سایر منابع:
سایر خبرها
رپورتاژ آگهی غلامرضا تاجگردون برای محمد بهرامی (+عکس)
این موضوع در رسانه های استان با ارائه اسناد مربوطه شفاف سازی از طرف بنده صورت گرفته است. برای پاسخ مشخص به سؤال شما عرض کنم که دفتر این بنیاد در استان بر اساس ماده 7 آیین نامه شعب استانی بنیاد امید ایرانیان کشور طی مصوبه هیات مدیره در تاریخ10/12/1393 مجوز خود را دریافت کرده و بنده نیز به عنوان رابط استانی این بنیاد از سوی مرکز معرفی شده و در این راستا خدمت شما و مردم هستم.
100 توصیه مهم رهبری به هیات های عزادارای
/> خصوصیات مداحی:مداحی اهل بیت، خیلی بالاست. هم مقام بالا و هم تأثیر زیادی در جامعه و ذهن مردم دارد. باید بدانید که چه کسی مداح است، مقدّمات کار مداحی او چیست، چه قدر شعر می داند، چه قدر حفظ است و چه قدر می تواند بخواند؟ این خصوصیات را باید مرکزی عهده دار شود. حالا نمی دانم این مراکز مرسوم باید این کار را بکنند یا خود شما به کیفیتی فکرش را می کنید. این چیزی است که دنیا و نیازهای جامعه ی امروز
آیا بعد از فاجعه منا، می توان حج را تعطیل کرد؟
بسازند و برادران خود را کمک نمایند، که شاید هیچ عبادتی بالاتر از این عبادت نباشد. بلکه من از اشخاصی که برای زیارت ها مثل زیارت مکه معظمه و مدینه منوره می خواهند به طور استحباب بروند، از آن ها می خواهم و تقاضا می کنم که شما برای ثواب می خواهید مکه مشرف بشوید و یا می خواهید مدینه منوره و یا به عتبات (آن موقع، صدام حاکم کشور عراق، بود) مشرف شوید، امروز ثوابی بالاتر از این نیست که به برادران خودتان
آرشیوخبر:قرارداد همکاری انجمن های قطعه سازی ایران و فرانسه امضا شد/کاندیدای خودروی برتر جهان در بازار ...
نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با این هیات فرانسوی گفته است مردم تا اندازه ای از عملکرد پژو ناراضی هستند و دیگر مصرف کننده محصولات قدیمی پژو در ایران نخواهیم بود. همچنین ساخت قطعات با نشان(برند)های جدید برای عرضه در داخل و بازارهای خارجی نیز موضوع دیگری است که نعمت زاده بر آن تاکید کرده است. متن تفاهمنامه محمد رضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان کشور در گفت
آزموده را، آزمودن خطاست
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد هر ایرانی با شرایطی که در قانون مشخص شده می تواند در تمام انتخابات به عنوان انتخاب کننده یا انتخاب شونده شرکت کند مردم هم آزادانه پس از طی مراحل می توانند به کاندیداهای مورد نظر خود رای بدهند. معمولا در هر دوره ای افرادی از گروه ها و احزاب و انجمن ها نام عده ای از فعالان سیاسی را مطرح و یا ضمن سفر به شهرها و استان ها آنها را به شرکت در انتخابات تشویق می نمایند که در این زمینه فعالانه حضور داشته باشند در این شماره بر اساس ضرب المثل معروف آزموده را آزمودن پیشمانی آرد و آن طور که گفته اند: تباهی روزگار خود فزایم چو چیز آزموده آزمایم روان را رنج بیهوده نمایی که چندین آزموده آزمایی 1 نویسنده این سطور در نظر دارد با دهها شاهد و دلیل که در 9 سال اخیر بخش هایی از آن را در ستون انعکاس آیینه درج نموده، با عنایت به نزدیک شدن ایام انتخابات مجدداً بدان اشاره کند و آرزو نماید برای سومین بار خط و شیوه محمود احمدی نژاد و همفکرانش بر این سرزمین حکمرانی نکند و مردم را دیگر بار دچار بلیه دوران حکومت نهم و دهم ننماید. آیت ا... عبدا... جوادی آملی، با اشاره به موضوع اختلاس ها در کشور گفت: مشکلاتی به مملکت ما ضربه وارد کرده که نخست اختلاس است و دیگری سوء مدیریت که اینها کمر نظام را شکسته اند. ایشان در دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: بیت المال حسابش در قیامت معلوم است اما در این دنیا بنا به فرموده حضرت علی(ع) بیت المال یک مرتع سرسبز است که اگر در جایی غیر از خودش و خدمت به مردم مصرف شود بیماری و با می شود که آبروریز خواهد بود و همه از آن مطلع خواهند شد. مسئولان باید در مصرف بیت المال دقت کنند و همین دادگاه اختلاس نفتی بیماریی شده است که آبروی نظام را خدشه دار کرده و اگر به این جمله گهربار حضرت علی(ع) گوش داده بودیم امروز آبروی ما در دنیا حفظ می شد و من از خداوند می خواهم که به ما آبرو عطا کند. آیت ا... جوادی آملی ادامه داد: ما در این کشور همه چیز داریم و خداوند نعمت خودش را برای ما قرار داده و این در حالی است که یک صدم جمعیت دنیا را داریم، 10 درصد از منابع دنیا در کشور ما قرار دارد ولی متأسفانه این اختلاس ها ضربه زیادی را به مردم و کشور وارد کرده است. 2 سیاستمداری که سال ها در سمت های اداری و در رده های مختلف از قبیل شهرداری، استانداری، ریاست جمهوری فعالیت و مسئولیت داشته آیا نمی داند در یکی دو هفته آخر دوران مدیریتش نباید مجوز دانشگاه به نام خود و یاران نزدیکش صادر کند و یا از بیت المال وجه به حساب شخصی واریز ننماید تا در مظان اتهام قرار نگیرد. اگر سازمان ها و نهادهای نظارتی به هر دلیل با دولتی که خود را پاکترین دولت تاریخ و یا حکومت عدالت گستر می دانست در آن 8 سال مماشات نموده اند وقت آن است که بر اساس مدارک موجود به وظایف شرعی و قانونی عمل نمایند. گرچه شواهد امر حکایت از آن دارد که پرونده متخلفان و مفسدان اقتصادی، زمین و کوه و دریا و جنگل و گردنه خواران و غیره در حال رسیدگی است و باعث امیدواری مردم خواهد بود. دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اما از یک تخلف دیگر دولت سابق هم توضیحات بیشتری می دهد و می گوید: دانشگاه جامع ایرانیان یک دانشگاه غیر انتفاعی و خصوصی است که در دو هفته پایانی کار دولت قبل تاسیس شد و در صدور مجوز آن و تخصیص اعتبار از محل بودجه نهاد ریاست جمهوری، سوء جریان به وقوع پیوسته است. شاهد این مدعا روند زمانی شتاب زده تاسیس و شکل گیری این دانشگاه و تخصیص غیرقانونی اعتبار به عنوان سرمایه تاسیس از محل منابع نهاد ریاست جمهوری در دو هفته پایانی کار دولت است. مصوبه ای در دولت به منظور جواز کمک نهاد ریاست جمهوری به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صادر می شود بدون آنکه در جلسه، ذکر نامی از دانشگاه جامع ایرانیان باشد. در حال حاضر پرونده این مصوبه که مبنای قانونی این اقدامات قرار گرفته است، در مرجع قضایی در حال رسیدگی است. در نهایت مورخ 12/5/1392 و در آخرین روز کاری دولت قبل با امضای آقای ح. ب مبلغ 16 میلیارد تومان به حساب شخصی مشترک رییس جمهور وقت با وی، واریز می شود. البته با اشکال دیوان محاسبات کشور و پیگیری دولت یازدهم این وجوه مجددا به حساب نهاد ریاست جمهوری بازگردانده شد. در تاریخ 5/6/1392 حسابرس کل هیات حسابرسی دیوان محاسبات کشور این امر را خلاف قانون ابلاغ کرده و بر بازگشت آن تاکید می کند و روز بعد از آن با اعلام دادسرای دیوان محاسبات کشور، حساب شخصی رییس جمهور سابق و آقای ح. ب مسدود می شود و با پیگیری های مکرر معاون کل محترم نهاد ریاست جمهوری در تاریخ 11/7/1392 این وجه به حساب نهاد باز می گردد. وی افزود: پرونده قضایی رسیدگی به دانشگاه ایرانیان مفتوح است، ضرورت دارد مرجع قضایی بررسی کند که چگونه طی کمتر از دو هفته پایانی کار دولت مجوز این دانشگاه صادر و شروع به کار می کند، بدون اینکه به ثبت رسمی برسد و از محل بودجه دولت به بهانه کمک به آن به حساب شخصی این افراد کارسازی شود. انتظارمان از دستگاه قضایی این است که این پرونده را با سرعت بیشتری رسیدگی کند. امیدواریم مسوولانی که در این رابطه نقش داشتند پاسخگوی عملکردشان باشند. 3 نه تنها اصلاح طلبان بلکه عده ای از اصول گرایان هم آرزو می کنند عموم مردم اجازه ندهند تفکر احمدی نژاد ی ها بار دیگر بر این سرزمین حاکم شود حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در فاصله شش ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به بررسی فضای انتخاباتی حاکم بر جریان های سیاسی و افراد موثر در این دو انتخابات می پردازد و می گوید: دعا می کنم تفکر احمد ی نژاد دیگر هیچ گاه به ملت ایران تحمیل نشود. مدتی است که زمزمه هایی از فعالیت های انتخاباتی محمود احمدی نژاد و اطرافیانش شنیده می شود. از جلسات دفتر ولنجک رییس جمهور پیشین گرفته تا همایش های گاه و بیگاهی که احمدی نژادی ها برگزار می کنند و بازار سفرهای استانی هم داغ است. این فعالیت ها، شایعات زمینه چینی برای حضور مجدد احمدی نژاد در قدرت را قوت می بخشد. غرویان در این زمینه می گوید: من که شخصا دعا می کنم که هیچ وقت افکار و مشی آقای احمدی نژاد بار دیگر بر ملت ایران تحمیل نشود و این از دعاهای بنده است که این مصیبت ها بار دیگر در کشور ایران و ملت ایران توسط آن افکار و مشی ایشان حاکم نشود. البته حدس می زنم اکثریت ملت به خصوص فرهیختگان و آن ها که دانش بالاتری دارند متوجه شدند که واقعا چه مصیبت هایی بر ملت ما در این هشت سال وارد شد. وی می افزاید: توده مردم هم آگاه تر و متوجه تر شده اند. نخبگان باید تلاش کنند که توده مردم را آگاه تر کنند تا بار دیگر به آن طرز فکر رای داده نشود ولی در عالم سیاست هر اتفاقی ممکن است بیفتد. تلاش دولت سابق هم این است که باز قدرت را در دست بگیرد ولی ما امیدواریم و دعا هم می کنیم که چنین اتفاقی نیفتد و مردم را هم آگاه می کنیم که به چنین نمایندگانی با آن طرز تفکر و افراط گری ها و تندروی ها رای ندهند. در دو سال پایانی دولت احمدی نژاد برخی از اصولگرایان او را به خاطر خانه نشینی 11 روزه و ارتباط با اسفندیار رحیم مشایی از جریان اصولگرایی خارج دانستند و حتی پس از پایان دوران ریاست جمهوری اش از او برائت جستند. هر چند او هیچ گاه خود را وام دار گروه خاصی ندانست و حتی زنده شدن جریان اصولگرایی را از دم مسیحایی خود در انتخابات 84 می دانست... آقای احمدی نژاد هم به اعتبار این که دم از امام زمان(عج) و مدیریت امام زمانی می زند در دایره اصولگرایی گنجانده شده است. او خاطر نشان می کند: من خودم در یک سخنرانی 22 بهمن از احمدی نژاد شنیدم که در آخرش گفت که از نیروی انتظامی، استاندار و... تشکر می کنم، از امام زمان هم تشکر می کنم! انگار که امام زمان هم یکی مثل بقیه مسئولین است! طوری حرف زد که من تعجب کردم و انگار ارتباط مستقیم با امام زمان (عج) دارد. این کارها برای عوام فریبی بود و بعضی ها این ها را شاخصه اصولگرایی می دانستند. 4 خبرها حکایت از آن دارد که احمدی نژاد قرار است به وقتش پاسخ لازم را بدهد مردم مومن و صبور و انقلابی ایران می دانند او سال ها ادعا می کرد اسامی مفسدان اقتصادی را در جیب و کیف خود دارد گر چه هیچگاه نام آنها اعلام نگردید اما با کمال تاسف و تاثر باید گفت تنها یکی از کسانی که توانسته است با امکاناتی که در دولت احمدی نژاد برایش فراهم گردیده به آلاف و الوف دست یابد بابک زنجانی است که درباره ثروت کلان و نجومی وی می گویند: چنانچه ثروت دوباره مردم ایران از جیب های بابک زنجانی به بیت المال برگردد، می توان، هزاران کیلومتر مسیر آسفالتی برای تردد ایرانیان به سایر شهر های ایران ایجاد کرد، بیش از 100 بیمارستان تخصصی سرطان در سراسر کشور تاسیس کرد، ده ها هواپیما و کشتی برای بازرگانان و تاجران تهیه کرد، هزاران کیلومتر خط لوله آب رسانی کشاورزی و آشامیدنی به روستاها کشید، می توان هزاران مدرسه در سراسر کشور ساخت و بیش از 10 استان را به طور کامل آباد کرد و با تاسیس صد ها کارخانه تولیدی و شرکت های فرآورده های نفتی میلیون ها جوان متمدن، باهوش و تلاشمند را مشغول به کار و از کاهش بی رویه طلاق در کشور جلوگیری کرد. صد ها مرکز ترک اعتیاد، نگهداری از کودکان بدسرپرست و کودکان معلول راه اندازی کرد تا دیگر خانواده ای نگران مشکلات فرزند مریضش نباشد، و هزاران مورد دیگر می شود انجام داد به شرط آنکه پول های ملت عزیزمان از جیب های متهم بزرگ نفتی دوباره به بیت المال برگردد. 5 صد البته مردم، از درک و بینش سیاسی کارآمد و توانمندی برخور دارند و نیازی به هدایت جریانات سیاسی ندارند و مسایل و حوادث کشور را بخوبی تحلیل می کنند در گزینش و انتخاب خود بهترین ها را انتخاب خواهند کرد و از طرفی عهد و پیمانی با کسی ندارند و عقد اخوتی با کسی نبسته اند هرگاه تشخیص دهند که فرد اصلح کیست او را بر می گزینند و برای این تشخیص بهترین معیار عملکرد گذشته افراد است. بنابراین شایسته است که همه ما به خواست و اراده مردم تمکین کنیم و در برابر انتخابشان سر تسلیم فرود آوریم. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- امثال و حکم علامه علی اکبر دهخدا، جلد اول، صفحه 31 و 32، انتشارات امیرکبیر 2- خبرگزاری ایرنا، 19/7/94 3- روزنامه اعتماد، مورخ 19/7/94 4- خبرگزاری ایسنا، مورخ 15/6/94 5- روزنامه آرمان، مورخ 18/7/ ...
آرشیوخبر: برای اولین بار در کشور صورت گرفت"تولید مخازن سی ان جی که منفجر نمی شود/صادرات محصولات ایران ...
. کی. دی. را می دهد. تفضلی این سایت تولیدی را نخستین خودروسازی تاجیکستان خواند که می تواند پایگاهی برای برای صادرات محصولات ایران خودرو به کشورهای همسایه تاجیکستان نیز باشد. علاقه دولت تاجیکستان به محصولات ایران خودرو نعمت ا... امام زاده سفیر تاجیکستان در تهران نیز با بیان این که دولت متبوعش از عرضه محصولات ایران خودرو در آن کشور حمایت می کند.، گفت: ایران خودرو بسیار مقتدر و توان
آرشیوخبر:کیلومترشمار اتومبیل خانم دکترها/مقایسه سه وانت 100 میلیونی در بازار ایران
مورد استفاده قرار گیرند، به عنوان خودروهایی با قابلیت های آفرود ولی با راحتی یک مدل سدان شناخته می شوند هر چند که تا چند سال پیش با کمترین تنوع و بازار رقابتی در داخل کشور روبه رو بودند. یکی از مهم ترین دلایل این اتفاق را می توان در نبود شناخت کافی از این رده خودروها در میان مردم دانست، زیرا برای حمل بار و جابه جایی، با وجود گزینه های فوق العاده ای همچون وانت زامیاد، باردو و یا آریسان، عملا کمتر
آرشیوخبر:نعمت زاده چه ماموریتی به مدیرعامل وقت سایپا داد؟/نام کوچکترین شاسی بلند ایران چیست؟
این خودروبا قیمتی در حدود 50میلیون تومان راهی بازار ایران شود که در این صورت عنوانارزان ترین شاسی بلند ایران را به دوش خواهد کشید. لیفان x50از امکانات مناسبی برخودار بوده و بازار هدفخانم ها را نشانه گرفته است . خودرویی که برای اولین بار در نمایشگاه شیراز در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت. تاریخ انتشار: 9 خرداد 1394 نعمت زاده چه ماموریتی به مدیرعامل وقت سایپا داد
از عاشورا بیشتر بیاموزیم
/> اجراء این فریضه سترگ که با این تفسیر (البته اندکی مجمل) جایگاهی ویژه می یابد به خوبی فلسفه وجودی احزاب سیاسی، روزنامه های آزاد و رسانه های ارتباطی مستقل را توجیه می کند. امروزه که با رشد صنعت و تجربیات بسیار در مسایل حکومت، مکانیزمهایی برای کنترل و حتی هدایت دولت ها فراهم شده و روشهایی برای آگاه سازی و یا انحراف و گول زدن مردم در اختیار است، نقش حضور مردم و آگاه سازی جامعه از عملکرد ها و حفظ
10 نکته کلیدی درباره چگونگی تصویرسازی ناب از واقعه کربلا
فعالان صنعت سینما را به سوی خود معطوف ساخته و موجب شدت تمرکز بر فعالیت در این حوزه شده است. البته تمرکز صنعت-هنر-رسانه سینما ایران بر واقعه ی کربلا صرف روایات تاریخی از این واقعه نبوده و به تولید فیلم ها و سریال هایی با این مضمون همچون مختارنامه (داود میرباقری)؛ سفیر (فریبرز صالح)؛ روز واقعه (شهرام اسدی)؛ روایت عشق (علاءالدین رحیمی)؛ آخرین دعو ت (حسین سهیلی زاده) و ... محدود نمی شود
انبیاء به ما آموختند که غیر از جبهه کفر یک جبهه نفاق نیز در صف مؤمنین هست / بصیرت مقدمه استقامت در برابر ...
بحمد ربک (نصر/3)؛ شما خودتان صبر کنید و تسبیح به حمد هم داشته باشید؛ اگر شما این تسبیح را داشته باشید، می توانید امت را عبور دهید تا به ظواهر حیات دنیایی دیگران چشم ندوزند و رزق های باقی و بهتر خدای متعال را ببینند و دل به آن ها خوش داشته باشند و از آن رزق های بهتر متمتع باشند. در جایی دیگر علی ابن ابراهیم از وجود مقدس امام صادق(ع) نقل کردند که حضرت فرمودند: لَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآیَةُ
بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما یعنی چه؟
/> پروندۀ تاریک او نابود می شود و پروندۀ درخشانی که صفحۀ اوّل آن توبه و ثواب آن است و از هر ثوابی بالاتر است، باز می شود. بلی، اگر در این گونه مجالس، فقط رابطۀ عاطفی باشد، ثواب آن از هر حج و عمره ای بالاتر است و این گونه ثواب ها، تفضّلی است نه استحقاقی و برای ترغیب مردم برای رابطۀ عاطفی با امام حسین(ع) است، که علّت مبقیّه برای تشیّع است و به قول استاد بزرگوار ما حضرت امام خمینی(ره) دانه می
کمپین نه به وام 25میلیونی خودرو به راه افتاد
علتی است؟ آیا در این طبقه بندی سه گانه شما کسی نیست که خواستار ارتقا کیفیت محصولات و یا کنار رفتن سودجویان با محصولات بی کیفیت و بنجل باشد؟ حمایت از تولید به هر قیمتی راهکار نیست مسئولین متٔل اینکه پیام مردم رو نفهمیدن ویا خودشون زدند به.... مردم متٔل اینکه باید به زبان دیگری با مسئولین صحبت کنند... مسئولین فراموش نکنند آن روز را که شاه مجبور شد در رسانه ملی، به مردم
آقای کاظمینی! واقعیت ها را نباید نادیده گرفت
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد بعد از انتشار سرمقاله های شماره 297 و 424 و 426 آیینه یزد تحت عناوین آیا با وضعیت موجود احداث مصلی یک ضرورت است و بار دیگر طرح احداث مصلی و نیازهای ضرورتی تر و ساخت مصلای یزد و درخواستی منطقی آقای میرزامحمد کاظمینی مطالبی در توجیه ساخت مصلی و پردیس فرهنگی در مرکز استان تنظیم نموده و روز 19/7/94 با تیتر ساخت مصلی ضرورتی برای یزد در سایت یزد فردا منتشر شده است. مدیر مسئول آیینه یزد در نظر دارد ضمن درج فرازهایی از مقاله آقای کاظمینی در این شماره با ارائه شرح و توضیح مختصری دقت و توجه خوانندگان را به نکاتی پیر امون آن جلب نماید. آنچه ادلّة جناب سلطانزاده برای نساختن مصلّی می باشد، نوع برداشت ایشان از هدف مصلّی است. شاید اینگونه در ذهن ایشان نقش بسته که قصد آن است که یک مسجد بزرگ چند هکتاری ساخته شده که صدها هزار نفر در آن جای گیرند که مقالات فوق را توجیه می کند و نباید دست رد به آن زد و باید یادداشت های ایشان را در شرایط فعلی پذیرفت. تعبیر دوم آن است که متأسفانه مقامات مسئول به تشریح اهداف و تشکیلات جامع مصلّی و پردیس فرهنگی یزد نپرداخته اند و الّا یادداشت های ایشان به سمت ضرورت ساخت مصلّی می رفت. حقیر معتقد هستم تعبیر دوم دربارة نوشته های آقای سلطانزاده تعمیم پیدا می کند و خوب است به روند تاریخی برخی مخالفت ها اشاره و به اهداف بلند بانی مصلای یزد بپردازم. 1 یادآوری این نکته ضروری است که در هیچ یک از سرمقاله های آیینه یزد با ساختن مسجد مخالفتی نشده است بلکه بنا به دلایلی اعلام گردیده که در موقعیت و شرایط کنونی نیازی به ساخت مصلی در یزد نمی باشد از جمله در مقالات آیینه مواردی درج گردیده که به اهم آنها به شرح زیر برای تاکید اشاره می شود. ... در طرح جامع و تفصیلی شهر یزد که هزینه های زیادی بر دوش شهروندان گذاشته شده احداث مصلی دیده نشده است و تغییرات لازم به هر طریق که صورت گرفته باشد یا بعدا به دنبال تهیه طرح و نقشه باشند مستلزم صرف مبالغ زیادی از محل بیت المال است و بار اصلی آن را مردم باید عهده دار شوند... مکانی که برای ساخت مصلی در نظر گرفته شده است آن طور که بعضی از مطلعین می گویند، تملک بخشی از زمین منطقه ترمینال با اکراه انجام گرفته و یقیناً زمین مورد بحث به منظور دیگری غیر از مسجد واگذار شده یا قسمتی از آن مصادره ای است و مالک بخشی از آن نیز هموطنان غیرمسلمان بوده اند... شهرداری حق واگذاری چند هکتار زمین مرغوب را که دهها میلیارد تومان ارزش دارد به فرد، موسسه و شرکتی ولو در زمینه فرهنگی و مذهبی بخواهد فعالیت کند ندارد مگر این که از وزارت راه و شهرسازی زمین معوض بگیرد آن هم یا دقیقاً باید برابر با ضوابط روشن و مشخص با کار کارشناسی تصمیم گیری نمایند... در سال جاری در استان یزد نزدیک به دو هزار و نهصد کلاس باید مقاوم سازی شود که بعضی از آنها احتمال ریزش سقف و دیوار دارد. تقریبا هفتصد کلاس جدید نیز باید احداث گردد. بسیاری از آموزشگاهها نمازخانه ندارند... حدود یکصد هزار دانش آموز در ناحیه یک و دو آموزش و پرورش یزد مشغول به تحصیل هستند با کمال تاسف بیش از ده درصد آنها یتیم و یا فرزند طلاق یا پدر و مادر هر دو معتاد و یا بد سرپرست و عده ای هم فرزند پدر و یا مادری هستند که به بیماری های سخت و صعب العلاج گرفتار و مبتلا شده اند. آیا کمک و مساعدت به این دانش آموزان باعث شادی و شعف آنها نخواهد شد؟.. . چه بسیار از مجموعه های مسکونی و پروژه هایی که در توسعه نامتوازن شهری یزد بدون برنامه ریزی ساخته شده است فاقد مسجد و نمازخانه می باشد... متاسفانه در استان یزد بیش از یکصد و پنجاه برابر سال 1358 و در حال حاضر حدود 3300 نفر زندانی داریم. در بعضی از خانواده ها پدر و مادر هر دو زندانی هستند، عده ای از آنها فرزندانی دارند که در جامعه رها شده اند رسیدگی به این خانواده ها و حل مشکلات زندانی ها باید در اولویت کاری متصدیان نهادهای فرهنگی و دینی باشد... استان یزد سال ها است با مشکلات خشکسالی روبرو است صدها روستای یزد آب ندارد، بسیاری از دهات و روستاها آب خوردنشان با تانکر تامین می گردد... محل شهادت سومین شهیدمحراب و قبل از آن مکان های درگیری نیروهای هوادار حکومت پهلوی با انقلابیون در حوالی میدان امیرچقماق، شهیدبهشتی، بعثت، خیابان قیام و امام و گوشه و کنار بازار و نزدیک همین مسجد و ارتباط و نزدیکی با پایگاه اصلی انقلاب یعنی مسجد روضه محمدیه(حظیره) و آن همه رخدادها و حوادث و جریانات که خود یادآور رخدادهای گوناگون تاریخ انقلاب در دارالعباده است آیا این مجموعه یک میراث گرانسنگ فرهنگی- تاریخی نیست که باید پیوسته زنده بماند؟ 2 آقای کاظمینی می نویسد: بدون وابستگی به هیچ نهاد و فردی و فقط آگاه به طرح جامع مصلی و پردیس فرهنگی یزد، یادداشت زیر را برای ثبت، نوشته است... 3 سوابق نشان می دهد در تاریخ 5 تیرماه و 26 آبان ماه 1391 آقای کاظمینی با انتشار مقالاتی با شدت و تندی از غفلت آقای فلاح زاده استاندار و آقای میروکیلی شهردار وقت یزد شکوه و گلایه نموده و می نویسد: چرا برای ساخت مصلای حوزه جامع علمیه و احداث دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه و ساخت مصلای یزد که آن را ضرورتی به حقانیت اسلام دانسته !! اقدامی نشده است؟! 4 آیت ا... حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی)، به مرحوم حاج حسین برخوردار و مرحوم رسولیان پیشنهاد می دهند در دو نقطة مهم شهر در آن مقطع زمانی، مسجد بنا کنند که دوست جناب سلطانزاده (مهندس مهدی بازرگان)، مهندس ساختمان مسجد برخوردار بوده و این دو مسجد در آن مقطع زمانی در انتهای کوچة حنا و اول کوچة برخوردار چه معنایی می توانسته داشته باشد و الآن از مساجد پر رونق مردمی می باشد. بنابر این مخالفت با بناهای مذهبی با هر توجیهی ریشة تاریخی دارد... 5 اولاً ساخت مصلی ارتباطی به حقانیت اسلام ندارد و مسجد ریگ و مسجد برخوردار و مسجد رسولیان که درود و رحمت های بیکران الهی بر بانیان و سازندگان آنها باد از پول افراد خیر و تاجران مسلمان و خوشنام یزدی احداث شده است و نقل این گونه موارد صرف نظر از میزان صحت بعضی از استناد های آقای کاظمینی به عنوان شاهد و مثال و مقایسه آن با زمان حاضر بویژه اگر در این دوره و زمان استفاده از بیت المال و امکانات اداری و دولتی برای ساخت مصلی و یا پردیس فرهنگی در نظر باشد اصولی و منطقی نمی باشد. ضمناً مشخص نیست چرا آقای کاظمینی از شادروان مهندس مهدی بازرگان در نوشته خویش به عنوان دوست سلطان زاده نام برده است. گرچه باید به اطلاع ایشان برسانم بدون شک نگارنده این سطور همانند صدها هزار نفر دیگر با مطالعه کتاب های مجاهد و مبارزی نظیر آیت ا... طالقانی، شادروان مهندس مهدی بازرگان و زنده یاد دکتر علی شریعتی با رژیم ستمشاهی از سال های قبل از انقلاب و در دهه چهل مخالفت نموده و از طرفداران سرسخت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شده اند بنابراین افتخار می کنم که از آن موقع به بعد دوست مرحوم مهندس مهدی بازرگان بوده ام. در سال های اخیر، 2 پروژه با مخالفت جدّی عده ای و کشاندن مباحث متعدّد در روزنامه ها و رسانه ها بود: یکی ساخت پارک کوهستان و دیگری ساخت پاساژ ستاره یزد که حقیر خود شاهد بحث های تندی در این باب از سوی موافقان و مخالفان بودم، امّا هر دو پروژه به اتمام رسیده و منشأ رفاه و خیر مردم است... 6 آقای کاظمینی حقایق و واقعیت ها را نادیده گرفته و آن چنان سطح موضوع و بحث را پایین اورده که عملکرد عده ای از مالکان و افرادی را که در ساخت و ساز پاساژ ستاره یزد آن هم به دلیل منافع اقتصادی یا مشکلات اداری با شهرداری که احیاناً با یکدیگر اختلاف مالی داشته اند یا نظرات موافقان و مخالفان احداث پارک کوهستان را با اظهار نظر و انتقاد سازنده و دلسوزانه کسانی یکسان دانسته که نه تنها مخالفتی با ساخت مسجد ندارند بلکه می گویند احداث مصلی که اکنون تبدیل به ساخت پردیس فرهنگی شده چه از محل بیت المال یا با پول مردم به ویژه اگر خدای ناکرده بخواهند از زراندوزان و سوءاستفاده کنندگان اقتصادی هم کمک بگیرند در حال حاضر به مصلحت شهر و دیار و حکومت نیست با عنایت به اینکه دهها طرح عمرانی نیمه تمام نیز بر روی زمین مانده است؟ آقای کاظمینی عالماً، عامداً یا سهواً نکته دیگری را تحریف نموده و نوشته است: نویسنده مقالات آیینه یزد، اشاره ای به جمعیت شرکت کننده در نماز جمعه کرده اند که با دوچرخه و موتور به مسجد می روند که در سال های اخیر همة حوزه های شهری، بخصوص حوزة شهر یزد، نمازجمعه با شکوه و استقبال زیاد مردم برگزار و اگر روز جمعه از مسیر خیابان امام و قیام و بلوار امامزاده جعفر (ع) عبور نمایند، ازدحام وسایل نقلیه را مشاهده که گواه علاقه مردم به نماز جمعه می باشد و بیشتر از دوچرخه و موتور، ماشین هم می باشد!!... 7 بررسی آمار شرکت کنندگان در نماز جمعه یزد نشانگر این است که حدود 90 درصد هفته های سال، جمعیت شرکت کننده در نماز جمعه حدود 12 تا پنجاه درصد گنجایش مسجد ملااسماعیل می باشد و در بعضی از مساجد خیابان قیام و اطراف بازار یزد با آن همه رفت و آمد و پر جمعیت بودن خیابان و بازار و کوچه های اطراف، ظهرها یا درب مسجد بسته یا تعداد کمی نمازگزار شرکت می نمایند ضمناً در این بخش از نوشته خویش بگونه ای مرقوم داشته که مدیرمسئول آیینه یزد با خیابان قیام و اطراف مسجدملا اسماعیل و محل برگزاری نماز جمعه و یا نماز جماعت آشنایی ندارد و یا کسانی را که با اتومبیل به نماز جمعه می روند نادیده گرفته است!!. درود و الطاف پروردگار رحمان بر حجه الاسلام والمسلین حاج شیخ عبدالحسین عرب و عجم، آن روحانی ساده زیست و مورد اعتماد مردم یزد که از کلاس پنجم، ششم دبستان، حقیر را با کتاب صرف میر و مسجد و نماز جماعت آشنا نمود بویژه روال کار آن بزرگوار این بود که در روزهای جمعه چند نفر از شاگردانش از جمله این جانب را به مسجد جامع کبیر یزد می برد تا بعضی از نمازگزارانی که به مسجد می آمدند با تمایل خودشان حمد و سوره نزد دانش آموزانش بخوانند و در نهایت مرحوم عجمین بر آن صحه بگذارد. آقای کاظمینی در فراز دیگری از مقاله می نویسد: در مقالات مذکور اشاره ای به مالکیت محل در نظر گرفته شده برای مصلّی شده که باید گفت: بر اساس قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و احکام حکام شرع، زمین اراضی مورد نظر مصلّی هم باید خریداری شود یا معوّض داده شود، لذا مسلّماً عالم و مجتهد اوّل شهر بیشتر واقف به مکان نمازگزار می باشد که البته تذکر صاحب مقالات مذکور به جا می باشد، امّا مسلّماً قرار نیست مصلّی و پردیس فرهنگی شهر روی زمین غصبی بنا گردد... .8 اگر احداث مصلی بر روی زمینی که اشکال شرعی و قانونی داشته باشد نمایندگان محترم ولی فقیه و امام جمعه مناطق در هر یک از شهرها و مراکز استان ها نمی توانند بر خلاف قانونی که در نظام جمهوری اسلامی ایران به تصویب مراجع ذی صلاح رسیده نظریه دیگری ابزار نمایند. چه بسیار پسندیده و شایسته می باشد دستیاران و مشاوران نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد زمینه هایی فراهم نمایند تا از ساختمان های زیبا و وسیع و دارای امکانات لازم که در محلات گوناگون یزد به عنوان مسجد، حسینیه، بیت الحسین(ع)، بیت العباس(ع) ساخته شده و هر سال تنها چند روز یا چند هفته از آنها بهره برداری می شود با برنامه ریزی صحیح و با حضور وعاظ و گویندگان مطلع و آگاه به مسائل اجتماعی و فرهنگی و تربیتی اسلامی استفاده شود تا مقابله ای برای تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم نیز باشد. حسن ختام مقاله به درج بخشی از تفسیر قرآن کریم ذیل آیه شریفه 18 سوره مبارکه توبه که درباره عمران و اهمیت بنای مساجد می باشد اختصاص می یابد. تدرباره اهمیت بنای مسجد احادیث فراوانی از طرق اهل بیت (ع) و اهل سنت رسیده است که اهمیت فوق العاده این کار را نشان می دهد... از پیامبر(ص) نقل شده که آن حضرت فرمود: کسی که چراغی در مسجدی برافروزد فرشتگان و حاملان عرش الهی مادام که نور آن چراغ در مسجد می تابد برای او استغفار می کنند. ولی امروز آنچه بیشتر اهمیت دارد، عمران و آبادی معنوی مساجد است و به تعبیر دیگر بیش از آنچه به ساختن اهمیت می دهیم باید به ساختن افرادی که اهل مسجد و پاسداران مسجد و حافظان آنند اهمیت بدهیم. مسجد باید کانونی باشد برای هر گونه حرکت جنبش و سازنده اسلامی در زمینه آگاهی و بیداری مردم و پاکسازی محیط و آماده ساختن مسلمانان برای دفاع از میراث های اسلام. مخصوصا باید توجه داشت مسجد مرکزی برای جوانان با ایمان گردد... 9 مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- یزد فردا 19/7/94 2- آیینه یزد شماره 404 3- یزد فردا 19/7/94 4-یزد فردا مورخ 5/4/91 و 26/8/91 5- یزد فردا مقاله آقای میرزا محمد کاظمینی، 19/7/94 6- همان 7- همان 8- همان 9-تفسیر نمونه، جلد هفتم، از انتشارات دارالکتب الاسلامیه، صفحه 318 و 319 ...
توکلی: نعمت زاده، همسر و فرزندانش در 14 شرکت پتروشیمی عضو هیأت مدیره هستند
وارش نیوز: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه پتروشیمی نیز چنین مسئله ای وجود دارد، گفت : قرار شد پتروشیمی در بورس به عنوان یک کالا فروخته شود اما آقای نعمت زاده که در 14 شرکت پتروشیمی عضو هیأت مدیره است (یا خود وی یا همسر و یا دخترهای وی) در ستاد ویژه اقتصادی پیشنهاد بردند و توانستند این تصمیم را بگیرند که پتروشیمی از بورس بیرون برود . به گزارش وارش نیوز
انواع نان و بهترین نان برای مصرف
/> نان حزقیال نیز شامل شکر نیست. با این حال، اگر شما حساس به گلوتن هستید نان حزقیال گزینه مناسب برای شما نیست. این نان حزقیال در برخی از نانوایی ها وجود دارد و یا شما می توانید آن خودتان تهیه نمایید. 3. چیپس ذرت چیپس با گندم و یا ذرت ساخته می شود. چیپس ذرت فاقد گلوتن اما سرشار از فیبر است و یک گزینه عالی برای افراد حساس به گلوتن می باشد. شما می
به میدان رفتن حضرت علی اکبر(ع)(مقتل)
نوشته اند تا اصحاب زنده بودند،تا یک نفرشان هم زنده بود،خود آنها اجازه ندادند یک نفر از اهل بیت پیغمبر،از خاندان امام حسین،از فرزندان،برادر زادگان، برادران،عموزادگان به میدان برود.می گفتند آقا اجازه بدهید ما وظیفه مان را انجام بدهیم،وقتی ما کشته شدیم خودتان می دانید.اهل بیت پیغمبر منتظر بودند که نوبت آنها برسد. آخرین فرد از اصحاب ابا عبد الله که شهید شد،یکمرتبه ولوله ای در میان جوانان
پرسپولیس خواست تست بگیرد، رضایتنامه ام را گرفتم | چشمی: الگویم پوگباست؛ بخاطر استقلال قید بوندسلیگا را ...
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛مصاحبه جالب روزبه چشمی با روزنامه خبر ورزشی را می توانید در زیر بخوانید. پرویز مظلومی اعتقاد ویژه ای به این بازیکن دارد و در ابتدای فصل به جواد نکونام ترجیح داده شد. چشمی که با تیم امید قهرمان غرب آسیا شد و به عنوان کاپیتان جام را بالای سر برد از استقلال و رفتن به المپیک ریو حرف زد! روزبه چشمی چگونه به موقعیت امروزی رسید
ساحل درمانی در پاییز تفلیس!
روزنامه توریسم: سرزمین زیبای گرجستان، سراسر سبز و خرم است، کشوری با یادگاری های کهن اسلامی- ایرانی که روزگاری جزو خاک ایران محسوب می شود و سالیان بسیار دور، از ما جدا افتاده است؛ کشوری در شمال ایران و همجوار جمهوری آذربایجان و ارمنستان و روسیه که در کنار دریای سیاه، آب و هوایی شبیه مناطق شمال کشور خودمان دارد. پیدا کردن فعالیت های مفرح و خاطره انگیز شهر تفلیس که از قرن پنجم میلادی
فرهنگ در رسانه
اسلامی، حمایت، خراسان، راه مردم، حمایت، روزان، رویش ملت، سیاست روز، شرق، شهروند، قانون، قدس، کیهان، مردم سالاری، وطن امروز و همشهری روزنامه هایی هستند که روزانه به آن ها پرداخته و سعی می کنیم گلچینی از بهترین های آنها را در یک سبد فرهنگی به خدمت شما عرضه کنیم . *** آرمان/فرهاد قائمیان: ایفای نقش حُر بار سنگینی بر دوشم گذاشت فرهاد قائمیان گفت: بدون اغراق می گویم که بار
گزارشی از پایان عمر سیاسی تندروهای دهه اخیر؛سقوط پایداری
گفتم: شما با این رویه تان به حرف آقا توجه نمی کنید و موجب خدشه در وحدت جامعه می شوید و خودتان فرمودید که داعش در منطقه چه می کند و کشورهای منطقه خیلی با ما بد هستند و در این شرایط به وحدت احتیاج داریم و جز مسیر آقا نمی شود.اما یک شاهد عینی به خبرنگار تابناک گفت: از زمانی که زنگ مجلس زده شد، کوچک زاده به طرف ظریف حرکت کرد و به لحنی خاص گفت: شما باید ماهیت خودتان را در مذاکرات مشخص و باید اثبات کنید
ورزشگاه بزرگ یزد؛ طرحی در سایه/هزینه های بالا برای کشتار اندک در یزد/جک استراو با چه هدفی به یزد سفر ...
به خانواده خود گفته است در این سفر حدود 100 عکس را از مردم و جامعه صلح طلب ایرانی تهیه خواهم کرد. وی شب گذشته در شهرستان تفت حضور یافت و امروز نیز به شهرستان میبد یزد سفر کرد. جک استراو بعلت شخصی بودن سفر، دیداری با مسئولان استان یزد نخواهد داشت. برخی حضور وی را در یزد بخاطر دعوت دانشگاه یزد اعلام کرده بودند که روابط عمومی دانشگاه این مطلب را تکذیب کرد. نماینده
اصلاح طلبان درباره فرمان 9 ماده ای رهبر انقلاب چه گفتند؟/ گدایی سیاسی اصلاحات از مهره های اصول گرا
اصولگرایی هستند . روزنامه آرمان امروز روزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیترهای فریب مردم، پوپولیسم است و هزینه میلیاردی برای ورود به مجلس اختصاص داد . انتقاد از بیان نفوذ جیسون رضاییان در نهاد ریاست جمهوری کریم قدوسی نماینده مشهد در مجلس به نقل از رضاییان می گوید: من به قدری به رئیس جمهور نزدیک شدم که حتی طعم و مارک آدامسی که می جود را شناسایی کردم
توصیه های رهبر انقلاب به هیئات های مذهبی
، روحانیت و مداح در این هیئت ها جمع شده اند. مردم هیئت را تشکیل می دهند و هزینه هایش را تأمین می کنند، روحانی به عنوان کسی که معرفت و محبت به ائمه علیهم السلام را گسترش می دهد، و مداح هم به عنوان هنرمندی که می تواند این محتوا را به دل و جان مردم منتقل کند در هیئت حضور دارد. هیئت های مذهبی در طول تاریخ به خصوص در طول تاریخ تشیع در ایران، عامل اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در بین مردم و نهادینه کردن آن
قبض آب وزیر نیرو چقدر افزایش یافت؟/ انتخابات به سبک عربستان سعودی!/ 50 ضربه شلاق برای هافبک پرسپولیس/ ...
تشخیص مصلحت نظام، حفظ شأن و جایگاه انسان را یکی از مهمترین دستاوردهای ایجاد اشتغال توصیف کرد و گفت: جوانی که به جای پول ماهیانه یارانه، از دسترنج خود هزینه کند، در روحیاتش هم تأثیرات مثبت می گذارد.آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان و کارآفرینان شهرستان تالش و آستارا، ایجاد اشتغال را ضرورت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی اجتماعی امروز کشور دانست و گفت: اگر چه در شرایط تحریم صادرات
سیل،طوفان و زلزله در ایران زیادتر می شوند؟
/> 2. دانش دانش را افزایش دهیم یعنی سطح سواد را بالا ببریم موقعی که سطح سواد از دیپلم به فوق دیپلم می رسد اتوماتیک وار میزان آمادگی مردم در برابر حوادث افزایش می یابد. این افزایش دانش چقدر زمان می خواهد؟ خیلی زیاد. بهترین و موثرترین راه افزایش دانش مربوط به بلایا و حوادث است، این که شما بدانید کجا بایستید و چه داشته باشید. همینجاست که نقش رسانه های مکتوب و غیرمکتوب و صدا و سیما مشخص
عباس غزالی: بالاخره من هم ازدواج کردم!
زندگی ایده آل - محمد حسین زاده، مصطفی رفعت : هر نسلی از بازیگری به یک جوان یاغی و شورشی نیاز دارد و در سینما و تلویزیون ما که آثاری با رویکرد و محوریت جوانانی که دغدغه ای به جز عشق داشته باشند، بسیار اندک ساخته می شود، حضور جوان یاغی هم کمتر به چشم می خورد. عمده چهره هایی که به عنوان نسل جدید وارد این عرصه شده اند، مناسب نقش های رمانتیک و کاراکترهای آثار درام و کمدی و. . . هستند. عباس
عراقچی: برجام را در صورتی اجرا می کنیم که نقاط ضعفش پوشش داده شود
کشور ابزار خرسندی کرد و افزود در صدا و سیما و در مطبوعات موافقین و مخالفین همه از زوایای مختلف برجام را بررسی کردند؛ که البته ارزش آن را داشت چرا که نتیجه 12 سال مقاومت مردم ایران در مقابل همه زورگویی ها و زیاده خواهی های غربی ها و برای تثبیت حق مسلم هسته ای مردم ایران قرار بود در برجام روشن شود و حتماً باید با حساسیت کامل بررسی شود. وی با اشاره به تأیید برجام در مراحل مختلف در داخل کشور
چند اختراع شگفت انگیز به نفع مردم فقیر
هفته نامه صدا - امید مقامی: آب آشامیدنی، پناهگاه و کفش جزو اقلامی به شمار می روند که برای اکثر ما در دسترس و تهیه و استفاده از آنها برای ما امری عادی به شمار می رود اما مردم بسیاری از مناطق دنیا از این نعمت های اولیه محروم هستند. وسایلی همچون اجاق گاز، چراغ و حتی حفاظت در برابر نیش حشرات برای بسیاری از مردم فقیر موارد تجملاتی به نظر می رسد. اما حالا به لطف برخی از مخترعان خلاق می توان این اقلام
سعی کنید امسال عاشورا به نفع اسلام تمام شود
در خانه ام آمدند و مرا سوار ماشین کردند و با سرعت از شهرضا به اصفهان بردند. در بین راه به من گفتند: آیت الله خمینی را هم دستگیر کرده اند. سعی کردم عکس العملی نشان ندهم که متوجه چیزی نشوند! فردا صبح قرار بود مرا به ساواک اصفهان ببرند. از زندان بیرون آمدم، ولی هنوز ماشین ساواک نیامده بود. در این فاصله چشمم به یکی از همشهری های م افتاد و به او گفتم: برادرم حاج آقا طه در بازار قیصریه هستند و شما برو و