سایر منابع:
سایر خبرها
سرمایه گذاری 8 میلیارد تومانی در معادن قم
/> کارشناس معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: برخی برای اینکه زودتر به ماده معدنی برسند به صورت پراکنده برداشت می کنند و به اصطلاح روی کار برداشت می کنند که این امر منجر به بروز آسیب های زیست محیطی هم می شود. مسئول فنی زیر نظر سازمان نظام مهندسی معدن معرفی می شود و باید نظارت کامل بر نحوه استخراج از معدن داشته باشد. امینی بیان کرد: معادن سنگ گچ و آهک در استان قم به صادرات
تعطیلی بیش از 90 درصد معادن سنگ آهن و گرانیت در زنجان
بخش معدن استان باشیم. کشاورزی با اشاره به ضرورت حفظ بخش معدن در چرخه اقتصادی استان بیان کرد: تغییر سیاست گذاری در بخش معدن و نیز حمایت از این بخش می تواند سبب احیای دوباره فعالیت معادن که در طول سالیان گذشته نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال و تامین معیشت شهروندان استان داشته است، ایفا کند. وی با اشاره به ضرورت توجه به کامل کردن زنجیره تولید در استان گفت: یکی ار معضلات بخش معدن
هزینه بالای استخراج و خام فروشی معادن قم را تهدید می کند
باوجود اینکه سهم ایران از جمعیت جهان تنها یک درصد است، اما این سهم از ذخایر کشف شده هفت درصد بوده که این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالا برای سرمایه گذاری در این حوزه است با این حال با توجه به ظرفیت بالا در حوزه ذخایر معدنی ،سرمایه گذاری مناسبی را از سوی دولت و بخش خصوصی درسالهای اخیر شاهد نبودیم.این درحالی است که تنوع معادن از لحاظ نوع وپراکندگی آن در کشور موجب شده تا در صورت بهربرداری مناسب از آن ،بتوانیم علاوه بر ایجاداشتغال در مناطق مختلف کشور ،به سود قابل توجهی در زمینه صادرات این مواد معدنی برسی ...
شکوهی بار دیگر رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تهران شد
به گزارش ماین نیوز، مهرداد شکوری رازی متولید 1324 از سال 1391 تاکنون عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران و نیز در سال 1393 یک دوره رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران بوده است. برخی از سوابق تحصیلی و کاری مهرداد شکوری رازی به شرح زیرند: - فارغ التحصیل استخراج معدن فوق لیسانس دانشکده فنی دانشگاه تهران سال 1346 - فوق لیسانس اکتشاف به روش ژئو شیمی
تامشکلات داخلی هست سرمایه گذار خارجی در حوزه صنایع معدنی نمی آید
و ساز مسکن کاهش پیدا کند به طور طبیعی سیمان کمتری نیاز است و معادن مربوط به آن کمتر مورداستخراج قرار می گیرد. همینطور زمانی که ساخت و ساز کاهش یابد، سنگ نما نیز کمتر مورد نیاز است و استخراج آن کاهش می یابد. این بخش معدن دچار مشکل می شود. زمانی که فولاد به میزان کمی تولید شود نیاز به سنگ آهن کمتر خواهد بود. بنابراین مشکل عمده ما در معدن این است که به علت اینکه معدن اولین حلقه تولید است
ایروانی: تراورتن محلات از برندهای مطرح دنیاست
به گزارش معدن 24، منطقه مرکزی – عباسعلی ایروانی مدیر کل دفتر نظارتی امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت از معادن عباس آباد و باقرآباد و حاجی آباد شهرستان محلات بازدید کردند و از نزدیک روند مونیتورینگ، حمل بار و نحوه استخراج و تولید در این معادن را مشاهده کرده و دستورات لازم در خصوص رعایت ایمنی و بهداشت و قوانین زیست محیطی را به معدنکاران گوشزد کرد . در این بازدیدها که با همراهی معاون
کارخانجات میکرونیزه مشکل معادن باریت خراسان شمالی منبع خبری: معدنا تاریخ خبر: 95/03/26
هشت معدن 2 معدن غیر فعال هستند، ادامه داد: دلیل این امر این است که این معادن در مرحله برداشت به ذخایر عمیق رسیده اند و باید اکتشافات عمیق داشته باشند . مهدی زاده، ذخیره معادن باریت استان را 72 هزار تن بیان کرد و توضیح داد: سالانه 9000 تن نیز از آن ماده معدنی استخراج می شود . وی در خصوص موارد استفاده از محصول این معادن اظهار کرد: پایین ترین کیفیت باریت در صنایع حفاری چاه های
سایت گردشگری کوه نمک در قم ایجاد می شود
احمد ذاکری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به یکی از ظرفیت های معدنی قم که می تواند به عنوان سایت گردشگری، مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در 20 کیلومتری شمال غرب قم، معدن نمکی وجود دارد که تا پنج سال گذشته عملیات استخراج از آن صورت می گرفت و اکنون قرار است از آن به شیوه دیگری بهره برداری صورت گیرد. وی با اشاره به ماهیت و قدمت این معدن گفت: این معدن، کوه نمکی است که 6
طرح ژئوتوریسم گنبد نمکی قم اجرا می شود
سایت گردشگری تبدیل می شود. وی با اشاره به اینکه تاریخ زمین شناسی گنبد نمکی قم به 60 میلیون سال قبل بر می گردد تصریح کرد: فعالیت در این منطقه توجیه اقتصادی خوبی دارد و به گفته کارشناسان برای رونق صنعت گردشگری و توریسم استان موثر است. ذاکری فعالیت در این منطقه را نیازمند فعالیت و حضور بخش خصوصی دانست و خاطرنشان کرد: گنبد نمکی استان قم تنها گنبد نمکی متقارن جهان است که در 4 رنگ، نمک از آن استخراج می شد، این منطقه از مناظر زیبا و بی نظیر استان است. انتهای پیام/
ذخایر قطعی معادن استان کرمانشاه 1.7 میلیارد تن است
مصالح ساختمانی دیگر نظیر سنگ لاشه، شن و ماسه، مخلوط کوهی و خاک رس به عنوان مهمترین مواد معدنی استان یاد کرد. معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: هم اکنون حدود 90 درصد از معادن استان به تولید مصالح ساختمانی و سنگ تزیینی مشغول هستند. وی یادآور شد: یکی از اقدام هایی که اواخر سال گذشته انجام گرفت این بود که سه هزار و 700 کیلومتر مربع که 15 درصد مساحت استان را شامل می شود به
بخش معدن نیازمند ثبات قوانین و سرمایه گذاری است
پایگاه خبری معدن نیوز- کارشناس معدن و صنایع معدنی گفت: درحال حاضر با وجود فناوری های جدید می توان مشکلات موجود در بخش استخراج را رفع کرد. سعید صمدی در گفت وگو با پایگاه خبری معدن نیوز بیان کرد: آنچه که در این رابطه از اهمیت زیادی برخوردار است تجدید نظر در قوانین معدنی است تا بدین وسیله هم مشکلات مدیریتی تا حد امکان برطرف شود و هم این که در این زمینه با چالش های کمتری روبه رو باشیم. وی
هندی ها سیلیس خوی را برای سرمایه گذاری انتخاب کردند منبع خبری: گسترش صمت تاریخ خبر: 95/03/25
دست سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخشی نیز در دست بخش خصوصی است، آشنا کردیم. وی در ادامه افزود: اطلاعات اولیه معادن سیلیس و عیار آن را به هیات خارجی ارائه کردیم و قرار شد این بار در آینده نزدیک، هندی ها در قالب یک هیات کارشناسی به استان بیایند، چراکه بازدید اولیه آنها در حقیقت بازدید سرمایه گذاران آنها بود اما هیاتی که به زودی دوباره به استان خواهند آمد، تیم کارشناسی است. اسکندری در
غفلت از صنعت و تخم مرغ هایی که در سبد کشاورزی قرار گرفت
صنایع غیر فلزی فوق العاده است. معادن آهک، گچ، خاک های رس و صنعتی، دولومیت (ماده اصلی تولید منیزم) را می توانیم در استان فارس به وفور داشته باشیم. البته معادن دارای عناصر فلزی هم در منطقه وجود دارد که به عنوان نمونه می توان به معدن سنگ آهن در بهرام گورِ نیریز اشاره کرد. هرچند مسائل موجود در حوزه محیط زیست مانع از استخراج آن بوده اما می توان با تکنولوژی های جدید هم محیط زیست را حفظ کرد و هم از معادن
احداث راه دسترسی به معادن شاخص 3 شهر آذربایجان غربی به پایان رسید
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری با اشاره به مهمترین عملکرد اردیبهشت ماه و اقدامات محوری استان در بخش کارگروه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در این باره استخراج مواد معدنی از معادن و تولید محصولات صنعتی در واحدها و صنف تولیدی انجام و اطلاعات محصولات منتخب شامل مواد معدنی، محصولات صنعتی و یا کالاهای مهم جمع آوری شد. اسکندری با بیان مهمترین مصوبات و اقدامات کارگروه
صدور نخستین گواهی کشف معدن سرب و روی در لرستان
معدنی در استان ایجاد و سپس پروانه بهره برداری صادر شود. ذخایرشناسایی شده معدنی استان 560 میلیون تن، معادل 1.5 درصد ذخایر 37 میلیارد تنی کشور است. از مجموع پنج هزار و 200 معدن فعال کشور 110 معدن معادل دو درصد در لرستان وجود دارد. یک میلیون تن سنگ تزیینی سالانه از استان استخراج می شود که این میزان معادل هفت درصد استخراج کشور است. در حال حاضر یک هزار و 700 نفر به صورت مستقیم و سه هزار و 400 نفر به صورت غیرمستقیم در معادن لرستان مشغول بکار هستند.
نقره هایی که دور ریخته می شود
نقره استخراج شده از این دره که گاهی تا 8 کیلوگرم نیز بوده، بومی های محلی این نام را برای دره انتخاب کرده اند. علاوه بر آن معدن رشم در جنوب دامغان و همچنین کمربند فلزی که از شهرستان ملایر – اصفهان می گذرد نیز از ذخیره بالای نقره برخوردار هستند. معدن لاطلا در استان کرمان که از آن به عنوان بهشت معادن ایران یاد می شود نیز ذخیره 100 تنی از نقره و طلا را در خود جای داده است. به طور معمول در ذخایر طلای
معدنکاران ازبرداشتهای سنتی درمعادن جلوگیری کنند
و استخراج و امکان سنجی می توانند معدنکاران را یاری دهند.سلامی افزود: ایجاد زمینه های مشارکت صاحبان حرفه های مهندسی معدن در تهیه و اجرای طرحهای توسعه و عمرانی کشور و وضع مقررات به منظور اطمینان از رعایت اصول ایمنی از مهمترین وظایف سازمان معادن استان است.
برگزاری نخستین دوره تراش سنگ های قیمتی در استان سمنان منبع خبری: ایسنا تاریخ خبر: 95/03/24
استان با بیان اینکه استان سمنان از معادن متعددی برخوردار است و بیش از 12 کانی نیمه قیمتی از جمله فیروزه، عقیق و ... از معادن استان سمنان استخراج می شود، گفت: بر این اساس، استان از قابلیت بالایی در زمینه بهره برداری از این کانی ها و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط برخوردار است. وی با بیان اینکه منطقه کویری طرود در 120 کیلومتری جنوب شاهرود قرار دارد، افزود: این منطقه نیز دارای معادن غنی و
تنبیه بدنی تأثیر منفی بر ارتباط کارگر و کارفرما می گذارد
ناپذیری به بخش معدن می زند. تنبیه بدنی تاثیر منفی بر ارتباط کارگر و کارفرما می گذارد اسدالله عباسی وزیر سابق تامین و رفاه اجتماعی در گفت و با کار ایرانی در رابطه به اجرای حکم شلاق برای کارگران معدن، اظهار کرد: معتقدم در بحث معادن باید کارگران تشویق شوند تا ما بتوانیم استخراج بالایی داشته باشیم. وی با بیان اینکه از همه ظرفیت معادن استفاده نمی شود، گفت: فقط حدود 15 تا 16 درصد
چادرملوی اردکان تا 5 سال دیگر تمام می شود
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اردکان گویا ، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درباره ی ذخیره معدن چادرملو و فعالیت در آنومالی D19 اظهار کرد: ذخیره معدن چادرملوی اردکان حداکثر 5 سال دیگر به پایان خواهد رسید. برای فعالیت در آنومالی D19 اخیرا استاندار یزد نامه ای را به محیط زیست استان نوشته اند و سازمان محیط زیست استان این نامه را به تهران ارجاع داده اند اما تا زمانی که جلسات
آقای کرباسیان کجایی ؟! دقیقا کجایی؟!
می آید این است که متولی رسیدگی به شرایط اسفباری که معدنکاران با آن مواجه اند کیست و چرا اطلاعی از اوضاع پیش آمده نداشته تا بتواند به فراخور آن عکس العملی نشان دهند، آیا صرف واگذاری امتیاز استخراج معدن به یک شرکت خصوصی دلیلی می شود برای تبری جستن از سایر وظایف نظارتی که می بایست بر نحوه عملکرد آن شرکت باشد ؟! سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران که به اختصار به " ایمیدور" معروف
با درخواست های نامعقول مانع پیشرفت سنگان نشوید منبع خبری: گسترش صمت تاریخ خبر: 95/03/24
سنگان نیز اکتشاف و استخراج معادن بزرگ از سوی سازمان دولتی ایمیدرو انجام شده و ماده اولیه در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد اما کار اکتشاف و استخراج معادن کوچکتر به خود بخش خصوصی واگذار می شود. راه اندازی دوباره 7500 واحد تولیدی در امسال وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تعطیلی برخی واحدهای تولیدی در کشور مربوط به 7یا 8 سال قبل بوده گفت: این تعطیلی ها ارتباطی به دولت یازدهم
اختصاص رتبه 10 کشوری در زمینه اشتغال صنعتی به استان فارس
: 532 معدن در سطح این استان فعال است که سالانه 48 میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می شود. همتی به وجود حدود 145 هزار واحد صنفی و حدود یک هزار بازرگان فعال و نیز حجم 650 میلیون دلاری صادرات کالاهای غیرنفتی و 184 میلیون دلار واردات از گمرک های فارس در طول سال اشاره و با تأکید بر گردش چرخه بزرگ اقتصادی در این استان، تصریح کرد: واردات متقابل کالا و فن آوری و سرمایه گذاری خارجی نقش
اکتشاف معدنی 20 درصد خاک مازندران آغاز می شود
از طریق نقشه برداری هوایی با روش نوین، اماکنی از استان که دارای معادن است شناسایی و کار اکتشاف انجام شود. معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت و معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات مقدماتی و مطالعات اولیه آغاز شده و در هفته های آینده عملا فعالیت اکتشاف آغاز خواهد شد. وی افزود: استان مازندران دارای مناطق چهارگانه و مناطق سکونت شهری است و شناسایی 5300 کیلومتر
ظرفیت سازی دولت یازدهم برای 20 میلیون تن زنجیره فولاد
/> وی بیان کرد: در منطقه سنگان نیز اکتشاف و استخراج معادن بزرگ توسط سازمان دولتی ایمیدرو انجام و ماده اولیه در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد اما کار اکتشاف و استخراج معادن کوچکتر به خود بخش خصوصی واگذار می شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعطیلی برخی واحدهای تولیدی در کشور مربوط به هفت یا هشت سال قبل بوده و ارتباطی به این دولت ندارد اما برخی واحدها در دو سال اخیر دچار مشکل و تعطیلی شدند
جهان نیازمند اصلاح قوانین معدنی منبع خبری: گسترش صمت تاریخ خبر: 95/03/25
قوانین بخش معدن، همواره یکی از بخش های ایستا و باثبات جهان بوده است. شاید به همین دلیل که تاکنون نیاز به اصلاح و بازنگری در قوانین آن احساس نشده بود. با این حال، از 10 سال گذشته تاکنون، صنعت معدنکاری و بازارهای جهانی مکان رخ دادن اتفاقات غیرمنتظره بسیاری بوده و به جهانیان نشان داده که بخش معدن هم تبدیل به یکی از بخش های پویای اقتصادی جهان شده است. برای پاسخ دادن به این پویایی و تحولات
هدایت بودجه پژوهشی معادن در مسیر واقعی
ایمیدرو و دانشگاه تهران با هدف تقویت و توسعه همکاری در بخش های علمی، آموزشی، فناوری، محیط زیست و... در بخش معدن و صنایع معدنی، موسسه ای مشترک تاسیس می کنند. رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با دانشگاه تهران اظهار کرد: این موسسه برای 10 سال همکاری مشترک برنامه ریزی شده و قرار است در زمینه های مختلف بخش معدن و صنایع معدنی از جمله زمین شناسی، اکتشاف، محیط زیست، آموزش
هشدار نسبت به واردات زغال توسط ذوب آهن/بدهی 150 میلیارد تومانی ذوب آهن به معادن زغال
محمد مجتهدزاده در گفت وگو با اقتصادنیوز درباره بدهی سنگین ذوب آهن به معادن زغال سنگ کشور اظهار کرد: تا این لحظه اقدام مثبتی در جهت تسویه حساب با معدنکاران زغال سنگ صورت نگرفته و با وجود اینکه ماه گذشته زغال سنگی ها جلسه ای با وزیر صنعت در کرمان داشته اند و هفته گذشته مدیرعامل ذوب آهن در تهران جلسه ای داشته، متاسفانه برای پرداخت بدهی ذوب آهن مخصوصا به معادن زغال سنگ بخش خصوصی، اتفاق مثبتی نیفتاده
همزمان با اعلام زمان مجمع، ذغال سنگ نگین طبس شفاف سازی کرد
به گزارش معدن 24، یک منبع مطلع در گفت وگو با پاسارگاد تحلیل اظهار کرد: اخیرا میان شرکت ذغال سنگ نگین طبس و شرکت پویش معادن ذوب آهن قراردادی به ارزش 84 میلیارد و 825 میلیون ریال با موضوع اجرای عملیات استخراج منعقد شده است. به گفته این منبع شرکت ذغال سنگ نگین طبس در این باره در کدال نیز شفاف سازی کرده است، این در حالی است که فعالیت این پیمان از خردادماه سال 1395 به مدت 24 ماه شمسی است و
خداحافظی با 75معدن
دارای 16 معدن فعال بود در حال حاضر دارای شش معدن فعال است و 10 معدن دیگر آن به سنگ نمی رسد و همه غیرفعال شده اند و کم کم باید این معادن در بخش بازسازی و رهاسازی قرار گیرند. وی تأکید کرد: در سال هایی که مسکن مهر در کشور رونق داشت مجوزهای بسیاری برای معدن سنگ لاشه در این استان صادرشد. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: طی بررسی های انجام شده نیاز به این همه توسعه معدن سنگ