سایر منابع:
سایر خبرها
لوون هفتوان: دوست دارم خطر کنم
در اکران سینما هاست و البته نمایش بازی یالتا که هفتوان برای نخستین بار در ایران روی صحنه برده است. چکیده صحبت های شرق با هفتوان را می خوانید: بهتر است بحث را از تازه ترین فیلمی که در اکران سینما دارید، شروع کنیم. حضور شما در یک دزدی عاشقانه کمی عجیب بود، از بازی در سینمای هنری خسته شده اید؟ من بازیگرم. فیلم ها را من نمی سازم، از طرفی دوست دارم تجربه کنم. درباره فیلم یک دزدی عاشقانه ...
توئیت های ترانه علیدوستی پس از ماجراهای جشنواره کن/ از ماجرای زهرمار گفتن، تا کلاستروفوبیای حاد و ...
ولی این یکی خیلی گوشخراش بود. #زهرمار رو گفتم اما نمیدونستم صدا ضبط میشه. شرمنده شدم. بازیگر فیلم فروشنده همچنین درباره کلیپ منتشر شده او در فرودگاه که می گوید می ترسم ، نوشت: بله من مبتلا به کلاستروفوبیای [تنگناهراسی] حاد هستم. ویدیوی فرودگاه کامل نیست: ما ناخواسته وارد دالونی تنگ و بن بست شدیم و مردم ندونسته داشتن میومدن تو. ضمنا چون پیگیر درمانش هم بودم: میگن ...
گوینده بدون مطالعه بازنده است
یک گوینده رادیو برای اجرای موفق، چقدر لازم است مردم جامعه و سلایق شان را بشناسد؟ مسلما باید گوینده شناخت خوبی نسبت به مخاطبان، دیدگاه ها و سلایق شان داشته باشد. در این صورت است که می تواند محتوای برنامه را به درستی انتقال بدهد. واقعیت این است که گوینده برای انتقال پیام به مخاطب باید چند کار انجام بدهد. در مرحله اول باید اجرایش طوری باشد که برای مدت زمانی مخاطب را پای رادیو نگه دارد و به او این حس را القا کند که به یادگیری این معلومات نیاز دارد. در مرحله دوم مخاطب باید احساس کند که شما به عنوان گوینده رادیو صلاحیت و توانایی آموختن به او را دارید. در واقع شنونده در او باید احساسی به وجود بیاورد که آن چیزی که از شما می شنود، درست است و سند دارد. این اتفاق در برنامه کاوشگر افتاده است؟ مسلما این اتفاق برای برنامه های علمی همچون کاوشگر که تخصصی هستند، باید بیفتد. از سوی دیگر باید از مشارکت مخاطب استفاده کنیم، طوری که او برنامه را از آن خود بداند و خودش را در آن سهیم کند. بنابراین گوینده باید مردم را خیلی خوب بشناسد تا بتواند همه این کارها را انجام بدهد. علاوه بر آن گوینده نباید طوری رفتار کند که مخاطب احساس کند با حس برتری با او صحبت می شود. یا این که فکر کند گوینده خودش را دانای کل می پندارد. البته درگذشته گاهی گویندگان رادیو چه در ایران و چه در دنیا هر روز که به استودیو می آمدند عکسی از مخاطب را می کشیدند و روی یک کاغذ و مقابل میکروفن می گذاشتند و انگار که با او حرف بزنند، سعی می کردند با درک درست از مخاطب و روحیاتش برنامه را اجرا کنند. بنابراین شناخت مخاطب اهمیت زیادی دارد، زیرا در غیر این صورت برنامه خوب در نخواهد آمد. از سوی دیگر اعتقاد دارم برنامه کاوشگر یک کار گروهی است و موفقیتش هم مدیون همین اتفاق است. به عنوان یک گوینده فکر می کنید تا چه میزان به این هدف رسیده اید؟ من همیشه تلاش خودم را کرده ام، اما قضاوت به عهده شنوندگان است. در مجموع این قاعده را می دانم که از مردم دور شوم، مسلما زنگ خطر برایم به صدا درمی آید و مخاطبانم را از دست خواهم داد. گوینده باید اطلاعات گسترده ای از وضعیت مردم، صنف دانشجویان، بازاری ها و... داشته باشد تا بتواند اجرای خوب و مردم پسندی داشته باشد. اگر گوینده اطلاعات مناسب را نداشته باشد، بدون تردید خواهد باخت و اتفاقی که باید در برنامه بیفتد و مربوط به انتقال پیام است، هرگز نخواهد افتاد. ادبیات گویندگان رادیو جوان با دیگر شبکه ها تفاوت دارد و برخی منتقدان معتقدند این نوع اجرا اشتباه است و بهتر است ادبیات گویندگان کلاسیک باشد. شما چقدر موافق این مساله هستید؟ جامعه منتقدان ما نه در رادیو، بلکه در سینما، تلویزیون و ادبیات هم در دوران کلاسیک ماندند. در واقع این دوستان فقط کسانی را قبول دارند که دیدگاه کلاسیک داشته باشند، ولی هر رسانه ای براساس جمعیت مخاطب باید زبان مناسب را انتخاب کند؛ نباید انتظار داشته باشید زبان رادیو فرهنگ با زبان رادیو جوان و رادیو ورزش یکی باشد. این صحبت منتقدان که معتقدند زبان برخی گویندگان وارد لمپنیزم شده، جای بحث بسیاری دارد. به گمانم لحن امروزی گویندگان رادیو جوان از لحن معیار فاصله گرفته و این فاصله به تفاوت منجر شده که به نظرم درست است، چراکه این شبکه باید زبان خودش را متناسب با مخاطبانش داشته باشد. باید حرف های گوینده طوری باشد که محتوا برای مخاطب شنیدنی باشد. از سوی دیگر گوینده باید تلاش کند کارش را ارتقا بدهد نه این که درجا بزند، زیرا سکون باعث می شود بعد از مدتی مخاطب را از دست بدهیم. با توجه به این که شما علاوه بر اجرای برنامه های علمی، گویندگی ویژه برنامه های مناسبتی ازجمله سال تحویل را هم به عهده داشتید، بیشتر علاقه مند هستید چه برنامه هایی را اجرا کنید؟ گرچه من ویژه برنامه سال تحویل نوروز 94 را هم اجرا کردم، اما خودم را بیشتر گوینده برنامه های علمی و اقتصادی می دانم و تلاش می کنم کمتر برنامه هایی با موضوعات دیگر بپذیرم، مگر این که به صلاح شبکه و سازمان باشد که قطعا صلاح من هم خواهد بود. بنابراین دوست دارم به گونه ای به مباحث علمی بپردازم که موضوع را برای شنوندگان شیرین کنم. به عنوان نمونه ممکن است موضوع سیاه چاله ها خیلی برای مخاطب جذاب نباشد، اما وقتی ما این موضوع را با زندگی امروز ادغام می کنیم، حتما برای شنوندگان جذاب خواهد شد. شنیده ایم قبل از این که گوینده رادیو شوید مهندس بوده اید، چطور رشته فنی را رها کردید و وارد کار رسانه شدید؟ 8 سال پیش در اثر یک اتفاق راهی رادیو شدم. راستش در یکی از جشنواره های بین المللی رتبه ای کسب کرده بودم و رادیو جوان از من به عنوان مهمان یکی از برنامه های علمی دعوت کرد تا درباره اثرم توضیح بدهم. همان زمان دوستان به من پیشنهاد کردند در رادیو بمانم و به عنوان کارشناس با برنامه های علمی همکاری کنم. خوشبختانه بعد از مدتی به این کار علاقه مند شدم و باعث شد پروژه های کلان نفتی را رها کنم و گویندگی حرفه اصلی و مهندسی کار فرعی ام باشد. ...
کارنامه اجتماعی درخشان معاون جدید سیما
در همین راستا در نشستی که مسئولان عالی رتبه کشور در اردیبهشت امسال با رهبری داشتند، ایشان تاکید می کنند: در مقابله با آسیب های اجتماعی نباید به کارهای معمولی و جاری دستگاه ها اکتفا شود... این چیزی نیست که ما را قانع کند؛... یک کار فوق عادت انجام بگیرد، یک تلاش مضاعف انجام بگیرد. همین جا باید متذکر شد که یکی از راهبردهای اصلی تبیین شده توسط رهبری نظام برای مواجهه با آسیب های اجتماعی گفتمان سازی و شکل گیری خواست عمومی و باور عمومی است که باید با شکل گیری یک گفت وگوی اجتماعی و نخبگانی در این عرصه زمینه های آن فراهم شود. در این چارچوب باید اذعان کرد انتصاب مرتضی میرباقری به عنوان معاون سیما، یک فرصت مهم برای ارتقای نقش رسانه ملی در عرصه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به شمار می رود. واقعیت این است در طول سه سال فعالیت دولت که رئیس آن از ابتدا (در مراسم تحلیف) یکی از اولویت های خود را مقابله با آسیب های اجتماعی بیان کرد، بار اصلی برنامه ریزی و سیاستگذاری در حوزه آسیب های اجتماعی به عهده دو نفر بوده است: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرتضی میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی. در این میان آقای میر باقری در سمت قائم مقام اجتماعی وزیر کشور موفق شد نقشی مهم در حساسیت زایی پیرامون مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی بویژه میان مسئولان و سیاستگذاران ارشد نظام ایفا کند. برگزاری دو جلسه مهم مسئولان عالی رتبه کشور با رهبری نظام و بررسی ابعاد مختلف آسیب های اجتماعی با اهتمام آقای میرباقری میسر شد. با این وصف این امید وجود دارد که معاون جدید سیما موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را در شمار یکی از مسئولیت های مهم خود در این سمت تعریف نماید. روزبه کردونی مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت رفاه ...
پس از فروش تمامی بلیت ها در کمتر از 24 ساعت؛
نبود خواننده در این قطعات را کمرنگ کرده بود. صادقی نیز در این اجرا دریافت جایزه بین المللی جشنواره کن را به اصغر فرهادی و شهاب حسینی و جامعه سینما، هنر و مردم تبریک گفت و این اجرا را به آن ها تقدیم کرد. دیگر سورپرایز این اجرا دعوت از نوازندگان مهمانی بود که پیش از نحوه انتخاب آن ها در صفحه مجازی گروه خبررسانی شده بود و علی فیاض و ابراهیم جوکار به ترتیب در شب اول و دوم در یک قطعه گروه ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (256)
افتخاری وصف نشدنی است، ولی یادمان باشد که سال ها پیش عباس کیارستمی برای اولین بار این افتخار را برای مردم کشورش کسب کرد. احتمالاً در آن روزها افراد زیادی از این موفقیت مطلع نشدند، اگر هم میشدند نخل طلا برایشان اهمیتی نداشت. یادمان باشد که هیچ کسی به استقبال عباس کیارستمی نرفت و هیچ کسی به او تبریک نگفت. و همچنین یادمان باشد که عده ای در فرودگاه منتظر حمله به جناب کیارستمی و کتک زدن ایشان به جرم وطن ...
شخصیت های نمایش من قدیمی نمی شوند
.... چون دنیای امروز مرتب دارد حرکت می کند و سرعتش هم به خاطر اینترنت خیلی سریع اتفاق می افتد. تئاتری که شما امروز روی صحنه می برید و خیلی مدرن است، سال بعد کهنه می شود. چون دنیا خیلی در جنب و جوش است و بسرعت دارد گام برمی دارد. به اعتقاد شما ضرورتی برای اجرای دوباره بعضی از کارها وجود دارد؟ این کار چه محاسن و معایبی دارد؟ اجراهای دوباره حتما ضرورت دارد. بگذارید برای روشن شدن ...
کنایه های سراج به قطعه کجایی محسن چاووشی
اضافه شد و باید از پسرم مراقبت می کردم اما کم کم همسرم مشوق من شده و بیشتر از من دوست دارد که من به عرصه بازیگری برگردم. وی به بازی خود در مجموعه تلویزیونی مسافری از هند اشاره کرد و از روزهایی گفت که مردم او را بیشتر از قبل شناختند. بازیگر سریال مسافری از هند با ابراز خرسندی از گرفتن نخل طلا برای فیلم سینمایی فروشنده به بازی تحسین برانگیز ترانه علیدوستی و تیم حرفه ای این فیلم ...
تحلیلِ عشق فرهاد و قباد به شهرزاد به روایت مصطفی زمانی/ شهرزاد 2 جذاب تر خواهد بود
مواجه نشدند. با این حال مردم با قصه ای که آن را دوست داشته باشند ارتباط برقرار می کنند و می فهمند که برای یک کار زحمت کشیده شده است. سیناپس فصل دوم و سوم شهرزاد جذاب است بازیگر فیلم سینمایی آل اضافه کرد: همه ما تا زمانی که این سریال در شبکه نمایش خانگی توزیع شد استرس داشتیم که چقدر کار می گیرد و بعد از پخش و استقبال از آن غافلگیر هم شدیم. بسیاری از دوستان خود من که علاقه ...
قهر با گذشته رفاقت با فروشنده و استقبال از فقر و فحشا
با گذشت چند روز از دریافت دو جایزه شصت و نهمین جشنواره فیلم کن توسط فیلم فروشنده ، رفتارهای این جشنواره فرانسوی در قبال اصغر فرهادی و سینمای ایران، از سوی کارشناسان سینما تحلیل و بررسی می شود. رفتارهایی متناقض از سوی فرانسوی ها که با بی مهری نسبت به فیلم گذشته همراه بود و امسال با دو جایزه به فروشنده این فیلم لقب ارزشمند ترین اثر جشنواره را از آن خود کرد. این روزها صحبت های ...
نمره ضعیف کارشناسان به فیلم فرهادی به روایت بی بی سی
به گزارش ندای اصفهان ، “فروشنده” تازه ترین ساخته اصغر فرهادی، محصول مشترک ایران و فرانسه است که روز شنبه در جشنواره کن به نمایش عمومی درآمد. این فیلم که در بخش مسابقه به نمایش درآمد٬ جایزه بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی) و جایزه بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) را به دست آورد. “فروشنده” به رابطه زن و شوهری به نام رعنا و عماد (با بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی) می پردازد که در ...
شهاب عزیز، اصغر نازنین و چند داستان دیگر
تأثیر عجیب جایزه کن به فروشنده روی افزایش دستمزد بازیگران ایرانی محمدرضالطفی(منتقد و کارگردان سینما) این روزها بازار صحبت و نظر درباره درخشش فیلم آخر فرهادی در جشنواره کن همه جا گرم است و بازیگران و فیلمسازان بسیاری در صفحات خود در فضای مجازی عکسی از شهاب حسینی و اصغر فرهادی می گذارند و با تبریک به شهاب عزیز و اصغر نازنین خود را موظف به بازگوی تبریک می کنند.این کاروان. کوچک ...
واسطه عربی پشت صحنه حمایت از اصغر فرهادی/دوئل فرهادی و دولتی ها
اطلاعات روز# درحالی که در طول برگزاری جشنواره فیلم کن، حجت الله ایوبی چند بار از فیلم فروشنده و اصغر فرهادی حمایت کرده بود اما غیبت حجت الله ایوبی در مراسم استقبال اصغر فرهادی موضوع و مسئله بسیار مهمی بود که در ابهام باقی نماند. ماه خیلی زیر ابر نماند و هنوز ساعاتی از ورود اصغر فرهادی به ایران نمی گذرد که بر اساس شنیده های خبرنگار مشرق ، یکی از خبرنگاران خبرگزاری خاص نزدیک به اصغر ...
سفر ترانسفورمرها به کوبا
به گزارش جام جم آنلاین ، مایکل بی تهیه کننده و کارگردان ترانسفورمرها ی جدید اعلام کرد بخش مهمی از صحنه های فیلم در لوکیشن های مختلف کوبا فیلم برداری خواهد شد. بعد از قسمت هشتم مجموعه فیلم اکشن سریع و آتشی وین دیزل در کوبا، این دومین محصول پرسروصدای هالیوودی است که در این جزیره کوچک کمونیستی فیلم برداری می شود. مدتی قبل روابط سیاسی کوبا و آمریکا خوب شد و سفارت خانه های دو کشور، آغاز به کار کردند. صنعت سینمای آمریکا، کوبا را یک لوکیشن دست نخورده و بکر ارزیابی می کند. در عین حال، طرف کوبایی هم امیدوار است حضور گروه های فیلم سازی و چهره های سرشناس هالیوودی در این کشور، کمک زیادی به صنعت توریسم آن کند. به نوشته هالیوود ریپورتر، کسی اطلاعی از داستان قسمت تازه مجموعه فیلم ترانسفورمرها ندارد و مایکل بی گفته، تا زمان نمایش عمومی این داستان فاش نخواهد شد. قسمت تازه با نام تراسفورمرها: آخرین شوالیه جلوی دوربین رفته و مارک والبرگ برای دومین بار، نقش کاراکتر اصلی آن را بازی می کند. هفته قبل اعلام شد جاش دوهامل بازیگر سه قسمت سری اول فیلم هم به جمع بازیگران قسمت تازه آن پیوسته است. بقیه بازیگران فیلم، چهره های شناخته شده ای نیستند. خط اصلی داستان این مجموعه اکشن ماجراجویانه و علمی تخیلی در باره دو گروه از ربات های مثبت و منفی فضایی است، که نبردشان تا کره زمین ادامه پیدا می کند. مارک والبرگ در داستان فیلم، مرد جوانی است که با همراهی دوستانش به کمک رئبات های مثبت فضایی می آید، تا بتوانند بر روبات های منفی غلبه کنند. تازه ترین قسمت این مجموعه فیلم پرفروش، برای نمایش عمومی در تاریخ 22 ژوئن سال آینده میلادی آماده خواهد شد. ...
اولین موفقیت بزرگ هنری بعد از برجام، شاید حرکت دومینووارِ پیروزی های بزرگ هنری و ورزشی دیگری را کلید ...
.../ جشنواره شصت ونهمِ فیلمِ کن، پایان دلچسبی برای سینمای ایران داشت. فیلم اصغر فرهادی که از فهرستِ اولیه فیلم های این جشنواره جا مانده بود و در آخرین فرصت ممکن، مورد بازبینی داورها قرار گرفته بود، سرانجام به بخش مسابقه این جشنواره معتبر سینمایی رسید و در همان نمایش های اول، نظر مثبت بیشتر منتقدها را با خودش همراه کرد. فروشنده با استقبال مخاطبان جشنواره و البته داورها روبرو شده و دو جایزه مهم کنِ ...
فرهنگ در رسانه
که رژیم صهیونیستی در منطقه به آن دامن می زند، ما نگران خشونت و نژادپرستی رژیم اسرائیل هستیم؟ چرا اجازه داده نمی شود درباره این واقعه تاریخی کوچک ترین تردیدی صورت گیرد؟ چرا در برخی از کشورهای اروپایی باید افرادی که در ارتباط با واقعه هولوکاست تردید دارند به زندان و جرائم سنگین محکوم شوند؟ البته استقبال خوب هنرمندان خارجی و ارسال آثار از بیش از 56 کشور جهان به این نمایشگاه به همراه مشارکت ...
نگاه وزیر رفاه به درخشش ایران در کن
وزیر تعاون، کار و رفاه، به تحلیل چرایی شادمانی مردم از دریافت جایزه کن توسط اصغر فرهادی و شهاب حسینی پرداخت. به گزارش ایسنا، علی ربیعی در ایران نوشت: دوتن از هنرمندان ما در کن ، جوایز گرانقدری دریافت کردند. مثل همیشه اتفاقات بزرگ در کش و قوس های دیدگاه های متفاوت، آنچنان در هاله ای از ابهام و ناشناختگی و مسأله شدن فرو می رود که اصل قضیه و آثار مثبت آن کم رنگ یا محو می شود. اساسا نمی ...
عکس هنری عکاس بلژیکی از ترانه علیدوستی
همزمان با درخشش فیلم “فروشنده” به کارگردانی “اصغر فرهادی” و با بازی “شهاب حسینی”، یک عکاس بلژیکی عکسی هنری را از ترانه علیدوستی بازیگر زن نقش اصلی آن فیلم گرفته است. به گزارش ؛ “استفن ونفلترن” عکاس بلژیکی و استاد چهره نگاری صحنه پردازی شده (استیج) این عکس را گرفته است. عکسی با چند تکنیک ساده و حالتی نگران و غرق در پرسش های بی پاسخ که به چهره اش سوژه داده است. برخی در شبکه های اجتماعی نوشته اند ایا جانمایه سینمای فرهادی چیزی جز همین پرسش هاست؟ ...
شهاب حسینی ایستاده با وقار است، در غبار نیست!
جنجالی در آن بنویسد! چند وقت پیش با یکی از نزدیکان او دباره ی طنز هایی از جدایی ... که در اینستاگرام و تلگرام دست به دست می شود، صحبت می کردیم که موضع شهاب حسینی به آنها چه بوده و او می گفت: خودش که اکانت ندارد. بعضی وقت ها بهش نشون می دیم و از خنده منفجر می شه! زندگی حسینی اما ساده تر از این حرف هاست و سوپر استار بودن برایش تعاریف دیگری دارد. کسی که کم فیلم بد بازی نگرده ولی این قدر خوب ...
آن قدر جیغ بزنید تا صدایتان به کن برسد!
صدایتان به کن برسد اتفاق اصلی پیش از اجرای قطعه سوم رخ داد. چند روز قبل گروه افتخارآفرین فیلم سینمایی فروشنده یعنی اصغر فرهادی ، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی یک اتفاق بزرگ سینمایی را در کشور فرانه رقم زدند. اصغر فرهادی و شهاب حسینی به ترتیب جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را از فستیوال کن کسب کردند و در دنیا خبرساز شدند. در ایران هم طیف گسترده ای از هنرمندان و خصوصاً اهالی موسیقی پیام های ...
برخورد مدعیان آزادی با ترانه علیدوستی در مقام یک مجرم!
...، برای ایرانی ها از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر ادوار برخوردار بود و در نهایت نیز فرهادی برای فیلمنامه و شهاب حسینی برای بهترین بازیگر مرد، دو جایزه از هفت جایزه اصلی را از آن خود کردند که با استقبال وسیعی در ایران همراه شد. علاوه بر شهاب حسینی و اصغر فرهادی، بابک کریمی و ترانه علیدوستی، دو بازیگر دیگر فیلم فروشنده نیز حضور پررنگی در فرش قرمز و فوتوکال این دوره از این جشنواره کن ...
ایران کشوری بزرگ در سینمای جهان است
نحوه برگزاری این جشنواره بیان کرد: ما در فضاهای مجازی بسیار غیرفعال هستیم، به نظرم باید مردم را بیشتر با خودمان درگیر کنیم. تاکنون چند جشنواره فیلم های موبایلی برگزار شده و فکر می کنم اگر بخشی را به فیلم های موبایلی مردم اختصاص دهیم مخاطبانمان را بیشتر درگیر خواهیم نمود. وی افزود: البته ما باید جامعه هنری را هم نسبت به این موضوع حساس کنیم و دغدغه هایمان را به آنها منتقل کنیم تا به اولویت ...
خود فرهادی هم از جایزه گرفتنش جا خورد!
بابک کریمی: بازیگر فیلم فروشنده گفت: شهاب حسینی و ترانه علیدوستی یکی از بهترین زوج های سینمایی ای هستند که تاکنون داشته ایم و به نوعی یادآور زوج مارچلو ماسترویانی و سوفیا لورن هستند. بابک کریمی در گفت و گویی با ایسنا با اشاره به دوربین ها و تلفن های همراه زیادی که همه چیز را در این جشنواره به سرعت انتشار می دادند، به لحظات جالب توجه جشنواره کن برای تیم فروشنده اشاره و اظهار کرد ...
چی بپوشیم بریم فرنگ؟!
، فوتبالیست ها، خواننده ها و... این روزها تبدیل به یک شغل شده است و طراحان زیادی صرفا برای این گروه های مشهور طراحی می کنند. هنرمندان برای حضور در عرصه های اجتماعی برای پوشش و ظاهر خود اهمیت ویژه ای قائل می شوند و وقتی قرار است در فستیوال های بین المللی حاضر شوند این حساسیت ها بیشتر می شود. با توجه به حضور موفق ایرانیان در شصت و نهمین جشنواره فیلم کن و درخشش اصغر فرهادی و شهاب حسینی در این ...
ناگفته های یک پروژه نادر درجلوگیری از فاجعه ملی
مهران مدیری به مردم 10 هزار تومانی ضرر زد! / ویدیوهایی از تک تیراندازهای ماهری که سوری ها را می کشند؛ از کجا می آیند؟! فراستی: فیلم کمال تبریزی مصداق بی غیرتی و وطن فروشی است سریال رسوایی فیش های حقوقی مدیران: این بار مدیران صنعت خودرو! تصاویر داخل تلفن همراه رضا ضراب پورمحمدی مسئولیت معاون سیما را به میرباقری تحویل می دهد؟ قاتل ستایش نه؛ این نوجوان را مجرمی کهنسال صدا ...
رازهای زندگی رضا عطاران، از علت بچه دار نشدن تا ازدواج پدرش
سینمایی راه انداختند، رضا که خود نمایش های چارلی چاپلین را اجرا می کرد، یکی از دوستانش را بسیج کرده بود تا بلیت درست کند و از هر کسی که برای دیدن نمایش به خانه می آید 2 تومن پول بگیرد و به او بلیتی بدهد! (با خنده) این کار برای من و خانواده ام بسیار زیبا بود، چون عشق رضا به بازیگری را نشان می داد. رضا عطاران از نظر پدرش! وقتی اولین کار او ساعت خوش را از تلویزیون دیدم کلی خندیدم ...
قفلی بر معاملات مسکن
به گزارش جام جم سیما به نقل از شبکه رادیویی ایران، این موضوع مهمی است که امیدواریم مجلس دهم به بازنگری این قانون بپردازد. حسام عقبایی گفت: پیش فروش مسکن قفل محکمی به معاملات مسکن زده است و تهدیدی برای معاملات مسکن ایجاد کرده است. وی افزود ما باید تلاش کنیم ضریب امنیت را در معاملات بالا ببریم. رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: خیلی ها تصور می کردند پس از برجام رونقی در بازار مسکن به وجود می آید در صورتی که باید گفت بازار مسکن یک بازار داخلی است و ارتباطی به برجام ندارد ولی امیدواریم با بازنگری در قوانین فروش مسکن در 6 ماهه اول سال 1395 رونق داشته باشد. ...
نقدی بر کارنامه یک منتقد
در پایان فهرست محبوبیت اگر قرار باشد میزان محبوبیت فعالان صنعت سینما را براساس نقش و جایگاهشان پیش بینی کنیم، همان طور که بدون شک بازیگران در درجه اول محبوبیت قرار می گیرند، احتمالا منتقدان در پایان این فهرست قرار خواهند داشت؛ اما اهمیت وجودی منتقد و شیوه تاثیرگذاری و نقشش در صنعت سینما فراتر و والاتر از آن است که مساله ای تحت عنوان محبوبیت و دوست داشته شدن در این باره معنا و مفهومی داشته باشد و این جایگاه والا از آن منتقدی است که قلم و بیانش در جهت رشد و تعالی سینما و آثار سینمایی بوده و کارکردی موثر داشته باشد! با این تعریف، منتقدی که همواره آثار مورد توجه مخاطبان و دیگر منتقدان را احتمالا برای متفاوت به نظر رسیدن، با اظهاراتی کم و بیش پرخاشگرانه فاقد ارزش های هنری می داند و ارزشگذاری بدون تحلیل را بر بسط و تشریح ویژگی های هنری یک اثر ترجیح می دهد، نه تنها به عنوان منتقد بلکه به عنوان یک شخصیت حقیقی نیز نمی تواند محبوب باشد و در نتیجه نظرات و دیدگاه هایش کمترین تاثیرگذاری را خواهد داشت. مسعود فراستی نمونه بارز یک منتقد بی تاثیر است؛ به این سبب که همواره با بیشترین اعتراض ها و کمترین میزان پذیرش از سوی فیلمسازان رو به رو شده است. تقریبا اکثر فیلمسازانی که آثارشان توسط مسعود فراستی تحلیل و بررسی شده، از او گلایه کرده اند؛ فرزاد موتمن بعد از نقدهای تند فراستی درباره پوپک و مش ماشالله ، برآشفت، حسن فتحی از شیوه نقد فیلم کیفر اظهار نارضایتی کرد، محسن تنابنده از توصیه های فراستی در هنگام بررسی فیلمنامه هفت دقیقه تا پاییز دلخور شد، بابک حمیدیان شیوه برخورد فراستی با فیلم بادیگارد و عوامل فیلم را بی احترامی دانست و بسیاری از اهالی سینما وقتی او کارگردانی فیلم جرم را زیر سوال برد و این فیلم را پرت و پلا توصیف کرد، از او گلایه کردند. بی تردید هیچ منتقدی به اندازه فراستی با واکنش فیلمسازان مواجه نبوده و این مساله ارتباط چندانی به انتقادهای او ندارد بلکه بیشتر به نحوه مواجهه فراستی با آثار سینمایی برمی گردد؛ نگاه سلیقه ای به علاوه اظهارات تند و ناهماهنگ با فرهنگ ایرانی، ریشه اصلی محبوب نبودن این منتقد است. به عنوان نمونه در حالی که بسیاری از منتقدان ضمن تشریح و تحلیل فیلم ابد و یک روز به نقاط قوت و ضعفش پرداخته اند، مسعود فراستی در یک جمله این فیلم را بدترین فیلم سال توصیف می کند و سبب می شود که صدای سایر فیلمسازان نیز بلند شود! به نقدها و گلایه هایی که به این منتقد و شیوه عملکردش وارد است، می توان اظهارات سایر منتقدان و همکارانش را هم اضافه کرد؛ از نگاه بسیاری از منتقدان سینمایی اظهارات فراستی کلی و فاقد مفهوم روشن و قابل درک است. به عنوان نمونه عبارت فیلم در نیامده که تقریبا حکم تکیه کلام را دارد به اعتقاد بسیاری از منتقدان، گنگ و نامفهوم و حتی بی معناست! لذت جویی با نقد مهم ترین و گویاترین تعریفی که از نقد ارائه شده، تشریح ویژگی ها و جنبه های مختلف یک اثر هنری برای درک و ارتباط بهتر با آن اثر است. با این تعریف به سختی می توان مسعود فراستی را یک منتقد خوب دانست چرا که سلیقه و میل این منتقد بر آنچه درباره اثر تبیین و تشریح می کند نقش دارد یا دست کم هر تحلیل و تشریحی را در جهت رسیدن به نتیجه دلخواه طرح می کند. اظهاراتی مانند من سالوادور نیستم فیلم عقب افتاده ای است، بازی خرس از بازی لئوناردو دی کاپریو بهتر بود و برنامه دورهمی هیچی نیست! و بسیاری از این قبیل اظهارات که از مسعود فراستی شنیده ایم نه تنها با تعریف استاندارد از نقد همخوانی ندارد، بلکه با تعریف خود فراستی از نقد و انتقاد هم همخوانی ندارد. فراستی در میز نقد برنامه هفت، تصریح کرده است که نقد از دوست داشتن می آید و هیچ کس مطلقا نمی تواند درباره چیزی که دوستش ندارد اظهارنظر کند. وی در این باره گفته است: وقتی در یک مهمانی از غذایی خوشتان نیاید نمی توانید درباره اش حرفی بزنید که مثلا باید نمکش چقدر باشد یا باید فلفل می زدید. گام اول نقد کردن، دوست داشتن است چرا که قصد ما از نقد بهتر شدن است. او در پایان اظهاراتش درباره نقد، تاکید کرده که خیلی از فیلم ها به منتقد انگیزه نقد نمی دهند چون آنها به مرتبه نقد کردن نرسیده اند و البته این را متذکر شده که: ما منتقدان دوست داریم فیلم های خوب ساخته ...
توجه به افکار عمومی سرلوحه کار سیما
به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این مراسم دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما با قدردانی از آقای پورمحمدی به خاطر زحماتی که در مدت تصدی معاونت سیما بر عهده داشت به شرایط امروز رسانه ملی در فضای رقابت جهانی میان رسانه های مختلف اشاره کرد و گفت: دکتر میرباقری در این شرایط فردی موثر و گزینه ای مناسب برای به دست گرفتن زمام امور سیما است و امیدواریم که توفیق بدست آورند. رئیس رسانه ملی افزود: اگر در این فضای رقابتی در دنیای رسانه ها به شکلی حرفه ای عمل نکنیم قطعا از رقبای خود عقب خواهیم ماند .وی نقش رسانه ملی را در ایجاد روحیه نشاط در افکار عمومی مهم ارزیابی کرد و گفت: امروزه باید با مدیریت پیام به لایه های مختلف جامعه وارد شویم و با برنامه ریزی، مردم را با خود همراه کنیم. رئیس رسانه ملی به دیدار روز گذشته خود با رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد و افزود: ما قطعا به دنبال تعامل با دولت و حمایت از این نهاد که مقام معظم رهبری هم آن را تایید می کنند، هستیم و باید تلاش کنیم میان دولت و صدا و سیما صمیمیت ایجاد شود تا کار ها رو به جلو ادامه یابد. دکتر علی عسکری با تاکید بر دستور العمل های مقام معظم رهبری مبنی بر تولید آثار فاخر گفت: همه ما سرباز جبهه نبرد جنگ نرم هستیم و باید در مسیر ارائه آثار فاخر فرهنگی و تولیداتی که به توسعه کشور کمک می کند، حرکت کنیم. وی با تاکید بر به کار گیری نیروهای خلاق، انقلابی و جوان کشور در بخش های مختلف سازمان صدا و سیما افزود: با گزینش نخبگان جوان، با اخلاق ، مومن و انقلابی و آموزش آنان می توانیم به آینده این رسانه امیدوار باشیم. برای مدیریت افکار عمومی برنامه داریم مرتضی میرباقری معاون سیما نیز در این جلسه ضمن تشکر از اعتماد رئیس رسانه ملی در واگذاری مسئولیت خطیر معاونت سیما به وی، در سخنانی با اشاره به موارد مطرح شده در حکم خود گفت : دکتر علی عسکری در حکم انتصاب اینجانب به نکته ای اشاره کردند که بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است و آن مدیریت افکار عمومی است که این نیز با مدیریت دقیق و درست پیام امکان پذیر است. معاون سیما با اشاره به شرایط جامعه و نیازهای مخاطبان افزود: باید بدانیم که جامعه ایرانی در چه مقطعی و با چه ویژگی هایی است و با توجه به این ویژگی ها، ضمن شناخت مولفه های اصلی پیام برای انتقال درست آن، برنامه ریزی کنیم. میر باقری با اشاره به رقبای جدی رسانه ملی و ظهور رسانه های نوین در عرصه رسانه ای جهان خاطر نشان کرد: صداوسیما نیازمند نقشه راه مناسب برای مقابله با تهدیدات رسانه ای غرب است و در این راه باید طرحی جامع تدوین و اجرا شود. وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به سران قوای سه گانه در خصوص رسیدگی به وضعیت اجتماعی و فرهنگی کشور تصریح کرد: رسانه ملی باید نسبتی درست با طرح های پیش بینی شده دراین خصوص ایجاد کند و برای عملیاتی شدن آن ضمن همراهی با قوای سه گانه به آن توجه جدی نشان دهد. معاون سیما با بیان برخی اولویت های این حوزه در دوره جدید فعالیت های صداوسیما تاکید کرد: در کوتاه مدت باید به برنامه ریزی در خصوص ویژه برنامه های ماه رمضان و فصل تابستان توجه داشته باشیم. میرباقری در ادامه با اشاره به سوابق کاری خود در شورای عالی جوانان گفت: کار در این حوزه سبب شد تا با بسیاری از مشکلات موجود کشور آشنا شوم و تجربیات بسیار خوبی را برای انجام ماموریت جدید کسب کنم. معاون سیما به سابقه همکاری خود با پورمحمدی اشاره کرد و افزود: دکتر پورمحمدی انسانی پرتلاش ، پرکار، خدوم، انقلابی و جزء معدود مدیران موفق در حوزه رسانه است و شبکه سه سیما در دوره مدیریت ایشان موفق ترین شبکه تلویزیونی بوده است. وی تصریح کرد: باید از ظرفیت های آقای پورمحمدی استفاده کرد و من در هر موقعیتی از ایشان استفاده خواهم کرد. انتخاب میرباقری به نفع سیماست علی اصغر پورمحمدی مشاور رئیس سازمان صداوسیما، در این جلسه با تشکر از دکتر میرباقری به دلیل قبول مسئولیت معاونت سیما گفت: در مقطع کنونی حضور ایشان در رسانه ملی با توجه و سوابق و تجربیات گرانبها ...
کرت راسل، جوینده طلای تلویزیونی
این دو همزمان با هم به جمع بازیگران مجموعه پیوسته اند. راسل با اعلام خبر حضورش در خلیج بارباری، بازی در آن را جذابیت فیلمنامه و میزان بالای قدرت آن دانسته است. او اظهار امیدواری کرد، این فیلمنامه جذاب و پرتنش، به شکلی زیبا به یک کار در خور توجه تلویزیونی تبدیل شود. داستان مجموعه در دورانی از تاریخ کشور آمریکا اتفاق می افتد که برای دو صنعت سینما و تلویزیون از جذابیت خاص و ویژه ای برخوردار است: دوران جستجوی مشتاقان طلا برای پیدا کردن معادن طلا در سال 1849. فیلمنامه درام تاریخی و اجتماعی خلیج بارباری، براساس داستان کتاب هربرت آستبری به همین نام نوشته می شود. گروهی از جویندگان طلا از نقاط مختلف کشور، شخصیت های محوری داستان مجموعه هستند و این داستان، سفر مکاشفه وار آنان برای پیدا کردن طلا را دنبال می کند. این گروه از جویندگان طلا، طبقات مختلف اجتماعی را نمایندگی می کنند. به همین دلیل، طیف وسیع و متنوعی از آدم ها در قالب این کاراکترها به دیدار تماشاگران می آیند. از سیاستمداران و دزدان سرگردنه گرفته تا گدایان و زنان تیره بخت، مسافران بخت برگشته تلاش دارند خودشان را به زمین های طلاخیز برسانند. داستان مجموعه به دو بخش تقسیم می شود؛ بخش اول که حال و هوای یک کار جاده ای را دارد، سفر طولانی جویندگان طلا را به نمایش می گذارد. در بخش دوم، نگرانی و درگیری های این آدم ها در خلیج غربی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. مارک گوردون، تهیه کننده مجموعه می گوید: بیشتر مردم و تماشاگران تلویزیون چیزی درباره رسوایی ها و جاه طلبی های پشت پرده تاریخ سانفرانسیسکو در آن دوران نمی دانند. به همین دلیل، خلیج بارباری می خواهد تصویری روشن و صادقانه از دوره ای را به دست بدهد که موفقیت معمولا همراه با خشونت، بی رحمی و نقض قانون همراه و میسر می شد. مل گیبسون، بازیگر و فیلمساز استرالیایی تبار سینما، یکی از تهیه کنندگان اصلی مجموعه است. او که در کار نگارش فیلمنامه هم همکاری دارد، حداقل دو اپیزود آن را کارگردانی خواهد کرد. این در حالی است که وی در یکی از نقش های مهم خلیج بارباری هم بازی خواهد داشت. این درام اکشن اجتماعی در 13 قسمت جلوی دوربین می رود و قرار است کلید فیلمبرداری آن، اوایل فصل پاییز سال جاری میلادی زده شود. مترجم: کیکاووس زیاری منبع: هالیوود ریپورتر ...