سایر منابع:
سایر خبرها
در دیدار اوباما و ولیعهد تازه عربستان چه گذشت؟
به گزارش نامه نیوز به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا کمی پیش از نشست کمپ دیوید با محمد بن نایف، ولیعهد و معاون نخست وزیر و وزیر کشور عربستان و محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و معاون دوم نخست وزیر و وزیر دفاع دیدار کرد. در این دیدار چندین مساله از جمله یمن، اوضاع منطقه خاورمیانه و تلاش های عربستان برای مبارزه با تروریسم مورد بررسی قرار گرفت و
افخم: غنی سازی حق ابدی ماست
این که ایران نمی پذیرد مشمول یک نظام غیرمتعارف بازرسی شود. باید مطابق یک عضو ان پی تی و مقرراتی که سایر اعضا از آن بهره مند ند با ایران رفتار شود. ما نمی پذیریم یک قاعده استثنا باشیم و این را به عنوان موضع صریح به طرف های مذاکره کننده اعلام کرده ایم. سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه در پاسخ به این پرسش که پادشاه عربستان در دیدار با رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده است که توافق هسته ای با
مصر برای مقابله با ایران اس 300 می خرد/ تردید درباره کشته شدن نفر دوم داعش در عراق
است. این روزنامه می نویسد، حتی اگر نشست کمپ دیوید که با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار می شود، صرفا ابزار بازاریابی برای جبران چهارچوب توافق هسته ای مورد انتظار با ایران باشد، احتمالا عربستان برنامه هسته ای خود را دنبال کند و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا توانایی منصرف کردن ریاض از این اقدام را نخواهد داشت. به عقیده این روزنامه، امروز تعداد اندکی از کشورهای حوزه خلیج فارس به
درخواست ضد ایرانی سران عرب از اوباما
کند. دولت آمریکا تلاش دارد تا گمانه زنی ها درباره عدم حضور سلمان در کمپ دیوید به دلیل نارضایتی درباره مذاکرات هسته ای آمریکا با ایران را رد کند. سخنگوی کاخ سفید گفت که پادشاه عربستان با اوباما تماس گرفته و تأسف خود درباره عدم حضور در نشست کمپ دیوید را ابراز داشته و این موضوع را رد کرده که این اقدام با هدف ارسال پیام به آمریکا بوده است. سلمان به جای خود، محمدبن نایف
پرسش و پاسخ پیرامون زندگانی امام هفتم از زبان رهبر انقلاب
آورد که نخستین آنان منصور عباسی و سپس حاکم مدینه و سپس نام دو زن است؛ چنان که پس از ارتحال آن حضرت، جمعی از بزرگان شیعه نمی دانند جانشین آن بزرگوار، همین جوان بیست ساله است؟ چرا در گفتگو با هارون که به او خطاب می کند: "خلیفتان یجبی الیهما الخراج"، زبان به سخن نرم و انکارآمیز می گشاید؛ اما ابتدائاً در خطاب به مرد زاهد نافذالکلمه یی به نام حسن بن عبداللَّه سخن را به معرفت امام می کشاند و آنگاه خود را
چرا اوباما نباید درخواست اعراب را در کمپ دیوید بپذیرد؟
در آستانه نشست مقامات کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با رئیس جمهور آمریکا در کمپ دیوید، تحلیل ها درباره ماهیت این نشست و ابعاد مختلف آن در میان رسانه های غربی افزایش یافته است. در یکی از این تحلیل ها، روزنامه لس آنجلس تایمز به مهم ترین درخواست اعراب از آمریکا پرداخته و از ضرورت رد این درخواست از سوی اوباما سخن گفته است. به گزارش تابناک ، روزنامه لس آنجلس تایمز در مطلبی به موضوع نشست
اوباما، میهمانانش را در آغوش کشید
نشست آمریکا و دیدار با رئیس جمهور این کشور آورده اند اما تحلیلگران علت این اقدام پادشاهان منطقه را به نارضایتی آن ها از نحوه برخورد آمریکا با ایران نسبت داده اند. اوباما در محوطه چمن کاخ سفید از میهمانان ویژه اش استقبال کرد باراک اوباما خود در محوطه چمن کاخ سفید برای استقبال از رهبران بحرین، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر، عمان و کویت حاضر شد. ملک سلمان، پادشاه
اهداف و دلایل واقعی عربستان از اعلام آتش بس ظاهری در یمن
های قبایلی به ویژه در عدن که زادگاه منصور هادی است اقدام کند. هرچند تحقق این امر به دلیل محاصره این شهر توسط نیروهای انصارالله بسیار دشوار خواهد بود. - از سوی دیگر احتمال می رود عربستان بخواهد طی مدت آتش بس بانک هدف گیری حملات هوایی خود را به روز و اقدام به نقض آتش بس کند. همچنانکه ویژگی های شخصیتی محمدبن نایف و محمد بن سلمان (ولیعهد و جانشین ولیعهد سعودی) که جنگ طلب، غیرمنطقی و کاملا
تحلیل روسها از نتیجه جنگ ایران و عربستان
سو، تغییرات اخیر اشخاص کلیدی در خاندان آل سعود موجب شده است تا بسیاری از اطرافیان ملک سلمان مخالفت خود را با جنگ علیه یمن اعلام کنند . تحلیل گر روس در ادامه می گوید: درواقع در پشت پرده حمله عربستان به یمن، دست های آمریکا نهفته است. آمریکایی ها تصمیم گرفتند با دست ها و پول های آل سعود در یمن علیه ایران بجنگند. واشنگتن برای "تلفات جانی حداقل" سعی کرد حتی در بحرانی ترین شرایط نظامی در یمن
اوباما با ولیعهد عربستان و معاونش درباره تحولات خاورمیانه گفت وگو کرد
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) به منظور کم اهمیت جلوه دادن امتناع سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی از سفر به واشنگتن برای حضور در نشست کشورهای شورای خلیج فارس با محمد بن نایف ولیعهد عربستان و محمن بن سلمان معاون ولیعهد عربستان دیدار و گفت وگو کرد. بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، باراک اوباما در آغاز نشست با این دو مقام
چهارچوب هسته ای ایران تعریف یک توافق بد است
به گزارش بولتن نیوز، اندیشکده موسسه یهودی امور امنیت ملی (جینسا) میزبان هیئتی بود تا به ارزیابی توافقی که بر سر چهارچوب برنامه هسته ای ایران در 2 آوریل صورت گرفت بپردازد و نکات مهمی را که باید در هرگونه توافق نهایی برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی تولید سلاح هسته ای مورد توجه قرار گیرد، اعلام کند. این نشست میزبان سفیر اریک اِدِلمن ، مدیر همکار کارگروه ایران در مرکز گموندر، جان هانا و
تغییرات در کابینه دولت، چالش های نمایشگاه کتاب، باتلاق یمن و نشست کمپ دیوید
است. اوباما قرار است در این دیدار با شیخ نشین ها درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت وگو کند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به دیدار هفته گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا با سران کشورهای عضو همکاری خلیج فارس درباره مذاکرات هسته ای ایران، این گفت وگوها را مثبت خواند. وی در پاسخ به سؤالات خبرنگارانی که دلیل انصراف برخی از سران کشورهای عربی از جمله ملک سلمان پادشاه عربستان از حضور در
سفری که شکاف مرزها را پوشاند
افزود: دو طرف تاکید داشتند که راه حل این معضل، کمک، اتحاد و همکاری بین همه کشورهای منطقه است و در همین ارتباط درباره اقداماتی که کل کشورهای منطقه باید برای این معضل انجام دهند، گفت وگو کردیم. داعش برای تمامی ملت های منطقه دشمن محسوب می شود فواد معصوم نیز در نشست خبری مشترک که با حضور روحانی برگزار شد، افزود: ما مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+ 5 را تائید می کنیم و
فتوای جنجالی درباره بیعت با ولیعهد عربستان
درباره بیعت با محمد بن نایف ولیعهد و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان را منتشر کردند که در آن گفته است هرکس با این دو نفر بیعت نکند به مرگ زمان جاهلیت از دنیا می رود. این مطالب در حالی در توئیتر دست به دست می شود که یکی از کاربران توئیتر با نام مستعار متطرف(تندرو) در این رابطه خطاب به سایر کاربران نوشته است: ای خوارج! شنیدید هرکس با نمایندگان (نوکران) آمریکا بیعت نکند به مرگ زمان جاهلیت
شاه بحرین جشنواره اسب را به اوباما ترجیح داد
به گزارش بولتن نیوز ، گفته می شود، وی نیز مانند شاه عربستان ظاهرا در اعتراض به توافق هسته ای ایران و امریکا ترجیح داده است در کمپ دیوید حاضر نشود و ولیعهد خود را به این نشست اعزام کند. به گزارش رویترز، دربار بحرین اعلام کرد، حمد بن عیسی روز پنجشنبه به دعوت ملکه الیزابت برای شرکت در جشنواره سالانه اسب های سلطنتی در وندسور ، راهی انگلیس می شود . براساس این بیانیه، ملکه انگلیس
واکنش رسانه های بین المللی به عدم حضور رهبران عرب در نشست "کمپ دیوید"
خواهد شد: روزنامه گاردین با اشاره به شرکت نکردن ملک سلمان (و اکثر رهبران شواری همکاری خلیج فارس)، در گفت وگوهای کمپ دیوید نوشته این خبر دوچندان بر واشینگتن گران آمد چراکه تنها ساعاتی پیش از اعلام این خبر، مقام های آمریکایی حضور پادشاه عربستان در نشست کمپ دیوید حائز اهمیت توصیف کرده بودند. گاردین نوشته است هدف کاخ سفید این است که تا به ریاض و همسایگانش بقبولاند که آمریکا برای عادی
تناقض گویی های شاهزاده سعودی
می گوید: اما شاهزاده محمد بن سلمان ة که در سی سالگی در سمت وزیر دفاع، رهبری عملیات در یمن را بر عهده گرفته ة حقیقتاً فردی بسیار جوان است . این حاضرجوابی خبرنگار، ترکی را به تناقض گویی می کشاند و وی می گوید: همه ما تحت رهبری ملک سلمان هستیم و اوست که همه موضوعات مهم کشور را هدایت می کند. وی همچنین این موضوع را که خود سلمان در هجده سالگی فرماندار ریاض شده بود، نشانه درست بودن انتصاب محمد به عنوان
چرا دست به دامان شیطان؟!
فارس دیدار و درباره توافق احتمالی هسته ای با ایران گفت وگو خواهد کرد. هفته گذشته جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز پس از دیدار و گفت وگو با عادل الجبیر، همتای عربستانی خود در پاریس، اعلام کرد، نشستی که اوباما وعده داده، هفته آینده برگزار می شود و آمریکا و متحدانش در حوزه خلیج فارس قصد دارند در این نشست، تدابیر تازه ای برای مقابله با اقدام هایی در جهت بی ثباتی منطقه اتخاذ کنند. خبرگزاری رویترز
باراک اوباما و ولیعهد عربستان به یکدیگر چه گفتند؟
نشست فرصتی به ما می دهد تا درباره برخی از موضوعات دوجانبه از جمله بحران در یمن و نحوه استفاده از آتش بس برای بازگرداندن روند تشکیل دولت فراگیر و قانونی در داخل یمن گفتگو کنیم.این نشست همچنین به ما فرصتی می دهد درباره موضوعات گسترده تر که عنوان نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در فردا است،صحبت کنیم. رئیس جمهور آمریکا گفت: همکاری من ودولت آمریکا با بن نایف ولیعهد و محمد بن سلمان
موانع همگرایی و همکاری عربستان و اسرائیل
توان به نسل بعدی شاهزاده ها (نوه های پادشاه سعودی) اشاره کرد که دو تن از آن ها متعاقباً ولیعهد و جانشین ولیعهد نام گرفتند. اما در حالی که نمی توان سیاست های جانشینی را از معادلات سیاست گذاری کنار گذاشت، معقول ترین توضیح برای رفتار تهاجمی عربستان سعودی این باورِ ناشی شده از مذاکرات هسته ای ایران است که آمریکا قصد دارد روابط گسترده ای با ایران برقرار نماید و ظاهراً آن را در خصوص مسائل مختلف منطقه
اهمیت نشست کمپ دیوید از منظر نخست وزیر مصر
در یک نشست مطبوعاتی پرداخت. بر اساس گزارش این منبع، محلب روابط عربستان و مصر را راهبردی و سرنوشت ساز توصیف و تاکید کرد که هیچ کس نمی تواند خدشه ای به این رابطه وارد آورد. محلب همچنین اعلام کرد که مصر و فرانسه تمایل به گسترش همکاریهای دوجانبه به ویژه در زمینه فعالیت صلح آمیز هسته ای دارند. وی همچنین اعلام کرد ک مصر در پی ایجاد یک نیروگاه هسته ای برای تولید انرژی است
فریدون عباسی:تحریم ها را پابرجا می دانم
/> سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت آژانس تصریح کرد: آژانس باید تأیید کند که ایران فعالیت یا سایت اعلام نشده ندارد که این موضوع در مورد کشورهای مختلف و با توجه به حجم فعالیت های آنها چند سال طول می کشد و دیگری وظیفه تکنیکی و فنی آژانس است که باید مواردی که قرار است در توافق نامه نهایی تدوین شود به اطلاع آژانس برسد. نجفی با تأکید بر اینکه تأییدیه
پادشاه بحرین برای حضور در جشنواره اسب لندن در کمپ دیوید شرکت نکرد
شفقنا-پادشاه بحرین از شرکت در نشست مشترک سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تفرجگاه کمپ دیوید، به منظور حضور در جشنواره اسب ها در لندن، صرف نظر کرد. به گزارش العالم به نقل خبرگزاری رویترز، درحالی که حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین در نشست مشترک امروز سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با اوباما در تفرجگاه کمپ دیوید غایب است، انتظار می رود که همزمان در
دیدار اوباما با سران عرب، پیمان نظامی در کار نیست
شفقنا- اوباما با برخی از سران عرب در آمریکا دیدار و گفتگو کرد اما نکته مهمی که از این جلسات بیرون آمده این است که فعلا او قصد ندارد با عرب ها پیمان نظامی داشته باشد. اینکه اوباما هرگونه پیمان نظامی با اعراب حوزه خلیج فارس را رد کرده نشان از پیچیدگی اوضاع این منطقه دارد چرا که حتی آمریکا نیز حاضر نیست وارد چنین بازی خطرناکی شود. به گزارش الجزیره، "بن رودس" جانشین مشاور امنیت ملی آمریکا
تنها نتیجه کمپ دیوید فروش تسلیحات بیشتر به اعراب خواهد بود؟
همان روزی که رهبران جهان برای توافق نهایی هسته ای با ایران به یک چارچوب توافق دست پیدا کردند، طرح های مربوط به این نشست با کشورهای عرب را اعلام کرد. اما رئیس جمهور آمریکا سعی خواهد کرد مهمانان خود را متقاعد کند که معامله هسته ای موجب پیوستن ایران به جامعه ملل می شود و باعث حضوری مسئولانه و مبتنی بر همکاری در منطقه خواهد شد. کارشناسان منطقه ای می گویند اما عربستان سعودی، بحرینی ها و قطری ها
اوباما: عربستان متحد فوق العاده آمریکاست
دارند که سابقه آن به زمان فرانکلین روزولت می رسد. اوباما با بیان اینکه عربستان در حفظ ثبات در منطقه و محافظت از مردم آمریکا نقش مهمی داشته است ، افزود: قصد دارد در دیدار با مقام های عربستان به بحث و بررسی درباره اوضاع یمن بپردازد. این دیدار در ابتدا قرار بود بین اوباما و ملک سلمان پادشاه عربستان انجام شود اما سلمان اوایل این هفته اعلام کرد در اجلاس کشورهای عربی خلیج فارس با
شیوه های مبارزه سیاسی امام کاظم
عبدالرحمان: او استعداد بسیار بالایی داشت. در مقابله با افراد و گروه های مخالف، نزدیک به هزار جزوه و مقاله نوشت، تا جایی که گفته شد: دانش ائمه اهل بیت (علیهم السلام) به چهار نفر منتهی می گردد: سلمان فارسی، جابر، سید و یونس بن عبدالرحمان. درباره یونس نوشته اند: وی زیاد به حج رفت و خود می گفت: در محضر معصوم بیست سال گوش دادم و بعد از آن بیست سال پرسیدم و بیست سال هم به پرسش دیگران پاسخ دادم
بوی عیدی بوی خون
این امر به دلیل محاصره این شهر توسط نیروهای انصارالله بسیار دشوار خواهد بود. - از سوی دیگر احتمال می رود عربستان بخواهد طی مدت آتش بس بانک هدف گیری حملات هوایی خود را به روز و اقدام به نقض آتش بس کند. همچنانکه ویژگی های شخصیتی محمدبن نایف و محمد بن سلمان (ولیعهد و جانشین ولیعهد سعودی) که جنگ طلب، غیرمنطقی و کاملا غیرقابل پیش بینی هستند نیز این احتمال را تشدید می کند. - با توجه
همکاری گسترده ایران و عراق در مبارزه با داعش
. وی افزود: در نشست سران اتحادیه عرب در شرم الشیخ، گروه های یمنی باید با یکدیگر گفتگو کنند و اجازه ندهند دیگر کشورها در امور داخلی آنها دخالت کنند. فؤاد معصوم همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار تلویزیون العراقیه مبنی بر اینکه هم اکنون شاهد پیشروی نیروهای عراقی در مناطق مختلف این کشور برای مبارزه با داعش هستیم آیا در مذاکرات با ایران درباره عراق پس از داعش و استقرار امنیت هم صحبتی شد
هشدار شدید ایران به عربستان درباره کشتی نجات
مشترک با سیاست تهاجمی ایران روبه رو شویم. نشست کمپ دیوید قرار است امروز پنج شنبه با حضور 6 کشور شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا درخصوص تحولات منطقه برگزار شود. با این حال غیبت ملک سلمان در این نشست به گمانه زنی ها در مورد بروز اختلاف بین آمریکا و عربستان به ویژه در مسائل خاورمیانه دامن زده است. پیشتر اعلام شده بود که کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس از آمریکا تضمین های کتبی را درباره هرگونه توافق