سایر خبرها
مهمترین پدیده های موجود در عاشورا از نگاه حجت الاسلام مبلغی
اصحاب امام حسین(ع) از بالاترین منطق، پدیده عریان کردن جسم و بدن ها بر روی سرزمین کربلا و اهانت به جسدها و جسم ها، پدیده غارت خیمه های حرم آن هم در بدترین شکل و به صورت بی رحمانه ترین وضع، پدیده کتک زدن، اذیت کردن، پدیده گرسنگی و دیگر پدیده هایی که در عاشورا و یا بعد از آن بروز پیدا کرده است. همه این ها قابل مطالعه، بحث، طرح و پیگیری است. پدیده تشنگی یکی از پدیده های پررنگ در نهضت حسینی
کاهش میزان تولید کلزا در آبیک به دلیل کمبود آب / لزوم مدیریت مبارزه با علف های هرز در زارعت کلزا
بهره بردار شهرستان آبیک بود. در بیشتر این سطح، مبارزه با علف های هرز و آفات به میزان قابل قبولی انجام گرفت. حدود 50 هکتار از مزارع فقط با یک آبیاری در پاییز و حدود 120 هکتار از مزارع با فقط دوبار آبیاری در بهار به میزان رشد رویشی لازم در تاریخ مناسب خود نرسیدند که این مورد با خسارت سرمازدگی و پرندگان در سطح 105 هکتار از مزارع در نهایت میزان سطح قابل برداشت شهرستان آبیک را تا
خاطرات نو | نقد و بررسی Pac-Man 256
راه مختلف را دارد. آهنربا، دیگر قدرت در بازی است. آهنربا تمامی آیتم های قابل جمع آوری در مسیر را جمع میکند و فرصتی عالی برای خوردن چند قرص پک، آن هم بصورت همزمان است. قرص های قدرت این قرص ها، برای مدت کوتاهی شما را شکست ناپذیر میکنند. در این مدت شکست ناپذیر شدن شما، ارواحی را که میخورید، امتیاز اضافی خواهند داشت. مثلا روح اول 10 امتیاز، دوم 20، سوم 30 و به همین ترتیب
اشکالات شیوه آموزش زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه ها چیست؟
انگلیسی افزود: طبق یک نظرسنجی در سطح شهر اهواز از دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی که ترجمه متون انگلیسی تحت عنوان پروژه و تحقیق از آن ها خواسته شده بود، کمتر از یک درصد دانشجویان ترجمه را خودشان انجام داده و بقیه ترجمه و تایپ فارسی ترجمه را به کافی نت ها و مراکز مشابه سپرده بودند؛ نکته قابل توجه این که، براساس این نظرسنجی مشخص شد که این افراد حتی حاضر نبودند متن انگلیسی و ترجمه آن را مطالعه کنند
شمع گردانی؛ آئین هزار ساله در اردبیل/41 مسجد میزبان عاشقان عباس
به گزارش خبرنگارمهر، مردم اردبیل به مانند سایر مناطق و فرهنگهای مختلف کشور، دارای آداب و رسوم و سنن خاصی در برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری بوده، اما برخی از این مراسم از جمله طشت گذاری، شمع گردانی، برپایی دستجات محلات ششگانه، و... نه تنها در کشور بلکه در سراسر دنیا بی نظیر بوده و در بررسی آیینهای عاشورایی مورد مطالعه قرار گرفته است. چنانچه مراسم ماه محرم در اردبیل را سرشار از نشانه ها و نمادها
از یک شرکت آمریکایی پیشنهاد رشوه داشتم/ افزایش 93 درصدی واردات کالا به فارس
استان ها یک زن را به عنوان مدیرکل منصوب کند، در تهران همه مسئولیت با ریاست گمرک است و مدیران کل بیشتر کارهای فنی را انجام می دهند البته از کار فنی ترسی نداشته ام اما ارتباط با مسائل استانی برایم سخت بود و ابتدا مقاومت کردم اما در مدتی که به عنوان سرپرست گمرک فارس مسئولیت داشتم به قبول پیشنهاد مدیریت تمایل پیدا کردم زیرا وقتی که می دیدم می توان گره از کار کسی باز کرد و با عملکرد مناسب، تصوری که از
تاسوعا؛ روز یقین و اثبات وفاداری
بدنه خوبی دارد و تنها با ظاهر خوبی آراسته نشده است. ظاهر بنا نمی تواند اصل بنا را از میان ببرد اما قابل اصلاح است. وی با اشاره به حضور گسترده و فعال نسل جوان در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع)،گفت: این روزها فرصت مناسبی برای راهنمایی و جذب بیشتر جوانان، نسبت به دیگر روزهای سال است. اکنون زمینه مناسب فراهم است و تمامی افراد و مسئولان فرهنگی باید در این روزها با یاری یکدیگر از این
ناگفته های فرهاد اصلانی از مختارنامه
سال 90 و حین پخش سریال، خبرگزاری فارس با فرهاد اصلانی بازیگر نقش ابن زیاد مصاحبه ای انجام داد که به بهانه تکرار مجموعه مختارنامه از شبکه های آی فیلم، اچ دی و نسیم بازخوانی می شود: *** فرهاد اصلانی متولد سال 1345 در شهر بیجار و فارغ التحصیل دوره کارگردانی و بازیگر ی تئاتر از فرهنگسرای نیاوران است. او اولین بار در نقش یزید در سریال امام علی(ع) ظاهر شد و نظرها را به سوی
خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای کنکوری ها/ از سرگیری فعالیت معلمان ایرانی در امارات
بازداشت معلمان آغاز شد و همکاری های خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت خارجه صورت گرفت و سرانجام با تلاش و پیگیری های انجام شده، معلمان با قید ضمانت از زندان آزاد شدند. گودرزی سرپرست مدارس ایرانی در امارات که خود از معلمان بازداشت شده بوده است، گفت: طبق روال عادی شروع کار برای تمامی همکاران از روز یکشنبه 26 مهرماه آغاز خواهد شد و برای ادامه فعالیت نیز مجوز موقت صادر شده است.
بازار کار دولتی اشباع شده است
فعال وارد اشتغال در بازار کار کشور شوند. البته بخش قابل توجهی از خدمات کشور توسط زنان اداره می شود مانند آموزش و پرورش، بهداشت و درمان که جز بخش های بزرگ دولت است و خوشبختانه در این بخش ها اصل فعالیت و خدمات را بر عهده این قشر است. وی افزود: نکته دیگر در ارتباط با اشتغال به کار زنان در سلسه مراتب اداری و مشاغل مدیریتی است البته در بخش دولتی بسترهایی ایجاد شده است ودر طول سال های بعد از
3 تاکتیک جدید دولت در پساتحریم
ایجاد کنیم و تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی است. وی دولت تدبیر و امید را دولت مبارزه با قاچاق کالا و فساد عنوان کرد و افزود: دولت تدبیر و امید 7 هزار ساعت وقت دارد که کارهای خود را انجام دهد. وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیگیری حق و حقوق کارگر و یتیم تحت حمایت را از آموزه های دینی عنوان کرد و گفت: پیگیری اخلاق دینی باید مورد توجه قرار گیرد و امروز این مهم گوهر گمشده کشور است.
زنان خوش اندام دیابت نمی گیرند
؛ نبر اساس تحقیقات جدید تناسب اندام در زنان آنها را به طور قابل توجهی در خطر گسترش بیماری دیابت نوع 2 حفظ می کند. این تحقیقات که در نشست سالانه ژنتیک انسانی در جامعه آمریکا به دست آمده است، ارتباط یک تنوع ژنتیکی در زنان با اندام های متفاوت را مورد بررسی قرار داده است. محققان دریافته اند که زنان با اندام گلابی شکل دارای ژن Klf14 هستند که به صدها ژن دیگر در بدن آنها کمک می کند
امام جمعه انزلی: باید مراحل اجرای برجام را با همدلی و همزبانی دنبال کنیم
اقتصاد مقاومتی است و هم برای آن که به دشمن بفهمانیم که همچنان در مبارزه با او هستیم و فکر نکند هر وقت خواست تحریم کند. حجت الاسلام شمس الدین با عرض تسلیت ایام محرم، به روز عاشورا اشاره و تصریح کرد: در این روز حضور پر شور و شعور شما مومنین ، رعایت موازین و شئون درست اسلامی در حرکت دسته های عزاداری و توجه خاص به نماز ظهر عاشورا باید مورد توجه قرار گیرد . وی اظهار کرد : این قابل قبول نیست که نمازی
حضور وزیر آموزش و پرورش در یزد و ارائه چند پیشنهاد(1نظر)
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد نویسنده این سطور متنی را که در حضور وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و عده ای از پیشکسوتان فرهنگی و مدیران و معاونان ادارات آموزش و پرورش بعداز ظهر روز شنبه 28/6/94 قرائت نمود عیناً در این ستون درج می نماید. بسم الله الرحمن الرحیم سلام و ادای احترام به خانم ها و آقایان حاضر در جلسه و با عرض خیرمقدم خدمت مقام عالی وزارت و همراهان عزیز و ارجمندشان و دیگر میهمانان عزیز. وظیفه می دانم به مناسبت 31 شهریور ماه آغاز دوران 8 ساله دفاع مقدس، گرامی بدارم یاد و خاطره شهیدان والامقام، آزادگان و ایثارگران به ویژه معلمان و دانش آموزان شهید و خانواده های معظم آنان اسوه های صبر و مقاومت که آسایش و امنیت این سرزمین اسلامی را مدیون فداکاری های آنان هستیم. حقیر در نظر دارد در این جلسه از خصوصیت کمتر گفته شده شهید بزرگوار محمدعلی رجایی یعنی از آزاداندیشی آن بزرگ مرد یاد کند. در سال 1358روزی با حضور مدیران و معاونان وزارتخانه جلسه ای برگزار شده بود تا پیرامون مطالب کتاب های درسی بحث و تبادل نظر شود. شهیدرجایی اظهار داشت اگر می خواهید این امر تحقق یابد بروید با متخصصان هر رشته مذاکره و از آنها دعوت کنید همکاری نمایند، وجهی هم برای اینکار اختصاص دهید. ایشان نام چند نفر از جمله مرحوم دکتر عبدالحسین زرین کوب را ذکر کردند. اما بعدها دیده شد در کتابهای درسی مقالات، عکس ها و نام بزرگانی که نه تنها از یاوران انقلاب بلکه از کسانی بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی داشتند حذف کردند تا جایی که نوبت به حذف شعر مفسر بزرگ جهان تشیع علامه بزرگوار سیدمحمدحسین طباطبایی مولف تفسیر ارزشمند المیزان رسید. شعری با عنوان کیش مهر و با مطلع: همی گویم و گفته ام بارها – بود کیش من مهر دلدارها... اما آنچه حذف گردیده است: گره را ز راز جهان باز کن / که آسان کند باده، دشوارها جزافسون وافسانه نبود جهان / که بستند چشم خشایارها مرحوم علامه طباطبایی ترک زبان و استاد مسلم ادبیات عرب بودند به غیر از کلمه حلاج که آن هم اسم خاص بوده لغت عربی در آن شعر استفاده نشده اما به دست مولفان به تیغ سانسور گرفتار شده است. چه زیباست که تصمیم گیرندگان و نویسندگان کتب درسی در رشته های اجتماعی و ادبی و غیره به این نکته تاریخی توجه می نمودند که ابوالاسود دوئلی از حضرت علی بن ابیطالب(ع) پرسید: ای امام! بزرگترین شاعر عرب کیست؟حضرت فرمودند شاعران در یک وادی روشنی نتاخته اند تا پایان کار معلوم شود و اگر ناچار باید داوری کرد، پس پادشاه گمراهان بزرگترین شاعر عرب است.(حکمت 455 نهج البلاغه). مظهر عدل و عدالت به امرؤالقیس اشاره می فرماید که بیشتر اشعار او در وصف شراب، معشوق، مجالس لهو و لعب، زیبائی های اندام اسب و امثال آن بوده و در دوران جاهلیت به وی لقب ضلیل داده بودند. جناب آقای دکتر فانی از جنابعالی درخواست می گردد ترتیبی داده شود تا برق و آب و گاز هیچ یک از مدارس در سراسر ایران قطع نگردد و در این راه استانداران محترم به کمک طلبیده شوند. دیدیم با نبودن وسایل استاندارد گرمایش و سرمایش در آموزشگاه ها ضررهای مادی و خسارات جانی جبران ناپذیری تاکنون به بار آمده است. از جمله اثراتی که بر این امور و نظایر آن مترتب می باشد سوژه ای است که به دست مخالفان نظام و حتی عده ای از موافقان حکومت داده می شود تا با تمسک به ضرب المثل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است بعضی از سیاست های نظام مانند کمک به دیگر کشورهای مسلمان منطقه یا آمریکای لاتین یا بعضی از کشورهای آفریقایی را مورد ایراد و انتقاد قرار دهند. پیشنهاد می نماید در تحقق خواسته های فرهنگیان شاغل تلاش های همه جانبه صورت پذیرد و دولتمردان و مسئولان ذی ربط کوشش کنند ظلم مضاعفی را که سال هاست بازنشستگان فرهنگی بویژه بازنشستگان قبل از سال 1379در زمینه تبعیضات موجود در دریافت حقوق ماهیانه، تحمل می نمایند بر طرف گردد یا حداقل کاهش یابد. از دیدارتان با خانواده های معلمان زندانی سپاسگزاری می گردد همانگونه که در مصاحبه با خبرگزاری مهر اظهار داشته اید در حدود اختیارات قانونی برای پیگیری مشکلات معلمان از جمله معلمان زندانی تلاش خواهید نمود که این عنایت و توجه با عملکرد پیشینیان شما که حاضر نبودند اعضای کانون صنفی معلمان را به اصطلاح به حضور بپذیرند قابل مقایسه نیست. یکی از وعده های جناب دکتر حسن روحانی قبل از خرداد 92 همانا تلاش برای رفع حصر معترضان به انتخابات 88 بود بدان امید که در این زمینه اقدامات لازم معمول گردد و به نتیجه مطلوب هم برسد. تشکر از دولت تدبیر و امید که اعلام کرد بگذارید معلمان و کارگران خواسته های خودشان را بیان کنند و در یزد نیز از جناب آقای استاندار محترم و جناب آقای دکتر طالبی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جناب آقای احمد شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش بار دیگر تشکر می کنم که طی جلسات متعدد خواسته های به حق فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته را شنیدند و از امنیتی کردن فضا جلوگیری نمودند و سپاس از معلمان آگاه و نکته سنج یزدی که با صراحت در تجمع های گوناگون اظهار داشتند: برای احقاق حق معلمان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان کوشش می کنند اما در روزهای رسمی مدرسه و کلاس را ترک نمی کنند. باشد که در پی سفر وزیر محترم آموزش و پرورش به یزد تصمیماتی به نفع فرهنگیان محترم اعم از شاغل و بازنشسته و دانش پژوهان یزدی اتخاذ گردد. ضمناً از طرف 4600 نفر سهامدار شرکت های فرهنگیان یزد از جنابعالی دعوت می نمایم در سفر بعدی از مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) و یکی از پروژه های در دست اقدام شرکت بازدید فرمائید تا به خواست ایزد یکتا جنابعالی هشتمین وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران باشید که از تعاونی فرهنگیان یزد دیدن می نمائید. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی وما رستگار بر محمد و آل محمد صلوات در آن نشست عده ای از پیشکسوتان و فرهنگیان درخواست ها، پیشنهادها و نقطه نظرات خود را بیان نمودند جناب آقای غلامعلی سفید استاندار اسبق اظهار داشت: با تشکر از وزیر محترم به خاطر کارهایشان، از نظر سفر به استان ها و جلسه با معلمان و حضور در جمع فرهنگیان و به ویژه ملاقات با خانواده زندانیان و تلاش در جهت آزادی آنان که کار ارزشمندی است، متاسفانه دعا برای زندانیان و حمایت برای آزادی اسیران در قاموس بعضی منکر تلقی می شود. درباره آموزش و پرورش می توان مسائل مختلفی را مطرح نمود ولی تحت دو عنوان مطالب کلی را عرض می کنم. 1- عدالت آموزشی 2- نوسازی اموزش و پرورش درباره عدالت آموزشی باید مهمترین مسئله را وضعیت معیشتی معلمان عنوان کرد پس از آن نگاه یکسان به همه معلمین و دانش آموزان و تامین و توزیع امکانات مناسب برای همه آموزشگاه ها. در رابطه با مدارس خاص تنوع آنها کاهش یابد و با اجرای قانون و پرداخت بخشی از هزینه ها توسط دولت امکان حضور بیشتر دانش آموزان در مدارس غیردولتی فراهم گردد. قانون اینگونه مدارس که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده اجرایی گردد و معلمین مدارس غیردولتی در خدمات رفاهی و ادامه تحصیل و آموزش های ضمن خدمت مورد حمایت قرار گیرند. به مدارس مناطق و استان ها در زمینه های مختلف به ویژه محتوای دروس، شروع و خاتمه کار مدارس، زمان های تعطیلی و ساعات آموزشی و... اختیارات بیشتر داده شود. به تشکل های موجود فرهنگیان و ایجاد تشکل فراگیر با انتخابات آزاد برای مشارکت در امور مختلف از جمله مسائل معیشتی، مدیریتی عنایت ویژه ای مبذول گردد. در پایان باید تاکید کرد علیرغم همه مشکلات مانده از سال های پیش از قبیل استخدام های فراوان، وجود نیروی انسانی مازاد، بدهی ها و... اما نقشه راه تا حدی مشخص شده و تدوین سند تحول، زمینه بعضی اقدامات اساسی را فراهم نموده است که باید از این فرصت ها استفاده نمود. جلسه بعد از سخنان مقام عالی وزارت و پاسخگویی به بعضی از مطالب و پرسش های مطرح شده با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد پایان یافت. مدیر مسئول ...
احمدی نژاد جاده صاف کن روحانی ؟!
بررسی است . از جنبه منفی قضیه ، هزینه های بسیار هنگفت مادی و معنوی مخصوصا اتلاف پول و انرژیهای فراوانی بود که شاید تا سالها قابل جبران نباشد که بعنوان یک نمونه می توان به درآمدهای سرشاز نفتی در این دوره اشار نمود که اگر درست و بجا مدیریت شده بود بسیاری مشکلات جامعه و کشور حل می شد ولی عملا نه تنها هیچ تاثیر مثبتی در جامعه احساس نشد بلکه در نهایت به شرایطی رسیدیم که مختصرا شرح داده شد . اما از
100 توصیه مهم رهبری به هیات های عزادارای
، چه آن کسانی که گاهی در کنار کارهایشان این کار را انجام می دهند – تکرار بکنم که این نقش، نقش بسیار مهم و حایز اهمیت و حساسی است؛ این را کم نگیرید.( 17 /10 /1369) هنر مداحی: نقش هنر، نقش شعر، نقش ادبیات، نقش حضور در میدانهای عملی در پرورش این روح ایمانی، نقشی است که بسیار بسیار کارساز و مؤثر است. شما جای مداح و ذاکر اهل بیت را اینجا ببینید؛ نقش ایمان آفرین، نقش فرهنگ ساز، نقش مستحکم کننده
قهرمانی دو دانشجوی دانشگاه یزد در مسابقات دو و میدانی کشور
دو دانشجوی دانشگاه یزد در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان کشور که 23 و 24 مهرماه جاری در تهران برگزار شد، در رشته های دهگانه و پیاده روی 10هزارمتر به مقام قهرمانی دست یافتند. در این مسابقات که در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد، محمدمهدی جدیدی در رشته ی دهگانه و مهدی ابراهیمی در رشته ی پیاده روی 10هزارمتر موفق به کسب مقام قهرمانی جوانان کشور شدند. به همین منظور مصاحبه ای با این دو دانشجوی افتخارآفرین که هردو متولد سال 1375 در شهر یزد و در ترم دوم رشته ی تربیت بدنی دانشگاه یزد مشغول به تحصیل هستند انجام دادیم. متن مصاحبه بدین شرح است: چگونه به این ورزش گرایش پیدا کردید و چه مدت است که فعالیت دارید. ابراهیمی: من در دوران مدرسه ورزش کاراته را دنبال می کردم که به پیشنهاد مربی در تمرین های استقامتی رشته ی دو و میدانی شرکت کردم اما آن را ادامه ندادم تا زمانی که پس از ورود به دانشگاه و گذراندن درس دو و میدانی بار دیگر تمرینات آن را از سر گرفتم و توانستم به این جایگاه دست یابم. جدیدی: مدت شش ماه است که به طور حرفه ای رشته ی دهگانه را دنبال می کنم. سطح این مسابقات چگونه بود. ابراهیمی: این مسابقات در سطح بالایی برگزار شد. متاسفانه به دلایلی مسابقات دو و میدانی در طول سال به تعداد قابل توجهی آن هم در همه ی مواد برگزار نمی شود و شایسته است که فدراسیون دوومیدانی با توجه بیشتر به این مسابقات به ویژه در سنین پایه، بر تعداد مسابقات بیافزاید تا هم سطح برگزاری مسابقات و هم رکوردهای ورزشکارارن بهبود بیشتری یابد. جدیدی: این مسابقات در همه ی مواد با سطح بالایی برگزار شد و همه ی ورزشکاران به دنبال بهبود رکوردها و رسیدن به تیم ملی بودند. - افتخاراتی که تاکنون کسب کرده اید. ابراهیمی: من در ورزش کاراته در سال های گذشته به مقام های استانی دست یافته ام. در رشته دو و میدانی در مرحله ی اول مسابقات قهرمانی زیر 21 سال کشور که تابستان امسال در تهران برگزار شد، مقام دوم را کسب کردم و در مرحله ی دوم نیز این عنوان تکرار شد ولی با تلاش مستمر و پیگیری مداوم تمرین ها توانستم درمسابقات قهرمانی جوانان کشور به مقام قهرمانی کشور نایل شوم. جدیدی: در مسابقات قهرمانی زیر 21 سال کشور که تابستان سال جاری در تهران برگزار شد به مقام چهارم دست یافتم که بعد از این مسابقات با افزایش فشار تمرین ها و تلاش فراوان توانستم در مسابقات اخیر به مقام قهرمانی برسم. برای این مسابقات چقدر تمرین داشته اید. ابراهیمی: فضای رشته ی دو و میدانی به گونه ای است که باید در فضای باز تمرین کنیم و هوای بسیار گرم و گاهی طوفانی یزد در تابستان، بسیار برای ما آزاردهنده بود و مخصوصا در ماه رمضان که دشواری خاص خودش را داشت.من با دشواری دیگری مانند نداشتن کفش مناسب نیز دست و پنجه نرم کردم که باعث آسیب دیدگی من نیز شد. همان طورکه می دانید کفش های دو و میدانی با دیگر کفش های ورزشی معمولی تفاوت دارد و من به دلیل اینکه در اوایل تمریناتم کفش مناسب نداشتم برایم دردسرساز شد. جدیدی: تمرینات پیش از مسابقات بسیار سخت و طاقت فرسا بود و اینکه یک ورزشکار در این مرحله بتواند باوجود حفظ آمادگی از آسیب دیدگی نیز محفوظ بماند بسیار دشوار است که خوشبختانه توانستم این دشواری ها را پشت سر گذارده و شیرینی قهرمانی را بچشم. - چه آینده ورزشی برای خود می بینید. ا براهیمی: در حال حاضر مشغول تمرین برای شرکت در مسابقات دانشجویان هستم که در زمستان سال جاری برگزار خواهد شد و امیدوارم که بازهم بتوانم برای استان افتخارآفرین باشم. جدیدی: در حال حاضر سخت مشغول تمرین هستم و امیدوارم با ادامه ی این روند و پیشرفت بیشتر بتوانم در مسابقات برون مرزی برای کشورم افتخارآفرین باشم. - خانواده چقدر شما را حمایت کردند. ابراهیمی: درآغاز خانواده ام با ورزش کردن من مخالفت بودند و عقیده داشتند که دنبال کردن ورزش حرفه ای در ایران آینده ی مناسبی به دنبال نخواهد داشت ولی هنگامی که اشتیاق و پیگیری مرا مشاهده کردند با من همراه شده و به پشتوانه ی محکمی برای من تبدیل شدند. - نظرتان درباره امکانات ورزشی دانشگاه یزد. ابراهیمی: امکانات ورزشی موجود در دانشگاه آنچنان که باید شایسته ی دانشگاه یزد نیست، به ویژه امکانات مربوط به مواد دو و میدانی. - صحبت پایانی. ابراهیمی: متاسفانه از سوی مسوولان دانشگاه هیچ گونه رسیدگی مناسبی انجام نگرفت و با وجود اعلام خبر قهرمانی در رسانه ها، بسیاری از آن ها حتی از اعزام ما به مسابقات نیز بی خبر بودند. درباره ی تقدیر نیز کار خاصی انجام نگرفت و تنها مسوولان ورزش استان قول برگزاری یک مراسم قدردانی آن هم در دهه ی فجر را دادند. در کشور ما استعدادهای بالقوه ی فراوانی در همه ی رشته های ورزشی وجود دارد که می توانند در آینده در جهان و المپیک برای کشورمان افتخارآفرین باشند و تحقق این امر مستلزم رسیدگی همه جانبه ی مسوولان است که این استعدادها را کشف کرده و با سرمایه گذاری روی آن ها، آینده ی روشنی را برای ورزش کشور رقم بزنند و باعث سربلندی ایران عزیزمان شوند. من به تمام جوانان توصیه می کنم هدفشان را با قدرت دنبال کنند و پرچم کشورمان را در سکوهای جهانی به احتزاز درآورند. جدیدی: متاسفانه مسوولان دانشگاه از لحاظ در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی با ما همکاری لازم را نداشتند و امیدواریم در آینده این مشکلات را نداشته باشیم. ...
دمای لپ تاپ شما بالاست!راهنمای عیب یابی و تعمیر لپ تاپ هایی که زیاد داغ می کنند
رفع مشکل کنید این مسئله یک مادربرد سوخته روی دستانتان بگذارد. اجازه دهید گام به گام جلو برویم و ببینیم که چگونه باید با یک کامپیوتر بیش از حد داغ به طرز اصولی برخورد کرد. در این مقاله بنای کار را بر لپ تاپ ها قرار داده ایم، اما بسیاری از اصول را می توان عینا روی رایانه های دسکتاپی نیز اعمال نمود. منبع تولید حرارت را بیابید جریان هوا و انتقال حرارت اولین چیزی که شما باید انجام
حسین زینل زاده مشاور پیمانکار سنگ آهن: امادراین مکان تنها کسانی که متضرر میشوندمردم بافق هستند/سنگ آهن ...
مرکزی بافق است که پس از لغو قرار دادش سنگ آهن را متهم به کار غیر قانونی می کند و این نکته را مردم فراموش نخواهند کرد که پیمانکار محترم در زمان انجام قرار دادش چند بار با رسانه ها و مردم گفتگو کرده است و به محض لغو قرار داد حق مردم بافق در حال پایمال شدن می داند و متاسفانه سنگ آهن بافق هم که از حریم های امنی برخوردار است که همانند چادر ملو خود را در تمام امور محق می داند و قطعا مردم بافق باید شکر گزار
فضاسازی و تبلیغات سوء علیه شورای نگهبان تاثیری در اجرای قانون ندارد
فضاسازی و تبلیغات سوء علیه شورای نگهبان تاثیری در اجرای قانون ندارد عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان سد محکمی در مقابل نفوذ دشمن است،گفت: فضاسازی و تبلیغات سوء بر علیه شورای نگهبان تاثیری در روند اجرای قانون ندارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در همایش ناظران شورای نگهبان البرز که با حضور آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و جمعی از بازرسان و ناظران وهئیت های اجرایی نظارت عصر امروز در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، اظهار داشت: تلاش های امثال شما بود که این نظام اسلامی در طول این چند دهه خود را حفظ کردو بالندگی خود را افزون نمود. وی افزود: علی رغم توطئه های فراگیر دشمنان بیشمار و بیرحم جمهوری اسلامی همچنان این نظام مقتدرانه به پیش می تازد. عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب ایران در منطقه و سایر کشورهای دنیا و جایگاه ممتاز آن بیان کرد: امروز کار به جایی رسیده که دشمن ترین دشمنان اعتراف به قدرت ایران و عجر مقابله با ایران می کنند. وی با اشاره به اظهارات رئیس دولت آمریکا تصریح کرد: رئیس دولت امریکا که بیشترین دشمنی را در مقابل ایران دارد علی رغم خواست درونی مجبور است که اعتراف کند که جمهوری اسلامی یک قدرت منطقه ای است. آیت الله مدرسی با اشاره به خط و نشان و تبلیغات دروغین این کشورها در ابتدای انقلاب ، گفت: این کشورها با خط ونشان دروغین خود اینگونه وانمود می کردند که این نظام بعد از چند ماه از هم می پاشد و عده ای انسان ساده لوح کسانی که بیشتر باید حرف خودی را بشنوند و بیگانه پرست هستند در فکرشان تردید پیدا شده بود. وی با بیان اینکه واقعیت ها حکایت از ارتقای جایگاه و استحکام پایه های نظام در گذر زمان دارد،گفت: جمهوری اسلامی با گذر زمان به نهالی تنومند تر و با شاخه های بیشتر می شود و امروز قدرت ایران در منطقه قدرت بی همتای و بی معادلی است. عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه جمهوری اسلامی در دل های آزادی خواهان دنیا نفوذ دارد، بیان کرد: کشور با این همه تبلیغات و محاصره های و جنگ ها به برکت خون شهدا به حمدالله هر روز توانمند تر می شود. آیت الله مدرسی با بیان اینکه عد ای که در رابطه با ارتباط با آمریکا و نقش آن در پیشرفت اقتصادی فکر می کنند بدبخت هستند، بیان کرد: کسانی که بر اثر تبلیغات دشمن فکر می کنند با کوتاه آمدن در مقابل دشمن و به ویژه آمریکا و غرب می توانند به اهداف نظام و به پیشرفت اقتصادی رسید در اشتباه بوده و بی توجه هستند. وی اظهار داشت: چرا عده ای اینقدر کوتاه فکر هستند که فکر می کنند که با ارتباط با آمریکا و انگلیس مشکلات حل می شود. وی با اشاره به نفوذ آمریکا در حکومت پهلوی دوم بیان کرد: از ابتدای این رژیم آمریکا در کشور نفوذ داشت و در زمان پهلوی دوم این نفوذ به اوج خود رسید و در آن زمان تمام مقدرات کشور با مشورت و دستور مستقیم سفارتخانه های آمریکا و انگلیس و فرانسه انجام می شد و شخصیتهای مهم سلطنت دست پرورده آمریکا و انگلیس بودند. آیت الله مدرسی گفت: اگر بنا بود با رابطه با آمریکا و انگلیس کشوری به جایی برسد عربستان باید در اوج شکوفایی اقتصادی و تکنولوژی و سایر جهات باشد که اینگونه نیست و این کشور در بیچارگی خود در حال دست و پا زدن است. وی افزود: عده ای از این آقایان که نمی دانم چه تعبیری برای آنها به کار ببرم مدتی بیان می کردند که اگر رابطه با آمریکا درست شود رونق اقتصادی در کشور حاکم می شود. آیت الله مدرسی با اشاره به بدهی های متحد غرب، ترکیه افزود: این کشور در حال حاضر 420 میلیارد دلار بدهی دارد که خیلی رقم بالایی است. وی با بیان اینکه چرا عده ای خواب بوده و قصد بیدار شدن نیز ندارند، گفت: اگر رابطه با غرب ارمغان خوبی به ملت ها هدیه بدهد باید به ترکیه ای که در اختیار آنها بود داده باشد و این رقم بدهی یعنی بدبختی و بیچارگی برای کشور ترکیه. وی با بیان اینکه این کشورها مشکلات تحریم و ترور و مشکلات ایجاد شده برای ایران را ندارند،بیان کرد: این افراد در مجالس خصوصی اعلام می کردند که ما ترکیه بشویم بهتر از این وضعیت است. عضو فقهای شورای نگهبان با اشاربه به مشکلات اقتصادی یونان ،گفت: اگر موجب رشد اقتصادی برای کشوری بشوند باید یونان از این مهلکه و دره بلند شود. وی با اشاربه به ایستادگی ایران در مقابل تحریم هایی که برای هر کشوری باعث فروپاشی آن کشور می شود،افزود: عربستان سعودی با جمعیت 17 میلیونی اصلی و مهاجران چند میلیونی در روز حدود 9 میلیون بشکه نفت صادر می کند و تحریمی نیز متوجه این کشور نیست و با این شرایط وضعیت خوبی ندارد. وی افزود: ایران در این دوران تحریم با جمعیت 78 میلیونی روزی حدود 900 هزار بشکه نفت صادر کرد و کشور در این شرایط تحریمی اداره شد و قدرت سیاسی و نظامی در جهان گسترش یافت که این موضوع نشانه مدیریت اسلامی است. وی با بیان اینکه عربستان از مزدوری آمریکا خیری ندیده است، بیان کرد: سردمدارن مصر نیز با مماشات با امریکا و مسلط شدن یک قلدر دیگر انقلاب مصر را تمام شده دیدند. آیت الله مدرسی تصریح کرد: دنیا از آمریکا چه خیر دیده است که عده ای این همه برای امریکا یقه پاره می کنند و رابطه با آمریکا و انگلیس را مطرح می کنند. وی با بیان اینکه هیچ کس به دنبال ایجاد تشنج در جامعه نیست ،متذکر شد: نباید با انجام کاری بی جهت به دشمن بهانه داد. وی با اشاره به فرمایشات قرآن کریم در مورد راضی نشدن یهود و نصاری در مقابل مسلمانان، بیان کرد: یهود و نصاری به دنبال برده گرفتن انسان ها هستند و دوست دارند که انچه که خود می خواهند را به دیگران دیکته کنند. عضو فقهای شورای نگهبان به اشاره به وظایف این شورا تاکید کرد: دشمن برای اینکه بتواند در این کشور نفوذ کند و بتواند اهرم های قدرت را ولو به طور جزیی به نوعی تحت تاثیر قرار دهد از هیچ برنامه ای و از هزینه کردن هیچ چیز کوتاهی نمی کند. وی با بیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ از همه روزنه ها است، بیان کرد: یکی از سدهای استواری که در مقابل این چنین نفوذها می ایستد شورای نگهبان است و شما اعضای نظارت دست ها و چشم های شورای نگهبان هستند. وی با بیان اینکه فریب خوردگان داخلی و دشمن خارجی و ساده اندیشان داخلی با شورای نگهبان میانه خوبی ندارند،گفت: شورای نکهبان به دنبال اجرای قانون اساسی بوده و اعتقاد دارد که اسلام باید اجرا شود و اعتقاد دارد که نباید فریب دشمن را خورد. وی با اشاره به لزوم هوشیاری در مقابل دشمنان ،بیان کرد: شورای نگهبان به دنبال حفظ قانون بوده و هرکسی که قانون را بر نمی تابد و هرکسی که خود را فوق قانون می داند به دنبال مقابله با شورای نگهبان است. وی با بیان اینکه این سنگ انداز ی ها خللی در اجرای وظایف شورای نگهبان به وجود نمی آورد،تاکید کرد: گاهی برخی وظایف شورای نگهبان را زیر سوال می برند و گاهی عملکرد را زیر سوال برده و گاهی اعلام می کنند که نظارت شورای نگهبان تماشایی است. وی افزود: اگر کسی یک دوره قانون اساسی را مطالعه کرده باشد می بیند که این شورا در قانون اساسی مورد اهتمام است و 20 مرتبه نام شورای نگهبان در قانون اساسی ذکر شده است. آیت الله مدرسی با اشاره به تصریح تایید صلاحیت رئیس جمهوری توسط شورای نگهبان در اصل 110 قانون اساسی ،گفت: در این اصل تصریح شده که تایید صلاحیت رئیس جمهور باید به تایید شورای نگهبان برسدو این موضوع یعنی اینکه شورای نگهبان باید در همه مراحل به صورت استصوابی نظارت کرده و در مورد مجلس نیز وضعیت به همین منوال است. آیت الله مدرسی با بیان اینکه در تمام مراحل تایید شورای نگهبان لازم است ،گفت: باید بفهمیم که چه کسانی را با این سخنان راضی می کنیم و برای چه این حرف او را می زنیم و انگیزه و ثمرات ان در آینده چیست. عضو فقهای شورای نگهبان گفت:بنای شورای نگهبان به حول و قوه الهی بر اجرای اسلام و قانون و عدالت است و فضا سازی ها و تبلیغات انحرافی در اراده شورای نگهبان اثر نداشته و به وظیفه خود بر اساس قانون و عدالت عمل می کند. انتهای پیام/ ...
ساخت مصلای یزد و درخواستی به جا
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد سرمقاله شماره های 297 و 424 آیینه یزد با عنوان آیا با وضعیت موجود، احداث مصلی یک ضرورت است و بار دیگر احداث مصلی و نیازهای ضروری تر مبنی بر اینکه در حال حاضر و موقعیت کنونی نیازی به ساخت و احداث مصلی در یزد نیست مطالبی به اطلاع خوانندگان آیینه رسید. در روزهای اخیر عده ا ی از روحانیون، مهندسان شهرسازی و متخصص در امور ثبتی و ساختمان سازی، فعالان سیاسی، فرهنگیان و برگزارکنندگان مراسم مذهبی حضوری و یا تلفنی نه تنها مراتب تشکر خود را اظهار نموده و نویسنده را مورد لطف قرار داده اند بلکه همگامی و همراهی فکری و نظری خویش را به ویژه در ارتباط با موارد دهگانه مندرج در شماره 424 در این زمینه اعلام نمودند. علاوه بر نشر و چاپ هفته نامه، آن مقاله طبق معمول عیناً در چندین سایت منتشر شد و یکی از کاربران که خط و سلیقه سیاسی وی با نویسنده متفاوت می باشد به شرح زیر اظهار نظر نموده است: با سلام جدای از اینکه بنده با آقای سلطان زاده زاویه فکری داریم، اما به نظر می رسد این مطلبشان درباره مخالفت با طرح احداث مصلای یزد بجاست چرا که ظرفیت بالای مسجد ملااسماعیل را کمتر شهرهایی از آن برخوردارند و رها شدن آن در آینده اسراف و بلکه تبذیر و ناسپاسی است و اگر محل ترمینال سابق به مجموعه فرهنگی تفریحی و فضای سبز تبدیل شود مناسبتر است و با نگاهی به اتراق بسیاری از مردم که شب ها در میدان امام حسین (ع) انجام می دهند داشته باشیم این ضرورت بیشتر احساس می شود و این مجموعه می تواند جایگزین چنین شب نشینی های خانوادگی باشد که رفت و آمد به چنین میدانی بسیار خطرناک هم می باشد. متأسفانه بعضی از کارشناسان متناسب با نظر بعضی از مسئولین که از پختگی کافی برخوردار نیستند، طرح هایی را ارائه می دهند که جامع الاطراف نیست. 1 یکی از کارشناسان مسلمان و متعهدی که بیش از 30 سال در اداره ثبت اسناد انجام وظیفه نموده و با وضعیت اکثر زمین های یزد آشناست اظهار می داشت: فردی را می شناسم که مسائل مربوط به زمین ترمینال را برای ساخت مصلی دنبال می کرد، دوستانه به او گفتم: فلانی! به صلاح و مصلحت فرد متدینی همانند شما نیست که این موضوع را پیگیری کنید چون بخشی از زمین مورد بحث به منظور دیگری واگذار گردیده و نمی تواند محل عبادت و مسجد مسلمانان باشد!! در این شماره درج ترجمه بعضی از آیات قرآن مجید و نقل احادیثی از معصومان بزرگوار- که درود خدا بر همه آنها باد،- تنها به منظور تذکر و یادآوری محترمانه و مودبانه به مشاوران و اطرافیان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و استمداد از ایشان جهت صدور دستور برای بررسی سه مقاله آیینه یزد در این زمینه می باشد. نگارنده با توجه به تحقیقاتی که به عمل آورده و از بسیاری افراد نظرخواهی نموده مناسب می داند که مساله را در حد گفتن و نوشتن و به سمع و نظر مردم و مقامات اداری و روحانی رساندن و در تاریخ جراید استان و کشور ثبت و ضبط کردن و درخواست ارسال جوابیه نمودن پی گیری نماید. خداوند بزرگ در آیه شریفه 86 سوره نساء می فرماید: و هنگامی که کسی به شما تحیت گوید پاسخ آن را به گونه ای بهتر بدهید یا (لااقل) به همان گونه پاسخ گوئید، خداوند حساب همه چیز را دارد. عده ا ی از مفسرین ذیل این آیه آورده اند: آیه شریفه یک حکم کلی درباره پاسخ گویی به هر نوع اظهار محبتی اعم از لفظی و عملی می باشد و نیز در احادیث وارد شده سواره بر پیاده و آنها که مرکب گران قیمت تری دارند به کسانی که مرکب ارزان تر دارند سلام کنند و گویا این دستور یک نوع مبارزه با تکبر ناشی از ثروت و موقعیت های خاص مادی است و این درست نقطه مقابل چیزی است که امروز دیده می شود که تحیت و سلام را وظیفه افراد پائین تر می دانند و شکلی از استعمار و استعباد و بت پرستی به آن می دهند و لذا در حالات پیامبر گرامی اسلام(ص) می خوانیم که آن حضرت به همه حتی به کودکان سلام می کردند البته این سخن منافات با دستوری که در بعضی از روایات وارد شده که افراد کوچکتر از نظر سن بر بزرگترها سلام کنند ندارد، زیرا این یک نوع ادب و تواضع انسانی است و ارتباطی با مسئله اختلاف طبقاتی و تفاوت در ثروت و موقعیت های مادی ندارد 2 جواب دادن به نامه نیز همانند جواب سلام واجب می باشد و از قول حضرت امام صادق(ع) نقل شده است که آن جناب فرمودند: جواب دادن به نامه واجب است مانند جواب سلام و آنکه به سلام آغاز کند به خدا و رسولش نزدیکتر است. 3 راقم این سطور بنا ندارد زمامداری و دوران حکومت رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت علی بن ابیطالب(ع) را با دیگر حکومت ها مقایسه نماید اما عملکرد و دستورات آنها باید سرمشق و الگوی رفتار دولتمردان و مسئولان باشد چون در مورد رسیدگی به زندگی نیازمندان نیز سفارش اکید شده است. در تاریخ اسلام می خوانیم که امیرالمومنین علی(ع) هم همچون حضرت پیغمبر(ص) ساده می زیستند و خفیف الموونه بودند. در حدیثی که اهل تسنن هم نقل کرده اند آمده است که عمربن الخطاب در شرائط خاصی وارد اتاق پیغمبر اکرم(ص) شد آنگاه که حضرت از قصه زن هایشان اعراض کردند و آنها را مخیر کردند بین طلاق و صبر کردن به زندگی ساده. عده ای از زن ها گفتند ما خیلی وضعمان، وضع ساده ایست از این غنائمی که به دست می آید به ما بدهید. حضرت فرمودند صبر کنید و بسازید و اگر نمی خواهید من حاضرم شما را طلاق بدهم و یک چیزهایی هم به شما بدهم همه گفتند نه، ما به زندگی ساده می سازیم... 4 عده ای که نظریه مدیر مسئول آیینه یزد را قبول دارند، می گویند زمینی که می خواهند در آن مصلی احداث نمایند باید از جهت شرعی و قانونی موضوع به طور کامل مورد بررسی و مداقه قرار بگیرد و علاوه بر آن معتقدند در حال حاضر تامین خوراک و مسکن، جهیزیه برای دخترانی که به علت مشکلات مالی نمی توانند ازدواج کنند، حمایت و پشتیبانی از فرزندان بدسرپرست یا بی سرپرست، رسیدگی به زندگی خانواده های زندانیان، احداث و مقاوم سازی هزاران کلاس مورد نیاز در استان، مساعدت برای درمان بیماران، سر و سامان دادن به زندگی زنان بدسرپرست، کمک به دانش آموزان مستمند و یتیم، احداث نمازخانه برای مدارس و ساخت مسجد برای دهها مجتمع مسکونی که فاقد نمازخانه می باشد، حمایت از خانواده های مستضعف و از کارافتاده و معتاد و تامین رفاه نسبی شهروندانی که با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند و نظایر آن نسبت به ساخت مسجد و مصلی در یزد اولویت دارد و از همه مهمتر آمار نمازگزاران در چندین سال اخیر نمایانگر این است که تا سال های آینده مردم در روزهای جمعه و اعیاد مذهبی با مشکلی از نظر مکان تجمع روبرو نیستند و با رفت و آمد هفتگی در خیابان های اطراف مسجد ملااسماعیل خاطرات دوران نهضت و انقلاب اسلامی در یزد نیز زنده خواهد ماند. به ویژه که تعداد زیادی از نمازگزاران می توانند پیاده یا با دوچرخه و موتور برای شرکت در نماز جماعت در مسجد حاضر شوند. در تعلیمات دینی آمده است که در حرکت های انسان سازانه بیشترین توجه خویش را به نسل جوان معطوف دارید چه اینکه جوانان قابل ساخته شدن هستند و قلب آنان حساس و پذیرنده است و از چیزهای دیگر خالی است و شما می توانید بذر حقایق و تعالیم والا را در آن بیفشانید و بیشترین کار را درباره جوانان انجام دهید. و این هدف جز با تصحیح شکل زندگی و سالم سازی روابط اقتصادی، هرگز امکان پذیر نیست و تا به این مساله اصلی (که از اهداف عمده و اساسی پیامبران(ص) است و ما مدعی هستیم که جامعه و نظام ما جامعه و نظام انبیایی و دینی است) توجهی درخور نشود و به سطح عمل در نیاید سخنرانی ها، خطبه ها، سمینارها و وعظ ها و فلسفه ها درس های اخلاق و... هیچکدام کارساز نیست بلکه می توان گفت اتلاف وقت است و مایه از دست دادن فرصت و تضعیف توانائی های دین و گذاشتن مسائل غیراصلی در جای مسائل اصلی. از حضرت علی(ع) روایت شده است که فرمود: همه کسانی که در شهر کوفه زندگی می کنند زندگیشان به خوبی تامین است پایین ترین افراد نان گندم می خورند، خانه دارند و از بهترین آب آشامیدنی استفاده می کنند. ملاحظه کنید، پیشوای بزرگ موحدان و دنیا فراموشان تاریخ چگونه با واقعیات زندگی مردم واقع گرایانه برخورد می کند و هنگامی که می خواهد از موفقیت حکومت دینی خویش سخن بگوید به هیچ امری دیگر توجه نمی کند مگر تامین زندگی مادی مردم و رفاه نسبی همه افراد و خانوارها. 5 کارمندان و مدیران ذیربط در ادارات مختلف و نهادها و سازمان هایی که به نحوی با این قضیه و غیر آن درگیر خواهند بود به خوبی می دانند هر فرد، مسئول کارهای خود می باشد و به اصطلاح با یک چشم بر هم زدن دوران مدیریت ها تمام می شود و در نهایت پاسخگویی برای کسانی که اصول را رعایت ننموده اند باقی خواهد ماند. گاهی نیازی به لباس مبدل و گشت و گذار و درد دل مردم شنیدن و با آنها سخن گفتن هم نیست عموم شهروندان به راحتی خبرها را به اطلاع یکدیگر می رسانند. عملکرد مدیران یزدی و غیریزدی از گروه های مختلف از سی ، چهل سال پیش تاکنون در دارالعباده نقل محافل و مجالس و ورد زبان هاست آنها که روش خدا پسندانه ای در پیش گرفته بودند توانستند نام نیکی از خود به یادگار بگذارند و افرادی که خدای ناکرده برابر با ضابطه گام بر نداشته اند عملکرد و خاطراتشان در چشم و دل شهروندان باقی است. از پروردگار یکتا درخواست می نمائیم همه را موفق بدارد تا مطابق با شرع و قانون اقدام نمائیم. به امید آن روز مدیرمسئول پی نوشت ها: 1- سایت یزد فردا ، 9/6/1394، اظهار نظر آقای علی اصغر باقری 2- تفسیر نمونه ، جلد 4، صفحه 46، چاپ 1355، دارالکتب الاسلامیه 3- اصول کافی ، جلد 4، صفحه 503 4- سیره نبوی ، استاد شهید آیت ا... مرتضی مطهری، صفحه 57 5- الحیاه ، علامه محمدرضا حکیمی، جلد سوم، صفحه 58 و 59 ...
آیا بعد از فاجعه منا، می توان حج را تعطیل کرد؟
انچه که در مطالب بالا تفصیلا، بیان شد، نکاتی چند، نیز، قابل طرح می باشد: 1٫ اگر مسلمانی، حج واجب خود را انجام داده و بین انجام حج مستحبی و یا توصیه دینی دیگری، مردد باشد، به عنوان مثال، بین حج مستحب (عمره)، با عمل واجبی چون نفقه بر افراد واجب النفقه و یا نجات بیمارانی از مرگ، مردد شود که در حیطه سرپرستی او می باشند. بدیهی است نباید واجبات را به بهانه مستحبات (عمره) ترک نموده، و مسلما، می
استعفای شهردار یزد و اثرات مترتب بر آن
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد قانون وظایف اعضای شورای اسلامی شهرها را در 34 بخش و چند تبصره مشخص نموده از جمله انتخاب شهردار، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح های مصوب در امور شهرداری، همکاری با مسئولان اجرایی و نهادها و سازمان های مملکتی در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی، نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی های شهرداری، همکاری با شهرداری جهت تصویب طرح حدود شهر، نرخ خدمات ارائه شده توسط شهرداری، تعیین نرخ کرایه وسائط نقلیه و عوارض و از همه مهمتر انتشار صورت مالی در پایان هر سال جهت اطلاع عمومی و غیره می باشد 1 گرچه بنا به دلایل و علل گوناگون نظیر عدم استقبال فعالان سیاسی، نهادهای اجتماعی و یا نبودن احزاب و گروه های قانونی علاقه مند آن طور که باید و شاید مردم دارالعباده در انتخابات اعضای شورای اسلامی شهر یزد شرکت ننموده و به نظر می رسد جمع آرای 13 عضو منتخب برابر با تعداد رای افرادی است که حق شرکت در انتخابات شورای شهر داشته اند یعنی با یک حساب ساده آرای اکثر منتخبین کمتر از ده درصد آرای واجدین شرایط می باشد که می توانستند پای صندوق های رای بیایند اما بدیهی است افراد انتخاب شده قانوناً عضو شورای اسلامی شهر یزد و مورد احترام هستند و مصوبات جلسات پس از طی مراحل پیش بینی شده قابل اجراست. یکی از مواردی که اخیراً در شهرداری خبرساز شد موضوع استعفای شهردار یزد بود که روز سه شنبه 10 شهریور ماه در شورا اعلام وصول شد و قبل از آن برخی از سایت ها مخالفت بعضی از گروه های سیاسی و مسئولان ارشد استان و نیات مغرضانه!! یکی از اعضای شورای اسلامی شهر را باعث استعفای شهردار می دانستند که نمی خواسته به مردم خیانت کند و به ناچار استعفا داده است. شهردار یزد با اقدام به جا و مناسب مطالب منتشر شده در این باره را تکذیب کرد. وی عنوان مسائلی از قبیل اختلاف با استانداری و زیاده خواهی اعضای شورای اسلامی شهر را کذب محض دانست.. ... و گفت طی دو سال گذشته بیشترین تعامل را با استانداری یزد و شورا داشتیم و داریم و نمایندگان محترم مردم در شورای شهر یزد نیز تنها خواست مردم را دنبال کرده و مشکلی با هیچ یک از اعضای شورا وجود نداشته است. وی در پایان خود را خدمتگزار مردم دانست و افزود: امیدواریم با تصمیم شورای شهر آنچه که به نفع شهر یزد است حاصل شود و منتظر تصمیم شورا می مانیم. 2 مدیر مسئول آیینه یزد در این شماره نظر خوانندگان آیینه را به نکاتی که به نظر می رسد در رسیدگی به استعفای شهردار مورد بی توجهی اعضا از جمله رییس شورا قرار گرفته است جلب می نماید. قبلاً رئیس شورای اسلامی شهر یزد با رد شایعه استیضاح شهردار یزد گفته بود: اعضای شورای اسلامی شهر به دلیل اجرا نشدن برخی مصوبات شورا، سوالاتی را با شهردار مطرح کردند. حجت الاسلام عباس زارع گفت: طرح سوال از شهردار یکی از حقوق اعضای شورای شهر است اما هدف از این سوالات، دریافت پاسخ از شهردار است و برنامه ای برای رای گیری و استیضاح شهردار مطرح نیست. وی با تاکید بر اقدامات شایسته شهرداری یزد، ادامه داد: 60 درصد مصوبات شورای شهر تاکنون اجرا شده است اما اعضای شورای شهر خواستار پاسخ شهردار درباره مصوبات اجرا نشده هستند. این عضو شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر با بازدید از طرح های شهری، از روند اجرای برخی از این طرح ها از جمله ساخت پارک های شهری و توسعه فضای سبز شهر انتقاد کرده اند. وی ادامه داد: سرعت عمل اجرای برخی از این طرح ها نیز کند است در حالی که نیاز به ایجاد پارک و توسعه فضای سبز شهری از نیاز های اساسی شهر محسوب می شود. رئیس شورای شهر یزد گفت: اجرای طرح های مناسب برای توسعه فضای سبز و نگهداری از فضای سبز موجود به ویژه فضای سبز حاشیه معابر شهر نیز مورد تاکید اعضای شورای شهر است. زارع اضافه کرد: محله های مختلف به ویژه محله های قدیمی شهر نیز مشکلاتی دارند که هنوز اقدام مناسبی برای رفع آنها انجام نشده است و اعضای شورای شهر خواستار ارائه پاسخ از سوی شهردار در خصوص دلایل رفع نشدن این مشکلات هستند. وی گفت: سیما و منظر شهر یزد در این سال ها تغییرات فاحشی کرده است، اما اعضای شورای شهر انتظار دارند که تلاش های شهرداری برای ارتقای خدمات ارائه شده در شهر سرعت یابد. 3 بعداز حدود 3 ماه که استعفای شهردار تقدیم شورای اسلامی شهر شد مردم انتظار داشتند از طریق شورا علت استعفای شهردار و دلایل اجرایی نشدن تعداد زیادی از مصوبات شورا توضیح داده شود و اعلام گردد در این مدت چه اقدامات و مذاکراتی صورت گرفته است؟ آن عده از اعضای شورا که بعضی از اقدامات شهردار را تخلف می دانستند چرا این موضوع را پیگیری نکردند؟ نتیجه چه شد؟ چرا عده ای از مخالفان آن گونه تغییر روش دادند که به موافق تبدیل شدند؟حق مسلم اعضا است که از عملکرد شهرداری مستدلاً حمایت و یا مخالفت کنند اما هر گروه باید دلایل خود را علنی و رسمی بازگو نماید و در صورتجلسات ثبت و ضبط گردد تا به شایعات موجود دامن زده نشود راه چاره شکایت از این یا آن نیست پاسخگویی راه حل نهایی است. نکته دیگر این که قانون حضور شهروندان را در جلسات علنی شورا مجاز دانسته است. اما هر گاه هنگام رسیدگی به استعفای شهردار عده ای هر چند محدود از هر صنف و طبقه به دلخواه بخواهند از عملکرد وی حمایت یا مخالفت کنند کاری پسندیده و مورد قبول نیست، همانگونه که طومارنویسی مشکلات خاص خود را دارد و قابل اعتنا نمی باشد. اگر روزی قرار است درباره اقدامات مسئولی نظرخواهی شود حداقل عرف راه هایی را مشخص نموده که مغایر با آن چیزی است که در روز رسیدگی به استعفای شهردار انجام پذیرفت و در تاریخ شهرداری ثبت و ضبط گردید و پرسش ها در ذهن جامعه بی پاسخ ماند !! شهردار و اعضای شورا اگر چه تاکنون نشان داده اند مسائل مطروحه مربوط به شهر را که در این ستون درج گردیده پاسخگو نبوده اند اما سزاوار است توضیح دهند در ساعاتی که با استعفای شهردار مخالفت گردید آن عده از کارمندان یا شهرداران منطقه که در جلسه شورای شهر شرکت نموده بودند با اجازه مقامات مافوق و یا شورای شهر بوده و یا در آن روز درخواست مرخصی کرده یا به دلخواه میز کار خود را ترک و در جلسه شورای شهر شرکت کرده بودند؟ مشورت و نظرخواهی معقول و لازم است ولی تصمیمات مهم و اثرگذار در مسائل اجتماعی بویژه در شورای اسلامی شهر معمولاً در نشست های خودمانی، سخنان در گوشی پشت میز هتل ها و میهمان خانه ها و رد و بدل کردن مکالمات با تلفن های همراه و امثال آن در صورتی که مورد اعتراض بعضی از همکاران هم قرار بگیرد و یا نظرات و پیشنهادها در صورتجلسات قید نگردد موثر و مفید نخواهد بود. بدان امید که انتقاد سیدمحمد میرمحمدی عالی ترین مقام اجرایی استان از پاسخگو نبودن بعضی از مسئولان را شنیده باشیم و آن را به کار بندیم. استاندار در مراسمی گفت: همه ما باید پاسخگو به مردم باشیم و عملکردمان به گونه ای باشد که بتوانیم پاسخ مناسبی به مطالبات مردم بدهیم. میرمحمدی با انتقاد از اینکه برخی از مسوولان از پاسخگویی به مردم شانه خالی می کنند اظهار کرد: گاهی مشاهده می شود برخی مسوولان در شبکه های اجتماعی یا گفتگو با رسانه ها خود را به جای مردم می گذارند و مشکلات و مسایلی را که برعهده خودشان است تا رفع کنند را از زبان جامعه بیان می کنند که این معضلات وجود دارد. وی افزود: به عبارتی دیگر آنها سعی در فرافکنی و عدم پاسخگویی به مردم دارند که این در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد. استاندار یزد به فرمانداران و دیگر مسوولان استان توصیه کرد تمام وقت خود را برای خدمت به مردم قرار دهند و از جایگاه و مسوولیتی که به آنها داده شده به نحو مطلوب در جهت خدمت به مردم استفاده کنند. 4 خواست شهروندان این بود که اعضای شورای اسلامی شهر عملکرد شهردار را دقیقاً بررسی و از اقدامات مفید وی که در نهایت به نفع شهروندان است سپاسگزاری و با توجه به امکانات موجود تصمیم گیری می کردند، چون چهل درصد مصوبات شورای اسلامی شهر یزد اجرایی نشده علت را دقیقاً جویا می شدند و طی صورتجلساتی دلایل اجرایی نشدن آنها را مشخص و به شهروندان یزدی توضیحات لازم را ارائه می کردند و با کسانی که احیانا در انجام وظیفه کوتاهی کرده اند برخورد قانونی می نمودند، در این صورت مردم دارالعباده تصمیمات متخذه از سوی اکثریت یا اقلیت اعضای شورا را بیش از پیش کارساز و اثرگذار تلقی می کردند. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی، ماده 76، مصوب 1/3/1375 2- سایت یزدفردا، 10/6/94 3- هفته نامه آیینه یزد، شماره 421 4- سایت یزدی نیوز، 17/6/ ...
علل تن فروشی و فحشا در ایران چیست؟
علل تن فروشی و فحشا در ایران چیست؟ برگزاری نشست تخصصی "سلامت زنان و رفتارهای پرخطر و تمرکز بر تن فروشی" به همت معاونت زنان ریاست جمهوری در سال 86 بیشتر افراد تن فروشی حدود 20 سال سن داشتند روش جلب مشتری عموما کنار خیابان بوده و بعد به شبکه های اجتماعی رسیده است که 42 درصد از روابط اجتماعی، 22 درصد کنار خیابان و 25 درصد از تماس تلفنی مشتری های خود را انتخاب می کنند اگر تن
بازخوانی هشت عقب نشینی غرب پس از هشت هشدار رهبر انقلاب
در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد کارشکنی ها و دشمنی های کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه نسبت به جمهوری اسلامی ایران بوده ایم که برخی از این دشمنی ها و کارشکنی ها واکنش صریح و قاطعنامه مقام معظم رهبری را در پی داشته است، به طوری که پس از صراحت و قاطعیت رهبر معظم انقلاب شاهد عقب نشینی و تغییر رویه در سیاست های غرب بوده ایم. چنانکه شواهد تاریخی نشان می دهد همین واکنش های صریح و قاطعانه مقام معظم رهبری باعث زوال رویه استعمارگرانه شده است. به عنوان مثال اخیراً، وقوع فاجعه منا و تعلل مقامات سعودی در تحویل به موقع پیکرهای جانباختگان ایرانی، مقام معظم رهبری واکنش صریح و قاطعانه ای را نشان دادند که پس از آن طرف عربی مواضعش تغییر کرد و از موضع خود عقب نشست. اما این اولین واکنش محکم مقام معظم رهبری نبود که با عقب نشینی طرف مقابل همراه شد بلکه در گذار تاریخ موارد بسیاری واکنش صریح رهبر معظم انقلاب، طرف مقابل را ناچار به عقب نشینی کرده که در نوشتار پیش رو به برخی از نمونه های آنها اشاره می شود: 1- عقب نشینی غرب در قضیه میکونوس پس از نهیب رهبر معظم انقلاب در اواخر تابستان 1371 یک عملیات تروریستی در رستوران میکونوس در مرکز شهر برلین با جوسازی رسانه های غربی به بحرانی علیه ایران بدل شد که موجبات جبهه گیری غرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد. به دنبال این حادثه دادگاه برلین طی یک حکم مغرضانه و بدون استناد، ایران را مسئول مستقیم این تیراندازی خواند در حالی که هیچ سندی مبنی بر محکومیت ایران ارائه نکرد. به دنبال این جوسازی و به منظور تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی، 12 کشور اروپایی سفرای خود را از ایران خارج کردند. این حرکت در اصل به منظور منزوی کردن ایران و با این تحلیل که جمهوری اسلامی دچار چالش شود صورت گرفت. در ظاهر همه چیز درحال به حاشیه راندن ایران بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک واکنش صریح، حجت را برای غربیان تمام کرده و فرمودند: در مرحله اول، سفیر آلمان را فعلاً تا مدتی نباید راه بدهند که به ایران بیاید. بقیه هم که می خواهند به عنوان یک حرکت به اصطلاح آشتی جویانه برگردند، مانعی ندارد. خودشان رفته اند، خودشان هم برمی گردند. دیدند که رفتنشان هیچ اهمیتی ندارد. پس از این سخنرانی مقام معظم رهبری، کشورهای غربی که متوجه شکست سیاست خود شدند تصمیم گرفتند تا به منظور کاستن از رسوایی ماجرای میکونوس سفرای خود را به تهران بازگردانند اما جمهوری اسلامی ایران به فرمان رهبر معظم انقلاب با بازگشت سفیر آلمان به تهران به همراه سفرای دیگر کشورها مخالفت کرد. گرچه پس از واکنش رهبر انقلاب، سفرای غربی خواستار بازگشت به تهران شدند اما عواقب این رسوایی هرگز از دامن غرب پاک نشد. مقام معظم رهبری در سال 1377 در همین رابطه فرمودند: همه اروپا با هم همدست شدند تا سرِ قضیه دادگاه میکونوس که بنده گفته بودم چون در این قضیه، آلمان این گونه رفتار کرده است و سفرا رفتند، اگر سفرای دیگر می خواهند بیایند، بیایند؛ ولی سفیر آلمان، باید بعداً بیاید. حق ندارد با آنها برگردد؛ این حرف را از بین ببرند، که سفیر آلمان، اگر شده با یک نفر دیگر با هم بیایند. دولت و ملت ایران ایستادند... ما مجبور به رابطه نیستیم، بلکه ما بر روی مواضع سرشار از عزت خود که ناشی از اسلام و قدرت ملی و اسلامی ملت ایران است، می ایستیم، تا همه کسانی که بیگانه از ما هستند، احساس کنند که در مقابل این ملت، نمی شود با قلدری حرف زد . 2- شکست سیاست غرب پس از موضع گیری رهبر معظم انقلاب درباره مسائل هسته ای یکی از مسائلی که موضع گیری های صریح رهبر معظم انقلاب تاثیر ویژه ای در آن داشته و باعث عقب نشینی کشور های غربی شده، مسئله هسته ای است. موضع گیری های رهبر معظم انقلاب در طی 13 سال مناقشه هسته ای کشورمان با کشورهای گروه غرب راهگشای تیم های مختلف مذاکره کننده ایرانی بوده و این مسئله در مذاکرات دو سال اخیر ایران با 1+5 نمود ویژه ای داشته است. چرا که در این دور از مذاکرات، موضع گیری های رهبر معظم انقلاب به عنوان خط قرمزهای راهبردی، پشتوانه محکمی برای تیم مذاکره کننده محسوب می شد. این در حالی بود که هداف اصلی غرب توقف کامل برنامه هسته ای ایران بود. این مسئله در موضع گیری متعدد کشورهای غربی بارها تکرار می شد. به عنوان مثال در اواخر پاییز 92 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در رابطه با برنامه هسته ای ایران گفت: ما متعهدیم هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران انجام دهیم . لذا غرب با راه اندازی سناریویی تلاش می کرد تا این مفهوم را به جهان القا کند که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است لذا باید از هسته ای شدن ایران جلوگیری کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی در فروردین 93 با تاکید بر این که فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته ای به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و هیچ یک از دستاوردهای هسته ای نیز تعطیل بردار نیست فرمودند: حرکت علمی هسته ای، به هیچ وجه نباید متوقف و یا حتی کُند شود. لذا پس از قاطعیت رهبر معظم انقلاب کسانی که برای مدت یک دهه صحبت از نابودی یا توقف کامل برنامه هسته ای ایران می کردند، از موضع خود عقب نشینی کرده و با موضع گیری های صریح رهبری مجبور به پذیرش حق هسته ای جمهوری اسلامی ایران شدند. از این رو، نیکلاس برنز دیپلمات و از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا در زمان جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا، اعتراف کرد که غرب در متوقف کردن برنامه هسته ای ایران ناکام بوده است. 3- ترس غرب پس از ترسیم خطوط قرمز موشکی ایران توسط رهبر معظم انقلاب با توجه به تحریم های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران و تهدیدات مداوم کشورمان توسط کشورهای گروه غرب، اتکا به توان موشکی از جایگاه ویژه ای در دکترین دفاعی ایران برخوردار بوده است. لذا غرب نیز همواره به اشکال مختلف در تلاش برای اعمال محدودیت در توانایی های موشکی ایران بوده است. به عنوان مثال جی کارنی سخنگوی کاخ سفید ساعتی پس از پایان بی نتیجه مذاکرات وین 4 اعلام کرد موضوع موشک های بالستیک ایران باید جزو مباحث مذاکرات هسته ای برای توافق جامع باشد. وی تاکید کرد که موشک های بالستیک جزو مباحثی هستند که لازم است بخشی از توافق جامع درباره این چالش ها و اختلاف باشند. در چنین فضایی بود که مقام معظم رهبری فرمودند در رابطه با موشک های دفاعی خود حاضر به هیچگونه مذاکره ای نیستیم. با تاکید مقام معظم رهبری، این موضوع در مذاکرات هسته ای نیز بارها از سوی مقامات کشورمان به عنوان خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران اعلام شد. شایان ذکر است کشورهای غربی درحالی به دنبال ایجاد محدودیت برنامه موشکی ایران بودند که خود به انواع موشک های میان برد و دوربرد مجهز هستند. اما غرب تلاش کرد تا با مطرح کردن موضوع موشک های ایران، پروسه مذاکرات را پیچیده کرده و آن را به بن بست بکشاند. مسئله ای که بار دیگر با واکنش شدید رهبر معظم انقلاب اسلامی مواجه شد. مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران، توقع محدود شدن توان موشکی ایران از سوی غرب را احمقانه و ابلهانه توصیف کرده و فرمودند: آنها درحالی توقع محدود شدن برنامه موشکی ایران را دارند که دائما در حال تهدید نظامی ایران هستند، بنابراین چنین توقعی، احمقانه و ابلهانه است. بر این اساس با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع دسترسی ایران به موشک های بالیستیک قابل چانه زنی نبود چرا که این تسلیحات جنبه تدافعی دارد و نه تهاجمی. بدین ترتیب همین موضع به خط قرمز ایران در مذاکرات هسته ای تبدیل شد. با ترسیم این خطوط قرمز توسط رهبر معظم انقلاب، غرب به این نتیجه رسید که ورود به بحث موشک های ایران برای دستیابی به توافق نهایی زیان آور خواهد بود. در همین رابطه گرگ تیلمن، تحلیلگر پیشین کمیته اطلاعات سنا و وزارت امور خارجه آمریکا و از پژوهشگران موسسه تحقیقاتی کنترل تسلیحات در واشنگتن در یادداشت خود قبل از جمع بندی نهایی مذاکرات، بررسی بحث موشک های بالستیک ایران در مذاکرات هسته ای را برای دستیابی به توافق نهایی با ایران مضر دانسته و از تیم مذاکره کننده آمریکایی خواست تا از ورود به بحث موشک های ایران خودداری کنند. 4- هشدار ولی امر مسلمین جهان به اسرائیل درمورد تهاجم نظامی به ایران و عقب نشینی اسرائیل در هفته های پایانی سال 1391، سران رژیم صهیونیستی تحت تاثیر حمایت کاخ سفید در ادامه تهمت های بی اساس درباره برنامه هسته ای نظامی ایران، بارها جمهوری اسلامی را به حمله نظامی به تاسیسات هسته ای تهدید کرده و دامنه این تهدیدها را روز به روز گسترش می دادند. به دنبال این تهدیدهای بی پایه و اساس رژیم اشغال گر قدس مبنی بر حمله نظامی به ایران، رهبر معظم انقلاب ضمن یک سخنرانی در نوروز 1392 در مشهد مقدس، اسرائیل را در حد و اندازه های دشمنی با ایران ندانسته و فرمودند: رژیم صهیونیستی در قواره و اندازه ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به چشم بیاید. گاهی سردمداران رژیم صهیونیستی، ما را تهدید هم می کنند؛ تهدید به حمله نظامی می کنند؛ اما به نظرم خودشان هم می دانند، و اگر نمی دانند، بدانند که اگر غلطی از آنها سر بزند، جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. یک روز پس از این سخنرانی، باراک اوباما متحد اصلی اسرائیل که در اردن به سر می برد در یک کنفرانس خبری در “امان” با بیان اینکه حل مسئله هسته ای ایران با کشورهای غربی از طرق غیرنظامی خواهد بود، صریحا بر عقب نشینی غرب از موضع نظامی اشاره کرد و گفت: بهترین راه در مقابل ایران، دیپلماسی است و ما به فشارها بدون در نظر گرفتن راه حل نظامی ادامه می دهیم. اوباما که در آخرین روز زمستان 91 در سفر به سرزمین های اشغالی از مهم بودن امنیت رژیم صهیونیستی برای آمریکا سخن گفته بود در مقابل قاطعیت و صراحت رهبر معظم انقلاب اسلامی با رد نظریه نظامی، موضع ضعف آمریکا و اسرائیل را در قبال ایران آشکار کرد. 5- عقب نشینی غرب از موضع بازرسی از مراکز نظامی پس از نهیب رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشاکش مذاکرات هسته ای طرف غربی که بی جهت به دنبال کش دادن روند مذاکرات بود در درخواستی نامعقول خواهان نظارت بر مراکز نظامی ایران شد. در همین رابطه ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه مذاکره و امضای توافق نامه را منوط به بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان و کارشناسان هسته ای ایران دانست و اذعان داشت: توافق ما بر این اصل استوار است که در صورت توافق نهایی، دسترسی هایی برای بازرسان آژانس ایجاد شود که این دسترسی ها شامل اماکن و افراد ایرانی خواهد شد. در زمینه دسترسی ها اگر به کف خواسته های خود نرسیم، توافق نامه ای را امضاء نخواهیم کرد. به دنبال این درخواست غیرمنطقی غرب، رهبر معظم انقلاب اسلامی بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان ایرانی را اوج توطئه غرب دانسته و فرمودند: حالا در همین مذاکرات باز حرف های تازه ای می زنند. [مثلا] بازرسی ها، گفتیم که اجازه نمی دهیم از هیچ یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی ای از سوی بیگانگان صورت بگیرد. می گویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم یعنی در واقع بازجویی کنیم. ما اجازه نمی دهیم به حریم دانشمندان هسته ای ما و دانشمندان در هر رشته حسّاس و مهمّی، اندک اهانتی بشود... در دنیا هیچ عاقلی اجازه نمی دهد، هیچ دولتی اجازه نمی دهد؛ دانشمندانشان را مخفی می کنند، نمی گذارند اسمهایشان را هم کسی بفهمد. دشمن پُررو و وقیح توقّع دارد اجازه بدهند راه را باز کنند و بیایند با دانشمندان ما، با اساتید ما، با محقّقین ما گفتگو کنند، مذاکره کنند . درباره چه؟ درباره یک پیشرفت اساسی بومی علمی در کشور. این اجازه مطلقاً داده نخواهد شد؛ این را هم دشمنان بدانند، هم کسانی که منتظرند ببینند تصمیم نظام جمهوری اسلامی چه می شود، بدانند. مدتی پس از این تاکید قاطع مقام معظم رهبری در مورد عدم صدور اجازه به نظارت بر مراکز نظامی ایران از سوی غرب، چنانچه پایگاه صهیونیستی دبکا گزارش داد، واشنگتن در یک عقب نشینی آشکار پذیرفت که بازرسی از تاسیسات ایران پس از تصویب یک هیات ایرانی – آمریکایی میسر خواهد بود . بنا به گزارش این پایگاه، آمریکا با عقب نشینی از مفهوم هر وقت و مکان موافقت کرد در صورتی که بازرسان بین المللی خواستار بازدید از یک مرکز هسته ای ایرانی باشند، باید این مسئله را به اطلاع کمیته مشترک ایرانی آمریکایی برسانند و این کمیته نیز آن را مورد بررسی قرار دهد، مسئله ای که عملا به معنای شکل گیری پروسه ای چند ماهه برای انجام آن است زیرا انجام بازدید منوط به رای و نظر کمیته است که صلاحیت رد این درخواست را هم دارد. بدین ترتیب چنانچه مشاهده شد طرف غربی زمانی که با این واکنش مقام معظم رهبری مواجه شد از موضع خود عقب نشینی کرده و با عدول از درخواست خود در پای میز مذاکره با مقامات کشورمان حاضر شد. 6- عقب نشینی غرب در پی موضع مقتدر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سوریه از ابتدای سال 2011 آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم همواره و به طور جدی تهدید به حضور نظامی در خاک سوریه می کرد تا اینکه در تابستان همین سال اوباما با قاطعیت اعلام کرد زمان آن رسیده است که اسد برکنار شود . رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرودین 1392 در پیامی که توسط وزیر خارجه وقت، آقای صالحی به رئیس جمهور سوریه فرستاده بودند تاکید کردند که ایران با قدرت از بشار اسد و سوریه حمایت می کند . این پیام همبستگی و پشتیبانی فراگیر و نامحدود سیاسی، نظامی و اقتصادی ایران را از سوریه، رهبری و ملت آن در برابر تکفیری ها، تروریست ها، اسرائیل، آمریکا و تمام کسانی که قصد تعدی به این کشور را دارند تاکید می کرد. رهبر معظم انقلاب همچنین با تشبیه منطقه به انبار باروت، هرگونه دخالت آمریکا را به زیان این کشور دانستند. به دنبال اعلام حمایت ایران از سوریه، در میان سیاستمداران آمریکایی نیز بر سر حمله نظامی به سوریه دو دستگی به وجود آمد. در نهایت غربی ها از سرنگونی اسد چشم پوشیده و به دوره انتقالی سوریه با مشارکت بشار اسد تن دادند و تاکید کردند که اوضاع سوریه باید توسط مردم آن کشور مشخص شود. در همین رابطه پس از قاطعیت و صراحت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت های مستمر ایران از سوریه، فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان از آمادگی کشورش برای پذیرش ماندن بشار اسد در راس قدرت خبر داد و گفت: انگلستان حاضر است ماندن بشار اسد در قدرت در دوره کوتاه دولت انتقالی را تحت نظارت بین المللی بپذیرد. پس از این اعلام حمایت مکرر ایران از سوریه، جان کری وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی که گویای چرخش آشکار در مواضع آمریکا نسبت به سوریه است، آمادگی کشورش را برای مذاکره با بشار اسد اعلام کرده و بر ضرورت آغاز مذاکرات برای حل بحران سوریه تأکید کرد . بدین ترتیب آشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای روسی خود، سرگئی شویکو، نابودی داعش را به عنوان هدف اصلی حضور آمریکا در سوریه عنوان و تصریح کرد که اسلحه ها تنها گروه تروریستی داعش را نشانه گرفته است و از جنگ با دولت سوریه اجتناب دارد. 7- عقب نشینی فوری آمریکا از تهدید نظامی پس از نهیب رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت 1394، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا و جان کری وزیر خارجه این کشور در یک اظهار نظر به مطرح بودن همه گزینه ها برای مقابله با ایران اشاره کردند. آمریکا قصد داشت تا با مطرح کردن گزینه های نظامی، با حربه تهدید، ایران را به موضع ضعف بکشاند اما مقام معظم رهبری ضمن یک سخنرانی در پاسخ به سخنان تهدیدآمیز آمریکا فرمودند: دشمن تهدید می کند، همین چندروزه، دو نفر از مقامات رسمی آمریکا تهدید نظامی کردند؛ حالا کار به آن افرادی که مسئولیّت های خیلی مهم و حسّاسی ندارند، نداریم. من نمی فهمم مذاکره در زیر شبح تهدید چه معنایی دارد؟ مذاکره کنیم زیر شبح تهدید! مثل اینکه یک شمشیری بالای سر [ما باشد]. ملّت ایران این جوری نیست؛ ملّت ایران مذاکره زیر سایه تهدید را برنمی تابد. چرا تهدید می کنند؟ چرا غلط زیادی می کنند؟ می گوید اگر چنین نشود، چنان نشود، ممکن است ما حمله نظامی به ایران بکنیم؛ اوّلاً که غلط می کنید؛ ثانیاً من در زمان رئیس جمهور قبلی آمریکا آن وقت هم تهدید می کردند گفتم دوران بزن و در رو تمام شده، این جور نیست که شما بگویید می زنیم و درمی رویم؛ نخیر، پاهایتان گیر خواهد افتاد و ما دنبال می کنیم. این جور نیست که ملّت ایران رها کند کسی را که بخواهد به ملّت ایران تعرّضی بکند؛ ما دنبال خواهیم کرد . ساعاتی پس از سخنان قاطع مقام معظم رهبری، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید به میان خبرنگاران آمد و تهدیدات نظامی مقامات آمریکایی را پس گرفت. وی همچنین افزود من منعکس کننده دیدگاه رئیس جمهور آمریکا هستم و بهترین راه برای ما این است که مشغول دیپلماسی با ایران شویم. 8- عقب نشینی عربستان پس از نهیب مقام معظم رهبری مراسم حج امسال که ابتدا با سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و شهادت 107 تن از مسلمانان آغاز شد، در روز عید قربان به یک فاجعه دیگر انجامید به گونه ای که در صحرای منا بر اثر سوءمدیریت حکام آل سعود بیش از پنج هزار نفر از مسلمانان که 465 تن از آنان ایرانی بودند به شهادت رسیدند. به دنبال این ماجرا رسیدگی به اوضاع حجاج ایرانی در دستور کار مسئولان ایرانی قرار گرفت اما با کارشکنی و عدم همکاری مقامات عربستانی مواجه شد. درحالی که سران حکومت ریاض بنای ناسازگاری با ایران را داشته و مسئولیتی در قبال شهدا نمی پذیرفتند واکنش صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی، آنان را به خود آورد. ایشان طی صحبت های خود در جمع دانش آموختگان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، مسئولین سعودی را مورد عتاب قرار داده و فرمودند: مسئولین کشور عربستان به وظایفشان عمل نمی کنند بلکه در مواردی نقطه مقابل وظایفشان عمل می کنند، موذیگری می کنند . اگر کشور ما و ملّت ما بخواهد در مقابل عناصر اذیّت کننده و موذی عکس العمل نشان بدهد، اوضاع آن ها خوب نخواهد بود؛ ما تا حالا خویشتن داری کردیم. در قضایای متعدّدی خویشتن داری کردیم؛ دست ایران اسلامی از خیلی ها بازتر است، توانایی های ما، امکانات ما از خیلی ها بیشتر است؛ می دانند که اگر بخواهند هماوردی کنند با نظام جمهوری اسلامی، در هیچ صحنه ای حریف نمی شوند. ما رعایت ادب اسلامی، رعایت حرمت برادری در امّت اسلامی را نگه داشتیم؛ ما می توانیم عکس العمل نشان بدهیم. اگر بنا شد عکس العمل نشان بدهیم، عکس العمل های ما خشن هم خواهد بود، سخت هم خواهد بود . ... امروز ده ها هزار نفر از عزیزان ما هنوز در مکّه و مدینه، در مناسک حجّند؛ اندک بی احترامیِ به این ها، عکس العمل ایجاد خواهد کرد؛ عمل نکردن به وظایفشان نسبت به ابدان مطهّر جانباختگان عزیز ما در حج، عکس العمل ایجاد خواهد کرد؛ مراقب باشند به وظایفشان عمل کنند . ... اگر کسی بخواهد به حقّ ملّت ایران و جمهوری اسلامی ایران دست درازی کند، می دانیم با او چه جوری رفتار کنیم؛ محکم برخورد می کنیم . بلافاصله پس از نهیب مقام معظم رهبری، مقامات رژیم سعودی که هیچگونه مسئولیتی را در قبال فاجعه منا نمی پذیرفتند در یک عقب نشینی آشکار، با وزیر بهداشت ایران دیدار کردند. در این دیدار خالد فالح به عنوان نماینده آل سعود تصریح کرد که مراقبت از مجروحان و شناسایی هویت قربانیان در دستور کار ریاض قرار خواهد گرفت. مسئولان سعودی همچنین پیام تسلیت ملک سلمان را به آیت الله العظمی خامنه ای تقدیم کرده و تصریح کردند که ریاض آمادگی هرگونه همکاری به منظور تحویل پیکر جانباختگان ایران را دارد. منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی ...
آرشیوخبر:ضرورت آگاهی از خدمات فروش در صنعت خودرو"حس خوب خرید با خدمات پیش از فروش/درخواست اتحادیه صنف ...
باید خلاقیت وجود داشته باشد. بازاریابی در قالب یک شرکت و به وسیله افرادی خاص، معنایی ندارد بلکه تمام عناصر فعال در خدمات پس از فروش که با مشتری در ارتباط هستند، به نوعی بازاریاب به شمار می روند که این موضوع باید در تمام رفتارها و حرکت های افراد این شرکت ها جاری شود.بشیری اضافه کرد: برای نمونه یک شرکت خودروساز داخلی، میلیون ها تومان هزینه تحقیقات بازاریابی کرده و تبلیغات تلویزیونی انجام می دهد و از
آرشیوخبر:در انتظار آلودگی هوا باشید/سلامت 9میلیون تهرانی را معطل 30هزار خودرو اسقاطی نمی کنیم
/> تشکری هاشمی با بیان این که برای اجرای این طرح، زیرساختهای لازم از جمله امکان کنترل هوشمند کامل خودروها و بانک جامع اطلاعاتی خودروها را در اختیار داریم، تصریح کرد: مسأله جدیای که در این میان وجود دارد، موضوع معاینه فنی است که باید در تمام شهرهای کشور به صورت مکانیزه انجام شود، هر چند مسأله معافیت 5 ساله معاینه فنی در شرایطی که عمر مفید خودروهای تولیدی در داخل نیز 5 سال است، قابل تأمل است. وی
آرشیوخبر:ناجا: هنوز طرح LEZ را تایید نکرده ایم/خودرویی با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت
ثبت کند اما تیم سازنده آن اکنون تصمیم گرفته اند تا با تولید مدل جدید رکورد سریع ترین وسیله زمینی به خود اختصاص دهند. قرار است تا تلاش رکورد زنی این وسیله در سل 2016 انجام شود. تاریخ انتشار: 5 مهر 1394 - ناجا: هنوز طرح LEZ را تایید نکرده ایم وی یکی دیگر از چالش های پیش رو را تعداد خودروها برشمرد و افزود: معلوم نیست که با دسته بندی خودروها به رنگ زرد آیا تعداد خودرویی
آرشیوخبر:خودروسازان چینی با دامپینگ رقیب را زیر می گیرند/بکارگیری سیستم های هوشمند خودرو در دستور کار ...
اریخ انتشار: 6 مهر 1394- خودروسازان چینی با دامپینگ رقیب را زیر می گیرند خودروسازان جهان در شرایط رقابت بالا و برای ورود به بازارهای جدید یا تغییر سیاست کشور واردکننده در افزایش تعرفه ها از روش دامپینگ استفاده می کنند و این کاهش هزینه ناشی از دامپینگ را با فروش قطعات یدگی گران در بازار هدف یا افزایش قیمت خودرو در تیراژ بالا و پس از کسب جایگاه جبران می کنند. به گزارشاخبار
آرشیوخبر:بررسی هر دو سوی ساخت کمپین ها/نگاهی به عوامل تاثیرگذار بر قیمت خودرو در ایران و جهان" حرکت قیمت ...
تلفن همراه و برخی رسانه ها گسترش قابل توجهی یافته است؛ رخدادی که به واسطه ی گستردگی و از منظر کارکردی مورد توجه تحلیلگران مسایل اجتماعی قرار گرفته و به طور کلی پدیده ی شکل گیری کارزار را زیر ذره بین بررسی قرار داده است. در یکی 2 سال گذشته شاهد پیدایش کارزارهایی در کشور بوده ایم که با هدف های گوناگون همچون حفظ محیط زیست، مبارزه با بحران آب، کمک به بیماران خاص، خرید کالای ایرانی یا مبارزه