سایر منابع:
سایر خبرها
مبارزه با موش صحرایی در 1300 هکتار از اراضی کشاورزی اردستان
درمان شهرستان صورت می گیرد. فرماندار اردستان با بیان این که برای مبارزه همه جانبه با پشه سالک در شهرستان نیاز به 110 میلیون ریال اعتبار جهت سم پاشی است، افزود: دستگاه های شهرستان بایستی امکانات خود را در این راه بسیج نمایند. مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز گفت: امسال اعتباری جهت مبارزه با پشه سالک در اختیار این شبکه قرار نگرفته اما با همکاری دستگاه های شهرستان با تمام توان این کار
پیشنهاد تاسیس درمانگاه سالک در منطقه/ طرح جوندکشی با عدم اعتبار کافی در سال 93اجرا نشد
به گزارش صاحب نیوز به نقل از اصفهان شرق : صادقی بخشدار بن رود در خصوص دستور کار جلسه و لزوم رعایت موارد بهداشتی و توجه ویژه به بحث سلامت و امنیت غذایی و روش پیشگیری از سالک باتوجه به فصل شروع گزش پشه خاکی و اقدامات و تمهیدات لازم در این مورد مطالبی بیان نمود. دکتر فارسی در خصوص کنترل بیماری سالک و سایر بیماری ها بر آموزش، درمان و کنترل سالک از نظر فنی مواردی بیان و عنوان کرد: در درمان
راه اندازی کمپ ترک سوء مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی در کامیاران
نهادینه شدن آموزشهای لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد در شهرستان توسط دستگاه های فرهنگی و اموزشی، مانند اداره آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی تاکید شده، اعضای شورا خواستار همکاری و هماهنگی لازم این نهادها با "سازمان های مردم نهاد" و "ان جی او" ها در زمینه برگزاری جلسات آموزشی و گفتار درمانی و پیشگیری از این پدیده شوم اجتماعی شدند. همچنین در این جلسه، از ارگان ها و ادارات
شناسایی شیوع سالک در یکی از مناطق روستایی نایین
گذشته و اقدامات لازم در زمینه بهداشت و درمان کنترل شده وتا حد زیادی از مشکلات منطقه کاسته است. نجفی افزود: مهار بیماری سالک در شهرستان، از موفقیتهای بخش بهداشت و درمان این شهرستان است. وی تصریح کرد: در سال گذشته شاهد ایجاد کانون های بیماری سالک و ابتلای تعدادی از افراد به این بیماری در فصل سرد سال بودیم و با لحاظ حساسیت موضوع بصورت جدی در دستور کار قرار گرفت. دکتر غلامرضا نقیب زاده
فرماندار گنبدکاووس خواستار رفع نواقص اجرای طرح تحول سلامت شد
به گزارش ایرنا، محمد حمیدی روز سه شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه بزرگداشت هفته سلامت در این شهرستان افزود: بار اصلی اجرای طرح تحول سلامت بر دوش کارکنان شبکه بهداشت و درمان بوده و آنها در این مسیر وظیفه خطیری را برعهده دارند. معاون استاندار گلستان ادامه داد: گروه های ویژه ای بصورت محسوس و نامحسوس بر نحوه اجرای طرح تحول سلامت نظارت می کنند. وی با اشاره به نامگذاری سال جدید ادامه داد
33 هزار راس دام سبک در نهبندان سمپاشی شدند
بیماری ها مد نظر است و جایگاه های نگهداری دام نیز توسط دامپزشکی برای جلوگیری و کنترل بیماری های انگلی سمپاشی می شود. یادآور شد: در سال گذشته 215 هزار و 500 مترمربع از جایگاه های نگهداری دام در این شهرستان سمپاشی شده است. رییس شبکه دامپزشکی فردوس نیز گفت: در راستای تامین سلامت و کیفیت فرآورده های خام دامی برای تضمین سلامت مصرف کنندگان یک دوره آموزشی با عنوان ذبح شرعی برای قصابان
اولین جلسه شورای بهداشت شهرستان یزد در سالجاری تشکیل شد
اولین جلسه شورای بهداشت شهرستان یزد در سال 94 به ریاست فرماندار یزد و با حضور کلیه ادارات مرتبط تشکیل شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در اولین جلسه شورای بهداشت شهرستان یزد در سالجاری با تقدیر از اقدامات یکساله اعضای شورای بهداشت گفت: در سال 93 دولت در حوزه بهداشت و سلامت اقدامات تأثیرگذار و خوبی را انجام داد و در شهرستان یزد نیز با تلاش و برنامه ریزی انجام شده طرح
راه اندازی کارخانه بازیافت زباله در باغملک ضروری است
اجتماعی را در این شبکه راه اندازی کنیم. محمدپور اظهار کرد: مردم قلعه تل خواستار دو شیفته شدن درمانگاه شهر بودند که امسال این مطالبه را به صورت جدی پیگیری می کنیم تا در صورت امکان مطالبه مردم را محقق کنیم. برای سال جدید یک سری پیشنهادات را تعریف کرده ایم که در شورای سلامت شهرستان ارائه می شوند. با توجه به اینکه باغملک دارای آب و هوای خوبی بوده و استعداد ویژه ای در گردشگری دارد یکی از
اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با بیماری سالک
دارائی سال جاری به مبارزه با سالک در این شهرستان به ویژه در بخش های بن رود، جلگه و جرقویه سفلی و علیا خبر داد و افزود: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از گسترش این بیماری و همچنین حفظ سلامت شهروندان ضمن فعال سازی کمیته بخش ها، این اعتبار پیش بینی و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد. وی گفت: هدف از برگزاری این جلسه با توجه به هفته سلامت، برقراری ارتباط مناسب دستگاه ها برای حل
مواد مخدر منشاء بسیاری از معضلات اجتماعی است
به گزارش خبرنگار مهر، حسین ایمانی صبح یکشنبه در اولین جلسه کمیته فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میامی در سالجاری که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، خواستار تداوم و نظم در برگزاری جلسات این کمیته شده و تاکید کرد: برنامه های جامع و آموزشی در سال جدید با موضوع پیشگیری از مصرف مواد مخدر برگزار خواهد شد. وی با اذعان بر اینکه موضوع مواد مخدر معضل جدی در جامعه امروز و خانواده ها شده است
خودروهای قلیان فروش در بلوار ارم توقیف می شوند
محیط آسیب بزند. فرماندار از مسئولان مرکز بهداشت گزارشی در خصوص کلرزنی آب روستاها خواستار شد و ادامه داد: باید روستاهایی که آب آنها مشکل دارد مشخص و اعلام شود. رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه های هفته سلامت، گفت: بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه اقدام به نظارت بر مباحث بهداشتی شهر کرده و اقدامات اصلاحی را در مسیر
100 میلیارد ریال اعتبار به حوزه بهداشت و درمان ممسنی اختصاص یافت
مراقبت های ویژه نوزادان ، مرکز دیالیز و احداث ساختمان جدید ستاد شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز مصوب شد. احداث ساختمان جدید مرکز بهداشت 17 شهریور ، احداث ساختمان جدید مرکز اورژانس ، تعمیرات مرکز بهداشتی درمانی دشت آزادگان ، خرید یک دستگاه سونوگرافی ، ایجاد ایستگاه تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه در مجتمع آموزش عالی سلامت ممسنی و اختصاص پنج میلیارد ریال برای رفع نواقص و ادامه نوسازی مرکز
عزم جدی مسوولان بخش جرقویه سفلی برای مبارزه با بیماری سالک شکل گرفت
بهداشت وکارشناسان مرکز مزبور در این جلسه و نشست قبلی حضور نیافته اند از حضور سایر مدعوین بویژه کارشناسان محیط زیست شهرستان و مدیران دستگاه های مستقر در بخش و اعلام آمادگی آنها در راستای مبارزه با این بیماری، تقدیر و تشکر کرد و افزود: بیماری سالک علاوه بر رنج بیماری و درمان، مشکلات روحی روانی دائمی بویژه برای دختران را در پی دارد و بیش از این نمی توانیم منتظر مرکز بهداشت بمانیم و به این سبب با
عوارض مواد غذایی مضر به مردم خراسان جنوبی اطلاع رسانی می شود
همکاری شرکت های برق، گاز و آب در اوراق و قبوض صادره پیام های بهداشتی انجام گیرد در راستای فرابخشی بهداشت می تواند کمک شایانی داشته باشد. وی تصریح کرد: در هفته سلامت مرکز بهداشت شهرستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان برنامه های متنوعی برگزار می کند که از اهم آن برگزاری نمایشگاه و ایجاد غرفه در راستای پیام آموزشی و فرهنگ سازی بیشتر است. انتهای پیام/ آ
مربیان آموزشی مقابله با آسیب های اجتماعی در مدارس فعال می شوند
ستاد قرار گیرد. مرادی، تعامل و هم فکری در اجرای طرح های پیشگیری از سوی دستگاه ها را تاکید کرد و افزود: در شهرستان آمل با وجود بیشترین بیماران معتاد نسبت به دیگر شهرستان های استان باید به امر پیشگیری، مقابله و درمان نظارت بیشتری داشته باشند. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران با بیان اینکه در جلسات شورای هماهنگی اعضای اصلی شورا باید حضور داشته باشند و در جریان جلسات
اشاعه فرهنگ نماز سلامت جامعه را تضمین می کند
و فعالان اقامه نماز در سطح شهرستان، تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی در بخش ماژین با موضوع نماز، احداث نمازخانه برون شهری جهت مسافران، گردشگران، هماهنگی و برنامه ریزی جهت برگزاری نماز وحدت در هر 2 هفته یکبار با شکوه تمام و حضور حداکثری در سطح شهرستان، تاکید بر اقامه نماز جماعت با حضور روحانیوین در مدارس و دانشگاه ها از جمله مهم ترین مصوبات جلسه فرهنگی عمومی شهرستان دره شهر بود. پایان پیام/ پایان پیام/ 92
دوره آموزشی و توجیهی ارتقاء سلامت نظام اداری در سلماس برگزار شد
: در راستای برقراری نظام شایسته سالاری، با پیشگیری و مبارزه با فساد و افزایش هماهنگی ها، انسجام و وحدت رویه در امر نظارتی و تسهیل و تسریع در امر رسیدگی به برخی مشکلات و ارزیابی عملکرد از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. غفاری ضمن تشریح عوامل اصلی فساد اداری و راهکارهای مقابله با آن، نسبت به نظارت و ارزیابی بیشتر در مورد اجرای قوانین مالی و اداری در دستگاه های اجرایی در جهت تأمین سلامت و مقابله
اخبار کوتاه 2332
در جلسه خدمات سفر شهرستان رزن مطرح شد قروه، شهرداری برگزیده خدمات سفر رزن- خبرنگار همدان پیام: برنامه ریزی های خوبی با هدف آمادگی برای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی در این شهر صورت گرفته است که با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته، در مقایسه با سایر دستگاه های شهرستان رزن، رضایتمندی مسافران و گردشگران را فراهم کرده است. فتحعلی حسینی در جلسه جمع بندی خدمات سفر شهرستان رزن با
تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی
وزیر جهاد کشاورزی: دستور راجع به حل مشکلات جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به دلیل سوء مدیریت ها در ارتباط با طرح های نیمه کاره، به وزیر کشور: تسریع در حل مسأله ارتقای بخش فرخ شهر و حل مشکلات زاینده رود جنوبی و رسیدگی به تضییع حقوق تعدادی از جوانان در استانداری چهارمحال و بختیاری. سلیمی نماینده محلات و دلیجان به وزیر بهداشت: علت تعیین شدن شهرستان خمین جهت ارجاعات بیمارستان محلات و
تامین سلامت، بستر توسعه اجتماعی و اقتصادی است
با اشاره به برکات نظام جدید سلامت به عنوان افتخار اجرایی دولت تدبیر و امید برای مبارکه اظهار داشت: بخشی از مشکلات زیر بنایی و نیروی انسانی این بخش با اجرای طرح تحول برطرف شده و یا در حال پیگیری می باشد. اعتمادی خواستار تعامل و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از بیماریهای شایع در فصول مختلف سال شد و ادامه داد. در ادامه این نشست دکتر شهرام حاجیان رئیس شبکه بهداشت و درمان مبارکه بر اجرای مصوبات جلسه قبل و یگیری برای اجرای مصوبات تاکید کرد. شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد. 7150/پ/ 6508 ...
فرماندار همدان:نظارت بر عرضه مواد غذایی در نوروز امسال مطلوب بود
های متولی برنامه های مناسبی برای ارتقای سطح علمی مردم در خصوص سلامت در این هفته داشته باشند. مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه با بیان برخی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی همدان در نوروز امسال اظهارکرد: در نوروز امسال 43 هزارو 867 نفر به صورت سرپایی به اورژانس همدان مراجعه کردند. علی عطایی همچنین گفت: 45 هزارو 681 نفر نیز ازخدمات سرپایی و ویزیت در مراکز بهداشتی و
اعتبارات عمرانی ورزش و جوانان لرستان، 20 درصد افزایش می یابد
...، ولی از سال 94 باید به طور مداوم و در تمام طول سال نسبت به جمع آوری معتادان از سطح شهر اقدام شود. وی بابیان اینکه اعتبارات عمرانی ورزش و جوانان استان، امسال حداقل 20 درصد افزایش می یابد، افزود: هدف از این کار جبران کمبود سرانه ورزشی در لرستان و تدوین یک برنامه چندساله برای دستیابی به حد نرمال و میانگین کشوری است کما اینکه ایجاد سالن های ورزشی نقش مهمی در سالم سازی اوقات فراغت و به تبع کاهش آمار اعتیاد دارد. بازوند خاطرنشان کرد: پیشگیری از اعتیاد، ضامن سلامت عمومی ، شعار پیشنهادی امسال برای مبارزه با مواد مخدر در استان لرستان است. انتهای پیام/ ...
افزوده شدن 27 دستگاه تاکسی جدید به ناوگان حمل و نقل مشگین شهر
به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک با اشاره به وجود برخی مشکلات اساسی در سازمان حمل و نقل شهرداری مشگین شهر گفت: به رغم وجود بیش از یک هزار و 500 دستگاه تاکسی ، تاکسی تلفنی و تاکسی بی سیم بیشتر شهروندان از نحوه خدمت رسانی این سازمان ناراضی هستند. وی با تاکید بر لزوم خدمت رسانی بهتر به شهروندان خواستار ساماندهی علایم ایمنی و راهنمایی از جمله چراغ های راهنمایی و
ارتقا سلامت جامعه نیازمند همدلی مردم و مسوولین است
براساس شعار سال سازمان جهانی بهداشت، سطح آگاهی جامعه در باره مفاهیم سلامت افزایش می یابد. رییس شبکه بهداشت و درمان جوانرود نیز خواستار هماهنگی و مشارکت بیشتر اعضای کارگروه بهداشت و سلامت شهرستان در جهت اجرای هرچه باشکوه تر برنامه های هفته سلامت شد. دکتر ژیلا منوچهری افزود: هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا بتوانیم مفاهیم سلامت را به مردم منتقل کرده و به هدف نهایی سلامت دست پیدا کنیم.
شهرداری پلدختر نسبت به رفع مشکلات رودخانه کشکان اقدام کند
سلامت هستند افزود: سلامت ضرورت اساسی برای تأمین رفاه و آسایش افراد جامعه است و جامعه سالم بانشاط تر، شاداب تر و با انگیزه بیشتری تلاش و فعالیت دارد. فرماندار پلدختر با بیان اینکه سلامت برای همه انسان ها جایگاه ویژه ای دارد بر همکاری تمام دستگاه ها اجرایی برای تأمین سلامت جامعه تأکید کرد. وی به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این برنامه نخستین گام جدی دولت تدبیر و امید است
از همایش سلامت ادارای پلیس تا کشف مواد مخدر در جنوب گیلان
این نیرو دانست و افزود: مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی هستند و صداقت و سلامت در اعمال موجب اعتماد مردم است. پلمپ 20 واحد صنفی و توقیف 115 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در آستارا فرمانده انتظامی شهرستان آستارا استان گیلان از پلمپ 20 واحد صنفی و توقیف 115 دستگاه وسایل نقلیه متخلف دراین شهرستان خبر داد. رحیم مهدی زاده اظهار داشت: ماموران انتظامی در راستای اجرای
شورای سلامت در محلات شهر اصفهان تشکیل شود
رسانی به موقع به مردم در این حوزه پر اهمیت است. فرماندار اصفهان بیان کرد: آگاهی و اطلاع رسانی یک امر مهم و پر ارزش است که در حوزه سلامت امر اطلاع رسانی باید با همکاری تمامی دستگاه ها صورت گیرد. وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: با افزایش اطلاع رسانی و آگاهی می توان از بسیاری از موارد پیشگیری کرد زیرا همیشه پیشگیری مقدم بر درمان بوده است و باید فرهنگ
50 عنوان برنامه فرهنگی همزمان باهفته معلم در نهاوند برگزار می شود
فرهنگی- ورزشی و اجتماعی توسط ادارات مختلف و مراکز دانشگاهی نهاوند در شهرستان نهاوند پیش بینی شده که در این هفته اجرا خواهد شد . وی افزود: نواختن زنگ سپاس در مدارس سطح شهر، دیدار با امام جمعه و دیدار با فرهنگیان بازنشسته و خانواده شهدای فرهنگی و برپایی نمایشگاه کتاب آثار شهید مطهری از دیگر برنامه های هفته معلم این شهرستان است . فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: دیدار و عیادت از
کمیسیون مبارزه با مواد مخدر محلات نیمه تمام تعطیل شد
لازم برای پیشبرد امور را ندارند. فرماندار محلات با هشدار به مسئولان دستگاه های دولتی این شهرستان خاطر نشان کرد: طی روزهای گذشته تذکرات لازم به مسئولان ادارات برای حضور جدی در جلسات داده شده است و از جلسات بعد تنها حضور رئیس ادارات دولتی در جلسات تشکیل شده قابل قبول می باشد و شرکت کنندگان باید با برنامه های مشخص و نه از سر رفع تکلیف در جلسه حضور پیدا کنند. سجادی در پایان با نیمه
رویکرد برنامه های هفته سلامت در کهگیلویه افزایش سطح آگاهی جامعه است
سید عبدالحسین موسویان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هفته سلامت را فرصت مناسبی برای ارایه آموزشهای لازم در زمینه نکات بهداشتی و درمانی دانست و افزود: اجرای برنامه های آموزشی بهداشتی در دستور کارشناسان شبکه بهداشت است. وی برپایی چادرهای سلامت در سطح شهر، توزیع بروشورهای آموزشی در زمینه افزایش بهداشت فردی و توزیع بسته های آموزشی در مدارس شهرستان را از مهم ترین برنامه های هفته سلامت