سایر خبرها
امنیت مطلوبی در مرزهای کشور حاکم است
؛ امیدواریم با تقویت زیر ساخت ها و همکاری همه جانبه دستگاههای مربوطه، توفیقات چشمگیری در راستای مبارزه با قاچاق کالا داشته باشیم . فرمانده ناجا در خصوص برنامه پخش شده از سوی رسانه ملی که در آن به مردم آذری زبان توهین شده بود، تاکید داشت: نیروی انتظامی قویاً این عمل را محکوم می کند . وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه مسئولان امر به موقع در این رابطه موضع گیری کردند، اظهار داشت: هوشیاری و
قلعه کهن در انتظار رونق دوباره/ فراموشی ارگ راین در سایه بم
چاقو شهرت دارد به گونه ای که درگذشته حاکمان کرمان هرگاه نیاز به اسلحه و ادوات جنگی داشتند به صنعتگران راینی سفارش ساخت شمشیرهای آب دیده می دادند./ هم اکنون نیز بخشی از ارگ راین به صورت نمادین به ساخت چاقو راینی اختصاص یافته است و این صنعت نیز در آهنگری های این شهر همچنان پابرجاست./ محمد برجسته فعال گردشگری و کارشناس ابنیه تاریخی استان کرمان در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت گردشگری
تردد خودروهای حامل سوخت، معضل محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
راه و مسئولان اداره راه و شهرسازی که در خصوص راهداری زمستانی انجام شد، خاطرنشان کرد: 53 درصد جان باختگان در تصادفات در محدوده 30 کیلومتری شهرهاست. وی افزود: نیروهای راهنمایی و رانندگی و راهور استان آمادگی لازم را برای اجرای طرح زمستانه دارند. فرمانده انتظامی استان در ادامه گفت: خوشبختانه با نظارت کامل پلیس هم چنین جانمایی دوربین های سرعت سنج، در بحث کاهش کشته های تصادف، جهش
■ تیغ دو دم شبکه های اجتماعی/فروپاشی زندگی ها بر اثر افراطی گری
از دیگر موارد تخلف در این شبکه ها برشمرد و گفت: خوشبختانه تخلفات این چنینی در استان بسیار کم بوده است. وی اضافه کرد: به عنوان نمونه یک مورد نحوه استعمال و فروش ماری جوانا در استان منتشر شده بود که متخلفان دستگیر شدند. سرگرد سهیل خاکشور اظهارکرد: موضوع جدیدی که خطرآفرین شده است بحث" Keylogger " کی لاگر ها یا همان نرم افزار یا که به کمک آن هر عملی را که یک کامپیوتر انجام می دهد
فیتیله ای ها ، فیتیله پیچ شدند!!+فیلم عذرخواهی عموهای فیتیله ای
برنامه فیتیله تعطیل شد آن هم پس از 15 سال فعالیت مستمر. آن هم درحالی که مدتی پیش محمد مسلمی کارگردان این برنامه حدود دو ماه پیش اعلام کرده بود با توجه به عدم حمایت های مادی و معنوی تلویزیون از آثار ساخته شده در حوزه کودک و نوجوان سری جدید فیتیله تا آخر امسال برنامه اش ادامه خواهد داشت و پس از آن دیگر عمو فیتیله ای ها برنامه ای در تلویزیون نخواهند داشت. حالا تلویزیون دست پیش گرفته و به دلیل اتفاقی که در برنامه روز جمعه فیتیله رخ داد نه تنها اقدام به تعطیل کردن برنامه فیتیله کرده بلکه کار به توبیخ های شدید و حتی برکناری جانشین مدیر پخش شبکه دو رسیده است. اما ماجرا چه بود و چرا صداوسیما نسبت به آن چنین واکنش سختگیرانه ای از خود نشان داده است؟ ماجرا چه بود؟ روز جمعه در برنامه فیتیله آیتمی پخش شد که داستان آن توهین به هموطنان آذری زبان تلقی شد. ماجرا از این قرار بود که در این آیتم محمد مسلمی و حمید گلی که با زبان آذری صحبت می کردند میهمان هتل درجه یکی بودند اما به دلیل نارضایتی شان از شرایط هتل می خواستند آن جا را ترک کنند. دلیل شان هم بوی بد اتاقی بود که آنها ساکنش بودند. در ادامه آیتم مشخص می شود که بوی بدی که آنها حس می کردند از دهان پسربچه بیرون می آمده و دلیلش هم این بوده که پسربچه به جای استفاده از مسواک... این شوخی به تنهایی جای ایراد و اشکال داشت چراکه حتی تصور چنین صحنه ای برای بزرگسالان هم کمی مشمئز کننده است چه برسد به کودکان. واکنش ها از کجا آغاز شد این اتفاق با همه ناپسند بودنش اما قابلیت تبدیل شدن به یک بحران و حاشیه را نداشت و تنها می توانست به یک تذکر جدی ختم شود اما ماجرا از زمانی که یکی از نمایندگان مجلس اعتراض شدیدی به این موضوع کرد رنگ و بوی دیگری پیدا کرد. کمال الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل بلافاصله پس از پخش این برنامه در صفحه اینستاگرامش به شدت نسبت به این موضوع اعتراض کرد و نوشت: بدین وسیله توهین آشکار رسانه ملی اقتدارگران خودحق پندار خودپسند در برنامه دیروز فیتیله به ترک زبان های مکرم را محکوم می کنم و به عنوان نماینده آذری زبان کشور بزرگ ایران اسلامی اشعار می دارم تا تحقیق و تفحص از صداوسیما و ارجاع پرونده به قوه قضائیه باهمکاری دوستان این توهین علنی نابخردان را پیگیری خواهم کرد. پس از این برخورد پیرموذن هم حساسیت ها آغاز شد و بلافاصله برخی دیگر از نمایندگان آذری زبان، استاندار اردبیل و سایت های خبری محلی به پوشش گسترده و اعتراضی به این اتفاق پرداختند و ماجرا بیشتر بیخ پیدا کرد. عکسی از اجرای جنجالی فیتیله ای ها عذرخواهی فیتیله ای ها پس از این که کمی در سایت ها بر سر این موضوع بحث راه افتاد بلافاصله عوامل تولید برنامه متوجه سوءتفاهمی که این آیتم برای آذری زبان ها ایجاد کرده بود، شدند و علیرضا آقایی و محمد مسلمی در دو پیام مجزا عذرخواهی از سوی سازندگان برنامه منتشر کردند. مسلمی در یادداشت خود هم که مخاطبش همه مردم ایران بود با اشاره به تلخ بودن اوضاع برای اعضای فیتیله نوشت: گفتیم مانند همیشه با شما حرف بزنیم با شما که بیست و چهار سال هم صحبت و همدل بودیم. دل های ما آن قدر بهم نزدیک بود که شما بیست و چهار سال ما را در جمع خود پذیرفتید. همیشه از دوستی و اتحاد گفتیم. محبت بی چشمداشت شعارمان بود و لبخند را روی لبان کودکانتان نشاندیم. همیشه از ترک و لر و گیلکی در نمایش هایمان نماینده داشتیم از آن رو که ایران را با همه قومیت هایش زیبا می دانیم. مگر می شود و می توانیم به توهین و تحقیر فکر کنیم؟ مگر می توانیم به آزار هم میهنان مان بیندیشیم. به عنوان کارگردان فیتیله افتخار کرده و می کنم که فرزند ایران و آذربایجانم. مگر می شود که عموهایی که بیست و چهار سال با شما زندگی کرده اند در مقام توهین به ملت غیور آذربایجان نمایشی را اجرا کنند. ما خدمتگزار شماییم. امید ما شمایید. نمی گوییم در این چند سال اشتباه نکرده ایم اما می دانید و می دانیم که گل بی عیب فقط خداست. برخورد تند صداوسیما خب تا این جا یک اشتباه سهوی پیش آمده که عوامل آن متوجه اشتباهی که کرده بودند شده و رسما عذرخواهی کردند. کاری که معمولا تا همین جایش را هم خیلی ها عادت به انجام دادنش ندارند. اما گویا برای سازمان صداوسیما که در این چند سال ثابت کرده پشت هنرمندان و برنامه سازان خود نمی ایستد و به جای مسئولیت پذیری سر هر مشکل و حاشیه هایی آنها را سپر بلا می کند این بار هم همان روش همیشگی را پیش کشیدند و با اعلام بیانیه ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. در این بیانیه با اشاره به اهمیت قومیت های مختلف برای نظام جمهوری اسلامی و تلاش برای حفظ و احترام آنها آورده شده: متاسفانه روز جمعه 15 آبان ماه در یکی از بخش های برنامه فیتیله که ازجمله برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در شبکه دو سیماست، به سبب اشتباه، بی دقتی و عدم نظارت درست عوامل برنامه ساز و ناظر مربوطه، دیالوگ هایی به زبان آذری بیان می شود که باعث تمسخر و در نتیجه رنجش خاطر و ناراحتی هموطنان غیور و عزیز آذری زبان شده و شکایاتی را موجب می شود. عکس های فیتیله ای ها عموها هم فتیله پیچ شدند در این خصوص، رسانه ملی با وجود سهوی بودن این مسأله، وظیفه خود می داند ضمن عذرخواهی از هموطنان و خصوصا آذری زبانان عزیز و به دور از هر گونه توجیه رسانه ای برای رفع کوچک ترین ابهام و بدبینی هموطنان عزیز آذری زبان کشورمان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسیما، موارد و تصمیمات متخذه ذیل را به اطلاع این عزیزان و همه مخاطبان رسانه ملی برساند: باوجود سهوی بودن این اتفاق، مسئولان و عوامل دخیل در تولید و پخش این برنامه، متخلف محسوب می شوند و این مسأله تا آشکار شدن موضوع و ریشه های آن به طور جدی پیگیری خواهد شد، با وجود جایگاه مردمی این برنامه مطابق با نظرسنجی های مختلف سال های گذشته که از آن به عنوان برنامه ای باسابقه و پربیننده یاد شده است، لیکن به خاطر این بی دقتی صورت گرفته، تا انجام بررسی های لازم و رسیدن به نتیجه نهایی، پخش برنامه فیتیله فعلا متوقف می شود، مدیر پخش و مدیر گروه کودک شبکه دو به دلیل سهل انگاری توبیخ کتبی خواهند شد و جانشین مدیر پخش که مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت برکنار می شود. فدا شدن دوباره هنرمندان اما به نکات جالب موجود در این بیانیه دقت کنید، اول این که خود صداوسیما بر دو نکته سهوی بودن این اتفاق و باسابقه و پربیننده بودن برنامه فیتیله اذعان دارد ولی باز هم آنها را متخلف دانسته است. نکته بعد این که مدیران موثر در پخش شدن این برنامه توبیخ و حتی برکنار شده اند و این برخورد درستی است اما چرا کسانی که برنامه را تولید کرده اند باید مجازات شوند، آنها برنامه خودشان را تولید کرده اند و به سازمان ارایه داده اند، مدیران مربوطه هم می توانستند اجازه پخش آن را ندهند اما بنا به هر دلیلی این کار را کرده اند این جا دیگر تیم فیتیله مقصر نیست ولی آنها مثل باقی مواقع نخستین قربانیان این گونه حاشیه ها می شوند. ضمن این که محمد مسلمی در بخشی از نامه خود حرف جالبی می زند: نمی گوییم در این چند سال اشتباه نکرده ایم اما می دانید و می دانیم که گل بی عیب فقط خداست. دقیقا نکته همین جاست. حق تیمی که 24 سال است در تلویزیون کار می کند، 15 سال است در قالب فیتیله برنامه می سازند و در این مدت از کم حاشیه ترین تیم های برنامه سازی تلویزیون این نیست که به خاطر چنین اشتباه کوچکی - تأکید می کنیم کوچک چرا که تلویزیون اشتباهاتی به مراتب بزرگ تر و تاثیرگذار تر از این را هم داشته است - تعلیق و مجازات شوند. این خالی کردن پشت هنرمندان و برنامه سازان به وسیله مدیران تلویزیون همان رویه ای است که سال هاست باعث شده بسیاری از هنرمندان و برنامه سازان موفق، باسواد و خوش ذوق تلویزیون عطای کار کردن در این سیستم را به لقایش ببخشند. عموهای فیتیله ای عذرخواهی عموهای فیتیله ای از آذری ها محمد مسلمی کارگردان و مجری برنامه "فیتیله"، علی فروتن و حمید گلی از بازیگران این برنامه و همچنین علیرضا آقایی تهیه کننده "فیتیله" مراتب عذرخواهی خود را به مردم آذربایجان اعلام کردند. تهیه کننده این برنامه با اشاره به سابقه فعالیت گروه فیتیله در سراسر کشور و در استان های مختلف گفت: حضور " فیتیله ای ها " در شهرهای مختلف و میان اقوام و طوایف مختلف گواه این ادعاست که همواره اقوام مختلف مورد احترام این برنامه بوده اند و هیچگاه در طول 14 سال سابقه این برنامه توهینی به هیچ کدام از اقوام نشده است. علیرضا آقایی با اشاره به اینکه این سه بازیگر از اقوام مختلف (آذری، لری و گیلکی) بوده اند افزود: هیچگاه کسانی که خود از اقوام مختلف هستند به خاستگاهی که به آن تعلق دارند توهین نکرده و نمی کنند. تهیه کننده برنامه فیتیله گفت: این سه بازیگر و مجری برنامه کودک حدود 24 سال است که در برنامه های مختلف تلویزیون برنامه اجرا کرده اند و نوع فعالیت آن ها و ارتباطی که با مردم برقرار کرده اند نشان می دهد که هیچگاه قصد جسارت به قوم و لهجه ای را نداشته و ندارند و در برنامه های آموزشی خود با اجرای نمایش، ترکیبی از گویش و لهجه های مختلف را ارائه کرده اند. تهیه کننده این برنامه افزود: با این حال اگر لازم باشد من بارها و بارها از مردم آذربایجان عذرخواهی می کنم و اگر هم سوء تفاهمی پیش آمده سهوی بوده و هیچ عمد و غرضی در کار نبوده است. محمد مسلمی کارگردان این برنامه نیز گفت: خود من آذری زبان هستم و افتخارم این است که متعلق به این خطه ام و گویش آذری داشته ام، چرا باید به مردمانی از جنس خودم توهین کنم و باعث رنجش آنان شوم اما با این حال خود من نیز از این مسئله پیش آمده رنجیده خاطرم و از مردم آذربایجان عذرخواهی می کنم. درد دل عمو فیتیله ای با مردم بعد از اتفاقات بوجود آمده دانلود ویدیو 2 توبیخ و 1 برکناری حاصل بی دقتی فیتیله در پی بی دقتی صورت گرفته در بخشی از برنامه فیتیله روز جمعه 15 آبان ماه، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما، طی نامه های جداگانه ای مدیر گروه کودک و نوجوان و مدیر پخش این شبکه را توبیخ و جانشین مدیر پخش و مسئول نظارت نهایی برنامه های شبکه را ضمن توبیخ، از مسئولیت خود برکنار کرد. اجراهای متفاوت فیتیله ای ها بنا بر این گزارش، جعفری جلوه در نامه توبیخ مدیر پخش و مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو با اشاره به غفلت و بی دقتی صورت گرفته در برنامه فیتیله، ضمن تذکر جدی و توبیخ کتبی، به هوشیاری و مراقبت بیش از پیش آن ها در حوزه مدیریتی شان تاکید کرده است. در بخشی از نامه برکناری جانشین مدیر پخش شبکه دو نیز آمده است: عرصه نظارت و پخش برنامه ها در صدا و سیما، عرصه خطیر لحظه ها و دریغ هاست که گاه یک سهل انگاری و لغزش موجب خساراتی است جبران ناپذیر، مصداق این امر آنچه که در بازبینی و پخش برنامه فیتیله ای ها در روز جمعه 15 آبان ماه جاری حاوی اهانت نسبت به یکی از عزیزترین اقوام غیور این سرزمین یعنی آذری ها رخ داد و علیرغم توجه بازبین اولیه این برنامه و اشاره درست ایشان به اشکالات برنامه، به سبب فقدان تشخیص و اغماض بلاوجه شما به آزردگی گروهی از مردم عزیز بدل شد. لذا ضمن تذکر جدی و توبیخ کتبی، از مسئولیت و ایفای نقش در این عرصه برکنار می شوید. تصاویری از فیتیله ای ها تجمع در تبریز و برخی شهرها علیه فیتیله برخی تجمعات برای اعتراض به پخش برنامه فتیله از شبکه دو سیما برگزار شد. جمعی از مردم تبریز امروز با برپایی تجمعی به پخش یک برنامه از گروه کودک شبکه دو سیما اعتراض کردند و خواستار برخورد جدی با عوامل اصلی این برنامه شدند. مشابه تجمع تبریز در شهرهای ارومیه ، اردبیل و زنجان نیز برپا شد. روز جمعه در بخشی از برنامه هفتگی فیتیله که ویژه کودکان است ، دیالوگ های توهین آمیزی نسبت به هموطنان ترک زبان پخش شد. رییس سازمان صدا و سیما صبح امروز با ابراز تأسف عمیق از خطا و سهل انگاری غیرقابل گذشت در بخشی از برنامه فیتیله ها گفت: با مدیران و عناصر دخیل در این مسئله تأسف بار که موجب رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری زبان شده است برخورد جدی و رسیدگی کامل می شود. سرافراز ضمن اعلام پوزش رسانه از خطای به وجود آمده تاکید کرد: رسانه ملی در ایفای وظایف خود در تحکیم وحدت اقوام و انسجام ملی با همتی مضاعف تلاش خواهد کرد. واکنش امام جمعه تبریز به توهین فیتیله نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در پیامی اقدام موهن برنامه پخش شده از شبکه دو سیما را محکوم کرد و خواستار پیگیری این مسئله در مراجع قانونی شد. متن پیام آیت الله محسن مجتهدشبستری در این باره که امروز یکشنبه منتشر شد، به شرح ذیل است: باسمه تعالی از قرار برخی نقل ها در شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران، برنامه ای پخش شده است که گویا اهانت آمیز به گویش آذری و مردم غیور آذربایجان بوده است، اینک این حرکت نابجا را محکوم نموده، امید است مسئولین محترم همواره مراقبت نمایند تا این قبیل موارد ولو به طور ناآگانه و بی غرضانه هم بوده باشد، تکرار نگردد. از اینکه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام مناسبی در عزل دست اندرکاران مربوطه نموده است سپاسگزاری می شود. محسن مجتهد شبستری در بخشی از اجرای جمعه گذشته برنامه تلویزیونی 'فیتیله' صحنه ای به نمایش درآمد که موجب شد در شبکه های اجتماعی بازتاب وسیعی داشته باشد و از آن به عنوان مصداق توهین به قومیت های کشور یاد شود. روابط عمومی سازمان صدا و سیما نیز پس از این موضوع اعلام کرد پخش برنامه 'فیتیله' از شبکه دو سیما به دلیل توهین به آذری زبان ها فعلا متوقف است و با عوامل خاطی آن برخورد می شود. واکنش محسن رضایی به برنامه "فیتیله" محسن رضایی با انتشار عکسی با لباس بختیاری، در یادداشتی اینستاگرامی نسبت به توهین هایی که به اقوام می شود واکنش نشان داد. وی در این یادداشت خود نوشت: ظاهراً اهانت به اقوام ایرانی پایانی ندارد. اگر هم برنامه ریزی شده نباشد بی توجهی است. دیروز در سریال سرزمین کهن به بختیاری های سربلند اهانت شد و امروز در برنامه ای دیگر به آذری های باغیرت و چندی پیش به اعراب وفادار ایرانی. باید اهانت به اقوام ایرانی جرم تلقی گردد و در مجلس تصویب شود و برای آن مجازات در نظر بگیرند. اقوام ایرانی بدون ایران و ایران بدون اقوام ایرانی معنا ندارد. در دفاع مقدس، لشگر پرافتخار عاشورای آذربایجان در کنار لشگریان سایر اقوام، در دفاع از انقلاب اسلامی حماسه آفریدند. در انقلاب مشروطه لشگر بختیاری ها و لشگرهایی از گیلان و آذربایجان استبداد را از بین بردند. در انقلاب اسلامی هم همه اقوام ایرانی شرکت داشتند. البته تذکر دو نکته را ضروری می دانم: نخست آنکه باید مردم با حفظ آرامش و رعایت امنیت عمومی در این موارد پیگیری را به متولیان قانونی بسپارند و دوم آنکه اگر مجموعه ای در توهین خود عمدی نداشت و بابت سهو خود پشیمان بود، عذرخواهی او را بپذیریم. برنامه فیتیله، در برنامه اخیر خود، مرتکب خطایی شد که رنجش خاطر دهها میلیون ایرانی را به دنبال داشت، نه تنها ترک ها که همه ایرانیان از این برنامه ناراحت شدند چرا که هیچ انسان شرافتمندی توهین به انسان های دیگر را بر نمی تابد. در این باره نکاتی چند قابل توجه و تأمل است: 1 - آنچه در این برنامه رخ داد، صرفاً استفاده از "زبان ترکی" یا "فارسی با لهجه ترکی" در یک برنامه طنز نبود چرا که این موضوع ، اساساً توهین تلقی نمی شود و همه زبان ها و گویش ها از جمله ترکی، شمالی، لری و... در برنامه های طنز و جدی مورد استفاده قرار می گیرند و کسی هم رنجیده خاطر نمی شود. آنچه اتفاق افتاد، فارغ از بحث قومیت ها ، یک بی نزاکتی بود که نام طنز و حتی جوک هم نمی توان بدان نهاد (مسواک زدن با فرچه دستشویی! مشمئز کننده نیست؟ آن هم در برنامه کودک). حال نسبت دادن این بی ادبی چندش آور به یکی از اقوام ایرانی، چه ترک، چه لر، چه شمالی و ... حتماً باعث رنجش می شود که شد و حق را باید به مردم آذربایجان و ترک های ایران داد که نسبت به این بی ادبی و اهانت، اعتراض کنند. 2 - اعتراضات مردم آذربایجان به این موضوع، به صورتی کاملاً مسالمت آمیز و مدنی رخ داد. آنها در ارومیه، تبریز و برخی شهرها و مراکز دانشگاهی، تجمعاتی شکل دادند و با در دست داشتن نوشته ها و سر دادن شعارهایی، از این موضوع انتقاد کردند و سپس به تجمع خود پایان دادند. این در حالی است که برخی جریان های خارج کشور تلاش می کردند این ماجرا را زمینه ای برای آتش افروزی و اختلاف زایی کنند و هیزم بیار معرکه شوند. همراهی نهادهای دولتی و حکومتی با مردم، از امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان غربی گرفته تا نمایندگان مجلس و نیروی انتظامی و ... نشان داد که اگر مسؤولان با مردم همراه شوند و حتی در اعتراضات تقابل نکنند، کارها بهتر پیش می رود. حال فرض کنید که مسؤولان، نابخردانه عمل می کردند و سعی در پراکندن مردم معترض یا بازداشت آنها داشتند؛ در چنان فرضی، چه فاجعه ای رخ می داد و یک اعتراض مدنی مسالمت آمیز به چه بحرانی تبدیل می شد! 3 - عذرخواهی رئیس صدا و سیما، مدیران شبکه 2، تهیه کننده برنامه و بازیگران فیتیله، اقدام مناسبی بود که به عنوان مطالبه مردم شهرهای ترک نشین محقق شد و لذا ادامه دادن موضوع، با منطق و خردمندی سازگار نیست. ماجرای اخیر، یک ماجرای پایان یافته است اما درس ها و عبرت های آن، باید دائمی باشد و احترام به اقوام ایرانی، آویزه گوش همه و مشخصاً صاحبان تریبون باشد. مردم آذربایجان نیز بزرگوار تر از آنند که نبخشند یا به قطع نان کسی راضی شوند. مهم تنبّه بود که حاصل شد. 4 - اما نکته مهمی که در این ماجرا نهفته است و نباید آن را مغفول گذاشت، این است که اعتراضات اخیر، صرفاً ناظر به یک برنامه خاص تلویزیونی نبوده است بلکه بیش از آن، اظهار هویت و اعتراض به عدم اجرای کامل اصل 15 قانون اساسی است؛ اعتراضی که همواره مترصد فرصتی برای ظهور است. اصل 15 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می گوید: زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است . اسناد و مکاتبات و متون رسمی و کتب درسی باید با این زبان و خط باشد ولی استفاده از زبانهای محلی و قومی در مطبوعات و رسانه های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس ، در کنار زبان فارسی آزاد است . بخش اول این اصل به طور کامل اجرا می شود ولی موضوع تدریس زبان های محلی و قومی، مغفول مانده است یا بسیار محدود بدان پرداخته می شود. این در حالی است که مردم آذربایجان،به معنای واقعی کلمه و بی هیچ شعار و تعارفی، متعهد به قانون اساسی، تمامیت ارضی و همبستگی ملی هستند و موضوعاتی نظیر پان ترکیسم، در بین عموم مردم واقعاً جایگاهی ندارد. اتفاقاتی نظیر ماجرای فیتیله را نیز به حساب خطای افراد می گذارند و نه فراتر از آن. لذا اگر این اصل قانون اساسی به طور کامل اجرا شود، هم مطالبه قانونی مردم محقق شده و هم بهانه جویانی که می کوشند از آب آلوده ماهی بگیرند و اتحاد ملی را خدشه دار کنند، خلع سلاح می شوند. و سخن پایانی این که احترام به همدیگر، سرمایه تاریخی و گرانبهایی است که ایران را در گذر تاریخ با همه اقوام و زبان ها و ادیان و مذاهب مختلف، پا برجا و استوار نگه داشته است. این سرمایه بی بدیل را حفظ کنیم و همدیگر را ، مانند همیشه ی تاریخ، دوست بداریم. ...
نزدیک ترین یاران حسن البناء چه کسانی بودند؟
اقدامات اعضای این تشکیلات سری در جماعت اخوان المسلمین می توان به ترور نقراشی پاشا و انور سادات اشاره نمود. علی العشماوی از افسران عضو گردانهای ویژه و نویسنده کتاب تاریخ سری جماعت اخوان المسلمین در رابطه با شخصیت صلاح شادی چنین می گوید: او یکی از رهبران برجسته اخوان در تشکیلات سری جماعت موسوم به گردانها بود که عناصر پلیس را برای انجام اقدامات خرابکارانه سازماندهی می کرد. پایگاه
اقوام ستون های کشور هستند/ تاکنون عزل و نصب غیرمتعارف نداشتیم/لازم باشد شب انتخابات هم تغییرات صورت می ...
نصب برخی از استانداران و فرمانداران که اتقاق می افتد چیست برخی معتقدند این برکناری ها وجه سیاسی دارد، آیا این موضوع صحت دارد یا فقط به دلیل نواقص و ضعف موجود است؟ ما عزل و نصب غیرمتعارفی را تا به حال نداشتیم و اساساً سیاست مسئولین دولتی به خصوص وزارت کشور، وزیر محترم کشور و معاونت سیاسی بر تثبیت مدیریت و عدم جابه جایی های غیرمتعارف و تقویت مسئولین سیاسی به خصوص فرمانداران و بخشدارانی
گزارشی از اولین سالن تخصصی ورزش پارکور در شرق کشور
استان شود. وی در خصوص مدرک مربیگری اش نیز می گوید: خوشبختانه توانستم در سال 89 مجوز مدرک مربیگری خود را بدست آورم و هم اکنون تنها مربی خراسانی هستم که توانسته ام این مدرک را بدست آورم. مردان پور در خصوص ورزشکارانی که به صورت غیرمجاز تمرینات خود را دنبال می کنند اظهار می کند: متاسفانه افراد زیادی در این چند مدت تمرینات غیر مجاز خود را در پارک ها انجام می دهند که باعث شده است
مشاجره خانوادگی رنگ خون گرفت
به گزارش شهروند البرز ، سرهنگ احمد جبارپور فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در این خصوص افزود:در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر کشف جسد زنی در شهر جدید هشتگرد بلافاصله ماموران پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ جهت بررسی موضوع به محل وقوع جنایت اعزام شدند. وی گفت: تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی ساوجبلاغ تحقیقات امنیتی خود را در جهت شناسایی هویت مقتول و عامل با عاملات قبل آغاز گردید. وی
دستگیری عاملان 2 جنایت خانوادگی
مشخص شد این زن به مدت یک سال در آپارتمانی که به قتل رسیده با همسرش زندگی می کرد و چندین بار نیز اختلافاتی بین آنها به وجود آمده و صدای مشاجره این زوج به گوش همسایه ها رسیده بود. فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ افزود: بلافاصله اقدامات فنی به منظور یافتن ردی از شوهر مقتول انجام شد که نتایج حاکی از آن بود که متهم از افراد سابقه دار است و درحال حاضر تحت تعقیب پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم قرار دارد
سوریه؛از "کودتای حافظ اسد" تا "فتنه تکفیری ها"
او را به سمت یک متحد جدید سوق داد. اتحادی که به هیچ وجه به مذاق رقیبان عربش خوش نیامد اما حافظ که از دوران امام موسی صدر متوجه جدی تر بودن شیعیان در مبارزه با اسرائیل شده بود در جریان جنگ هشت ساله کاملاً طرف ایران را گرفت و از هیچ کمکی به این کشور دریغ نکرد. وقتی در سال 2000 بشار اسد چشم پزشک جای پدر را گرفت مثل بسیاری از نخبگان سوری می دانست که در فضای جدید جهانی نمی تواند با همان مدل
روزنامه های چهارشنبه
دیروز دریابان علی شمخانی در خصوص ورود شورای عالی امنیت ملی به موضوع خبرنگاران بازداشتی گفت: این موضوع در حال مدیریت شدن است. این اقدام به شکلی صیانت از سلامت خبرنگاران است. این روزنامه تذکر شورای امنیت کشور به صدا و سیما در باره فیتیله را با انتخاب عنوان توضیحات ناجا درباره تجمعات ارومیه و تبریز پوشش داده که نحوه ی بازتاب این خبر به این شرح است: یک مقام مسئول در وزارت کشور گفت: شورای
"پژو206" آخرین خودرو سرقتی بود/آسیب ها و تهدیدات سریال های ماهواره ای
سرقت پلیس آگاهی استان یزد، دو سارق خودرو با ارتکاب به 20 فقره سرقت خودروهای شهروندان، شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ "علیرضا خالقی" رئیس پلیس آگاهی استان یزد در مصاجبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر سرقت های متعدد خودرو در مناطق مختلف شهر یزد، رسیدگی به موضوع این پرونده در دستور کار ماموران دایره دوم مبارزه با سرقت، قرار گرفت. وی ادامه داد: با
کشف 18 کیلو تریاک و دستگیری یک سوداگرمرگ در مهریز/کشف 7 میلیاردی کالای قاچاق در یزد/عامل برداشت غیرمجاز ...
کشف 7 میلیاردی کالای قاچاق در یزد یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: فرمانده انتظامی استان یزد از کشف هفت میلیارد و 600 میلیون ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از دو دستگاه کامیون بنز توسط ماموران پلیس این استان خبر داد. سردار "ایرج کاکاوند" گفت: در راستای برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز و سودجویان نظام اقتصادی کشور، ماموران پلیس این استان برنامه ریزی های لازم در
کشف 100 جعبه میوه قاچاق از کامیون بنز/کشف 24 تن انواع موادمخدر از ابتدای سالجاری /افزایش 99درصدی کشفیات ...
رضایت بیشتر مردم را جلب کنیم. این مقام ارشد انتظامی ماموریت مبارزه با موادمخدر را ماموریتی حساس و خطرناک دانست و گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد از ابتدای سالجاری تاکنون شاهد کشف 24 تن انواع موادمخدر هستیم که این میزان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش 99 درصدی را نشان می دهد. فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به تماس های مردمی با پلیس 110 در خصوص برخورد با
منتشر کننده تصاویر خصوصی در یزد دستگیر شد/خودروی ماکسیما با 683 کیلو موادمخدرمتوقف شد!!
122 کیلو حشیش کشف شد. این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه سوداگران مرگ این محموله سنگین موادمخدر را از شرق کشور بارگیری و قصد انتقال به پایتخت را داشتند خاطرنشان کرد: قاچاقچیان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند. فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه تصریح کرد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، در دستور کار ماموران پلیس این استان بوده و با برنامه ریزی های انجام شده در این
بهانه دست بداندیشان ندهیم
/> آذری ها صف خود را از فرصت طلبان جدا کردند فرمانده ناجا گفت: مسؤولان مربوط خیلی بهنگام و خوب در رابطه با توهین انجام شده به آذری زبانان موضعگیری کردند و برخورد لازم را انجام دادند. سردار حسین اشتری افزود: خوشبختانه قاطبه شرکت کنندگان در تجمعات اخیر همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند، ولی متأسفانه شماری افراد فرصت طلب به قصد سوءاستفاده از این وضعیت بودند که با هوشیاری و بصیرتی که
"کلیک دزدی"، روش جدید مجرمان سایبری/جلب همراهی مردم، راهبردی مطمئن و اثربخش در پیشگیری از سرقت است
جلب همراهی مردم، راهبردی مطمئن و اثربخش در پیشگیری از سرقت است یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: فرمانده انتظامی استان یزد گفت: جلب همراهی و مشارکت مردم در حوزه امنیت اجتماعی، راهبردی مطمئن و اثربخش در پیشگیری از سرقت است. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار "ایرج کاکاوند" در کمیسیون پایش پلیس این استان ضمن اشاره به کاهش 14 درصدی سرقت در سطح استان گفت: کاهش جرایم به
افزایش 86 درصدی کشفیات موادمخدر در یزد// مبارزه با سوداگران مرگ در دستور کار است/افزایش 138 درصدی کشفیات ...
افزایش 138 درصدی کشفیات سوخت قاچاق در یزد یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: فرمانده انتظامی استان یزد از افزایش 138 درصدی کشفیات سوخت قاچاق توسط ماموران پلیس این استان خبر داد. سردار "ایرج کاکاوند" گفت: در اجرای برنامه های عملیاتی از پیش تعیین شده در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و همچنین به منظور پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، تیم های عملیاتی پلیس این
64هزار لیتر سوخت قاچاق به مقصد نرسید/ دستگیری 2 سارق با 700 کیلو پسته سرقتی در اردکان
دستگیری 2 سارق با 700 کیلو پسته سرقتی در اردکان یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: ماموران پلیس شهرستان "اردکان" استان یزد با تلاش شبانه روزی خود دو سارق حرفه ای را هنگام فروش 700 کیلو پسته سرقتی دستگیر کردند. به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: فرمانده انتظامی شهرستان اردکان گفت: با توجه به دریافت خبرهایی مبنی بر سرقت های متعدد از شرکت های پسته این شهرستان، برنامه ریزی
سارقی که با تاکسی سرقت می کرد!!!!/"آکسور" با 23 تن برنج قاچاق توقیف شد
"آکسور" با 23 تن برنج قاچاق توقیف شد یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: ماموران پلیس شهرستان "خاتم" استان یزد یکدستگاه تریلی بنز "آکسور" را با 23 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال شناسایی و توقیف کردند. به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: سرهنگ "علیرضا صالحی" فرمانده انتظامی شهرستان خاتم درباره این خبر گفت: ماموران پلیس این شهرستان روز گذشته هنگام
ایران در گلستان
خون دریافت شود. هادی کیادلیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : میانگین چوب تولیدی رویشگاه های جنگلی شمال کشور در گذشته در هر هکتار حدود 600 متر مکعب بود که اکنون به حدود 300 مترمکعب رسیده است . وی ادامه داد : در صورت جلوگیری نکردن از این روند، مشکلی که برای دریاچه ارومیه رخ داد در جنگل های شمال نیز رخ خواهد داد . * وام 60میلیونی خرید مسکن برگشت نخورده است
سجده شکر نیروهای مقاومت بعد از شکست محاصره فرودگاه استراتژیک کویرس در حلب
: بحران سوریه فقط مشکل این کشور نیست، بلکه بحران جهانی و فراگیر است، اما متاسفانه مبارزه با این بحران تنها بر دوش مردم و مسئولان سوریه سنگینی می کند. ابراهیمی در ادامه موضع گیری صریح خود نسبت به آمریکا گفت: کشورهایی نظیر ایران و روسیه از حکومت سوریه حمایت می کنند، اما غربی ها و به خصوص آمریکا نظر دیگری دارند. وی این را هم گفت که مداخله آمریکا در سوریه پیامدهای بدی برای این کشور و کل منطقه داشته
در اختتامیه جشنواره نشریات دانشجویی چه گذشت؟
را داشتند امروز انحتاط فرهنگی نسل جوان را در دستور کار خود قرار دادند مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران نیز در این مراسم، گفت: این برنامه در حالی برگزار می شود که عصر شهدای کربلا و یاد سرور و سالار شهیدان بار دیگر در ماه پرفضیلت محرم جان عاشقان را سرشار کرده است. وی با اشاره به قیام امام حسین (ع) و واقعه کربلا گفت: زینب (س) در کربلا و در بین آن نیزه شکسته ها چه دیده بود
تحرکات ضدانقلاب را بی پاسخ نگذاشته ایم
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سرتیپ حسین اشتری دیروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آموزشی ولی عصر(عج) تبریز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان مربوطه خیلی به موقع و خوب در رابطه با توهین انجام شده به آذری زبانان موضع گیری کردند و برخورد لازم را انجام دادند. وی افزود: خوشبختانه قاطبه شرکت کنندگان در تجمعات اخیر همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند ولی متأسفانه تعدادی افراد سودجو و فرصت
اکیپهای ویژه پلیس راه در گردنه های صعب العبور کرمان مستقر شدند
سرهنگ علی رضایی در گفتگو با مهر اظهارداشت: هم اکنون بارندگی در تمام راههای استان کرمان در حال انجام است و با توجه به سرد شدن هوا سطح جاده ها لغزنده شده است به همین دلیل از راننده ها می خواهیم نهایت دقت را در رفت و آمد در جاده انجام دهند. وی با اشاره به افت ناگهانی دمای هوا در استان و احتمال یخ زدگی جاده ها به راننده ها تاکید کرد زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و با رعایت نکات ایمنی در
بحث های داغ در نمایشگاه مطبوعات
این گزارش نگاهی به سرخط اصلی خبرها و همچنین نوشته های سرمقاله نویسان و نویسندگان روزنامه های امروز چهارشنبه 20 آبان 1394 خورشیدی انداخته و مهم ترین موضوع های مورد توجه این روزنامه ها را بررسی کرده است. *** حضور چهره های سیاسی در غرفه های داغ خبر روزنامه ی اعتماد در گزارش صندلی های داغ در مصلا می نویسد: روز چهارم نمایشگاه مطبوعات رمق بیشتری داشت. در میان جمعیت بازدیدکنندگان
نیروی انتظامی توهین به مردم آذربایجان را محکوم می کند
سفری داشته باشیم، میزان وقوع جرم نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته و میزان کشفیات 40 درصد افزایش یافته است. وی خاطرنشان کرد: در مجموع اقدامات مناسبی با همراهی مردم و تلاش نیروهای انتظامی در سطح استان انجام گرفته است. فرمانده نیروی انتظامی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت مرز های ایران، بیان داشت: با همانگی خوب نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و ارتش تمامی مرزهای کشور
کارخانه های زرند در حال رفع آلایندگی و بوی بد خود هستند
درشهرستان زرند نیروگاه 33 مگاواتی در حال ساخت است و همچنین قراداد احداث یک نیروگاه 500 مگاواتی نیز منعقد شده است. وی بیان کرد: همچنین احداث یک نیروگاه 100 مگاواتی خورشیدی در شهرستان زرند در دست مطالعه است. وی تصریح کرد: ما زرند را به عنوان شهر پایلوت سبز و پاک در کشور معرفی کرده ایم که اگر زرند در این امر موفق شود شهرها و استان های دیگر نیز در این خصوص اقدام می کنند.
55 درصد دستگیر شدگان استان مرکزی را بیکاران تشکیل می دهند
مردم و مسئولان مرتبط است. وی در خصوص برخی تجمعات کارگری نیز گفت :این مسئله باید ریشه یابی شود زیرا 52 کارخانه مشکل دار در سطح استان وجود دارد و نیروی انتظامی این مشکل را بررسی و به مقامات مربوطه اطلاع رسانی کرده است. فرمانده انتطامی استان مرکزی در پاسخ یکی از حاضران در خصوص وضعیت قاچاق کالا بیان کرد: استان مرکزی محل عبور کاروانهای قاچاق به دیگر نقاط کشور است و امسال 88 میلیارد ریال انواع