سایر منابع:
سایر خبرها
برگزیده سرمقاله های روزنامه های امروز
جدی روبرو کند! انتشار فکت شیت را به مصلحت نظام نمی دانند! و... این توضیحات- اگر نگوئیم توجیهات- در حالی است که؛ ب: فکت شیت یا تک برگ- ONE SHEET- در تعریف حقوقی به سند مکتوبی گفته می شود که هر یک از طرفین مذاکره یا تفاهم نامه، یا قرارداد و... با انتشار آن، تفسیر و برداشت خود از مفاد توافق انجام شده را شرح و توضیح می دهند. در این حالت اگر توافق مورد نظر محرمانه باشد، فکت شیت مربوط به آن نیز
آماده باش احمدی نژاد به نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی برای اعزام به منطقه /ترازوی پارلمان دهم برای وزن کشی ...
شده بود دراین دوره سعی کرده است، با بازگشت به دوستان کم حاشیه اش در دولت نهم و دهم مانند هاشمی ثمره، کلهر، الهام و تمدن برگردد و از طریق آنها این فاصله ایجاد شده را کم کند. احمدی نژاد برای مجلس دهم، سبد رای قشر مذهبی ایران را مورد هدف قرار داده است و می خواهد با تکرار احمدی نژاد 84 به این هدف برسد. احمدی نژا کسب کرسی های محدودی در مجلس با حضور نیروهای فعال و شناخته شده را یک پیروزی بزرگ
عمر البشیر اتحاد استراتژیک با ایران را به چه قیمتی فروخت
با ایران و نزدیکی با اعراب خلیج فارس، در بدنه حکومت سودان هم وجود دارد. به این مفهوم که چهره های نظامی و امنیتی این کشور همچنان خواهان حفظ روابط راهبردی با ایران هستند، ولی گروهی دیگر، به رهبری علی کرتی ، وزیر خارجه، رابطه با ایران را مخل منافع درازمدت سودان می دانند و نزدیکی به عربستان را نسخه شفابخش حال حاضر سودان معرفی می کنند. در حال حاضر به نظر می رسد که این گروه دوم دست بالا را در سیاست یافته
هیچ اختلافی بین تعریف ظریف وکری ازتفاهمنامه نیست
اظهارات نشان می دهند ایران و آمریکا در دو صفحه مختلف هستند آیا شما با نظر ایشان موافقید؟ به نظر می رسد که سناتور مک کین ماهیت اصلی دیپلماسی بین الملل را درک نکرده و متوجه این قضیه نشده که طرف ایرانی و آمریکا هر دو در حال توضیح یک چیز هستند. مواردی که در تفاهم لوزان توافق شده اند و هر یک از آنها از دید خود آنها را تفسیر می کنند. همانطور که مطلع هستید سه شنبه گذشته کمیته روابط
باید از فرهادی و کیارستمی دوری کرد!
ی چندانی از روزها و به خصوص آن روزها ندارم. نوع جرقه رو یادم نیست. ولی به هر حال جرقه ی خوبی بود. ازش ممنونم. توی سن و سال خوبی سر و کله اش پیدا شد. امیدوارم هر جا که هست این مصاحبه را بخواند و دوباره به سراغم بیاید. دلم خیلی براش تنگ شده است. جرقه ی نازنینی بود. ساختن فیلمی این گونه که هم بخش مستند دارد هم مصاحبه های واقعی و هم سخنرانی و هم روال داستانی چگونه بود؟
نتانیاهو از سقوط سیسی هراسان است
/> دیکتاتور فعلی قاهره در حال حاضر بسیار تلاش دارد از نفوذ آمریکایی ها برای بازگرداندن آرامش به مصر استفاده کند و از پتانسیل آنها برای خارج ساختن حامیان محمد مرسی و اخوان المسلمین از میدان رابعة العدویة استفاده کند. امری که تاکنون محقق نشده است. همچنین السیسی برای بیرون راندن اخوانی ها با بسیاری از آمریکایی ها از جمله ویلیام برنز دیدار کرده است. در این خصوص سیسی بسیاری از اقدامات خود را نیز
حسگر ضربان قلب ساعت های هوشمند چگونه کار می کند؟
جذب نور در خون را اندازه می گیرد. اما زمانی که در حال تمرین ورزشی نیستید، ساعت اپل روش تقریبا متفاوتی دارد. همان گونه که خون رنگ سبز را جذب می کند و در خود فرو می برد، نور قرمز را انعکاس می دهد و در نتیجه هر ده دقیقه یک بار ساعت اپل حسگر Infrared را فعال می کند تا میزان ضربان قلب را اندازه بگیرد. در این حالت اگر نور Infrared کافی نباشد، LED های سبز به کمک می آیند. مطالعات و
رشد معیارهای فرهنگی و معرفتی در گرو اصلاح خانواده است
بیش از گفتار و نصیحت تأثیر دارد عمل است. اساسی ترین عامل تربیت در سیرة معصومین و مهم ترین راز موفقیت آنها در خانواده، عمل آنها بود. آن بزرگواران با پایبندی به گفتار و نصایح خود، بهترین الگوی رفتاری برای فرزندان و خانواده و اصحاب خویش بودند. مثلاً اگر پدر خانواده در حضور فرزندان و همسر خود صدقه دهد یا در انجام واجبات دینی کوشا باشد یا نماز اول وقت بجا آورد تأثیر آن و الگو شدن این رفتار سریعتر از آن
گزارش کمیسیون عمران از عملکرد آخوندی؛ دولت برنامه ای برای مسکن مهر ندارد
رهن ثانویه، بستر اقتصاد کلان و عدم توجیه پذیری نرخ بازدهی دارایی ها و پول می باشد . درواقع در شرایط اقتصادی فعلی کشور، راه اندازی بازار رهن ثانویه با توجه به نرخ سود آن، هیچ گونه توجیه پذیری و کارایی نداشته و مورد استقبال واقع نخواهد شد. حال باید پرسید با توجه به وضوح این واقعیت، وزیر راه و شهرسازی و نیز طرح جامع مسکن به چه علت بر این مورد تاکید کرده است؟ جمع بندی:
پیش بینی بورس تا پایان هفته
بازار سرمایه وارد نشود. پیش بینی بازار افضلیان درباره پیش بینی وضعیت بازار تا پایان هفته جاری هم گفت: در روزهای انتهایی هفته انتظار همین حرکت را برای بازار و در نهایت شاخص کل داریم مگر اینکه خبر بنیادی جدیدی وارد بازار شود و یا اینکه حقوقی های بازار وارد عمل شوند که هر دو مورد دور از ذهن و بعید به نظر می رسد. وی به سهامداران حقیقی پیشنهاد کرد، بهتر است سرمایه گذاران خرد در شرایط فعلی روند حرکتی بازار را دنبال کنند و زمانی که سیگنالی مبنی بر برگشت بازار صادر شد آهسته و به دور از هیجان خرید و فروش های خود را انجام دهند. منبع: ملت بازار ...
جهل، زیاده خواهی و تنبلی؛ عوامل رشد خرافه در جامعه
جامعه و نه در سیاست جامعه و نه در دیانت جامعه اثر ندارد. چیزی که به هیچ جای جامعه ربطی ندارد. هیچ کدام از صحابه پیامبر یا ائمه حتی از این بیانات نداشته اند اینکه من با وجودم وجود چای را می خورم یا با ماهیتم چه فرق می کند؟ فلسفه اگر فلسفه باشد سیاست را مورد مدّاقه قرار می دهد، مدیریت را می بیند، رابطه جناح های مختلف را می بیند؛ من با این چشمم کتابی 400 صفحه ای نوشته ام درباره روابط غلط جناح های
بشار اسد: به نفع سوری ها آماده هر گفت وگویی هستیم
از تروریسم در سوریه، سرپیکان جنگ علیه آن بود و به نوعی دنباله رو سیاست آمریکا بوده و مستقل عمل نمی کند و اعتبار خود را از دست داده است. متن کامل این مصاحبه را در زیر می خوانید: سوال: به نظر بیشتر فرانسوی ها شما به دلیل سرکوب شدید در طور چهار سال گذشته به میزان زیادی مسئول هرج و مرج در سوریه هستید، چقدر مسئول این وضعیت بودید؟ پاسخ: نقش ما به عنوان یک دولت دفاع از
امپراتوری والیبال ایران چگونه شکل گرفت؟
را وسیع کردند، موفق عمل کنم. خیلی زود هم به این نتیجه رسیدم که می توان با برنامه ریزی به این خواسته رسید. یک مدیر اقتصادی بودم که روز به روز بر تجربه ام در مدیریت ورزشی افزوده می شد. بعد که به بنیاد جانبازان و مستضعفان رفتم، بستر فراهم بود. امکانات کم نظیری وجود داشت که فقط باید مدیریت می شد. اماکن تفریحی مثل تله کابین توچال، مجموعه چمران، پارک ارم و ... تا این که حسن غفوری فرد به سراغ
آخرالزمان؛کم فروشی و گران فروشی
، مصادیق علنی آن را زیاد می بینید. همان طور که می دانید گران فروشی و کم فروشی و غش در معامله(1) از مسائلی است که در دین اسلام و سخن معصومین(ع) بسیار مورد مذمت بوده و یکی از گناهان کبیره است، مسئله ای که خداوند بزرگ آن را پیش بینی کرده تا جایی که سوره ای با این نام در قرآن نازل شده است: ویلٌ للمطففین. پیش بینی ائمه(ع) درباره آخرالزمان با دیدن اوضاع این روزهای جهان به نظر می
شرط موفقیت در حذف یارانه ثروتمندان
کرد و سپس با دقت نظر بیشتری وضعیت اقتصادی این افراد را بررسی کرد تا حق این گونه افراد تضییع نشود. 4- در نهایت آن چه که موفقیت دولت در این طرح را تضمین می کند ولی به نظر می رسد مورد غفلت دولت قرار گرفته است، ضرورت شفاف سازی و اقناع افکارعمومی در این رابطه است. سخنگوی دولت سال گذشته در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران درباره حذف یارانه پردرآمدها تاکید داشت که رسانه ای شدن این موضوع ممکن است
اوباما، کنگره و تفاهمنامه لوزان
هشت سال ریاست جمهوری خود وضع کرد. باراک اوباما مصوب کرد که تمام مهاجران غیرقانونی در کشور می توانند از یارانه های دولت فدرال استفاده کنند و از حق اشتغال برخوردار باشند. البته این مصوبه دولت فدرال در حال حاضر در فرآیند چالشی قانونی در سیستم قضایی قرار دارد. تفاهمنامه لوزان از نظر باراک اوباما برای تصویب شدن تنها نیاز به دستور اجرایی داشت و در این صورت صلابت قانونی می یافت. البته
نقش مدیریت بالا به پایین در نوآوری بنگاهی
برنامه نوآورانه یافتن حامیان مناسب با اطلاعات درست ضروری به نظر می رسد. این امر سرعت مشارکت را افزایش خواهد داد.علاوه بر این، اگر حامیان به ایده ها و مفاهیم شناخته شده عمل نکنند یا اگر به اندازه کافی با آنها برخورد جدی نکنند، مشارکت می تواند آسیب ببیند. توانا بودن در اجرای ایده ها نیاز به حمایت کننده ای دارد که عملگرا باشد. این امر موجب خواهد شد تا مخاطبان صداقت و توانمندی های حمایت کننده را باور
دهه شصتی ها چه آرزوهایی دارند؟
برای رسیدن به خواسته های درجه ی دوم. از نظر من خواسته های مادی در درجه ی دوم اهمیت هستند. وقتی سلامتی و روابط خوب و آرامش (خواسته های درجه ی یک) برقرار نباشد، نمی شود به خواسته های درجه دوم رسید. همه انسان ها دوست دارند پیشرفت کنند. مثلا وقتی یک خانه کوچک داریم، بعد از 10 سال تمایل داریم آن را بزرگتر کنیم. همه تمایل دارند از یک فضای سکونت قابل قبولی بهره مند شوند. برای داشتن امکانات خوب در زندگی
پشت پرده بانیان داعش
بود، اصلاح می کرد: دستگاه های امنیتی همه جا حاضرِ صدام حسین که در آن هیچ کس، حتی هیچ ژنرالی در سرویس اطلاعاتی، نمی توانست مطمئن باشد که مورد جاسوسی قرار نمی گیرد. در سال 2010، حاجی بکر و یک گروه کوچک از افسران سابق اطلاعاتی عراق ابوبکر البغدادی را علم کرده و او را به امیر و خلیفه و رهبر دولت اسلامی تبدیل کردند. هشام الهشامی ، روزنامه نگار عراقی می گوید: بکر ملی گرا بود، نه اسلام گرا. او می گوید
فاضلاب شادگان مرز بحران را رد کرد/طغیان فاضلاب در خیابانهای شهر
مناسب است که این حق با مشکل فاضلاب های روان و بوی نامطبوع، از مردم شادگان سلب شده و آنها را از داشتن کمترین ها محروم کرده است. به نظر می رسد تاکنون پای هیچ مسئول ارشدی در استان به معابر اصلی شهر شادگان باز نشده است تا مشاهده کند که وضع فاضلاب چگونه زندگی عادی مردم را تحت تاثیر قرار داده است. واقعا مسئولان استانداری به خصوص استاندار و معاون عمرانی آن باید بدانند که حل مشکلات مردمی تنها
سونوشت نوشت افزارهای موجود در کتابفروشی ها چه می شود؟
متهم نباشد. در بحث مالیات هم مالیات دهنده باید مورد اعتماد قرار بگیرد و گفته هایش حمل بر صحت شود. البته اگر قرار باشد از درآمدهای نفتی فاصله بگیریم کشور باید با درآمدهایی اداره شود که بخش مهمی از آن ها همین مالیات ها خواهد بود. این فعال نشر ادامه داد: سیستم مالیاتی ما روزآمد نیست و مشاهده ای و گذری عمل می کند. اینکه ممیزان چگونه اطلاعات موردنیاز برای تعیین مالیات را یه دست می آورند؛ خیلی
معیارهای شورای امنیت در قبال انصار الله یمن
هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن نیز به آن متعهد نماند. نکته مهم تر اینکه برای شورای امنیت جای بسی تاسف دارد که با توسل به زور گروههای مختلف یک کشور را به گفت وگو مجبور کند آن هم در حالی که مردم آن در حال جان باختن و کشورشان در حال ویرانی است. در اینجا باید پرسید چرا مخالفان سوریه به گفت وگو برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران این کشور مجبور نشدند؟ آیا این به معنی
پایان نامه کیلوئی چند ؟پایان نامه و مقاله در خیابان!تولید علم با "کپی برداری" عملی نمی شود
خدمت به جامعه است. حال اگر از این هدف دور شویم و تنها آموزش برای آموزش را مد نظر قرار دهیم، نه آموزش برای تربیت نیروی انسانی را، به ناچار آنچه غالبا می بینیم اتفاق می افتد و صندلی های دانشگاه ها بدون توجه به نیاز جامعه در اختیار رشته هایی قرار می گیرد که نیاز جامعه نیستند. عمر دانشجویانمان که خودشان سرمایه اصلی کشورمان هستند نیز در جایی که نباید باشند، به هدر می رود. آنچه در دهه 80 شکل گرفت
اصل بقاء کار وسرمایه
بجای ماده،سرمایه قرار می دهیم. دیگر تمام روابطی که بین ماده و انرژی صادق بود بین کار وسرمایه هم صادق است.آن روزی که دانشمندان فیزیک این اصل را تعریف کردند شاید هرگز فکر نمی کردند روزی از آن به عنوان زیر بنای یک اصل اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد،بنابراین هیچگونه اعمال نظر خاص،تعصب یا غرض ویا به اصطلاح تفسیر به رأی در آن منظور نشده.این را که می گویم به سبب آن است که یکی از دانشمندان شوروی
از امام موسی صدر:دین برای زندگی است/نسخه شفابخش امام صدر برای درمان نفاق
. سخنی را نقل می کنم که متعلق به بنده نیست، بلکه مال شخصی اتریشی به نام محمد اسد است که سی چهل سال پیش مسلمان شده و فعلاً در شهر طنجه در کشور مغرب ساکن است. بسیار مرد خوبی است و حرف های خیلی خوب دارد. او می گوید: در عبادت های اسلامی ، از قبیل نماز و حج، سعی شده است تا هردو جنبه ی دنیا و آخرت، و جسم و روح، با هم توأم شوند. وی مثلاً می گوید که ممکن بود در مورد نماز به ما بگویند: همین طور
برای مبلغ زیر 10 هزار تومان کارت نکشید
پی اس پی و 206 ریال به شبکه شاپرک پرداخت می شود. قبل از هرچیز، باید گفت با توجه به کاهش هزینه های الکترونیکی در سال های گذشته به نظر می رسد هزینه شبکه در حال حاضر زیاد است چرا که ملزومات الکترونیکی شدن ارزان تر شده اند، پس هزینه های شتاب و شاپرک و در نتیجه هزینه شبکه باید کاهش یابد. اما تنها مشکل تقسیم کارمزد در ایران منحصر به هزینه های شبکه نیست؛ چرا که در دنیا بیش از هفتاد درصد کارمزد
مراسم گرامیداشت استاد دکتر عبدالحسین جلالیان
حسین معلم، معلم و نویسنده درود بر منتقد سرشناس یزدی، آقای محمدرضا شوق الشعرا! به دلیل وجدان معلمی و باورهای معلمی ناگزیرم چند کلامی در رابطه با گرامیداشت استاد دکتر"عبدالحسین جلالیان" به آگاهیتان برسانم: در جریان تالیف کتاب "حافظ به زبان ساده" برای جوانان و صحبت های پیاپی با استاد دکتر "جلالیان" و نشست های پیاپی در جمع شاعران (انجمن شعر حافظ) که پایه گذارش خود دکتر است... و نیز مطالعه، بررسی و وارسی بسیاری از آثار (از جمله آثار استاد بهاءالدین خرمشاهی، دکتر محمد معین، دکتر قاسم غنی، دکتر محمد استعلامی، دکتر سعید حمیدیان و...) و نیز آثار متعدد دکتر "جلالیان" (از جمله آخرین اطلاعات ناب و منحصر به فردشان در مورد فرخی یزدی و وحشی بافقی...) متوجه شدم که ایشان برجسته ترین و سرآمد شاعران معاصر فارسی زبان جهان است! (اینجا منظورم از معاصر در قید حیات است) و حتی از نامدارانی که به دلیل پرهیز از اصطکاک معذورم نامشان راببرم بزرگ تر، برتر و در سرودن و شناخت شعر به ویژه غزل چیره تر و قوی تر است. توضیح: 1-...ایشان به هیچ وجه حاضر نبوده و نیست که کسی برایش مراسم گرامیداشت بگیرد (حال چه طور شده که به او قبولانده اند! خودم هم نمی دانم؟! و این که چرا سرانجام پذیرفته است بسیار شگِفت زده ام؟!) 2- استاد دکتر"عبدالحسین جلالیان" از آن یزدی های اصیل (میبدی) است که ذاتا دل در گرو بالندگی فرهنگ و ارتقای انسان ها دارد و با زحمات طاقت فرسا و مغزسوز خود به باورش جامه عمل هم پوشانده است... . 3- استاد دکتر"عبدالحسین جلالیان" بدون آن که به قول خودت اَدا درآورد و بخواهد فقط نمایشش را بدهد، خیرخواه، دلسوز، دل بزرگ و لوتی صفت است (به طوری که مثلا اگر کوچکی چون این جانب هم به سراغش برود و هر بار وقتش را بگیرد تا چیزی یاد بگیرد، کتابی هم هدیه می گیرد) منظورم این است که هم برای یادگیرنده احترام قایل می شود، هم برای امر مقدس یاددهی- یادگیری ارزش قایل است. رفتارش هم آن چنان که پیش از این اشاره کردم ساختگی، باسمه ای و تصنّعی نیست... . (تنها موردی که می ماند برخی- و اگر دقیق تر بگویم؛ تعداد بسیار اندکی مصراع - از شعرهای کتاب "پله های سنگی" است که قضاوت پیرامون آن ها وقت، گفتار و نوشتار گسترده می طلبد... و فعلا به هیچ وجه نمی توان تلگرافی و پیامکی در موردش قضاوت نمود و حکم صادر کرد.) اما! الف- تا آن جا که این کوچک آگاه هستم در حال پالایش، بازنویسی و نیز کامل کردن اشعار همین کتاب بحث برانگیز است... . ب- چنانچه حکم هم صادر کنیم و فرض کنیم این چند مصراع بدِ بدِ بد هم هست! خب! حتی در این صورت هم خردمندان و منطقیون می گویند: اصلاح باید شود، نه تخریب!؟ به سخن ساده تر: نادیده گرفتن تمام زحمات و تخریب کل آثار و به تبَع آن تخریب یک شخصیت زحمت کش، شریف، مستقل، آزاده و دانشمند که افتخار دیار است کار عاقلان نیست . 4- ایشان انسانی بسیار سالم و درستکار است: نه سیگاری است، نه تریاکی! (نه صیغه ای، نه دوده ای...) نه بیکاره و مفتخور. کوچک ترین ناهنجاری و بزهکاری نه داشته، نه اکنون که بیش از 80 سال دارد، دارد. همیشه در این دیار نجیب و سرفراز، زحمت کشیده و برادرانه و پدرانه، گمنام و فروتنانه دلسوزانه در خدمت پزشکی و درمان دردمندان بوده است و هیچ چشم داشت مادی یا غیرمادی از کسی نداشته است. و آن چنان که اشاره کردم هرگز در پی مراسم و گرامی داشت و خودنشان دادن و خودنمایی و... نبوده، تا چه رسد به آن که بخواهد الگو برای کسی شود (و این در حالی ست که شوربختانه کسانی در این دیار زحمتکش الگوی مردم عامی، جاهل و بی سواد شده اند- حتی الگوی برخی به اصطلاح باسوادها و مدرک ستانده ها- که در تمام عمرِ دروغ و فریبِ خود، حتی یک روز قصابی، بقالی، نجاری، کارگری... نکردند و شوربختانه تر این که؛ الگو هم شده اند و برایشان گرامیداشت ها هم برگزار شده است!؟ 5- شرح دیوان حافظ را که استاد دکتر"عبدالحسین جلالیان" نوشته اند، بارها خوانده و با بسیاری از شرح های دیگر که پیشتر اشاره ای کردم مقایسة تطبیقی کرده ام. و خدا را گواه می گیرم که راست می گویم: شرح ایشان اگر نگویم از تمام شرح ها بهتر است، که قطعاً کامل تر است. مثلاً در مورد بیتِ: نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مساله آموز صد مدرّس شد حتّی برجسته ترین و مشهورترین حافظ شناس و حافظ پژوه؛ استاد بهاءالدّین خرمشاهی در موردش سکوت کرده اند!؟ ولی استاد جلالیان ضمن توجّه به فرمایش تمام صاحب نظران پیش از خود، قاطعانه در موردش اظهار نظر کرده و تکلیف همه را روشن نموده است. *آشکار است که اشاره ام به سرور ارجمندم استاد بهاءالدّین خرمشاهی و حافظ نامه ی ایشان اصلا و ابدا زبانم لال کوچک کردن آن فرهیختة دین باور نیست و صرفاً خواستم شاهد مثال آورده باشم (وگرنه استاد بهاءالدّین خرمشاهی حق پدری و معلّمی بر این کوچک دارند و حتّی رفت و آمد خانوادگی داریم و همه می دانند که حرف اوّل و آخر را در مورد حافظ ایشان می زنند...). برادر فاضل، هوشیار و منتقد دردمند، جناب شوق الشعرا! تردید ندارم که بهتر از این کوچک(معلّم) می دانید؛ در دیاری که مثلاً به جای گرامیداشت علّامه دهخدا و فردوسیِ بزرگ مراسم گرامیداشت برای دیگرانی بسیار بسیار ناچیزتر برگزار می شود، نه افتخار که مایه ی افسوس و شوربختی ست. ...در دیار نجیب یزد هم باید دست کم نام مراکز درمانی اش نام"ابوعلی سینا" یا "زکریای رازی ، یا مجیبیان ، هراتی ، و مرتاض باشد که بحمدلله برخی هست یا باید به نام دکتر"عبدالحسین جلالیان" باشد... . جناب شوق(عزیز دل!) آهنگم از نوشتن این چند سخن چیزی جز پروردگار و در دیدگاه پروردگاربودن، نبود(بر این باورم که اگر نمی گفتم و نمی نوشتم به روز رستاخیز برای سکوت خود پاسخی نداشتم). ختم کلام! جناب محمدرضا شوق الشعرا! بارها در حضورتان و در غیابتان گفته و نوشته ام که؛ دست کم بخشی از ارزش ها و خوبی های یزد مدیون جرأت، جسارت، همّت، دقّت و قلم پرتوان شماست (خدای شما هم شاهدم بوده است که هر از گاهی به مسوولان خُرد و کلان شهر از جمله فرماندار گفته ام که باید از شما تجلیل و قدردانی نمایند). اکنون هم به عنوان برادری کوچک از شما درخواست دارم با قلم خود به یکی، دو نفر که نادانسته(و صرفاً به خاطر چند مصراع) به انتقاد نه که سرزنشِ استاد جلالیان می پردازند چند نکته را یادآور شوید: مرحوم علامه دهخدا در امثال و حکم ضرب المثلی دارد که می گوید: اومد لب بوم قالی تکون داد، قالی خاک نداشت خودشو نشون داد! به سخن ساده تر؛ به این یکی دو نفر بفرمایید درست نیست که نود و نه درصد خوبی ها را نادیده بگیرید و سبکسرانه یک درصد کاستی را بزرگنمایی کنید و با همین مستمسک به یکی از خدمتگزاران سالم، آزاده، مستقل و اندیشمند دیار بتازید(اگر این یک درصد کاستی این قدر شما را برآشفته، چرا آن نود و نه درصد تکانتان نداده است؟!) خوب به یاد دارم که روزی یکی از دانش آموزانم پیامکی برایم فرستاده بود، نزدیک به این مضمون: اگر آجری در دیواری شکسته است، باید با دقت و ظرافت آن آجر را تعویض کرد. تخریب کلّ دیوار ابلهی ست! اگر کسانی دوست دارند در رسانه های امروزی که به برکت تکنولوژی کافرها!! به دیار ما هم رسیده است، به انتقاد بپردازند، اوّلاً یادآور شوید که؛ انتقاد به معنی تخریب و سرزنش نیست، به معنی بیان خوبی ها و بدی هاست...، ثانیاً؛ در همین روز و روزگار و در همین دیار کم دردهای آزاردهنده است که می توان از آن انتقاد کرد؟! چه طور شده که همه را رها کرده و بر موج سوار شده و یقة یکی از افتخارات دیار را چسبیده اند؟! (مثلاً شورای شهر که از صدر تا ذیلش انتقاد دارد، یعنی از زمانی که حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی از میان دیگر اصل های معطّل ماندة قانون اساسی این اصل را صرفاً برای پیشبرد مسائل سیاسی و حزبی خودش بیرون کشید و آش شله قلم کاری پخت که چند وجب روغن روی ان است...، یا عملکرد معاون سیاسی امنیتی استاندار در بیرون راندن افغانستانی ها...، یا شناسایی و دستگیری دزدان و ادمکشان همچون قاتل پزشک نجیب، زحمت کش و برجستة یزدی دکتر محمّد بامشاد که سال ها، بله سال ها! از قتلش می گذرد و به قول معروف دَمش را در نمی آورند؟؟...) جناب شوق! عزیزم! آزادی بیان و انتقاد، حتی انتقاد از استاد جلالیان اشکالی ندارد و دست کم خود شما خوب می دانید که خود من هم 20 سال پیش از برخی کاستی های ایشان انتقاد کرده ام(روزنامه اش هنوز موجود است) امّا! این هم خیلی بد است که ندانسته و نا آگاهانه صرفاً از روی توهّم و یا حداکثر از روی برخی کاستی های جزئی کل را زیر پرسش ببریم. آیا کل را به خاطر جزء زیر پرسش بردن در شآن انسان(بما هو انسان) است؟! آرزو دارم پروردگار بخشاینده و مهربان تک تک ما را یک آن به خود وامگذارد. و به تک تکمان (و از جمله این کوچک) ادب، تربیت، انصاف، منطق، بزرگواری، گذشت، جنبه، ظرفیت، جوانمردی، راز داری و عیب پوشی، قدردانی، چشم و رو داشتن، احترام بزرگتر و کوچکتر نگه داشتن و همشهری دوستی هدیه کند . دلخش باشی عزیزم(غزلی از حافظ هم برای پایان خوش): منم که شُهره شَهرم به عشق ورزیدن منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافری ست رنجیدن به پیر میکده گفتم که چیست راهِ نجات؟! بخواست جام می و گفت عیب پوشیدن به می پرستی از آن نقش خود زدم بر آب که تا خراب کنم نقش خود پرستیدن عنان به میکده خواهیم تافت زین مجلس که وعظ بی عملان واجب است نشنیدن ز خط یار بیاموز مِهر با رخ خوب که گِرد عارض خوبان خوش است گردیدن مبوس جز لب ساقی و جام می حافظ که دست زهدفروشان خطاست بوسیدن ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های این چند سال پرداخت. نظر بازیگر نقش ابوطالب درباره محمد رسوال الله مهدی پاکدل که فیلم محمد(ص) را آماده اکران در جشنواره فیلم فجر دارد، گفت: امیدوارم تا با به نمایش درآمدن این فیلم چهره واقعی اسلام به همه جهانیان نشان داده شود. مهدی پاکدل گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار هستم. حدود یکسال از زمان کلید خوردن این پروژه می گذرد و فکر می
ظریف:هر کاری کنم،گروهی حاشیه سازی می کنند/فرزندانم هنوز ما را مفتخر به داشتن نوه نکرده اند.
معنی نیست که آن آقا یا خانم، حتما عزیز هستند یا حتی شما آنها را می شناسید. بعضی وقت ها حتی دیده ام در نامه می نویسند که: dear sir or madam (خانم یا آقای عزیز). یعنی طرف حتی نمی داند که مخاطبش زن است یا مرد ولی با عنوان عزیز او را خطاب می کند. ما هم مشابه آن را در زبان و فرهنگمان داریم و فرد مورد نظر را با عنوان محترم خطاب می کنیم. مثلا می گوییم بیننده و شنونده محترم. این عنوانی است که ما به کار می
پاسخ به کسانی که بر این تصورند که خداوند "حجاب" را واجب نکرده است؟
" فرد نمی توان دانست . در کشورهای متمدن جهان در حال حاضر چنین محدودیتهائی برای مرد وجود دارد . اگر مردی برهنه یا در لباس خواب از خانه خارج شود و یا حتی با پیژامه بیرون آید ، پلیس ممانعت کرده به عنوان اینکه این عمل برخلاف حیثیت اجتماع است او را جلب می کند . هنگامی که مصالح اخلاقی و اجتماعی ، افراد اجتماع را ملزم کند که در معاشرت اسلوب خاصی را رعایت کنند مثلا با لباس کامل بیرون بیایند ، چنین