سایر منابع:
سایر خبرها
مورد توجه قرار می گیرد. خیرهای تحققی و ساخته هم البته شأن خود را از دست می دهند. طبیعتاً این روند مطلق نیست، ولی می شود به طور نسبی این روند را مشاهده کرد. در این شرایط دانش ها خیرات موجود در جهان را شناسایی و معرفی می کنند و در نتیجه دانش ها کمتر به برسازی خیر خاصی نظر دارند. هنر یونانیان در توجه جامع به خیرات بود، ولی آن کل نگری رفته رفته به نفع چیزهایی که خیر برتر خوانده می شدند کم ...
خوانساری آزاد می شود، در جهت استخلاص مرحوم خوانساری تلاش می نماید و در نتیجه آیت الله فقید آزاد گردید و به وطن مألوف خود بازگشته و به زادگاهش مراجعت می نماید. آیت الله شیخ مجتبی عراقی در این باره می نویسند: عاقبت الامر به واسطه بعضی از راجه زاده های هند از مقام فضل و فلسفه تلمذ می نماید، وسیله استخلاص ایشان را فراهم و موجب نجاتشان را آماده می نماید. چیزی که کثرت علاقه و شدت احتیاط و مراعات ...
فکر و استقلال دارند. با این روش به جایی نخواهیم رسید. در عین حال، یک رئیس جمهور باجسارت و باجربزه که واقعا دنبال مصالح و منافع مردم باشد، توان انجام کارهای زیادی را دارد. یک رئیس مجلس خوش فکر و جسور هم می تواند مکمل او باشد. حتی در شرایط موجود؟ بله، در همین ساختار کارهای زیادی می تواند انجام دهد. ولی از همان ابتدا اجازه نمی دهند چنین فردی وارد شود. فقط افراد مطیع می خواهند تا ...
قدردانی نموده و تعامل سازنده، ضابطه مند و بی شائبه وی و همکارانشان را در جهت ایجاد تفاهم و همکاری بین دولت و مجلس را ارج می نهیم؛ حضور دائمی وی در صحن علنی مجلس و برخورد توام با متانت، صبر و صداقت در گفتار و کردار وی با منتخبان مردم و احساس مسئولیت در حل مشکلات حوزه انتخابیه نمایندگان و حضور فعال و کارآمد وی در تصویب طرح ها و لوایح و مکاتبات موثر با هیات رئیسه و شورای نگهبان و ایجاد ارتباط با ...
انقلاب نفوذ کنند. شهید مطهری می گفت اجازه نمی دهیم که فرصت طلب ها نفوذ کنند. ویژگی شهید مطهری این است که وقتی بحث حقیقت جویی و تفکر و مباحثه وجود دارد، راه باز است و همه آزاد هستند حرفشان را با صداقت بزنند. وقتی پای نفاق و فرصت طلبی به میان آمد البته باز هم حق دارند حرفشان را بزنند ولی ما هم حق داریم بگوییم اینها دروغ می گویند و پست های کلیدی را به آنها ندهیم. درواقع مرز آزادی بیان از نظر ...
ابن عربی را می توان به شکلی از پیشقراولان فلسفه ی تحلیلی زبان دینی، البته با سبک مخصوص به خود، دانست.[14] وی در بررسی بسیاری از موضوعات الهیاتی و حتی فقهی، به شیوه ی تحلیلی کلمات، ریشه شناسی و باز گرداندن واژه ها به مصدر نخستین و تحلیل معنای اصطلاحی بر مبنای معنای نخستین، وفادار می ماند.[15] بنابر همین شیوه تحلیلی وی “فص حکمه روحیه فی کلمه یعقوبیه” را که به تحلیل دین اختصاص داده است، چنین می آغازد ...