سایر خبرها
ایبراهیموویچ: تا بازنشستگی فرصت های زیادی دارم
. این مهاجم همچنین گفت: امید دارم که در جام ملت های اروپا 2016 و جام جهانی 2018 حاضر باشم که این امر بسیار ارزشمند است. ایبراهیموویچ در سال 2009 گرانترین بازیکن جهان بود. او در حال حاضر در پنجمین لیگ اروپا بازی می کند. تیم ملی فوتبال سوئد در رده بندی فیفا رتبه 45 را دارد. این تیم در مسابقات مقدماتی جام ملت ها در گروه خود دوم است. 2051 ...
زنان ایرانی در یک دهه گذشته بیکارتر شده اند/ آنها می توانند همزمان اشتغال و خانواده را مدیریت کنند؟
به عنوان موجود درجه دو، جنس رتبه دوم نیست، بلکه نگاهی توام با تکریم، احترام و حقوق مساوی زنان و مردان است که این نظر در عرصه کار و آموزش از یکدیگر تفکیک ناپذیرند. در دولت یازدهم هم نگاه به اشتغال زنان اعتدالی است. 3 فاطمه آلیا نماینده مجلس 14آبان93 گفتگو با شریان نیوز اشتغال زنان از نظر جمهوری اسلامی ایران مورد تایید است منتهی دو ...
وصف زیبای امام علی(ع) از زبان حضرت زهرا(س)
...، و منتظر اخبار بودید( دسته دوم کسانی بودند که از دور حوادث را دنبال می کردند و فقط از دور دستی بر آتش داشتند) و [دسته سوم] آنها که هنگام پیش آمدن حوادث عقب نشینی می کردید، و از صحنه جنگ فرار می کردید. گویی حضرت می فرماید: شما که در این مسجد نشسته اید از این گروه ها هستید. ای منافق ها، ای بی تفاوت ها، ای بزدل ها و ای فرصت طلب ها، حال که دور دست شما افتاده برخلاف دستور پیغمبر عمل می کنید و خلیفه خدا را کنار می گذارید! *خطبه فدک برگرفته از درس های آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی ...
چشمی: هر پستی خاکپور بگوید بازی می کنم
: مسابقات سختی نسبت به بازی نپال پیش رو داریم اما آن تیم ها هم طوری نیستند نتوانیم نتیجه بگیریم چون برای ما فرقی نمی کند مقابل عربستان یا افغانستان بازی کنیم. ما فقط برای برد پر گل به میدان می رویم و ان شاالله با لطف خدا و دعای مردم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم. هافبک تیم ملی امید خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما صعود به مرحله دوم است و ضمنا باید در دور مقدماتی طوری نشان دهیم که تمامی تیم ...
کی روش به احتمال زیاد در ایران می ماند!
بود که پیشنهاد ویژه ای داشته باشد. یعنی فدراسیون فوتبال یا باشگاهی پیدا کند که حاضر باشد برای قرارداد یک ساله بیش از 1.5 میلیون یورو بپردازد.قراردادی که تا پایان مسابقات مقدمانی جام جهانی تمدیدش حتمی باشد و در صورت صعود به جام جهانی تا سال 2018 ادامه داشته باشد.کی روش اگر با پیشنهادی این چنین مواجه شود درنگ نخواهد کرد . اما در حال حاضر چنین پیشنهادی برایش وجود ندارد. امکان جدایی از طریق ...
ولید عبدالله: چمن آزادی باعث مصدومیتم شد
ولید عبدالله دروازه بان تیم الشباب عربستان که اخیراً و در دیدار هفته گذشته مقابل نفت تهران در ورزشگاه آزادی دچار آسیب و مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی پای راست شده است و برای شش ماه از فوتبال دور خواهد بود. این دروازه بان در گفتگو با یکی از شبکه های تلویزیونی کشورش گفت: زمین ورزشگاه آزادی بیش از حد خشک بود. او در ادامه گفت: خیلی ناراحتم که تیمم را نمی توانم در مسابقات آسیایی ...
فوتبال انتخابی امیدهای آسیا/فردا،ایران - فلسطین
رودررو ، گل زده بیشتر و در نهایت قرعه کشی تعیین می شود. در دوره قبل در سال 2013 تیم عراق قهرمان شد و تیم های عربستان و اردن دوم و سوم شدند. دوره قبلی فوتبال قهرمانی امیدهای آسیا در رده زیر 22 سال برگزار شد اما با توجه به اینکه دومین دوره این مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو نیز محسوب خواهد شد ، این رقابت ها با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در رده سنی کمتر از 23 سال برگزار می شود. در دور نهایی این رقابت ها 3 تیم برتر به المپیک صعود خواهند کرد. ...
مروری بر اتفاقات باشگاه پرسپولیس در سال 1393
پیشنهادهایش و با ادامه حضور دایی در پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کرد. مرداد ماه: جرقه مشکلات و محرومیت پیام پرسپولیس در مراسم انتخاب بهترین های فوتبال ایران یک سهمیه داشت. محمد عباس زاده بالاتر از شریفی سپاهان به عنوان پدیده لیگ دست یافت که البته انتخابش حاشیه هایی هم به همراه داشت. اولین جرقه های مشکلات پرسپولیس درست در ماه اول لیگ چهاردهم با حضور کشتی گیران طلبکار در ...
نگاهی به عملکرد جودو در سال 1393
آن را باید به پای عملکرد جودوکاران نوشت. متاسفانه جودوکارانی که در تیم ملی راهی اینچئون شدند فرصت کسب مدالدر بهترین میدان از دست دادند. جودویی که این نفرات در اینچئون به نمایش گذاشتند کمتر در طول سالهای قبل شاهد آن بودیم. نتایج تیم ملی به عوامل متعددی بستگی داشت شاید این جودوکاران از حضور در تیم ملی اشباح شده ، شاید چون با نفرات دوم خود فاصله قابل توجهی دارند و شایدهای فراوان دیگر و... به جای پیدا ...
مهم ترین اخبار مازندران در زمستان 93
...> یکم؛ محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: طرح غربال گری دو بیماری مهم دیابت و فشار خون بالا از اول دی امسال در مازندران آغاز شد. یکم؛ علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، گفت: در هشت ماهه نخست امسال 129 نفر موتورسیکلت سوار در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست دادند. دوم؛ حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، از تالاب بین المللی روستای ...
نشانه های منافقین
در سومین شب برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه مصادف با پانزدهم اسفندماه، حجت الاسلام مهدوی نژاد در ادامه مبحث عبرت های فاطمیه به موضوع تبیین نفاق به عنوان یکی از عبرت های مهم فاطمیه پرداخت. در ذیل خلاصه ای از سخنان قابل تأمل وی را می خوانید: دروغگویی و سوء استفاده از مقدسات یکی از مهمترین ویژگی های نفاق و اهل نفاق، دروغ و دروغگویی است، اصلاً مایه اصلی نفاق، دروغ است. نفاق یعنی دوگانگی ظاهر و باطن و خدا در قرآن به دروغ گویی منافقین شهادت داده است. یکی دیگر از نشانه های اهل نفاق این است که از مقدسات استفاده ابزاری می کنند. می فرماید: اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَن سَبِیلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ سَاءَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ [1] از نام خدا، مقدسات، عناوین موردقبول و اعتماد مردم، مذهب، دین، شخصیت های مذهبی و در رأس آن خدای متعال استفاده می کنند، قسم می خورند و حرفشان را می زنند ولی این قسم سپر و پوششی است برای این که مردم را از راه خدا بازدارند. منافق از پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و مقدسات هزینه می کند تا بتواند کارهایش را پیش ببرد، اهداف شومش را محقق کند و باور مردم را به خودش جلب نماید. ظاهر فریبنده و جذاب منافق یکی دیگر از نشانه های اهل نفاق آرایش ظاهری آن هاست. وَإِذَا رَأَیْتَهُمْ تُعْجِبُکَ أَجْسَامُهُمْ [2] ؛ وقتی منافقین را نگاه می کنید ظاهر آراسته ای دارند. منافقین آدم های زشت و ژولیده ای نیستند و ظاهرشان جلب کننده، فریبنده و جذاب است. وَإِن یَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ [3] وقتی حرف می زنند مایلید به حرف هایشان گوش دهید چون خوش سخن و سخنورند. ویژگی های اهل نفاق کَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُّسَنَّدَةٌ یَحْسَبُونَ کُلَّ صَیْحَةٍ عَلَیْهِمْ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ [4] ؛ مثل چوب های خشکی که به دیوار تکیه داده شده اند، هر ندایی از گوشه ای بلند می شود علیه خودشان می پندارند، این ها دشمن اند. از این ها حذر کنید! خدا این ها را بکشد. خصوصیت دیگر منافقین این است که تا کسی حرفی می زند تصور می کنند که علیه آن هاست، حتی گاهی مخالف سازی هم می کنند. ممکن است کسانی حرفی زده باشند که ربطی هم به این گروه نداشته باشد ولی جبهه سازی می کنند و آن افراد و حرف ها را در طرف مقابل خود قرار می دهند تا خودشان را بزرگ کنند. البته این رفتار آنها نشانه ترس هم هست؛ آن قدر نگران هستند که مبادا رسوا شوند هر جا حرفی زده شود سریع عکس العمل نشان می دهند تحمل مخالف را ندارد. کبر و غرور، نشانه دیگر اهل نفاق از نشانه های دیگر اهل نفاق کبر و غرور است. شخصی علی الظاهر ایمان آورده بود اما از دستورات پیامبر(ص) تخلّف کرد. اصحاب به او گفتند: برو در محضر پیامبر(ص) عذرخواهی کن. گفت: گفتید ایمان بیاور و اطاعت کن، اطاعت کردم حالا از من می خواهید بر او سجده کنم؟ او عذرخواهی را مترادف با سجده کردن و پرستش معنا کرد و این کار را انجام نداد. آیه نازل شد: وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ تَعَالَوْا یَسْتَغْفِرْ لَکُمْ رَسُولُ اللَّهِ لَوَّوْا رُءُوسَهُمْ وَرَأَیْتَهُمْ یَصُدُّونَ وَهُم مُّسْتَکْبِرُونَ [5] ؛ هرگاه به آن ها گفته می شود بیایید تا پیامبر(ص) برایتان استغفار کند، گردنشان را بالا می گیرند و هنگاهی که نگاهشان کنید، متوجه خواهید شد که چه کبری دارند! خُب چرا گردن کشی می کنی؟! فتنه ای به پا کرده ای و جامعه ای را به هم ریخته ای، برو از پیامبر(ص) عذرخواهی کن. اما می بینی کبر آنها اجازه بازگشت به آنها نمی دهد بعد خدا می فرماید: سَوَاءٌ عَلَیْهِمْ أَسْتَغْفَرْتَ لَهُمْ أَمْ لَمْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ لَن یَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ [6] ؛ فرقی نمی کند تو(ای پیامبر) برای این ها استغفار کنی یا نکنی، هرگز خدا این ها را نخواهد بخشید. خُلف وعده در روایات و آیات نشانه های فراوانی برای اهل نفاق بیان شده است؛ مثلاً خلف وعده در روایات از نشانه های اهل نفاق است. روایت می فرماید: منافق وعده می دهد، خلف وعده می کند. [7] البته نه این که اگر یک نفر یک بار وعده ای داد و تخلف کرد این منافق می شود، نه بلکه کسی که [خلف وعده] شیوه و عادتش شده است. وعده هایی می دهد که نمی تواند یا نمی خواهد انجام بدهد و فقط وعده سر خرمن می دهد که خرش از پل بگذرد. منافق هنگام بی نیازی طغیان می کند وإذا استَغنی طَغا ؛ [8] وقتی بی نیاز می شود یا موقعیتی پیدا می کند و نعمتی به او می رسد، طغیان می کند یعنی به جای این که نعمت و موقعیت را از خدا بداند و شاکر خدا باشد، تصور می کند اندیشه، فکر، مال و راه او، دیگران را جذب کرده است و باعث موفقیتش شده است. نمی داند دل ها دستِ خداست و دنیا عرصه امتحان است. وقتی مردم به بنی صدر رأی دادند، مدام اعتماد مردم به خودش را بیان و تکرار می کرد، بعد کارش به جای رسید که طغیان کرد و جلو امام هم ایستاد! منافق شک دارد وإذا تَکَلَّمَ لَغا ؛ [9] منافق، زمانی که حرف می زند، حرف هایش لغو و بیهوده است. مؤمن در هر مکان و مجلسی ذکر خدا می گوید. منظور از ذکر خدا فقط سبحان الله گفتن و اذکاری از این قبیل نیست بلکه ذکر می تواند یک حدیث یا یک نکته معرفتی هم باشد. اما منافقین حرف لغو می زنند. اگر دو ساعت کنار یک منافق بنشینید هیچ چیز از او یاد نمی گیرید و گاهی حرف های ضد و نقیض می زند. منافق در حق و حقیقت شک دارد و این شک در عمل او مشاهده می شود. المنافقُ مَن یُری شکَّهُ فی عَمَلهِ [10] موقع عمل که می رسد، منافق نمی تواند به شعارهایی که داده عمل کند، معلوم می شود که به آن [شعارها] شک داشته است. عوامل شکل گیری نفاق در انسان گاهی ریاست طلبی و جاه طلبی باعث نفاق شخص می شود. مثلاً می خواهد به پست و مقامی برسد راست و دروغ را به هم می بافد، حق و ناحق می کند، ظاهر و باطنش دوتا می شود و به نفاق می افتد. گاهی به خاطر خودبرتربینی یا تخریب دیگران است. خودش را خیلی تحویل می گیرد دیگران را هم آدم حساب نمی کند. این خود برتربینی باعث ایجاد نفاق در او می شود. از نشانه های خودبرتربینی هم این است که دیگران را تحقیر و مسخره می کند. قرآن می فرماید: وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ آمِنُوا کَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ کَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ [11] ؛ هرگاه به این ها گفته می شود که ایمان بیاورید مثل بقیه مردم(که پای حق، دین، خدا، ولایت، اسلام و شهدا ایستاده اند) می گویند ما بشویم مثل این آدم های نادان؟ این ها که عقل و شعور و سواد ندارند! بعد خدا می فرماید: اَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَکِن لَّا یَعْلَمُونَ [12] ؛ این ها خودشان نادان هستند، ولی نمی دانند. ضعف ایمان یکی از عوامل دیگر در شکل گیری نفاق، فقدان شخصیت، ضعف ایمان و روحیه است. فرمود: نفاقُ المَرءِ مِن ذُلٍّ یَجِدُهُ فی نَفسِهِ [13] . انسان به دلیل ذلت و خواری که در نفس خود احساس می کند، به نفاق می افتد. آدم عزیز که فیلم بازی نمی کند، آدم مؤمن که دو رنگ نمی شود و ظاهر و باطنش یکی است. آدمی که از درون احساس حقارت دارد، شخصیتش ناقص و ایمانش ضعیف است و به دروغ و دورنگی متوسل می شود. اقتدار مؤمنین: سبب شکل گیری نفاق در جامعه اقتدار مؤمنین در جامعه سبب شکل گیری نفاق می شود. وقتی حق، حاکمیت پیدا کرد باطل دیگر فرصت، توان و جرأت جولان پیدا نمی کند و زیر پوست حق مخفی می شود و اینگونه نفاق شکل می گیرد که البته این امر، نشانه حقانیت و اقتدار حق است نه ضعف حق. یعنی حق این قدرت را داشته که باطل را از اعلان رسمی و تظاهر علنی به زیر بکشد و او را به مخفیگاه ببرد. البته خطراتش باقیست. داشتن تکیه گاه: یکی دیگر از عوامل شکل گیری نفاق در جامعه یکی دیگر از عوامل شکل گیری نفاق در جامعه، وجود چهره هایی است که می توانند تکیه گاه منافقین باشد. منافقین به خودی خود می ترسند و زیر پوست حق مخفی می شوند ولی اگر کسانی را پیدا کنند که موجّه و مورد اعتماد اجتماع و ساده لوح باشند، به آن ها تکیه می کنند و معمولاً حول چنین شخصیت هایی جریان نفاق شکل می گیرد. عبدالله بن اُبی شخص ثروتمندی بود که روابط خاص سیاسی و اقتصادی با یهودی ها داشت و آنقدر در بین مرد موجه بود و به ظاهر اعتماد عموم را جلب کرده بود که در بین دو قبیله اوس و خزرج که جنگ های طولانی باهم داشتند، به عنوان حکم انتخاب شد. اما بعدها بخشی از جریان نفاق بعد از ظهور اسلام و حکومت پیامبر(ص) توسط همین مرد اداره شد. نمونه دیگر، ابوعامر است که قبل از اسلام زهدفروشی می کرد و برای خود بین مردم اعتباری کسب کرده بود. بعد از حضور پیامبر(ص) در مدینه به مکه فرار کرد و در آن جا، شروع به سازماندهی مخالفین پیامبر(ص) کرد و رئیس جریان منافقین شد و فتنه مسجد ضِرار نیز توسط او هدایت شد. ابوعامر پشتوانه مالی و انسانی شکل گیری نفاق بود به طوری که طلحه و زبیر از ابوعامر تجهیزات و شتران فراوانی برای جنگ جمل و مقابله با امیرالمؤمنین(ع) گرفتند. مثلث مخالفان در صدر اسلام 1. مشرکین مکه 2. منافقین مدینه و 3. یهودیان، سه ضلع مثلثی بودند که جریان نفاق در صدر اسلام، توسط این مثلث شکل گرفته و هدایت می شد. این ها عناصری بودند که جریان نفاق را در حکومت پیامبر(ص) دامن می زدند و توسعه می دادند. اقسام نفاق در یک تقسیم بندی باید نفاق را به دوسته تقسیم کنیم: 1. نفاق قدیم یا اکبر 2. نفاق جدید یا اصغر. وقتی می گوییم نفاق، قدیم و جدید ناظر به عنصر زمان است؛ یعنی زمان در تعریف این نوع نفاق دخالت دارد. اکبر و اصغر به نوع نفاق برمی گردد. نفاق قدیم(اکبر) نفاقی است که مسبوق به کفر است؛ یعنی سابقاً شخص کافر بوده و به دلایلی علی الظاهر اظهار اسلام می کند و اسلام می آورد ولی اصلاً ایمان در قلبش راه پیدا نکرده است. چون قبلاً و قدیماً کافر بوده، نفاقش خیلی بزرگ است. نفاق جدید(اصغر) نفاقی است که مسبوق به ایمان است. شخص ایمان آورده، سپس تغییر کرده و دیگر آن ایده ها و نظرات و اعتقادات قبلی را ندارد یا فقط به بعضی از آن اعتقادات ایمان دارد. چون فرد قبلاً مؤمن بوده و جدیداً به جرگه منافقین پیوسته است، نفاقش را نفاق جدید یا اصغر گویند. کسانی که بعد از ایمان، به نفاق می افتند نفاقشان یکسان نیست. بعضی عمیق تر و بعضی کمتر به نفاق می افتند. نفاقی که در بین مؤمنین زیاد دیده می شود ثعلبه در مدینه آدم فقیری بود که مرتب به پیامبر(ص) التماس می کرد، دعا کنید که خدا به من مال و منال بدهد. پیامبر(ص) هم دعا نمی کردند و می فرمودند: به مصلحتت نیست. بالاخره آن قدر اصرار کرد تا پیامبر(ص) برایش دعا کردند. خدا مال زیادی به او داد و او صاحب یک گله بزرگ شد چون در مدینه جا نبود، به بیرون مدینه رفت و آن جا مرتع بزرگی تدارک دید. آیه زکات نازل شد: خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً [14] ؛ ( ای رسول ما) برو از کسانی که اموالی دارند زکات بگیر. مأمور پیامبر(ص) پیش ثعلبه رفت تا تعدادی از گوسفندانش را به عنوان زکات بگیرد. او هم ناراحت شد که من این قدر زحمت کشیده ام، حالا مفت مفت بدهم برود؟! این که همان جزیه است و جزیه برای کفار است نه مسلمان ها. لذا زکات نداد. پیامبر(ص) وقتی شنیدند چند مرتبه فرمودند: وای بر ثعلبه! بعد آیه نازل شد فَلَمَّا آتَاهُم مِّن فَضْلِهِ بَخِلُوا بِهِ وَتَوَلَّوا وَّهُم مُّعْرِضُونَ [15] ؛ وقتی خدا این ها را از فضل خودش بی نیاز می کند، بخل می ورزند، به خدا پشت می کنند و از ادای حق اعراض می کنند. فَأَعْقَبَهُمْ نِفَاقًا فِی قُلُوبِهِمْ إِلَی یَوْمِ یَلْقَوْنَهُ بِمَا أَخْلَفُوا اللَّهَ مَا وَعَدُوهُ وَبِمَا کَانُوا یَکْذِبُونَ [16] لذا خدا نفاق را در قلب این ها می اندازد. یعنی کار این ها یک نوع نفاق است. این فرد دعای پیامبر(ص) را قبول داشت اما دستور زکاتش را قبول نکرد و این نشانه نفاق است. این نوع نفاق در بین مؤمنین زیاد رخ می دهد. منافقین زمان پیامبر(ص) بر همین اساس، منافقین زمان پیامبر(ص) طبق آیات قرآن به سه دسته تقسیم می شوند که هر کدام به سطحی از نفاق گرفتار بودند. 1. کسانی که در هنگام ورود پیامبر(ص) به مدینه، قلباً اسلام نیاوردند بلکه تظاهر به اسلام کردند و حتی با پیامبر دشمنی هم داشتند؛ مثل ابوسفیان. روایت داریم ابوسفیان یک لحظه هم ایمان نیاورد ولی گفت: أشهد ان لااله الاالله و انّ محمداً رسول الله . 2. کسانی که جزء مؤمنین بودند، هیچ نشانه ای از نفاق هم در آن ها نبود، اتفاقاً مجاهدت هایی هم کرده بودند، سابقه خدمت در اسلام هم داشتند ولی در طول مسیر، عوارضی پیدا کردند. به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله) خراشی در دین آن ها وارد شد که اصلاح نکردند. کم کم این افراد به عناصر مزاحم، منافق و مخالف در جامعه اسلامی تبدیل شدند. این دسته از منافقین، حب جاه داشتند یا دنبال ثروت بودند؛ قبلاً مجاهدت ها کرده بودند ولی حالا طلبکار بودند و چون صحابی پیامبر(ص) بودند، می خواستند موقعیت بهتر و مال و منالی داشته باشند. بعضاً به دنبالش هم رفتند به خیلی از این اموال هم رسیدند؛ مثل طلحه و زبیر که وقتی از دنیا رفتند شمش های طلایی را که در خانه این ها بود با تبر می شکستند و تقسیم می کردند. هزار کنیز، هزار غلام، خانه های متعدد از چوبِ ساروج و... داشتند. آن وقت همین افراد که دنبال دنیاطلبی بودند وقتی امیرالمؤمنین(ع) به حکومت رسیدند، محضر ایشان رسیدند و گفتند: آقا ما در خدمت حکومت اسلامی هستیم. آقا اینها را تحویل نگرفتند. این ها رفتند و از مخالفین شدند. مواظب دنیاطلبی تان باشید مواظب دنیاطلبی تان باشید. گاهی حرص زدن، بخل، دنیادوستی و دنیاپرستی بذر کوچکی در دل ماست، که آنها را دور نمی ریزیم و هر دفعه که حرص می خوریم و حسادت می ورزیم، این درخت رذیله و شجره ملعونه، در وجود ما بزرگتر و وقتی سنی از ما گذشت، دیگر نمی توانیم آن را از ریشه بیرون بیاوریم و این نفاق باعث می شود که حتی در مقابل امام حق هم می ایستیم. منافقین امروز نشانه گروه دوم که مهمترین گروه در دسته های منافقین هستند و می تواند آن ها را برجسته کند و ما نیز می توانیم آن ها را شناسایی کنیم، همراهی کردن با دشمن است. این دسته از منافقین در زمان ما وجود دارند. کسانی که سابقه خوبی داشته اند، خدمت و مجاهدت کرده اند، ولی به خاطر عوامل مختلفی از جمله دنیاپرستی، حسادت، حب جاه، مقام و ریاست و... ناراحت شدند و به دلیل عدم خودسازی به عناصر مزاحم، منافق و مخالف تبدیل شدند. بعضی از آن ها کاملاً از ایمان توبه کرده اند و بعضی هنوز مختصری ایمان دارند. دشمن برای منافقین کف می زند زمان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) شناخت این دسته از منافقین بسیار سخت بود ولی الان سخت نیست؛ چون در صدر اسلام دشمن خارجی به معنای جدی وجود نداشته یا بروز و ظهور نداشته است و مردم نمی فهمیدند. طبق دیدگاه حضرت امام(ره) اگر دیدی دشمن دارد برایت کف می زند بدان به خودی گل زده ای. با این شاخص راحت می توانیم این دسته از منافقین را بشناسیم. دسته سوّم دسته سوم منافقینی بودند که به قول امروزی ها تازه به دوران رسیده بودند، جدید الاسلام ها و جدیدالعهدها. یعنی کسانی که در زمان حکومت پیامبر(ص) به مدینه آمده بودند و آن جا اسلام آوردند. چه شد که این دسته منافق شدند؟ به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله) این ها دچار لغزش های مؤمنانه شدند [17] . اینان خود را اصلاح نکرده و از خود مراقبت نکردند بعد کم کم کارشان به جایی رسید که با همفکران خود در منطقه بماند گروهی را علیه پیامبر(ص) تشکیل دادند. لغزش های مؤمنانه لغزش های مؤمنانه؛ یعنی لغزش هایی که هر مؤمنی ممکن است پیدا کند.، مثل غرور، حسادت، لجبازی و... . البته این رفتارها آثاری دارد و اگر لجبازی کنی شیطان و نفست تو را می برد. اگر فهمیدی که اشتباه کرده ای، زود جبران کن وگرنه گرفتار می شوی. خداوند در عالم قواعدی دارد و می گوید اگر طبق این قواعد عمل کنید، هدایت می شوید و اگر طبق فلان قواعد عمل کنید، گمراه خواهید شد. اگر کسی با اختیار خودش به قواعد گمراه کننده عمل کرد، به ضلالت می افتد. وقتی می گویند خدا او را به ضلالت انداخته است، منظور چنین چیزی است. روش اهل نفاق مسئله بسیار مهمی که امروز با آن مواجه هستیم و باید از تاریخ صدر اسلام و ایام فاطمیه درس بگیریم، روش ها و شیوه هایی است که اهل نفاق برای مقابله و معارضه با پیامبر(ص) استفاده می کردند. یکی از این روش ها استفاده از شعارهای عامه پسند است. منافقین از شعارهای عامه پسند که عموم مردم و متدینین بپذیرند و بپسندند برای فتنه انگیزی استفاده می کردند. خونخواهی؛ شعار عامه پسند منافقان مثلاً شعار خونخواهی خلیفه سوم(عثمان)، برای عموم مردم شعار مورد قبولی بود. خوانخواهی عثمان یعنی این که حقی ضایع شده است و می خواهیم آن پرونده را را دوباره به جریان انداخته و حق را احیا کنیم. ابن ابی الحدید معتزلی از مورخین معتبر اهل سنت نقل می کند که طلحه سرسخت ترین آدم در جریان قتل عثمان بود و بعد از او زبیر بود. یکی دیگر از مورخین اهل سنت می گوید وقتی مردم خلیفه سوم را محاصره کرده بودند، طلحه برای این که خلیفه زودتر به قتل برسد راه ارسال نان و آب را بر وی بست؛ که آن جا امیرالمؤمنین(ع) غضب نمودند و توسط امام حسن(ع) و امام حسین(ع) برای عثمان آب فرستادند. حالا سال ها گذشته و این طلحه و زبیر و معاویه خونخواه خلیفه سوم شده اند! خونخواهی عتمان، شعاری بود که اگر 25 سال قبل از آن یکی از اینها چنین شعاری می داد مردم چپ چپ به او نگاه می کردند! امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه می فرماید: او (طلحه) عَلَم خون خواهی عثمان را برداشت؛ چون می ترسید زودتر خون عثمان از او مطالبه شود. خودش قاتل بود. طلحه عَلَم مخالفت با امیرالمؤمنین(ع) را برداشت و برای این که علی(ع) را زمین بزند یک شعار عامه پسند (خونخواهی عثمان) سر داد و زبیر را هم دنبال خود کشاند. حضرت(ع) فرمودند: إِنَّهُمْ لَیَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَکُوهُ وَ دَماً هُمْ سَفَکُوهُ [18] ؛ این ها حقی را طلب می کنند که خودشان ضایعش کرده اند، خون خواه خونی شده اند که خودشان ریخته اند. اصلاح طلبی؛ شعاری منافقانه یکی دیگر از شعارهای عامه پسند، شعار اصلاح طلبی است. نه این که حتماً بخواهند بگویند ما اصلاح طلب هستیم. می خواهند بگویند ما آن کسی هستیم که کار را درست می کنیم. قرآن می فرماید: و اذا قیل لَهُم لاتُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ [19] ؛ (خطاب به منافقین) در زمین فساد می کنند و می گویند ما اصلاح می کنیم. می گوییم ارزش ها را خراب کردید! می گویند: ارزش ها چه ربطی به کاری که ما انجام می دهیم دارد؟! ما داریم عزت و آبرو را حفظ می کنیم! برای شما تلاش می کنیم. منافقین و شعار عقل گرایی و راستگویی یکی دیگر از شعارهای عامه پسند خردورزی و عقل گرایی است. ادعای خردورزی می کنند ولی قرآن می فرماید: أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَکِن لَّا یَشْعُرُونَ [20] همه بدانید این ها مفسد هستند، خودشان هم نمی فهمند و فکر می کنند که درست رفتار می کنند. این ها خودفریبی می کنند؛ شعار عقل گرایی و خردورزی می دهند، اما خود، عقل ندارند. یکی دیگر از شعارهایی که منافقین سرمی دهند، شعار راستگویی است. قرآن می فرماید: إِذَا جَاءَکَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ إِنَّکَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَکَاذِبُونَ [21] ؛ وقتی منافقین پیش تو می آیند شهادت می دهند که ما خدا را شاهد می گیریم که تو رسول ما هستی و خدا می داند که تو پیامبر(ص) مایی. والله! خدا شهادت می دهد که این ها دروغ می گویند و تو را قبول ندارند. تمام این ها ظاهرسازی است. این ها ادعای راستگویی دارند، ولی دروغ می گویند. قرآن و روایات، مجموعه عبرت آموز قرآن و روایات برای این است که ما از تاریخ، آیات و روایات عبرت بگیریم و مبتلا نشویم. اگر کسی فکر کند که این قرآن با این عظمت فقط برای این نازل شده است که از روی آن بخوانیم و ثواب ببریم، باید فاتحه اسلام خواند! عربستان الان مرتب قرآن چاپ می کند و داعشی ها مرتب قرآن می خوانند اما سرِ شیعه، سنّی، مسیحی و... هم می برند. باید قرآن را بفهمیم و از این فهم برای کسب بصیرت و شناخت امروز جامعه خود استفاده کنیم، چرا که حق و باطل همیشه وجود دارد. شبهه-مکرو و حیله امیرالمومنین (ع) فرمودند: شبهه را از این جهت شبهه نامیدند که شبیه به حق است و تنها مومن با نور یقینش از آن نجات پیدا می کند. یکی از روش هایی که اهل نفاق برای پیشبرد اهداف خودشان استفاده می کنند، استفاده از شبهه و مکر و حیله است، مثل نسبت دادن امور غیرواقع به پیامبر(ص). در صدر اسلام نسبت های ناروا و دروغ به پیامبر(ص) می بستند تا کار خود را پیش ببرند. در خطبه 210 نهج البلاغه آمده، شخصی نزد حضرت امیرالمؤمنین(ع) آمد و گفت: این قدر روایات عجیب و غریب و ضد و نقیض از پیامبر(ص) نقل شده است و ما نمی دانیم کدام درست و کدام غلط است. حضرت فرمودند: کسانی که حدیثی برای تو نقل می کنند، چهار دسته هستند که پنجمی ندارند. نخست منافقی است که اظهار ایمان می کند و خود را مسلمان نشان می دهد؛ نه احساس گناه می کند و نه از معصیت دوری می جوید؛ بلکه از عمد به رسول خدا(ص) دروغ می بندد که اگر مردم بدانند که او منافقی دروغگوست، حدیث را از او نمی پذیرند و سخنش را راست نمی شمارند. ولی می گویند او یار پیامبر(ص) است. رسول خدا(ص) را دیده، از او حدیث شنیده و از او فراگرفته است. از این رو سخن او را می گیرند و از او می پذیرند. خداوند در قرآن ویژگیهای آن ها را بیان فرموده و اوصاف آنها را به روشنی برایت بازگفته. اینان پس ار پیامبر(ص) باقی ماندند و خود را با دروغ و بهتان و نیرنگ به پیشوایان گمراهی و دعوت کنندگان به آتش دوزخ نزدیک ساختند. آنان نیز امور مملکت را به این منافقان سپردند و زمام امور مردم را به دست ایشان دادند و به این وسیله آن ها دنیا را خوردند. بی شک مردم در کنار حاکمان و قدرتمندان و در پی دنیایند؛ مگر کسی که خداوند حفظش نماید این منافق یکی از آن چهار نفر است که احادیث پیامبر(ص) را نقل می کنند . مواظب باشید! ممکن است طرف صحابه پیامبر(ص) باشد اما منافق نیز باشد. صحابه پیامبر(ص) که معصوم نیست! او هم ممکن است خطا کند. صحابه هم ممکن است ناصالح باشد. آیا امام (ره) با شعار مرگ بر آمریکا مخالف بودند؟! آخر وصیتنامه حضرت امام(ره) هست که در زمان حیات من نسبت های ناروا به من می دادند و حرف هایی که من نزدم را به من نسبت می دادند؛ پس از من ممکن است بر حجم آن افزوده شود ولی ملاک و معیار برای شما صدای من یا خط و امضای من هست. هر حرفی را قبول نکنید. مثلاً می گویند: فلانی یار امام(ره) بوده است پس فرد خوبی است. این حرف که حجیت ندارد! بنابراین باید سند ارائه شود. گفتند امام(ره) با مرگ بر آمریکا مخالف بودند. چطور چنین چیزی ممکن است؟! امام(ره) حتی در وصیت نامه شان هم مرگ بر آمریکا گفتند! فدک و نسبتی ناروا به پیامبر(ص) یکی از احادیث دروغی که بر پیامبر(ص) بستند و در تواریخ هم نقل شده، این بود که پیامبر(ص) فرمودند ما انبیا ارث به جا نمی گذاریم و اگر چیزی بعد از خود جا بگذاریم صدقه است. با همین دلیل ده روز بعد از رحلت پیامبر(ص) فدک را از صدیقه طاهره(س) مصادره کردند. ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه اش، نقل می کند به اعتبار این حدیثی که دو سه نفر گفتند و ادعا کردند که از پیامبر(ص) شنیده اند، فدک برای مسلمین بوده است که پیامبر(ص) سهمی از آن را برای ذوی القربای خود کنار می گذاشته بقیه را به فقرا می داده اند. درحالی که این طور نبوده و اصلاً مشهور بوده که پیامبر(ص) فدک را به امر الهی به دخترشان بخشیدند و ایشان هم فقرای مدینه را با آن رسیدگی می کردند و برای خود چیزی نمی گذاشتند. کجای قرآن نوشته که انبیا ارث برجا نمی گذارند؟ حضرت زهرا(س) با اذن امیرالمؤمنین(ع) به مسجد آمدند با خلیفه صحبت کنند که فدک ارث من است. حضرت فرمودند: این چه حدیثی است که من یا فرد دیگری نشنیده؟! این چه حدیثی است که با قرآن مخالف است؟! مگر نگفتید کتاب خدا معیار است؟ کجای قرآن نوشته انبیا ارث به جا نمی گذارند؟! قرآن می فرماید: وَوَرِثَ سُلَیْمَانُ دَاوُودَ [22] ، یَرِثُنِی وَیَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ [23] چه طور انبیای دیگر ارث ببرند آن وقت به پیامبر آخرالزمان که رسید ارث به جا نمی گذارد؟! این که مخالف آیات قرآن است! ابن ابی الحدید می گوید: وقتی حضرت زهرا(س) فرمودند فدک برای من است خلیفه سوم گفت شاهدی هم دارید؟ بی بی فرمودند: بله دو تا شاهد دارم. یکی علی بن ابیطالب(ع) که برادر و پسرعمّ رسول خدا و جانشین اوست و اولین کسی است که اسلام آورد و دوم ام ایمن که زنی است که پیامبر(ص) فرمودند او(ام ایمن) راستگوست و اهل بهشت است. خلیفه گفت ام ایمن که زن است و شهادت یک زن هم که قبول نیست. علی بن ابیطالب(ع) هم که ذی نفع است (شوهر توست) شهادتش قبول نیست. بعد حضرت زهرا(س) احتجاجاتی کردند. ابن ابی الحدید می گوید: خلیفه سوم بعد از احتجاجات حضرت زهرا(س) روی منبر نشست و نستجیر بالله این عبارت را گفت: این حرف روباه ماده ای بود که شاهدش دُمش بود! [24] قصه آن چنانی شد که می دانید حضرت زهرا(س) با چشم گریان از مسجد برگشتند. امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: چه شد؟ حضرت زهرا(س) ماجرا را بیان نمودند. دو - سه مرتبه رفت و آمدهایی به مسجد شد. در مرتبه آخر امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: امروز تنها برو و به یادشان بیاور این کلام پیامبر(ص) را که فرمودند فاطمه(س) پاره تن من است. رضایت فاطمه رضایت خداست، غضبش غضب خداست. آیا فاطمه ای که رضایت و غضبش، رضایت و غضب خداست خلاف شرع عمل می کند؟ بی بی به توصیه امیرالمؤمنین(ع) رفتند و حرف خود را زدند و بالاخره خلیفه قلم و کاغذی برداشت و قباله فدک را پس داد. خلیفه دوم پیش خلیفه اول رفت و گفت قباله فدک را نوشتم و به فاطمه(س) برگرداندم. خلیفه عصبانی شد و داد و فریاد کرد. به هرحال دنبال حضرت زهرا(ع) به کوچه آمد. قباله دست بی بی بود و به خانه برمی گشتند. طبیعتاً با آن حالت نقاهت و بیماری که حضرت داشتند به سرعت راه نمی رفتند؛ در مسیر بودند و در آن کوچه ای که منسوب به کوچه بنی هاشم است. ناگهان مقابل بی بی ایستاد و گفت این چیست در دست تو؟ فرمود: این نامه فدک است که خلیفه برای من نوشته است. گفت: این نامه را بده من تا ببینم. بی بی استنکاف کردند و ندادند. اصرار کرد که بگیرد، اما بی بی ندادند. جلو رفت تا قباله را بگیرد و بی بی عقب تر رفتند. بالاخره قصه آن چنانی شد که می دانید. یک وقت مشاهده کردند که بی بی به روی زمین افتاده است و پاره های قباله فدک را باد به این طرف و آن طرف می برد. بی بی به سختی از روی زمین بلند شدند. حسنین(ع) زیر بغل های مادر را گرفتند. قبل از این که بی بی وارد منزل شوند، بچه ها در زدند. زینب(س) در را باز کرد و شاید اولین چیزی که توجهش را جلب نمود آن چادر خاکی بود.... [1] . منافقون، 2. [2] . منافقون، 4. [3] . همان. [4] . همان [5] . منافقون، 5. [6] . منافقون، 6. [7] . نهج الفصاحة، ص156. آیة المنافق ثلاث، إذا حدّث کذب و إذا وعد أخلف و إذا ائتمن خان . [8] . منتخب میزان الحکمة ، ص 566؛ تحف العقول، 212؛ المُنافِقُ إذا نَظَرَ لَها، وإذا سَکَتَ سَها، وإذا تَکَلَّمَ لَغا، وإذا استَغنی طَغا . [9] . همان. [10] . شرح آقا جمال الدین خوانساری بر غرر الحکم و درر الکلم ج2 ، ص 544 ، ح3551؛ إنَّ الْمُؤْمِنَ مَن یُری یَقینُهُ فی عَمَلِهِ، وَ الْمُنافِقُ مَن یُری شَکُّهُ فی عَمَلِهِ . [11] . بقره، 13. [12] . همان. [13] . تصنیف غررالحکم و دررالکلم، ص 458، حدیث 10485. [14] . توبه، 103. [15] . توبه،76 . [16] . توبه، 77. [17] . بیانات در جمع سپاهیان و بسیجیان لشکر 10 سیدالشهداء؛ ؛ 1377/07/26دسته ی سوم از منافقین آن کسانی هستند که در یکی از آیات قرآن، از آنها اسم آورده شده است: و ما لکم فیالمنافق فئتین واللَّه ارکسهم بما کسبوا اتحبون ان تهدوا من اضل اللَّه ؛ که این، آن منافقینی هستند که مدینه آمدند و ایمان آوردند. بعد دچار همان لغزشهای مؤمنانه شدند، خودشان را حفظ نکردند؛ این لغزش ادامه پیدا کرد و کارشان به آن جا رسید که به یمامه رفتند و با پیغمبر اعلان جنگ دادند - یعنی منافق محارب - این دسته ی سوم است . [18] . خطبه 137 نهج البلاغه. [19] . بقره، 11. [20] . بقره، 12. [21] . منافقون، 1. [22] . نمل،16. [23] . مریم، 6 [24] . شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 16، ص 212. ، ص 212. ...
چرا زنان ورزشکار ایرانی لژیونر نمی شوند؟
که در لیگ های داخلی به بازیکنان پرداخت می شود. فاطمه اعتدادی، خانم گل رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان در این رابطه گفت: من مقایسه ای بین دستمزدهایی که در لیگ فوتسال زنان پرتغال پرداخت می شود با دستمزدهای لیگ خودمان انجام دادم و متوجه شدم تفاوت چندانی وجود ندارد. وقتی قرار است در لیگ فوتبال ایران به اندازه حضور در لیگ فوتسال پرتغال پول بگیریم چه دلیلی دارد زندگی در غربت و دوری از خانواده را به جان بخرم؟ ...
اعلام اسامی داوران و ناظران لیگ برتر فوتسال بانوان
89 تونی کروس در پاییز جلب نظر می کند، ولی آنها برابر آرژانتین که در فینال جام جهانی مغلوب شان شده بود 4-2 شکست خوردند، دو پیروزی پردردسر برابر اسکاتلند با نتیجه 1-2 و مقابل لهستان با نتیجه صفر – 2 کسب کردند و برابر جمهوری ایرلند هم به تساوی 1-1 قناعت کردند. پیروزی چهار گله برابر جبل الطارق هم برای این تیم تازه پیوسته به کشورهای یوفا نوعی پیروزی بشمار می رفت. مقایسه ترکیب اولیه یواخیم لو ...
چهره 8 تیم مرحله دوم مسابقات فوتبال ساحلی آسیا مشخص شد
گروه سه را دریافت کردند. در گروه چهارم جایی که تیم های ملی فوتبال ساحلی ایران، تایلند ولبنان حضور داشتند، تیم ملی کشورمان توانست با دو برد پیاپی مقابل لبنان و تایلند 6 امتیازی شود و به عنوان تیم نخست این گروه صعود کند؛ تیم لبنان نیز با 3 امتیاز به عنوان تیم دوم این گروه به دور حذفی راه یافت. طبق برنامه، دیدارهای مرحله حذفی این رقابت ها امروز (پنجشنبه) برگزار می شود و طی آن ...
سرمربی جدید تیم فوتبال بعثت کرمانشاه انتخاب شد
نهایی لیگ دسته دو فوتبال باشگاههای کشور با پنج امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی گروه دوم قرار دارد. 12 تیم راه یافته به مرحله دوم در دو گروه 6 تیمی به رقابت می پردازند که در نهایت تیمهای اول هر گروه مستقیما صعود کرده و تیمهای دوم به پلی آف می روند تا تیم سوم صعود کننده مشخص شود. 7458/ ...
طلایی ترین ورزشکار تاریخ ایران+عکس
تیم کشتی نوجوانان دعوت شد. زمین خوردن و بلند شدن... خیلی زود همان سال 79 مسابقات آسیایی نوجوانان در تهران برگزار می شد و سوریان ما فقط یک کشتی گرفت، آن هم دور اول که به حریف قزاق باخت و حذف شد؛ شکستی که بعدها درباره آن می گفت: شکست در آن کشتی ضربه روحی وحشتناکی به من وارد کرد، مجبور شدم دوباره از صفر شروع کنم. این در حالی بود که قبل از شروع مسابقه ها فکر می کردم صد درصد طلا ...
کاندروا: کونته یک ایده آل گراست
طرفداری –- به گزارش سایت فوتبال ایتالیا، کاندروا می گوید کونته توجه ویژه و دیوانه واری به جزئیات دارد و همه نکات را برای پیشرفت تیم در نظر می گیرد. در حال حاضر تیم ملی ایتالیا در گروه H دور مقدماتی یورو 2016 صدرنشین است و باید برای فاصله گرفتن از تعقیب کننده اصلی، کرواسی، در دیدار با بلغارستان به پیروزی برسد. خبرنگاران در یک کنفرانس مطبوعاتی از او خواستند کونته را با استفانو پیولی ...
وحدت و هما نمایندگان قم در لیگ آزادگان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بر اساس برنامه ریزی سازمان لیگ آزادگان که متولی برگزاری رقابت های لیگ های دسته های اول، دوم و سوم کشور است مسابقات فصل جدید این سه دسته از شهریور ماه آغاز می شود و تیم ها برای حضور موفق در این لیگ ها تمرینات خود را بعد از تعطیلات سال جدید آغاز می کنند. از جمله تیم هایی که امسال باید در مسابقات لیگ آزادگان به عنوان نماینده فوتبال استان قم به میدان بروند ...
نفت در 2015 به کجا می رود؟
نفتی در روند ملی شدن صنعت نفت در کشورهای دارنده، به مرور تسلط خود را بر ذخایر بسیار باصرفه از دست دادند و ناگزیر به استخراج از منابعی با صرفه اقتصادی کمتر شدند. پس از موج ملی سازی صنعت نفت در کشورهای دارنده، اوپک تأسیس شد از جمله اهداف این سازمان، مصون داشتن کشورهای عضو در مقابل کاهش قیمت نفت خام و مقابله با کاهش درآمدهای نفتی بود. منافع موازی هر یک از اعضا باعث می شد، در عرصه تولید و فروش نفت ...
مجوز دو بازیکن فولاد برای بازی با الهلال موقتی بود
...: ما از مسئولان خواستیم تا به تیم فولاد در آسیا کمک کنند. این به معنای این نیست که خون ما از دیگران قرمزتر است. ما از مسئولان خواستیم تا مجوز این بازیکنان را برای آسیا صادر کنند تا بعد از مسابقات آسیایی به وضعیت آنها رسیدگی شود. تیم فوتبال فولاد خوزستان در حال حاضر با سه امتیاز در رده سوم گروه C لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. فولاد در بازی بعدی خود در آسیا روز چهارشنبه 19 فروردین در عربستان به مصاف الهلال خواهد رفت. ...
ایران و آمریکای لاتین/ از شکست برزیل تا باخت تاریخی به آرژانتین
گروه فوتبال- فوتسال، فوتبال ایران تاکنون برابر تیم های آمریکای لاتین 4 بار برنده بوده و 4 بار شکست خورده و حالا دیدار پنج شنبه ایران و شیلی می تواند کفه ترازو را به سوی یکی از دو طرف سنگین تر کند. به گزارش بولتن نیوز، تیم ملی فوتبال ایران در طول تاریخ 15 بار با تیم های منطقه آمریکای جنوبی دیدار کرده است و مقابل این تیم ها گاهی برنده بوده، گاهی شکست خورده و گاهی تقابل دو تیم به تساوی ...
ماجرای انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم منتخب جهان!
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، مدتی پیش فیلم کوتاهی به نام زمین بازی ما ، توسط جمعی از هنرمندان جوان قزوینی در حمایت از کودکان فلسطینی تولید و در اینترنت منتشر شد. زمین بازی ما ، داستان یک کودک فلسطینی را روایت می کند که بر اثر حمله ی رژیم صهیونیستی به زمین بازی آن ها، زخمی شده است و در خانه مشغول بازی رایانه ای است و در تخیلات خویش در بازی میان تیم منتخب دنیا که مربی آن به ...
موهای بدنم با دیدن گلم به عراق سیخ می شود/ تمام تلاشم را می کنم تا شادی را به لبان مادرم بیاورم
ها معرفی شود. شماره 8 جدید فوتبال ایران، متولد 30 فروردین 1371 در روستای پایین گنج افروز بابل است. وی فوتبال را در مسابقات آموزشگاه های شهرستان بابل آغاز و سپس به باشگاه فوتبال پیکان بابل پیوست. وی مدتی کوتاه در پاس تهران بازی کرد اما خیلی زود به تیم نوجوانان دعوت شد. حضور در تیم احسان ری و نفت تهران، پل صعود او به تیم ملی بود و در نهایت هم تصمیم گرفت به تیم تیاجین تدا چین برود و ...
پیروزی پرگل فوتبال ساحلی ایران برابر تایلند/صعود ملی پوشان به مرحله بعد رقابت های آسیایی
ثمر رساندند. مصطفی کیانی در تایم دوم و امیرحسین اکبری در تایم سوم از داور این دیدار کارت زرد دریافت کردند. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شش امتیاز در صدر گروه قرار گرفت و فردا به مصاف تیم دوم گروه سوم یعنی امارات خواهد رفت. منبع : ایرنا
تساوی استرالیا برابر قهرمان جهان
گروه ورزش جهان، در یکی از مهمترین بازی های دوستانه فوتبال ، تیم ملی استرالیا در خانه قهرمان جهان موفق شد این تیم را متوقف کند. به گزارش بولتن نیوز، در مهم ترین بازی دوستانه فوتبال تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی 2014 به مصاف استرالیا قهرمان جام ملتهای آسیا رفت. یوآخیم لوو سرمربی ژرمن ها در ترکیب ابتدایی تیم خود به چند بازیکن اصلی آلمان هم چون مانوئل نویر ،باستین شواین اشتایگر ...
عملکرد دوومیدانی در سالی که گذشت
دور اول حذف شد. کسب اولین مدال بانوان دوومیدانی کار در بازی های آسیایی توسط لیلا رجبی و همچنین نتایج و درخشش دیگر بانوان دوومیدانی کار و البته مدال طلای احسان حدادی تنها ره آورد کاروان 22 نفره دوومیدانی در اینچئون بود. بعد از اتمام بازی های آسیایی سیل عظیم انتقادات از وزیر ورزش گرفته تا دوومیدانی کارانی که تا چندروز قبل از بازیها از اردوهای مطلوب تعریف می کردند سمت رییس ...
خشونت تنها علیه زنان نیست، علیه هر دو جنس است
افزایش یافته است. شما این موضوع را قبول دارید؟ مهرآیین: قبل از پاسخ به این پرسش چند نکته درباره مفروضات نهفته در پرسش شما طرح می کنم. نکته اول آنکه تقابل زنان و مردان همواره وجود داشته است. آنچه این مساله را در دوره های متفاوت تاریخی برجسته می سازد یک نرخ و میزان این منازعات و دوم چگونگی و کیفیت آن است. بنابراین، باید پذیرفت که این منازعه همواره وجود داشته اما امروزه ما با افزایش میزان آن ...
اوقاف پیشگام عرصه فعالیتهای دینی و فرهنگی/ مهمترین تحولات سال 93
مسابقات سراسری همخوانی، اذان و ابتهال کشور اردیبهشت ماه در آبادان با حضور 500 نفر از متسابقین برگزار شد. در این دوره شاهد حضور 40 گروه و 32 موذن برتر و منخب از 31 استان در بخش براداران و در بخش خواهران هم 29 گروه همخوانی و 27 مبتهل خواهر بودیم. برگزاری مسابقات بین المللی قرآن با حضور نمایندگان 70 کشور سی ویکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از پنجم تا 12 خرداد ماه با حضور ...
میرزاده : امیدهایم از بیم هایم بیشتر است
آرزویی زیبا برای سالی که ترنمش چون نم نم باران این روزها، در همین نزدیکی است. * زمانی که مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده گرفتید، با چه چالش هایی روبرو بودید؟ از مهر 92 که کارم را آغاز کردم، با 20 چالش عمده روبرو بودم که البته هنوز هم با برخی از آنها دست و پنجه نرم می کنم. مهمترین چالش این بود که در دانشگاه متناسب با توسعه کمی، توسعه کیفی به وجود نیامده بود. نکته بعد بدهی ...
برای راهیابی به رقابت های باشگاه های آسیا برنامه ریزی کرده ایم
انفرادی عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کرد. دباغیان به نتایج این تیم در هفته پایانی نیم فصل اشاره کرد و افزود: ما برابر تیم آوای رزم با نتیجه 26 بر یک به برتری رسیدیم، در دومین دیدار 28 بر صفر از سد شهید ستاری قرچک گذشتیم و سپس در یک دیدار معوقه از هفته دوم مقابل مهیار تهران 21 بر 5 پیروز شدیم تا به صدر جدول رده بندی صعود کنیم. در جدول رده بندی مسابقات سوپر لیگ کاراته ...