سایر خبرها
آن بدانید مسئله مهمی خواهد بود. در این مطلب با شما هستیم تا به طور مفصل به همین موضوع بپردازیم. برند چیست؟ شاید لازم باشد که در ابتدای کار به معرفی ثبت برند بپردازیم و بگوییم که اصولاً برند به چه معناست. به طور کلی باید بگوییم که برند یا همان علامت تجاری نشانی است که می تواند در امور اقتصادی شرکت ها مورداستفاده قرار گرفته و به آن ها اختصاص پیدا کند. برند می تواند نشان دهنده ...
یادگیری فلسفه و حکمت پرهیز کرده، به انکار حکمت بپردازند تا کسی قادر نباشد، اصول فاسده ای را که از معلمان خود از روی تقلید فراگرفته اند، دچار تشویق و تردید کند. این گونه باورها، با آن بیماری ها و عادات، و نیز اِعراض از علوم حقه و حکمت، سبب شده است تا افکار و دیدگاه های قشری سبب شود تا چنین نظری درباره فاعل مختار داشته باشند. اینها در نقد تفکر اشاعره است. او ادامه می دهد که اینان قُطاع راه ...
. منطق این متافیزیک کاملاً متفاوت و مبتنی بر عمل است، نه ابزار یا دانش نظری یا چیزی بی فایده که باید از آن دوری جست. وقتی بازتاب این متافیزیک را در معرفت شناسی تحلیل و استخراج می کنیم، این منطق به فلسفه ی اخلاق تبدیل می شود. به نظر من، شاید بزرگ ترین دستاورد ما از این فلسفه ها برای جهان و تفکر امروز همین باشد. در مواجهه با انضمامی بودن این جهان بسیار انتزاعی، دیدمان به جهان ترسیم شده در این متون ...
به گزارش ایکنا؛ در این شماره از فصلنامه حکمت آیین، مقالاتی با عناوین واقع گرایی و اخلاق لیبرال ، بررسی دلالت برهان فطرت بر اثبات صفات ذات خدا ، بنیان های کلامی دلیل عقلی حسبه بر ولایت فقیه در منظومه فکری امام خمینی و مقام معظم رهبری ، جنبه بشری علم انسان کامل در عرفان و شریعت ، خیال به مثابه نفس حیوانی بازشناسی قوّۀ خیال نزد صدرالمتألهین در پرتوی تبیین مبانی و تحلیل کارکردها و معیار تعدد قوای نفس ...
انسانی اسلامی: 1- تمام علوم باید در خدمت اهداف غایی انسان باشند که از آن به جهت داری علوم یاد می کنیم. بنابراین ویژگی اصلی تمام علوم اعم از علوم آکادمیک، فقه و اصول، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان و سایر علوم، عبارتند از: کل نگری، انسجام درون هر دانش و انسجام با سایر علوم، هدفمندی، غایتمندی و رو به سوی جهتی واحد (ظهور) است. 2- عالَم عرش (نیت/ قلب) هدایتگر عالَم عقل، و عالَم عقل هدایتگر ...
خلاف عقل باشد که عقل آن را تصدیق بکند. او از سنین کم صرف و نحو زبان عربی، معانی و بیان، علوم بلاغی، کلام، تصوف، تفسیر، تاریخ، فلسفه و اصول فقه را یاد می گیرد و به ریاضیات و حدیث و عرفان پناه می برد و به فنون زمان خودش مسلط می شود. جالب اینکه در تمام اینها بر اساس دریافت من، سهروردی حکیم یا فیلسوف در حرکت است. فیلسوفی تجربی است یعنی هر آنچه در کشف و شهود می خواهد پیدا کند باید ببیند. وی با ...
.... ابوالمجد مجدود بن آدم سنایی غزنوی (473–545) شاعر و عارف فارسی زبان قرون پنجم و ششم هجری است که در شهر غزنه (واقع در افغانستان امروزی) دیده به جهان گشود؛ اندرزهای حکیم سنایی دلاویز و متنوع، شعرش روان و پُرشور و خود او در زمره پایه گذاران نخستین ادبیات منظوم عرفانی در زبان فارسی به شمار می آید. سنایی ابتدا مداح بود، اما بعد از سفر به خراسان و اقامت چندساله در آن شهر و ...