دوشنبه ۱۷ اردیبهشتساعت ۰۱:۳۹May 2024 6
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 30 اردیبهشت 1397 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 1 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 2 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 3 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 4 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 5 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 6 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 7 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 8 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 9 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 10 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 11 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 12 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 13 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 14 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 15 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 16 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 17 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 18 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 19 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 20 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 21 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 22 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 23 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 24 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 25 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 26 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 27 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 28 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1397 
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۳:۴۱    
چهاردهه شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در هشتمین نشست تخصصی شاهد بررسی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۳:۳۷    
عضو هیات امنای خانه کتاب در یادداشتی در وصف حسین معصومی همدانی نوشت: معصومی با وجود بی مهری هایی که دیده و می بیند ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۱:۵۲    
کارگاه پژوهشی متد نقد کتاب (مولفه و ساختار نقد علمی، قوت ها و کاستی های آثار علمی و تدوین گزارش نقد در حوزه علوم انسانی) به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۶:۰۲    
کتاب گمشده در روز روشن اثر لیسا گرف، نویسنده آمریکایی، با ترجمه فریده خرمی از سوی نشر پیدایش برای نوجوانان منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۵:۵۷    
بی شک برای شما هم پیش آمده که از خواندن کتابی خسته شده و پس از مدتی آن را کنار گذاشته باشید.به عقیده کارشناسان بهترین راه خواندن کتاب های خسته کننده علامت گذاری و همچنین نوشتن یادداشت در حاشیه آنهاست.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۵:۵۷    
سیمرغ پدربزرگ من بود عنوان جدیدترین رمان فاطمه سرمشقی است که بحران های محیط زیست را موضوع اصلی خود قرار داده و از سوی انتشارات فنی ایران منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۵:۴۲    
تفاهم نامه همکاری آموزشی بنیاد سعدی با مؤسسه پروانه (Association Papillon) در کشور سوئیس در راستای گسترش زبان فارسی امضا شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۵:۳۷    
رمان بازماندگان طلسم شده از مجموعه داستانی طلسم آدلینامتعلق به گروه سنی نوجوانان نوشته ماری لو با ترجمه فاطمه باغستانی از سوی نشر چکه منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۵:۳۲    
هاشم جاوید حافظ پژوه و محقق صبح امروز در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۴:۵۲    
نشست بازی گونه سازی کلاس: راهنمای عملی یادگیری مبتنی بر بازی از سلسله جلسات نقد و بررسی کتاب در حوزه یادگیری فناورانه کتاب برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۴:۳۲    
پیام طیبی زاده در کتاب تئوری کوانتومی: بینشی نامحدود در فیزیک نوین به بررسی تئوری های موجود در فیزیک باستان تا فیزیک نوین می پردازد و مطرح می کند که برای طرح و وضعیت هر مسئله ای در فیزیک نوین ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۴:۲۷    
در پی درگذشت هاشم جاوید، شاعر و حافظ پژوه، مرکز حافظ شناسی پیام تسلیتی منتشر کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۴:۲۷    
بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، برای پذیرش ادب جو در دومین دوره کارگاهی و پیشرفته آموزش رمان فراخوان داد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۴:۲۲    
روزنامه تلگراف در پی اعلام تعطیلی جایزه وودهاوس به دلیل کمبود آثار طنز، به بررسی وضعیت این ژانر در دو کشور انگلستان و آمریکا پرداخته و دلایل اقبال یا عدم اقبال از این نوع آثار را بررسی کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۴:۱۲    
فرزانه شبانی با 26 رای به عنوان بازرس اصلی انجمن صنفی فیلمنامه نویسان سینما انتخاب شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۴:۰۷    
کتاب شمسپاره ، اثر الیف شافاک به تازگی با ترجمه سیدصابر حسینی از سوی نشر مروارید راهی بازار نشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۳:۲۲    
درسگفتار انسان شناسی فلسفی: هستی شناسی و سوژه با تدریس مراد فرهادپور برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۳:۲۲    
نشست علمی نقد و بررسی کتاب شرایط امکان علوم اجتماعی در فلسفه غرب و فلسفه متاخر اسلامی دوشنبه 31 اردیبهشت در دانشگاه یزد برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۲:۴۲    
احمدرضا احمدی، این روزها سخت مشغول نقاشی است و روزی بیش از پنج ساعت نقاشی می کشد. او در توضیح دلایل این همه فعالیت در اواخر هفتمین دهه از زندگی اش می گوید: این روزها فیلم می بینم، نقاشی می کشم ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۲:۲۷    
جودی و فهرست آرزوها نوشته مگان مک دونالد با ترجمه محبوبه نجف خانی از سوی نشر افق (کتاب های فندق) منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۲:۲۷    
عبد الحسین وهاب زاده معتقد است میل به دانستن مفاهیم علمی به ویژه محیطزیست باید در مردم وجود داشته باشد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۲:۰۷    
کتاب مارتین لوترکینگ (جونیور) با ترجمه سولماز دولت زاده از سوی نشر آفتابکاران منتشر شد. این مجموعه شامل مصاحبه ها و گفت وگوهای مارتین لوترکینگ (جونیور) در طول زندگی حرفه ای اش است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۲:۰۲    
سندی مومنی در یادداشتی به نقد و بررسی رمان تذکره اندوهگینان پرداخته و معتقد است: این رمان با جعل تاریخ، روایتی پست مدرنیستی دارد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۱:۵۷    
هاشم جاوید نویسنده، شاعر، مترجم و پژوهشگر حوزه ادبیات اهل شیراز درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۱:۵۷    
جلد نخست از مجموعه مقدمه های خواندنی ، مرامنامه خرد ، نزاع سربازان و نگاهی جدید به رفتارشناسی علامه مجلسی در عصر صفویه چهار کتاب در نوبت نشر علیرضا هزار هستند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۱:۵۲    
کتاب فلسفه پول از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شد. زیمل در این کتاب به شیوه معیار فلاسفه فلسفه پردازی نمی کند. او به صراحت می گوید که حتی یک سطر از این پژوهش ها درباره اقتصاد نیست.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۱:۵۲    
سلسله نشست های قرآن شناسی امام موسی صدر، همزمان با ماه مبارک رمضان در موسسه امام موسی صدر برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۱:۴۲    
نخستین پویش کتابخوانی نوجوانانه با عنوان بخون، قهرمان شو! به مناسبت جام جهانی 2018 و به همت مرکز اوج کودک و نوجوان، فدراسیون فوتبال، انتشارات قدیانی ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۱:۳۲    
ارتقا صنعت نشر و توسعه بازار کتاب و کتاب خوانی در کشور تنها با همراهی و همکاری تمام تشکل ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای مرتبط دیگر در قامت مدیریتی واحد و جامع نگر مهیا خواهد شد و تا ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۱:۱۷    
دیروز اقتباس سینمایی اچ بی اُ از کتاب فارنهایت 451 نوشته ری بردبری برای نخستین بار اکران شد. موضوع این کتاب در مورد سوزاندن کتاب در جهان است که برای تاریخ بشریت چندان نیز عجیب نیست ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۱:۰۷    
علی مرادی، با اشاره به 6 روز حضور در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمع آوری 35 میلیون تومان از بازدید کنندگان این دوره خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۰:۴۲    
بیست وچهارمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره سنایی به تاملی در تمثیل گرایی سنایی در سیرالعباد اختصاص دارد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۰:۱۲    
رمان جدید مجتبی طیار ی آشتیانی می گوید: هدف از نوشتن این رمان تاریخی، آشنایی جوانان با تاریخ است تا بلکه محرکی باشد برای تحقیق کردن از سوی جوانان دررابطه با زمان رویدادهای این کتاب و صحت مطالب آن
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۹:۰۸    
علاقه بیل گیتس، موسس میلیاردر مایکروسافت به مطالعه برکسی پنهان نیست. او عادت دارد آثاری که نظرش را جلب می کند به دیگران نیز معرفی می کند. در این مطلب آخرین پیشنهاد کتابی بیل گیتس را می خوانیم.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۸:۵۸    
رمان مصور راهکاری است در جهت بهره بردن از آثار کلاسیک و فاخر که بیم آن می رود در شرایطی که زمان فراغت و مطالعه کم است، به فراموشی سپرده شوند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۸:۴۸    
کتاب انسان تاریخی و تاریخ متعالی تازه ترین اثر حکمت الله ملاصالحی است. این کتاب شامل مجموعه ای از مقالات او در مجله سوره اندیشه با موضوع تاریخ متعالی و حضور تاریخ مند انسان در جهان است ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۸:۴۳    
کتاب مواعظ شامل سلسله مباحث اخلاقی مرحوم آیت الله عبدالکریم حق شناس (ره) که تحت نظر یکی از شاگردان مبرز وی، آیت الله محمدعلی جاودان به همت مؤسسه ایمان ماندگار گردآوری شده است ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۸:۳۴    
اسدالله شعبانی، شاعر و نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان، معتقد است بخشنامه ای برخورد کردن با کتاب سبب کاهش عناوین و شمارگان آثار تالیفی شده و این مساله در کل سیستم نشر اعم از تولید ...