سایر منابع:
سایر خبرها
تبیین علل مبارزه ملت ایران با دولت مستکبر آمریکا بر اساس بیانات رهبر انقلاب
؟ استکبار یک تعبیر قرآنی است؛ در قرآن کلمه ی استکبار به کار رفته است؛ آدم مستکبر، دولت مستکبر، گروه مستکبر، یعنی آن کسانی و آن دولتی که قصد دخالت در امور انسانها و ملّتهای دیگر را دارد، در همه ی کارهای آنها مداخله میکند برای حفظ منافع خود؛ خود را آزاد میداند، حقّ تحمیل بر ملّتها را برای خود قائل است، حقّ دخالت در امور کشورها را برای خود قائل است، پاسخگو هم به هیچ کس نیست؛ این معنای مستکبر است... دولت
عکس/نظر بازیگرطنزپردازدرمورد علی ضیاء
هزار نفر روبرو با رکیک ترین واژه جواب تیم تماشگران حسرت خورده رو میدن، بعد عکسش اتفاق میفته 50 هزار نفر همین کار رو با 50 هزار نفر روبرو میکنن! تقریبا پشیمون شدم ... بعد دیدم واقعا حیف بود یه اتفاق پیش پا افتاده علی ضیا نمی افتاد و بی نصیب میذاشتنش دوستان! حیف بود! پس این فحش های باقی مونده رو به کی می دادیم ؟! ژوله حیف بود فحش نمی خورد! چون برای این
اثبات معاد و ابدیت یکی از نتایج نهضت عاشورا+ فایل صوتی
برطرف نموده و برداشتی. پس تویی صاحب اختیار هر نعمت و دارنده هر نیکی و پایان هر آرزو و امیدی. اللهم انت ثقتی... چه مناجات عجیبی که هم شب عاشورا و هم روز عاشورا امام حسین داشته است. آدمی واقعا مبهوت می ماند که: خدایا، پروردگارا، تو به این انسان چه سرمایه ها دادی! از خداوند متعال توفیق می خواهیم و مسألت می داریم که از درس های حسینی، ما را برخوردار بفرماید. خدایا! پروردگارا! تو را
بهنوش بختیاری از آشنایی اش با رضا عطاران می گوید
مرتضی پاشایی که تتلو گفته بود اصلا ایشان را نمی شناختم، مردم داشتند بهش فحش می دادند که چرا درباره امپراطور ما صحبت می کنی و ای کاش تو به جای مرتضی می مردی! من خیلی ناراحت شدم. اصلا آقای پاشایی خواننده خوب و عزیز دل همه ما بودند اما چرا به تتلو فحش می دهیم؟ از ایشان دفاع کردم و نگران بودم که هر لحظه به من تذکر بدهند که یک تعداد جوان دنباله رو شما هستند و چرا از ایشان دفاع می کنید.
باید منتظر طی مراحل اداری باشیم!
بگیرد، هم به اعتماد مردم لطمه زده و هم باعث زحمت دستگاه های مختلف و به خصوص قوه قضائیه خواهد شد. معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: متأسفانه شاهد افزایش شکایت وزارتخانه ها، نهادها، افراد حقیقی و حقوقی علیه برخی از رسانه ها، خبرگزاری ها و سایت ها هستیم. وی گفت: مثل همیشه توصیه می کنیم که اگر در چارچوب قوانین عمل شود به نفع همه است و امیدواریم شاهد شکایت علیه رسانه ها نباشیم و هر
لایی کشی بین قانون و مردم
پرسم که جریان کش چیست؟ - از دست مأمورها پلاک را با کش بسته ام تا جریمه نشم. - می ندازی تو پیاده رو؟ - گاهی که عجله دارم. - پس اگر پلیس موتورت رو بخوابونه، حق داره؟ - زور پلیس هم به ما موتورسوارها رسیده. اینهایی که ماشین دارند دست ما رو از پشت بستن و توی خیابون ها راه نمیدن که رد بشیم. اگه ماشین ها توی هم نرند و بین خطوط رانندگی کنند جا برای رد شدن ما هم باز می شه و ما
سرمقاله روزنامه های صبح ایران
دشمن برای نفوذ در ارکان مختلف کشور کمترین تردیدی به دل راه داد. به ویژه نفوذ در دو حوزه تاثیرگذار و مهم فرهنگ و اقتصاد، در راس هدف گیری های دشمن است و خواهند کوشید با تسلط بر این دو عرصه، اهداف و آرزوهای خود را عملی کنند. در همه این موارد، حرکت بسیار حساب شده، چراغ خاموش و تدریجی است به گونه ای که هیچ شک و شبهه های برنیانگیزد. در پوشش های منطقی و معقول مثل تبادل علمی و آکادمیک، تبادل هنری و فرهنگی و
دنیل کریگ: رگم را می زنم اما دیگر جیمز باند بازی نمی کنم!
بزند تا این که بخواهد در یکی دیگر از فیلم های جیمز باند بازی کند. کریگ گفته بود: در این لحظه همه چیز برایم تمام شده است. ما کارمان را کردیم. تنها کاری که دلم می خواهد انجام بدهم این است که سراغ کارهای دیگر بروم. او به پایان حرف هایش این جمله را هم اضافه کرده بود: اگر یک بار دیگر در فیلم جیمز باند بازی کنم، قطعا فقط به خاطر پول خواهد بود. از طرفی، چنین شیوه ای اصلا برای تبلیغ
خارک و تعزیه ای به قدمت دو و نیم قرن
و این یعنی که مراسم دارد شروع می شود. یک طرف میدان خیمه گاه امام حسین(ع) است و طرف دیگر هم خیمه گاه سپاه یزید. تمثال خوان حضرت عباس(ع) سوار بر اسب و روبه روی تعزیه خوان شمر که او هم سوار بر اسب است، می ایستد. چرخی در میدان می زند و در همان حین رجزهایی می خواند. شمر هم در روبه رو همین کار را می کند. همه جا سکوت است و دریا هم آرام. حماسه است که در میدان موج می زند. هر دو دوست دار امام حسین(ع) ولی
ممکن است قیمت مسکن پایین تر بیاید؟
ارزان میشه? قیمت زمین پایین میاد، حرف مفت میزنی مگه اینها چقدر تو گرانی تاثیر داره؟؟ مسکن مرد مسکن مرد ولی همه دارن میگن قیمت تا 40% قیمتهای روز پایین میاد از وزارت مسکن هم همین را میگن ماشک نداریم که قیمتها بازهم پایین میا لطفا به همه اطلاع رسانی کنید برچه اساسی ارزان میشه? هزینه ها پایین میاد? نکنه با رمالا در اررابطه ای کجا پایین امده. من دو ماه دنبال یه واحد 80
یک تخریبچی و پنج روز بحرانی
چهارم شهریور ماه: چون پاهایم را نمی توانستم حرکت بدهم و تکان هایم میلیمتری بود با زحمت خودم رو به زیر صخر ای که همان نزدیکی بود کشاندم تا از دید دشمن در امان باشم. برای اینکه سرعت حرکتم بیشتر شود بند اسحله ام را باز کردم و به مچ پای راستم بستم. وقت حرکت دست چپم را روی زمین قرار می دادم و با دست راست بند اسلحه را می گرفتم و همزمان با هم بصورت نشسته خودم را به جلومی کشاندم. روز اول حدود 20
برای نابودی داعش نذر کرده ام/ اگر رهبر حکم جهاد دهد، حاضرم با خانواده به نبرد با داعش بروم
داره؟ گفتم منظورت چیه؟ حرفش را ادامه نداد و موضوع را عوض کرد. کمی نگران شده بودم. چند ساعت بعد فرمانده و چند نفر از همکارانش به خانه مان آمدند و از آنجا بود که پی به شهادت محرم بردم. گویا یک روز مانده بود که به تهران بیاید، بر اثر انفجارات سوریه به شهادت رسیده بود . این مادر شهید ادامه می دهد: محرم همیشه به من می گفت که مادر جان، در این راهی که من می روم باید صبر و استقامت زیادی داشته
نقاشی: اصلاحطلبان خواهان جواز فعالیت غربدوستان هستند/ اسلامی: نفوذ حاصل یارگیری از فاقدان مرزبندی با ...
جمهوری اسلامی ایران نسبت به آمریکا و سلطه ستیزی نگاهی بیندازیم . وی با اشاره به اصولی از قانون اساسی که به موضوع مبارزه با سلطه و دفاع از مظلوم پرداخته است، گفت : در مقدمه قانون اساسی شاهد تاکید بر مبارزه با سلطه ای که مقابل مظلوم قرار می گیرد هستیم. دراصل دوم بند شش در ذیل توصیف کرامت و ارزش انسانی قانون بر نفی هرگونه ستمگری و ستمکشی، سلطه گری و سلطه پذیری اصرار می کند، یعنی یک بار
عبارت "جنگ علیه تروریسم" همان استعمار قدیم است/ سلاح های اسرائیلی در دست داعشی ها/ با غولی به نام ...
میکنه. آیا بعد از گذشت سالها از اون حملات و کشتن صدها هزار انسان بی گناه و شهروند معمولی تونسته موقعیت سیاسی و امنیتی که ادعا می کرد رو در این دو منطقه فراهم کنه و به تثبیت برسونه؟ به هیچ عنوان. استعمار همچنان وجود داره. اما اسمش عوض شده. اسم جدیدش شده مبارزه با تروریسم. بله. چرا در جنگ های گروهک تروریستی داعش در منطقه بایستی اسلح ها و بمب های اسرائیلی پیدا بشه؟ من تصویر بمب ها و موشک های
تئاتر استان البرز تبعیدگاه مدیران است/ ضعف نمایشنامه نویسی در ایران تقلید از آثار غربی است
تئاتر مدرن ما تقریبا چیزی حدود 100-150 سال قدمت دارد.ابتداش اصلا آداپته کردن نمایش های غربی مثل نمایش های مولییر که فرانسوی بود را ترجمه می کردند و به زبان فارسی می خواستند اجرا کنند و خوب نمایش مولییر برای فرانسوی ها موضوعیت دارد.برای مخاطب ما باید یک روالی تعریف شود که ما بتوانیم اول نیاز جامعه خودمان را بفهمیم،مخاطب شناسی داشته باشیم و بعد بر اساس این مخاطب یک متن نمایشی رو تنظیم کنیم.چون این
باید صیغه را در جامعه به درستی معرفی کنیم/فیلم رئیسیان دربارۀ عاشقی نیست!
، شما بایست موارد بهتری می گذاشتید. به وقت نگارش سیناپس، ما 10 تا 12 پروندۀ وکالت برای آقای رئیسیان مطرح کردیم تا ایشان حق انتخاب داشته باشند. از دید من فقط دو قصه های فرعی کاملاً در خدمت روایت بود. در مورد اول، لیلا حاتمی مراجعه کننده ای را که همسر دوم مردی شده، قربانی می داند و می گوید من حق تو را می گیرم. اما بعد از اینکه همین ماجرا برای خودش اتفاق می افتد در مورد مشابه دوم، او
تفسر سوره عصر
می شود. اعتقاد بسیاری از مفسران و علمای اهل سنت بر این است که بسم الله فقط جزء سوره حمد است در بقیه سور به عنوان تیمن و تبرک خوانده می شود و اعتقاد علمای شیعه بر این است که بسم الله مستقلا در هر سوره ای جزء آن سوره است. بنابراین لازم می دانند که هر وقت می خواهید سوره ای کامل بخوانید -مثل نماز که طبق فتوای بسیار ی از فقهای ما این است که باید بعد از حمد باید یک سوره کامل خوانده بشود- می گویند باید
طول انتظار برای خانه دار شدن چقدر است؟
/> عده ای به ساختمان سازی و به سودهای کلان عادت کردند اما جامعه باید این عادت غلط را کنار بگذارد. برای نابودی امال آدمهای باعرضه وموفق آرزوی زلزله نکن خودت هم نفله میشی حسووووووووووووووود یکی این ... رو ببره، بستری کنه! ثواب داره بخدا! معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی از احتمال کاهش بیشتر قیمت مسکن طی ماه های پیش رو خبر داد. حامد مظاهریان تصریح کرد
نسل سرهنگی پیر شد تا جریان ادبیات دفاع مقدس پا بگیرد
، یه الماسه! ولی تراش نخورده. ما باید تراشش بدیم. قسمت های زائدش رو ببریم. خوشگل و نورانی تو قاب طلایی بذاریمش تا خودشو نشون بده. قبوله حاج آقا. مثل فرش میمونه دیگه، تو یه فرش قشنگ و ریزبافت آوردی. حالا ما باید پرداختش کنیم. ریشه های اضافه شو ببریم تا نقش و نگارش دیده بشه. چقد جالب! آره دیگه مثل عروس میمونه. وقتی کسی عروس می شه، آرایشگاه می برنش، لباس
توکل و افزایش شادکامی انسان در زندگی
ضَحِکَ البَطّالونَ (محمدی ری شهری، 1379، ج 3، ص 75، ح 3981) (آن گاه که هرزگان می خندند، تو با میلِ اندوه بر چشمانت سرمه بکش!) و یا آنچه در روایت آمده که فرمود: نَفَسُ المَهْمومِ لَنا المُغْتَمِّ لظُلْمِنا تَسْبیحٌ، و هَمُّهُ لأمْرِنا عِبادَةٌ (همان، ح 3983)؛ کسی که برای ما نگران باشد و به خاطر ستمی که بر ما برود غمگین بشود، نفس کشیدنش، تسبیح و غم خواری اش برای ما عبادت است. حُزن منفی، آن است که
هدف سفر مخفیانه هایزر به ایران
. ونس در ادامه باز هم تصریح می کند که بر لزوم آمادگی ارتش برای کشتار انقلابیون (در عین حفظ ژست حقوق بشری)، تأکید داشته است: روز بعد، من پیام دیگری برای سولیوان فرستادم و توضیحات بیشتری درباره ی نظریات رئیس جمهوری دادم تا این دستورات را دقیقاً به موقعِ اجرا بگذارد. در این پیام تأکید کردم ما بختیار را که یک عنصر ناسیونالیست طرفدار غرب است، تأیید می کنیم و یک حکومت غیرنظامی را که در غیاب
از برخی نشریات می توان فهمید فردا چه کسی دستگیر می شود
شرق: مطبوعات و خبرگزاری ها برای بیست ویکمین بار دور هم جمع شده اند تا در قالب نمایشگاه پذیرای مخاطبان باشند. هرچند این نمایشگاه از روز شنبه آغاز به کار کرد ولی حسن روحانی ، رئیس جمهوری روز گذشته برای افتتاح رسمی آن راهی مصلای تهران شد. سخنرانی روحانی در آیین افتتاح نمایشگاه، بیشتر درباره مطبوعات و کارکرد آنها و البته در دفاع از رسانه ها در برابر توقیف و تعطیلی بود. به گزارش خبرگزاری ها، رئیس
ما از نقد سازنده استقبال می کنیم
نسبت به بازداشت های اخیر کسانی که مخل امنیت کشور بودند داشتند، آیا قوه قضائیه نیز موضعی در این خصوص دارد یا خیر، گفت: قوه قضائیه موضع ندارد و طبق روال قانونی خود به پرونده ای که تشکیل می شود رسیدگی می کند و دراین باره نیز مثل همه پرونده ها قوه قضائیه عمل خواهد کرد . او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه رئیس جمهوری در نمایشگاه مطبوعات بیان کردند که باید از دستگاه قضا نیز نقد کرد و مردم نباید از
معرفی ناتور دشت
بزهکاری های بزرگسالان به هولدن حق می دهد تا از این حقه بازی ها، فخرفروشی های بی بنیان و انحرافات جنسی حالش به هم بخورد! هولدن حتی تاب رفتارهای برادرش را (که به هالیوود پیوسته است و از او با عنوان دی .بی یاد می کند) ندارد. او عاشق پاکی و معصومیت است و وظیفۀ خود می داند از این زیبایی ناب محافظت کند: همه ش مجسم می کنم که چند تا بچۀ کوچیک دارن تو یه دشتِ بزرگ بازی می کنن. هزارها بچۀ کوچیک؛ و هیشکی هم
پیگیری ماجرای پول های آلوده در مجلس/اسامی متخلفان در تفاهم نامه مرتضوی و زنجانی
سیاست از آفات پول های کثیف می گوید. از بعد مسایل مالی دولت قبل به شدت زیر سوال بود و حالا هم بالاخره از بقایای آن دوره این همه رقم های عجیب وغریب بیرون می آید. در زمان وقوع همه این اتفاق ها هم مجلس حاضر و ناظر بوده و این مسایل را دیده است. در چنین فضایی یک حرفی درمی آید که فلان معاون احمدی نژاد هم در فلان زمان به 170نفر پولی داده بود. بعد از آن هم بحث پول های کثیف مطرح می شود. حالا برخی از
(طنز) اسب بالدار دادیم، موز خالدار گرفتیم!/از اهدافی که به آن نمی رسیم تا دولت هایی با نمرات تقلبی
دوستان زحمت کشیدند به تفاهم سیاسی رسیدند و ما را شرمنده کردند. سیزدهم فروردین بیانیه مشترکی بین ایران و کشورهای 1+5 قرائت شد که در آن دو طرف به راه حل های مشترکی رسیدند و قرار شده تحریم های هسته ای برچیده شود. در ادامه، واکنش های شخصیت های مختلف را به این توافق خواهیم خواند: محمود احمدی نژاد (با دیدن خوشحالی مردم در خیابان ها): شما دیگه خیلی بی جنبه این. من سال 84 دولت رو تو همین وضع
بابک زنجانی هنوز پولی نداده است/ افزایش شکایت وزارت خانه ها و نهاد ها از سایت ها و خبرگزاری ها/ دستگیری ...
چارچوب قوانین عمل شود به نفع همه است و امیدواریم شاهد شکایت علیه رسانه ها نباشیم و هر روز دستگاه قضایی ناگزیر نباشد مدیرمسئول یا فردی از مطبوعات را احضار کرده و پرونده تشکیل دهد که اگر ثابت هم بشود حکم صادر شود. محسنی اژه ای در ادامه سخنان خود به توقع به حق مردم نسبت به دولت و قوه قضائیه پرداخت و اظهار داشت: اینکه در چارچوب قوانین با همه کسانی که تعدی و تجاوز به حقوق مردم دارند و امنیت کشور
روسیه: 100هواپیمای سوخو به ایران می دهیم
کردن راز سقط - اینها هواپیماهای خودشونو نمیتونند تحلیل کنند چرا سقوط کرده، بیایند واسه ما رو تحلیل کنند. واقعا واسه کشور ایران متاسفم که میخواد از روسیه خرید کنه اون ایرباس بوده! جه ربطی به سوخ روسی داره؟ اگه شما هم در مورد هواپیمای سوخو 100 تحقیق کنید (یا لااقل صفحه ویکی پدیاش رو بخونید)، میبینید که حتی شرکت های هواپیمایی روسی هم حاضر نیستند اون رو بخرن. هرچی هم دولت روسیه با شرکت های هواپیمایی روسی (مثل آئروفلوت) مذاکره می کنه، باز کسی حاضر نمیشه بخره. تو همچین شرایطی خرید هواپیما از روسیه معنایی جز پرداخت باج به طرف روسی برای حمایت از مذاکرات هسته ای نداره. ...
وضعیت کتابخوانی در ایران خوب است/ جوزده و ایده آل گرا شده ایم
کنیم و به همان موضوع اول صحبت برگردیم، سوالی که مطرح است این است که چرا بعد از برگزاری 22 دوره، هفته کتاب، مردمی نشده است؟ مثل اتفاقی که در حوزه سینما شاهد آن هستیم و فستیوال بین المللی فیلم فجر واقعاً الان به یک برند تبدیل شده است. چرا هفته کتاب به یک جشن ملی بدل نشده است؟ البته من نظرم این است که ما در سینما و تئاتر هم نتوانسته ایم این کار را بکنیم و یک فستیوال مردمی در این زمینه ها
مجری معروف: الان را نگاه نکنید من خیلی خجالتی بودم!
خبرنگاری من شروع شد چگونه خبرنگار شدنش هم ماجرای جالبی دارد. آقای مرتضی سرهنگی را در نمایشگاه کتاب دیدم و نمی دانستم کیست. دوستم به من گفت: تو که این همه به نوشتن علاقه داری، من این آقا را در تلویزیون دیدم. فکر کنم بتواند کمکت کند. من هم رفتم پیش او و گفتم که خیلی به دفاع مقدس علاقه دارم و درباره آن مطلب می نویسم. او هم گفت بیا دفتر تا با هم صحبت کنیم. آنجا رفتم و نوشته ای را بردم که اگر الان