شنبه ۰۲ تیرساعت ۰۷:۰۷Jun 2024 22
جستجوی پیشرفته

خبرهای اقتصادگردان 20 آذر 1396 - eghtesadgardan.ir

اقتصادگردان 19 اردیبهشت 1396 اقتصادگردان 7 خرداد 1396 اقتصادگردان 31 تیر 1396 اقتصادگردان 31 مرداد 1396 اقتصادگردان 31 شهریور 1396 اقتصادگردان 30 مهر 1396 اقتصادگردان 1 آبان 1396 اقتصادگردان 2 دی 1396 اقتصادگردان 1 بهمن 1396 اقتصادگردان 1 اسفند 1396 اقتصادگردان 1 آذر 1396 اقتصادگردان 2 آذر 1396 اقتصادگردان 3 آذر 1396 اقتصادگردان 4 آذر 1396 اقتصادگردان 5 آذر 1396 اقتصادگردان 6 آذر 1396 اقتصادگردان 7 آذر 1396 اقتصادگردان 8 آذر 1396 اقتصادگردان 9 آذر 1396 اقتصادگردان 10 آذر 1396 اقتصادگردان 11 آذر 1396 اقتصادگردان 12 آذر 1396 اقتصادگردان 13 آذر 1396 اقتصادگردان 14 آذر 1396 اقتصادگردان 15 آذر 1396 اقتصادگردان 16 آذر 1396 اقتصادگردان 17 آذر 1396 اقتصادگردان 18 آذر 1396 اقتصادگردان 19 آذر 1396 اقتصادگردان 20 آذر 1396 اقتصادگردان 21 آذر 1396 اقتصادگردان 22 آذر 1396 اقتصادگردان 23 آذر 1396 اقتصادگردان 24 آذر 1396 اقتصادگردان 25 آذر 1396 اقتصادگردان 26 آذر 1396 اقتصادگردان 27 آذر 1396 اقتصادگردان 28 آذر 1396 اقتصادگردان 29 آذر 1396 اقتصادگردان 30 آذر 1396 
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۱۰:۳۰    
وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد ساخت 6 هزار و 800 دستگاه واگن باری با روس ها داریم که بخش اعظم آن، در ایران ساخته می شود.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۲۱:۲۳    
به نظر می رسد تبدیل تکنولوژی برای ارائه نسل های بالاتر تلفن همراه قطعی مکالمات و کاهش کیفیت ارتباطات را به همراه داشته و به همین دلیل وزیر ارتباطات پیشنهاد رایگان شدن مکالمات زیر 10 ثانیه را برای ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۲۰:۴۱    
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که آینده امیدبخشی را در حوزه صنعت مشاهده می کنیم، گفت: صنعت فولاد کشور در حال طی کردن روند رو به رشدی است و در ایجاد ظرفیت های جدید و تولید موفق بوده است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۲۰:۴۱    
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با حذف ویزا سرمایه گذاران می توانند نیروهای تخصصی موردنیاز خود را به سهولت وارد این منطقه کنند.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۲۰:۳۸    
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: کارخانه فولاد کاوه خرمشهر طی سه سال و چند ماه اجرایی شد و به بهره برداری رسید.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۲۰:۳۲    
مدیرعامل بیمه نوین از رشد 27 درصدی این شرکت، بدون احتساب بیمه شخص ثالث طی هشت ماهه نخست سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۹:۵۶    
در اوایل دهه 60 که تدریس علم اقتصاد را در دانشگاه های ایران شروع کردم، همیشه وقتی می خواستم دوران دهه 40 را توضیح دهم، برای خودم واقعا این پرسش مطرح می شد که در دهه 40 چه اتفاقی افتاده است
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۸:۱۷    
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه متوسط عمر ساختمان های درمانی کشور 100سال است، گفت: سالانه حدود 39 میلیارد دلار صرف هزینه های حوادث می شود که 6/48 از تولید ناخالص ملی است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۷:۴۷    
شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو) در دومین دوره از گردهمایی خودروهای سفارشی خود این بار میزبان اچ30 کراس سواران تهرانی خواهد بود.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۷:۴۷    
پروژه پل های غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور 45متری شهید باقری دیروز صبح طی مراسمی با حضور محمدعلی نجفی، شهردار تهران آغاز شد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۷:۳۲    
معاون دفتر راهبری و هدایت طرح های بازآفرینی شهری شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: از یک هزار و 243شهر کشور 544 شهر دارای بافت فرسوده هستند.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۷:۱۷    
یک مقام مسوول در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده یی با بیان اینکه بسیاری از یدک کش ها و تریلرها در کارگاه های زیرپله یی متفرقه غیرصنعتی ساخته می شوند ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۶:۴۷    
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری از خرید 60دستگاه نمک پاش هوشمند طبق استانداردهای بین المللی از تولیدکنندگان داخلی خبر داد و گفت ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۶:۳۲    
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده یی از صرفه جویی ارزی، انرژی و زمان با حذف فیزیکی بارنامه و صدور الکترونیکی آن از خرداد 97 خبر داد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۵:۴۷    
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین، با بیان اینکه افزایش مناطق آزاد، کشور را به آبکش تبدیل می کند، گفت: نباید دوباره حفره هایی برای دور زدن قانون، ایجاد کرد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۴:۴۷    
بیژن نامدارزنگنه درباره آخرین وضعیت پرونده صادرات گاز ایران به امارات گفت: با هماهنگی هایی که انجام شده، بیش از یک سال است که اعلام کرده ایم آماده صدور گاز به امارات طبق قرارداد هستیم.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۴:۱۷    
محمد پرورش مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: مصرف متوسط یک خانوار تهرانی حدود 20 مترمکعب در ماه است که با کاهش 10درصدی مصرف آب، معادل 120میلیون مترمکعب که مصرف سالانه دو استان است، صرفه جویی خواهد شد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۲:۲۶    
جوایز ویژه قرعه کشی مرحله سی و هشتم حسابهای قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران در مراسمی با حضور جمعی از مدیران ارشد بانک به برندگان اهدا شد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۲:۲۳    
هفتمین دوره بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری امروز (سه شنبه) با حضور ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی و علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی آغاز شد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۲:۱۷    
رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به ریزش بیمه قالیبافان کشور گفت: در سال های اخیر با افزایش تعداد مشمولین و کاهش تخصیص اعتبارات ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۰:۲۹    
بانک صادرات ایران طی شش ماه اول سال 96 در استان لرستان با اعطای بیش از 10 هزار فقره تسهیلات به ارزش قریب به 2850 میلیارد ریال، تاثیر جدی در حمایت از تولید، افزایش اشتغال ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۰:۲۶    
سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اسامی بزرگترین شرکت های بورسی و فرابورسی از نظر تعداد سهامدار در پایان آبان سال ماه 96 را اعلام کرد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۰:۲۶    
بیش از 38 میلیون کیلووات ساعت در بازار برق بورس انرژی معامله شد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۰:۲۳    
بر اساس داده نمایی لایحه بودجه 97 کل کشور 70 درصد از مصارف بودجه سال آینده در بخش جبران خدمات کارکنان و رفاه اجتماعی پیش بینی شده است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۳:۲۰    
NFC فناوری ارتباط و انتقال اطلاعات از فاصله نزدیک است که با توجه به افزایش روزافزون تعداد گوشی ها مجهز به این فناوری کاربردهای متعددی پیدا کرده که یکی از آنها ارائه کارت ویزیت و بروشور است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۳:۲۰    
معاون رییس جمهور با اشاره به دو طرح اندوخته بانوان مهر ایران و اندوخته خانواده مهر ایران بانک قرض الحسنه مهر ایران، این طرح ها را همراستا با رویکرد دولت در توان افزایی زنان دانست.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۳:۱۷    
عضو هیأت مدیره و رئیس کمیته حمل ونقل بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از نهایی شدن متن های قراردادی بانک های ایران و جمهوری آذربایجان برای تأمین مالی راه آهن رشت – آستارا خبر داد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۳:۱۷    
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به رفع مشکل 98 درصد سپرده گذاران موسسات غیر مجاز ،گفت: این سپرده گذاران یا تسویه حساب کرده اند یا تا آخر آذرماه این اتفاق می افتد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۳:۱۴    
استادیار پژوهشگاه بین المللی زلزله با بیان این که زلزله 21 آبان کرمانشاه علاوه بر شهرهای ایران در شهرهای اربیل، نجف و کربلا نیز احساس شد، بر لزوم به روزرسانی استانداردهای ساخت وساز تاکید کرد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۳:۱۱    
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس از افتتاح رسمی فرودگاه جاسک خبر داد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۳:۱۱    
قائم مقام شرکت صانیر و وزیر زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان آخرین وضعیت همکاری های دو کشور به ویژه در حوزه انتقال برق و گاز مورد بررسی قرار دادند.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۳:۰۸    
نشست اقتصاد مطبوعات چاپی در عصر دیجیتال در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۳:۰۸    
بانک های مرکزی اندونزی، مالزی و تایلند به منظور کاهش اتکا به دلار آمریکا، چارچوبی را برای افزایش تسویه مستقیم مبادلات با استفاده از ارزهای ملی خود ایجاد کردند.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۳:۰۸    
رئیس کمیته حمل و نقل بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از اتصال راه آهن سراسری کشور به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خبر داد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۳:۰۵    
کویت بخیت الرشیدی را که مدیریت واحد پالایش بین المللی این کشور را بر عهده داشت، به عنوان وزیر نفت جدید خود منصوب کرد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۳:۰۵    
معاون اول رییس جمهور با تقدیر از استفاده از تکنولوژی تمام ایرانی در فرآیند تولید آهن اسفنجی شادگان، آن را افتخار و توانمندی بزرگی دانست.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۲:۵۳    
رییس انجمن سنگ آهن ایران به کاهش 14 میلیون تنی صادرات سنگ آهن دانه بندی شده طی چهار سال گذشته اشاره و پیش بینی کرد که صادرات این محصول در سال 1398 به دلیل مصرف مازاد آن در تولید کنسانتره متوقف شود ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۸:۳۸    
محورهای همایش شامل کسب و کار، خدمات پرداخت، نوآوری، فناوری نظارتی، امنیت و هوشمندی شش محور هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۸:۳۵    
قائم مقام بانک ملت با تاکید بر اینکه، فناوری های نوین دریچه جدیدی برای مشارکت بانک ها با فین تک ها و استارتاپ هاست ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۶:۴۲    
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از گشایش یک میلیارد و 800 میلیون یورو تامین مالی چین و گشایش اعتبار برای طرح های معدنی و صنایع معدنی ایران خبر داد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۶:۳۹    
نشست هم اندیشی مدیران و روسای شعب بانک مهر اقتصاد استان ایلام با حضور معاونین فن آوری اطلاعات و ارتباطات، مالی و مشاور مدیر عامل بانک برگزار شد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۶:۳۹    
رئیس مرکز ملی فرش ایران از افزایش 31 درصدی صادرات فرش دستباف کشور طی هشت ماهه امسال به 80 کشور دنیا خبرداد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۶:۳۶    
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، پیرو تصویب افزایش سرمایه دو مرحله ای در مجمع فوق العاده سال گذشته، برنامه افزایش سرمایه 33 درصدی را اعلام کرد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۶:۳۳    
اوراق گواهی سپرده عام با نرخ سود علی الحساب 16 درصد سالانه از تاریخ 22 آذرماه در شعب بانک تجارت سراسر کشور به فروش می رسد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۶:۳۰    
حراج سکه در بانک کارگشایی طی دو هفته گذشته به خوبی موجب کنترل نرخ سکه در بازار شده است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۶:۳۰    
بانک ملی ایران در هشت ماه نخست امسال 631 میلیارد ریال از املاک مازاد ملکی و تملیکی خود را تعیین تکلیف کرده است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۶:۲۴    
رئیس شورای شهر رشت از اعلام آمادگی این شورا در خصوص افزایش تعاملات با بانک شهر خبر داد و گفت:امیدواریم تعاملات مجموعه مدیریت شهری کلان شهر رشت و بانک شهر در آینده بیشتر شود.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۶:۲۱    
همتی استاندار هرمزگان از بانک صنعت و معدن به خاطر پرداخت تسهیلات و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قدردانی کرد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۶:۰۳    
در آبان ماه سال 1396 درکل کشور بالغ بر 9.6 میلیون فقره چک به ارزشی بیش از 615 هزار میلیارد ریال مبادله شد که از این تعداد، حدود 1 ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۴:۱۶    
آبفای استان تهران تفاهم نامه ای با دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران در زمینه های حرفه ای و آموزشی حوزه مدیریت آب و فاضلاب امضا کرد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۴:۱۳    
مدیرکل سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گرفته، گفت: آلمان ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۴:۱۰    
در سومین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل توانست تا نیمه کانال 91 هزار واحدی بالا رود، امروز روند قیمت سهم های خودرویی عمدتا افزایشی ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۴:۱۰    
دلار که روز گذشته به بالاترین نرخ سال 96 رسید، امروز مقداری کاهش یافت. اما در مقابل هر گرم طلای 18 عیار با تکیه بر روند صعودی طلای جهانی، به 128 هزار و 846 تومان رسید.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۴:۱۰    
رییس فرودگاه جهرم، از آغاز پروازهای جهرم به تهران از چهارشنبه 22 آذر خبر داد و گفت: براساس اعلام ایران ایر، پروازهای جهرم به تهران هر هفته شنبه ها و چهارشنبه ها انجام می شود.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۴:۰۷    
معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری کشور اعلام کرد که سازمان راهداری با 14 هزار نیرو و 9000 دستگاه در طرح زمستانه امسال حضور دارد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۴:۰۴    
شرکت گوگل فهرستی از ساعت های هوشمندی که نسخه به روزرسانی جدید سیستم عامل اندروید اوریو 8.0 را به صورت رسمی دریافت خواهند کرد، منتشر کرده است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۴:۰۱    
دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی از تعیین ارز 3500 تومانی در بودجه 1397 و همچنین چند برابر شدن عوارض خروج از کشور صریحا انتقاد کرد و گفت: دو نرخی بودن ارز ریشه فساد است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۴:۰۱    
مدیر کل بیمه مرکزی با انتقاد از روند فعلی پیشگیری نکردن از حوادث، تاکید کرد ادامه این روند برای کشور مقدور نیست.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۵۸    
وزیر انرژی امارات متحده عربی در اظهاراتی عنوان کرد تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک قصد دارند استراتژی خروج از توافق کاهش تولید جهانی نفت را در ژوئن اعلام کنند.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۵۲    
شرکت "چاینا تری گورجس نیوانرژی" در پروژه ای به ارزش یک میلیارد یوان (151 میلیون دلار) در حال ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان در استان آن هوئی چین است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۴۹    
بر اساس اعتبار طرح تملک دارایی های سرمایه لایحه بودجه سال 97، قرار است برنامه توسعه امور برق در کشور تا سال 1400 مجموعا با اعتبار 9015 میلیارد تومان اجرایی شود که از این میزان تا قبل از برنامه پنجم ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۳۷    
یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است: بحث افزایش نرخ عوارض خروج از کشور نه تنها کارایی مثبتی در این صنعت نخواهد داشت که حتی با سیاست های کلان صنعت هوایی در تضاد است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۳۷    
مدرس دانشگاه تهران با بیان اینکه در سال 2016 شرکت های آمازون و سامسونگ حدود 30 میلیارد دلار هزینه تحقیق و توسعه داشته اند گفت ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۳۴    
وزیر نفت کویت اعلام کرد اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت شامل روسیه در صورت متعادل شدن بازار تا ژوئن، ممکن است به توافق کاهش تولید پایان دهند.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۲۸    
تحلیلگران بر این باورند که کره شمالی از افزایش محبوبیت و ارزش ارز دیجیتالی بیت کوین سود و پول زیادی را به دست آورده است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۲۵    
بالاخره اپلیکیشن مخصوص فیلم و سریال آمازون پرایم برای دارندگان تلویزیون اپل (اپل تی وی) منتشر شد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۲۲    
طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی نزدیک به پایین ترین قیمت چهار ماه اخیر ثابت ماند و به دلیل انتظارات برای افزایش نرخ های بهره آمریکا که دلار را تقویت کرد فاقد روند صعودی بود.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۱۹    
قیمت های نفت روز دوشنبه در واکنش به افزایش بیشتر دکل های حفاری نفت آمریکا که ممکن است تلاش های اوپک برای متعادل کردن بازارها را تضعیف کند، کاهش یافت.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۱۶    
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از احتمال تغییر سایت بن رو در صورت عدم مشارکت سهام داران زیرمجموعه سایپا برای استفاده از ظرفیت شرکت رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد و گفت ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۱۳    
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با تشریح نتایج سفر چهار روزه به مسکو گفت: کارگروه پارلمانی ایران و روسیه که ذیل گروه دوستی پارلمانی دو کشور تشکیل شد، هر دو ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۱۰    
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس از شفافیت لایحه بودجه 97 استقبال خواهد کرد و تلاش می کند این شفافیت شامل همه بخش ها شود.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۰۷    
رئیس سازمان برنامه و بودجه می گوید حدود40 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی شناسایی شده که البته پرداخت نمی کنند و طبق قانون معاف هستند ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۳:۰۴    
وزیر نفت عراق اظهار کرد قراردادی که با تهران برای سوآپ حداکثر 60 هزار بشکه در روز نفت تولید شده در میدان نفتی کرکوک با نفت ایران منعقد شده برای مدت یک سال است و می تواند تمدید شود.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۵۸    
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که دولت در لایحه بودجه 97، 23 هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته که در صورت تصویب پیشنهاد دولت ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۴۹    
گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که مجرمان سایبری و هکرها با دسترسی به یک پلتفرم بزرگ ارز دیجیتالی بیت کوین بیش از 70 میلیون دلار را هک کرده و به سرقت برده اند.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۴۹    
وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) باز هم اقدام به سانسور گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی کرده و این بار جداول مقایسه کیفی خودروهای داخلی را از گزارش منتشره حذف کرده است تا رسانه ها و به تبع آن ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۴۶    
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیشنهاد دولت برای افزایش عوارض خروج از کشور از 75 به 220، 330 و 440 هزار تومان به ازاء تعداد سفرها مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار می گیرد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۴۶    
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید می گوید در لایحه بودجه سال 1397، رقمی معادل 18 هزار میلیارد تومان از محل منابع حاصل از صرفه جویی و هدفمندی یارانه ها به تولید و اشتغال اختصاص یافته است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۴۳    
محققان یکی از شرکت های فناور کشور دستگاهی را برای کاهش و کنترل میزان روشنایی لامپ ها عرضه کردند که قادر به صرفه جویی 25 درصدی در مصرف انرژی می شود.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۴۳    
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: بنده بعید می دانم ردیف بودجه مربوط به عوارض خروج از کشور در کمیسیون های تخصصی و کمیسیون تلفیق بودجه به شکلی که دولت پیشنهاد داده است، تصویب شود.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۴۰    
رئیس سابق اتحادیه املاک گفت: اگر نرخ دلار به روند صعودی خود ادامه دهد قطعا با جهش قیمت مسکن مواجه خواهیم شد؛ مگر این که دولت تدابیری برای کنترل نرخ ارز و طرح های خود از جمله مسکن اجتماعی اتخاذ کند.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۳۷    
یک عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که تحول اساسی در بودجه 97 اتفاق افتاده است گفت: باید برای اجرای برنامه های دولت جهت رفع فقر مطلق همه ارکان حاکمیت دست به دست هم دهند.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۳۷    
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در کنار ارتقاء کیفیت تولید خودرو در راستای کاهش مصرف سوخت، کیفیت و استاندارد بنزین نیز باید افزایش یابد ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۳۴    
با وجود فراگیر شدن رایانه ها و تلفن های همراه در همه جای جهان اما هنوز هستند کسانی که علاقه دارند تا با روش قدیمی مطالب مورد نظر را با دست خط خود ذخیره کنند.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۳۱    
پذیرش تدریجی ارزهای دیجیتالی ممکن است سبب شود برخی از کشورهای تولیدکننده نفت مانند روسیه در معاملات نفتی به جای دلار آمریکا از ارزهای دیجیتالی استفاده کنند.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۳۱    
بانک مرکزی آمریکا در حالی که هنوز به نرخ تورم هدف گذاری شده خود دست نیافته است، انتظار می رود هفته جاری نرخ بهره را برای سومین بار در سال میلادی جاری افزایش دهد.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۲۸    
بعد از اثرات مخربی که مسکن مهر بر اقتصاد کلان گذاشت، دولت یازدهم و دوازدهم آن را کنار گذاشت تا از دخالت مستقیم در تولید مسکن امتناع کند ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۲۸    
در حالی که کسب وکارهای مختلف برای تبلیغات خود راه هایی مانند ارسال پیامک از شماره های شخصی و ثابت را برگزیده بودند، اکنون با راه اندازی سامانه 195 ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۲۵    
یک کارشناس بازار کار بر لزوم تامین منابع بسته اشتغال فراگیر تاکید کرد و گفت: دولت قبل از اجرای بسته اشتغال فراگیر، دغدغه امنیت شغلی نیروی کار را برطرف کند.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۲۲    
محققان یکی از شرکت های دانش بنیان کشور سامانه خدمات بانکی نابینایان را عرضه کردند که با استفاده ورودی و خروجی بریل نابینایان بدون حضور همراه قادر به تکمیل فرم های خدمات بانکی از قبیل افتتاح حساب ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۲۲    
با وجود اینکه راه اندازی بورس ارز از سال ها قبل در اقتصاد ایران مطرح شده و آذر سال 1394نیز شورای عالی بورس راه اندازی بازار آتی ارز را به تصویب رسانده است ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۱۹    
حدود شش ماه از باز شدن دروازه های قطر پس از بحران به وجود آمده میان این کشور با عربستان، به سوی کشورهای منطقه به ویژه ایران می گذرد ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۲:۱۶    
لایحه بودجه سال 1397 در کنار تمام گزینه های قابل اتکایی که برای توسعه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته، در حوزه کمک های صندوق توسعه ملی نیز رقمی قابل توجه را برای توسعه این بخش در نظر گرفته است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۰:۳۰    
یکی از مهم ترین گزاره های توسعه پایدار در هر ساختار قوام یافته یی در تجارت دریایی متبلور می شود؛ بنابراین دریاها و اقیانوس ها نقشی پررنگ در توسعه اقتصاد هر کشوری که قصد دارد مرزهای پیشرفت و ترقی را ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۰:۰۳    
رونق گردشگری یکی از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی بود، صنعتی که بنابر اعلام مسوولان قرار است تا سال 1404، تعداد 20 میلیون گردشگر را به ایران سرازیر کرده و 5میلیون شغل ایجاد کند.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۹:۰۰    
محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه بررسی ها نشان داد که برای تکمیل خطوط فعلی مترو یعنی از خط یک تا هفت نیازمند 22هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم ...
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۸:۴۸    
براساس جدیدترین گزارش بانک جهانی، رتبه ایران در شاخص ورشکستگی از 156 در سال 2017 به 160 در سال 2018 تنزل پیدا کرده است.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۸:۰۰    
صندوق های بازنشستگی یکی از مهم ترین بازیگران اقتصاد ایران به حساب می آیند که در حال حاضر به عنوان یکی از اصلی ترین بحران های کشور از آنها یاد می شود.
اقتصادگردان   ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۱:۰۶    
روز یک شنبه 19 آذر 96 در شرایطی که نرخ هر اونس در بازار جهانی در سطح 1284دلار ثابت مانده، نرخ دلار در بازار آزاد افزایش یافت و در نتیجه نرخ طلا و سکه نیز افزایش یافته است.