سایر منابع:
سایر خبرها
شناخت بوم و عجله باعث لطمه زدن به مفاهیم فرهنگی و بومی می شود. پس ابتدا به فکر شناخت بوم خود باشیم؛ سپس این شناخت به مردم جامعه منتقل شود؛ آن گاه می بینیم که همین مردم برای رونق میراث بومی خود چه می کنند و چگونه دلبسته بوم خود می شوند. این مستندنگاری ها باید با همراهی کسانی که کارنامه ای خوب دارند و نیز با همراهی نویسندگان و پژوهشگران توانا در حوزه بوم شناسی و ایران شناسی انجام شود. در نوشته ای دیگر به بررسی دیگر صحبت های استاد معمار خواهم پرداخت. حسین ترحمی انتهای پیام/ ...
شعار سال: بحث علم همیشه مطرح بوده زیرا یکی از خاصه های انسان است. اما در این روزگار چیستی آن بیش از هر زمان دیگر مورد بحث قرار گرفته است. تاریخ و فلسفه علم عهده دار پاسخ به این چیستی است. مناظرة دکترآیت اللهی و دکتر پایا (https://www.ayatollahy.net/) را که برایم فرستاده بودند شنیدم؛ البته در آپارات هم موجود بود. دکتر پایا ظاهراً به کتابی که آقای دکتر آیت اللهی در این مورد نوشته بوده است نقد داشت ...
نالدترامپ به ویژگی های روحی و روانی او توجه می کنند. در حوزه رویکردهای نوین تصمیم گیری و درباره ی عوامل اصلی کنش تصمیم گیری اسنایدر و همکاران، مناسب ترین راه برای بررسی واحد سازمانی یا همان نظام تصمیم گیری را بررسی مجموعه ای از توانایی ها و روابط میان آن ها می دانند. آن ها بیشتر به حیطه ی توانایی بازیگران واردشده و برداشت کنشگر از توانایی خود را بررسی می کنند (جوادی ارجمند & ببری گنبد، 1390 الف: ...
برای کلیه پژوهشگران و نویسندگان بلامانع است. او در انتهای گفت وگوی با بیان اینکه فراخوان آثار تا 31 خرادماه 99 است، اذعان داشت: نتایج نهایی بعد از داوری مشخص و از برگزیدگان با حضور بزرگان حوزه و دانشگاه تقدیر خواهد شد. لازم به ذکر است، مجمع فعالان فرق ،ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) متشکل از اساتید و فعالان طراز اول کشور، مجموعه ها و موسسات فعال در حوزه های مرتبط با فرق، ادیان ...
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، اولین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار می شود. این جشنواره بزرگترین رویداد علمی مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که در قالب سه گروه اصلی "فرق و نحله های نحرافی"، "ادیان"، "اقوام و مذاهب" برگزار می شود. هرکدام از گروه های مذکور به چندین موضوع جزئی تر همچون انجمن حجتیه، باستان گرایی، بهائیت، صوفیه ...
های جدید توهم تعویض پذیری ظاهری پول در همۀ موارد را ازمیان برده، اما پژوهشگران تجدیدنظرطلب از این هم فراتر رفته و برداشت های متداول ما از اخلاقیات پول را هم به چالش کشیده اند. پول همواره در حوزۀ اخلاق بدنام بوده است: اغلب پول را کثیف می دانیم و معتقدیم چون صرفاً برپایۀ محاسباتِ عاری از عواطف عمل می کند، به ناچار عامل تخریب روابط شخصی خواهد بود. براساس چنین باوری، به محض وسط آمدن پای ...