سایر منابع:
سایر خبرها
اوبامایک وزیردیگر رابه مذاکرات فرستاد
پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی: روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه اعلام کرد که ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز این هفته در مذاکرات هسته ای با ایران شرکت خواهد داشت. آقای مونیز همراه با جان کری وزیر خارجه آمریکا، دو عضو کابینه باراک اوباما هستند که مستقیما در گفت وگوهای هسته ای که از روز جمعه در سطح معاونین وزارت خارجه در شهر ژنو سوئیس آغاز شده و از روز یکشنبه در سطح وزرا ادامه می یابد
ترکیب ویژه تیم مذاکره
کار شناس در تیم مذاکره کننده هسته ای با هدف رایزنی های فنی حضور داشتند، اما اکنون رئیس این سازمان راهی ژنو شده است تا در مذاکرات حضور داشته باشد. به گزارش ایرنا ، بر اساس بیانیه وزارت انرژی آمریکا ورود ارنست مونیز، دیگر عضو جدید و وزیر انرژی این کشور به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 هم به درخواست جان کری وزیر خارجه آمریکا بوده است. در این بیانیه آمده است هدف از حضور مونیز این است که رایزنی های
پیام پیوستن صالحی به مذاکرات هسته ای
مذاکره کننده هسته ای ایران ملحق شود. از روز جمعه دور تازه مذاکرات هسته ای دو جانبه ایران و آمریکا به منظور دستیابی به توافق جامع و نهایی در سطح معاونان وزرای خارجه در ژنو سوئیس آغاز شد. دیروز هیات مذاکره کننده ایران به سرپرستی عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای و هیات مذاکره کننده آمریکا به سپرستی وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا دو دور و در
دیدار و رایزنی صالحی و مونیز با حضور معاونان
صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور شرکت در مذاکرات هسته ای صبح امروز (شنبه) راهی ژنو شده است. واشنگتن نیز روز جمعه اعلام کرد که "ارنست مونیز" وزیر انرژی آمریکا نیز این هفته در مذاکرات هسته ای با ایران شرکت خواهد داشت. در بیانیه وزارت انرژی آمریکا آمده است: به درخواست جان کری وزیر خارجه، ارنست مونیز وزیر انرژی روز شنبه به ژنو سفر می کند تا در مذاکرات جاری با ایران سر
ورود مهمانان جدید به مذاکرات هسته ای/ "صالحی" صلح آمیز بودن پرونده هسته ای را از منظر فنی به مذاکره می ...
ای با ایران شرکت خواهد داشت . در بیانیه وزارت انرژی آمریکا آمده است: به درخواست جان کری وزیر خارجه، ارنست مونیز وزیر انرژی روز شنبه به ژنو سفر می کند تا در مذاکرات جاری با ایران سر برنامه هسته ای این کشور، به وزیر کری بپوندد. این بیانیه می افزاید: مقامات وزارت انرژی همواره به عنوان بخشی از تیم مذاکره کننده ایالات متحده در این گفت وگوهای کاملا فنی دخیل بوده اند و وزیر مونیز
زمان آغاز دومین روز رایزنی های هسته ای
کمالوندی معاون رئیس سازمان انرژی اتمی و سخنگوی این سازمان نیز حضور دارد. وزارت انرژی آمریکا در بیانیه ای با اشاره به حضور وزیر انرژی این کشور در ژنو آورده اعلام کرد: به درخواست جان کری وزیر خارجه، ارنست مونیز وزیر انرژی روز شنبه به ژنو سفر می کند تا در مذاکرات جاری با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور، به وزیر کری بپیوندد. این بیانیه می افزاید: مقامات وزارت انرژی همواره به
تفاهم سیاسی در نقطه حساس
سطح گفت و گوها با حضور یک مقام بلندپایه به غیر از وزیر امور خارجه افزایش یافته است. در همین زمینه، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرده است که ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا به درخواست جان کری، وزیر خارجه امور خارجه این کشور به ژنو سفر کرده تا در کنار وی در مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران حضور داشته باشد.این در حالی است که روز جمعه دور نخست مذاکرات هسته ای سه جانبه
آغاز دومین روز رایزنی های هسته ای در ژنو
رایزنی ها بهروز کمالوندی معاون رئیس سازمان انرژی اتمی و سخنگوی این سازمان نیز حضور دارد. وزارت انرژی آمریکا در بیانیه ای با اشاره به حضور وزیر انرژی این کشور در ژنو آورده اعلام کرد: به درخواست جان کری وزیر خارجه، ارنست مونیز وزیر انرژی روز شنبه به ژنو سفر می کند تا در مذاکرات جاری با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور، به وزیر کری بپیوندد. این بیانیه می افزاید: مقامات وزارت
دوئل رسانه ای ظریف و کری!
صالحی" استراتژی غربی ها مبنی بر مذاکره برای مذاکره را در هم شکست، و دو طرف در مسیر مذاکره برای حل مسئله و رسیدن به توافق قرار گرفتند. در جریان این مذاکرات "حسین فریدون" هم همراه ظریف به ژنو رفت، تا به گفته وزارت خارجه کشورمان به منظور مشورت و هماهنگی دیپلمت های هسته ای کشورمان را هماهنگ سازد. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ساعت 14 به وقت ژنو (16:30 به وقت تهران) به
صالحی هم به ژنو رفت
به گزارش مشرق ، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور شرکت در مذاکرات هسته ای صبح امروز (شنبه) راهی ژنو شد و قرار است با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا دیدار و گفت وگو کند. واشنگتن نیز روز جمعه اعلام کرد که ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز این هفته در مذاکرات هسته ای با ایران شرکت خواهد داشت. در بیانیه وزارت انرژی آمریکا آمده است: به درخواست جان کری وزیر خارجه
دو دور مذاکره صالحی - مونیز در روز سوم مذاکرات ژنو
جانبه انجام شد. در حال حاضر سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی و نیز وندی شرمن فرد شماره 3 وزارت خارجه آمریکا به همراه هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای مذاکرات هسته ای در ژنو بسر می برند. از روز جمعه گفت و گو هایی فشرده و جدی میان دیپلمات های ایرانی و آمریکایی در جریان است و قرار است تا ساعاتی دیگر با پیوستن محمد جواد ظریف و جان کری به این گفت و گو ها ، مذاکرات در قالب هیات های کامل دو کشور ادامه یابد. 1553 ...
چالش ما با ایران محدود به مسئله هسته ای نیست
نزدیک و فشرده دنبال می شود. معاون وزیر خارجه تاکید کرد: به دنبال نوآوری و تحولات در نحوه و شکل مذاکرات هستیم تا به کارها در مذاکرات سرعت دهد. دومین روز مذاکرات ژنو به گزارش فارس، روز گذشته(شنبه) دومین روز رایزنی های ایران و آمریکا با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و با حضور سید عباس عراقچی ، مجید تخت روانچی و وندی شرمن معاونان وزرای خارجه
پایان دومین روز رایزنی های ایران و آمریکا با حضور صالحی و مونیز در ژنو
همراه محمدجواد ظریف وزیر خارجه و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور به منظور حضور در این گفت وگوها راهی ژنو شد.در این رایزنی ها بهروز کمالوندی معاون رئیس سازمان انرژی اتمی و سخنگوی این سازمان نیز حضور دارد. وزارت انرژی آمریکا در بیانیه ای با اشاره به حضور وزیر انرژی این کشور در ژنو اعلام کرد: به درخواست جان کری وزیر خارجه، ارنست مونیز وزیر انرژی روز شنبه به ژنو سفر می کند تا در مذاکرات جاری با ایران
پایان دومین روز رایزنی های ایران و آمریکا
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دومین روز رایزنی های ایران و آمریکا که ساعت 16:30 امروز (شنبه) به وقت تهران (14 به وقت محلی) با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و با حضور سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی و وندی شرمن معاونان وزرای خارجه و کارشناسان دو طرف در ژنو برگزار شد، بعد از حدود پنج ساعت به پایان رسید. در حال حاضر مذاکرات کارشناسان دو
وزیر انرژی آمریکا به مذاکرات هسته ای می پیوندد
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اینترنتی ای آی اِی نیوز، ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، به درخواست جان کری، وزیر امورخارجه این کشور، روز شنبه (دوم اسفندماه) به ژنو می رود تا در ادامه مذاکرات هسته ای ایران به تیم مذاکره کننده آمریکا بپیوندد. بر اساس گزارش ها، مقامهای رسمی وزارت انرژی آمریکا در طول مذاکرات هسته ای ایران همواره به عنوان بخشی از تیم مذاکره کننده آمریکا در بحثهای
ظریف: تحریم جدیداروپا نقض توافق نیست خلاف عقلانیت است!
معاونان وزیران خارجه ایران و امریکا از روز جمعه دور جدیدی از مذاکرات هسته ای را در ژنو شروع کردند و قرار است روز یک شنبه محمد جواد ظریف و جان کری وزیران امور خارجه ایران و امریکا یک بار دیگر شانس دستیابی به یک توافق را بررسی کنند. دور جدید مذاکرات درحالی انجام می شود که اروپا نیز با سوء استفاده از تفسیرپذیری توافق ژنو، تحریم های شرکت ملی نفتکش ایران را بازگرداند و ظریف نیز نتوانست آن را خلاف
جان کری:هنوز با ایران اختلاف داریم
مهلت تعیین شده ادامه یابد. در حالی جان کری از شکاف مواضع ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 بر سر برنامه هسته ای ایران صحبت کرده است که روز شنبه مذاکرات فنی هسته ای ایران و آمریکا در ژنو با حضور علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونز، وزیر انرژی آمریکا برگزار شد. در همین زمینه، محمد جواد ظریف نیز روز شنبه در هنگام ورود به ژنو گفته است که ایران توافق مبهم و ناقص
ایران - آمریکا، پشت میز ژنو
، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و و ارنست مونیز ، وزیر انرژی آمریکا در هتل ویلسون شهر ژنو برگزار می شود . گفته می شود در این نشست معاونان و کارشناسان وزارت امورخارجه دو کشور حضور دارند. توافق دو مرحله ای نخواهیم داشت معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران در ژنو تاکید کرد، توافق دومرحله ای نخواهیم داشت. سید عباس عراقچی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی
حضور وزیر انرژی آمریکا در مذاکرات هسته ای ژنو
عصر خبر: روزنامه وال استریت ژورنال از حضور وزیر انرژی آمریکا در مذاکرات هسته ای جاری ایران و گروه 1+5 در ژنو خبر داد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرد: جان کری وزیر امور خارجه قرار است روزهای یک شنبه و دوشنبه هفته جاری 22 و 23 فوریه برای گفت وگوی مستقیم با محمدجواد ظریف همتای ایرانی اش در چارچوب مذاکرات هسته ای به ژنو سفر
رایزنی های فشرده هسته ای در ژنو با میهمانان جدید/ آیا روند مذاکرات هسته ای تغییر یافته است
همزمان با دومین روز مذاکرات اتمی ایران و آمریکا در ژنو، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به همراه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری به منظور رایزنی با طرف آمریکایی وارد این شهر شدند. در حال حاضر، عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزارت امور خارجه در ژنو سرگرم مذاکره با همتایان آمریکایی خود هستند. به گزارش بی بی سی، علی اکبر صالحی
آیا صالحی برای همکاری هسته ای با آمریکا مذاکره می کند؟
اتمی گفته، قرار است علی اکبر صالحی با ارنست مونیز در گفت وگوهای کار شناسی دو روزه میان ایران و آمریکا در ژنو دیدار کند و از سوی دیگر، در بیانیه وزارت انرژی آمریکا در این باره آمده است، به درخواست جان کری وزیر خارجه، ارنست مونیز وزیر انرژی روز شنبه به ژنو سفر می کند تا در مذاکرات جاری با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور، به وزیر کری بپوندد . در این بیانیه همچنین آمده است: مقامات وزارت
ایران محور تحلیل رسانه های خارجی در دور جدید مذاکرات هسته ای/ تنها اصل مذاکرات از نگاه ظریف
به گزارش نامه نیوز مذاکرات فشرده در قالب هیات ها و مقامات، شنبه نیز ادامه خواهد یافت و روزهای یکشنبه و دوشنبه این مذاکرات در سطح وزیران خارجه دو کشور و با حضور محمد جواد ظریف و جان کری انجام می شود و واکنش های متفاوت رسانه های خارجی به روند این مذاکرات و سطح مذاکرات، نشان از اهمیت آن دارد. دویچه وله و مذاکرات هسته ای دویچه وله در این باره گزارش داد: همزمان با آغاز مذاکرات
سومین دور مذاکرات صالحی - مونیز در ژنو
/> مذاکرات ژنو روز جمعه با مذاکرات سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه با وندی شرمن فرد شماره 3 وزارت خارجه امریکا و هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا کلید خورد و با پیوستن علی اکبر صالحی و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری ادامه یافت. این گفت و گو ها با دیدار و رایزنی جان کری و محمد جواد ظریف وارد مرحله تازه ای خواهد شد. گفت و گوی ظریف و کری هم اکنون در هتل پرزیدنت ویلسون ، محل اقامت وزیر امور خارجه در جریان است. 1553
پایان رایزنی 2/5 ساعته ظریف و کری با حضور صالحی و مونیز در ژنو
مذاکرات) باقی مانده و نزدیک به پنج ماه به پایان تمدید هفته ماهه توافقنامه ژنو (9 تیر ماه 1394). برخی کارشناسان معتقدند که حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا در ژنو به منظور انجام گفت وگوهای فنی، روند حصول توافق را سرعت خواهد بخشید. به گزارش فارس، در دور جدید رایزنی های هسته ای ایران و آمریکا در شهر ژنو، معاونان وزرای خارجه و کارشناسان دو طرف از روز جمعه اول اسفند ماه در
رایزنی های صالحی با مونیز/ معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا هم گفت وگو کردند
به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس ، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که دیروز (شنبه) به منظور شرکت در رایزنی های هسته ای ایران و آمریکا و گفت وگو با ارنست مومیز وزیر انرژی آمریکا راهی ژنو شد و دیروز نیز در گفت وگوهایی که 5 ساعت در هتل ویلسون این شهر و با حضور معاونان وزرای خارجه و کارشناسان به طول انجامید، با طرف آمریکایی به رایزنی پرداخت، امروز (یکشنبه) نیز 2 دور رایزنی
رایزنی های صالحی با مونیز
به گزارش افکارنیوز ، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که دیروز (شنبه) به منظور شرکت در رایزنی های هسته ای ایران و آمریکا و گفت وگو با ارنست مومیز وزیر انرژی آمریکا راهی ژنو شد و دیروز نیز در گفت وگوهایی که 5 ساعت در هتل ویلسون این شهر و با حضور معاونان وزرای خارجه و کارشناسان به طول انجامید، با طرف آمریکایی به رایزنی پرداخت، امروز (یکشنبه) نیز 2 دور رایزنی با مونیز داشت.
دیدار ظریف و کری با حضور صالحی و مونیز
به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف و جان کری یک شنبه شب در ملاقاتی دوجانبه که با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا برگزار شد، آخرین دیدگاه ها و مواضع هسته ای خود را مورد بحث و بررسی قرار دادند. مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در سطح معاونان وزیران خارجه و کارشناسان و در دو سطح دوجانبه و چندجانبه از روز جمعه هفته گذشته آغاز شده است. ظریف بامداد روز شنبه به همراه علی
با وجود کارشناسان سازمان انرژی اتمی ، علت سفر صالحی به ژنو چیست!؟
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز: در حالیکه سطح مجاز گفتگو در موضوع هسته ای با مقامات امریکایی، از سوی مسئولین ارشد نظام، در سطح وزارت امور خارجه تعیین شده است، برخی اخبار از تدارک دولت برای اعزام معاون رئیس جمهور در امور هسته ای به ژنو برای گفتگو با همتای امریکایی خود حکایت دارد. روز گذشته (جمعه) بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت وگو با ایرنا در این باره گفت: علی
سومین روز مذاکرت هسته ای در ژنو پایان یافت
. با پایان سومین روز مذاکرات هسته ای گفتگوهای ایران و آمریکا در سطح وزرا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت . این مذاکرات از روز جمعه آغاز شده است و بکشنبه شب نشست رسمی ایران و کشورهای 1+5 در سطح معاونان نیز برگزار شد .
تحلیل المانیتور از مذاکرات این روزهای ژنو
سازی اورانیوم توسط ایران (در توافق نهایی هسته ای)، میزان مواد غنی شده که ایران می تواند ذخیره کند، نوع تحقیق و توسعه در رابطه با غنی سازی و آینده رآکتور آب سنگین بحث و گفت وگو می کنند . قرار است سیزدهمین دور مذاکرات جامع هسته ای امشب ساعت 22:30 به وقت تهران در سطح معاونان در ژنو برگزار شود.