سایر منابع:
سایر خبرها
چهارگانه از قرائنی هست که باعث می شود خبر ها آحاد به فاز یقینی و علمی برسند (ابن حجر، 1422: 62). مدافعان این دیدگاه آ این دیدگاه به تمام اهل حدیث و عامه سلف من جمله قاضی عبدالوهاب صاحبی ابوحامد اسفراینی، ابوالطیب طبری، ابواسحاق شیرازی، ابی یعلی بن الفراء، شمس الائمه سرخسی، موفق، ابن قدامه، ابن عقیل، رسیدی، نظام، باقلانی، ابن کثیر، فخر رازی، ابن حاجب و ابن حجر نسبت داده می شود ...
خدا و در قالب عشق مجازی است، برنتافته، معتقد است اساساً در همراهی با پسران زیباروی، مظنه کار حرام است و این برای حرمت شرعی آن کافی است. همچنین حلال کننده چنین کاری بالکل کافر است و کافر را چه به قرب خدا! (ابن تیمیه، 1401: 11/543 و 544). ابن جوزی نیز می گوید: صحبت احداث هم که آن را به جواز نظر در وجه حسن حمل می کنند، ادعایی است که هیچ اصل و اساس درستی ندارد و با سنت و سیرت ...
اسلام و منشأ مرجعیت علمی ائمه را منابع کهن یهودی- مسیحی بدانند. از این رو بررسی چگونگی دریافت وصیت به جهت تأثیر آن در نحوه ارتباط پیامبر اسلام (ص) و ائمه (ع) با پیامبران گذشته و نقش وصیت در مرجعیت آنها، بسیار مهم است. نحوه دریافت وصیت بنا بر آیات و روایات، یا دریافت مستقیم از خدا (شوری: 13؛ مسعودی، 1404: 22؛ ابن قولویه، 1356: 117) یا از طریق فرشتگان (نعمانی، 1397: 53؛ کلینی، 1407: 1/ ...
فاصله سال های 350 تا 366 هجری قمری، تفسیر جامع البیان عن تأویل القرآن ، اثر دانشمند بزرگ، محمد بن جریر طبری (226 - 310 ه. ق.)، از عربی به فارسی برگردانده شد و نتیجه آن ترجمه تفسیر طبری نام گرفت. اما همچنان که استاد نجیب مایل هروی در مقدمه یی که بر یکی دیگر از تفسیرهای کهن پارسی نگاشته، به درستی اشاره کرده است، مسلمانانِ ایرانی پیش از عهد سامانی نیز ناگزیر به ترجمه کلام خدا به زبانِ مادری خود بوده اند ...