سایر منابع:
سایر خبرها
گزارشی خواندنی از اعتراف هنرپیشه های مشهور/کاش این نقش را بازی نمی کردم
داستان این اپیزود به دست آورم، برای همین با پژمان بازغی تصمیم گرفتیم فقط بازی کنیم تا فیلم برداری تمام شود. با این که با تمرین زیاد مخالفم اما چندین جلسه تمرین رفتم و حتی نقش مقابل من 3 بار عوض شد ولی خیلی خوشحالم که دانشجو کنار گذاشته شد . پشیمانی کارشناسانه مهران مدیری پس از بازی در دایره زنگی اعلام کرد: دایره زنگی فیلمی نشد که فکر می کردم. شاید خانم بخت آوراز نظر خودشان فیلم ...
چرا از برخی هنرجویان سینما سوء استفاده می شود؟
چطور می شود امین تارخ با این کارنامه قابل اعتنا و غبطه برانگیز، در سال های اخیر در سینما غایب است؟ پیشنهادها نازل است یا دُزِ وسواس و گزیده کاری را خیلی بالا برده اید؟ من تا اواخر دهه 80 کار سینمایی داشتم و کارهای تلویزیونی را هم که در دهه 90 و تا همین مدتی پیش داشته ام، اما واقعیت این است که بیش از 12 فیلم و حداقل 22 سریال تلویزیونی در این سال ها به من پیشنهاد شده، ولی هیچ کدام مرا به قبول پیشنهادها ترغیب نکرده است. سن آدم که بالا می رود، سختگیرتر هم می شود. اگر بنا را بر کار با کارگردانان صاحب نام و فیلمسازان جوان موفق بگذاریم که این اتفاق برای من افتاده است و نتیجه هم کارهای قابل قبولی شده. بعضی اوقات آدم دلش می خواهد زیر حد توان خودش حرکت نکند. پس در این موضوع، به جای نرمشی که در زندگی به خرج می دهید، سختگیری می کنید؟ آن نرمش، شخصیتی است، اما این یک سختگیری حرفه ای است. اتفاقا وقتی سن یک هنرمند بالاتر می رود، مردم توقع بیشتری از او دارند. یعنی اگر شما در فیلم و سریالی بازی کنید که سطح آن پایین باشد، مردم علنا گله می کنند. آنجاست که از دست یک بازیگر، فقط گریه برمی آید. اهل هنر، دلشکستگی مردم را طاقت نمی آورند. چرا در سینمای ما برای بازیگرانی که پا به دهه های 60، 70 و بالاتر می گذارند، نقش مناسبی نوشته نمی شود؟ در حالی که می بینیم آل پاچینوی 76 ساله دنی کالینز بازی می کند و رابرت دنیروی 72 ساله در جوی ، یک مکمل عالی است و ... دست روی نکته ای گذاشتید که برای بازیگرانی به سن ما آزاردهنده است. البته مقایسه ما با بازیگران هالیوود، قیاس مع الفارق است، اما در یک نقطه می توانیم وجه مشترک داشته باشیم و آن هم این است که متوقع هستیم نقش درخوری برای همنسلان ما وجود داشته باشد. آدم شاهد است که در سینمای جهان، نقش برای جک نیکلسن نوشته می شود که فیلم درباره اشمیت را بازی کند؛ یعنی نقش به نوعی از احساسات شخصی این بازیگر در نوشتار و اجرا، نشأت و بهره گرفته است. آنجا با نقش هایی که برای داستین هافمن، رابرت دنیرو، مریل استریپ و دیگر بازیگران می نویسند، این امید به بازیگران میانسال و کهنسال داده می شود که بازنشستگی به معنای ازکارافتادگی نیست. یا دنی کالینز را برای آل پاچینو می نویسند تا سندهایی از او در سنین مختلف به یادگار بماند. دوست و همکار شما، آنت بنینگ 58 ساله هم در این فیلم بازی خوبی می کند. (می خندد) بله، چند سال پیش او به همراه برخی اعضای آکادمی اسکار به ایران و به کارگاه بازیگری ما آمد و به قول خودش از این فضا و جدیت امر آموزش لذت برده بود. بنینگ هیچ وقت بازیگر خارق العاده ای نبوده، اما شناخته شده و محبوب بود، ولی وقتی بعدا به آمریکا رفتم، دیدم در یک نمایش، نقش مده آ را بازی می کند. همه بلیت ها پیشفروش شده بود و نشان می داد مردم هنوز او را پیگیری می کنند. به هر حال این حسرت برای من و همنسلانم در اینجا وجود دارد. در ایران باید یک دهه بگذرد تا برای آقای علی نصیریان، نقشی مثل حاج یونس فتوحی در میوه ممنوعه نوشته شود. من نمی گویم تعداد نصیریان ها زیاد است، اما در هم نسل های ایشان و من بازیگران بسیار شایسته ای مثل مهدی هاشمی، سعید پورصمیمی، داریوش فرهنگ، مسعود رایگان و... هستند، واقعیت این است که حساسیتی وجود ندارد. دلم می خواهد این حساسیت زنده شود. باید بدانیم که وقتی سن بالا می رود، تجربه حرفه ای هم بیشتر می شود و اتفاقا باید در این زمان، بهره برداری بیشتری از بازیگران باتجربه صورت بگیرد. واقعا نقش هایی که به ما پیشنهاد می شود، پیچیده و جذاب نیست که آدم دلش بخواهد کار کند. شما از آن بازیگرانی نیستید که حالا برویم سر کار ببینیم چه می شود؟ خیلی از بازیگران از ترس بیکاری، ریسک حضور در کارهای ضعیف را می پذیرند. مطلقا. برای این که من به هیچ وجه بیکاری ندارم یا خودم را با آموزش سرگرم می کنم یا در تولید و پر کردن کتاب های صوتی شرکت دارم یا سر تمرین تئاترهای دوستان می روم. به خاطر بیکاری یا ترس از فراموش شدن، پیشنهاد بازی در هر نقشی را قبول نمی کنم. سینمای امروز ایران، به لحاظ کیفیت بازی ها چه وضعیتی دارد؟ آیا قابل دفاع است؟ درباره کیفیت بازی ها با نوعی دودستگی مواجهیم؛ ما یک سری بازیگر تازه وارد داریم که بازیگری را در حد مدل بودن و اجرای شوی لباس تعریف می کنند و یک نگاه فشن طوری به بازیگری دارند. شما ببینید آقای نصیریان در همه مراسم ها و جشن ها و جشنواره ها، کت و شلوار رسمی و آراسته ای م ...
فصل طلاق هنرمندان + عکس
دلسوزانه حواشی زندگیم را به تن می خرید دوست داشتم خبری را بین شما طرفداران گرامی منتشر کنم. نزدیک به یک سالی است که از سرکار خانم آزاده صمدی جدا شده ام. خواهشی که از شما دارم موضوع متأسفیم، چرا؟ ، باب گفتگو، اظهارنظر و ... مختومه گردد و در پایان برای همه شما دوستداران عزیز آرزوی سلامت می کنم. آزاده صمدی آن زمان چیزی نگفت. نه نسبت به حرف و حدیث های مردم و نه درباره متنی که همسر سابقش نوشت اما ...
قسمت دوم برای حیوانات خانگی
به گزارش جام جم آنلاین ، کار تولید قسمت تازه این کمدی اکشن خانوادگی، از ماه آینده به صورت رسمی آغاز می شود. تهیه کنندگان فیلم از برایان لینچ نویسنده فیلم نامه نسخه اصلی دعوت کرده اند، تا کار نگارش فیلم نامه دومین قسمت آن را انجام دهد. به نوشته هالیوود ریپورتر، این فیلم نامه نویس قرار است فیلم نامه خود را تا یک ماه دیگر به کمپانی یونیورسال ارائه دهد. کریس رناد که ...
علی مسعودی دی جی کلانتری را می نویسد
شود برنامه اش از نود به صد برسد حتما از آن استفاده می کند و اگر هم از فرد ناراضی باشد ترجیح می دهد با آن کار نکند و این گونه تکلیفش را در رفاقت و همکاری روشن می کند. باتوجه به اینکه برنامه خندوانه و دورهمی از پرمخاطب ترین برنامه های این روزهای تلویزیون هستند وی درباره برنامه دورهمی گفت: من چند قسمت از برنامه دورهمی را دیده ام و به نظرم خیلی خوب بود و به اعضای آن تبریک می گویم. ...
برخی اسیر راحت طلبی می شوند
به گزارش جام جم آنلاین ، انسیه شاه حسینی یکی از کارگردانان زن سینمای ایران است؛ اولین کارگردانی که درباره دفاع مقدس و سال های جنگ فیلم ساخت. او از معدود زنانی است که با شروع جنگ به عنوان عکاس و خبرنگار به خوزستان رفت. دل و جرات زیادی دارد و از سختی ها نمی ترسد. تاکنون تلاش کرده آنچنان که دوست دارد، زندگی و کار کند. شاه حسینی این روزها دنبال سرمایه و بودجه برای ساخت فیلم به کودکان شلیک نکنید است. آخرین فیلمش (زیباتر از زندگی) را سال 90 ساخته و امیدوار است امسال بتواند فیلم جدیدش را مقابل دوربین ببرد. با شاه حسینی درباره زندگی هم صحبت شدیم. آدم چقدر باید جرات خطر کردن داشته باشد و ریسک کردن چه آسیب ها و چه محاسنی دارد؟ همه چیز برمی گردد به جهان بینی و تفکر آدمی که دنبال چه چیزی است. وقتی هدف مشخص باشد، به قله نگاه می کنی و جلو می روی و به این فکر نمی کنی که در مسیر رسیدن به قله سنگ وجود دارد، شاید چاه باشد و... برای کسی که راه خودش را در زندگی انتخاب کرده، هیچ مسیری سخت نیست. ریشه انتخاب، آگاهی است. برخی منتظر می مانند تا دیگران راه را به آنها نشان دهند، این گروه نمی دانند در زندگی چه می خواهند، روح آدم به راحت طلبی گرایش دارد برخی اسیر همین راحت طلبی می شوند، دنبال کنجی می گردند تا در آنجا راحت زندگی کنند. این گروه یا هیچ وقت به هدفشان نمی رسند یا زمانی می رسند که دیگر از آن لذت نمی برند. شما از اول هدفتان این بود که کارگردان شوید؟ من حرفی برای گفتن داشتم. قبل از این که کارگردان شوم، نویسنده بودم و رمان توپ چنار را هم نوشتم که از اولین دوره جایزه 20 سال ادبیات داستانی جایزه گرفت. اما احساس کردم قلم مرا اقناع نمی کند چون در آن دوره بُرد و مخاطب زیادی نداشت. همان زمان فیلمی کوتاه ساختم که در 20 کشور دنیا به نمایش درآمد و چند جایزه گرفت، به همین دلیل احساس کردم که سینما از ادبیات تاثیرگذارتر است. ادعا ندارم که سینماگر مولف هستم اما یکی از اهدافم این است که سینماگر مولف شوم چون حرف دارم برای گفتن. همه به من می گویند تو یک زن هستی چگونه فیلم جنگی می سازی. خداحافظ فرمانده را در هوای داغ تیر و مرداد خوزستان ساختم، از گرما و سختی ها نترسیدم. معتقدم باید هدف داشت و فقط به قله نگاه کرد. دنبال هیجان هم هستید؛ یکی از اولین خبرنگارانی بودید که به جبهه رفت؟ از بچگی به دنبال هیجان بودم. بچه بودم، همراه سگی که با من دوست شده بود، به جنگل می رفتم تا انجیر و آلوچه بچینم. معتقدم آدم ها برخی چیزها را به مرور زمان از محیط دریافت می کنند و بعضی چیزها در آنها ذاتی است و با این ویژگی ها به دنیا می آیند. به این ویژگی های درونی اعتقاد دارم. نترسیدن و عبور از سختی ها و موانع از ویژگی هایی است که از اول در درونم بود. بعضی خانم ها می گویند محدودیت ها و مشکلات برای پیشرفت آن قدر زیاد است که آنها نمی توانند در مسیر موفقیت قرار گیرند. همه اینها بهانه است. زن و مرد فرق ندارند بلکه مکمل یکدیگرند. مثل پنج انگشت دست. در زمان جنگ زنانی را دیدم که صد تا مرد هم به پای آنها نمی رسیدند اما در تهران مردانی بظاهر ضعیف را دیده ام که بهتر از ده زن کار می کنند. محدودیت نه برای زن وجود دارد نه برای مرد، همه چیز به تفکر و زاویه دید افراد بستگی دارد. شما گفتید می خواهید تبدیل به کارگردان مولف شوید؛ آن هم بعد از سال ها فعالیت در حوزه سینما هنوز هم برای خود چشم اندازی فراتر از آنچه هستید، ترسیم می کنید اما هستند افرادی که برای خود سنی را مشخص می کنند و بعد از آن به حرکت و پویایی فکر نمی کنند چطور می توان با این فکر ویرانگر مقابله کرد؟ همه اینها به اهدافی بستگی دارد که افراد برای خود در نظر می گیرند. من تازه به وسط راه رسیده ام، تا قله هنوز فاصله دارم. وقتی حرکت می کنی، توقف معنایی ندارد! باید بروی تا به هدف برسی. توقف مرگ تدریجی است. معنا ندارد تا سنی حرکت کنی و بعد متوقف شوی و بگویی دیگر کافی است! توقف مثل زخم بستر می ماند که انسان زنده را بتدریج از بین می برد چون جسم آن قدر بی حس شده که درد را نمی فهمد. معتقدم موانع و سختی های زندگی برای این است که ما قوی تر شویم. وقتی مریض می شویم، دارو، غذاهای مقوی و ویتامین های لازم را می خوریم تا بتوانیم با قدرت تر و بهتر از بستر بیماری بلند شویم. مشکلات هم به ما یاد می دهند، چگونه قوی تر شویم تا بتوانیم بهتر به مسیرمان ادامه بدهیم. مشکل نشان می دهد که ما زنده و پویا هستیم. این دیدگاه را از کجا به دست آورده اید؟ از خانواده یا خودتان بر اثر تجربه به آن رسیده اید؟ هر آدمی ویژگی های خاص خود را دارد. هر کسی دنیای خودش را می سازد. هر آدمی بهتر است خودش راهش را پیدا کند. بهانه ها برای توقف زیاد است؛ پدرم پول نداشت، خانواده ام دچار مشکل بود، در روستای بدون امکانات بزرگ شدم، شوهرم آدم خوبی نبود و.... همه اینها بهانه است. اگر سلامت هستی و می توانی راه بروی باید شروع کنی اگر نمی روی و ایستاده ای تقصیر خودت هست، دنبال مقصر نگرد. با تجربیاتی که دارید، برایمان بگویید چگونه می توان با انرژی حرکت کرد و دیدگاه های منفی را کنار گذاشت؟ تا توانایی های خودمان را قبول نکنیم، نمی توانیم مسیر درست را انتخاب کنیم، وقتی به خودباوری برسیم از تقلی ...
وقتی یک برند ایرانی تو ذوق کیانیان میزند + عکس
به گزارش جام جم سیما ، کیانیان نوشت: وارد یک فروشگاه زنجیره ای لباس ایرانی شدم ! توی همین مملکت! لباس های خوبی داره...این چند سال اخیر گاهی ازش خرید می کنم! ولی این بار یک چیزی حسابی خورد تو ذوقم! بیرون و داخل فروشگاه یک کلمه فارسی ندیدم! نام برند ، آرم برند،سر در فروشگاه، همه ی تابلوهای راهنما ، درصد حراج ها، سایزبندی ها، قسمت زنان، قسمت مردان، قسمت کودکان......... همه انگلیسی ...
کانال تماشا با فیلم و سریال و مستند اچ دی، دیدنی می شود
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی سیما، این شبکه به عنوان زیر مجموعه ای از شبکه نمایش به پخش فیلم، مستند و سریال با کیفیت اچ دی، خواهد پرداخت. فیلم و سریال های خارجی شبکه نمایش و همچنین سریال های ایرانی طبق جدول پخش منظم از این شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد. سریال ایرانی جاده قدیم ، سریال هشدار برای کبری 11 ، مجموعه فیلم های سینمایی شرلوک ، مجموعه فیلم های سینمایی جکی چان ، فیلم های هندی قطار چنای ، گاهی خوشی، گاهی غم و مستندهای شگفتی های بزرگ طبیعت ، میکروکاسموس و آبی عمیق در جدول پخش هفته اول کانال تماشا قرار دارد هشدار برای کبری 11 هر روز ساعت 18 و 24 از کانال تماشا مجموعه آلمانی هشدار برای کبری 11 که داستان پلیس بزرگراه های آلمان را روایت می کند، بیش از 20 سال است که در حال پخش است و تا کنون بیش از 36 فصل از این مجموعه ساخته شده و در 38 کشور دنیا از جمله ایران نیز به نمایش در می آید. اما برای اولین بار سری 30 الی 36 این مجموعه با کیفیت اچ دی در کانال تماشا از روز چهارشنبه 20 مرداد هر شب ساعت 18 و 24 به روی آنتن خواهد رفت. مجموعه فیلم های سینمایی شرلوک هر شب ساعت 20 و 3 بامداد از کانال تماشا شرلوک هلمز اثر سر آرتور کانن دویل از جمله مطرح ترین شخصیت های کارآگاهی سینماست که تا به امروز اقتباس های فراوانی از آن صورت گرفته است. سریال شرلوک ساخته سال 2010 تا 2014 انگلستان است که تا به حال سه فصل از آن منتشر شده است و شرلوک هلمز را در دنیای مدرن امروز قرار داده است. در این سریال بندیکت کامبربچ در نقش شرلوک هلمز در فضایی امروزی و مدرن ظاهر شده و مارتین فریمن نیز در نقش یار همیشه همراه شرلوک، دکتر واتسون به ایفای نقش پرداخته است. این مجموعه تاکنون برنده 67 جایزه بین المللی شده که از جمله آنها می توان به 5 جایزه بفتا و 7 جایزه امی اشاره کرد. این مجموعه پربیننده ترین مجموعه از سال 2001 در انگلستان بوده که هر قسمت آن بیش از 11 میلیون بیننده داشته است. هم اکنون این مجموعه که شامل 9 فیلم سینمایی است برای اولین بار به صورت اچ دی از روز چهارشنبه 20 مرداد هر شب ساعت 20 از کانال تماشا پخش خواهد شد. مجموعه مستند رخدادهای بزرگ طبیعت از کانال تماشا مجموعه مستند دیدنی 6 قسمتی شگفتی های بزرگ طبیعت در سال 2009 توسط دیسکاوری و بی بی سی تولید شد. فیلمبرداری این مجموعه که در زمان پخش بیش از 4 میلیون بیننده داشت و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، 25 ماه طول کشید. برای ثبت تصویری برخی صحنه های منحصر به فرد این مستند که به تغییرات آب و هوایی در کره زمین می پردازد، تیم فیلمبرداری بیش از یک سال منتظر شکار صحنه بودند. هجوم همزمان کوسه ها، دلفین ها و مرغ های ماهیخوار برای شکار ماهی های ساردین یکی از این صحنه های منحصر به فرد می باشد که پس از سه سال انتظار تیم فیلمبرداری این مستند موفق به ثبت آن شدند. این تصاویر جذاب جلوه های آفرینش به صورت اچ دی از روز جمعه هر شب ساعت 22 از کانال تماشا پخش خواهد شد. مستندهای بلند سینمایی، پنجشنبه شب ها در کانال تماشا مستندهای جذاب و تحسین شده در مورد جلوه های آفرینش، همچون زندگی در دریاها، جنگل، مهاجرت پرندگان پنجشنبه شب ها ساعت 22:30 از کانال تماشا به صورت اچ دی پخش خواهد شد. مستند عمیق آبی که نسخه سینمایی ساخته شده از مجموعه مستند سیاره آبی بی بی سی می باشد. پنجشنبه شب از کانال تماشا پخش خواهد شد. این مستند تحسین شده که اولین بار در جشنواره فیلم سن سپاستین اسپانیا رونمایی شد در بیش از 20 منطقه در جهان نمایش داده شده است. برای ساخت این مستند تیم کارگردان بیش از 70 هزار ساعت راش های مستند سیاره آبی تولید بی بی سی را مورد بازبینی قرار دادند. یک چهارم تصاویری که برای ساخت این مستند سینمایی استفاده شده، در نسخه تلویزیونی سیاره آبی به نمایش در نیامده بود. این مستند سینمایی روایت گفتاری کمی دارد و ترکیب موسیقی و افکت های طبیعی، همراه کننده تصاویر شگفت انگیز از اقیانوس ها می باشد. این مستند تحسین برانگیز پنجشنبه 21 مرداد ساعت 22:30 از کانال تماشا به صورت اچ دی پخش خواهد شد. در هفته های بعدی نیز مستندهای بلند میکروکاسموس و جنگل سبز پخش خواهد شد. سایر برنامه های کانال ت ...
رسانه ملی حمایت از تولید ملی و صنایع را وظیفه خود می داند
فرمایش رهبر معظم انقلاب، رسانه ملی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت حیاتی برای کشور می داند و برای تبیین ابعاد و شرایط تحقق آن تلاش می کند. رئیس صداوسیما افزود: اگر چهره فعلی بازار را در نظر بگیریم، متوجه می شویم که بازار در تصرف کالاهای خارجی است، بنابراین رسانه ملی توجه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی را یک فرصت مهم برای خود می داند، به گونه ای که معتقدیم باید با برنامه ...
تولد رضا رشیدپور در آسمان +عکس
به گزارش جام جم آنلاین ، وی در اینستاگرام خود با به اشتراک گذاشتن عکس این جشن تولد نوشت: شکوه مهربانی در ارتفاع سی و سه هزار پایی قبل از سوار شدن به هواپیما برای کاپیتان جدیدی دست تکان دادم و سلام کردم . او قهرمان نامی سالهای جنگ و استاد دانشمند خلبانی در سالهای اخیر است. بوئینگ ام دی از باند مهرآباد برخاست و بلافاصله به چپ دور زد تا در کریدور قرار بگیرد. مطابق عادت، مشغول موسیقی و مطالعه شدم ... شب که آرام تر از پلک تو را می بندم ... صدای کاپیتان جدیدی بزرگ توجهم را جلب کرد .... مسافران محترم امروز تولد آقای رشیدپور است .... بسیار ذوق کردم و صدای دستهای مردم نجیب این ذوق را دو چندان کرد. خیال کردم تمام شد ... بلند شدم که از مردم تشکر کنم که مهمانداران عزیز با یک کیک بزرگ وارد سالن هواپیما شدند و صدای دست مسافران نازنین بیشتر شد . اعتراف می کنم که از شدت شگفت زدگی ، تقریبا حیرت کرده بودم که استاد بزرگوارم از کاکپیت بیرون آمد و لبخند زد و پرسید که آیا تاکنون در ارتفاع سی و سه هزار پایی غافلگیر شده بودم ؟! ایشان را در آغوش گرفتم و لحظه ای بی نظیر در تمام زندگی ام ثبت شد . لطف بی اندازه ی کاپیتان جدیدی و گروه دوست داشتنی پرواز ... سعه صدر و لبخند دوستان امنیت و صد البته مهربانی و وسعت نظر مردم و مسافران با اخلاق هواپیما خاطره مرداد نود و پنج را برایم همیشگی کرد. پی نوشت مهم: کاپیتان جدیدی عزیز ، شما در قلب و ذهن من خواهید ماند . دست پر مهرتان را به گرمی می فشارم. پی نوشت مهم تر: مردم نازنین، به وجودتان افتخار می کنم که این گونه من را غرق مهربانی خود کردید . چقدر در پیشگاه شما شرمنده ام. و ردپای معجزه در نگاه یک مردادی که از بهار جامانده بود ... خودش خوب می داند. ...
اسامی امضاکنندگان نامه همدردی با خانواده کیارستمی
... 1974. خلج مهران 1975. خلجی موژان 1976. خلیفه علی 1977. خلیق ترگل 1978. خلیق سوگل 1979. خلیلی افسانه 1980. خلیلی بهاره 1981. خلیلی دریا 1982. خلیلی رضا 1983. خلیلی فریبا 1984. خلیلی کیمیا 1985. خلیلی ماه چهره 1986. خلیلی مهران 1987. خلیلی مهرخ ...
تشخیص زودرس سرطان های پوست در رادیو سلامت
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه رادیویی سلامت، برنامه مجله پزشکی که کاری از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، روز چهارشنبه، از ساعت 15:00به مدت 60 دقیقه با حضور دکتر مجتبی امیری، متخصص پوست و موبه این پرسش که عوامل موثر در بروزسرطان های پوست ،علایم اولیه وراههای تشخیص زودرس ان پاسخ می دهد. گفتنی است، به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و آگاهی از راه های پیشگیری از بیماری ها، برنامه مجله پزشکی هر روز به یکی از موضوع های حوزه سلامت اختصاص دارد. ایمنی محصولات تراریخته زیر ذره بین رادیو سلامت برنامه نیم نگاه شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه 20 مرداد ماه، ایمنی محصولات تراریخته را بررسی می کند. نیم نگاه مجله ای خبری و تحلیلی است که به بررسی موضوعات روز سلامت در ابعاد مختلف روان ،جسم و اجتماعی می پردازد. روز چهارشنبه، در برنامه نیم نگاه که کاری از گروه بهداشت و تندرستی است، از ساعت 12:00 به مدت40 دقیقه با کارشناسی محمد علی ملبوبی، رئیس کارگروه کشاورزی ستاد معاونت ریاست جمهوری؛ دکتر اسکندر امیدی نیا، دانشیار انیستیتو پاستور ایران و عضو انجمن ایمنی زیستی؛ ایمنی محصولات تراریخته مورد بحث قرار می گیرد. گفتنی است، برنامه نیم نگاه روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود. آبسه و نحوه پیشگیری از آن شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه 20 مرداد ماه، در برنامه فراسو با حضور کارشناسان به سوالات شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش درباره بهداشت دهان و دندان؛ علل بروز آبسه و نحوه پیشگیری و اصول اولیه بهداشت دهان و دندان پاسخ می دهد. فراسو عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، که با هدف آگاهی، اطلاع رسانی، تعامل با شنوندگان و ارائه راهکارهای مناسب؛ هر روز در این برنامه رادیویی از یکی از پزشکان متخصص دعوت می شود تا در کنار کارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامک های شنوندگان پاسخ وراهکارهای مناسب را ارائه دهد. این برنامه رادیویی، روز چهارشنبه، با حضور دکتر بهزاد هوشمند، دندانپزشک و جراح لثه به سوالات شنوندگان در خصوص علل بروز آبسه ها ی دندانی و نحوه پیشگیری از آن با رعایت اصول اولیه بهداشت دهان و دندان پاسخ می دهد. گفتنی است، برنامه فراسو ، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه،به کوشش برنامه سازان گروه بهداشت و تندرستی و گروه تغذیه و سلامت ، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز ، تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود. ...
گفتم دستم به خون بختیار آلوده نیست ولی او را خائن می دانم/ وکیلم در دفاعیه نوشت موکلم را فقط به دلیل ...
می گذارند آنجا بمانی و 22 ساعت انفرادی در شبانه روز آدم را داغون می کند. اما من با امام بیعت کرده بودم و معلوم بود چنین حرفی نمی زدم. شما که دستگیر شدید، جوسازی شدیدی از طرف منافقین و اطرافیان بختیار صورت می گیرد. کمی درباره این فضا توضیح دهید. در سال 65 از روزنامه پاری مارچ زنگ زدند و با من مصاحبه کردند. موقعی که کوفمن را گرفته بودند. چون اینها که می خواستند با پنج گروگان ...
سلمان خان ماشین فروش بالیوود
به گزارش جام جم آنلاین ، آن ها با توجه به فروش بالا و موفقیت آمیز فیلم های شش سال اخیر او، عقیده دارند در حال حاضر سینمای هند ستاره ای بزرگ تر و محبوب تر از او ندارد. جامعه مسلمانان هند از این موضع گیری استقبال، اعلام حمایت و ابراز خشنو.دی کرده است. واقعیت این است که از سال 2010 تا به حال، تمام فیلم های سلمان 50 ساله فروش های کلانی در جدول گیشه نمایش سینماهای این کشور آسیایی کرده اند و او، فیلم کم فروشی نداشته است. به نوشته سایت اینترنتی ایندیا اف ام، موفقیت سلمان خان در حالی نصیب او می شود که هنرمندان هندو و مسیحی زیادی در بالیوود کار می کنند و بخش عمده صنعت سینمای هند در اختیار هنرمندان هندو قرار دارد که مذهب رسمی کشور هند است. تحلیل گران اقتصادی سینما، وضعیت کنونی سلمان خان را با وضعیت استثنایی آمیتاب بچن در دو دهه هفتاد و هشتاد میلادی مقایسه می کنند. به گفته آن ها، بچن در این دو دهه سلطان بلامنازع جدول گیشه سینماهای هند بود و هر فیلم تازه او، طوفانی در سینماها و جدول گیشه نمایش به راه می انداخت. مونماهان دسای تهیه کننده و فیلم ساز پرقدرت بالیوودی که فیلم های پرفروشی را با بازی بچن کارگردانی کرد، در سال 1981 گفت: آمیتاب مثل سیلابی است که هر هفتاد سال یک بار، خلق و جاری می شود. منتقدان عقیده دارند این جمله را می توان حالا در رابطه با سلمان خان تکرار کرد. همین منتقدان می گویند قدرت در جدول گیشه نمایش همراه خودش مسئولیت و مسئولیت پذیری هم می آورد. سلمان می داند که محبوب عموم تماشاگرانی است که از او سرگرمی می خواهند و با هر فیلم تازه خود، چیزهایی اضافه تر و بیشتر از فیلم های سرگرم کننده معمول بالیوودی ارائه می کند. به نظر می رسد او به خودش هم قول داده که تماشاگران را نا امید نکند و با هر فیلم، چیز جدیدی به بالیوود اضافه کند. از همین رو است که این روزها در رسانه های گروهی از سلمان خان با القابی هم چون ماشین فروش ، قطار موفقیت و سلطان گیشه اسم برده می شود. ماه گذشته که تازه ترین فیلم بازیگر با نام سلطان به روی پرده سینماها رفت، همه این پرسش را مطرح کردند که آیا می تواند رکورد فروش فیلم ها در سینمای هند را بشکند یا خیر. این فیلم بالاخره توانست به فروشی 300 کروری (هر 100 کرور حدود 16 میلیون دلار است) دست پیدا کند. با این رقم فروش، نام دو فیلم 300 کروری وارد فهرست جدول فروش فیلم های سلمان شد. فیلم دیگر داداش جان باجرانجی است، که سال گذشته میلادی درهند اکران عمومی شد. عامر خان فقط یک فیلم 300 کروری (پی کی) دارد و شاهرخ خان و هریتیک روشن دیگر رقبای سلمان، هنوز نتوانسته اند فروشی 300 کروری را تجربه کنند. اهل فن به این نکته اشاره می کنند که موفقیت های کلان مالی اخیر سلمان خان، مسئولیت و توجه او به انتخاب فیلم هایش را بیشتر کرده است. در این حالت، بازیگر باید کاملا در نوع فیلم نامه هایی که برای کار انتخاب می کند، دقت کند و مراقب باشد که بی گدار به آب نزند. منتقدان سینمایی عقیده دارند سلمان خان آن قدر باهوش و کارکشته هست، که در انتخاب های بعدی خود نیز کارهایی را انتخاب کند که عموم تماشاگران هندی را هیجان زده کند. مترجم: کیکاووس زیاری ...
4 فیلم والت دیزنی در راس جدول فروش ها
به گزارش جام جم آنلاین ، اهل فن می گویند کسب چنین موفقتی برای یک کمپانی فیلم سازی، نادر و بسیار با اهمیت است. به گفته آن ها، در تاریخ جدول گیشه سینماها به ندرت اتفاق می افتد که محصولات یک کمپانی فیلم سازی، این گونه ردیف های اصلی را به خود اختصاص دهند. فروش جهانی فیلم ها براساس میزان رقم فروش بلیط سینماها در آمریکا و بقیه کشورهای دنیا تعیین و اعلام می شود. در اوایل فصل تابستان اعلام شد سومین قسمت مجموعه اکشن ابرقهرمانانه کاپیتان آمریکا با فروشی یک میلیارد و 150 میلیون دلاری، پرفروش فیلم سال 2016 در سطح جهانی است. پس از آن، نوبت به انیمیشن کامپیوتری زوتوپیا رسید که موفق شد در آمریکا و بقیه کشورهای دنیا، به فروش کلی یک میلیارد دلاری دست پیدا کند. نسخه تازه و زنده کتاب جنگل هم کوشش کرد به رقم فروش یک میلیاردی برسد. اما فروش جهانی آن در مرز 941 میلیون دلار توقف کرد. پیدا کردن دوری هم با فروش 871 میلیون دلاری خود، تبدیل به چهارمین اثر سینمایی کمپانی والت دیزنی شد، که تعداد زیادی تماشاچی را در کشورهای مختلف دنیا به داخل سالن های نمایش کشانده است. البته نمایش عمومی این فیلم هنوز هم ادامه دارد و باید منتظر بود و دید آیا در روزها و هفته های آینده، می تواند به رقم فروش یک میلیاردی برسد یا خیر. دو فیلم کاپیتان آمریکا 3 و پیدا کردن دوری ، تنها فیلم های سال 2016 جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکا هستند که بالای 40 میلیون دلار فروش کرده اند. ...
درباره ساخت سریال شهید باقری اشتباه کردم/ تاثیر امام بر متوسلیان را کدگذاری کردیم/ فیلم ایستاده در غبار ...
را به تامل و تفکر وا می دارد و برای مخاطب سوال ایجاد می کند که در کوران جنگ چه احتیاجی به کمک به برادران لبنانی بود؟ عده ای معتقدند مهدویان با بی پاسخ گذاشتن سوالات شانه خالی کرده است اما در خلال مصاحبه والی نژاد (تهیه کننده) معتقدند راهی را باز کردند تا دیگران به سراغ این شخصیت بیایند. ایستاده در غبار منتقدانی دارد عده ای به این مهم منتقد هستند که چرا احمد را این قدر عصبی و پرخاشگر ...
مردم فرصتی برای یادگیری صبر ندارند / الان زندگی شده کار، کار و کار
باید پای صحبت های جواد انصافی بنشینی تا باور کنی که او محققی است که تلاش می کند زوایای پنهان زندگی اصیل ایرانی - اسلامی را به مردم نشان دهد. این بازیگر که رشته اصلی اش سیاه بازی است و کتابی هم دراین باره منتشر کرده، آسیب جدی زندگی امروزی را عجله و شتاب می داند.با او درباره سبک زندگی هم صحبت شدیم. از خودتان برایمان بگویید. در چه محله و خانواده ای متولد و بزرگ شده اید؟ در منطقه شمیران بین سلطنت آباد و رستم آباد به دنیا آمدم و بزرگ شدم که سلطنت آباد، الان شده منطقه پاسداران. یعنی بچه بالاشهر هستید؟ الان بالای شهر است اما در زمان ما این مناطق، روستا بود. البته منظور از سلطنت آباد این نیست که سلطان آنجا را آباد کرده بلکه نام خانمی است که در آن منطقه اسم و رسمی داشته و از آدم های بانفوذ بوده است. تمام دوران تحصیلم را در همین منطقه سپری کردم. مدرسه بهرام می رفتم که الان در میدان اختیاریه قرار گرفته است. در خانواده ای تقریبا مذهبی رشد کردم، پدرم مذهبی بود و ما همراه او به هیات های مذهبی می رفتیم. بعد از این که پدرم فوت کرد، زنجیرش به من رسید که در ایام عزاداری زنجیر می زنم. اعتقادات مذهبی ام سرجایش است اما فعالیت هنری و فرهنگی هم دارم. والدین شما با ورودتان به دنیای هنر مخالفت کنند؟ برای من چنین شرایطی پیش نیامد اما با برادرم مخالفت کردند. در طول سال های تحصیل که فعالیت هنری هم انجام می دادم به خانواده ام ثابت کردم نگاه جدیدی به هنر دارم که پشتوانه آن علمی است، لوث نیست و ربطی به مطربی ندارد! پدرو مادرم پذیرفتند که من می توانم وارد دنیای هنر شوم. در دوران مدرسه با تئاترهایی که اجرا کردم، نشان دادم، نگاه انسانی و اخلاقی در کارها می تواند پررنگ باشد و مورد توجه قرار گیرد. آموزه های دینی چگونه باید به بچه ها منتقل شود تا آنها را در سایه امنیت قرار دهد؟ اگر نگاهی واقعی به مذهب داشته باشیم در آن به وضوح پیام هایی را پیدا می کنیم که انسانیت، اخلاق، کمک به همنوع و ... را آموزش می دهد و همه اینها به ما می آموزد که پاک باشیم و با همین نگاه پاک به مردم و جامعه نگاه کنیم و از همه چیز سیرچشم باشیم، یعنی به اموال دیگران نگاه متجاوزانه نداشته باشیم و به حق خود راضی باشیم، چون بنا به تلاشی که انجام می دهیم به ما روزی می رسد. یعنی مذهب به ما کمک می کند که با اخلاق زندگی کنیم؟ بله. اگر اصول مذهبی و دینی به شکل درست به ما منتقل شود، حتما در زندگی مان تاثیرگذار است.یادم می آید وقتی بچه بودیم، روحانی مسجد می گفت پای صحبت آدم های بی سواد ننشیند، چون نمی توانند مفاهیم را درست به شما منتقل کنند. آدم هایی که سواد و آگاهی کافی نداشته باشند، مسائل را ناقص و اشتباه تفسیر می کنند و اینجاست که مشکل به وجود می آید. اگر اصول و فروع دینی بدرستی تفسیر شود از نظر علمی هم جامعیت پیدا می کند. پدر و مادرم به من اجازه می دادند درباره هنر و دین مطالعه کنم و صاحب دیدگاه شوم و این موضوع در زندگی و حرفه ام خیلی کمکم کرد. بزرگان ادب و دین همیشه به ما توصیه می کنند که آگاهی و دانش خود را راجع به همه چیز افزایش بدهیم تا بتوانیم بهتر و موفق تر زندگی کنیم. آنها مدام به ما یادآوری می کنند که به دنبال علم و صبر باشیم و آهسته و پیوسته حرکت کنیم. نسل شما درباره هنر و زندگی این گونه فکر می کنند اما هر چه جلوتر می آییم،می بینیم نسل های بعد دچار عجله ای شده اند که دوست دارند خیلی زود به همه چیز برسند. به نظرتان چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ به دو دلیل. اول این که مدیران و مسئولان هم در بیشتر کارها عجله دارند و برنامه ریزی بلندمدت نمی کنند. آنها دوست دارند خیلی سریع به نتیجه برسند. این دیدگاه هم به مردم منتقل می شود و هم به بدنه جامعه می رسد و همه را دچار عجله و شتاب می کند. دوم این که متاسفانه در کشور ما فناوری و علم باعث شتاب زدگی در زندگی و حتی نوع تفکر مردم شده است. قدیم ها ما با خودرو و اتوبوس مثلا تا تبریز می رفتیم و ساعت ها طول می کشید تا به مقصد برسیم. همین مسیر و حرکت باعث می شد تا صبر را در عمل بیاموزیم اما الان با هواپیما یک ساعته از تهران به تبریز می رویم و دیگر فرصتی برای یادگیری صبر نمی ماند. اما جلوی پیشرفت را که نمی توان گرفت؟ نمی توان مانع پیشرفت فناوری شد اما این شتاب همه زندگی ما را دگرگون کرده است. نگاه ما به همه چیز سریع شده و روی رفتار تک تک ما تاثیر گذاشته است طوری که همه در حال دویدن هستند! ...
از صحبت های قاسمی تا لبونیوز جناب خان
سینما آمده است، بخش اول این برنامه که ظاهرا حذف شده، مربوط به صحبت رامبد جوان با خبرنگاران درباره مشکلاتشان بود. در بخشی از این گفت وگو، رامبد جوان پرسید: تکلیف نشریه ای مثل یالثارات چیست که این قدر بی ادبانه خودش را عرضه می کند. بخش بعدی، مربوط به صحبت های دکتر فرید قاسمی، میهمان این برنامه و حمایت کاملش از جشن حافظ بود. دکتر قاسمی در صحبت هایش گفت: یکی از چهره های با سابقه مطبوعات، سال ...
رقابت چهار بانوی بازیگر در زمین خندوانه +عکس
به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، خندوانه شب گذشته با حضور چهار تن از بانوان هنرمند کشورمان که با هم به رقابت پرداختند، بیشتر از حرف و گفتگو، خنده و مسابقه داشت. طی این مسابقات بازیگران روشنک عجمیان و نازنین کریمی در یک گروه و سوگل طهماسبی به همراه گلوریا هاردی (همسر ساعد سهیلی) و بازیگر دورگه سریال کیمیا در گروه دیگر حضور داشتند. این رقابت در چند قسمت به صورت دوستانه برگزار شد. بخش هایی چون لب خوانی، نقاشی به شکل و شمایل متفاوت، حدس ادامه تک بیت ها برخی از قسمت های این مسابقات بودند. پس از اتمام و انجام همه مراحل، دوگروه مساوی شدند و در آخر هر یک از این مهمانان صحبت های پایانی خود را مطرح کردند. روشنک عجمیان که ابتدا یادآور شده بود که سازمان قرار است، برنامه سازی هایش را بیشتر کند، برای این اتفاق آرزوی موفقیت و عملی شدن هرچه زودتر کرد. اما گلوریا هاردی طی یک توصیه در پایان ضمن تشکر از مردم ایران بابت مهربانی شان گفت: باید حواسمان باشد که آن پولی را که به سختی به دست می آوریم، به اشتباه خرج نکنیم و با پس انداز آن به آرزوهای بزرگتری دست یابیم. طهماسبی در بخش دیگر، درباره راهکارهای خود برای کسب حال خوب عنوان کرد: خیلی در تخیلاتم زندگی می کنم. همیشه سعی می کنم خودم را شاد و روحیه ام را بالا نگه دارم. در نهایت کریمی هم اظهار داشت: برای کسب آرامش نه قضاوت می کنم و نه سعی می کنم در معرض قضاوت قرار بگیرم. بعد هم با خداحافظی جمعی حاضران در استودیو، خندوانه ای دیگر به سرانجام رسید. ...
ساخت گوشی های خاص برای مسئولان/ کودتای داعشی ها علیه البغدادی/ اصغرزاده: خصوصی سازی در دولت آقای هاشمی ...
! شریعتمداری گفت: چون حرف آنها سند است. آری! شریعتمداری این بار حرف آمریکایی ها را سند قلمداد کرد، همان هایی که جز فسق و فجور کار دیگری از آنها برنمی آید! از سویی دیگر، وی که خود نیک آگاه است بابک زنجانی زاییده دولت سابق بوده است، خود را به کوچه ای دیگر زده و موجود بودن عکسی مشترک از هاشمی و زنجانی در یک مراسم را لابد دلیلی بر دخالت هاشمی در پدیده زنجانی توصیف کرد، هر چند خرازی رندانه به عکسی ...
تصویر رادیو در آینه فضای مجازی
علی سیفی، مدیر رادیو جوان درباره راه اندازی رادیو تصویری در این شبکه به جام جم گفت: پیشینه رادیو تصویری به رادیو ایران صدا برمی گردد که سال های نه چندان دور تجربه شد. این اقدام در رادیو تابستانه نیز برای مدت زمانی اجرایی شده است. رادیو تصویری به این شکل است که دوربین در استودیوی برنامه کار گذاشته می شود و همزمان با پخش برنامه از رادیو، مخاطبان می توانند از طریق وب به شکل تصویری برنامه را تماشا ...
روبان قرمز یک حرکت هوشمندانه
ایدز هم به ایران آمد و سریع هم آمد؛ یک غافلگیری بد. یکی از دلایل ابتلا به بیماری ایدز آگاهی نداشتن جوانان و نوجوانان درباره ریشه های ابتلا به این بیماری است. همین مساله سازندگان آثار نمایشی را به فکر واداشت که از طریق آثار نمایشی و غیرمستقیم خانواده ها را متوجه این بیماری کنند. گرچه در ابتدا خط قرمزهای زیادی در این باره وجود داشت، چراکه تصور می شد تنها راه انتقال این بیماری فقط روابط پرخطر جنسی است، اما مسئولان تلویزیون اوایل دهه 70 تصمیم گرفتند با رعایت چارچوب ها این خط قرمزها را بشکنند. در واقع، تلویزیون در پرداختن به ایدز در آثار نمایشی پیشرو بود. اولین اثر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با این محوریت آخرین ستاره شب نام داشت که به کارگردانی منوچهر پوراحمد ساخته شد. این سریال سال 1373 تولید و از شبکه یک سیما روی آنتن رفت و بارها از شبکه آی فیلم بازپخش شده است. پوراحمد در این سریال روایتگر پسر جوانی بود که علاقه ای به ادامه تحصیل در خارج از ایران ندارد، اما به اصرار پدر می رود و بعد از چند سال با سوغات فرنگ یعنی ایدز به ایران بازمی گردد و... بعد از این سریال، در طول این سال ها به شکل پراکنده موضوع ایدز در مینی سریال بیگانه ای در میان ما به کارگردانی احمد امینی، سریال نیستان به کارگردانی حسین مختاری و یکی از اپیزودهای سریال داستان یک شهر ساخته اصغر فرهادی دستمایه قرار گرفت. تا این که حسین سهیلی زاده در آخرین ساخته اش با نام پریا که این روزها روی آنتن شبکه سه است به سراغ موضوع ایدز رفت. در واقع او تلاش کرده در این سریال به شکل جدی به این سوژه نگاه کند. پریا تعارف با تلویزیون را کنار گذاشته و با دستمایه قرار دادن موضوع ایدز و با زبان هنرمندانه به خانواده ها و جوانان هشدار لازم را نسبت به این ویروس می دهد. این سریال مسائل جامعه شناسی مرتبط با ایدز را نیز مطرح می کند. ضمن این که واکنش اطرافیان و جامعه در اقبال افراد مبتلا به ایدز و رفتارهای صحیح را نمایش می دهد. سریال پریا با مشارکت دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت و موسسه فرهنگی هنری آوای هنر سلامت ساخته شده و یکی از اقدام های خوب اسماعیل عفیفه در مقام تهیه کننده این است که بعد از پخش سریال برنامه کوتاهی با نام روبان قرمز با محوریت ایدز و در قالب مستند گزارشی تدارک دیده است. این برنامه شامل بخش های مختلف از جمله گفت وگو با افراد مبتلا به ایدز است که توضیح می دهند چگونه مبتلا به ایدز شده اند و واکنش اطرافیان نسبت به آنها چطور بوده است. مصاحبه با روان شناس، جامعه شناس و مردم بویژه نسل جوان از دیگر بخش های این برنامه است. بخشی از این برنامه هم به صحبت های عباس صداقت رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت و درمان اختصاص دارد که با زبان عامیانه درباره این بیماری، راه های پیشگیری و درمان صحبت می کند. بخش های مختلف برنامه روبان قرمز اطلاعات تکمیلی درباره ایدز را بعد از پخش سریال پریا در اختیار مردم می گذارد و حسن برنامه زمان کوتاهش است که در قالب بخش های متنوع موضوع این بیماری را مورد بررسی قرار می دهد. در واقع این اقدام خوب می تواند الگوی دیگر تهیه کنندگان باشد تا با توجه به موضوع اجتماعی که دستمایه کار نمایشی شان قرار داده اند، مستندهای گزارشی هم با محوریت سریال آماده کنند تا بینندگان به لحاظ علمی هم با مبحث مورد نظر در سریال بیشتر آشنا شوند. در واقع کنار یک اثر سرگرم کننده می توان یک برنامه آموزشی هم قرار داد تا برای مخاطب کاربردی باشد. با توجه به این که جامعه ما، جامعه ای جوان است، بنابراین یکی از وظایف رسانه ملی در قبال این جامعه جوان، آشنایی آنها با موضوعات اجتماعی، بیماری ها و... است. از سوی دیگر سازندگان آثار نمایشی هم می توانند با رعایت چارچوب های لازم به موضوعاتی از این دست بیشتر بپردازند. فاطمه عودباشی ...
پریا درباره ایدز آگاهی می دهد
از چگونگی قبول بازی در این نقش برایمان بگویید. شخصیت علیرضا چه ویژگی هایی دارد؟ این نقش از طرف دفتر آقای عفیفه به من پیشنهاد شد که سابقه همکاری با او را پیش از این در کارنامه داشتم. حسین سهیلی زاده را هم می شناختم و لذا وقتی نقش علیرضا را به من پیشنهاد کردند، دلیل چندانی برای فکر کردن و مردد بودن نمی دیدم و خیلی زود آن را قبول کردم. ضمن این که خود نقش هم برایم متفاوت بود و بعد از سال ها که در نقش هایی جدی و عموما غیرمثبت بازی می کردم، دیدم که این نقش کاملا ماهیت مثبتی دارد و برایم تازه است. تعریفی که خود شما از شخصیت علیرضا دارید چیست؟ آیا باید او را شخصیتی به طور مطلق کلمه مثبت بدانیم؟ همان طور که گفتم علیرضا شخصیتی دارد که نسبت به دیگر نقش های قبلی ام بسیار متمایز است. من همیشه می کوشم نقش های مختلفی را در کارنامه ام تجربه کنم و به قولی از کلیشه خارج شوم که این هدف اصلی ام در سال های اخیر بوده است. علیرضا ظرافت های ویژه ای دارد که در وهله اول مثبت بودن صرف آن است. خب، این اواخر عموم مردم مرا با نقش های منفی ترم به خاطر می آوردند و در واقع کم کم این طور شده بود که احساس می کردم در ذهن مردم با کاراکترهای منفی ام جا افتاده ام؛ درصورتی که در واقع این طور نیست. وقتی نقش علیرضا به من پیشنهاد شد، خیلی از آن استقبال کردم؛ چراکه دیدم ویژگی هایی کاملا متمایز با نقش های قبلی ام دارد؛ یعنی شخصیتی است که طنز نبوده و کاملا جدی است. در عین حال، خود ماهیت ملودرام و خانوادگی بودن کار هم به کمک آمده است. ضمن این که حتی فرم لباس پوشیدن و حرف زدن و گریم ام هم فرق دارد و همه این عوامل برای خود من به عنوان یک بازیگر حقیقتا جذاب و اشتیاق بخش بود. به نظر می رسد در مسیر داستان و فیلمنامه هم خیلی فراز و فرودی برای این شخصیت تعریف نشده است و بیشتر به لحاظ حاشیه ای در کنار شخصیت های دیگر حضور دارد. خب، ویژگی های این شخصیت این طور تعریف شده است. درواقع بیشتر در جریان زندگی آرام خودش است و آرامشی دارد که می کوشد به اطرافیان و خانواده اش هم انتقال بدهد و در جریان این ماجراها به آنها کمک کند. و حالا که کار تمام شده و ماحصل آن روی آنتن رفته است، چه حسی دارید؟ از نتیجه نهایی کار راضی هستید؟ بله. همبازی شدن با سایر بازیگران برایم تجربه شیرینی بود و اتفاقا پشت صحنه کار هم برخلاف داستان پرتنش و پرحاشیه ای که داشت، بسیار آرام بود و اعضا همه با آرامش کار خودشان را انجام می دادند که این خود اتفاق رضایت بخشی بود. مجموعه هایی که حسین سهیلی زاده می سازد عموما همه آثار پربیننده و موفقی هستند و بخوبی در جامعه دیده می شوند. ضمن این که موضوع سریال پریا هم بسیار حساس بوده و طرح آن به این صورت در تلویزیون تازگی دارد. نظر خود شما نسبت به طرح این موضوع از تلویزیون چیست؟ فکر می کنید کار بخوبی توانسته به لحاظ هشدار دادن و آگاهی بخشی به مخاطبان موفق عمل کند؟ ویژگی کار سهیلی زاده این است که نبض تماشاچی را بخوبی در دست می گیرد و تجربه به او بخوبی یاد داده که نیازهای یک تماشاچی چیست. خب اتفاقات و نکته هایی در فیلمنامه این کار گنجانده شده است که به طور قطع با هدف آگاهی بخشی به مخاطبان بوده و کوشیده شده بخش اعظمی از مسائل و مشکلات مربوط به بیماران ایدزی را به تصویر بکشد. ممکن است خیلی از مخاطبان اطلاعاتی راجع به این بیماری داشته باشند؛ اما قطعا این اطلاعات جامع و کامل نیست و آگاهی بخشی بیشتری برای همه لازم است. اتفاقا در نظرات مردم که در شبکه های اجتماعی گوناگون و حتی صفحه شخصی خودم گذاشته بودند، دیدم که واقعا این آگاهی ها به کمک عده زیادی آمده است. از آن گذشته، ما هنوز بخش هایی از داستان را ندیده ایم و قرار است در ادامه اتفاق هایی بیفتد. من به شما قول می دهم که این اطلاعات برای عده زیادی تازگی داشته باشد؛ مگر افرادی که خود مطالعات تخصصی در این زمینه دارند و یا شغل و حرفه شان با شناخت این بیماری مرتبط است. خود من هم با وجود مطالعات کوچکی که در این زمینه داشتم تازه در مسیر ساخت سریال بود که با آگاهی های جدید از این بیماری آشنا شدم. و این در راستای اهداف آموزشی رسانه هم هست. بله، دقیقا. فکر می کنم وقت آن شده که این آگاهی را به مخاطبان بدهیم که وظیفه تلویزیون به صورت صرف فقط ساخت مجموعه هایی در جهت سرگرمی سازی و تفریح نیست و اتفاقا بخش عظیم آن فرهنگ سازی و آگاهی بخشی است؛ اتفاقی که در صورت انجام بس ...
اقناع، قلاب نگهداشت مخاطب
...، تنها راه برای توزیع، تکمیل و انتقال اندیشه است؛ لذا شبکه های خبری و تلویزیونی از این ابزار برای بمباران خبری جامعه هدف خود استفاده می کنند. پیام رسانه ها با اقناع سازی مخاطب باعث می شود که یک پیام با کمترین هزینه و بدون هیچ اجباری از فردی در جامعه به فرد دیگری منتقل شود و مخاطبان یک رسانه به صورت هرمی افزایش یابد. باید توجه داشت حتی اگر رسانه ها برای انتقال پیام، هزینه های گزافی هم صرف کنند اما به حد اقناع نرسند به یقین تمام منابع خود را هدر داده اند. در اقناع پنج اصطلاح از جمله باور، ارزش، انگیزه، گرایش و رفتار وجود دارد. باور در مورد بایدها و نبایدهای مردم بحث می کند. ارزش یعنی آنچه فکر می کنیم خوب یا بد، درست یا نادرست است. انگیزه به علایق شخصی افراد بازمی گردد. گرایش یعنی آنچه مردم دوست دارند یا ندارند و رفتار یعنی عملکرد عمدی افراد. رسانه های خبری با شناخت و به کارگیری این پنج مورد، درصدد تغییر رفتار مخاطبان در جهت اهداف خود برمی آیند. این رسانه ها برای ایجاد باور در فرآیند اقناع مخاطب به پنج روش عمل می کنند. اول،ایجاد شک: وقتی مخاطب بشدت با دیدگاه اقناع مخالف است، بهترین راه ممکن برای رسانه ایجاد شکاف در اطمینان او نسبت به درستی موضوع و از بین بردن آرامش او در انتخاب موضع کنونی اش است. دوم، کاهش مقاومت: اگر مخاطب در برابر مواضع اقناع کننده مخالف میانه رو است، اما در هر حال همفکری وجود ندارد، رسانه اقناع کننده می تواند مخالفت صریح با دیدگاه های طرف مقابل را کاهش دهد و او را به سوی بی طرفی هدایت کند. از مخاطب انتظار نمی رود دیدگاهش را یکباره عوض کند، بلکه هدف، درک و تشخیص ارزش های متفاوت با ارزش های اوست. سوم، تغییر موضع: وقتی مخاطب به یک موضع خاص پایبند و ثابت قدم نیست، این زمان برای رسانه اقناع کننده جهت تاثیر روی ذهن فرد مخاطب، مناسب است. چهارم، تقویت موضع: اگر مخاطب از قبل میانه رو و موافق با نظر رسانه اقناع کننده باشد، رسانه می تواند پیامی طراحی کند که مواضع کنونی مخاطب را تقویت کند، مخالفت پنهان ذهنی او را از بین ببرد و بتدریج او را به سمتی هدایت کند که به دیدگاه رسانه بشدت علاقه مند و وفادار شود. پنجم، ایجاد رفتار: وقتی مخاطب بشدت به موضع رسانه اقناع کننده علاقه مند شده باشد، هدف منطقی این است که او همان گونه رفتار کند که رسانه می خواهد. این مرحله، متکامل ترین مرحله از هدف اقناعی است. خلاصه این که اگر رسانه های خبری نتوانند از فنون اقناع به بهترین شکل بهره ببرند، نمی توانند مخاطب خود را نگه دارند و مخاطب برای کسب خبر، جذب رسانه های خبری دیگر می شود. پروفسور باقر ساروخانی استاد دانشگاه ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (285)
...> بهترین و زیباترین عکسی که بیژن بنفشه خواه میتوانست با آن روز دختر را تبریک بگوید. عکسی از یاسمین خانمِ مو طلایی. مجموعه عکس های زیبای آرش مجیدی و دختر نازنینش میشا خانم، بمناسبت روز دختر. عکس آقا رضا صادقی با لباس هموطنان کرد عزیزمان. صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان هم با این عکس در کنار دختر عزیزش ویانا، این روز را به او تبریک گفت. ...
مهران غفوریان: اینستاگرام فضای سالمی ندارد، بهتر است فیلتر شود!
ساخت سریال اختلافی بین من و مهران مدیری رخ نداد ولی تولید در حاشیه 2 کمی طولانی شد و با قرارداد من برای فیلم ناردون هم پوشانی زمانی داشت. به هین دلیل برای حضور سر صحنه فیلم ناردون مجبور به ترک در حاشیه شدم و بنا به خواست من قسمت خداحافظی ام نوشته شد. غفوریان درباره تجربه فیلم ناردون هم می گوید علاوه بر فیلم نامه، کارگردانی حسن پور را هم دوست داشته و به نظرش منصور سهراب پور تهیه کننده این فیلم انسان ...
خوش بختِ اکتسابی ؟ !
سکوت کرده ام و هیچ علاقه ندارم درباره اش حرف بزنم. آموزش کسب ثروت در زندان در خرداد 1386، رسانه ها خبری را منتشر کردند که می گفت؛ شهرام جزایری عرب، در یک مصاحبه پدر زندان اوین ، روش ها و تکنیک های کسب آسان ثروت در ایران را برای ماموران قضایی تشریح کرده است. در همان روزها سایت الف نوشت: این مصاحبه ها به مدت 10 ساعت با دوربین ویدیویی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه ضبط شده است. ...
یکتا زنی تنها در توفان حوادث
یکتا را بهروز مفید تهیه می کند که پیش از این تهیه کنندگی سریال هایی چون سهمی برای دوست و خانه ای روی تپه را برعهده داشته است. همچنین کارگردانی این سریال بر عهده شهرام شاه حسینی است که سال 93 سریال همه چیز آنجاست به کارگردانی او از شبکه سه به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان مواجه شد. میراث خواران یکتا بعد از فوت همسر و پدر همسرش با مسئولیت ها و مسائل خانوادگی تنها مانده است، اما این تمام مشکل او نیست؛ چراکه خانواده همسرش خواب خوشی برایش ندیده اند. بهروز مفید به عنوان تهیه کننده، این سریال را به مساله ارث و میراث مرتبط دانست و به جام جم تاکید کرد: یکتا ضرورت رسیدگی به اموال و دارایی در زمان حیات هر فرد را متذکر می شود و صرفا درباره ارث و میراث و دعوای فرزندان برای سهم ارث نیست؛ در واقع این سریال، یک ملودرام پرکشش است که بر مبنای یک گزارش مرگ شکل گرفته. مفید امیدوار است تماشاگران تلویزیون، شب های پاییز بتوانند این سریال را تماشا کنند. براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تصویربرداری سریال تا آبان ماه ادامه خواهد داشت و اگر بنا باشد با شروع فصل پاییز به نمایش درآید، احتمالا بخشی از تصویربرداری یا دست کم کارهای فنی سریال با پخش همزمان خواهد بود. آدم های واقعی کایدان که این روزها در حال بازنویسی فیلمنامه سریال یکتاست، پیش از این فیلمنامه سریال هایی چون خوب بد زشت و دارا و ندار را نوشته است. او درباره داستان یکتا توضیح داد: این سریال درباره زنی به نام یکتاست که شوهر و پدر شوهرش فوت می کنند و او علاوه بر مسئولیت های خانوادگی و اقتصادی، درگیر اختلافاتی کهنه و قدیمی است. براساس توضیحات کایدان، این سریال قصه ای زنانه دارد و قهرمان داستان زنی است که در هجوم اتفاقات ناگوار، ایستادگی می کند. این نویسنده تاکید می کند: البته همه تلاش ما این بوده که روابط و شخصیت ها واقعی باشد و مخاطبان آدم هایی را در این قصه ببینند که برایشان ملموس باشد نه آدم ها و قصه هایی پلاستیکی و غیرقابل باور. در این سریال علاوه بر قصه اصلی که درباره ماجراهای زندگی یکتاست، خرده داستان های متعددی را شاهد خواهیم بود که از آن جمله می توان به ماجراهای زندگی وکیل یکتا اشاره کرد. یکتا در شهر فیلمنامه سریال یکتا در 30 قسمت نوشته و تصویربرداری آن اواخر خرداد آغاز شده است. براساس توضیحات تهیه کننده یکتا، تمام صحنه های این سریال در تهران ضبط می شود و گروه تولید به کارخانه ای در اطراف تهران رفته و مشغول تصویربرداری در این کارخانه هستند. تاکنون 20 درصد از این سریال تصویربرداری شده و بناست سایر قسمت های آن هم در تهران و اطراف پایتخت تصویربرداری شود. نقش آفرینان یکتا شبنم قلی خانی بازیگری که هنوز بسیاری از ما او را با سریال مریم مقدس می شناسیم، ایفای نقش یکتا را برعهده دارد. سیامک اطلسی نقش مرد متمولی را بازی می کند که دو پسر دارد؛ پسر بزرگ تر با بازی پژمان بازغی و پسر کوچک تر با بازی سام درخشانی. همچنین در این سریال آشا محرابی نقش فروغ، عروس خانواده را برعهده دارد و فرناز رهنما نیز در نقش وکیل ظاهر شده است. بهرنگ علوی، الهه حصاری، طوفان مهردادیان، شیرین اسماعیلی نیا، بهرام ابراهیمی پور و اشکان منصوری از دیگر بازیگرانی هستند که در سریال یکتا ایفای نقش می کنند. کارگردانی که حرف نمی زند استقبال مخاطب از سریال همه چیز آنجاست نام شهرام شاه حسینی را در فهرست کارگردان های جوانی قرار داد که به شرط یک فیلمنامه خوب و محکم، می توانند آثار دیدنی بسازند. به همین جهت خبر ساخت سریال یکتا به کارگردانی شاه حسینی می توانست جزو خبرهای خوب تلویزیون باشد، اما شاه حسینی قصد ندارد درباره این سریال سخن بگوید! او خرید میوه یا استراحت عصرگاهی را به چند دقیقه گفت وگو درباره این سریال ترجیح می دهد و حاضر نیست برای معرفی بهتر و بیشتر این سریال در روزنامه رسمی سازمان صدا و سیما، سخنی بگوید. تجربه نشان داده این دست فرارها و سکوت ها هر دلیلی که داشته باشد، در نهایت و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با کیفیت سریال ارتباط پیدا می کند چرا که اگر جز این بود، کارگردان جوانی مانند شاه حسینی هرگز از یک فرصت خوب برای معرفی بهتر و بیشتر خودش و اثرش طفره نمی رفت. بر سر دوراهی فرناز رهنما درباره نقشش در سریال یکتا گفت: من نقش وکیلی به نام نسرین را بازی می کنم که در زندگی شخصی با مشکلاتی مواجه است؛ او بر سر یک دوراهی قرار گرفته و باید شرایط دشوارش را مدیریت کند. این بازیگر در توضیح بیشتر این نقش گفت: فرزند نسرین معلول است و انگار چاره ای ندارد جز این که بین کار و فرزندش یکی را انتخاب کند؛ پرونده های وکالت، وقت زیادی از نسرین می ...