سایر منابع:
سایر خبرها
رازهای ازدواج موفق
/> سازگاری شخصیتی خودشناسی آگاهانه توانایی در ارتباط برقرار کردن با یکدیگر علاقه دو سویه به یکدیگر 7 راز ازدواج موفق 1- زوج های موفق خواسته ها و انتظارات خود را به صراحت می گویند. آن ها قبل از ازدواج، توقعاتی را که از یکدیگر دارند مطرح می کنند، اگر توافق اساسی با هم ندارند (برای مثال مرد فرزند می خواهد ولی خانم مخالف است)، می توانند به شروع و یا خاتمه ازدواج به طور
ناگفته های پیام احمدی نژاد به هاشمی
حاج آقا آمدند؟ البته با قصد دلسوزی که ایشان پا به سن گذاشته اند و در این کار اذیت می شوند. گفتند: حتی حاضرند به خاطر ایشان کنار بکشند، ولی چون خاستگاه رای من افراد خاصی هستند شاید کنار کشیدن من اثرگذار نباشد و اینکه گفت برای پرشورتر شدن انتخابات آمده است و بازهم تاکید کرد که اگر حاج آقا فکر می کنند، بهتر است نباشد، حاضر است این کار را بکند. و شما پیام را رساندید؟ بلی، ولی پدر جدی
دیگر همای آن سال ها نیستم
مسأله هنوز در ادبیات و موسیقی ما چندان باب نشده است) بسیاری از سروده های شاعران معاصر ما از شهریار و ابتهاج ها تا بهمنی ها همه عارفانه است اما با این بیان و تفاوت که این اشعار جنبه امروزی دارد و چون زمان زیادی از آن نگذشته است باید سیصد سال بگذرد تا به این افراد عارف لقب داد. در صورتی که با انتخاب شعر ساده و مفاهیم عارفانه هم می توان با مردم ارتباط برقرار کرد نه اینکه از ادبیاتی استفاده کنیم که حتی
آسیب شناسی رابطه دختران و پسران قبل از ازدواج
سلامت نیوز :برقراری اولین ارتباط با جنس مخالف یا داشتن دوست پسر و دوست دختر، سن و سال مشخصی ندارد و درهر سنی بعد از بلوغ جنسی ممکن است اتفاق بیفتد. اما همین که به وجود آمد به ویژه اگر اولین تجربه و در سن کم باشد، به یک ارتباط عاطفی و احساسی شدید تبدیل می گردد و از آنجا که روح حاکم بر اینگونه دوستی ها، عشق ورزی کور به ویژه از جانب پسران و به قصد فریب کاری و تماس با دختران صورت می گیرد احساسی است و
ماجرای دعوای بین شریعتی و داوری اردکانی/ شهید مطهری با سید حسین نصر قرابت فکری داشت/ فیلسوفان، باید جهان ...
میان شریعتی و نصردر جریان انقلاب اسلامی و مخالفت با حکومت سابق را مرحوم مطهری دانست. مطهری چهار سال از شریعتی، نصر و شما بزرگ تر بود و در آستانه انقلاب نقشی اساسی در جریان های انقلابی پیدا کرد. هر چند پیش از انقلاب نیز در دانشگاه تهران حضور داشت و با نهادهایی نظیر انجمن شاهنشاهی فلسفه ارتباط داشته است. همو در میان انقلابیون نظر مثبتی راجع به علامه طباطبایی و سید حسین نصر داشت. به نظر شما مشی
از دربار تا بارگاه
دیده بود و می گفت که معجزه بود هردوتای شما سالم هستید. از آهنگری تا روشنایی رجبعلی فروزانفر از کودکی کارمی کرد. او هیچ وقت فکرش را نمی کرد که روزی خادم بخش روشنایی حرم امام رضا(ع) شود. می گوید: وقتی وارد حرم شدم از امام مهربانی ها سپاسگزار بودم که چنین لطفی در حق من کرده اند. دایی ام تعریف می کرد وقتی مادرم داشت از دنیا می رفت، گفت که رجبعلی را به دست خدا و شما سپردم. حتما دعای
ماجرای بازجویی از شیلا خداداد
است. چه چیزی در ذهن خانم شیلا خداداد آمریکا را با سایر کشورها متفاوت کرده است که می گوید آنجا را دوست دارم؟ شاید شرایط زندگی ما موجب این حالت شده است. یک زمانی می خواستیم مهاجرت کنیم که در دوره ای به دلیل مخالفت من و مادرم چون دوست داشتیم در ایران زندگی کنیم این اتفاق نیفتاد و همیشه به صورت سفر و رفت و آمد بود. ولی گرین کارت آمریکا را دارید؟ بله. شما به
اظهارات متفاوت فرهنگ از فیلم محمد(ص) تا روش های مقابله با ماهواره ها
که پنج پسر بودند و دو دختر، دو تا از پسرها و یکی از دخترها، شیعه بودند! یعنی در یک خانواده! با هم زندگی می کردند، در کنار هم و پذیرفته بودند که با وجود اختلاف مذهب، با هم دیالوگ داشته باشند. یک حرکت جدی فرهنگی نیاز است تا این دیالوگ را بتواند برقرار کند. * فیلم محمد(ص) می تواند حاوی این گفتمان باشد؟ چه در همین قسمت و چه در قسمت های بعدی؟ به نظر می رسد در قسمت قبلی، همین هدف
واکنش های جالب و خواندنی به خبر جنجالی دختر و پسر های پولدار تهرانی
گفت و گو نیوز: چندی پیش خبری همراه با تصاویر جنجالی دختر و پسر های پولدار تهرانی منتشر شد. در این خبر آمده بود: بچه مایه دارهای تهرانی چطور زندگی می کنند؟! لابد با خواندن این تیتر گمان کردید که عکاس و خبرنگار ما شال و کلاه کرده اند و رفته اند در بین بچه مایه دارها! و گزارش زندگی آنها را پاپاراتزی وار تهیه کرده اند! حتما همین حالا خیلی از خواننده ها ما را به نقص حریم خصوصی متهم کرده اند
ناگفته هایی از پیام احمدی نژاد به هاشمی
متن گفت وگوی محسن هاشمی را در ادامه می خوانید: سال 84 هم زمان با حضور شما در مترو، آقای احمدی نژاد شهردار شدند. شما با آقای احمدی نژاد مشکل داشتید که استعفا کردید یا دلیل دیگر داشت؟ من هیچ وقت با هیچ مسئولی مشکلی نداشتم. سال 71 که با مترو آشنا شدم، در بازرسی ویژه رئیس جمهوری مشغول بودم. آقای هاشمی رفسنجانی آن موقع علاقه شدیدی داشت که مترو راه بیفتد. می دانید که شرکت مترو تهران سال 54 تاسیس و نخستین قرارداد با فرانسوی ها به عنوان مهندس مشاور منعقد شد. سال 56 و در آستانه انقلاب، کلنگ مترو د ...
غلبه بر محدودیت جسمی و برگزاری نمایشگاه هنری و فروش محصولاتش
می نگرند، آینده ای که می خواهند آن را با دستان خود بسازند، فاطمه(ساره) کهنگی یکی از این افراد است، دختر 14 ساله ای که از بدو تولد دارای معلولیت شدید جمسی حرکتی بوده اما با تلاش خود و فداکاری ها و حمایت های بی وقفه مادر توانسته بر این ضعف غالب شده و نه تنها منزوی نشده بلکه با حفظ شادابی و طرواتی که مختص دختران هم سن و سال اوست خالق آثار بسیار زیبای هنری باشد. همین خصوصیات فاطمه سبب شد
جانباز به چه کسی می گویند؟
زیر بارمنت ارگان یا نهادی نرفته است و حتی خانه ای که در آن زندگی می کنیم ارثیه پدر من است که قبل از فوتش به ما داد تا در آن ساکن شویم. ناصر و زهرا 2دختر دارند که هر دوی آنها ازدواج کرده اند، بیشتر بار تربیتی آنها بر دوش مادر خانواده بوده؛ واقعا خوشحالم که فرزندانم دختر بودند و می توانستم زبانشان را بفهمم. بزرگ کردن آنها سخت بود چرا که آقا ناصر اکثرا در بیمارستان بود اما در عین حال ما
همه آنچه درباره بیماری صرع باید بدانید
زیست بوم-سلامت: صرع یک اختلال سیستم عصبی مرکزی (اختلال نورولوژیکی) است که در آن فعالیت سلول های عصبی در مغز مختل شده و منجر به تشنج می گردد که طی آن رفتار، علائم و احساسات غیرطبیعی از جمله از دست رفتن هوشیاری رخ می دهد. علائم صرع مختلف است. برخی افراد مبتلا به صرع ساده، طی تشنج به مدت چند ثانیه خیره می مانند، در حالیکه برخی دیگر دچار حرکات تنشی در دستها و پاها می گردند. حدود
زندگی به سبک یک مجاهد
شود. یک ترکش به شکم، یک ترکش به بازو و یک ترکش به لگن و یکی به ساق پا و یک ترکش به اندازه انگشت اشاره هم به کمر اصابت می کند که نوک آن به نخاعش نزدیک می شود . درآوردنش هم بسیار دشوار بود، زیرا احتمال فلج شدن و قطع نخاع می رفت . به همین خاطر این ترکش تا پایان عمر در بدنش به یادگار ماند. *** - پدرهادی با مادربزرگ من دختر عمو، پسر عمو بودند و خواهرش هم خانم برادرم بود و ما در
ایا خدا فقط مصلحت پسرها رو در نظر داره ؟
یک نت دختری میخواد با همکارش ازدواج کنه اما مادرش مخالفت میکنه. در حال حاضر میگند تو خواهر بزرگتر داری اول اون بعد تو. اما در واقع علت مخالفت مادرشون بخاطر تفاوات فرهنگی و تحصیلی است. پسر دیپلمه و دانشگاه نرفته دختره لیسانس است. دختر در یک شهری زندگی میکنه پسر هم قبلا در شهرستان بودند الان بیست 30 ساله در شهری که دختر است زندگی میکنه. دختره ادعا میکنه از لحاظ اعتقادی و اخلاقی پسر خوبه و کفویت
چگونه خانواده ام را برای ازدواج با دوستم راضی کنم؟
یک نت دختر 21 ساله ای هستم که چند ماه پیش واقعا احساس نیاز به ازدواج کردم بعد از اون سعی کردم خودم رو مشغول کنم. به لطف خدا رو به سمت اهل بیت اوردم. با دوستانی که فیلم ها، رمانها و عکسای ناجور بهم میدادن ارتباط رو کم کردم در ضمن اینکه سعی کردم اونا رو هم با این مسیر آشنا کنم. خدا رو شکر جواب داد و الان دوستام هم تا حدودی سر به راه شدن. چند هفته پیش آقایی در دانشگاه ازم شماره خواست تا با مادرم
بردگی مدرن در فضای مجازی
واقعی و ملاک های انسانی؛ 4-توجه ندادن به دروس و هسته های فکری اندیشه ساز و دورکردن انسان ها از اهداف مقدس؛ 5-غلط آموزی و بی هدفی در حوزه فرهنگ اصیل خود؛ 6-ایجاد گسست ارتباط فرهنگی نسل های بومی کشور از یکدیگر.5 جهانی شدن (globalization) یا جهانی سازی که در آغاز قرن بیست و یکم، دنیاطلبان را در پی ساز وکارهای جدید برای تثبیت باورهای خود بر جهان واداشت تا
نمیخوام غرورمو بشکنم کمکم کنید
لازم است یک بازه زمانی معین کنید اگر به نتیجه نرسیدید، از تمرکز و پرداختن به این موضوع به صورت جدی اجتناب کنید چون فرصتهای بعدی ازدواج را ممکن است از شما سلب کند. به هر حال با بررسی مجدد نسبت به وی و معیارهای خود، در صورتی که احساس می کنید در کنار ایشان می توانید به خوشبختی برسید لازم است از طریق واسطه هایی از جمله مادر خود و ایشان مجددا موضوع خواستگاری و ازدواج با ایشان را احیا نمایید. از خداوند سبحان برای شما آرامش و خوشبختی را مسئلت دارم. منبع : شهر سوال
اسدا.. یکتا:نمی دانم با این همه پول که ارشاد به من می دهد چه کنم؟!!
. آقایی به نام عباس عباسی من را به خانواده همسرم معرفی کرد. به وی گفتم اول با خانواده همسرم صحبت کن و بگو که قدم کوتاه هست و هنرپیشه هستم و ممکن است مردم در خیابان من را بیش از حد تحویل بگیرند. وی هم با خانواده همسرم صحبت کرد و آنها هم گفتند که مشکلی ندارند. ازدواج ما هم جالب بود. تمام مراسم ما در یک روز بود. صبح خواستگاری کردیم و شب عروسی گرفتیم! حاصل ازدواج ما هم شش بچه هست، دو دختر و چهار پسر
راههای دوست یابی و اثرات مهره مار بر جذاب تر شدن
ایمان زند در ادامه ضمن تحسین تدین، ذکاوت و دوراندیشی شما، توجه تان را به مطالب زیر جلب می کنم؛ جذب پسران متعدد توسط دوست شما به علت مهره مار داشتن وی نیست! بلکه به این علت است که ایشان ارزشی را که باید برای خود قائل باشند نیستند و خود را فرد ارزان قیمتی می دانند. روشن است که چیزی که ارزان باشد مشتری آن هم زیاد خواهد بود!! ضمن اینکه تمایل این افراد به دوست شما، بخاطر علاقه و لایق دانستن
متدینان انقلابی حتی اگر اقلیت هم شوند، از اکثریت غیرحزبی موثرترند
احمدی نژاد شخصا ساده زیست تر بود. اما همه چیز ساده زیستی نیست. عقل خیلی مهم تر از ساده زیستی است . * بعد از آن حمایت تا امروز، 10 سال است که آقای قالیباف شهردار تهران است. در این 10 سال صدارتش در شهرداری تهران، به خاطر ندارم شما با همان ریزبینی که رفتار دولت ها را زیر نظر گرفته اید، شهرداری تهران را رصد کرده باشید. به ویژه در مسائل مالی و رانت که شما به طور جدی آن را پیگیری می کنید. شما
توصیه هایی برای عاشقی و ازدواج در دوران دانشجویی
در چنین ازدواجی درصد طلاق را بسیار بالا می برد. بعد از اعلام واسطه، دختر و پسر باید به پدر و مادر بگویند که من این شخص را پسندیده ام اما درنهایت نظر شما برایم بسیار مهم است. رضایت خانواده ها بسیار مهم است آماری در رابطه با ازدواج های دانشجویی نداریم اما تا به اینجا خیلی اتفاق خوشایندی برای پدر و مادرها نبوده است. به یاد دارم جلسه ای با حضور پدر و مادرهایی که فرزندان شان قصد ازدواج
اسدا.. یکتا: فردین پیغام داد که بیا کمکت کنم اما پیغام دادم از شما به ما رسیده است
مردم در خیابان من را بیش از حد تحویل بگیرند. وی هم با خانواده همسرم صحبت کرد و آنها هم گفتند که مشکلی ندارند. ازدواج ما هم جالب بود. تمام مراسم ما در یک روز بود. صبح خواستگاری کردیم و شب عروسی گرفتیم! حاصل ازدواج ما هم شش بچه هست، دو دختر و چهار پسر. پسر کوچک من علاقه زیادی به بازیگری دارد. هرچه هم به وی می گویم از سرنوشت من عبرت بگیر، حرف گوش نمی دهد! *فکر می کنید دلیل این کمرنگ شدن شما
تفاوت عشق و هوس و عادت چیست؟
و همه کم یا زیاد از آن برخوردارند و بیشتر وقتها هم یک حس و رفتار پسندیده است. من مادرم را دوست دارم، برادرم مرا دوست دارد... شما هم مادرتان را دوست دارید یا با پسر عمه یا پسر دایی مثلا خیلی صمیمی هستید ... یا مثلا من دوستی داشتم در دوران تحصیلی که سالهای سال به قدری با هم بودیم و علاقمند بودیم که انگار برادر بودیم و همیشه با هم بودیم، سرکلاس، سر سفره، استخر، باشگاه، مهمانی... . تا جایی که سالها
به کسی علاقه دارم ولی مادرم مخالفت می کند چکار کنم ؟
یک نت دختری 19ساله هستم و به یکی از اقوام علاقه و تصمیم به ازدواج داریم، اما متاسفانه مادرم با این ازدواج موافق نیست مادرم هم از نظر اخلاقی ایشان را قبول دارند اما با خانوادشان به خصوص با اخلاق مادرشان مشکل دارند نمیدانم چیکار کنم؟ با سلام و تحیت خدمت شما هرچند علاقه اولیه پسر و دختر از شرایط لازم برای یک ازدواج موفق است اما یک ازدواج موفق لوازم دیگری نیز نیاز دارد که از جمله
روایت شهربانو از حضور 36 ماهه اش در جنگ
با بیان اینکه حاصل ازدواجم یک فرزند پسر و دو فرزند دختر است تصریح کرد: تا 14 سال کسی در رودسر نمی دانست که من رزمنده و جانباز هستم. برای انجام کاری به فرمانداری وقت رودسر رفتم که برادر فرماندار در دفتر کارش بود. او مرا شناخت و پرسید. شما در جبهه نبودید با تعجب گفتم چطور مگه؟ گفت: من مجروح شده بوده و به بیمارستان منتقلم کردند. از شدت درد بسیار ناله می کردم که یک بهیار بالای سرم آمد و با مهربانی
تفاهم در ازدواج چقدر مهم است ؟
امامان یا مراسم عزاداری برین مسجد. میشه منو راهنمایی کنید؟ تفاهم مذهبی تنها یک بخش از تفاهم هایی است که دختر و پسر باید در کنار هم دیگر داشته باشند و تفاهم شخصیتی ، فرهنگی ، خانوادگی هم بسیار مهم است. مثلا ممکن است فردی حلال و حرام را کاملا رعایت کنند ، ولی از نظر هیجان مثبت در سطح پایینی باشد و رابطه عاطفی و ابراز احساسات کردن مناسب و منطقی نداشته باشد. یا در ارتباط با دیگران مشکل
علاقه ای به شوهرم ندارم، چکار کنم ؟
یک نت خانمی 24ساله و متاهل هستم.دو سال پیش به اجبار خانواده ازدواج کردم اما دلم با این رابطه نبود. پسر از لحاظ اقتصادی صفر بود و هست . من اول کمی بهش علاقه پیدا کردم، اما بعد از یه مدت دیگه سرد شدم .از این رابطه خسته شدم . میترسم حرف جدایی بزنم، خانوادم خیلی حساسن رو طلاق . خیلی دارم عذاب میکشم چون عاشق پسری بودم که واقعا همدیگرو دوست داشتیم و من هنوزم دوسش دارم. نمیدونم چیکار کنم.شوهرم خیلی با
عاشق معلم خودم شده ام ، چکار کنم ؟
یک نت سلام دختری 16 ساله ام....دارم نابود میشم...من عاشق معلم ریاضی ام شدم نمیدونم چیکار کنم... من قبلانم عاشق ی معلم دیگ شده بود و کلی عذاب کشیدم...میخام حسم کاملا نسبت به معلم ریاضی ام از بین بره.. چیکار کنم؟؟ معلم ریاضی ام اصلا بهم توجه نمیکنه و همین عذابم میده دیگ نمیخام دوسش داشته باشم ولی نمیتونم !ترو خدا کمکم کنید ضمن عرض سلام به شما خواهر گرامی و قدردانی به خاطر اعتمادی که به
نیوشا ضیغمی
و مادر نیوشا ضیغمی برای بازیگری وقتی می خواستم وارد بازیگری شوم مادرم مخالفت نمی کرد ولی آن دید مادرانه نسبت به آینده من را در نظر می گرفت اما پدرم با بازیگر شدن من زیاد موافق نبود. پدرم اصولا کارهای علمی را دوست داشته و دارد و ترجیح می داد من پزشک یا مهندس شوم تا بازیگر! وقتی وارد این عرصه شدم و با کار آقای جوزانی شروع کردم و پس از آن هم بلافاصله وارد سینما شدم، در همان سال اول نتیجه