید
صاعقه تولید شده هر سری بهتر و تجهیزات جدیدتر در حوزه الکترواویونیک و رادار و تسلیحات روی آن نصب شده و تست های آن هم مطلوب بوده است و می توانیم بگوییم در آینده ای نه چندان دور ما یک هواپیمایی با پلت فرم صاعقه؛ ولی از نظر الکترواویونیک نسل چهار یا چهار و نیم خواهیم داشت که تعاریف خاص خودش را دارد. بر اساس این روند، دستیابی ایران به جنگنده های نسل جدید دور از انتظار نیست، تنها کافی است که
عضویت شرکت سیاحتی علیصدر در سازمان توریسم جهانی+تصاویر
همدان –کیش نیز در حال انجام است که خوشبختانه استقبال خوبی از این پروازها صورت گرفته و در صدد هستیم این پرواز را در نیمه اول سال نیز به حداکثر برسانیم. یاری با بیان اینکه مجتمع علیصدر در نزدیکی این روستا واقع شده افزود: بر آن هستیم با برگزاری کلاسهای توجیهی و آموزشی برای ساکنین این منطقه زیرساختهای فرهنگی را فراهم نماییم. او با تاکید بر اهمیت رضایت گردشگران این منطقه گفت: با
در قلمرو شیطان/ زیر دستکش مخملی
/> بسیاری از این اقدامات نه برای 10 یا 15 یا 20 سال، بلکه برای کل دوره زمانی برنامه هسته ای ایران به قوت خود باقی خواهند ماند و درنتیجه ما را قادر خواهند ساخت تا به گونه ای قابل راستی آزمایی اطمینان حاصل کنیم که این برنامه ماهیت منحصرا صلح آمیز خواهد داشت. تاکید می کنم گزینه جایگزین برای توافقی که به آن دست یافته ایم، توافق بهتر نیست و توافقی نیست که مستلزم تسلیم کامل ایران باشد. باید
همدان مقصد گردشگران خارجی نیست/تقویت برقراری پروازها از فرودگاه
به گزارش خبرنگار مهر ، حمیدرضا یاری عصر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اقدامات انجام شده شرکت سیاحتی علیصدر در سال 93 و 94، اظهار داشت: راه اندازی مسافرت هوایی از فرودگاه همدان به کیش با همکاری شرکت کیش ایر در سال گذشته از سوی این شرکت شکل گرفت که در هفته 150 میلیون تومان هزینه دارد. وی با افزودن این مطلب که در دولت های قبل اقداماتی برای برقراری پروازها از همدان به مشهد و کیش انجام شد
بازدید مردم از غار علی صدر باعث رشد جلبک شد / گردشگران خارجی اصفهان و شیراز را به عنوان مقصد انتخاب می ...
کرد: در نیمه دوم سال از این پرواز استقبال مناسبی نمی شود به همین دلیل شرکت برای نگه داشتن این پروازها متحمل هزینه های بسیاری شده است. مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه انجام هر کار عمرانی در منطقه علیصدر ابتدا نیازمند کار و زیرساخت فرهنگی است، افزود: برای اصناف و برخی از افراد منطقه کلاس های توجیهی و آموزشی مختلفی برگزار شده است. وی با تاکید بر اینکه با ارائه خدمات خوب
صنعت هوایی اردبیل توان توسعه کمی و کیفی را دارد
یابد. هاشمی بیان کرد: برای مقابله با مشکلات طبیعی که در عملکرد فرودگاه اردبیل تأثیرگذار است، اکثراً از تکنولوژی روز دنیا استفاده کرده و استفاده از این امکانات تداوم می یابد. وی در ادامه اضافه کرد: به عنوان مثال با نصب سیستم کمک ناوبری جدید و سیستم روشنایی باند تأخیرات و ابطال پروازها را به حداقل می رسانیم و همچنین با اتمام عملیات ساخت ترمینال خارجی شواهد برقراری پرواز در
قم صاحب شهرک خودرویی می شود
بود. یکی از اعضای همیشه فعال شورا در جلسات علنی یعنی نعمت الله عواطف رستمی با اشاره به این لایحه گفت: نامگذاری خیابان ها باید بر اساس اصول علمی باشد ضمن اینکه گاهی در ترجمه اسامی میادین و خیابان ها نیز شاهد اشتباهاتی هستیم. امیرعلی احمدی که دیگر عضو شوراست هم در این زمینه خاطرنشان کرد: نامگذاری های جدید باید در هنگام ساخت معابر و میادین صورت گیرد نه اینکه روز قبل از افتتاحیه
سامانه بانکداری متمرکز، بنویسیم یا بخریم؟
هایشان در سطوح پایین عرضه می شوند و در سطوح متوسط و بالا منتظر یک پیش قراول هستند که با او وارد کارزار شوند و نرم افزارشان را با استفاده از دانش و پیش پرداخت آن بانک بسازند. در سطح اندازه بزرگ، فقط نرم افزار بانک ملت است که امتحان پس داده و هر روز در حال بزرگتر و پیجیده شدن است. نرم افزار شرکت خدمات (که آقای نجفی مدیر عامل آن است) بنام ABIS که برای بانک سپه قرار است تولید شود و قبلا برای
اردوغان عهدشکنی کرد و عامل اصلی شکست مذاکرات است
چیزی در کار نیست. چه کسی اسلحه اش را دفن خواهد کرد و آن را کجا دفن خواهد کرد؟ آنها چگونه اسلحه هایشان را دفن خواهند کرد؟ با این بحران موضوع ترک سلاح 45 روز به طول انجامید.این یک واقعیت است که بر اساس توافق صورت گرفته قانون بلافاصله تصویب می شد و ترک سلاح کامل در عرض 45 روز به انجام می رسید. - سپس ترک سلاح آغاز شد و به رسانه ها اجازه داده شد شاهد قسمتی از آن باشند، اما تکمیل نشد، درست است