سایر خبرها
که ابن ملجم، درباره اخلاق دچار سطحی نگری می شود، آن جایی می بُرد که صدای گریه های یتیمان خوارج را در کوفه می شنود. می گوید بالاخره قتل شده است! با همین سطحی نگری در اخلاق، بالاخره کاری کرد که رفت امیرالمؤمنین(ع) را به شهادت رساند. امیرالمؤمنین(ع) تنها شخصیت در عالم امکان است که مولود کعبه است، ما نباید نگاه کنیم که ایشان را چه کسی به شهادت رساند. آیا این مهم نیست؟ فقط اینکه در خانه کعبه ...
کتب عربی این منطقه را بادغیس و بادخیز ثبت کرده و به همین معنی گرفته اند و وجه تسمیه آن را کثرت بادها در دوران سال در این ناحیه دانسته اند. بادغیس در سال 30 قمری 651 م، در زمان خلیفه سوم توسط خالد فرزند عبدالله گشوده شد؛ امّا در سال 32 قمری بیش از 40000 نفر از هرات و بادغیس و قهستان تحت رهبری کارن (به عربی: قارن) بر ضد تازه واردان قیام کردند و بعد از آزادی بادغیس و مرکز آن دهستان به طرف ...
تبیین و فرمودند: مهم ترین مسئله این است. دشمنان نظام اسلامی هم می گویند دگرگونی، آنها هم دنبال دگرگونی هستند، [امّا] دگرگونی مورد نظر آنها درست نقطه ی مقابل آن چیزی است که مورد نظر ما است. آنها این دگرگونی را مطرح می کنند و متأسّفانه در داخل هم بعضی ها به تبع آنها یا به تقلید آنها همان حرف را با تعبیرات دیگری بیان می کنند: مثلاً تغییر قانون اساسی یا تغییر ساختار نظام اسلامی؛........ آنچه دشمن ...
خیابان های خوزستان و کردستان و تهران تکرار کند اما کربلای خمینی ده ها بار تکرار شد و با به خاک افتادن هر جوان، ده ها جوان دیگر عازم جبهه شدند تا کسی اسارت زینب سلام الله علیها را نبیند و به تاریخ ثابت شود که سربازان خمینی میوه ی تمدنیِ قیام سیدالشهدا علیه السلام هستند. علی ای حال، جامعه ی اسلامی در زمان یزید در حال بازگشت به عصر جاهلیت عرب بود و امام حسین علیه السلام اگر دست به قیام نمی زد ...
، چندین سال منظم برگزار گردید به قرائت و تبیین و شرح یک حدیث می پرداختند.احادیثی که با مضامین اخلاقی و اجتماعی و قابل استفاده برای عموم جامعه است و شرح حضرت آیت الله خامنه ای بر احادیث نیز حاوی نکات نو و کاربردی در سبک زندگی اسلامی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه 24 اردیبهشت ماه 1396 با استناد به روایتی از امام علی (ع) به شرح حدیث اشتَدِّ عَلَی الظَّالِمِ وَ خُذ ...
بعضی از کشورهای شمال آفریقا که غربِ دنیای اسلام میشود، قرائت وَرش از نافع [رایج] است. قرائت حمزه هم به خاطر همزه ی بعد از حرف ساکن که یک سَکتی در آن ایجاد میکند، یک زیبایی ای دارد که آن هم در مواردی اشکال ندارد؛ امّا افراط کردن در بیان این قرائتهای مختلف و توسّل به انواع و اقسام حرفهای آنها و بخصوص بعضی از این اِماله های عجیب و غریبی که انجام میدهند که واقعاً آدم نمیتواند درست هضم کند که این چرا ...