سایر خبرها
هم دارند (ر.ک؛ طباطبائی، 1417ق.، ج 19: 162). همچنین در آیه ﴿اِنْ تُقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً یُضاعِفْهُ لَکُم...﴾ (التّغابن/17)، منظور از اقراض خدای تعالی، انفاق در راه خداست. اگر این عمل را قرض دادن به خدا و آن مال انفاق شده را قرض حَسَن خواند، برای این است که مسلمین را به انفاق ترغیب کرده باشد (ر.ک؛ همان، ج 19: 309). در آیه 245 سوره بقره نیز همان قرض معروف هست. خدای تعالی هزینه ...
آمده است: در روایات داریم که حب الدنیا رأس کل خطیئه. تا روح خودمحوری و خودخواهی در او باشد در دل او شرک است، ولو در عقل او مشرک نباشد و قرآن با صراحت می فرماید که چنین انسانی مشرک است. توحید صفاتی توحید صفاتی عبارت از آنست که ما هر فضیلتی را در جهان از خدا بدانیم. اگر ما علم داشته باشیم از خداست، او داده است، معطی اوست. اگر ما قدرت داشته باشیم، از او بدانیم.مقام عبودیت را چه کسی ...
دوگونه است: مذموم که قطع امید کردن از علت حقیقی یعنی خداست که این خاص کافران است. یأس ممدوح که قطع امید کردن از علل توهمی مانند نقش و تاثیر مردم، دنیا و ماسوی الله در امری است که به احراز آن توصیه شده است. قنوط، ناامیدی از خیر و شامل ناامیدی از رحمت الهی با قطع امید از رحمت و غفران خدا و یأس از پذیرفته شدن توبه و اعمال صالح در پیشگاه او و از گناهان کبیره است. قرآن کریم می فرماید: یا عبادی الذین ...