سایر خبرها
، به آفریدگار و پروردگار عالم و قادر مطلق، رحمان و رحیم پی می بردند و نیز دلایل عقلی بسیاری بر وجود خدا اقامه نموده اند. از این رو، چنین خدایی می تواند با بندگان خاص خود سخن بگوید . به تعبیر امام حسین(ع) در دعای عرفه، ای خدا تو کی غایب بوده ای که به دلیل و راهنما نیاز داشته باشی: “کیْفَ یُسْتَدَلُّ عَلَیْکَ بِما هُوَ فی وُجُودِهِ مُفْتَقِرٌ اِلَیْکَ، اَیَکُونُ لِغَیْرِکَ مِنَ الظُّهُورِ ما ...
را دارند. با این وجود، همین انسان های مدرن در ادامه داستان وقتی در موقعیتی قرار می گیرند، رفتاری سنتی را بروز می دهند. [3] گویا فرهنگ و تربیت سنتی اگر غلط باشد، باید کاملا کنار گذاشته شود و به طور کامل و خالص مدرن شد تا به با فرهنگ بودن رسیده شود. چون اگر یک ذره از تربیت سنتی وجود داشته باشد، باعث تعارض درونی می شود. اصغر فرهادی: عماد در این فیلم، یک آدم روشنی است، یک انسان ...
ثبات امنیت سیاسی: برزمانی و در زمانی فقدان ثبات و استمرار امنیت سیاسی به این معنا که علیرغم وجود قدرت های بزرگ در این کشور در پاره از موارد تاریخی و به ویژه بعد از اسلام بخاطر سوء عملکرد حکومتگران، کشور ایران دچار بی ثباتی های سیاسی شده و دو جنگ بلکه غارتگری و ویرانگری تمام عیار را از جانب مغولان و تیموریان شاهد بوده است و همین خود سبب شد که دورانی بس غمبار بر این ملت تحمیل شود و همزمان و یا پس ...
، همه فهم امّا پرمحتواست. قرآن از حیث اثبات وجود خدا، وحدانیت با مراتب آن، فضائل، نبوت، امامت و معاد، خیلی خوب بحث کرده است؛ مسلمان باید از نظر عمل به اصول دین و اعتقاد به آن از قرآن برداشت داشته باشد. مجتهد در اعتقادات باشیم اگر به ما بگویند به چه دلیل معاد جسمانی وجود دارد؟ فوراً آیه ای را نشان دهیم. اگر به ما بگویند به چه دلیل امیرالمؤمنین (ع) خلیفۀ اوّل و برتر از همه است و ...
اجتهاد باشد و هفتۀ گذشته فهمیدیم که استدلال های قرآن برای اصول دین، خیلی رسا و همه فهم، امّا پرمحتواست. از نظر اثبات وجود خدا، از نظر وحدانیت با مراتبش و از نظر صفات فضائل، از نظر نبوت، از نظر قرآن، از نظر امامت و از نظر معاد، قرآن خیلی خوب و رسا بحث کرده است؛ و ما باید از نظر عمل به اصول دین و اعتقاد به اصول دین، از قرآن برداشت داشته باشیم. اگر به ما بگویند به چه دلیل معاد جسمانی هست؟ فوراً آیه ...
...، عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ ؛ سپس می فرماید که از همین جا انسان ها دو دسته می شوند؛ گروهی این نیاز خودشان را به رب احساس نمی کنند و سرکش می شوند و گروهی دیگر احساس نیاز می کنند و عابد می شوند؛ وقتی کسی عابد شد، میثاق های بندگی خودش را با پروردگار دائم تکرار می کند و مصلی می شود. لذا در ادامه می فرماید: أَرَأَیْتَ الَّذِی یَنْهَی، عَبْدًا إِذَا صَلَّی ، پس اگر کسی نعمت های ...