سایر منابع:
سایر خبرها
مسمومیت 242 نفر در اثر غذای نذری مسموم
وارش نیوز: مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین اقدامات انجام شده درخصوص 242 مسموم غذای نذری در منطقه اندوهجرد بخش شهداد را تشریح کرد. مهدی شفیعی گفت: یک مورد بیماری گوارشی با علائم دل درد، دل پیچه، تهوع و استفراغ از ساعت 6 عصر دیروز(پنجشنبه) در منطقه شهداد اعلام شد که با توجه به افزایش شمار مسمومیت ها، همان زمان احتمال طغیان بیماری منتقله از آب
آخرین وضعیت مسمومیت غذایی در منطقه اندوهجرد کرمان
گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد اقدامات انجام شده این دانشگاه در رابطه با این بیماری گفت: همان شب گذشته چهار کد آمبولانس 115 به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شد. وی افزود: همچنین تیم درمان متشکل از چهار نفر کارشناس پرستاری و تکنسین فوریت های پزشکی به همراه یک نفر پزشک به منطقه اعزام شدند و درمان این بیماران را به عهده گرفتند. شفیعی گفت
مسمومیت با غذای نذری در کرمان
مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مسمومیت 242 نفر در منطقه اندوهجرد بخش شهداد بر اثر استفاده از غذای نذری خبر داد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مهدی شفیعی گفت: یک مورد بیماری گوارشی با علائم دل درد، دل پیچه و تهوع و استفراغ از ساعت شش عصر پنجشنبه در منطقه شهداد اعلام شد که با توجه به اینکه تعداد موارد رو به افزایش بود
شمار مسموم شدگان در اندوهجرد کرمان 284 نفر اعلام شد
مهدی شفیعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد که بر اثر خوردن غذای نذری در منطقه اندوهجرد شهرستان کرمان دچار مسمومیت شده بودند طی دو روز گذشته در مراحل مختلف به مراکز درمانی مراجعه کرده اند. وی اظهار کرد:اکنون 12 نفر از این بیماران در بیمارستان بستری هستند و 65 نفر نیز طبق تشخیص پزشک از مراکز درمانی اندوهجرد و شهداد به کرمان اعزام شدند. مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی
آخرین وضعیت 242 مسموم در کرمان
مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نمونه های مواد غذایی که احتمالا مرتبط با مسمومیت غذایی در منطقه اندوهجرد بخش شهداد بود، برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه، ارسال و این رخداد کنترل شده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر مهدی شفیعی با اشاره به بروز مسمومیت غذایی در منطقه اندوهجرد بخش شهداد اظهار کرد: یک مورد
آخرین وضعیت 242 مسموم در کرمان
هستند. مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره اقدامات انجام شده این دانشگاه در رابطه با کنترل این بیماری بیان کرد: شب گذشته، چهار کد آمبولانس 115 به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شد. همچنین تیم درمان متشکل از چهار نفر کارشناس پرستاری و تکنسین فوریت های پزشکی به همراه یک نفر پزشک به منطقه، اعزام و امر مداوا و درمان این بیماران را به عهده گرفتند.
جزئیات مسمومیت غذا در اندوهجرد کرمان
مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به بروز مسمومیت غذایی از شامگاه پنجشنبه در منطقه اندوهجرد کرمان، در حال حاضر آمار مراجعان به درمانگاه اندوهجرد کاهش یافته و در مرحله کنترل قرار دارد و تیم های درمانی و بهداشتی همچنان در منطقه مستقر هستند. به گزارش ایسنا، دکتر" مهدی شفیعی" افزود: از عصر روز جمعه 24 مهرماه مراجعه کننده ها به مرکز بهداشتی
غذای نذری در کرمان 242 نفر را مسموم کرد
حاضر 28 نفر بزرگسال و 9 کودک در این بیمارستان بستری هستند. مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد اقدامات انجام شده این دانشگاه در رابطه با این بیماری گفت: همان شب گذشته چهار کد آمبولانس 115 به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به منطقه اعزام شد. وی گفت: همچنین تیم درمان متشکل از چهار نفر کارشناس پرستاری و تکنسین فوریتهای پزشکی به همراه
علت دقیق فوت یکی از اهالی اندوهجرد در دست بررسی است
آخرین آمار 284 نفر بر اثر توزیع غذا نذری در این منطقه دچار مسمومیت شدند که با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی یا اعزام به کرمان تحت درمان قرار گرفتند. همچنین نمونه های آب و غذا که احتمالا مرتبط با بیماری بودند برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده است. دهستان اندوهجرد در بخش شهداد از توابع شهرستان کرمان است. شهداد تا کرمان 95 کیلومتر فاصله دارد. 3029/3028
مسمومیت غذایی در منطقه اندوهجرد کنترل شد
به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر سیروس سالاری افزود: بر اثر رعایت نکردن نکات بهداشتی 284 نفر دچار مسمومیت غذایی شدند که با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی تحت درمان قرار گرفتند. وی بیان کرد: از این تعداد هم اکنون فقط 12 نفر در بیمارستان بستری هستند. وی گفت: تیم های پزشکی هم در منطقه حضور دارند و بیماری کنترل شده است. سالاری گفت: بر اثر توزیع غذا این مسمومیت
بایدها و نبایدهای توزیع غذای نذری
سلامت نیوز : گاهی بروز مشکلاتی همچون مسمومیت های غذایی با مصرف غذاهای نذری، موکد این مهم می شود که ضمن حفظ این سنت حسنه، نسبت به چگونگی تهیه و توزیع غذای نذری دقت بیشتری اعمال شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد تهیه و توزیع غذاهای نذری اظهار کرد: رعایت بهداشت فردی در تهیه و توزیع غذاهای نذری بسیار مهم
بازدید سرزده ایدنی از بیمارستان امام خمینی اهواز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به همراه معاون آموزشی، رئیس دانشکده پزشکی و مدیر روابط عمومی دانشگاه با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) از کتابخانه، درمانگاه چشم پزشکی و خوابگاه های دانشجویان، اینترن ها و رزیدنت های این مرکز بازدید به عمل آورد. دکتر اسماعیل ایدنی ضمن این بازدید در جریان مشکلات آنها قرار گرفت و نکاتی را به مسئولین بیمارستان متذکر شد. در این دیدار
کاهش مرگ و میر کودکان در گرو پیشگیری از ناهنجاری های مادرزادی
کارشناس برنامه ی کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: افزایش آگاهی جامعه و مراقبان کودکان در زمینه ی پیشگیری از حوادث، سوانح و پیشگیری از ناهنجاری های مادرزادی نقش به سزایی در کاهش مرگ و میر و معلولیت کودکان دارد. فاطمه عباسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ی زنجان، با اشاره به ارتقای سلامت کودکان و کاهش بیماری، اظهار کرد: همه ی کودکان
شیوع پوکی استخوان در بین زنان 2.2 درصد بیشتر از مردان
دکتر محمد جعفر صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تحقیقات توسط برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر روی شش هزار نفر از افراد بالای 50 سال انجام گرفته که نشان می دهد شیوع پوکی استخوان بین زنان ایرانی 5.4 درصد و بین مردان ایرانی 3.2 درصد است. وی گفت: از آنجا که بیماری پوکی استخوان جزو نظام مراقبت در حوزه پزشکی محسوب نمی شود لذا اندازه گیری میزان شیوع آن دشوار است و آنچه گفته می
برگزاری آزمون داوطلبان در برنامه تامین مراقبت های اولیه سلامت
خوزنیوز: آزمون سنجش علمی داوطلبان شرکت کننده در برنامه تامین مراقبت های اولیه سلامت در حاشیه شهر ها و سکونتگاه های غیررسمی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد. به گزارش خوزنیوز؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به برگزاری آزمون سنجش علمی داوطلبان شرکت در برنامه تامین مراقبت های اولیه سلامت در حاشیه شهر ها اظهار کرد: در این آزمون 2 هزار و 8 نفر از داوطلبان
هلال احمر می تواند شریک کاری وزارت بهداشت در تربیت کاردان و کارشناس شود
به گزارش خبرگزاری فارس ، سید حمید جمال الدینی در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: هلال احمر نهادی داوطلبانه و با اقدامات بشردوستانه است و زمانی که آینده نگاری وضعیت سلامت جامعه را نداشته باشیم، برنامه ریزی بر اساس وضع موجود بوده و در این شرایط احتمال دارد گاه حتی سرمایه گذاری ها هدر رود. وی با تأکید بر این که باید الگویی در آموزش و به خصوص آموزش همگانی طراحی کرد، افزود
اختصاص هزینه مجالس ترحیم برای ساخت درمانگاه صالح آباد
برای حضور اهالی محل در مسجد داده شد که در این نشست اهالی شهر متعهد به مشارکت در ساخت این مرکز شدند. وی اظهار کرد: طبق تعهدات قرار است 10 میلیارد ریال از هزینه ساخت این درمانگاه توسط خیران صالح آباد پرداخت که تاکنون پنج میلیارد ریال از آن در قالب وجه نقد و تعهد جمع آوری شده است. شهردار صالح آباد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در زمینه تجهیز درمانگاه و تامین نیروی انسانی و مورد نیاز قول
به غذایی که می خورید حساس باشید
رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست نسبت به غذاهایی که می خورند حساس باشند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، دکتر وریا رحیمی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد، گفت: باید سطح آگاهی و دانش مردم را در خصوص مواد غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی که مصرف می کنند، بالا
توسعه مراکز سلامت جامعه در نقاط مختلف کشور
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر ناصر کلانتری قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت امروز (شنبه) در افتتاحیه اجلاس معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در تبریز درحال برگزاری است، گفت: در گذشته اعتماد به بخش خصوصی در مورد عملکرد بهتر کمتر بود و از سویی دیگر نیز نسبت به درآمد زایی و سود در بخش خصوصی حساسیت وجود داشت که در حال
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه
عمان جمعه شب با استقبال حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ، وارد تهران شد. ** کرمان- ایرنا- مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین اقدامات انجام شده درخصوص 242 مسموم غذای نذری در منطقه اندوهجرد بخش شهداد را تشریح کرد. ** تهران- ایرنا- افراد ناشناسی جمعه شب به یک تکیه هیات عزاداری در شهر صفی آباد
استانداردهای توزیع بودجه پژوهش و فناوری در بودجه 95 اعمال شود
دکتر وحید احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با بیان اینکه نشست مشترک نهایی میان معاونت پژوهشی وزارت علوم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای احکام بودجه 95 هنوز تشکیل نشده است، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی، یک چارچوب را تهیه کرده و بر اساس اخبار غیررسمی، تخصیص یک درصد از اعتبارات دستگاه ها برای حوزه پژوهش که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست، برای سال 95 در دستورکار است
اخطار به 3 هزار مرکز درمانی تولیدکننده زباله خطرناک در البرز
. وی با اشاره به اینکه در شهرستان کرج، زباله ها بعد از بی خطر سازی تحویل شهرداری کرج می شود، می افزاید: 16 بیمارستان در این استان وجود دارد که با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی تا سال 92 مجهز به سامانه بی خطرسازی زباله های بیمارستانی شد. علاوه بر اینکه در همه بیمارستان های این استان تفکیک و بی خطر سازی پسماند ها انجام می شود. 4 مرکز از 7 مرکز جراحی به دستگاه بی خطر سازی مجهز شده و برای 3 مرکز
مشکلات روانی در ایجاد مشکلات جسمانی بسیار اثرگذار است
به گزارش موج رسا , کمیته بین بخشی سلامت روان به مناسبت هفته سلامت روان در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان زنجان برگزار شد. در این جلسه خدیجه ابراهیم خانی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: توجه به سلامت روانی در ارتقای کیفیت زندگی امری ضروری است و مشکلات روانی در ایجاد مشکلات جسمانی بسیار اثرگذار است. وی با توجه به گستردگی موضوع سلامت روان، به لزوم
برگزاری مرحله منطقه ای مسابقات ملی مناظره دانشجویان به میزبانی تبریز
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از برگزاری مرحله منطقه ای چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به میزبانی تبریز خبر داد. سید رضی آقاسیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی ، با بیان این مطلب اظهار کرد: مرحله منطقه ای چهارمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران با حضور نمایندگان دانشگاه های استان های شمال غرب کشور
خدمات رسانی در حوزه سلامت باید هر چه بیشتر به بخش خصوصی واگذار شود
بپردازید اما وقتی با افراد فرصت طلب مواجه شدید، در اعمال قانون هرگز کوتاه نیامده و سختگیری کنید تا در انجام وظیفه ذاتی خود شرمنده مردم نباشید. وی با درخواست از مدیران حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی برای مراقبت از اموال دولتی، خواهان کمک به ایجاد آرامش در میان دست اندکاران اجرایی دانشگاه های علوم پزشکی شد. وزیر بهداشت همچنین خواهان هماهنگی در تنظیم گزارش ها و ارائه به دستگاه های نظارتی شد و گفت: هرگونه حاشیه سازی آسیب رساندن به مردم است. اجتمام(1) ** 3063 ** 1071
استاد یونانی: اقتصاد ایران درحال شکوفایی است
ها بوده اند و این امتیازی است که یونان نسبت به دیگر کشورها از آن برای توسعه روابط خود با جمهوری اسلامی ایران برخوردار است. بنابراین به مسئولان یونانی توصیه می شود با تمام توان برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری خود با ایران بسرعت اقدام کنند، زیرا توسعه اینگونه روابط به نفع ملت های دو کشورخواهد بود. استاد دانشگاه علوم سیاسی و اقتصادی یونان در ادامه این گفت و گو افزود: متاسفانه
اجباری شدن نشانگرهای رنگی محصولات غذایی تا پایان سال
رئیس اداره ی نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با توجه به اهمیتی که نشانگرهای رنگی محصولات غذایی دارند، همه ی محصولات تا پایان سال دارای نشانگر رنگی می شوند. جلال حجازی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ی زنجان، با بیان این که کارخانه هایی که محصولات غذایی تولید می کنند دارای پروانه ی بهداشتی هستند، اظهار کرد: هر کسی که به
چه زمانی از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنیم؟
مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: باید پیش از اینکه به بیماری دچار شویم مانند هر واکسن دیگری از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنیم. محمدرضا پارسایی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، درباره بیماری آنفلوآنزا گفت: این بیماری نوعی بیماری عفونی و ویروسی است که در همه جای دنیا وجود دارد و تنها راه مراقبت از آن رعایت احتیاط های بهداشتی است
منع ورود محموله 15 هزار کیلویی سیاه دانه به کشور
جایگاه بالایی برخوردار است. معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه گفت: بخش قابل توجهی از فعالیت ها در این مجموعه مربوط به واحد مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی است. وی در همین راستا به آمار شش ماهه سال جاری این واحد اشاره و افزود: در این مدت تعداد دو هزار و 628 مورد مجوز ترخیص برای واردات کالاهای خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی توسط معاونت غذا و دارو
رئیس صندوق رفاه دانشجویان از معاون دانشجویی دانشگاه تبریز تجلیل کرد
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال لوح تقدیری از دکتر حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز و دبیر منطقه دو دانشگاه های کشور به خاطر عملکرد موثر و پرتحرک در حوزه رفاه دانشجویی و هماهنگی مناسب دانشگاه های منطقه با سیاست های مرکز قدردانی کرد. به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در قسمتی از این لوح تقدیر آمده است: بطور یقین بزرگترین پاداش های مادی و معنوی