سایر منابع:
سایر خبرها
ویژه در مورد مهم ترین مسائل این عرفان صادق است. با وجود این، امکان دارد که در همان آغاز یک دوره ی تأمل نظری وجود داشته است، و احتمال دارد که عبارتی مشهور در میشنا که سؤالات: چه در بالاست و در پایین چیست؟ در گذشته چه بوده و پس از این چه خواهد بود؟ را ممنوع کرده است، اشاره به تأمل نظری دارد که شیوه ی عرفای گنوسی است که در پی شناخت این بودند که ما که هستیم، و چه شده ایم کجا بودیم یا کجا قرار داده ...
تعقیب قرار داده اند. * اصناف قاچاقچقان را دستگیر می کنند معاون اول قوه قضائیه در ادامه این نشست در پاسخ به این سوال که چرا دولت اخیرا تعقیب قاچاقچیان را به اتاق اصناف ارجاع داده است گفت: قاچاق در همه شرایط علی الخصوص شرایط فعلی کشور و تحریم ها و بدعهدی های آمریکایی ها پس از برجام فساد گناه و جرم بزرگی است و همه باید در خصوص مبارزه با قاچاق جدیت داشته باشند که دولت نیز در این ...
سوی دیگر، محددیت های جنسیتی در این مراسم رنگ می بازد. برگزاری مراسم عاشورا، اگرچه قبل از صفویان در ایران وجود داشت، اما پادشاهان صفوی آن را به مثابه کارناوال عظیم مذهبی درآوردند و در طی دوره های مختلف، بر نماد های اجتماعی آن افزودند. به نظر می رسد، در طول دورة صفویه مناسک شیعی از یک مراسم صرفاً مذهبی به مراسمی با ابعاد پیچیدة روان شناختی، سیاسی و اقتصادی درآمد. ژان کالمار ...
...، اصطلاحات دانش بنیادین و دانش عملیاتی را به ترتیب معادل دانش گزاره ای و دانش تجویزی به کار می بریم. ناگفته نماند که علاوه بر این تقسیم بندی، می توان از دو قسم دانش دیگر به شرح ذیل نام برد: دانش چه کسی [49] که مربوط به شناخت افراد، سازمانها، نهادها و نظایر آن است و دانشِ چه [50] که به شناخت اشیاء، موضوعات، مقولات و نظایر آن می پردازد. دانش عملیاتی مبنای توسعه فناوری است و لذا مباحث ...
قسمت دوم از گفتگو با استاد جلالی حوزۀ مشهد در سفرنامه ابن بطوطه در اوایل قرن هفتم که ابن بطوطه از مشهد عبور کرده است در سفرنامه اش از وجود یک مدرسه در مشهد حکایت می کند. این اولین گزارش مستند درباره وجود مدرسه در کنار مسجد است. مسجد که آنجا آمده است و همین طور بقعه مطهر حضرت رضا علیه السلام ابن بطوطه به اینها تصریح کرده است از یک مدرسه هم نام برده است. معنایش این است که در ...
امیرالمؤمنین حرکت کند، قیام کرد و خدا و رسولش قطعاً همراه با حسین (ع) و نهضت او هستند نه با یزید و طغیان و فساد او. اما او را با امامش یزید وابگذارید، و ما را با اماممان حسین (ع)؛ اینکه در میان انسان ها مخلوقی مانند خلق حسین (ع) و اخلاقی مانند اخلاق او وجود داشته باشد تا یزید بن معاویه را به خشم آورد هزار بار بهتر است تا اینکه همه اخلاقی داشته باشند که موجب خشنودی یزید باشد [18]. ابن تیمیه ...
...> شواهد تاریخی نشان می دهند که حضور مردم در این مراسم، چشمگیر بوده است و از همة طبقات در آن شرکت داشته اند. فوروکاوا دراین باره می نویسد: شاه و اعیان و اشراف و زنان حرم، همه می آیند و موعظة روحانیون را می شنوند . (فوروکاوا، 1384، ص90) برگزاری مراسم تعزیه، مختص تهران نبوده و در دیگر شهرهای ایران نیز برپا می شده است. در این زمینه نیز مادام دیولافوا چنین گزارش می کند: در قزوین مانند تهران محل مخصوصی ...