سایر منابع:
سایر خبرها
اولتیماتوم برای جمع آوری موبایل های آیفون از بازار ایران
نیز وجود دارد که پس از اجرای این طرح، تصمیمات جدیدی در این حوزه اتخاذ شود. مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص برخی برندهای تلفن همراه موجود در بازار از جمله گوشی های آیفون گفت: در حال حاضر ابلاغ جمع آوری گوشی های تلفن همراه این برند از بازار داده شده است. وی خاطرنشان کرد: اگر تا روز اجرای طرح رجیستری، این کمپانی اقدام به ثبت
پایان عمر اپل درایران؟!
گیل خبر/ محمد جواد کوچک پور صبح یک شنبه خبری به نقل از مدیرکل دفترمبارزه باقاچاق کالا منتشر گردید که سبب تعجب مردم و فروشندگان بازار تلفن همراه شد. مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص برخی برندهای تلفن همراه موجود در بازار از جمله گوشی های آیفون گفت: در حال حاضر ابلاغ جمع آوری گوشی های تلفن همراه این برند از بازار داده شده است .
بازتاب ماجرای ممنوعیت فروش آیفون در ایران در رسانه های خارجی
همراه این برند جمع آوری خواهند شد و به هیچ عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت. نخعی تأکید کرده بود که ابلاغ جمع آوری گوشی های تلفن همراه این برند از بازار داده شده است. امروز نیز سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد، با اجرا شدن طرح رجیستری موبایل از ابتدای مرداد، تمام گوشی های آیفونی که به تازگی قرار است وارد بازار مصرف شود، به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی در کشور قابل
آیا واقعا می توان گوشی آیفون را از بازار جمع کرد؟
به گزارش مشرق، کمپانی اپل تنها تا پیش از اجرای طرح رجیستری، فرصت تأسیس نمایندگی در کشور را دارد درغیر این صورت تمام گوشی های آیفون از بازار جمع آوری خواهد شد و به هیچ عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهد داشت. این خبر، نقل قول ازعباس نخعی مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که این روزها دست به دست می چرخد و با توجه به اینکه تا زمان اجرای طرح رجیستری
گوشی های آمریکایی تازه وارد از هفته آینده غیرقابل استفاده می شود
/> وی افزود: طبق قول هایی که سازمان تنظیم مقررات داده امیدواریم تا هفته آینده عملیات رجیستری آغاز شود و در کنار آن انجام رجیستری هزینه جدیدی را به مصرف کننده، فروشنده یا توزیع کننده کالا تحمیل نخواهد کرد. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد ممنوعیت استفاده از تلفن آمریکایی آیفون بعد از انجام طرح رجیستری در ایران با تایید این موضوع تصریح کرد: بر اساس قانون امور صنفی و حمایت از مصرف
آیفون از فروشگاه های ایران جمع می شود
تا پیش از اجرای طرح رجیستر شدن موبایل، فرصت تأسیس نمایندگی در کشور را دارد. در غیر این صورت پس ابلاغیه ی جمع آوری گوشی های آیفون صادر شده و در صورت تأسیس نشدن نمایندگی در ایران، گوشی های موبایل این برند جمع آوری می شوند. نخعی ادامه داد: هم اکنون ابلاغیه جمع آوری گوشی های آیفون را به تمام استان ها اعلام کرده ایم و در صورت عدم تأسیس نمایندگی اپل در کشور تا روز اجرای طرح رجیستری، تمام
آیا 1 مردادماه، زمان جمع آوری گوشی iPhone از بازار ایران است؟
، گرفته خواهد شد. ایشان در مورد گوشی های آیفون اعلام داشتند: اگر تا روز اجرای طرح رجیستری، این کمپانی [اپل] اقدام به ثبت نمایندگی رسمی در کشور نکند قطعا تمام گوشی های تلفن همراه این برند جمع آوری خواهند شد و به هیچ عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت. در مورد چیستی طرح رجیستری موبایل و زمان اجرایی شدن آن باید بگوییم که این طرح با مشارکت گمرک ، اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و
آخرین اولتیماتوم به برند های معروف تلفن همراه
باشگاه خبرنگاران جوان: علی اکبر پور احمد نژاد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به اینکه سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری برنامه ریزی هایی را انجام داده است که مهم ترین آن اجرای طرح رجیستری است، اظهار داشت : در صورتی که واردات با کسب تشریفات قانونی انجام شود سریال نامه تلفن همراه در سامانه مخابرات ثبت می شود و حق استفاده از شبکه کشور را خواهند داشت
طرح ممنوعیت سرویس دهی به آیفون
چه زمانی محاسبه می شود، فقط گفته شده که طرح پیگیری کردن گوشی تلفن همراه از ابتدای مردادماه شروع می شود. گرچه درهمین باره میرمهدی رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرده که جمع آوری گوشی های آیفون از بازار نشان دهنده شکست طرح پیگیری (رجیستری) است و فقط قاچاق این کالا را بیشتر می کند و باعث می شود متخلفان قانون را دور بزنند. همین اظهارنظرها نیز موجب تلاطم در بازار گوشی تلفن همراه شده و قیمت
آیا آیفون از بازار موبایل ایران جمع می شود؛ ستاد مبارزه با قاچاق کالا شفاف سازی کند
موضوع اجرای مجدد طرح رجیستری گوشی های موبایل از سال گذشته مطرح شد و این روزها اخبار زیادی درباره ی اجرای آن منتشر می شود و از اجرای آن از اوایل مرداد ماه جاری حکایت دارد. یکی از موضوعاتی که این روزها داغ است و بیش از پیش به آن پرداخته شده و تقریبا همه کاربران، فروشندگان و حتی نمایندگان را نگران کرده، موضوع جمع آوری گوشی های آیفون از بازار ایران است. بر این اساس بد نیست موضوع را از نگاه دیگری بررسی کنیم.
حرف و حدیث ها درباره اسمارت فون ها ادامه دارد/وداع با آیفون
مشارکت گمرک، اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه به اجرا گذاشته خواهد شد، خدمات مخابراتی تمام اپراتورها، تنها به گوشی های موبایلی ارائه داده خواهد شد که از راه های رسمی و قانونی وارد شده و کدهای مخصوص این طرح را اخذ کرده باشند. بنا بر اطلاعات با ریجستر کردن گوشی های تلفن همراه می توان از آن دوباره استفاده کرد اما به نظر می رسد که دولت با اقدام نسبت به
دارندگان فعلی آیفون نگران نباشند
حال حاضر آیفون دارند به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری نباید نگران باشند اما کسانیکه درصدد خرید این گوشی آمریکایی هستند، لازم است دست به عصا پیش روند زیرا بعد از اجرای رجیستری در هفته های آتی قطعا سرویسی از سوی اپراتورهای موبایل به آنها داده نخواهد شد. رگولاتوری و اپراتورهای تلفن همراه در قالب دو طرح استعلام گوشی تلفن همراه و اعمال
دارندگان آیفون تا 5 روز دیگر به دنبال گوشی جدید باشند
های این برند از سطح بازار جمع آوری و آیفون عملا برای دارندگانش کارآیی نخواهد داشت. به نظر نمی رسد در این مدت اندک، شرکتهایی مثل اپل و مایکروسافت خود را ملزم کنند که در ایران نمایندگی داشته باشند و تاوان این تصمیم ناگهانی را دارندگان آیفون و محصولات مایکروسافت باید بدهند. در نتیجه تمام برندهای آمریکایی گوشی های هوشمند باید از سطح بازار جمع آوری شوند. طرح رجیستری چیست؟
داشتن مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فعالیت در بازار تلفن همراه کافی است
ابراهیم درستی روز دوشنبه افزود: شرکت هایی که علاقمند به عرضه محصول خود در بازار هستند اما هنوز روند تاسیس نمایندگی آنها در کشور کامل نشده و در حال طی کردن این مسیر هستند، فعالیت آنها از نظر ما مورد تایید است و کالای آنها قاچاق محسوب نمی شود.وی با بیان اینکه با عرضه کالای قاچاق به شدت مخالفت می کنیم، افزود: تلاش می شود بستر لازم برای شرکت هایی که می خواهند در بازار تلفن همراه به صورت رسمی فعالیت
هیچ شرکتی نماینده اپل در ایران نیست
رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی با بیان اینکه از ابلاغیه جمع آوری آیفون از بازار بی خبریم، گفت: سرنوشت این روش اجرای رجیستری برای مقابله با قاچاق بدون اطلاع اتحادیه پر ابهام است. غلامحسین کریمی در واکنش به اظهارات مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از صدور ابلاغیه جمع آوری گوشی های برند اپل از بازار خبر داده، گفت: اتحادیه دستگاه مخابراتی موافق مبارزه با قاچاق است اما با روش
رییس اتحادیه: از طرح جمع آوری آیفون از بازار بی خبریم
رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی با بیان اینکه از ابلاغیه جمع آوری آیفون از بازار بی خبریم، گفت: سرنوشت این روش اجرای رجیستری برای مقابله با قاچاق بدون اطلاع اتحادیه پر ابهام است. به گزارش ایتنا غلامحسین کریمی در گفت وگو با فارس، در واکنش به اظهارات مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از صدور ابلاغیه جمع آوری گوشی های برند اپل از بازار خبر داده، گفت: اتحادیه دستگاه مخابراتی موافق
گردش تجاری کشور الکترونیکی می شود
/> خورشیدی افزود: بعنوان مثال از محل معافیت ملوانی حجم قابل ملاحظه ای کالا وارد کشور می شود .وی افزود: از 10 هزار تن برنج مکشوفه ای در بهار امسال ،اکثر قریب به اتفاق آن از محل این معافیتها بوده است. *ریجستری تلفن همراه به صورت آزمایشی از اول مرداد آغاز می شود سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ریجستری تلفن همراه مصوب 28 اردیبهشت امسال ستاد است، گفت: قرار است
آخرین جزئیات از اجرای طرح رجیستری موبایل و جمع آوری گوشی های آیفون
: لذا اساسا در شرایط فعلی نیز سرویس دهی محصولات این کمپانی از اپراتورهای تلفن همراه مغایرت قانونی با قوانین فعلی دارد ولی پس از اجرایی شدن این طرح قطعا سرویس مخابراتی به این محصولات داده نخواهد شد. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این سوال که آیا گوشی های فعال فعلی مشمول این قوانین خواهند شد، گفت: اجرایی شدن این طرح برای گوشی هایی است که بعد از تاریخ اجرای طرح رجیستری
هشدار آخر به قاچاقچیان موبایل
های انجام شده برای اجرایی کردن طرح رجیستری موبایل، دولت در خرداد ماه، اقدام به ارایه یک فرصت دو ماهه برای اجرایی کردن این طرح کرد و قرار است تا اول مرداد ماه، این طرح در سراسر کشور به اجرا درآید. وی افزود: در حال حاضر جلساتی به منظور هماهنگی های نهایی و تنظیم پروتکل های اجرایی این طرح در وزارت ارتباطات در حال برگزاری است و کمیته ویژه ای متشکل از نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
مبارزه با قاچاق، آیفون را در بازار تهران گران کرد
در حالی که منابع خبری اعلام می کنند به دنبال صدور ابلاغیه جمع آوری موبایل های آیفون این نوع گوشی ها که عنوان می شود به صورت قاچاقی وارد کشور می شوند گران شده اند، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر اجرای طرح رجیستری از هفته آینده تاکید می کند. موج جدید برخورد با کالاهای قاچاق بازار اظهار نظر ها در این زمینه را داغ کرده است و کارشناسان راهکار هایی را برای مقابله با قاچاق ارائه می دهند.
هشدار ایران به شرکت اپل درخصوص جمع آوری تلفن های همراه
به گزارش افکارنیوز ، وبسایت "اپل اینسایدر،" روز دوشنبه گزارشهایی در رسانه های خبری ایران مبنی بر جمع آوری تلفن های همراه آیفون از بازار منتشر شد. مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق کالا در ایران اعلام کرد: اگر شرکت اپل در چند روز آینده یک نمایندگی رسمی در ایران راه اندازی نکند، همه تلفن های همراه آیفون از بازار جمع آوری می شود. دولت ایران با همکاری اپراتورهای تلفن همراه
خوداظهاری، اولین گام مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه
معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه با توجه به اینکه یکی از برنامه های اصلی ناجا که در سال جاری از سوی فرمانده ناجا، مبارزه با قاچاق کالا در کشور عنوان شده است ناجا در زمینه برخورد با قاچاق تلفن های همراه و جمع آوری این کالاها از سطح مراکز فروش در کشور چه اقداماتی انجام داده است؟ وی گفت: آخرین تصمیمی که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سوخت و از سوی ریاست جمهوری تصمیم
رجیستری موبایل در برزخ
کنندگان هستند که باید دود برخاسته از این واردات غیررسمی به چشم آنها برود. حال که قاچاق تلفن همراه به شغل پرسودی تبدیل شده است، مسوولان در صدد هستند تا با طرح ها و راهکارهایی جلوی قاچاق گوشی تلفن همراه را بگیرند، مساله یی که در دولت های گذشته نیز مطرح و برای مدتی نیز اجرایی شد، اما بازهم این قاچاقچیان بودند که با دور زدن قانون به کار خود ادامه دادند. در حال حاضر اجرا شدن طرح
کاهش تعرفه واردات، قاچاق موبایل را کم می کند؟
بوده است. همچنین ابراهمی درستی – نایب رییس اتاق اصناف – معتقد است که میزان تعرفه و ارزش افزوده فعلی برای موبایل رقم بالایی است. به اعتقاد وی، تعرفه منطقی برای گوشی تلفن همراه باید چهار درصد و ارزش افزوده منطقی برای آن باید پنج درصد باشد، چرا که در این صورت است که واردات رسمی توجیه می یابد و بساط گوشی های قاچاق از بازار جمع می شود. البته اخیر تعرفه واردات موبایل از
جزییات طرح سامانه جامع الکترونیکی مبارزه با قاچاق/اجرای طرح رجیستری از هفته آینده
. طرح رجیستری از هفته آینده اجرایی می شود:سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رجیستری برای جلوگیری از قاچاق موبایل عنوان کرد: طرح رجیستری در تاریخ 1395.2.28 به تصویب ستاد مبارزه با قاچاق رسیده است که وزارت ارتباطات پیشگیری های لازم را در خصوص اجرای آن انجام داده است و با توجه به قول هایی که از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی داده شده است ظرف یک هفته
خوداظهاری، اولین گام مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه
سخنگوی ناجا با اشاره به آخرین تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خوداظهاری در خصوص ورود گوشی های تلن همراه قاچاق اولین گام در مبارزه با این پدیده است.
اجرای طرح رجیستری زمینه ساز دور زدن طرح و افزایش قاچاق آیفون می شود
بحث قاچاق درباره ی آنها چندان صدق نمی کند. عباس نخعی امروز اعلام کرده بود که پس از اجرای طرح ترابردپذیری، آیفون از فروشگاه های ایران جمع می شود. به نظر می رسد طرح رجیستری در چند ماه آینده در صورت اجرا یا عدم اجرا، باعث جنجال های فراوانی در کشور شود. هر گوشی تلفن همراه دارای کد 15 رقمی منحصر به فرد با نام IMEI است که با استفاده از آن می توان گوشی را در شبکه رجیستر یا آن را
فرار قاچاق از کوچه های بازار رسولی زاهدان
مختلف برگزار و در باره برخورد جدی با فروشندگان کالای قاچاق هشدار داده شده است و هم اینک کاسبان بازار رسولی و سایر مناطق شهر از برخورد دستگاه های مربوطه مطلع و آگاه هستند. وی ادامه داد: در طرح ضربتی مبارزه با قاچاق کالا ابتدا محصولات حوزه سلامت همچون لوازم آرایشی و بهداشتی و مکمل های غذایی در اولویت قرار گرفته است و سایر حوزه ها نیز در آینده نزدیک در این طرح قرار می گیرند. وی بیان کرد
چه کسانی از جمع آوری آیفون سود می برند؟
خبرگزاری ایلنا: رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: ابلاغیه جمع آوری موبایل های آیفون از بازار موجب افزایش قاچاق این کالا خواهد شد. سید مهدی میرمهدی-رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران- در خصوص وضعیت بازار و تاثیر ابلاغیه جمع آوری موبایل های آیفون از بازار بیان داشت: این کار موجب افزایش قاچاق این کالا خواهد شد. او در ادامه گفت: سازمان مبازره با قاچاق کالا و ارز
90 درصد گوشی های موبایل موجود در بازار قاچاق هستند
سعید گمراوی اظهار کرد: مقرر شده بود طرح رجیستر موبایل یا همان ثبت سریال نامبر گوشی های تلفن همراه مقرر شده بود که از طریق مخابرات مردادماه در کشور اجرا شود اما ظاهرا این اجرای این طرح به تعویق افتاده است. وی افزود: از طریق اجرای این طرح سریال نامبر گوشی های تلفن همراه هنگام ورود به کشور در مخابرات ثبت می شود و زمانی که سیم کارت در گوشی های تلفن همراه قرار داده می شود، فقط آندسته از گوشی های تلفن همراه که شماره سریالشان در مخابرات ثبت شده باشد، فعال شوند که به نوعی با این اقدام در عمل از قاچاق موبایل ...