پایان هفته تئاتر باران با انتخاب سه نمایش برای تولید و اجرای عموم
سایر منابع:
سایر خبرها
کمال تبریزی: خیانت های منافقین فراموش نشدنی است
محتوای فیلم هایش با سیاست گره خورده است. از این که چرا مثل اکثر کارگردان های هم نسل خودش کم کار نشده و پشت سر هم مشغول پروژه ها می شود و از این همه کار خسته نمی شود. او در طول گفت و گو با مجله 24 چند باری مجبور شد روی صندلی کارگردانی و پشت مانیتور بنشیند تا صحنه هایی از سرزمین کهن را فیلمبرداری کنند و هر بار با شوخی هایش کل گروه سریال را خنداند و نشان داد هنوز در 57 سالگی هم نمره ی انضباطش بیست نیست ...
هر آنچه باید دریاره داوود رشیدی بدانید
تبریزی دوم ، سال 1392 و مجموعه بازی کشتار با همکاری دکتر حسین علی طباطبایی، سال 1394، نشر افراز جوایز و تقدیرها 1378: برگزیده هفتمین همایش چهره های ماندگار بازیگر برگزیده جشن تئاتر سال دریافت نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل از طرف انجمن بازیگران خانه سینما 1380: تقدیرنامه ویژه هیات داوران برای فیلم قطعه ناتمام ساخته مازیار میری ...
پایان هفته تئاتر باران با بزرگداشت "نگار اسکندرفر"
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی تئاتر باران؛ مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر باران شنبه 6شهریور ماه در این مجموعه برگزار شد. در این مراسم مدیران و هنرمندانی رحمت امینی رییس ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی، محمد رحمانیان، ایوب آقاخانی، پیام فروتن،نسیم ادبی، رویا میرعلمی، شهرام حقیقت دوست ،رضا مهدیزاده،اشکن خیل نژاد،یوسف باپیری و ... حضور داشتند. اجرای این ...
در نقطه قرمز جهانی قرار داریم، بترسیم از فردای بی آبی
روستاهای جنوب و کویری را مهمان کرده و مردم این مناطق از همان زمان قدرش را می دانستند، آبیاری قطره ای نیز از ابداعات بزرگ ایرانیان است و این دانش از هزاران سال قبل در خدمت کشاورزان و زارعان این سرزمین بوده است، طریقه کار برای آبیاری قطره ای را در منطقه یزد (کویر) دنبال می کنیم، در روزها و سال های کم آبی به ویژه در کویر و لزوم آبرسانی به درخت و گیاهان کوچکتر و حتی سبزیکاری ها، بخش به بخش کوزه هایی را تا ...
"امکان مینا" فیلمی اجتماعی درباره سیاست است/مجاهدین خلق داعش دهه 60 هستند
اجتماعی است و با ارتباط خانوادگی و یک زندگی عاشقانه شروع میشود و باهمان صحنه اولش میخواهد بگوید این زوج ارتباط درستی با هم دارند، ولی آرام آرام نقش سیاست و مبارزات اجتماعی و سیاسی زمانه بر زندگیشان اثر می گذارد. درواقع، منظور ما این بود که بگوییم اگر سیاست شکل درستی نداشته باشد و به انحراف برود میتواند کاملا مخرب باشد و سرنوشت آدمها و مسیر زندگیشان را کاملا تغییر بدهد. هرچند سیاست در هر شرایطی می ...
رأی مشابه دو طیف مختلف داوری در مورد ابد و یک روز 3 فیلم جامه دران ، کوچه بی نام و ناهید در جشن خانه ...
، طراحی صحنه، طراحی لباس، صدابرداری، صداگذاری و میکس و چهره پردازی 11 رشته در بخش اصلی 3 رشته در بخش فیلم های اول فیلم، کارگردانی، فیلم نامه، بازیگر نقش اول زن، بازیگر نقش دوم زن، نقش اول مرد، نقش دوم مرد، تدوین، چهره پردازی، صدابرداری و صداگذاری و میکس فیلم های اول: بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه کوچه بی نام هاتف علیمردانی ...
از علی ملاقلی پور تا مانی حقیقی و حاتمی کیا در جشن
؟ ، پیمان شادمانفر اعترافات ذهن خطرناک من ، پیمان شادمانفر خشم و هیاهو ، مرتضی قیدی ناهید نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: برزو ارجمند چهارشنبه 19 اردیبهشت ، علی باقری اژدها وارد می شود ، پوریا رحیمی احتمال باران اسیدی ، محسن کیایی بارکد ، نوید محمد زاده ابد و یک روز نامزدهای بهترین نقش مکمل زن: پانته آ بهرام کوچه بی نام ، سحر دولتشاهی شکاف ، سوگل خلیق ...
شروع خلقت از نقطه ای به بلندای رستگاری
باشکوه است امروز... روز ولادت ابراهیم خلیل(ع) و عیسی مسیح(ع) و گسترش زمین از زیر خانه کعبه و روز هبوط آدم(ع) بر زمین است، وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَلِکَ دَحَاهَا؛ و زمین را بعد از آن گسترش داد (آیه 30 سوره نازعات) که در آغاز، تمام سطح زمین را حاصل از باران های سیلابی نخستین فراگرفته بود، این آب ها به تدریج در گودال های زمین جای گرفتند و خشکی ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده تر شدند تا به ...
نامزدهای هجدهمین جشن سینمای ایران اعلام شد
- محسن کیایی برای فیلم بارکد 5- نوید محمد زاده برای فیلم ابد و یک روز نامزدهای بهترین نقش مکمل زن 1- پانته آ بهرام برای فیلم کوچه بی نام 2- سحر دولتشاهی برای فیلم شکاف 3- سوگل خلیق برای فیلم دو 4- فرشته صدر عرفایی برای فیلم کوچه بی نام 5- مریم کاظمی برای فیلم جامه دران نامزدهای بهترین نقش اول مرد 1- سعید آقاخانی برای فیلم ...
انتخاب درست یعنی زندگی بهتر / زوج رشیدی و برومند یک زندگی عاشقانه را به نمایش گذاشتند
ستاره اسکندری بازیگر توانمندی است و نکته جالب اینجاست که نقاط قوت خود را هم می شناسد شاید به همین دلیل است که بعد از این که پوپک گلدره فوت کرد، بازی در سریال نرگس را پذیرفت و نقش او را به پایان رساند. با ستاره اسکندری بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر درباره تجربیات زندگی اش هم صحبت شدیم. خواهرتان لاله به این نکته اشاره کرد که در کودکی بازیگوش و پرانرژی بوده و در گروه های دوستی معمولا سردسته بو ده اید.این انرژی را چگونه از کودکی تا اکنون حفظ کرده اید؟ الان دیگه بازیگوش نیست! احتمالا شکلش عوض شده اما هنوز هم پرانرژی هستید. شاید یکی از دلایلی که آرام تر شده ام، شغل بازیگری است چون همه انرژی ام را گذاشته ام تا در قالب ها و نقش های مختلف زندگی کنم. بازیگری روح ناآرام مرا، آرام تر کرده است. بازیگری و ایفای نقش های مختلف ذهنیت دوران کودکی شماست آیا این نقش ها یا مشابه آن را در ذهن داشتید؟ وقتی بچه هستی ذهنیتت خیلی متفاوت با زمانی است که بزرگ می شوی. وقتی بچه بودم دوست داشتم پسر باشم، در دوران نوجوانی که جنسیت و دختر بودنم را پذیرفتم، یک دوره خمودگی را تجربه کردم، در 17، 18 سالگی با ورود به دنیای بازیگری تئاتر حس و حال زندگی دوباره به من برگشت. اما اینجور نبود که در بچگی خودم را در قالب شخصیت های مختلف ببینم. ما خانواده و فامیل شلوغی بودیم و بچه های زیادی بودیم که با هم بازی می کردیم، گاهی تئاتر هم اجرا می کردیم اما تجربه دوران کودکی با واقعیت بازیگری که الان آن را تجربه می کنم کاملا متفاوت بود. این که دوست داشتید پسر باشید به این دلیل بود که احساس می کردید، دخترها با محدودیت روبه رو هستند و این محدودیت ها اجازه نمی دهد شما آن گونه که دوست دارید، زندگی کنید؟ در بچگی علایق پسرانه داشتم، دوست داشتم مدام توی کوچه باشم، فوتبال بازی کنم، از درخت بالا بروم، شیشه بشکنم و ... ما به شهرستان زیاد رفت و آمد داشتیم به همین دلیل با طبیعت پیوند خوبی داشته و بیشتر دوست داشتم همه طبیعت را درک کنم اما چون دختر بودم به اندازه پسرها آزادی عمل برای رهایی در طبیعت را نداشتم. اکنون هم فکر می کنید خانم ها محدودیت هایی دارند که اجازه نمی دهد آنها توانایی های خود را بروز دهند؟ این را توضیح بدهم که الان خیلی خوشحالم که زن هستم. بعد از عبور از نوجوانی و بحران های مخصوص این دوران در زن ها، آفرینشی را کشف کردم که از مردها متمایزشان می کند و خیلی خوشحالم که زن هستم. یک سری محدودیت های اجتماعی وجود دارد که در هر جامعه ای دیده می شود اما از نظر توانایی های شخصی فرق زیادی بین زن و مرد وجود ندارد. در یکی، دو دهه گذشته زنان قدرتمندی در جامعه ما دیده شده اند که ثابت می کند زنان با مردان تفاوتی ندارند. شما در سریال مرگ تدریجی یک رویا که از شبکه آی فیلم بازپخش می شود، نقش یک زن عصیانگر یا به گفته ای ناخلف را بازی می کنید، شما برای بازی در این نقش تحلیل داشته اید برای همین از شما می پرسم که یک زن قوی و موثر چه تفاوت هایی با زن عصیانگر دارد؟ قدرتمند بودن به پختگی و دیدگاه آدم ها بستگی دارد.ساناز عظیمی در سریال مرگ تدریجی یک رویا، زنی قربانی است که برای فرار از موقعیت هایی، دست به عصیان زده و به الکل گرایش پیدا کرده است. برای اجرای نقش ساناز خیلی تلاش کردم نشان بدهم که او زنی ناخلف نیست، او قربانی شرایط است. وقتی مادرش را به خانه سالمندان می برد، ظاهر ماجرا خیلی دردناک است اما باید دید او در بچگی در چه خانواده ای رشد کرده که شخصیت او را تحت شعاع قرار داده است. ساناز قربانی خانواده ای از هم پاشیده است؟ هم خانواده متلاشی و هم آرمان هایی که برای او از بین رفته است. تلاش کردم با جنس بازی ام تنهایی های ساناز را نشان دهم و سرخوردگی هایی که او را به اینجا رساند ه است. قرار نیست آدم ها همیشه یکسان و شبیه به هم عمل کنند.آدم ها گاهی در برابر شرایط ضعیف می شوند و به راهی می روند که از آنها افرادی ناخلف می سازد. اصولا هر فردی بسته به قدرت روحی خودش، در مواجهه با مشکلات از شکست هایش تجربه به دست می آورد، رو به جلو حرکت می کند یا پا پس می کشد. و ما نباید آدم ها را قضاوت کنیم بلکه باید به آنها کمک کنیم تا از نقاط ضعف شان عبور کنند. دقیقا! قضاوت کردن آسیب جدی به آدم های پیرامون ما می زند. مثلا ما نباید بدون این که پیشینه ساناز عظیمی را بدانیم به او اَنگ ناخلفی بزنیم.به نظر من که نقش ساناز را بازی کرده ام، می دانم که او از نظر روحی ضعیف است به همین دلیل به چیزهایی پناه برده که بیشتر مردم آنها را نمی پسندند. قضاوت کردن درباره آدم ها به نوعی ظلم به آنهاست؛ تعریفی از یک آدم بدهی و همیشه با همان تعریف به او نگاه کنی! به نظرم بدترین آدم ها حتی اگر خفاش شب هم باشد به دلیل یا دلایلی به آدم بد تبدیل شده است بنابراین نباید او را قضاوت کرد. معتقدم باید نسبت به هم احساس مسئولیت کرده و یکدیگر را درمان کنیم. برای بیماری های جسمی درمان در نظر می گیریم اما برای دردهای روانی و روحی این گونه عمل نمی کنیم در صورتی که سلامت روح به اندازه سلامت جسم مهم است. به عنوان بازیگری که نقش های مختلفی را تجربه کرده اید، ماچگونه می توانیم به آدم هایی قوی با خطاهای کمتر تبدیل شویم؟ نمی توان برای همه یک نسخه پیچید چون هر کسی روان و ذهنیت خاص خود را دارد. به نظرم خوب است که همه آدم ها نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند. شناحت نیازهای ف ...
موهای طلایی رابرت ردفورد، زیر لحاف سنگین کمونیسم دهه بسته و انحصاری 1360 و مردان سبیل کلفت/ مقاله مفصل ...
تصویر درشت یک جوان روی جلد مجله بود. هر چند پر از مو و در قامت یک معتاد. آن ریش و موهای بلند، شبیه جوان های یک دهه قبل از خودش بود. شاید به خاطر همین اصلا آمده بود روی جلد! - روی جلدهای بعدی، باز به سنت آن سال ها، وحشتناک بودند. جهانگیر الماسی با سر و روی گل آلود در بیابان (شماره 36) و سوسن تسلیمی با لباس یک روستایی که زیر باران در مادیان دارد فریاد می کشد (شماره 37). دنبال یک رنگ، یک حرکت ...
قدم آهسته در پیاده راه فرهنگی رشت
در گام اول با تمرکز بر میدان مرکزی شهر (شهرداری) بر اهمیت نقش این میدان افزوده است. میدانی که قلب تپنده شهر است و در گذشته نقشی اساسی در زندگی شهروندان رشتی با کاربردهای فرهنگی، اجتماعی، تجاری، سیاسی و... داشته و امروز برای شهروندان الهام بخش خاطرات دور و نزدیک است. مجموعۀ میدان شهرداری رشت با طراحی اقتباسی از معماری روسیه و معماری ایرانی در اوایل سلطنت پهلوی اول در حدفاصل سبزه میدان، بازار سنتی و ...
دحوالارض؛فرصتی دوباره برای بازگشت به خویشتن
شب بیست و پنجم ماه ذو القعده،در خدمت حضرت رضا علیه السّلام شام خوردیم،حضرت فرمود امشب حضرت ابراهیم و حضرت عیسی علیهما السلام متولّد شده اند،و زمین از زیر کعبه پهن شده،پس هرکه روزش را روزه بدارد،چنان است که شصت ماه روزه داشته باشد،و در روایت دیگر است که فرمود:در این روز حضرت قائم(عج)قیام خواهد کرد. روز بیست وپنجم:روز دحو الارض است،یکی از آن چهار روزی است،که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است،و در ...
در سینما و تئاتر چه خبر است؟
...، کارگردانی و طراحی حسین کیانی این شبها به روی صحنه میرود، هنرمندانی چون فریده سپاه منصور، علیرضا آرا، حبیب دهقان نسب، رویا میر علمی، شهرام حقیقت دوست، خاطره اسدی، امیررضا دلاوری، حمید حسینی، اشکان دلاوری و مهدی پاکدل به ایفای نقش میپردازند. این نمایش هر روز به جز شنبهها تا 22 شهریور، ساعت 21 در تیاتر باران به روی صحنه میرود. جشنواره یاری با ادای احترام به عباس کیارستمی ...