سایر خبرها
ناگفته های ستاره استقلالی پرسپولیس از فوتبال
... من متولد اول مهرماه سال 70 هستم و بدون صغر سن فوتبال بازی می کنم. فوتبال را از کجا شروع کردی؟ من فوتبالم از تیم فجر سپاه تهران آغاز کردم و مربیانی مثل آقایان رستم بیک و اللهیاری کار کردم. در رده جوانان هم به تیم مهر کارون پیوستم که در دست اول تهران فعالیت می کرد. بعد از آن به تیم داماش تهران پیوستم و زیر نظر آقای کولیوند کار کردم. دو سال آخر حضورم در رده امیدها هم راهی ...
مصطفی زمانی از زندگی شخصی اش می گوید ، عشق هورمونی است !
. خودم را سر کار می گذارم. مثلا صبح از خواب بلند می شوم و می بینم هیچ دستم نیست، اما بعد می بینم چقدر این تصویر از من هست و با آن تصویرها خودم را گول می زنم و با آن حال می کنم. عجیب ترین بیماری ای که به آن دچار شده اید چه بوده؟ دو سال پیش می خواستم روزه بگیرم. روز اول روزه گرفتن آپاندیسم ترکید. برایم اتفاق بامزه ای بود. اگر تا آخر عمر فقط یک انتخاب برای ...
فقیرترها اعدام می شوند
باشیم که بگوید تبدیل مجازات اعدام به حبس ابد سبب بازدارندگی بیشتری می شود. نه، این طور نیست . فرجیها با اشاره به اینکه موضوع دیگری که خیلی بزرگ نمایی شده است، رابطه اعتیاد با جرائم و آسیب های مختلف است، افزود: دائما اصرار بر این است که بگویند 80 درصد محکومان ما مربوط به جرائم مواد مخدر هستند. حالا یکی باید بگوید جرم مواد مخدر اصلا یعنی چه؟ من اگر سارق مسلح بودم و قتل کردم و دو گرم مواد ...
برانکو: هم داربی را می خواهم، هم قهرمانی را/ اینجا هستم که به کی روش کمک کنم
ورزشکاران افرادی بودند که این اختلافات سیاسی را تنظیم می کردند. واقعا درک نمی کنم آن ها چرا نمی خواهند در ایران بازی کنند. من واقعا مشکلی در ایران نمی بینم. تمام تیم هایی هم که به ایران آمده اند را می شناسم. تیم هایی که از کشورهای عربی یا آسیای شرقی یا آسیای مرکزی به ایران آمده اند. اگر خاطرتان باشد زمانی که من سرمربی تیم ملی ایران بودم روابط ایران و عراق بسیار حساس بود و بعد از 8 سال جنگ اولین بار ما ...
مردهایی که برای یک دروغ روسی صف کشیدند/ شوخی ازدواج با زنان روس را جدی نگیرید!
گوید این خبر، یک شوخی خنده دار است که به اشتباه توسط خیلی از مردان خارجی جدی گرفته شده است: مجلس روسیه هیچ تصمیمی دراین باره نداشته و هیچ طرحی دراین باره مطرح نشده است. حدود 20 سال پیش دخترهای روس خیلی دنبال مرد خارجی بودند برای این که از روسیه بروند. موقع فروپاشی بود و زندگی سخت بود و بیشترشان به اروپا و آمریکا می رفتند. کلا دخترهای روس دنبال مردهایی هستند که خانواده دار باشند. اما قوانین روسیه طوری ...
زهری که قطره قطره در سینه می چکد
می کنم برای زمانی که لو رفته باشم. هرچند این اواخر پرستاران خوشروی ایستگاه پرستاری هم بو برده اند که من یکدفعه چطور توی اتاق سبز می شوم. تشریفات عبور از در اصلی و طی کردن صف های بلند برای تلفن زدن به ایستگاه هر طبقه و دوباره ایستادن در صف دیگری برای گرفتن مجوز تردد و بعد هم صف آسانسور، گاه تا یک ساعت وقت می برد. اما بدون تشریفات می توانم به سرعت خودم را از خیابان برسانم به طبقه هفتم و ...
صالحی : احمدی نژاد مخالف عراقچی بود/ در مورد مشایی غلو شده است
سازمان انرژی اتمی در سال 95 چیست؟ صالحی: ما در مراسم20 فروردین و به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای، دستاوردهای جدید سازمان انرژی اتمی را به آگاهی ملت شریف ایران خواهیم رساند. در سال گذشته مجتمع سوخت نیروگاه بوشهر به نمایش درآمد. زمانی که روس ها از سایت سوخت ما بازدید کردند، متخصصان و پژوهشگران ما را تحسین کردند. امسال نیز ما مجتمع نمونه ای و کوچک شده رآکتور اراک را ساخته ایم و این ...
کیهان و خوانندگان
. 6263---0938 * مجرمان سابقه دار بسیار خطرناک هستند چرا برخی از قضات ما این جانیان شرور را در جامعه رها می کنند. حادثه غمبار کازرون و قتل چند مأمور نیروی انتظامی به دست یک شرور بازداشتی باید درس عبرت بشود. 9509---0901 * خانمی 72 ساله هستم در آستانه عید نوروز متوجه شدم دولت یارانه بنده را قطع کرده است. این دولت اگر شفا نمی دهد حداقل کور نکند. بنویسید انصاف کجا رفته است؟ 0528---0915 ...
رقابت فیلم های خارجی در تهران
سینماگر ترکیه ای است که با نمایش در بخش اصلی هفتاد و دومین جشنواره بین المللی فیلم ونیز در سال 2015 موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران شد. این فیلم همچنین در بخش سینمای معاصر در جشنواره فیلم تورنتو کانادا نیز نمایش داشته است. داستان فیلم درباره مردی به نام غدیر است که از زندان آزاد می شود به این شرط آن که با نفوذ در دل محله قدیمی خودش که تروریست ها در آن فعال اند و مشغول بمبگذاری، آن ها را شناسایی و به ...
وزیربهداشت:تامین اجتماعی بنگاه داری می کند
مدیریت ، در مجلس ولی به جایی نرسید. - موضوع تربیت یک ساله پرستار سال گذشته خیلی چالش ایجاد کرد، موضوع چه بود؟ تربیت یک ساله پرستار؟ مگر می شود. این هم از آن موضوعاتی بود که بد رسانه ای شد و برداشت اشتباه از آن کردند . پرستار جایگاهش رفیع تر از این است که در ایران است. مشکل اینجاست که اجازه ندادند 40 رشته به عنوان واسط بین بیمار و پرستار تربیت شود. اکنون همراه بیمار ...
اسلحه ای که امنیت نیاورد!
اسلحه خریدم و همیشه آن را همراه خود داشتم. چون فکر می کردم که این اسلحه برایم امنیت ایجاد می کند. شرایط خیلی خوب بود، داشتم کار می کردم و احساس آرامش داشتم تا اینکه بعد از سه سال زندگی در تهران به خواسته پدر و مادرم دوباره به اصفهان برگشتم. در کنکور شرکت کردم و در رشته فیزیک قبول شده و شروع به ادامه تحصیل کردم. روز حادثه قرار بود به خانه برادرم بروم و یک وسیله آرایشی را که برای ...
صحنه سلاخی دختر جوان بازسازی شد +عکس+14
ابتدا خود را بی گناه می دانست اما پس از اینکه خود را در تناقض گویی هایش گرفتار دید لب به اعتراف گشود. این مرد به ماموران گفت: 18 سال است که با سمانه آشنا هستم و قصد داشتیم با هم ازدواج کنند اما هربار برایمان مشکلی پیش امد و موفق به این عمل نمی شدیم. وی ادامه داد: روز حادثه سمانه سوار بر خودرویم به مادرم توهین کرد و همین باعث شد در یک لحظه او را خفه کنم و پس از قتل برای رهایی ...
سناریوی دروغین برای یک جنایت
دعوایم شد. درگیری جزئی بین ما بالا گرفت و من از روی عصبانیت سیلی به صورت او زدم و دستم را روی گردنش گذاشتم. یک دفعه دیدم که همسرم نفس نمی کشد. ترسیده بودم، به سراغ عمویم رفتم و از او کمک خواستم. او را بلافاصله به بیمارستان انتقال دادیم اما همسرم مرده بود. بعد از آن تصمیم گرفتم که به دروغ بگویم که موتورسیکلتم را دزدیده اند و همسرم از ترس فوت کرده است. سرهنگ رسمتی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، در رابطه با این خبر گفت: متهم جوان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. ...
تامین اجتماعی بنگاه داری می کند/از ادعا تا واقعیت فاصله بسیار است
ولی به جایی نرسید. - موضوع تربیت یک ساله پرستار سال گذشته خیلی چالش ایجاد کرد، موضوع چه بود؟ تربیت یک ساله پرستار؟ مگر می شود. این هم از آن موضوعاتی بود که بد رسانه ای شد و برداشت اشتباه از آن کردند . پرستار جایگاهش رفیع تر از این است که در ایران است. مشکل اینجاست که اجازه ندادند 40 رشته به عنوان واسط بین بیمار و پرستار تربیت شود. اکنون همراه بیمار در بیمارستان ...
گفتگو با حامد بهداد
دیده اید و مرا با آن شمایل به یاد می آورید. مثلا فیلم این زن حرف نمی زند را خودم خاطرم هست که، بازی بازیگران در آن زمان، شبیه ذهنیت صدا و سیما بود، مثل قالب سریال های شبیه در پناه تو ، آن جوانی که مادرش صدایش می زد: محمدم و خیلی هم محبوب خانواده ها بود. اما من به شدت از ترسیم آن شخصیت های تلقینی تلویزیون فراری بودم و در همان فیلم این زن حرف نمی زند شیوه را در بازیگری مغایر با رفتار تلقینی جامعه و ...
آزادی متهم به قتل شهید خلیلی از زندان
ضربه در مرگ مقتول بی تأثیر نبوده است. زمانی که متهم برای دفاع از خود در دادگاه حاضر شد اتهام قتل عمدی را رد کرد و گفت: در شب حادثه مقتول و دوستانش با موتور بودند و من و دوستانم سوار ماشین بودیم. آنها گفتند چرا مزاحم دختری شده اید درحالی که دختری آن اطراف نبود و من اصلا نفهمیدم چه می گویند، به سمت ما آمدند و درگیری شروع شد. من که مست بودم ضربه ای به او زدم و بعد فرار کردم. من اصلا ...
عارف نباید مرد انصراف های انتخاباتی شناخته شود/ واکنش تلگرامی مینو خالقی به اخبار کذب/ بنیاد امید ...
...> خاطره محسن رضایی از امام(ره) و شهید صیاد محسن رضایی، در فاصله چهار روز مانده تا سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، با انتشار عکسی از خود در کنار این شهید بزرگوار، به نقل خاطره ای پرداخت : بعد از عملیات رمضان و تحمل سختی های کار، من و برادر صیاد شیرازی خدمت امام رسیدیم . پس از اینکه گزارش هایمان ارائه کردیم، ایشان دست های ما را گرفتند و در میان دست های خود ...
بهرام رادان : قالب شکنی همیشه دغدغه ام بوده
حالا اول وارد دل مردم می شود. بعد پیشنهاد سینمایی به او داده می شود. برای همین، اگر من بخواهم در خاطر مردم بمانم، فیلم بد قبول نمی کنم؛ بعضی مواقع ممکن است دو سال فیلم بازی نکنم و حالا باید در مسیر کارهای دیگر قرار بگیرم. از طرفی چون انسان منظمی هستم، برای اینکه این الگوریتم را ایجاد کنم یک سری دیتا جمع می کنم که آنها را کنار هم می گذارم تا بدانم در یک سال آینده چه کارهایی قرار است انجام ...
دخترجوان هلیلانی با اسلحه جنگی عمویش را به قتل رساند
مدتها قبل پسر جوان عضو این خانواده بدلیل اعتیاد به مواد مخدر و آزار واذیت دیگر اعضای خانواده وبا شکایت پدرش روانه زندان شده و اصرارهای خواهر برای جلب رضایت پدر برای آزادی او به وقوع این قتل منجر شده است. اگرچه بروز وظهور آسیبهای جدی اجتماعی در جامعه زمینه ساز پرخاشگری ها،نزاع ها ودرگیری های منجر به قتل شده اما عواملی نظیر افزایش سلاح در میان مردم خصوصا جوامع روستایی وعشایری استان ایلام ...
ابد و یک عشق احسان و سولماز
آغاز کردیم. پازلی که گاهی تلخ بود البته زندگی این زوج بدون مشکل نبود و احسان بعد از ازدواج با مشکلاتی روبه رو شد. او در این باره می گوید: آن سال ها من به خاطر اینکه بیشتر ساعات روز را مشغول پرستاری از سولماز بودم و کمتر در محل کارم حاضر می شدم، دچار ورشکستگی شدم و همین اتفاق شرایط را برای من مشکل کرد. از طرفی وضعیت همسرم نگران کننده بود. با این وجود ما زندگی مان را آغاز کردیم و خدا ...
همزمان با روند بهبودی این فیلمساز، "کافه سینما" یکی از آخرین مصاحبه های عباس کیارستمی را پیش از دوران ...
...> کیارستمی 75 ساله با خبرنگار نشنال مصاحبه انجام داده است که سرویس سینمای جهان برگردان آن را همزمان با اخبار بیماری این فیلمساز، و با آرزوی سلامتی او منتشر می کند. چه شد که رو به تصویربرداری و عکاسی آوردید؟ - به انقلاب سال 1979مدیون ام؛ چون در آن بحبوحه فیلم سازی خیلی سخت بود. باید به سراغ عکاسی سینما می رفتم. پس عکاسی را شروع کردم. عکاسی به یک فعالیت موازی پس از فیلم سازی تبدیل ...
تکه کلام نظر آیت الله مجتهدی درباره شغل طلاب/بالاخره چه کسانی بهشت می روند؟
به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمود ریاضت متولد سوم خرداد سال 1347 است، البته اذعان دارد که در آخرین روز سال 46 در محله خراسان تهران به دنیا آمده است، خودش را بچه محله سیدنصرالدین می داند، دوره ابتدایی را در مدرسه کاظمیه و جعفریه گذارند، همزمان در دوره راهنمایی دروس طلبگی را شروع کرد، با اینکه هیچ یک از افراد خانواده اش روحانی نبوده اند، اما به خاطر علاقه اش، بعد از ظهرها بعد از مدرسه، دروس ...
زن کُشی به خاطر فعالیت در فضای مجازی
خواستم تا او آن را بنوشد اما او از این کار خودداری کرد و من در حالیکه بسیار عصبانی شده بودم، رشته ای را به دور گردنش انداخته و آنقدر نگه داشتم که بیهوش روی زمین افتاد. صبح روز جنایت بود که با پسرم مهدی تماس گرفته و به او گفتم که به خانه بیاید و بعد از آن از تهران خارج شدم. طی این مدت در شهرهای مختلف می چرخیدم تا اینکه تصمیم گرفتم خودم را به پلیس تسلیم کنم. به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام ...
هومن سیدی: اگر تقلید کنم کارگردانی راکنار می گذارم
هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان [...] هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان یک فرد مشهور و فساد اخلاقی اش در سینمای ایران روایت می شود و از آن جا که چند نمونه واقعی هم دارد – از جمله مشهورترین آن ها ماجرای شهلا جاهد و ناصر محمد خانی است که موقعیت بحرانی فیلم شباهت قابل توجهی به آن دارد – توجه مخاطبان در جشنواره فیلم فجر را به خود جلب کرد. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند این فیلم در اکران به تنهایی می تواند پدیده گیشه باشد اما اکران نوروزی و قرار گرفتن در کنار فیلم های کمدی و جدی دیگر، هنوز آنگونه که شایسته است فیلم دیده نشده است. در بخش اول گفت وگو با هومن سیدی درباره داستانگویی فیلمش و روایتی که برای بازگویی قصه در نظر گرفته، توجه به مخاطب و ساخت آثاری که سطح سلیقه مخاطب را نازل می کند صحبت کردیم که از نظرتان می گذرد: زندگی پیچیده است/ به راحتی نباید قضاوت کرد فیلم با جمله ای از ویلیام فاکنر آغاز می شود و نام فیلم هم از رمان مشهور خشم و هیاهو برگرفته شده است . رمان فاکنر حاوی چند زوایه دید است و سرهم نهادن از حکایت چند راوی است همین دلیل باعث شد نام فیلمی که تلاش کردید با ماهرانه ترین نوع ممکن داستان را با پیچیدگی و پس و پیش کردن وقایع آن هیجانی و دلهره آور روایت کنید، از رمان فاکنر اقتباس کنید یا دلیل دیگری وجود داشت؟ بن مایه اصلی حرفی که در فیلم وجود دارد و باید روی آن تمرکز می کردیم این بود که به راحتی راجع به یک جریان نباید نظر دارد و بیرون گود قرار گرفت و درباره یک زندگی نظر داد. زندگی پیچیده تر از این حرف هاست. لزوما آن جریانی که به چشم می بینیم و ذهن ما آن را واقعی تلقی می کند، می تواند واقعی نباشد و می تواند وجه دیگری هم داشته باشد و واقعی تر از آن باشد که ما فکر می کنیم. ما چون هیچ گاه امکان شنیدن و دیدن تمام وجوه را نداریم به راحتی قضاوت می کنیم و اجازه می دهیم احساسات ما بر عقل غلبه کند. به طور مثال در یک دعوای زناشویی به خودمان اجازه می دهیم تقصیر را به گردن یکی از طرفین بیندازیم . قرار بر این است که خشم و هیاهو برای لحظه ای تماشاگر را به خودش بیاورد و به این مهم فکر کند که در یک لحظه نمی تواند درباره شخصیت های داستان نظر بدهد و قضاوت کند. به همین دلیل نوع روایتی که انتخاب شد که در نوع مرسوم ادبیات و فیلمنامه نویسی، سینما ، تئاتر و تمام گونه های دیگر تصویری یا ادبیاتی موجود است انتخاب شد . احساس کردم این نوع روایت برای این نوع پیام انتخاب درست تری باشد ما هر دو شخصیت را نشان می دهیم نه تنها برای دیده شدن بازی ها یا خندیدن یا هر چیز شبیه به این... این اتفاقات هر کدام می تواند واقعی باشد و ما راحت نمی توانیم به ضرس قاطع یک فرد را متهم و دیگری را مبرا از خطا و لغزش بدانیم در داستانگویی مدیون رمان خشم و هیاهو هستم برگرفتن نام فیلم از رمان خشم و هیاهو را بفرمایید درست است که این رمان به فیلمنامه من و بالعکس ربطی ندارد اما بعد از خواندن این رمان دغدغه نگارش این نوع فیلمنامه به ذهنم رسید. من خودم را یک جورهایی مدیون این رمان می بینم برای نوشتن این فیلمنامه درست است که تاکید می کنم هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. دو کاراکتر، مصداق اصلی خشم و هیاهو هستند/ از آثار بزرگ یاد می گیرم با خواند این رمان به سمت داستانگویی در سینما رفتید؟ بله. احساس کردم این دو کاراکتر اصلی من مصداق اصلی نام رمان هستند هر دو مصداق اصلی هم خشم و هم هیاهو هستند. اعتقادم این است که خود کاراکترها یک حرکت رو به جلویی دارند و خودشان برای خودشان اسم می یابند و برخی لحظات را تعیین می کنند. احساس می کردم بعد از نوشتن کل فیلمنامه چقدر یک کاراکتر را خشم نوشتم و دیگری را هیاهو. فکر کردم این اسم شاید درست باشد . البته مقیاس فیلمنامه و رمان کار خطایی است اما من یاد گرفتم که از آثار بزرگ استفاده کنم ، بهره بگیرم و تلاش کنم برای یادگیری بیشتر. شخصیت ها کدام نزدیک به خشم و کدامیک بیشتر به سمت هیاهو رفتند؟ برای من خسرو داستان خشم است و حنا هیاهو. آنونس را هم بر این مبنا ساختم یکی را کاملا خشم و دیگری را کاملا هیاهو. خسرو خانواده دوست است این خشم خسرو از کجا می آید؟ خشم خسرو، عصبی بودن، نگران بودنش، حتی دل لحظه های احساسی هم آرامش ندارد. بیس فیلمنامه را که می نوشتم خسرو رادر دو وزنه قرار دادم جایی که از خودش تعریف می کند فکر کردم که باید خودش را درست تعریف کند بدون ایراد و بی نقص . این دم دستی ترین نگاهی است که در لحظه اول به فیلمنامه نویس ارجاع می دهد اما هرچه جلوتر رفتم به دم دستی بودن این نوع معرفی بیشتر پی بردم. خسرو باید وقتی از خودش تعریف می کند بگوید فردی هستم که عصبی می شوم و پرخاش می کنم من این ایرادها را دارم اما لزوما خانواده برایم مهم است. وقتی خسته است به خانه می آید با بچه بازی می کند اما جنبه اش را ندارد زود از کوره درمی رود. فرد عصبی لزوما گناهکار نیست/ تلاش کردم تصویر یک فرد واقعی را به نمایش بگذارم با این معرفی پس زمینه به مخاطب می دهید که در انتها مخاطب قضاوت خودش را داشته باشد؟ حتما همینطور است. آدمی که عصبی و پرخاشگر است لزوما گناهکار نیست. اگر داد و بیدار می کند لزوما قاتل نیست. شکل و شمایلی که خسرو از خودش ، همسرش (تینا) و حنا روایت می کند کاملا به گونه ای است که هر جور دل خواهش است آن ها را تعریف می کند. جلوتر که می رویم حنا هم همین کار را می کند. در روایت حنا، خسرو آدم بسیار ضعیف و متزلزل است کسی که به او آسیب وارد می شود. کسی که همسرش او را مورد توهین و تحقیر قرار می دهد (رفتار تینا با خسرو در ماشین). کسی که به عنوان یک مرد زار می زند و خواسته اش را درخواست می کند،کسی که دیگر آن غرور را ندارد (فصلی که حنا تعریف می کند). این تعاریف (خسرو و حنا) تنها دارای یک جریان های واقعی مشترک هستند خسرو در هر دو روایت با بچه اش تند است. تلاشم این بود تمام لکه هایی که وجود دارد و در کنار هم قرار می گیرد به گونه ای باشد که تصویر یک آدم غیرواقعی را نبینیم. چون خسرو از خودش تعریف می کند، لزوما آدم خوب مهربان و خانواده دوست نبینیم و از روایت حنا چیز دیگری به مخاطب ارایه شود. من همه تلاشم این بود که یک آدم ببینیم اگر در بخشی از فیلم مجبور است که از خودش تعریف کند عصبی بشود و فریاد هم بزند اما کار اشتباه هم می کند. انتخاب نکردم قصه یا ضد قصه جلو بروم/ بسیاری از ترس، تجربه نمی کنند بعد از ساخت خشم و هیاهو به سمت داستانگویی خواهید رفت. من هیچ وقت انتخاب نکردم که چه باید بکنم. الان قصه تعریف کنم یا ضد قصه جلو بروم چیزی که همیشه تلاش می کنم آن را حفظ کنم و بخش زیادی از دوستان مخالف آن هستند تجربه گرایی است. بسیاری عنوان می کنند جای تجربه در سینما نیست و اشتباه بحث تجربه گرایی را تلقی می کنند. معتقدند اگر کسی قرار است تجربه کند برای خودش و درخانه تجربه کند . این حرف زمانی درست است که فرد الفبای سینما را بلد نباشد . اما کسی که حرفه اش فیلمسازی است اساسا امکان این وجود ندارد که تجربه نکند. حالا افرادی می ترسند که نکند خراب کنند و سرمایه از بین برود ورود به دنیای تجربه کردن نمی کنند افرادی هم هستند که نترسند و تجربه می کنند . برایم مهم نیست ماحصل تجربه کردنم چه می شود شما جزء دسته دوم هستید فکر می کنم این طور است . برایم مهم نیست ماحصل آن تجربه چه می شود مهم این است که یک جریان جدید را تجربه کنم اسمش هرچه که می خواهد باشد. اگر قرارباشد تقلید کنم کارگردانی را کنار می گذارم به اسم و عنوان آن جریان کاری ندارید اصلا. من اینجوری حالم خوب است .به طور مثال اگر قرار باشد من کارهایی که یک کارگردان مثل فرهادی انجام داده من هم انجام بدهم برای من چیزی ندارد اگر این گونه باشد کارگردانی را می گذارم کنار و به سراغ بازیگری می روم. برخی از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند حتما برای مخاطب هم ارزش دیدن ندارد دیدیم کارهایی که کپی هایی از کار کارگردان دیگر بودند و هیچ گاه نتوانستند نظر مخاطب را جلب کنند. متاسفانه افراد بی مایه و کم مایه وجود دارند که از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند تمام تلاششان را می کنند که هیچ کس قدمی برندارد. دو نوع حسادت داریم یکی منجر به پیشرفت و ترقی می شود و دیگری باعث می شود که نه خداوند و نه خلق خداوند از فرد راضی و خشنود نباشد. متاسفانه از این دست آدم هایی که خانه نشین هستند و قلم و کاغذ دارند و فکر می کنند تنها قلم و کاغذ داشتن لزوما فرهیختگی است زیاد هستند. کسانی که در خانه نشستند و فکر می کنند هیچ کس آن ها را کشف نکرده و این افراد بزرگترین آرتیست های کره زمین هستند و تریبونی به آن ها داده نمی شود برای خودنمایی. همانقدر فیلمسازان با استعداد خوبی که به سینما وارد می شوند همانقدر هم افراد بی استعداد به سینما وارد می شوند. چگونه بایدغربال بشوند تا اینگونه وارد سینما نشوند خودشان غربال می شوند. من دوران سینمای جوان را گذراندم شیفته بعضی ها در سینما بودم بعضی از بزرگان را نقض می کردم. در آن دوره یادم است یک دانشجوی فیلمسازی که یک فیلم یک دقیقه ای ساخته یا حتی همان را هم نساخته به راحتی راجع به یک فیلمساز در هر سطحی نظر می دهد در حالی که توان گرفتن یک پلان از فیلم ندارد اما به راحتی می تواند تصمیم بگیرد که سینما به چه سمت و قهقهرایی می رود. غربال شدن این افراد زمانی رخ می دهد که وارد سینما بشوند زیرا از این دست افراد ادعاهای زیادی داشتند و همیشه احساس می کردند موقعیت بروز و ظهور استعدادهایشان را نداشتند. برای خیلی از این افراد موقعیتش فراهم می شود و کار را خراب می کنند و از این وادی می روند و متاسفانه وقتشان را هدر می دهند. عده ای هم هستند بدون حاشیه وبا اصل مطلب جلو می آیند. نسبت به فیلمسازان دیگر قضاوت سطحی ندارند به این فکر می کنند که فیلمساز دیگر ده سال جلوتر از خودش کاری را به انجام می رساند که باید به قدم هایش نگاه کرد و اگر کاری را نتوانسته انجام دهد شاید ما بتوانیم انجام دهیم. این نوع نگاه در من (به عنوان یک جوان) وجود دارد من به بزرگان در این عرصه نگاه می کنم و می بینم کدام یک از تجربیاتشان خوب بوده و من چگونه می توانم تجربه جدیدی کسب کنم واگرنه چه کاری است که فیلم بسازند. همه می توانند با یک ماه کلاس فشرده فیلمسازی بیاموزند/ جهان انسانی و تصویر آن مهم است به صراحت می گویم همه آدم ها با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند فیلمسازی را بیاموزند یادگیری الفبای سینما کار سختی نیست اما جهان انسانی فرد است که درست باید به تصویر کشیده شود. اینکه چه در چنته داری و دنیای پیرامونت را چگونه می بینی و آن را چگونه می توانی تصویر کنی. واگرنه فیلمسازی یک دکوپاژ ساده است با چند پلان شات و تدوین دم دستی که می توان آن را یاد گرفت. چیز پیچیده ای نیست یک ریتم و ضد ریتم و فیلمنامه که دیگر کسی نمی نویسد. بازیگران هم که همه خوب هستند فیلمنامه خوب باشد پول خوب هم بدهیم می آیندو کار می کنند. باساخت اعترافات ذهن خطرناک من فکر می کردم داستانگو می سازم/ من تلاش نمی کردم به سمت شمایل فیلم روشنفکری بروم/ سینما روشنفکری خطرناک است تمام این حواشی زودگذر است و می گذرد. من از فیلم آفریقا تا به امروز به مراتب افرادی که فیلم من را می بینند و دنبال می کنند بیشتر شدند. اما یادم هست وقتی اعترافات ذهن خطرناک من را ساختم من فکر می کردم اتفاقا فیلم داستانگو می سازم . اما مخاطبش خاص شد. آن نوع سینما، سینمای خطرناکی می توانست باشد به دلیل این که می توانست به سمت شمایل فیلم هایی که روشنفکری است،برود اما خدا شاهد است من اصلا تلاش نمی کردم یک چنین چیزی بسازم و به آن سمت فیلمسازی حرکت کنم. اعترافات جهان خاصی را دنبال می کرد اگر با شخصیت اصلی داستان نگاه کنیم همه چیز درست و به جا بود اما چقدر مخاطب جای آن قرار بدهد سخت و سنگین بود. بله . درست است. واقعیت این است که از ساختن آن فیلم لحظه ای پشیمان نیستم امیدوارم روزی برسد حرف هایی را درباره آن فیلم بزنم که دوست دارم بگویم اما هیچ وقت نگفتم. در آن مسیر فیلمسازی احساس کردم دنیایی برایم باز شد که دنیایی جدید، عجیب و غریبی است و پتانسیل سینما شدن را دارد. فکر می کردم افراد زیادی با این نگرش که در فیلم دیده می شود درگیر هستند و فکر نمی کردم درگیری ذهنی هیچ کس نباشد. احساس کردم پدیده ای به وجود آمده که زندگی همه را تحت الشعاع قرار می دهد . فکر نمی کردم خیلی از افراد درباره آن اطلاع ندارند یا حوصله اش را ندارند یا چرا باید بدانند که کجای زندگی هستند. اساسا فکر می کردم (هنوز هم فکر می کنم) هر فیلمسازی یک حدیث نفسی دارد من باید این را بدانم که چرا می خواهم فیلم بسازم . سینما صرفا جای تفریح نیست/ ذات هنر فرهنگسازی است بیش از هر چیز مخاطب به سمت سینمای کمدی گرایش دارد. جامعه شلوغی داریم . مردم درگیر گرفتاری های زندگی هستند. واقعیت این است که خنده در جامعه بسیار کم است جدیدا نگرش هایی به وجود آمده که خنده را تقویت کنند که بسیار عالی است. طبیعی است که کشور جوانی هستیم انرژی های بسیار زیادی دارند که تخلیه نمی شود تخصص من نیست که چگونه باید این تخلیه انرژی در جوان رخ بدهد. حالا این مهم است که یک خانواده که متشکل از افراد جوان است وقتی قصد دارد حالش خوب بشود به سینما می آید اما هیچ گاه درباره آن حرف نزدیم. سینما صرفا جای تفریح نیست. سینما وجود دارد که به لحاظ فرهنگسازی حرکت آهسته ای را به سمت جلو ببریم. به طور مثال رامبد جوان در برنامه خندوانه با یک شوخی شیرین کمربندها را باز یا بسته می کند این یعنی فرهنگسازی برای بستن کمربند در هنگام سوارشدن در ماشین. به ذات کار هنر فرهنگسازی است. اگر سینما با سیرک و بازیگر با دلقک اشتباه گرفته شود باید این شغل را ببوسیم و بگذاریم کنار. فیلمی که مخاطب کم دارد شکست خورده است فیلم باید پرفروش باشد هیچ شکی در آن نیست. فیلمی که مخاطب کم دارد نابود شده و شکست خورده است اما می گویم کاری که بعضی از دوستان با سلیقه و ذائقه مردم می کنند را نکنیم . باج دادن به هر دلیلی انصاف نیست برای این که باید پاسخگو باشیم. این که من پلان را باز بگذارم. 15 بازیگر نامی را جلوی دوربین بیارم تا کارهای خیلی زشت و زننده ای را جلوی دوربین انجام بدهند که باعث خندیدن تماشاچی بشود و در آخر تماشاگر بیرون سالن بگوید چقدر مزخرف بود و به آن بخندند برایم حال خوبی را به ارمغان نمی آورد و این نوع پول درآوردن و گیشه داشتن برای من خوشایند نیست. فکر می کنم وقتی یک تابلوی نقاشی کشیده می شود با هدف رساندن یک پیام یا مفهوم این کار انجام می شود. معضلات جامعه را به گونه ای روایت کنیم که روی مخاطب تاثیربگذارد مهم این است که در اثر یک مفهومی را به مخاطب ارایه دهیم اگر درباره معضلات جامعه حرف بزنیم باید به گونه ای باشد که روی مخاطب اثرگذار باشد اگر بادیدن فیلم یک خانواده به خودش نهیب بزند که بعد از جدایی فرزند ما چه شرایطی را پیدا خواهد کرد برای من فیلمساز کفایت می کند. حالا یکسری آدم بگویند فکر کردی کی هستی که این حرفها را می زنی من در پاسخ این افراد باید بگویم من یک انسانم که در مملکتم زندگی می کنم احساس دارم و حالم بد و خوب می شود و همه ما به زعم خودمان تلاش می کنیم برای بهبود جامعه با هر عقیده و ذائقه ای و با هر تربیت خانوادگی . برای ادامه مسیر فیلمسازی کاملاً حسی جلو می روید یا با برنامه پیش می روید؟ نه خیلی حسی نیست. بدون حساب و کتاب هم جلو نمی روم باید ببینم چه چیزی الان خوراک جامعه است. با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم/ سطح سلیقه مردم را باید بالا برد/ در کار بعدی بیشتر حواسم به تماشاچی است حتی اگر خوراک جامعه فیلم کمدی باشد؟ من با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم. من بعداز این همه سال بازیگری، برای حضور در فیلم کمدی و ایفای نقش درآن جایزه گرفتم شاید خیلی از مردم من را به عنوان یک کمدین بشناسند تا بازیگر جدی. اما معتقدم هر چیزی باید ارزش و احترامش سرجاش باشد و حفظ شود . تلاش می کنم داستان را بیشتر از این در کار بعدی جدی بگیرم و بیش از این حواسم به تماشاچی باشد. من از تلاش کردن خسته نمی شوم معتقدم باید آرام آرام سطح سلیقه مردم را بالا آورد تا رشد فرهنگی صورت می گیرد و آمار کتابخواندن مقداری بالا بیاید. آن زمان دیگر نیاز به این همه تبلیغات شعارگونه برای حفظ محیط زیست نداریم زیرا سطح فرهنگی بالا آمده است. Let’s block ads! (Why?) منبع: مشرق کد مطلب : سایر اخبار ...
تأثر عدالتخواهان از فقدان دانشجوی جهادگر
دلسوزان پیگیر مشکلات مسکن مردم بود. مرحوم جلال فرد یکی از جوانان پرشوری بود که در پیگیری هایی که در خصوص مسکن مهر در مجلس داشتم، مشاوره های زیادی از ایشان گرفتم. ضیاء هاشمی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در دیدار با خانواده این عزیز با تاکید بر متانت، ادب و نیک اندیشی این دانشجوی دانشگاه تهران، سخنرانی او در حضور رئیس جمهوری در روز 16 آذر سال گذشته و اظهارات مشفقانه و مسئولانه او را نمونه ...
علت عدم اعلان کمک ایران به آذربایجان در مسئله قره باغ چه بود؟/ از تلاش ایران برای آزادسازی قره باغ تا ...
حقایق این جنگ و کمک های ج.ا.ا به برادران دینی خود بازگو شود. آیت ا... عاملی –نماینده ولی فقیه در استان اردبیل– در سال های گذشته پیامی را به مناسبت چهلمین روز درگذشت حاج علی اکرام –رهبر فقید حزب اسلام آذربایجان– خطاب به مردم جمهوری آذربایجان منتشر نمود که در واقع اولین واکنش یک مقام مسئول ایرانی به این شبهات بود. این پیام حاوی مطالبی مهم و البته بیان نشده در خصوص جنگ قره باغ و نقش جمهوری ...
انتقاد فرمانده سپاه از روحانی/ رمزگشایی یک روزنامه درباره برجام ها/ سه شرط صالحی برای حضور در مذاکرات/ ...
دوستان یا از شاگردان خودم بودند. همه کاربلد و بزرگ هستند و برای این فوتبال زحمت کشیده اند و ما دوستشان داریم. از خدا هم می خواهیم احترام ها همیشه در فوتبال حفظ شود تا مردم هم اذیت نشوند. انتقاد فرمانده سپاه از روحانی سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه در سال 95 با تبیین مسائل جاری کشور و تحولات منطقه و نقشه ...
گفته می شود
از شاگردان خودم بودند. همه کاربلد و بزرگ هستند و برای این فوتبال زحمت کشیده اند و ما دوستشان داریم. از خدا هم می خواهیم احترام ها همیشه در فوتبال حفظ شود تا مردم هم اذیت نشوند. انتقاد فرمانده سپاه از روحانی سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه در سال 95 با تبیین مسائل جاری کشور و تحولات منطقه و نقشه ها و ...
زن کُشی به خاطر فعالیت در فضای مجازی
به خانه بیاید و بعد از آن از تهران خارج شدم. طی این مدت در شهرهای مختلف می چرخیدم تا اینکه تصمیم گرفتم خودم را به پلیس تسلیم کنم. به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. ...
حمیرا ریگی در دوهزار کیلومتری تهران فرماندار است
طرف و آن طرف زنگ زدیم تا پسر را پیدا کردیم. آوردیم فرمانداری. با پسر صحبت کردم که دختر را بیاورد. خانواده ها را صدا کردم. با پدر دختر حرف زدم که با دختر مهربان باشد، حتی بیشتر از قبل، تا در خانه احساس امنیت کند. از پسر هم قول گرفتم که برود سر کار. اگر سربه راه باشد خودم برایش می روم خواستگاری. برای حمیرا ریگی که می خواهد 78 سال عقب ماندگی را جبران کند شبانه روز معنایی ندارد. او می خواهد تغییر ...