سایر منابع:
سایر خبرها
این باره صحبت کنند! همایون اسعدیان رئیس این کانون به بانی فیلم گفت که به طور کلی نمی خواهد در این مورد صحبتی داشته باشد. (؟!) محمدعلی سجادی نیز به این اشاره کرد که اگر این موضوع به صورت شخصی بود، نظر می داد، اما به دلیل اینکه سخنگوی شوراست، نمی تواند صحبتی داشته باشد. داریوش فرهنگ نیز همه چیز را معطوف به بیانیه ای کرد که قبلا در شورای مرکزی صادر شده بود. در گزارش پیش رو در صحبتی که با ...
اعتماد است. 2. اما این انقلابی گری منطبق با عقلانیت چیست و چه مشخصه ها و مولفه هایی دارد؟ چرا عده ای اصرار دارند بدون هیچ منطق و ضابطه ای، انقلابی بودن را خلاف عقلانیت معرفی کنند؟! واقعیت این است که ناکامی در استفاده از ظرفیت های داخلی، ناتوانی در حل مشکلات، دنیادوستی و آلوده شدن به انواعی از مسائل و مفاسد، بی حالی و تن آسایی و علل دیگری همچون این علل باعث شده برخی اصل ضرورت انقلابی بودن را ...
.... رابطه امر به معروف و نهی از منکر با قدرت نرم اجتماعی امربه معروف و نهی ازمنکر در سه مرتبه قلبی ، زبانی و عملی صورت می پذیرد. هریک از این مراتب سه گانه به نوبه خود دارای مراحلی هستند که لازم است توسط امر و نهی کنندگان رعایت شوند. 3-1٫ظهور قلبی: امر و نهی کننده در برابر ترک معروف یا انجام منکر، به گونه ای برخورد می کند که نشان گر ناراحتی قلبی اوست و به مخاطب می فهماند که ...
عوض کرد. شما در موضوع کارتان می توانید بازنگری داشته باشید. چون این موضوع قدری شخصی شده و تماشاگر به جای مشارکت در اجرا، بیشتر وارد جدل با موضوع می شود. اینکه چرا یک استاد فلسفه باید این قدر بی منطق باشد؟ یا چرا یک زن باید این قدر کودکانه رفتار کند؟ درگیری با این موضوع و داستان، از جنس مشارکت نیست و بیشتر برای مخاطب ایجاد سؤال می کند. این سؤال ها آن قدر زیاد می شود که مخاطب کمتر فرصت همراهی و ...
کلام الله بودن قرآن و جاودانه ماندن آن !(2) امر تعجیزی و تحدی به امور خارق العاده برای اثبات نبوت، در قرآن مصادیق متعددی دارد. در داستان ابراهیم علیه السلام در مناظره با نمرود که درباره ربوبیت خدا تردید داشت و خود را ربّ مردمان می پنداشت، چنین آمده است که: ای پیامبر! آیا نمی نگری به کسی که با ابراهیم درباره خداوندگارش، که به او پادشاهی داده بود، به مباحثه برخاست؟ آنگاه که ابراهیم به او گفت ...
العالِمُ ثَلُمَ فی الِاسْلامِ ثَلُمَ لایسُدُّها اِلّا خَلَفٌ مِنْهُ (امام علی (ع) منیه المرید ص 12)؛ سائِلِ العُلَماءَ وَ خالِطُ الحُکماءَ وَ جالِسِ الکبَراءَ (رسول اکرم (ص))؛ یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ ﴿سوره مجادله آیه 11﴾؛ العُلَماءُ وَرَثَه الاَنْبیاء (اصول کافی ج 1 حدیث 1)؛ - عالِمٌ مُعانِهٌ خیرٌ مِنْ جاهِلٍ مُساعِدٍ (علی (ع) – غرر ص 518 ...
به انحراف نیست بلکه آدمی می تواند در بازیابی شخصیت خود از این لغزش ها و انحرافات، آزاد شود. (فضل الله ، 1419، ج6: 343). چنین سلوک تربیتی در دستور کار تمامی پیامبران قرارداشته و حتی در برخورد با بزرگترین طاغوتهای زمانشان، فرمان اولیه خداوند بهره گیری از این قدرت نرم بوده است. در ماموریت حضرت موسی و هارون دستور الاهی برای برخورد با فرعون چنین است: فَقُولا لَهُ قَوْلًا لَیِّناً خداوند ...