سایر منابع:
سایر خبرها
روابط نامشروع مردان سیاست!
فاسد لیبی بود که به فجیع ترین شکل ممکن سقوط کرد. در فرانسه، هم نیکولای سار کوزی و هم فرانسوا اولاند، روسای جمهور پیشین و کنونی این کشور در دام روابط حاشیه ساز با زنان افتادند. در سال 2010، گمانه زنی هایی درباره اینکه سارکوزی و همسرش، کارلا برونی، هرکدام دارای روابط جنسی با زن و مرد دیگری هستند، منتشر شد. گفته می شد که سارکوزی با چانتال جوانو ، وزیر محیط زیست 40ساله خود که قهرمان ...
بررسی عاشورا در آیینه هنر در نشست تخصصی گروه فرهنگی یاران+ تصاویر
توان مردم را به ماه محرم پیوند داد در ادامه ، حجت الاسلام رضا کلاه کج در سخنانی اظهار کرد: سال جاری از جمله مباحث جالبی که در سطح کشور مطرح شد، مبحث محرم و خیرجمعی بود که این موضوع مطرح شده نگاه اینجانب را به رویداد محرم و خیرجمعی تغییر داد، امروزه در جامعه ما هنگام ایام الله محرم و صفر براساس سنت و آیین دیرینه عزاداری و سوگواری های بسیار زیاد مردم مومن برای امام حسین(ع) برپا می شود ولی ...
آنجلینا جولی چگونه معروف ترین بازیگر زن جهان شد؟
... جولی پس از بازی در فیلم هکرها، در سال 1377، برای نقش آفرینی در فیلم Gia که در آن نقش یک سوپر مدل معتاد را بازی کرد، بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. این فیلم برای کمپانی HBO ساخته شده بود. در سال 1378 برای بازی در فیلم Girl, Interrupted نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. در همان سال، در کنار بیلی باب ثُرنتُن در فیلم Pushing Tin ایفای نقش کرد. پس از گذشت دو ماه از این ...
علت خیانت مردان، نکاتی که زنان باید بدانند
دو طرفه و جذاب صحبت کنند تا بتوانند به یک دیدگاه مشترک و مؤثر دست یابند. 3- رفتار تحکّم آمیز زن با شوهر این متخصص سرشناس خانواده در این خصوص به مهر گفت: زمانی که یک زن با صدایی مردانه و حالتی دستوری امر و نهی می کند، این احساس را در شوهر خود بوجود می آورد که زن او یک مدیر است نه همسر. بارها در جلسات مشاوره خیانت همسران از زبان مردان شنیده ام که برخی از زنان به دلایل مختلف در نوع ...
بررسی نظم پیشنهادی جریان توسعه برای بخش آموزش(بررسی آثار سوء نظام آموزشی بر افراد جامعه)
سال بعد، شاهد آمار چهل ودو درصدی طلاق در کشور هستیم. نکته حائز اهمیت آن است که جریان توسعه گرا و صاحبان این نظم می گوید روحانیت از اذان گفتن در گوش نوزاد تا نمازخواندن بر جسد میت را در دست دارد؛ اما چرا جامعه به سمت دین داری حرکت نمی کند؟ غافل از آنکه چالش اصلی، اشغال سن تربیت است. اجازه دهید راجع به تربیت کمی صحبت کنم تا به این درک برسیم که چه اتفاق خطرناکی در جامعه در حال وقوع است. بنابراین در یک ...
همه ایثار، همه عشق
زیادی در زمینه کامپیوتر دارد. سخت ترین لحظات مادر در این سال ها سعی کرده ام خودم کارهای فرزندانم را انجام بدهم و از کسی کمک نگیرم. اما تحصیلات و همچنین هزینه های دیگر از یک طرف و بالا رفتن سن من از طرف دیگر مرا مجاب کرد تا از مسئولان کمک بگیرم. بچه ها سال هاست که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند اما 50 هزار تومان تنها کمکی است که بهزیستی هر ماه به حساب آنها واریز می کند و من این مبلغ ...
رشد فروش در سینما در اکران پاییزه
دو روز 11 میلیون تومان فروش داشته باشد. این در حالی است که این فیلم هنوز در شهرستان ها اکران خود را آغاز نکرده است و رقم اعلام شده تنها به تهران اختصاص دارد. داستان یتیم خانه ایران در سال 1295 تا 1300 می گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند. قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال های 1295 تا 1300 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای ...
خواننده مشهور به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شد! +عکس
.... شکایت او در دادگاه عالی بروکلین مطرح شده بود. العربیه اشاره می کند که در سال های اخیر لمجرد به خواننده ای مشهور در مراکش و خاورمیانه تبدیل شده است. تنها در سال 2015 میلادی یکی از آهنگ های او تحت عنوان لمعالم بیش از 100 میلیون بازدید و به اشتراک گذاری در یوتیوب ظرف مدت سه ماه داشته است. این آهنگ رکورد میزان بازدید و مخاطبان از ترانه و آهنگ ها را شکست و سبب شد تا لمجرد از این نظر ...
مکان های واقعی الهام بخش انیمیشن های دیزنی
در سال 1991 اتفاق نادری در تاریخ جوایز آکادمی روی داد. موزیکالِ رمنس استودیوی والت دیزنی، یعنی دیو و دلبر برای بهترین تصویر نامزد شد. پیش از آن هیچ انیمیشنی موفق به دریافت چنین افتخاری نشده بود. پس از آن نیز آپ در سال 2010 و توی اِستوری 3 در سال 2011 به چنین توفیق تاریخی ای دست یافتند. دلربایی های فیلم های دیزنی غیرقابل انکار است. فلیم های این کمپانی، روایاتی از قهرمانان مرد و زن ...
هکر تصاویر برهنه ستارگان سینما به 18 ماه زندان محکوم شد
به گزارش سرویس گوناگون جام نیوز به نقل از بی بی سی، دادگاهی در آمریکا مردی را به جرم هک کردن صفحات شخصی ستارگان سینما و دزدیدن تصاویر برهنه آنها به 18 ماه زندان محکوم کرده است. رایان کالینز 36 ساله در ماه مه (پنج ماه پیش) جرم خود را در دادگاه پذیرفته بود. او شناسه کاربری و رمز عبور بیش از 600 نفر از افراد مشهور را دزیده بود. اقای کالینز با فرستادن ایمیل هایی که به ...
عذرخواهی پس از تجاوز
به گزارش تیتر شهر: گاردین نوشت: انتشار خبر رسوایی های اخلاقی دونالد ترامپ انگیزه ای شد تا دَنیِله برین خبرنگار، پرده از راز دو ساله اش بردارد و مقاله ای را درباره تعرض جنسی آری شاویت یکی از سرشناس ترین نویسندگان اسرائیلی منتشر کند. شاویت نویسنده کتاب سرزمین موعود من: پیروزی ها و شکست های اسرائیل که از پرفروش ترین آثار نیویویورک تایمز معرفی شده است، سال 2014 طی یک تور کتاب در لس آنجلس ...
هکر عکس های هنرمندان در دام قانون
به زنان مشهور که اکثر آنها بازیگر و خواننده بودند از طریق "طرح فیشینگ پیچیده" دسترسی داشته است. او عکس های کاملا شخصی و خصوصی هنرمندان را در انجمن های آنلاین مانند Reddit و 4chan و بطور گسترده تر در سایتی تحت عنوان "فپنینگ" پخش میکرد. با این حال دادستان گفت که قادر نبودند عکس های منتشر شده را حذف کنند و تنها میتوانند اثبات کنند که عکس ها توسط کالینز به سرقت رفته و به اشتراک گذاشته شده است. علاوه ...
تلاش دشمنان برای دوقطبی ایرانی - اسلامی با حواس پرتی مسئولان
اسم رمز کوروش، یکبار نشانه سبز، یکبار تک خوانی زن و... بروز می کند و یکی از این نفاق افکنی ها با برخوردی درست و حساب شده می تواند به فرصت هایی برای اتحاد ملی تبدیل شود که متاسفانه با بدسلیقگی و البته حربه افکنی مکرر دشمن به تهدیدی بر اتحاد تبدیل می شود. مشاهیر ایرانی نظیر ابوعلی سینا، فارابی، سهروردی، حافظ، سعدی مولانا و... همگی برای پیشرفت ایرانی ها و به نام شدن کشور تلاش کردند و حالا باید با ...
هکر اکانت iCloud بیش از 600 هنرمند در سال 2014 به 18 سال زندان محکوم شد
هکر اکانت iCloud هکری که در سال 2014 و با نفوذ به سرویس ذخیره اطللاعات iCloud توانست، تصاویر شخصی بسیاری از کاربران از جمله افراد مشهور را بر روی فضای مجازی منتشر کند، به 18 ماه زندان محکوم شد. در ادامه با تک 247 همراه باشید. به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، ریان کولینز 36 ساله توانست به حساب کاربری بیش از 600 کاربر که از میان آن ها چندین چهره زن مشهور همچون جنیفر لارنس ...
احمدیان: سیانور فیلم سیاسی روز است/رضوی: بی مهری ها به سیانور فراتر از یک فیلم بود
آقا 40 سال حبس خوردند، من هم 50سال و همه هم داریم زندگی می کنیم در این زندان چیزی برای پنهان کردن نداریم، عقایدتان را می گویید اصلاً به خاطر عقایدتان اینجا زندانی شده اید. چیزی برای از دست دادن ندارید و خودتان را هم سانسور نمی کنید، در آن زندان موتلفه وجود دارد، بند علما وجود دارد، چپی ها وجود دارد و مجاهدین هم وجود دارند، آنجا نشستند و بحث می کنند و طبیعتاً از منظر یک عالم دین که او هم به خاطر ...
رییس سازمان پدافند غیرعامل، مهمان امشب نگاه یک
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، محور گفتگوی سردار غلامرضا جلالی، اهمیت و کاربردهای پدافند غیرعامل در تامین امنیت کشور می باشد. برنامه نگاه یک به تهیه کنندگی حسن نهضت و اجرای مهدی مهدی قلی، امشب حوالی ساعت 23:15 از شبک یک سیما پخش می شود.
زندگی و زمانه "اسکار وایلد"
سال پیش از به دنیا آمدن پسرش بیمارستانی در شهر دوبلین برپا کرد. او ماجراهای عاشقانه بسیار داشت اما این واقعیت از سوی همسرش بانو وایلد که از فعالان جنبش حقوق زنان بود با بی تفاوتی مواجه می شد و شاید به همین دلیل بود که این دو در طول سال ها زندگی مشترک هیچ گاه به عقد رسمی و قانونی یکدیگر درنیامدند. وایلد تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان سلطنتی پارتورا آغاز کرد و با اتمام دوره مقدماتی و ...
ارتباطات انسانی در فرهنگ رضوی
: هنگامی که مأمون از خراسان به قصد بغداد خارج شد و فضل ذوالریاستین و ما، همراه امام رضا (علیه السلام) خارج شدیم؛ نامه ای به فضل بن سهل ذوالریاستین از برادرش حسن بن سهل رسید در حالی که ما در یکی از منزل های میان راه بودیم، حسن به برادر خود نوشته بود: من در تحویل سال از نظر حساب نجومی نگاه کردم و از آنجا دریافتم که تو در فلان ماه روز چهارشنبه گرمی آهن و آتش را خواهی چشید و نظر من این است که ...
همه رازهای دیده شدن
به گزارش جام جم ، برای نمونه می توان از نمونه های قدیمی به برنامه هایی چون جزر و مد ، صندلی داغ ، کوله پشتی و شب شیشه ای اشاره کرد و از نمونه های جدیدتر ماه عسل ، هفت ، خندوانه و دورهمی را مثال زد. این نوع برنامه ها تقریبا با شکل ثابت برنامه های گفت وگو محور که در آن یک مجری و یک یا چند مهمان حضور دارند شکل گرفته و هر برنامه با انتخاب موضوعی در فضای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... به بحث و تبادل نظر می پردازد. در این برنامه ها آنچه شاخص است حضور مهمانان شناخته شده (یک ستاره تلویزیونی یا سینمایی، شخصیت فرهنگی، سیاسی یا فردی که ویژگی هایی برای مطرح شدن روی آنتن دارد) و مجری مطرحی است که هدایت گفت وگو را به عهده می گیرد. بی شک در برنامه های گفت وگو محور، این مجری است که با برنامه ریزی و اشراف بر موضوعات مورد بحث با تسلط تمام مقابل مصاحبه شونده قرار می گیرد. مخاطب انتظار دارد مجری ای برای برنامه مورد علاقه اش انتخاب شود که سال ها در مقوله مورد بحث مطالعه کرده و آموزه های این فن را فرا گرفته باشد. اگر بپذیریم که این رشته به خودی خود یک هنر و فن است که به آموزش و کسب تجربه و مهارت نیاز دارد، آن وقت بر ویژگی هایی چون فیزیک ظاهری معقول، تسلط به موضوع مطرح شده، صدای گوشنواز، رعایت احترام در مکالمه دونفره، آگاهی نسبی از تاریخ، ادبیات، هنر و شعر و آگاه به مسائل روز باید تکیه کنیم. نکته قابل توجه در اجرای این برنامه ها توجه به این نکته است که گاهی اوقات استاندارد یک اجرای خوب و کامل را با نگاه به نمونه های جهانی تعریف می کنیم، بدون آن که توجهی به تفاوت های فرهنگی جامعه ما با دیگر جوامع داشته باشیم. اگر مجری ای مانند لری کینگ در برنامه هایش این طور سوال می پرسد، آن یکی شوخی های متداول با مهمان می کند یا مخاطبان و تماشاچیان برنامه اش را دست می اندازد، آیا ما نیز باید چنین روندی را صرف جذاب بودن انتخاب کنیم یا نه؟ درحالی که اینها همه اغلب نه واکنش طبیعی و واقعی مجری های برنامه که ترفندهایی نمایشی برای جذب مخاطب و بالا بردن سهم تماشاچی ها و بینندگان است. همین نکات بارز است که امروزه برنامه های گفت وگو محور ما را بر لبه تیغ قرار می دهد و برنامه ای با حضور مجری ای محبوب به یک باره مورد اعتراض مخاطبانش قرار می گیرد. نمونه بارز چنین برخوردی را می توان در برنامه اکسیر با اجرای فرزاد حسنی جست وجو کرد. اگر امروزه این گونه برنامه ها جایگاه بیشتری میان مخاطب ها پیدا کرده اند و حتی مخاطبانی بیشتر از سریال های تلویزیونی دارند (نوروز 95 دو برنامه خندوانه و دورهمی پرمخاطب تر از سریال های نوروزی بودند) و بازخوردهایشان در صفحه های شبکه های اجتماعی بیشتر است، به این دلیل است که برنامه های گفت وگو محور به صورت زنده اجرا می شوند و بیشتر با مسائل روز سروکار دارند. عنصر غافلگیری در این برنامه ها آن را نزد مخاطب جذاب تر می کند، به طوری که او منتظر است زوایای نهفته مهمان و اطلاعات ناشنیده از او را دریافت کند. هرچند این اتفاق در گونه ای از برنامه گفت وگومحوری که قصد آن معرفی و آشنایی بیشتر با یک شخصیت هنری، ورزشی یا سیاسی است، می افتد، مسلما برنامه های گفت وگومحور در رسانه ملی با دسته بندی هایی تعریف می شوند؛ برنامه های گفت وگومحوری که نتیجه آن اطلاع رسانی است مانند گفت وگوهای علمی، هنری، ورزشی که برنامه ای مانند چرخ ، هفت و نود نمونه های شاخص آن هستند و برنامه های گفت وگو محوری که نتیجه آن بازخواست ژورنالیستی یا روزنامه نگارانه از یک مسئول است و ما آن را با برنامه هایی مانند پایش و غیرمحرمانه می شناسیم. همگی اینها با حضور مجری معنا پیدا می کند. بی شک بخش عظیمی از صمیمیتی که در برنامه گفت وگومحور شبانگاهی دو قدم مانده به صبح وجود داشت به مجری ثابت آن یعنی محمد صالح علا مربوط می شد. گفت وگوهای پرهیجان و تخصصی هنرمندان برجسته و همین طور اجرای زیبای مجری باعث می شود که برنامه از جذابیت ذاتی برخوردار باشد، یا برنامه گفت وگو محور صبحگاهی مردم ایران سلام به دلیل نحوه بیان محمدرضا شهیدی فر توانست میان مباحث تخصصی با جذابیت های تلویزیونی توازن ایجاد کند. مجری صاحب برنامه گفت وگو محور است علی اکبر عبدالرشیدی مجری گفت وگوی های تلویزیونی با تاکید بر ضرورت پخش برنامه های گفت وگومحور با تحقیقات و برنامه ریزی کافی و به کارگیری عوامل مناسب علت موفق یا ناموفق بودن برخی برنامه های گفت وگومحور در رسانه ملی را ارزیابی آن با سایر برنامه های تلویزیون دانسته و می گوید: برنامه های گفت وگومحور باید زمانی پخش شوند که شرایط برای آنها فراهم باشد. انتخاب روز و ساعت مناسب برای پخش برنامه های گفت وگو محور، فاصله زمانی این برنامه با برنامه های نمایشی، تفریحی و تخصصی و برگزیدن موضوع جذاب مورد توجه مخاطبان از جمله عوامل تضمین کننده موفقیت یک برنامه گفت وگومحور است. وی در ادامه می افزاید: وقتی صحبت از برنامه گفت وگومحور می شود باید ببینیم درباره چه سبک از این برنامه ها تاکید می کنیم. آیا منظورمان برنامه های گفت وگو محور به سبک انواع شو های تلویزیونی و برنامه هایی که مجریان آنها با طرح موضوعات سرگرم کننده به شوخی و لطیفه گویی با مهمانان برنامه می پردازند و سرگرمی در درجه اول اهمیت شان است یا برنامه های گفت وگو محور سنگین از حیث اجرا و موضوع حساس که بخصوص اگر به صورت زنده اجرا شود حساسیت آن به مراتب بالاتر خواهد بود. این حساسیت می تواند در حوزه سیاست، فرهنگ، اقتصاد و حتی هنر باشد. در واقع بخشی از جذابیت برنامه های اینچنینی به زنده بودن آن و چالش های غیرمنتظره اش مربوط می شود. نقش مجری که می تواند پخش یک برنامه گفت وگو محور سنگین را با موفقیت یا ناکامی مواجه کند، از اهمیت خاصی برخوردار است. عبدالرشیدی در این باره می گوید: مسلما باید فرقی میان مجری یک برنامه گفت وگو محور علمی، سیاسی یا پزشکی با گزارشگران، گویندگان و مجریان برنامه های تفریحی و سرگرم کننده سبک یا همان شومن ها قائل شویم. مجری برنامه های تخصصی علاوه بر برخورداری از مختصات تعریف شده هر مجری دیگر تلویزیونی مانند توانایی بیان شیوا و درست، ظاهر آراسته و سنگین، مقبولیت عمومی، تجربه و شناخت رسانه ای و درک روان شناختی از مخاطب تلویزیونی باید از ویژگی های بارز دیگری هم برخوردار باشد. ضمن این که مردم در برنامه های گفت وگو محور دوست دارند شاهد یک تضارب آراء و بحث چالشی باشند که این نیز به عهده مجری است. این کارشناس رسانه ادامه می دهد: مجری این برنامه ها یک استاد دانشگاه نیست، اما یک عن ...
رابطه ای جذاب و وسوسه انگیز
به گزارش جام جم ، از ورزش های فردی همچون بوکس گرفته تا رشته های محبوب گروهی همچون فوتبال و بسکتبال که در همگی آنها میل به پیروزی و موفقیت در بالاترین حد به چشم می آید. از نمونه های محبوب غیر ایرانی می توان به سری فیلم های راکی و فرار به سوی پیروزی اشاره کرد که مخاطبان فراوانی در سراسر جهان داشته اند. در سینما و بخصوص تلویزیون کشورمان نیز به نمونه هایی با کیفیت های مختلف برمی خوریم که حول محور ورزش هایی همچون فوتبال و کشتی چرخیده اند. حال به بهانه بازپخش مجموعه تلویزیونی کهنه سوار به کارگردانی زنده یاد اکبر خواجویی که با محوریت ورزش ملی ایران (کشتی) ساخته شده، نگاهی به این آثار می اندازیم. به سوی افتخار: فوتبال با چاشنی اخلاق گرایی پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 1998 فرانسه آن هم به آن شکل دراماتیک و با گذر از تیم قدرتمند استرالیا، یکباره تب فوتبال کل جامعه را گرفت و پیر و جوان را به سمت خویش کشاند. در چنین فضایی رسانه ها نیز هم نوا با مردم جامعه خود شدند و به آن پروبال بیشتری دادند. ساخت مجموعه تلویزیونی به سوی افتخار ساخته سیروس مقدم در اواخر دهه 70 گام بلند تلویزیون در این راستا بود که با واکنش گرم مخاطبان سریال ها نیز روبه رو شد. به سوی افتخار داستان هادی خضوعی مربی سازنده فوتبال است که در تیم باشگاهی تحت هدایتش اصول خاص خود مبتنی بر اخلاق و جوانمردی را آموزش داده و برد به هر قیمتی را برنمی تابد. مقدم برای جذاب تر شدن قصه و اوج گیری درام، ضد قهرمان هایی همچون اثباتی بنگاه دار اتومبیل و فریبرز را خلق کرده و به تقابل با خضوعی و شاگردانش می فرستد. در حقیقت این شخصیت نمونه کوچکی از دلال های چسبیده به فوتبال ایران است که از هر راهی برای به جیب زدن پول بیشتر ابا نداشته و در این مسیر فوتبالیست های جوان و کم تجربه تیم خضوعی را هدف قرار می دهند. اثباتی که شباهت های بسیار کمرنگی به یکی از بازیکنان سابق فوتبال ایران دارد، فوق العاده از کار درآمده و بازی شیرین اکبر عبدی هم به جذابیت های آن افزوده است. در نقطه مقابل داریوش ارجمند در برابر کاراکتر تک بعدی هادی خضوعی کار زیادی از پیش نبرده و تنها به یک بازی بیرونی متکی بر تک گویی های معمولی روی آورده است. مقدم برای ایفای برخی نقش ها از فوتبالیست های پا به سن گذاشته ای همچون غلام فتح آبادی، مجید سبزی و سیدمهدی حیدری سود جسته که نتیجه کار هم با توجه به نابازیگر بودن آنها کاملا ضعیف از آب درآمده است. علاوه بر این سکانس های داخل زمین فوتبال هم آنچنان که باید از کار درنیامده و برای مخاطب باورپذیری چندانی ندارد. با همه اینها این مجموعه با توجه به فضای فوتبالی ایران در آن ایام توانست مخاطبان زیادی را پای تلویزیون ها بنشاند. در قلب من و بسکتبال در حاشیه حمید لبخنده پس از موفقیت عظیم در پناه تو این بار به سراغ ساخت ملودرامی خانواده محور رفت و در قلب من را روانه آنتن کرد: کاری با تیپ-شخصیت های زیاد که چند جوان نقش مهمی در پیشبرد آن دارند. رضا و سینا پسران جوانی هستند که هردو بسکتبال بازی می کنند و دورادور با هم رقابت دارند و این در حالی است که رضا به واسطه رانندگی پدرش (کریم) برای مهندس اسفندیاری احساس حقارت می کند. در این میان اتابک و روزبه هم که دل خوشی از سینا بابت کاپیتانی تیم ندارند، دست به تحریک او و دوست صمیمی اش زده و پویا را به سرحد انفجار می رسانند. لبخنده در دل داستان اصلی از این داستانک هم به خوبی بهره گرفته و با قوت بیشتری آن را پیش می برد. در این بین رقابت میان سینا و رضا هم در بازی بسکتبال، تعلیق خوبی را به داستانک آنها افزوده که در آخر به یک تفاهم و همدلی شیرین می رسد. با همه اینها در قلب من را نمی توان یک درام ورزشی به حساب آورد چرا که ورزش در متن آن حضور پررنگی نداشته و در کناره داستان راه خود را می رود. اما از آن جهت مهم تلقی می شود که برای اولین و آخرین بار در تلویزیون ایران در آن از بسکتبال به عنوان یکی از عناصر پیش برنده داستان بهره گرفته شده است. کهنه سوار؛ مرام پهلوانی و ورزشی به نام کشتی کشتی به عنوان ورزش اول ایران همواره رقابت تنگاتنگی با فوتبال داشته و نگاه میلیون ها ایرانی را در مسابقات المپیک و جهانی به خود معطوف کرده که نمونه آن را تابستان امسال در المپیک ریو شاهد بودیم. اکبر خواجویی که از پرکارترین کارگردان های تلویزیون در دهه 70 به حساب می آید، در کهنه سوار سراغ ورزش کشتی رفته و از آن به عنوان عنصری کلیدی در پیشبرد داستان سود جسته است. حسین حسین پور، محصل دبیرستانی علاقه مند به کشتی است که پدرش در جوانی کشتی گیر بنامی بوده اما به دلایلی مجهول از این ورزش کناره گرفته و نمی خواهد حسین هم وارد این رشته ورزشی شود. خواجویی از همان قسمت نخست بخوبی روی این علاقه حسین مانور داده و بر این اساس داستان را شکل داده است. به همین خاطر هم مخاطب در تمام طول کار با حسین همذات پنداری کرده و در بیم و امید نسبت به فرجام کارش به سر می برد. در نقطه مقابل با اصغر چاووشی به عنوان رقیب حسین در کشتی مواجهیم که ضدقهرمان متقاعدکننده ای به نظر می رسد. در واقع از تقابل این دو است که درام شکل گرفته و نقاط عطف رقم می خورد. خرده حساب قدیمی پدر اصغر با پدر حسین هم که زمانی رقیب هم بوده اند نیز به جذابیت های ناشی از برخورد این دو کمک شایانی کرده و قرینه سازی خوبی در این رابطه شکل گرفته است. از نیمه داستان به بعد، خواجویی سراغ افول و سقوط حسین رفته که پس از قهرمانی جهان و ازدواج با دختر مورد علاقه اش دچار غرور کاذب شده و زمین می خورد اما در نهایت خود را باز می یابد. زنده یاد حسین ابراهیمی برای ایفای نقش حسین انتخاب فوق العاده ای بود که به راحتی مخاطب او را به عنوان یک جوان کشتی گیر می پذیرد و بازی اش هم به مرور پخته تر شده که بیش از هر چیز نشان از هدایت خوب خواجویی در مقام کارگردان دارد. در این میان نباید از بازی روان و به شدت باورپذیر محمدعلی کشاورز هم در نقش پدر حسین بسادگی گذشت که نوعی زندگی در نقش و نه بازی در آن را به نمایش گذاشته است. سه، پنج، دو؛ ترکیب کمدی و فوتبال حسین سهیلی زاده که در دهه 80 مجموعه های موفق زیادی را روی آنتن فرستاده و چندی پیش هم سریال پریا را در حال پخش داشت، در سریال سه، پنج، دو سراغ فوتبال و حواشی آن رفته و روی زشتی های حاشیه فوتبال مت ...
بازیگران کودک و نوجوان و واقعیت تلخ فراموش شدن
به گزارش جام جم ، در میان بازیگران به طیفی از آنها برمی خوریم که از سنین پایین وارد این حرفه شده و پس از مورد توجه قرار گرفتن بسیار، به یکباره یا به مرور به دست فراموشی سپرده می شوند. کودکان و نوجوان های بازیگر همزمان با بالا رفتن سن و تغییرات رخ داده در چهره و فیزیکشان از دایره دید مخاطبان سینما خارج شده و فیلمسازان هم دیگر علاقه چندانی به استفاده از آنها در آثارشان نشان نمی دهند. موضوعی که تنها منحصر به سینمای ایران نبوده و نمونه های فراوانی هم در سینمای جهان دارد. این دسته از بازیگران برای ماندن در این حرفه گاه به تحصیلات آکادمیک روی آورده و کارشان را ادامه می دهند که البته زیاد نیستند. گروه دیگری هم پشت دوربین را برای ادامه کار برگزیده و در سمت های مختلف مشغول به کار می شوند، اما دسته سوم به صورت تمام عیار با بی رحمی سینما مواجه شده و بازیگری را کنار گذاشته و در حرفه ای دیگر مشغول به کار شده اند. حال نگاهی گذرا به تعدادی از بازیگران این طیف سنی می اندازیم. رامتین دانش: کودک محبوب دهه 1360 سینمای ایران دانش را می توان پرکارترین بازیگر کم سن و سال سینمای نوپای ایران پس از انقلاب به حساب آورد که فیلم های شاخصی هم در کارنامه اش به چشم می خورد. نکته جالب درباره او محوریت داشتن نقش هایش در آثاری همچون: پدربزرگ ساخته مجید قاری زاده، خط پایان به کارگردانی محمدعلی طالبی و عبور از غبار ساخته پوران درخشنده است. معصومیت کودکانه دانش را می توان برگ برنده او در مواجهه با مخاطبان به حساب آورد که برایشان دلنشین جلوه می کرد. او نیز پس از پایان دوره نوجوانی از سینما فاصله گرفته و در دانشگاه در رشته مکانیک تحصیل کرد. دانش در کودکی و نوجوانی به موازات بازیگری در زمینه موسیقی هم فعال بوده و در جوانی هم به تدریس آن در آموزشگاه های موسیقی در کنار شغل اصلی خود می پرداخت. رامتین دانش سرانجام در حالی که تنها 27 سال داشت در یک سانحه دلخراش رانندگی در اطراف شهرستان نور مازندران جان خود را از دست داد. بازیگران آهنگر اصطلاحی میان سینماگران از گذشته رواج دارد و آن هم بچه سینماست و به کسی اطلاق می شود که از سنین بسیار پایین به واسطه حضور والدینشان در این حرفه جلوی دوربین رفته اند. امید و کاوه آهنگر از شاخص ترین این بازیگران خردسال هستند که این اصطلاح برازنده آنها به نظر می رسد. کودکان و نوجوان هایی که در اوایل دهه 60 پای برنامه کودک تلویزیون می نشستند، قطعا هنوز خاطره ای ولو کمرنگ از مجموعه علی کوچولو دارند که نقش اول آن را امید آهنگر چهار ساله به عهده داشت. وی پس از موفقیت همه جانبه این برنامه تلویزیونی در مجموعه ها و فیلم های سینمایی متعددی به ایفای نقش پرداخت. ازجمله آنها می توان به تحفه ها، بهترین بابای دنیا، حریم مهرورزی و علی و غول جنگل اشاره کرد. آهنگر هم پس از پشت سر گذاشتن نوجوانی به مرور از این عرصه کنار رفته و پس از چند سال دوباره وارد این حرفه شد که از شاخص ترین کارهایش هم می توان به سریال فصل زرد ساخته محمدرضا زهتابی اشاره کرد. کاوه آهنگر هم به مانند برادر بزرگ ترش از سه سالگی بازیگری را آغاز کرده و چهره شیرینش در آن ایام بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. از کارهای شاخص سینمایی او می توان به بوتیک و بانوی من اشاره کرد و در قاب کوچک هم می توان از حضور موفقش در سریال روزگار قریب و در نقش نوجوانی دکتر محمد قریب یاد کرد که بسیار هم موفق بوده است. مهدی باقربیگی: تصویری دقیق از یک نوجوان موفق او را می توان در زمره موفق ترین های این رشته به حساب آورد که با حضور در راس هرم بازیگران سریال تماشایی قصه های مجید به موفقیتی عظیم دست پیدا کرد. باقربیگی پس از بازی در فیلم سینمایی نان و شعر ساخته کیومرث پوراحمد از این عرصه خداحافظی کرده و به تحصیل پرداخت و سرانجام هم توانست روی یکی از صندلی های شورای شهر اصفهان بنشیند. باقربیگی در سال های اخیر هم در چند کار تلویزیونی حضور پیدا کرد و اتفاقا هم موفق نشان داد که از مهم ترین آنها می توان به سریال های زاینده رود ساخته حسن فتحی و پرانتز باز به کارگردانی کیومرث پوراحمد اشاره کرد. عطیه معصومی: کودک ناشنوای بازیگر پوران درخشنده با توجه به مضمون فیلم هایش علاقه خاصی به کار کردن با بازیگران کودک و نوجوان داشته و بازی های بسیار خوبی هم از آنها در فیلم هایش اخذ کرده است. پرنده کوچک خوشبختی ملودرام خوش ساخت و پرفروش دهه 60 سینمای ایران است که نقش محوری اش را عطیه معصومی به عهده داشت. ناشنوایی او نقش مهمی در انتخابش برای این نقش داشته و معصومی هم بخوبی از عهده اجرای آن برآمده و مخاطب را کاملا تحت تاثیر قرار داد. او پس از این فیلم تنها یکبار در نقشی کوتاه جلوی دوربین رضا عطاران در سریال بزنگاه رفت و خاطرات بسیاری را برای بینندگانش زنده کرد. معصومی برخلاف بسیاری از بازیگران کودک و نوجوان، در تمامی این سال ها از این حرفه دور بوده و فروشگاه موفقی را در کنار همسرش اداره کرده است. عدنان عفراویان: باشوی کوچک سینمای ایران گاهی در سینما یک بازیگر تنها با یک نقش در ذهن مخاطبان حرفه ای سینمارو ماندگار شده و گذشت زمان هم بر آن تاثیر منفی نگذاشته است. باشو، غریبه کوچک ساخته بهرام بیضایی از جمله این فیلم هاست که تصویر باشوی نوجوان را بر قلب سینمای ایران حک کرده است. عدنان عفراویان نابازیگری از خطه جنوب ایران است که برای ایفای نقش باشو انتخاب شده و در یک دوره چند ماهه در کنار گروه فیلمبرداری و بازیگران شاخص فیلم زندگی کرد. عفراویان پس از پایان فیلمبرداری با واقعیتی تلخ به نام بی رحمی سینما مواجه شده و به مرور به فراموشی سپرده شد. او سال ها بعد با تصویری که شباهت اندکی به باشوی نوجوان داشت به مصاحبه با خبرنگاران نشسته و از حال و روز امروز خود برایشان گفت. وی همچنین در ماه های اخیر در برنامه خندوانه مخصوص بازیگران نوجوان سال های گذشته و جوان های امروز حضور پیدا کرد. مهسا کرامتی: از بازیگری تا انتخاب بازیگر کرامتی هم به واسطه فعالیت پدرش در تلویزیون خیلی زود وارد عرصه بازیگری شده و در دو سالگی جلوی دور ...
در سریال بوعلی سینا 15 کیلو وزن کم کردم
. متاسفانه در سال های اخیر کمتر شاهد بروز و ظهور بزرگان در عرصه کارگردانی بوده ایم. من از این بزرگان زیاد آموختم. کارهای تئاتری هم انجام دادید؟ بله، یادم می آید در آن سال ها در شبکه دو تئاترها زنده اجرا می شد. در سال های اخیر به خاطر شرایطی که برای تولیدات به وجود آمده کمتر فرصت کار کردن را به دست می آوریم. زمانی در گروه هنر تئاتر ملی کار می کردم و آن زمان هر سال فقط چند نفر انگشت ...
بازیگری کشف شهود است
وی یک دوره آموزش بازیگری در کارگاه نمایش زیر نظر آربی آوانسیان در سال 1354 دید. بازی در سینما را از سال 65 با ایفای نقش کوچکی در فیلم رابطه به کارگردانی پوران درخشنده آغاز کرد. او همچنین از سال 50 به عکاسی تجربی و تئاتر اشتغال داشته است و برای مخاطبان تلویزیونی با بازی در نقش هپلی معروف محله برو بیا شناخته شد و در کارهای تاریخی مثل بوعلی سینا به ایفای نقش پرداخت. او در سریال بیمار استاندارد در نقش یک آدم عجیب و غریب که تنها سرگرمی اش سریال دیدن در تلویزیون کوچک خانه اش است بازی متفاوتی ارائه کرد. اهری علاقه خاصی در کار برای کودکان دارد و سال هاست که به همراه مریم کاظمی تئاتر کودک کار می کند. محله بهداشت، سربداران، باجناق ها، چاق و لاغر، پایتخت، معمای شاه، اسپاگتی در هشت دقیقه، وقتی همه خواب بودیم، پسر آدم دختر حوا، خوب، بد، زشت، پایتخت 2، تبریز در مه، مجموعه عروسکی امین و مینا ، مختارنامه، برگ سبز، تئاتر نیرنگ بازی های آقای اسکابن و این شرح بی نهایت ازجمله کارهای ماندگار اهری محسوب می شود. محب اهری با کارگردانانی چون کیهان رهگذر، محمد علی نجفی و سیروس مقدم همکاری داشته است و توانایی ایفای نقش های درام و کمدی را توامان دارد. با او در باره فعالیت های بازیگری اش گفت وگویی انجام داده ایم. آیا به ایفای نقش های متفاوت علاقه دارید؟ به عنوان یک بازیگر حرفه ای هر نقش جدیدی را که بازی می کنم برایم در حکم یک کنکاش و چالش بزرگ است و باعث می شود تلاش مضاعفی داشته باشم تا به جهان اثر این شخصیت ورود داشته باشم. ممکن است نقش مربوط به یک کار تاریخی باشد و می بایست به سراغ مستندات تاریخی مربوطه رفت. جذابیت های بازیگری به این کشف شهودهاست و اگر این ویژگی ها نباشد بازیگری می شود یک شغل معمولی و عادی. از ابتدا علاقه داشتم که انواع و اقسام نقش ها را بازی کنم. خوشبختانه در سال های اخیر بخوبی این تلاش هایم دیده شد و نقش های گوناگون زیای بازی کردم. نقش های تاریخی زیادی هم بازی کرده اید. نقش های خارجی جذاب هستند و من تلاش می کنم برای ارتباط بهتر با مخاطب آنها را رنگ آمیزی کنم. در سریال مختار هم نقش متفاوتی را تجربه کرده اید. بله، نقش یک عرب منفی و بدوی را بازی کردم و درک این شخصیت در حین بازی برایم خیلی جذابیت داشت. میرباقری کارگردان بزرگی است و می داند چگونه بازیگر را هدایت کند تا به نقش نزدیک شود. در سریال از دوردست ها هم در نقش مثبت بازی کردید. خوشحالم در کنار ایفای نقش های منفی، نقش یک آدم موجه و موقر بازاری خیرخواه را در این سریال بازی کردم. نقشی که در داستان حضور کوتاه، اما موثری داشت. بیمار استاندارد اولین تجربه همکاری تان با سعید آقاخانی بود؟ بله، صاحبخانه ای که گذشته مشکوک و مجهولی دارد. با خواندن متن فیلمنامه شیفته شخصیت پردازی و روایتگری سعید آقاخانی شدم. در بیمار استاندارد شاهد یک کمدی متفاوت و نویی بودیم. شخصیتی که ایفا کردم پیچیده بود و می بایست برای ایفایش خیلی به آن فکر و آنالیز و تجزیه و تحلیلش می کردم و در ذهنم انواع و اقسام استنباط هایم را مورد بررسی قرار می دادم. آیا آدمی است که اهل مطالعه و خواندن متن های سنگین فلسفی است؟ یا آدم توهمی است. درگذشته احتمالا آدم خلافکاری بوده و شاید در ذهنش اینچنین آدمی بوده باشد و همه چیز شخصیتش در ایهام قرار دارد و این ویژگی جذاب ترش می کرد. در زمان حال برای امرار معاش خانه اش را اجاره داده است. درحین صحبت هایی که با سعید آقاخانی داشتم چون هنوز متن تمام و کمال نوشته نشده بود، نمی دانستیم نویسنده درپایان چه فرجامی برای شخصیت ها قائل شده است. تا قبل از شروع فیلمبرداری اغلب شب ها تا صبح درگیر این شخصیت بودم و به آن فکر می کردم. پارتنرهای خوبی هم در این سریال با شما همبازی بودند. بله با بابک حمیدیان که بازیگر نقش روبه رویم بود همکاری خوبی داشتم. جواد عزتی هم بازیگر خوب و توانمندی است و همه تیم بازیگری از کاری که انجام می دادند لذت می بردند. یادم می آید در حین هر صحنه کلی ایده به ذهنمان خطور می کرد. سعید آقاخانی از این ایده ها استفاده می کرد؟ با ایشان مطرح می کردیم و خیلی با روی باز با این پیشنهادها برخورد می کرد و از کنسه های درست استفاده می کرد. به نظرم لطمه ای که سریال بیمار استاندارد با آن مواجه شد زمان پخش نه چندان مناسبش بود. در بیمار استاندارد یک ادای دین به فیلم جیب برها به بهشت نمی روند که شما و علیرضا خمسه در آن بازی داشتید انجام شد؟ برای من خیلی این مساله جذاب بود. وجود این صحنه پیشنهاد من بود تا برای نقشم گذشته ای هرچند کوتاه را مورد استفاده قرار دهیم. به همین دلیل ناگهان یاد یک فیلم کمدی کلاسیک افتادم و فیلمی که اشاره کردید و با خمسه بازی کرده بودم و این سکانس محمل مناسبی برای نشان دادن گذشته این آدم بود که برخلاف رفیقش کار خلاف را کنار گذاشته بود. دکتر ایادی سریال معمای شاه هم نقش چندوجهی و چالش برانگیزی برای بازی است. این نقش هم ایفایش لذتبخش است. نکته مهم در باره نقش دکتر ایادی این است که مثل شخصیت هایی نظیر هویدا یا تیمور بختیار و... زیاد برای مردم شناخته شده نبود و شخصیتی بود که بیشتر در سایه قرار داشت. آدمی مرموز که دارای مناصب و شغل های زیادی بود و پشت پرده کارهای زیادی انجام می داد. محمد رضا ورزی با ارائه مستندات تاریخی در باره دکتر ایادی تا حدی اطلاعات ارزشمندی به من ارائه کرد تا بهتر به شخصیت نزدیک شوم و یکجورهایی راسپوتین دربار پهلوی بود. به لحاظ ظاهری هم عکس های زیادی از این آدم وجود ندارد... بله، مثل هویدا نیست که همه مردم عکس و پیپ معروفش را دیده باشند و به همین دلیل من می توانستم به این شخصیت رنگ و لعاب بدهم و با اتود زدن چهره متفاوتی از او ارائه کنم .من تلاش کردم تا حد ممکن بتوانم به شخصیتش نزدیک شوم و محمدرضا ورزی هم با شیوه نگاه و بازی ام در نقش دکتر ایادی موافق بود. آقای حقانی یکی از مورخان تاریخ معاصر عنوان کرده اند که من توانسته ام شخصیت این آدم را خیلی نزدیک به واقعیت بازی کنم. بابت این اظهارنظر خیلی خوشحال شدم. به هر حال مخاطب با دیدن سریال متوجه نفوذ دکتر ایادی روی شخص شاه می ...
جای پایی برای نفوذ/ گزینه نظامی خدا در برابر بانک ها
عبارت یحیی ذبیحی در کیهان نوشت: به تازگی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای نتایج یک بررسی را منتشر کرد که بر این اساس 3 عبارت قابل تامل، پربسامدترین عبارات در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی طی 6 ماه نخست سال 1395 بوده اند. این 3 عبارت به ترتیب از این قرار است؛ اقتصاد مقاومتی ، تحریم اقتصادی و جوان مؤمن انقلابی . اولین و مهم ترین نکته ...
هفت ماه طول کشید تا پروانه نمایش خشکسالی و دروغ را بگیریم
استفاده کنیم. ارشاد خیلی هم استقبال کرد. از 48 مورد اصلاحیه پروانه نمایش اصلاً به این کلمه 25 اشاره ای نشده بود اما قبل از اکران، مصاحبه ای از آقای یعقوبی در سال 89 به دست آقای ایل بیگی رسیده بود که در آن آقای یعقوبی از کلمه 25 رمز گشایی کرده بود و گفته بود که کلمه 25 اصل 25 قانون اساسی است که به مسأله سانسور می پردازد و می گوید که کسی حق ندارد بدون مجوز دولتی کسی را سانسور بکند. با اینکه گفتیم این ...
پیام ویژه ای که اوباما برای فریال زن سرشناس ایرانی فرستاد! +عکس
در سال 2007 در کمپین انتخاباتی باراک اوباما و ستاد انتخاباتی او در شیکاگو مشغول فعالیت شد. پس از انتخابات، گواشیری در شورای امنیت ملی کاخ سفید به عنوان مشاور ارشد بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی، مشغول به کار شد و سپس مشاور ارشد رئیس دفتر کاخ سفید و مدیر بازدیدها در شورای امنیت ملی شد. فریال گواشیری عضو فعال بنیاد زنان آمریکایی ایرانی تبار نیز هست و به زبان فارسی مسلط می باشد. او در یکی ...
چشم شب روشن ؛ پرسه ای شبانه در فرهنگ و هنر
حالا و در سری جدید برنامه های در نظر گرفته شده توسط شبکه چهار برای پخش در شب های پاییز، یک هفته ای است که برنامه ای جدید با عنوان چشم شب روشن پخش می شود؛ برنامه ای که به تهیه کنندگی امیر قمیشی و اجرای مثل همیشه متفاوت محمد صالح علا هر شب ساعت 23 به روی آنتن می رود و محتوایی فرهنگی و هنری دارد. یک برنامه شبانه امیر قمیشی، تهیه کننده در تعریف ضوابط و ساختار چشم شب روشن به جام جم توضیح داد: پخش برنامه حدود یک هفته ای است که آغاز شده و از یکشنبه 2 آبان هر شب از ساعت 23 به مدت 90 دقیقه به روی آنتن می رویم. قمیشی گفت: از آنجایی که این برنامه در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید می شود، لذا بیشترین سهم گفت وگوهای ما را هم مباحث فرهنگی و هنری به خود اختصاص داده و این محوریت کلی برنامه است. همچنین هر شب حضور دو مهمان را هم در برنامه داریم که با حضور کارشناسان مباحث را با هم به بوته نقد و صحبت می گذارند. در کنار این موضوع، بسته های تصویری و دیداری و میان برنامه هایی را در نظر گرفته ایم که به صورت پلی بک در لابه لای گفت وگوها پخش می شوند تا برنامه از حالت یکنواختی خارج شده و ساختار شبانگاهی و جذاب خود را هم برای مخاطبان حفظ کند. در واقع چشم شب روشن ساختاری شبیه به یک مجله تصویری و تلویزیونی دارد. تهیه کننده برنامه هایی چون قند پهلو ادامه داد: مجری اصلی برنامه همان طور که می دانید آقای صالح علا هستند و در کنار ایشان این بار جوانان محصل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند که در مقام مجری کارشناسان برنامه ما در مقابل کارشناسان و صاحبان کرسی های دانشگاهی کشور می نشینند و با این افراد به بحث و گفت وگو می پردازند که این هم باز رویکرد جدیدی است و مشابه این اتفاق را در برنامه های دیگر این شبکه نداشته ایم. البته اجرای همه این افراد در وهله اول در شبکه بررسی شده و بعد به کمیته مجریان سازمان ارجاع داده شده اند و سعی شده سطحی از مهارت اجرای حرفه ای را داشته باشند. ارتقای اطلاعات مخاطبان در شبکه دانایی شبکه چهار سیما شبکه دانایی است و عموم گروه های برنامه ساز این شبکه می کوشند برنامه هایی خاص تر نسبت به دیگر تولیدات سازمان را روانه آنتن کنند. لذا تلقی و باور بسیاری بر این است که قشر مخاطبان هدف شبکه چهار را افراد متخصص و با اطلاع از حوزه های مورد بحث در برنامه های این شبکه تشکیل می دهند. با این حال قمیشی درخصوص این قضیه و قشر مخاطبان در نظر گرفته شده برای برنامه تازه اش اظهار کرد: موضوعات مطرح شده در این برنامه قطعا موضوعات تخصصی هستند؛ با وجود این تلاش می کنیم تا همین موضوعات تخصصی را به گونه ای طرح کرده و برایش برنامه سازی کنیم که مخاطب عام هم بتواند بهره لازم را از برنامه ببرد و به بخشی از دانش خود در حیطه مورد بحث بیفزاید. به هر حال شعار شبکه چهار، دانایی است و لذا هدف کلی ما هم نمی تواند از این شعار و مضمون به دور باشد. چشم شب روشن با توجه به ساختار تخصصی و فاخر خود از حضور مهمانان مختلف و برجسته ای هم در طول شب های پخش بهره می جوید. قمیشی در رابطه با انتخاب این مهمانان توضیح داد: این برنامه یک شورای هماهنگی و محتوایی دارد که در راس آن مدیریت محترم شبکه حضور دارند و همه اتفاقات برنامه، از انتخاب مباحث تا تعیین مهمانان و موارد دیگر در این جلسه به صورت گروهی مورد مشورت و تصمیم گیری قرار می گیرد. در همین چند شب از شروع پخش برنامه تاکنون چهره هایی چون محمدعلی بهمنی، محمود عزیزی، مریم جلالی، رئیس سازمان نظام مهندسی ژاپن و اسرافیل شیرچی در برنامه حاضر شده اند و برای شب های بعدی هم چهره های دیگر را مدنظر داریم. مردی با واژگانی از جنس شعر محمد صالح علا را با عنوان های مختلفی می توان تعریف کرد؛ او مجری تلویزیون است، گوینده رادیوست، دستی بر نوشتن دارد و چند کتابی هم منتشر کرده اما فراتر از همه اینها، محمد صالح علا یک شاعر است و این خصیصه بارز و همیشگی اوست. در طول این سال ها مجریان گوناگونی را شناخته ایم که کوشیده اند قالب های متفاوتی از اجرا را تجربه کنند و هر بار با قرار گرفتن در قالب برنامه ای بکوشند شخصیتی تازه از خود ارائه دهند. اما ذات اجرای صالح علا این گونه نیست و این خود اوست که با جنس واژگان گزیده و حساب شده و حس و حال ویژه اش، فضایی خاص به برنامه ها می بخشد؛ چیزی به مانند یک نوع امضای شخصی و ماهیتی بارز و جداگانه. چند سال پیش بود که برنامه متفاوت و با رویکرد جدید دو قدم مانده به صبح با دعوت از مهمانان برجسته و اهالی شناخته شده عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و حتی علمی کشور بسیار مورد توجه مخاطبان سختگیر و نکته سنج شبکه چهار سیما قرار گرفت و دو قدم مانده به صبح را به یکی از محبوب ترین برنامه های آن شب های سیما بدل کرد؛ محبوبیتی که بخش عمده ای از آن هم به اجرای ویژه صالح علا برمی گشت و تا مدت ها جنس ادبیات خاصش حتی به گفت وگوهای روزمره مردم کوچه و خیابان هم راه یافته بود؛ تعابیری چون زلف گره زدن با مخاطبان و سرک کشیدن به مَرغ زارهای گفت وگو که چنین غنایی در گفتار و ادبیات شفاهی را معمولا از کمتر کسی در این روزها سراغ داریم. صالح علا به واسطه همین حال خوب و سادگی و صداقت رفتارش است که این طور در دل های مخاطبان جا باز کرده. خودش چند سال پیش در جایی گفته بود: من خوشبختم و خوشبختی مثل آدامس چسبیده به آستین کتم... ما و احتمالا همه مخاطبان سیما هم این شب ها از بازگشت دوباره او به تلویزیون خوشحالیم و امتداد این خوشبختی را برایش آرزو داریم. زهرا غفاری رادیو و تلویزیون ...
نسل جدید برنامه سازان توانمند رادیویی
در بخش برنامه های رادیویی در سال 2006 برنامه صدای شادی در بخش کودک، در سال 2007 برنامه باربی در بخش اطلاع رسانی سرگرمی، در سال 2009 برنامه چمچه خاتون در بخش اطلاع رسانی سرگرمی، در سال 2013 برنامه های ما بازیگریم در بخش برنامه های تعاملی و کافه رادیو با اجرای مرحوم مهران دوستی در بخش برنامه های شخصیت محور و در سال 2016 نیز دو برنامه ارتعاش در بخش برنامه های نمایشی از مرکز گیلان و ایرانی آنلاین در ...
اوا گرین: وقت کارگردانی برتون مثل یک بچه خوشحال می شود
از موفقیت این فیلم، انیمیشنی به همین نام از روی آن ساخته شد که تیم برتون، مدیر اجرائی تولید آن بود و از شبکه ای بی سی و بعدا از شبکه فاکس پخش شد. 2 - ادوارد دست قیچی (Edward Scissorhands)؛ یک فیلم عاشقانه و فانتزی محصول 1990 با بازیگری جانی دپ است. فیلم، داستان مردی به نام ادوارد را نشان می دهد که به جای دست، قیچی دارد. ادوارد به وسیله یک خانواده در حومه قصرش پیدا می شود و عاشق کیم، دختر ...
سه گفتار بر شعر امروز ایران/ بابک صحرانورد
. منتقدان غربی همچون فیلیپ سیدنی و جان درایدن مانند ارسطو جوهر شعری را زاییده عاملی بجز صورت ظاهر می دانستند وعنصر خیال را از لوازم اصلی شعر به حساب می آوردند. به هر حال ازبررسی آراء متقدمان و متأخران می توان در تعریف شعر گفت که: ماهیت آن زاییده قدرت تخیل و تصویر گری و آرایش آن وزن و قافیه و دیگر صنایع لفظی است. علامه دهخدا که نوشته های او تاثیری خاص در پیشبرد زبان داستان امروزی داشته ...