سایر منابع:
سایر خبرها
فهیمه نظری تاریخ ایرانی : امیرحسن چهلتن از آن دسته نویسندگانی است که رد تاریخ در رمان هایش بسیار پررنگ است. او در آثاری چون اسرار مرگ میرزا ابوالحسن خان حکیم و تالار آینه به سراغ مردم عادی و مخصوصاً زنان می رود و سعی دارد این سوژه ها را در پس زمینه تاریخی چون دوران قاجاریه و به ویژه مشروطه به مخاطب نمود دهد؛ اما چرا اساساً برای نگارش رمان تاریخی، مشروطه پس زمینه مناسبی است؟ چرا رمان ...
فرض می کنند و خودآگاه یا ناخودآگاه در پی حذف بقیه شکل ها برمی آیند وگرنه همه جای جهان با انواع گونه های نمایشی مواجهیم که امکان عرضه خود را پیدا می کنند و هر کدام هم مخاطب خود را دارد. در هشت سال گذشته این جریان دقیقا به سوی کهنه جلوه دادن دیگر گونه ها و تلاش برای حذف آنها پیش رفت. جای خالی نقد جدی اینجاست که احساس می شود. نقد ما فعلا عادت کرده به غرغر شفاهی درباره شرایطی که در واقع با ...
.... برای تفاوت ها و تمایز اصول کار در قاب تلویزیون و پرده سینما اهمیت مضاعفی قایل می شد. بیننده در منزل با گوش هایش بیش از چشمانش برنامه ها را تعقیب می کند. تماشاگر سالن چهاردانگ چشمش به پرده است و حواسش به همه زوایا جمع است. این موضوع کاملا مبرهن است که وقتی صحبت از کار تلویزیونی می شود منظور نظر این نیست که چرا از بازیگران چهره در رسانه ملی استفاده شده است. اساسا در کشور ما برخلاف دنیای صاحب ...
خاطر نشان کرد: اگر مرز مابین فانتزی و واقعیت برداشته شود، این اثر تا حدودی معلق می ماند. یعنی دراکولا نه فانتزی محض است و نه واقعیت محض. این دوگانگی باعث شده است که جذابیت های فیلم برای مخاطب عام کمتر باشد. آنتونیا شرکا: لانتوری فیلمی جیغی، شعاری و پرحاشیه است! محسن کیایی با تجربه فیلم عصریخبندان مورد تشویق اهالی سینما قرار گرفت و به سوژه جذابی پرداخته بود. آنتونیا شرکا، منتقد سینما ...
، نکته دوم ساختار مورد نظر این هنرمند به بحث می آید. همچناکه اشاره کردیم؛ او رئالیسم خاصِ خودش(رئالیسم غیر مستند) را با شرح روانشناسانه سوژه بسط می دهد. اما ضلع دیگر، ساختار مورد نظرش، معماست! این ویژگی ساختاری پازل وار، معمایی و روانشناختی به کارهای شهرام کرمی بخشیده است. اتفاقاً در خروس می خواند، لایۀ معمایی درام، پیچیده تر است. چون روی چرا های ذهن مخاطب، بیشتر تأکید شده است. حضور برادری ...
مخاطب پیش از نقطه نمایش، همانی است که از منظر مهران همسرش وجود دارد. تبریزی تلاش کرده ماهیت ایدئولوژیک سازمان مجاهدین را از طریق یک موقعیت عاطفی- خانوادگی بازنمایی کند و این البته صرفا یک تمهید سینمایی نیست بلکه بخشی از واقعیت درون سازمانی این گروهک سیاسی را هم برملاء می کند. مینا هم درست با استفاده از همین موقعیت عاطفی در خدمت اهداف سازمان قرار می گیرد. امکان مینا در حقیقت یک امکان رومانتیک است در ...
سوءاستفاده و حیله گری من و عده از دوستان قرار گرفته اند. ” حضرت آیت الله: آیا شما ساده اندیش نیستید؟ آیا شما از تمام خصوصیات آقای مهدی هاشمی اطلاع داشتید؟ در صفحه 24 پرونده آمده است: سند شماره 15: “خصلتهای شیطانی مانند قدرت طلبی که نتیجه غرور و عجب بود و خود محوری و استبداد فکری، ریا، تکبر، خود بزرگ بینی مرا احاطه کرده بود و منشأ بسیاری از برخوردهای عملی ام ...