سایر منابع:
سایر خبرها
دومین جشنواره ملی نعنا در کاشان آغاز به کار کرد
به گزارش ایرنا، شهردار کاشان روز چهارشنبه در این آیین اظهار داشت: پیشینه کشت گیاهان دارویی در کاشان به قدمت سیلک و تمدن کهن هفت هزار ساله این منطقه باز می گردد. سیدمحمد ناظم رضوی افزود: نام کاشان از دیرباز با گل و گلاب و عرقیات در مناطق مختلف کشور و جهان عحین شده که این جایگاه هرگز نباید فراموش و مورد غفلت واقع شود. وی کاشان را شهر متمایز و قدیمی ترین شهر در حوزه کشت گیاهان دارویی دانست و گفت
احیای میراث گذشتگان برای نسل های امروزی ضروری است
و باغداری را در این استان بهره ور کرده و معیشت کشاورزان را به شکل مطلوب تامین کنیم. وی با بیان اینکه نباید به وجود کوله باغ و ویلا در بیرون شهر به دید منفی نگاه کرد و جبهه گرفت اظهار کرد:همان طوری که در داخل شهر فضاهای سبز و باغات نباید تغییرکاربری داد در بیرون شهر نیزباید اراضی و باغات بیرون شهر را حفظ کرده و نباید به خاطر سودهای مقطعی و شخصی افراد باغات استان آسیب ببیند.
واکنش معاون شهردار به انتقاد عضو شورای شهر: ما مسئول آفت سفید بالک نیستیم
شدت عارضه دارد و مشکلات محیط زیستی به وجود می آورد. دوستان در جایگاه خود پاسخگو نیستند و خبرنگاران هم متاسفانه اطلاعات ندارد و از ما توضیح می خواهند. البته محیط زیست می گوید چون درختان در حریم شهری است، مسئولیت با شهرداری است؟ حریم شهری دیگر چیست؟ مگر حریم و غیر حریم دارد؟ سازمان محیط زیست در کل کشور مسئول است. شما مسئول محیط زیست تهران، استان تهران و کل کشور دارید. پس معنی اش
پیش بینی برداشت 11 هزار تن انگور سیاه در مریوان
سید عزیز هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیشترین ارقام انگور تولیدی شهرستان مریوان به صورت دیم کشت می شود، سطح زیر کشت باغات انگور دیم شهرستان مریوان را دو هزار و 500 هکتار ذکر کرد. وی با اشاره به اینکه این میزان 50 درصد از سطح زیر کشت باغات مریوان را به خود اختصاص داده است، گفت: پیش بینی می شود در سال جاری حدود 11 هزار تن محصول تولید شود. وی با بیان اینکه انگور
صادرات 50 هزار تن مرکبات به کشورهای همجوار
هوا این میزان تولید به ویژه انگور و سیب درختی افزایش یابد. معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: ایران هفتمین تولیدکننده انواع مرکبات در جهان است و استان های مازندران، فارس، کرمان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و گیلان عمده ترین تولیدکنندگان مرکبات هستند که بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته از باغ های این مناطق، پیش بینی می شود تولید انواع مرکبات نسبت به پارسال افزایش یابد. طهماسبی گفت
مراتع، سرمایه های ملی در آتش سهل انگاری
نیمه خرداد امسال تا کنون 20 مورد آتش سوزی در مراتع متوسط شهرستان خمین روی داده است. وی اظهارکرد: مراتع این شهرستان به دلیل سهل انگاری دامداران، بهره برداران منابع طبیعی، کشاورزان و باغداران در سوزاندن علف های هرز و گاه بی احتیاطی افراد گردشگر در آتش سوخته است. رییس منابع طبیعی و آبخیزداری خمین اضافه کرد: علل اصلی بروز آتش سوزی درعرصه های طبیعی شهرستان عوامل انسانی گزارش شده که
تلاش های پی در پی برای محکوم کردن جلیلی / چه کسی دلار را گران کرد؟
به گزارش نماینده ، روزنامه های امروز چهارشنبه به موضوعاتی از قبیل دلایل رشد نرخ ارز، پاسخ ولایتی و خرازی به جلیلی و تحرکات انتخاباتی دولتمردان و سیاسیون پرداخته اند. دورخیز انتخاباتی در پوشش صله رحم حزبی! روزنامه کیهان در تیتر یک خود به فعالیت های انتخاباتی دولتمردان پرداخته است: در حالی که از ماه ها پیش تحرکات دولتمردان برای انتخابات پیش روی مجلس به طور علنی آغاز شده و
انتقال آب سد کرج به تهران تیشه به ریشه محیط زیست البرز است
به گزارش کرج رسا ، محمود دادگو با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست ایران پس از عملکرد منفعلانه در پرونده باغ سیب مهرشهر، این بار در خصوص انتقال تونلی آب از سد امیرکبیر به تهران سکوت اختیار کرده است، گفت: معمولا اقدامات این سازمان در حکم نوشداری پس از مرگ سهراب است و آنها منتظر خشکیدگی تالاب ها، دریاچه ها و تخریب زیستگاه ها می مانند و پس از آنکه خط قرمزها زیر پا گذاشته می شود، شروع به صدور بیانیه
فعالیت 15 کارخانه آب معدنی در پلور
بی پایان زخم توسعه ناپایدار دماوند باشد؟ آن هم زمانی که فروش آب در روستایی که خود دچار کم آبی است، به یک شغل تبدیل شده است. به گزارش ایران، تا رسیدن به نخستین اکوکمپ کوهستانی دماوند در روستای ناندل که بر یال شمالی آن چیده شده؛ روستاهای زیادی را باید پشت سر گذاشت؛ باغ های سیب دو سوی جاده ها را هم. کارشناسان با توجه به کمبود آب و ولعی که درختان سیب برای خوردن آب دارند-به اصطلاح پر آب بر
انگور سرآمد میوه های بهشتی است
جشنواره انگور برشمرد. عدل دوست خاطر نشان کرد: جشنواره امسال براساس پنج محور فرهنگی برگزار می شود که مهم ترین این محور ها عبارتند از عملیاتی کردن شعار هر روز یک نایلکس کمتر، آموزش مسائل ترافیکی، آموزش نگهداری فضای سبز، پیشگیری از اعتیاد و تفکیک زباله از مبداء می باشد. این مسئول ادامه داد: سالانه بیش از 250 هزار تن انگور از باغات استان برداشت می شود و در حال حاضر بیش از 50 نوع
برگزاری جشنواره انگور در ارومیه سنت های قدیمی را احیا می کند
به گزارش خبرنگار مهر ، قربانعلی سعادت سه شنبه شب در آیین آغاز به کار جشنواره انگور، اقتصاد و سلامتی ارومیه محصول انگور را یکی از محوری ترین محصولات استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه انگور به عنوان مواد اولیه بسیاری از تولیدات کشاورزان استان مطرح است، توجه به بالابردن کیفیت این محصول می تواند در معیشت مردم موثر باشد. وی با اشاره به اینکه استفاده از آبیاری قطره ای یکی از روش های
سومین جشنواره انگور ارومیه آغاز به کار کرد
به گزارش خبرنگار مهر ، عضو و رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه سه شنبه شب در آیین آغاز به کار این جشنواره با اشاره به اینکه کاشت و تولید انگور در ارومیه و استان، ریشه در سنت های اصیل تاریخی این خطه دارد گفت: برگزاری جشنواره انگور بهترین فرصت برای شناساندن قابلیت های این شهر در تولید این محصول کشاورزی مهم است. محمد ستار پور افزود: آذربایجان غربی و شهر ارومیه از
تلاش های پی در پی برای محکوم کردن جلیلی / چه کسی دلار را گران کرد؟
به گزارش گروه سیاسی فرهنگ نیوز ، روزنامه های امروز چهارشنبه به موضوعاتی از قبیل دلایل رشد نرخ ارز، پاسخ ولایتی و خرازی به جلیلی و تحرکات انتخاباتی دولتمردان و سیاسیون پرداخته است. دورخیز انتخاباتی در پوشش صله رحم حزبی ! روزنامه کیهان در تیتر یک خود به فعالیت های انتخاباتی دولتمردان پرداخته است: در حالی که از ماه ها پیش تحرکات دولتمردان برای انتخابات پیش روی مجلس به طور علنی
کاهش 30 درصدی تغییر کاربری اراضی کشاورزی
رئیس سازمان امور اراضی گفت: با اجرای طرح کاداستر، راه اندازی سامانه 131 و اقدامات پیشگیرانه در دو سال گذشته، تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کشور 30 تا 40 درصد کاهش یافته است. به گزارش خبرنگار ایسنا در قزوین، قباد افشار در مراسم افتتاح سامانه 131 مدیریت امور اراضی استان قزوین که در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت انفرادی و انحصاری در زمین نداریم، هیچ
فعالیت خاموش بهشت آباد
وسیعی با بحران خشکی مواجه می شوند. وی علاوه بر نابودی زاینده رود و کارون و زهکش شدن سفره های آب زیرزمینی، نابودی و خشک شدن چشمه ها، چاه ها، قنات ها، کشاورزی و باغ داری را از دیگر عوامل مخرب تونل بهشت آباد برشمرد و تصریح کرد: با حفر تونل بهشت آباد چشمه های مهمی هم چون چشمه ی زنه، وقت و ساعت، سرچشمه و بروی فرخشهر، چشمه زاغی و سر خاکی سورک و منابع آب زیرزمینی بیشتر جاهای استان در خطر خشکی و
آغاز به کار سومین جشنواره انگور در ارومیه
1394/6/25 - 10:07 486528 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، محمد ستارپور، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه در مراسم افتتاح جشنواره انگور که در دهکده ساحلی چی چست برگزار شد، گفت: انگور یکی از مهم ترین محصولات کشاورزی دنیا شناخته شده و کشور ما از نظر تولید در رتبه سوم و از نظر سطح زیر کشت هشتمین کشور جهان است. وی، با بیان اینکه کاشت انگور ریشه در
70 هزار تن سیب از باغات خراسان شمالی برداشت می شود
: با توجه به اینکه امسال سرمای دیررس بهاره در استان را نداشتیم، پیش بینی می شود تولید سیب نسبت به پارسال 15 درصد افزایش یابد. وی با اشاره به اصلاح، نوسازی و جایگزینی باغات سیب، اضافه کرد: امسال از محل منابع داخلی بانک ها و صندوق توسعه ملی تسهیلات سرمایه درگردش به باغداران اختصاص یافته که برای جذب این تسهیلات، متقاضیان به بانکهای عامل معرفی شده اند. شریکیان در ادامه گفت
باغ های سنتی انگور پاسخگوی معیشت کشاورزان نیست
1394/6/25 - 10:00 486522 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی، عصر دیروز(24 شهریور) در مراسم افتتاح سومین جشنواره انگور که در دهکده ساحلی چی چست برگزار شد، گفت: ما باید به مقوله اقتصاد مقاومتی توجه زیادی داشته باشیم و در راستای اجرای فرامین رهبری به داشته های خود توجه کنیم و با به کار گیری تکنولوژی های نوین معیشت مردم را متکی به اقتصاد
احیای سنت های گذشته از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره ها است
1394/6/25 - 09:58 486521 به گزارش خبرنگار خبر گزاری شبستان از ارومیه، اسد الله درویش امیری، معاون حقوقی مجلس و امور استان های میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری عصر دیروز(24 شهریور) در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره انگور که در دهکده ساحلی چی چست شهرستان ارومیه برگزار شد، گفت: توانمندی های استان ها در بخش گردشگری در جشنواره های مختلف معرفی می شود زیرا هر استان قابلیت های خاص خود را دارد
بزرگ ترین پروژه گردشگری- تحقیقاتی غرب کشور در حال نابودی است
/> احداث مدرن ترین رصدخانه خاورمیانه در بام لرستان در ماه های نخست، مرکز کاشت نهال های بومی نظیر بلوط، نمازخانه، باغ وحش و مدرن ترین رصدخانه خاورمیانه در ارتفاع هزار و 700 متری از سطح دریا بر بلندای این بام احداث و مقرر شد پارک بزرگ آبی در ارتفاع 500 متر، بزرگ ترین هتل اقامتی استان، ایستگاه و باشگاه آموزش پاراگلایدر، مجهزترین گلخانه ایران، مجتمع تحقیقاتی محیط زیست، مرکز تحقیقات منابع طبیعی
انگور یاسوکند بیجار صاحب دبیرخانه می شود
به گزارش خبرنگار ایرنا، کریم ذوالفقاری شامگاه سه شنبه در جریان برگزاری جشنواره سالانه انگور یاسوکند بیجار گفت: برای برنامه ریزی بیشتر و ارتقا سطح همکاری ها در سطح شهرستان، دبیرخانه جشنواره انگور حسن آباد یاسوکند به طور دایم در این شهر فعال خواهد شد. او با اشاره به مشکلات فعلی باغات انگور این منطقه محروم همچنین گفت: کمبود آب برای باغات، خطر بزرگی است که این ظرفیت گرانبها را تهدید می کند. او وجود
زمین خواری همین امروز هم ادامه دارد/ جزئیات تخلف 7 ساله سازمان خصوصی سازی
به گزارش عرش نیوز نوسانات دلار در هفته های اخیر، امروز هم از موضوعات مهم اقتصادی روزنامه ها است. در این میان، اظهارنظر وزیر اقتصاد مورد توجه برخی روزنامه ها قرار گرفته که از آن، رضایت دولت از گران شدن دلار را برداشت کرده اند. سایر مطالب مهم اقتصادی روزنامه ها در ادامه می آید. * آرمان - 700میلیون یورو پول نفت ایران گم شد! این روزنامه حامی دولت در خبری نوشته
سکانس آخر، معشوره جان داد
: شهرستان کوهدشت یکی از نقاط شهری غرب استان لرستان با وسعت حدود 3137 کیلومتر مربع است که 12 درصد از مساحت استان را به خود اختصاص داده است. این شهرستان دارای پتانسیل های کشاورزی، زیست محیطی و نیروی انسانی جوان و علمی بالایی می باشد. این شهرستان دارای دشت های حاصلخیز و منابع غنی از ذخایر ژنتیکی گیاهی جانوری می باشد. این شهرستان و مردم آن، چندین سال است درگیر معضلی بنام کم آبی گشته اند. عدم برنامه مدون و
روستاهای عرب رودبار در هراس آبگیری سد سیمره
آورده است. قطب انار استان ایلام از بین خواهد رفت یکی از ساکنان این منطقه در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین در این خصوص گفت: شغل اصلی مردم منطقه عرب رودبار به دلیل زمین های حاصلخیز و رود سیمره، کشاورزی است و همه مردم روستاهای این منطقه بر روی زمین ها و باغات خود فعالیت می کنند. فیلی اظهار می کند: منطقه عرب رودبار با دارا بودن بیش از 120 هکتار باغ انار؛ قطب تولید انار
اشتغال ایجاد شده در گلستان باید پایدار و بر اساس نیاز بازار باشد
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری گلستان گفت: اشتغالی که در استان ایجاد می شود حتی اگر یک شغل باشد باید مولد و پایدار و بر اساس بازار هدف باشد. به گزارش خبرنگار مهر، علی مرگدری بعدازظهر سه شنبه در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: تجارب تلخ گذشته در خصوص اشتغال نباید تکرار شود چرا که طی سال ها با ارائه طرح های بدون کارشناسی و یا بدون بازار هدف منابع و
23 هزار هکتار از باغ های آذربایجان غربی به کشت انگور اختصاص دارد
شش نهالستان جهت تولید انگور شناسنامه دار از کمیته فنی نهال استان مجوز تولید دریافت کرده است. وی افزود: در شرایط بحرانی و کمبود منابع آبی ، محصول انگور به علت نیاز آبی کم در استان می تواند به عنوان یکی از محصولات جایگزین در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ترویج و کشت شود. وی ادامه داد: سیاست های سازمان در تولید انگور در باغ ها ایجاد باغ های داربستی و مدرن است که این امر موجب افزایش کیفیت انگور
دولت روحانی مظلوم ترین دولت تاریخ است / این دولت نیازمند مردانی مانند شهید مهدی باکری و همت هاست
در اولین مجمع عمومی شرکت گزارش مهمی را که در تاریخ شرکت بی سابقه بود، ارائه دادیم. آن گزارش بعد از یاد خداوند متعال با این جمله حضرت امام خمینی (ره) شروع شده بود: احساس بکنید که خدمت گزارید. انبیاء همچنین احساسی را داشتند ما در آن گزارش خیلی واضح همه مشکلات و ریشه های آن را برای وزرا برشمرده بودیم، مشکلات دامپروری، زراعت، کمبود نیروی انسانی، مشکلات شهرک مسکونی، باغ ، کارخانه قند، کارخانه لبنیات
100 روستای بیجار با بحران آب مواجه است/ اختصاص 50 درصد اعتبارات شهرستان به بحث آب روستایی
اقدام و توجهی به شهرستان نشده است. فرماندار بیجار در ادامه گفت: توجه به برگزاری کارگاه های آموزشی صنایع دستی با توجه به استقبال مردم و ظرفیت های موجود در منطقه در بحث صنایع دستی، ضرورت دارد. زندیه اضافه کرد: شهرستان بیجار و منطقه کرانی قطب کشاورزی است و امسال 23 هزار تن گندم از بخش کرانی خریداری شده است. وی در ادامه به باغات انگور به عنوان دیگر ظرفیت این بخش اشاره و بیان کرد: اگر به باغات انگور توجه شود می توان صادرات انگور را در استان داشته باشیم. انتهای پیام/79015/ ...
افتتاح نخستین مدرسه طبیعت در غرب کشور
نخستین مدرسه طبیعت در غرب ایران با عنوان کیکوم هفته گذشته در میان بی خبری رسانه ها و با حضور عبدالحسین وهاب زاده (بنیانگذار نخستین مدرسه طبیعت ایران) در کرمانشاه آغاز بکار کرد. به گزارش ایرنا این مدرسه در کیلومتر 3 جاده خروجی شهر کرمانشاه به طرف سراب قنبر واقع شده و قرار است در قالب کارگاه های طبیعی، نسلی از کودکان این شهر با مهمترین مسایل مربوط به زیست طبیعی تربیت شوند تا در آینده ای
تولید گردو در همدان 31 هزار تن کاهش یافت
هکتار از اراضی همدان خسارت وارد کرد که بیشترین میزان خسارت ازنظر سطح به باغات گردوی استان بوده که به 13 هزار و 392 هکتار از سطح اراضی باغات آسیب وارد شده است. مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه خسارت در محصولات باغی در 10 نوع محصول بوده است، افزود: بیشترین خسارت وارده به باغ های گردو و انگور بوده که در مجموع 59 و32 از این دو نوع محصول را از بین رفته است.