سایر منابع:
سایر خبرها
زیر آسمان فیروزه ای
پیش فروش نمایش براساس دوشسِ مَلفی از 10 شهریور شرق: پیش فروش بلیت سه روز نخست نمایش براساس دوشسِ مَلفی ، تازه ترین کار گروه تئاتر خانه ، به کارگردانی محمد رضایی راد، از چهارشنبه 10 شهریور، ساعت 12 ظهر با 30 درصد تخفیف روی سایت Tik8 آغاز می شود.نغمه ثمینی و محمد رضایی راد متن این نمایش را بر اساس نمایش نامه دوشسِ مَلفی ، اثر جان وبستر، نوشته اند. باران کوثری، رضا بهبودی، احمد ساعتچیان، میلاد ...
معرفی برگزیدگان استانی هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی
داوران جایزه ی ویژه را به ندا یوسفی طراح و سازنده ی عروسک های نمایش هی با من دوست می شی از مرکز بوانات اهدا کرد. در بخش عروسک گردانی : ضمن تقدیر و تشکر از مارال امیری عروسک گردان نقش ریشه در نمایش یک دقیقه ای از مرکز فرهنگی هنری شماره 1 شیراز، از بیتا شمشیری عروسک گردان نقش مرد جوان در نمایش مرد جوان و خیاط حیله گر و مبینا میرزایی و رکسانا راستی مشترکاً در نقش پلنگ از نمایش من پلنگم مرکز ...
در اولین رویداد میت آپ تبریز چه گذشت/رقابت تنگاتنگ 10 استارت آپ حوزه فناوری
استارت آپ خانم و هشت استارت آپ دیگر آقایان بودند. در این بخش هر استارتاپ پنج دقیقه فرصت داشت تا فعالیت هایی تا بحال برای رسیدن به هدف پروژه خود انجام داده است را را ارائه دهد و برای بدست آوردن جوایزه (3 – 2 – 1 میلیون تومانی) و جایزه های غیرنقدی دیگر تلاش کند. تیم اولی که روی صحنه آمد استارت آپ "سیمرغ" (شبکه اجتماعی هوشمند پزشکان) کاری از آرش مدرسی – محمد خاکپاکی – سعید محمودزاده بود. این ...
تلخنامه رخام و هفته تئاتر باران
اسماعیلی ” و به کارگردانی ” محمد طاهری ” بود. این اثر روز سوم شهریور ماه برای داوران هفته ، خانم ها ستاره اسکندری ، فهیمه امن زاده و آقای کیومرث مرادی ، اجرا شد. بازیگران این نمایش ، عادل دولتشاهی ، نیلوفر رحمانی ، همایون ظفرپور و سامیه عطایی بودند. رامتین دومیرانی نیز اجرای زنده ی موسیقی در صحنه را به عهده داشت. نمایش با ریتمی مناسب ، بازیهای روان و با تمهیدات کارگردانی خلاقانه ای خوانش شد که مورد ...
پیرنیاکان: هنرجویان ردیف نوازی را یاد بگیرند
...: نوازنده تار و سه تار و استاد موسیقی می گوید اگر فرهنگ موسیقی در جامعه ما جا بیفتد، جوان ها خودبه خود در جامعه پا گرفته و پیشرفت خواهند کرد و موسیقی حساب شده می آید و جای موسیقی خیلی بد را می گیرد. داریوش پیرنیاکان استاد و محقق موسیقی، نوازنده تار و سه تار که بعد از یک دوره غیبت امسال به عنوان عضو هیئت داوران بخش تار، سه تار و عود دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان حضور دارد. ...
هر آنچه باید دریاره داوود رشیدی بدانید
ساخته ناصر رفایی دیپلم افتخار بهترین فیلم سی و دومین جشنواره بین المللی رشد برای فیلم امتحان 1381: جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم امید برای تهیه کنندگی قطعه ناتمام جایزه ویژه هیأت داوران پنجاه و یکمین جشنواره فیلم مانهایم هایدلبرگ آلمان برای فیلم امتحان 1382: جایزه بهترین فیلم چهارمین جشنواره چونجو کره جنوبی در بخش استعدادهای جوان برای فیلم امتحان 1390 ...
پایان هفته تئاتر باران با بزرگداشت "نگار اسکندرفر"
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی تئاتر باران؛ مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر باران شنبه 6شهریور ماه در این مجموعه برگزار شد. در این مراسم مدیران و هنرمندانی رحمت امینی رییس ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی، محمد رحمانیان، ایوب آقاخانی، پیام فروتن،نسیم ادبی، رویا میرعلمی، شهرام حقیقت دوست ،رضا مهدیزاده،اشکن خیل نژاد،یوسف باپیری و ... حضور داشتند. اجرای این ...
در نقطه قرمز جهانی قرار داریم، بترسیم از فردای بی آبی
روستاهای جنوب و کویری را مهمان کرده و مردم این مناطق از همان زمان قدرش را می دانستند، آبیاری قطره ای نیز از ابداعات بزرگ ایرانیان است و این دانش از هزاران سال قبل در خدمت کشاورزان و زارعان این سرزمین بوده است، طریقه کار برای آبیاری قطره ای را در منطقه یزد (کویر) دنبال می کنیم، در روزها و سال های کم آبی به ویژه در کویر و لزوم آبرسانی به درخت و گیاهان کوچکتر و حتی سبزیکاری ها، بخش به بخش کوزه هایی را تا ...
"امکان مینا" فیلمی اجتماعی درباره سیاست است/مجاهدین خلق داعش دهه 60 هستند
اجتماعی است و با ارتباط خانوادگی و یک زندگی عاشقانه شروع میشود و باهمان صحنه اولش میخواهد بگوید این زوج ارتباط درستی با هم دارند، ولی آرام آرام نقش سیاست و مبارزات اجتماعی و سیاسی زمانه بر زندگیشان اثر می گذارد. درواقع، منظور ما این بود که بگوییم اگر سیاست شکل درستی نداشته باشد و به انحراف برود میتواند کاملا مخرب باشد و سرنوشت آدمها و مسیر زندگیشان را کاملا تغییر بدهد. هرچند سیاست در هر شرایطی می ...
رأی مشابه دو طیف مختلف داوری در مورد ابد و یک روز 3 فیلم جامه دران ، کوچه بی نام و ناهید در جشن خانه ...
، طراحی صحنه، طراحی لباس، صدابرداری، صداگذاری و میکس و چهره پردازی 11 رشته در بخش اصلی 3 رشته در بخش فیلم های اول فیلم، کارگردانی، فیلم نامه، بازیگر نقش اول زن، بازیگر نقش دوم زن، نقش اول مرد، نقش دوم مرد، تدوین، چهره پردازی، صدابرداری و صداگذاری و میکس فیلم های اول: بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه کوچه بی نام هاتف علیمردانی ...
از علی ملاقلی پور تا مانی حقیقی و حاتمی کیا در جشن
؟ ، پیمان شادمانفر اعترافات ذهن خطرناک من ، پیمان شادمانفر خشم و هیاهو ، مرتضی قیدی ناهید نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: برزو ارجمند چهارشنبه 19 اردیبهشت ، علی باقری اژدها وارد می شود ، پوریا رحیمی احتمال باران اسیدی ، محسن کیایی بارکد ، نوید محمد زاده ابد و یک روز نامزدهای بهترین نقش مکمل زن: پانته آ بهرام کوچه بی نام ، سحر دولتشاهی شکاف ، سوگل خلیق ...
شروع خلقت از نقطه ای به بلندای رستگاری
باشکوه است امروز... روز ولادت ابراهیم خلیل(ع) و عیسی مسیح(ع) و گسترش زمین از زیر خانه کعبه و روز هبوط آدم(ع) بر زمین است، وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَلِکَ دَحَاهَا؛ و زمین را بعد از آن گسترش داد (آیه 30 سوره نازعات) که در آغاز، تمام سطح زمین را حاصل از باران های سیلابی نخستین فراگرفته بود، این آب ها به تدریج در گودال های زمین جای گرفتند و خشکی ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده تر شدند تا به ...
نامزدهای هجدهمین جشن سینمای ایران اعلام شد
- محسن کیایی برای فیلم بارکد 5- نوید محمد زاده برای فیلم ابد و یک روز نامزدهای بهترین نقش مکمل زن 1- پانته آ بهرام برای فیلم کوچه بی نام 2- سحر دولتشاهی برای فیلم شکاف 3- سوگل خلیق برای فیلم دو 4- فرشته صدر عرفایی برای فیلم کوچه بی نام 5- مریم کاظمی برای فیلم جامه دران نامزدهای بهترین نقش اول مرد 1- سعید آقاخانی برای فیلم ...
انتخاب درست یعنی زندگی بهتر / زوج رشیدی و برومند یک زندگی عاشقانه را به نمایش گذاشتند
ستاره اسکندری بازیگر توانمندی است و نکته جالب اینجاست که نقاط قوت خود را هم می شناسد شاید به همین دلیل است که بعد از این که پوپک گلدره فوت کرد، بازی در سریال نرگس را پذیرفت و نقش او را به پایان رساند. با ستاره اسکندری بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر درباره تجربیات زندگی اش هم صحبت شدیم. خواهرتان لاله به این نکته اشاره کرد که در کودکی بازیگوش و پرانرژی بوده و در گروه های دوستی معمولا سردسته بو ده اید.این انرژی را چگونه از کودکی تا اکنون حفظ کرده اید؟ الان دیگه بازیگوش نیست! احتمالا شکلش عوض شده اما هنوز هم پرانرژی هستید. شاید یکی از دلایلی که آرام تر شده ام، شغل بازیگری است چون همه انرژی ام را گذاشته ام تا در قالب ها و نقش های مختلف زندگی کنم. بازیگری روح ناآرام مرا، آرام تر کرده است. بازیگری و ایفای نقش های مختلف ذهنیت دوران کودکی شماست آیا این نقش ها یا مشابه آن را در ذهن داشتید؟ وقتی بچه هستی ذهنیتت خیلی متفاوت با زمانی است که بزرگ می شوی. وقتی بچه بودم دوست داشتم پسر باشم، در دوران نوجوانی که جنسیت و دختر بودنم را پذیرفتم، یک دوره خمودگی را تجربه کردم، در 17، 18 سالگی با ورود به دنیای بازیگری تئاتر حس و حال زندگی دوباره به من برگشت. اما اینجور نبود که در بچگی خودم را در قالب شخصیت های مختلف ببینم. ما خانواده و فامیل شلوغی بودیم و بچه های زیادی بودیم که با هم بازی می کردیم، گاهی تئاتر هم اجرا می کردیم اما تجربه دوران کودکی با واقعیت بازیگری که الان آن را تجربه می کنم کاملا متفاوت بود. این که دوست داشتید پسر باشید به این دلیل بود که احساس می کردید، دخترها با محدودیت روبه رو هستند و این محدودیت ها اجازه نمی دهد شما آن گونه که دوست دارید، زندگی کنید؟ در بچگی علایق پسرانه داشتم، دوست داشتم مدام توی کوچه باشم، فوتبال بازی کنم، از درخت بالا بروم، شیشه بشکنم و ... ما به شهرستان زیاد رفت و آمد داشتیم به همین دلیل با طبیعت پیوند خوبی داشته و بیشتر دوست داشتم همه طبیعت را درک کنم اما چون دختر بودم به اندازه پسرها آزادی عمل برای رهایی در طبیعت را نداشتم. اکنون هم فکر می کنید خانم ها محدودیت هایی دارند که اجازه نمی دهد آنها توانایی های خود را بروز دهند؟ این را توضیح بدهم که الان خیلی خوشحالم که زن هستم. بعد از عبور از نوجوانی و بحران های مخصوص این دوران در زن ها، آفرینشی را کشف کردم که از مردها متمایزشان می کند و خیلی خوشحالم که زن هستم. یک سری محدودیت های اجتماعی وجود دارد که در هر جامعه ای دیده می شود اما از نظر توانایی های شخصی فرق زیادی بین زن و مرد وجود ندارد. در یکی، دو دهه گذشته زنان قدرتمندی در جامعه ما دیده شده اند که ثابت می کند زنان با مردان تفاوتی ندارند. شما در سریال مرگ تدریجی یک رویا که از شبکه آی فیلم بازپخش می شود، نقش یک زن عصیانگر یا به گفته ای ناخلف را بازی می کنید، شما برای بازی در این نقش تحلیل داشته اید برای همین از شما می پرسم که یک زن قوی و موثر چه تفاوت هایی با زن عصیانگر دارد؟ قدرتمند بودن به پختگی و دیدگاه آدم ها بستگی دارد.ساناز عظیمی در سریال مرگ تدریجی یک رویا، زنی قربانی است که برای فرار از موقعیت هایی، دست به عصیان زده و به الکل گرایش پیدا کرده است. برای اجرای نقش ساناز خیلی تلاش کردم نشان بدهم که او زنی ناخلف نیست، او قربانی شرایط است. وقتی مادرش را به خانه سالمندان می برد، ظاهر ماجرا خیلی دردناک است اما باید دید او در بچگی در چه خانواده ای رشد کرده که شخصیت او را تحت شعاع قرار داده است. ساناز قربانی خانواده ای از هم پاشیده است؟ هم خانواده متلاشی و هم آرمان هایی که برای او از بین رفته است. تلاش کردم با جنس بازی ام تنهایی های ساناز را نشان دهم و سرخوردگی هایی که او را به اینجا رساند ه است. قرار نیست آدم ها همیشه یکسان و شبیه به هم عمل کنند.آدم ها گاهی در برابر شرایط ضعیف می شوند و به راهی می روند که از آنها افرادی ناخلف می سازد. اصولا هر فردی بسته به قدرت روحی خودش، در مواجهه با مشکلات از شکست هایش تجربه به دست می آورد، رو به جلو حرکت می کند یا پا پس می کشد. و ما نباید آدم ها را قضاوت کنیم بلکه باید به آنها کمک کنیم تا از نقاط ضعف شان عبور کنند. دقیقا! قضاوت کردن آسیب جدی به آدم های پیرامون ما می زند. مثلا ما نباید بدون این که پیشینه ساناز عظیمی را بدانیم به او اَنگ ناخلفی بزنیم.به نظر من که نقش ساناز را بازی کرده ام، می دانم که او از نظر روحی ضعیف است به همین دلیل به چیزهایی پناه برده که بیشتر مردم آنها را نمی پسندند. قضاوت کردن درباره آدم ها به نوعی ظلم به آنهاست؛ تعریفی از یک آدم بدهی و همیشه با همان تعریف به او نگاه کنی! به نظرم بدترین آدم ها حتی اگر خفاش شب هم باشد به دلیل یا دلایلی به آدم بد تبدیل شده است بنابراین نباید او را قضاوت کرد. معتقدم باید نسبت به هم احساس مسئولیت کرده و یکدیگر را درمان کنیم. برای بیماری های جسمی درمان در نظر می گیریم اما برای دردهای روانی و روحی این گونه عمل نمی کنیم در صورتی که سلامت روح به اندازه سلامت جسم مهم است. به عنوان بازیگری که نقش های مختلفی را تجربه کرده اید، ماچگونه می توانیم به آدم هایی قوی با خطاهای کمتر تبدیل شویم؟ نمی توان برای همه یک نسخه پیچید چون هر کسی روان و ذهنیت خاص خود را دارد. به نظرم خوب است که همه آدم ها نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند. شناحت نیازهای ف ...
موهای طلایی رابرت ردفورد، زیر لحاف سنگین کمونیسم دهه بسته و انحصاری 1360 و مردان سبیل کلفت/ مقاله مفصل ...
تصویر درشت یک جوان روی جلد مجله بود. هر چند پر از مو و در قامت یک معتاد. آن ریش و موهای بلند، شبیه جوان های یک دهه قبل از خودش بود. شاید به خاطر همین اصلا آمده بود روی جلد! - روی جلدهای بعدی، باز به سنت آن سال ها، وحشتناک بودند. جهانگیر الماسی با سر و روی گل آلود در بیابان (شماره 36) و سوسن تسلیمی با لباس یک روستایی که زیر باران در مادیان دارد فریاد می کشد (شماره 37). دنبال یک رنگ، یک حرکت ...