سایر منابع:
سایر خبرها
محمدمهدی عسگرپور است. او از تجربه های کارگردانی اش در این فیلم به خوبی استفاده کرده و توانسته تغییر زمان و مکان را در فیلمش به شکلی غیرکلیشه ای و نو ارائه کند. داستان فیلم درباره ی زوج کهن سالی با چهار فرزند است که سه تن از فرزندانشان شهید شده اند و یکی از آن ها با بازی بهروز شعیبی زنده مانده است. او به عنوان یک بازمانده ی ناامید جنگ به شکل غیرمستقیم با مخاطب درددل می کند. ...
منتقدان و فرهادی وجود دارد و فارغ از همه نقدهایی که این روزها منتقدان نسبت به محتوای فیلم تازه او منتشر کرده اند، توضیح و تشریحی که خود فرهادی و بازیگران نقش های اصلی این فیلم بویژه ترانه علیدوستی درباره فیلم ارائه می دهند، قابل تامل است. اصغر فرهادی در کنفرانس مطبوعاتی فیلم، در کن درباره خشونت شخصیت اصلی فیلم پس از مساله آزار همسرش می گوید: یک خشونتی است که حاصل یک عصبانیت است ولی یک زمانی خشونتی ...
فسادها دلخور هستند و می گویند چرا با اینها برخورد نمی کنند و با جرم های کوچک با خشونت و جدیت لازم برخورد می شود. در این فیلم به درستی به نقش جامعه در شکل گیری بزه های اجتماعی اشاره می شود. به قول یکی از شخصیت های این فیلم " تو وجود هرکدوم از ما یه هیتلر هست یه ماندلا!... جامعه هست که باعث میشه، کدومو بیرون بیاریم!..." لانتوری فیلم خوبی است که باید همه آن را ببیند. دیدن ...
آید که پس از تماشای فیلم به تضاد و تناقض می رسد و دلیل این نکته وجود دیدگاه های متفاوتی است که در این اثر بر حول یک داستان خاص می چرخد. برای بیان یک مثال ساده، می توان به واژه لانتوری توجه کرد. لانتوری شبیه یک پشه یا زالو خون می مکد. لانتوری برآیند جامعه است. لانتوری حاصل بی توجهی مردم و مسئولین است. لانتوری حاصل تضاد طبقاتی است. لانتوری رابین هود است. این صداهایی است که می توان از پس صدای ...
شود و گاهی خواننده یا همان بیننده ، توقفی کرده نگاهی به حوادث و آدمهای فصول گذشته می افکند تا درست بخاطر بیاورد که مثلا داوود همان نوجوان دست فروش اپیزود کامران است که آنجا مانند ذره کاهی در حاشیه بود و الان به قهرمان اصلی داستان داوود مبدل شده. اگر انتهای اپیزودها گاهی تا حدودی ما را به پوچیمی رساند ، گریزی از آن نیست.بله،آدمها همانی نیستند که نشان می دهند.ویژگی مهم فیلمنامه ی طالب زاده همدلی ...
مناسب برای فیلم بوده است. اما آیا واقعیت چنین است؟ حتی اگر پاسخ مان مثبت باشد آن گاه باید بپرسیم دلیل آن همه نقد و ابتدایی خواندن اثر از سوی منتقدان در جشنواره سی و چهارم چه بود؟ مشکل امکان مینا تبلیغات نیست که اتفاقا این اثر هم به مانند بسیاری دیگر از آثاری که روی پرده اند از تبلیغات مجازی و تلویزیونی بهره برده است. مشکل اصلی عدم یافتن مخاطب برای امکان مینا نوعی تشتت در روایت ...
.... خواب ها نقش مهمی در کتاب هایتان دارند، نه؟ هنری جیمز می گوید: اگر در کتابی یک خواب تعریف کنی، یک خواننده را از دست می دهی. خواب ها نقش آن قدر بزرگی ایفا نمی کنند. آن ها بخشی از لفاظی و کلام هستند. رویاها زندگی آدم ها را عوض نمی کنند. من به آنچه فروید ، محتوای خواب می نامید اهمیت می دهم، اما ساختار کلی رمان و خود خواب ها را از دید فروید نگاه نمی کنم. نمی خواهم مثل ژاک ...
... محور دوّم: دین و انسان از منظر اندیشه و دیدگاه ایشان، دین تنها منبعی است که می تواند هم هدف از خلقت انسان را بیان کند و هم برنامه ی زندگی فردی و اجتماعی و همه جانبه ی بشر را تا تحقّق هدف آفرینشش مشخّص کند. از این منظر و بنا بر نقش انسان و جامعه در انتخاب آگاهانه و مسئولیّت وی در تکامل فردی و اجتماعی، وظیفه ی بنای انقلاب و نظام و جامعه و تمدّن اسلامی تماماً بر عهده ی ...