سایر منابع:
سایر خبرها
ننگ و عار نیست. او گفت: تو پسر زن سیاه پوست بد دهان هستی! -الله اکبر! از حلم و کظم غیظ حضرت! چقدر خوشبختیم که چنین انسان هایی را خدای متعال امام ما قرار داده است- حضرت در جواب آن نصرانی فرمودند: اگر راست می گوئی خداوند او را ببخشد و اگر دروغ می گوئی خداوند تو را بیامرزد. مرحوم ابن شهر آشوب می نویسد: فَأَسْلَمَ النَّصْرَانِی - نصرانی مسلمان شد-. (مناقب آل أبی طالب(ع)/ج 4/ص207) مدیر مدرسه ...
به واسطه اینکه هر دو از ثویبه کنیز ابولهب شیر خورده بودند، لذا با هم برادر رضاعی بودند و حمزه عموی رضاعی حضرت زهرا سلام الله علیها نیز بودند. حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: امام صادق (ع) نقل می فرمایند بعد از پیامبر حضرت زهرا (س) تا زمان شهادت خود به زیارت شهدای جنگ احد می رفتند و یاد آن واقعه را زنده می داشتند. ابن سعد در کتاب الطبقات الکبری جلد سوم ص 13 از امام باقر علیه السلام نقل می ...
...، سخن از سجده موجودات در برابر ذات اقدس پروردگار به میان آمده و در کنار آنها از درخت نیز به عنوان یکی از این ساجدان یاد شده است. حجت الاسلام رحیم زاده می گوید: امام صادق علیه السلام می فرماید: خُلِقَ لَهُ الشَّجَرُ فَکُلِّفَ غَرْسَهَا وَ سَقْیَهَا وَ الْقِیَامَ عَلَیْهَا؛ درخت برای او (انسان) آفریده شده است، و او مکلّف است که آنرا در زمین بنشاند، آب دهد و به آن رسیدگی و از آن حفاظت ...
احراز سه عامل حیاتی گوارا نیست: هوای پاک تمییز، آب فراوان و گوارا و زمین حاصل خیز و قابل کشت و زرع . خداوند تمام عناصر محوری مورد نیاز زندگی بشر را تأمین فرمود و بهره برداری از آن ها را جزء حقوق بشر قرار داد و جامعه را به صیانت آن ها از آفت، انقراض، کمبودی و مانند آن مکلّف کرده است. اگر فرد یا جامعه، دولت یا ملّت در شناخت این عناصر اصلی کوتاهی نماید یا در تحصیل یا نگهداری آن ها قصور کند، وظیفهٴ دینی ...
...: إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ مأموریت من برای پیاده کردن اخلاق در جامعه بوده است؛ و اِلاّ بشر قبل از پیامبر اسلام هم زندگی کرده اند و قدرت داشته اند اما بسیاری از اخلاق و روش های پسند در میان آن ها معمول نبوده است. خداوند پیامبر اسلام (ص) را فرستاده تا اخلاق را پیاده و بعضاً عقاید آن ها را تغییر دهد. این پیامبر بزرگوار می فرمایند: یولد المرأ علی الفطرة انسان ...
...> تأملی در روایت صم للرؤیه و افطر للرؤیه نسبت به بخش اول که روایت صم للرؤیه و افطر للرؤیه است، یعنی غیر از رویت، اعتباری ندارد، در اینجا باید در مورد این روایات تأملی کرد که معلوم شود مفاد آن ها که بر امر رؤیت تأکید می کند چیست. این روایات، از جنبه عقد اثباتی که رؤیت معتبر است روشن است، اما سؤالی که وجود دارد این است که عقد سلبی در این روایات چیست و امام(ع)، با مطرح کردن رویت، در صدد نفی و ...
.... او از همان ابتدا با تمسک به آیه شریفه یا یحیی خذ الکتاب بقوه و طرح آن در محافل مختلف نشان داد که گرچه خبرگان بار سنگینی به دوش او گذاشته بودند اما حالا که پذیرفته با قوت تمام این مسوولیت عظیم را اداره خواهد کرد. برای بسیاری باورکردنی نبود که پس از امام خمینی کسی بتواند جای خالی ایشان را پر کند اما امروز پس از گذشت بیش از سه دهه از زعامت ایشان و ورود به دهه چهارم به نظر می ...