سایر خبرها
طعنه محسن بنگر به پرسپولیسی هاست؟
هستم که 2 بار اشتباه کرده ام. در بازی دوم هم که کسی مقصر بنود و کلا من فقط اشتباه می کنم! دیدید که تاوانش را هم دادم و روی نیمکت نشستم. فقط نمی دانم چرا گفتند بنگر مصدوم بوده که مقابل استقلال خوزستان بازی نکرده، نمی دانم این حرف ها را از کجا می آورند. بنگر در پایان می گوید: هواداران ما در دنیا بهترین هواداران هستند و اگر به ما فرصت بدهند قطعاً می توانیم نتایج دو هفته اول را جبران کنیم. منبع: خبرانلاین انتهای پیام / ...
طعنه محسن بنگر به پرسپولیسی هاست؟
: فهمیدم من تنها بازیکن تاریخ پرسپولیس هستم که 2 بار اشتباه کرده ام. در بازی دوم هم که کسی مقصر بنود و کلا من فقط اشتباه می کنم! دیدید که تاوانش را هم دادم و روی نیمکت نشستم. فقط نمی دانم چرا گفتند بنگر مصدوم بوده که مقابل استقلال خوزستان بازی نکرده، نمی دانم این حرف ها را از کجا می آورند. بنگر در پایان می گوید: هواداران ما در دنیا بهترین هواداران هستند و اگر به ما فرصت بدهند قطعاً می توانیم نتایج دو هفته اول را جبران کنیم. منبع: خبرانلاین انتهای پیام / ...
از بازیکنان هپاتیتی لیگ برتر تا شکست پرسپولیس در برنامه نود
میهمان و کارشناس داوری برنامه بود. وی در صحبت هایی بازگشت محسن قهرمانی به فوتبال را خوشحال کننده توصیف کرد و عنوان داشت که همه باید کمک کنند تا این داور بار دیگر در صحنه مسابقات ظاهر شود. کمک داور سابق کشورمان گفت که با حضور قهرمانی مشخص شد که اتهاماتی که به وی زده شده است، بی اساس بوده است. فنایی افزود: در این میان کمیته داوران و دپارتمان داوری باید در این باره مدیریت ...
ستارگان فوتبال جهان در ورزشگاه آزادی/ مهدوی کیا و خاطرات هامبورگ + گزارش تصویری
کاپیتان تیم ملی فوتسال اعلام کرد مراسم سالگرد وی پنجشنبه 22 مرداد از ساعت 18 در امام زاده طاهر کرج برگزار خواهد شد. دربی تبریز بین تراکتورسازی و گسترش فولاد به عنوان اولین مسابقه هفته پخش شد. دربی سپاهان و ذوب آهن به همراه صحبت های بازیکنان ، مربیان و حواشی این دیدار پخش شد. باقریان مدیرعامل جدید باشگاه سپاهان پس از پخش بازی روی خط تلفنی نود آمد و درباره تغییر و تحولات ...
مرتضایی: به قضاوت غلط عمدی یا سهوی داور اعتراض داریم
مجید مرتضایی سرمربی تیم فوتسال فرش آرا مشهد در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: رقابت با پایین پیشرو لحظات خاصی داشت و شاید نتیجه بازی را به دلیل قضاوت داوری از دست دادیم، احساس می کنم در این رقابت محکوم بودیم تا تسویه حساب داوران با پایین پیشرو برای جبران اشتباهشان در قضاوت این تیم با تأسیسات دریایی، انجام گیرد و بازنده باشیم، شنیده بودم در رقابت دو تیم قم و ...
الناز شاکردوست در یک نگاه
برای من است. این طور نبود که نگاهم به آن سطحی باشد؛ حالا یک زمان قدرت کافی برای عدم انتخاب و. . . نداشتم چون به هر حال در سینما همیشه تنها بودم و پشتوانه ای نبود. همیشه سعی کردم مستقل باشم و هنوز هم هستم. هیچکس نمی تواند ادعا کند که او توانسته الناز شاکردوست را سرکاری بیاورد. من همیشه خودم تلاش و انتخاب کردم. به هر حال با آن شرایط و سن کمی که داشتم وارد شدم و حتی خیلی اوقات تا جایی که می شد ...
طعنه بنگر درباره شکست در غیاب او
...: محسن بنگر بعد از دو اشتباه در بازی پدیده مشهد، مقابل استقلال خوزستان روی نیمکت نشست. او در واکنش به این اتفاق می گوید: عادت ندارم به مربی خرده بگیرم. برانکو این تصمیم را گرفته است. بنگر درباره ناراحتی هواداران از نتایج دو هفته اول توضیح می دهد: به نظر من ضعیف نتیجه نگرفتیم. انشالله بردهایمان از بازی سپاهان شروع می شود. البته هواداران هم حق دارند ناراحت باشند. ...
مصدومیت های دوباره علیه پرویز
او در دو بازی گذشته استقلال گلزنی نکرده اما به نسبت خوب ظاهر شده است. او درباره دو مسابقه ای که به همراه استقلال پشت سر گذاشته اینطور توضیح می دهد: فکر کنم ما مستحق این دو برد بودیم و در دو مسابقه حساس به دو پیروزی دست یافتیم. برد اول ما در مشهد و در مقابل تماشاگران تیم سیاه جامگان ارزش زیادی داشت. ما در مشهد و در هفته اول با کسب هر سه امتیاز استارت روحیه بخشی برای ورود به لیگ زدیم و این باعث شد ...
بنگر- ماریچ در قلب دفاع، اومانیا در خط هافبک
هفته بعدی و در هفته های سوم تا پنجم لیگ با رقبایی مواجه است که از پدیده و استقلال خوزستان به وضوح قوی تر نشان می دهند و در دو مورد از سه مورد، قرمزها میهمان حریفان خواهند بود. پرسپولیس که ابتدا میهمان سپاهان است، سپس پذیرای ذوب آهن و سرانجام میهمان فولاد، در دو هفته نخست لیگ همانی نشان داد که همگان از همان آغاز به آن می اندیشیدند و آن یک تیم کاملا متوسط با سقف پروازی کوتاه و با انواع ناهمگونی ها ...
محمد نزهتی: قلعه نویی به خاطر مشکل مالی بچه ها روی نیمکت ننشست!
قهرمانی در باخت ذوب آهن هیچ تاثیری نداشت. عنایت در ادامه درباره اشتباهات داوری در هفته دوم می گوید: اشتباه بزرگ در این هفته این بود که کمک داور پدیده مشهد و فولاد خوزستان، گل فولاد خوزستان که آفساید بوده را به علت تمرکز نداشتن، گل محسوب کرده است. رییس دپارتمان داوران در پاسخ به این سوال که شما در فصل جدید چه برنامه ای برای دستمزد داوران و بالا بردن شأن داوران دارید؟ می گوید: امیدواریم ...
فدراسیون پاسخگوی غیبت های کی روش باشد
و در حال حاضر هم دستیارانش در ایران حضور دارند و بازی های لیگ را زیر نظر گرفته اند. قرار است بازی های لیگ تا هفته پنجم به خوبی رصد شود تا بازیکنان مدنظر کادر فنی در لیست نهایی قرار بگیرند. به جز دیدار استقلال – نفت که به دلیل دیدار آسیایی نفت به تاریخ 20 شهریورماه موکول شده، سایر بازی های هفته پنجم، 3 و 4 شهریورماه برگزار می شود و لیست تیم ملی هم پس از بررسی آخرین دیدارها اعلام خواهد شد. پس ...
اصغر باقریان: به فرکی گفتم سپاهان نباید درجا بزند
همه چیز راضی بود. از سفر به مشهد گرفته تا شرایط تیم اما فولاد خوزستان در بازی مقابل پدیده خراسان چندان خوب نبود. این تیم به نسبت پدیده خیلی بد کار کرد و خیلی زود هم گل خورد. بعد از این گل، تصور می شد فولاد بهتر کار کند تا گل خورده را جبران کند اما باز هم این پدیده بود که برتر از حریف کار کرد و چند موقعیت خوب به دست آورد که یکی پس از دیگری از دست رفت. به دقایق پایانی بازی نزدیک می شدیم که ناگهان ...
دپارتمان داوری بهانه دست مربیان می دهد!
دقتی در انتخاب داوران باعث به وجود آمدن تنش و شرایط فعلی است. بارها نوشتیم و نوشتند که تورج حق وردی برای بازی های سرمربی سابق استقلال انتخاب نشود اما گوش کسی بدهکار نبود تا شاهد آن اعتراض ها در انزلی باشیم. بار دیگر نوشتیم و نوشتند محسن قهرمانی را برای دربی اصفهان انتخاب نکنید. اولاً این داور 22 ماه محروم بوده و سپردن قضاوت چنین دیدار سنگینی می تواند برای او سخت باشد و در ثانی در همین ...
مجوز دولت برای واگذاری زمین 140 هزار متری در تهران/ ردپای سلطان شکر در پرونده بنیاد شهید
، نخست وزیر عراق نیز در لبیک به درخواست مرجعیت، روز یکشنبه همه معاونت های رئیس جمهور و نخست وزیر را ملغی اعلام کرد. (نوری المالکی، اسامه النجیفی و ایاد علاوی 3 معاون فواد معصوم رئیس جمهوری عراق هستند. بهاءالاعرجی، صالح المطلک و رز نوری شاویس نیز معاونان نخست وزیر عراق هستند که با تصمیم حیدر العبادی از کار برکنار شدند.) معاونت های رئیس جمهوری و نخست وزیری برای ایجاد تعادل در عرصه سیاسی عراق بین کردها ...
اگر لازم باشد از قدیمی پور هم استفاده خواهم کرد / نگران بردهای استقلال نیستم! / متأسفم که ضرغام اسماعیل ...
.... کار سختی پیش روی شما نیست؟ - می دانم. کار سختی داریم ولی من به شاگردان خودم اطمینان دارم. تلاش می کنیم جوری بازی کنیم که در آینده افسوس نخوریم. * نتایج دو هفته اول تکرار نمی شود؟ - ما در اهواز شرایط نرمالی نداشتیم. * شما دو هفته بعد هم باید به اهواز بروید و این بار مقابل فولاد خوزستان بازی کنید. مشکل ندارید؟ - دقیقاًً البته این وظیفه سازمان لیگ است که ...
ذوب آهن را چه شد؟!
امتیاز مقابل فولاد خوزستان شدند تا حداقل از دو بازی دست خالی به استقبال هفته سوم نروند. اما این فصل حتی همان یک امتیاز لیگ چهاردهم را هم در پایان هفته دوم به دست نیامده و بر همین اساس عملکرد ذوبی ها تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.یحیی گل محمدی خودش هم به این موضوع معترف است که دو باخت متوالی در دو هفته متوالی نتیجه ای بسیار ضعیف به حساب می آید.او می گوید: در دوران مربیگری ام سابقه نداشته که در دو بازی ...
برنده ها، بازنده ها، اعداد و رکوردهای هفته دوم لیگ برتر
اشتباه داوران هم بوده. قلعه نویی: استقلال مظلومی را دید؟ تماشاگران حاضر در آزادی را چطور؟ پدیده: از دست دادن دو برد و تعویضش با مساوی در دقایق پایانی نیمه ها. داوران: ترکی، خطای نوروزی را دید ولی چرا لگد بازیکن استقلال خوزستان در نیمه اول را ندید؟ محسن قهرمانی هنوز نمی داند دست در فوتبال خطاست؟ کمک داور دوم بازی پدیده و فولاد نمی داند بازیکن حاضر در منطقه آفساید نمی تواند پاس گل بدهد ...
8 اتفاق ویژه از 8 بازی هفته دوم لیگ برتر (عکس)
به گزارش نامه نیوز ، هفته دوم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که سه تیم همنام استقلالی در لیگ پانزدهم برابر حریفان شان به پیروزی رسیدند و در جمع سرخ های لیگ برتر هم جز تراکتورسازی، پرسپولیس و فولاد به عنوان دیگر مدعیان لیگ به نتایج مناسبی نرسیدند. از مهمترین حواشی این هفته می توان به بازگشت محسن قهرمانی به دنیای فوتبال به همراه شجاع خلیل زاده که نقش اصلی دیدار سپاهان و پرسپولیس را برعهده داشتند ...
محسن قهرمانی و پایان روزهای تلخ
...: به کارگیری مجدد محسن قهرمانی در چرخه داوران فوتبال کشور اقدام درست و مفیدی بود. درست از آن بابت که به همگان گوشزد کرد حتی اگر یک داور در گذشته خطایی کرده باشد، بعد از تحمل تبعات آن باید دوباره جذب شود و مفید از آن رو که نوع برخورد با وی در ارتباط با ماجراهای دو سال پیش مسابقه سپاهان - پرسپولیس طوری یکطرفه بود که ناظران احساس می کردند شاید بعضی بی عدالتی ها درباره وی شکل گرفته باشد و بدتر ...
مروری بر مواضع شهید دکتر عبدالحمید دیالمه در مجلس، نسبت به بنی صدر
دانست تا از سنگر مجلس به جهاد مقدسش ادامه دهد. هر چند که علاوه بر دشمنان، به ظاهر دوستان نیز با تبلیغات منفی علیه دیالمه تمام تلاش خود را نمودند تا مانع از ورود وی به مجلس شورای اسلامی شوند، اما حمایت علمای بزرگ مشهد از این جوان مکتبی، سبب شد تا از طرف مردم مشهد به نمایندگی مجلس انتخاب شود. او پس از ورودش به مجلس از هر فرصتی استفاده می نمود تا اشکالات بنی صدر را که روز به روز در عملکردش نمایان تر ...
بررسی نفر به نفر بازیکنان پرسپولیس در بازی با استقلال خوزستان
پرسپولیس قرار گرفت که شاید دیگر صادقی قرصت این را پیدا نکند که در ترکیب اصلی حضور داشته باشد. ایمان صادقی روی گل اول استقلال خوزستان یک اشتباه فاحش انجام داد تا حسن بیت سعید توپ را از وی بگیرد و به راحتی دروازه پرسپولیس را باز کند تا کار سرخپوشان را بسیار دشوار کند. دقایقی بعد صادقی بازهم در برابر بیت سعید مغلوب شد و این بار شوت پشت محوطه دیدنی این بازیکن زیر طاق دروازه گلر پرسپولیس قرار گرفت. ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
تأثیر قهرمانی در جنجالی ترین صحنه لیگ برتر + فیلم
سپاهان – پرسپولیس در هفته دهم لیگ سیزدهم با اخراج دقیقه 3 میثم حسینی از جمع قرمزپوشان کمک کرد نطفه جریانی بسته شود که در نهایت منجر به محرومیت بلندمدت خود او شد. به این ترتیب آقا محسن یک سال و 10 ماه و 17 روز قضاوت نکرد تا اتفاقا دوباره به دیار زاینده رود و به داربی اصفهان در لیگ پانزدهم رسید و به زعم عنایت، رییس دپارتمان داوری قضاوتی کم نقص را در تقابل سپاهان و ذوب آهن داشت، هر چند ...
برانکو:با یک ریسک بزرگ هدایت پرسپولیس را قبول کردم
همان ستاره های قدیمی تجربیات شان را به فوتبالیست های جوان انتقال می دهند. در واقع همین ها هستند که با همکاری مربیان خارجی، سعی می کنند فوتبال را مدرن تر کنند. البته وقتی در مورد ستاره ها صحبت می کنیم نبود ستاره فقط مشکل ایران نیست. شما فوتبال ایتالیا را در نظر بگیرید، به غیر از پیرلو و بوفون آن ها تقریبا ستاره ای ندارند و یا اگر بخواهید درباره فوتبال انگلستان صحبت کنید به استثنای رونی شاید یکی دو ...
از اتفاقات بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان متأسفیم
خود را برای ارتقا این رشته صرف می کنند، تبریک ویژه می گویم و امیدوارم سلامت و موفق باشند. وی در ادامه درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر در هفته دوم گفت: بعد از پایان هفته دوم مسابقات لیگ برتر، باید برای نخستین بار اعلام کنم که از نظر انضباطی، هفته دوم لیگ برتر فصل جاری، هفته طلایی بوده است. به نحوی که از 16 تیم حاضر در مسابقات هفته دوم، 14 تیم هیچ نکته انضباطی و رفتار غیر ورزشی چه در داخل ...
اشتباه بزرگ کمیته داوران | قضاوت دربی اصفهان ظلم به قهرمانی بود!
در شهر اصفهان همه متوجه شوند محسن قهرمانی مشکلی نداشته یا اینکه مشکلات خود را حل کرده است، غافل از آنکه این تصمیم اشتباه بود. واقعاً انتخاب محسن قهرمانی برای قضاوت دربی اصفهان با هیچ ملاک و معیاری قابل قبول نبود. به عبارت دیگر وقتی روی این داور حساسیت وجود دارد آیا می توان انتظار داشت ذوبی ها به تصمیمات او این چنین اعتراض نکنند؟ به نظر ما، اشتباه بزرگ کمیته داوران، ظلم آشکار به محسن قهرمانی بود. هر چند شایعات حکایت از آن دارد که این اتفاق به اصرار خود محسن قهرمانی افتاده است. اگر این طور باشد که... بگذریم! ...
مهاجری: اعتراف عنایت کار ما را راحت کرد؛ بیشتر از این چیزی نمی خواهیم
شرایطمان روز به روز بهتر خواهد شد و امیدواریم نتایجمان هم خوب شود. سرمربی تیم فوتبال پدیده در مورد اینکه عنایت رئیس دپارتمان داوران اعلام کرده که گل فولاد آفساید بوده تصریح کرد: ما هم دنبال این موضوع هستیم و برای این است که معتقدیم باید اجازه دهیم داوران کار خود را انجام دهند اینکه رئیس دپارتمان داوران اعتراف می کند که داورش اشتباه کرده و به ما کمک می کند به هر حال همه افراد اشتباه می ...
درخواست 20 ساله تشکل های صنفی گردشگری چیست؟
پزشکی دستگاه دولتی است. اگر می خواهیم از اسم آن استفاده کنیم ایرادی ندارد، اما قرار گرفتن در آن ساختار اشتباه است. مخصوصا آن که دولت بدش نمی آید این کار را انجام دهد. وی گفت: بخش خصوصی همیشه خواسته دولت را خلع سلاح کند، اما با طرح این پیشنهادها انگار دوباره می خواهیم به دست آن سلاح بدهیم. او همچنین درباره موضوع این نشست هم اندیشی یعنی آیین نامه تشکل های صنفی، اظهار کرد: اگر قرار ...
گل استقلال به درستی مردود شد
به گزارش نامه نیوز، در پایان بازی استقلال برابر ملوان خیلی از بازیکنان آبی پوش اعتقاد داشتند که گل محسن کریمی درست بوده و خسرو حیدری خطای هند انجام نداده است. مسعود عنایت با رد اظهارنظر بازیکنان استقلال گفت: این گل به درستی مردود اعلام شد و فکر می کنم کار عالی کمک داور بود که گل را مردود اعلام کرد. از نظر من استقلالی ها اشتباه می کنند. ...
ترکی بهترین داور تاریخ لیگ برتر است
به گزارش بولتن نیوز؛ مسعود عنایت در این باره گفت: ترکی بهترین داور تاریخ لیگ برتر است و این انتقادها به او وارد نیست. او هیچ اشتباه تاثیرگذاری در بازی پرسپولیس استقلال خوزستان انجام نداد و به نظر من قضاوتش کاملا قابل قبول بود. او ادامه داد: انتقاد به داوری همیشه وجود دارد ولی این دلیل نمی شود که ما بخواهیم این داور را از قضاوت محروم کنیم. آقای ترکی مورد حمایت ما است چون داور با کیفیتی ...