سایر منابع:
سایر خبرها
وزیرارتباطات:موافق افزایش تعرفه ها نیستیم
: شرکت مخابرات هم در زمینه تلفن ثابت و تلفن همراه وظیفه دارد بر اساس نیاز مردم توسعه را دنبال کند. این شرکت از انحصار دولت خارج نشده تا در انحصار دیگری باشد، اما اکنون به دلیل آن که در واگذاری مخابرات دقت کافی صورت نگرفته، مشکلاتی ایجاد شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تعیین تکلیف دانشکده مخابرات عنوان کرد: موضوع تصرف دانشکده مخابرات را در شورای گسترش علوم مورد بررسی قرار
مخابرات صدای وزیر را درآورد
، بودن آن حرام است و به هیچ عنوان مصلحت نمی دانیم حتی یک مترمربع از اموال مخابرات دست وزارت ارتباطات باشد. البته بر این نکته هم تأکید داریم که اموال بیت المال و وزارتخانه نیز نباید در مجموعه مخابرات و بخش خصوصی باشد. اکنون زمین های متعددی در کشور وجود دارند که حالت بلاتکلیف دارند و باید ساماندهی در این زمین ها صورت گیرد؛ هر آنچه متعلق به وزارت ارتباطات است به مجموعه وزارت ارتباطات و آنچه متعلق به شرکت
واعظی:نرخ مکالمات افزایش نمی یابد
به گزارش مشرق ، واعظی هم زمان با روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره برنامه های دولت برای افزایش تعرفه های مکالمه تلفن ثابت که از سوی مخابرات پیشنهاد شده است، گفت: مخابرات در بخش تلفن همراه و ثابت وظیفه توسعه دارد و دلیل آن که این شرکت از انحصار دولت خارج شده، نیزتوسعه همراه با سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است، اما در زمان واگذاری مخابرات دقت و مطالعات
افزایش نرخ مکالمه تلفن ثابت منتفی شد
دارد و دلیل اینکه این شرکت از انحصار دولت خارج شده است توسعه همراه با سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است اما در زمان واگذاری مخابرات دقت و مطالعات لازم انجام نشد و به همین دلیل سیم مسی در سراسر کشور به عنوان بیت المال به اشتباه واگذار شد. وزیر ارتباطات ادامه داد: در صورتیکه سیم مسی به عنوان سرمایه ملی باید در اختیار تمامی شرکت های ارائه دهنده خدمات دسترسی قرار می گرفت که این انحصار باید شکسته
مخابرات برای جبران زیان نباید دست در جیب مردم کند
بوده که کابل ها و ابزارهای زیرزمینی که نمی توان برای دسترسی به آنها هر روز خیابان ها را کند در اختیار تنها یک بخش خاص قرار ندارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: نظر وزارت ارتباطات این است که اختیار این بخش ها نه بر عهده دولت بلکه برعهده کنسرسیومی متشکل از شرکت های مختلف فعال در این حوزه قرار گیرد. واعظی با بیان اینکه مشکلات مخابرات بایستی از طریق مدیران و دست اندرکاران
وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران: نمی خواهیم مخابرات را به دولت بازگردانیم
مخابرات بسترهای توسعه ای داشته باشد و با وجود آنکه دولت در سال جاری تاکید دارد افزایش تعرفه ای صورت نگیرد، این مساله را دنبال خواهیم کرد. این مطلب ربطی به انتخاب مسوول نیز ندارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا تلاش مخابرات برای افزایش تعرفه های تلفن ثابت نوعی زیاده خواهی محسوب نمی شود، اظهار کرد: همان طور که پیش از این نیز اعلام کرده ایم این موضوع بستگی به هدف مخابرات دارد و اگر خدمات این
واکنش واعظی به توجیه مخابرات برای افزایش تعرفه ها
سال گذشته تمام وقت خود را صرف امور توسعه ای کرده بودند در برخی شاخص ها که به طور مشخص مربوط به خدمت رسانی به مردم می شد، نمره های خیلی بالایی کسب نکردند و به حدنصاب نرسیدند. وزیر ارتباطات در ادامه، در پاسخ به سوالی مبنی براین که آیا دولت قصد دارد بخش های حاکمیتی و زیر ساختی را از مخابرات پس بگیرد، اظهار کرد: مخابرات به این دلیل واگذار شد که از انحصار خارج شود و در آن فضای رقابت شکل گیرد
اشتغال زایی برای 100 هزار نفر در حوزه ICT/تغییر مدیرعامل مخابرات بدون هماهنگی وزارت ارتباطات
اپراتورهای تلفن همراه امسال نداشتیم چرا که اپراتورهای تلفن همراه در سال گذشته تمام وقت خود را صرف امور توسعه ای کرده بودند در برخی شاخص ها که به طور مشخص مربوط به خدمت رسانی به مردم می شد نمره های خیلی بالایی کسب نکرده و به حدنصاب نرسیدند. وزیر ارتباطات گفت: چند روز مانده به برگزاری مجمع سالیانه شرکت مخابرات ، هیات مدیره شرکت بدون حضور نماینده دولت و سهام عدالت تصمیمی گرفتند که با اعتراض نمایندگان
رتبه اول مخابرات مازندران درپهنای باند / فعالیت نسل چهارم اپراتورهای تلفن همراه دراستان
مستمر انجام می شود . موسوی با اشاره به اینکه امسال خدمات نسل چهارم اپراتورهای تلفن همراه در استان فعال می شود، ادامه داد: با وجود 5 هزار و 200 فیبر نوری در شرکت مخابرات مازندران زیرساخت مورد نیاز را مهیا کرده تا در صورت درخواست سرویس بهتر و پهنای باند بالاتر اقدامات لازم انجام گیرد . وی با بیان اینکه 73 هزار شماره تلفن ثابت در مازندران و 178 هزار پورت در شرکت های مخابراتی
اپراتورهای تلفن همراه رفوزه شدند
محض پایان اجرای طرح هم کدسازی، مخابرات خود را زیان ده معرفی کرده و معتقد است دولت باید برای سودهای از دست رفته ناشی از اجرای طرح هم کدسازی چاره اندیشی کند. آنها حتی پیش از دولت دست به کار شده و از ساده ترین راه یعنی پیشنهاد گران کردن تعرفه تلفن ثابت وارد شده اند. واعظی: تعرفه را گران نمی کنیم محمود واعظی، وزیر ارتباطات در پاسخ به درخواست مخابرات، درگفت وگو با شهروند تاکید کرد: تعرفه
روز پر حاشیه مجمع شرکت مخابرات ایران
تعلق این دانشکده به وزارت ارتباطات موجود است ارائه شود تا مخابرات نیز از قانون تبعیت کند اما سندی دال بر این موضوع ارائه نشد. وی افزود: حتی اطلاعاتی که در جلسه هیات مدیره ارائه می شد جور دیگری نمود پیدا می کرد از جمله اینکه در جلسه هیات مدیره توضیح می دادیم که این ساختمان متعلق به مخابرات است امروز از تابلوی آن فیلمبرداری کنید تا به عنوان یک مدرک دیگر موجود باشد فردا می دیدیم تابلو را هم
مجمع پرحاشیه مخابرات ایران/کشتی مخابرات به گل نشست
به گل نشسته و درحال ورشکستگی توصیف می کردند که راه نجات آن در دستان دولت و افزایش تعرفه های تلفن ثابت عنوان می شد. این درحالی است که از دو سال قبل با پیشنهاد شرکت مخابرات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تغییر نرخ تلفن ثابت از پالس به ثانیه، تعرفه های آن را نیز افزایش داده بود و دوباره متقاضی افزایش تعرفه ها است. حواشی جلسه مجمع مخابرات برکناری اخیر
اپراتورهای موبایل در جشنواره فاوا رتبه نیاوردند
به گزارش صبحانه ، پنجمین جشنواره ملی فاوا قرار است صبح امروز در وزارت ارتباطات و با حضور معاون اول رئیس جمهور طبق روال هر ساله برگزار شود و از برگزیدگان حوزه فناوری اطلاعات تقدیر به عمل آید. طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار تسنیم ظاهرا وزارت ارتباطات و هیئت داوران این جشنواره در حوزه تلفن ثابت و همراه نتوانستند شرکتی را با شاخص های مورد نظر خود تطبیق دهند و لذا هیچ اپراتور و شرکتی حائز
یک مجمع پر حاشیه
ضرر میلیاردی را به سهامداران شرکت مخابرات وارد می کند برای چندمین سال پیاپی حل نشده باقی گذاشته است. مدرس خیابانی در این باره گفت که برای حل مشکل قرار است کمیسیون تنظیم مقررات به عنوان حَکَم بین مخابرات و ایرانسل اظهار نظر کند و نرخ های جدید طبق استانداردی قابل قبول تعیین شود. سهامداران همچنین اعتراض هایی به ورود وزارت ارتباطات به مجموعه دانشکده مخابرات مطرح کردند که مدرس خیابانی در این باره
جنجالهای اینترنت ملی/ تلاش برای توسعه پهنای بانداینترنت بین الملل
پس گرفت و آن را با دانشکده پست ادغام کرد که البته از نظر مخابراتی این اقدام، غیرقانونی است و مخابرات به دنبال راه حل قضایی برای بازگرداندن دانشکده مخابرات هستند. با این وجود وزیر ارتباطات در مورد شورایعالی فناوری اطلاعات توفیقی نیافت و نتوانست از ادغام این شورا که زیرمجموعه وزارت ارتباطات محسوب می شود با شورایعالی فضای مجازی جلوگیری کند. به نحوی که هفته گذشته نمایندگان مجلس کلیات ادغام
راه اندازی 90 سایت تلفن همراه در کردستان
خواهد گرفت و در این راستا اقدامات مفیدی انجام شده است. وی با اشاره به برنامه ریزی برای نصب 61 کامپوی نوری و راه اندازی 60 درصد آنها تاکنون گفت: قسمت اعظم نیاز مردم در تلفن ثابت برطرف می شود و تجهیزات در بالاترین سطح انرژی است. مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان با اشاره به اینکه هم کدسازی لازم در سال 93 انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: همه شهرها با یک کد و همه مکالمات با تعرفه
تسنیم: اینترکانکشن مخابرات و ایرانسل معضل فکری سهامداران شده است
/> طبق آنچه که در تفاهمنامه اینترکانکشن بین ایرانسل و مخابرات است، بابت هر دقیقه ترافیکی که ایرانسل به تلفن ثابت مخابرات ایران تحویل می دهد باید 5.82 ریال بپردازد و مخابرات نیز به ازاء هر دقیقه باید 334 ریال به ایرانسل بدهد. برای ترافیک بین شهری نیز که زیرساخت آن را تحویل می گیرد و می دهد، ایرانسل باید 167 ریال بدهد و بالعکس آن نیز باز هم 334 ریال است. براساس این تفاهمنامه در
هر سهم اخابر 40 تومان سود کرد
شد. با این حال پاسخ های خیابانی در بسیاری از موارد نتوانست سهامداران خرد را راضی کند. پرداخت 41 هزار میلیاردی به دولت در سال 93 معاون راهبردی شرکت مخابرات ایران از پرداخت 41 هزار و 333 میلیارد ریال توسط این شرکت به دولت در سال 93 خبرداد و گفت: این شرکت هم اکنون 29.4 میلیون خط ثابت، 4 میلیون و 76 هزار پورت ADSL و 62.9 میلیون خط تلفن همراه است. حاج حسین خانی هدف شرکت
172 روستای اردبیل از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یاور محمد حسینی در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل به مناسبت هفته ارتباطات اظهار داشت: شرکت مخابرات فعالیت های خود را در 3 بحث عمده پیگیری می کند که شامل تلفن ثابت، تلفن همراه و بخش داده می شود که این بخش قسمت مهم ارتباطات سازمان های دولتی و کارخانجات را امکان پذیر می کند. وی گفت: هم اکنون 425 هزار تلفن ثابت مشغول به کار در استان اردبیل وجود دارد که
برترین های ICT به انتخاب وزارت ارتباطات معرفی شدند و نشدند+ویدئو
پنجمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) یادواره شهید دکتر قندی همزمان با روز جهانی ارتباطات، با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمود واعظی وزیر ارتباطات به کار خود پایان داد. در این جشنواره از برترین فعالان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در 7 محور شبکه های ارتباطی، دولت الکترونیک، محتوای شبکه ملی اطلاعات، توسعه خدمات روستایی، پژوهش و نوآوری، اطلاع رسانی و رسانه
ضریب نفوذ تلفن همراه در کرمانشاه بیشتر از میانگین کشور است
کرمانشاه - مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان کرمانشاه بیشتر از میانگین کشور است. مهندس قبادیان بمناسبت روز جهانی مخابرات با اشاره به نقش مهم فناوری اطلاعات در توسعه، اظهار داشت: در ایران به علت وجود موانع حقوقی و زیرساخت های ضعیف این نقش کم رنگ است. مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه از واگذاری 570 هزار تلفن ثابت با ضریب نفوذ 28.7 و یک
گله مندی سهام داران از عملکرد مخابرات
را ایجاد کنیم سود مناسبی برای شرکت ایجاد خواهیم کرد. وی در ادامه افزود: 44 سال است که شرکت مخابرات ایران فعالیت خود را آغاز کرده است، مهم ترین اقدامی که در این سال ها صورت گرفته مجوز واگذاری نسل 3جی و4جی بوده است. مدرس خیابانی در خصوص حوزه فعالیت های شرکت مخابرات ایران نیز گفت:هر گونه فعالیت در این شرکت در خصوص بهبود وضعیت ارتباطات است. در سال گذشته نیز موفق به دریافت عناوینی
انتقاد از اقدام وزارت ارتباطات در تصرف دانشکده مخابرات
مخابرات ایران به این شرکت تعلق داشت و پس از خصوصی سازی نیز به عنوان یکی از املاک و دارایی های مخابرات ایران تلقی می شد. با گذشت نزدیک به 6 سال از خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با اعتقاد براینکه دانشکده مخابرات از قبل از خصوصی سازی مخابرات زیرمجموعه وزارت ارتباطات بوده است نسبت به بازگشت این مجموعه به وزارت ارتباطات اقدام و این دانشکده را با
مخابرات استان سمنان 54 هزار مشترک اینترنت پرسرعت دارد
به وجود 673 هزار و 368 مشترک تلفن همراه در استان سمنان، گفت: از اردیبهشت سال 93 تاکنون 90 هزار سیمکارت اعتباری و دائمی اپراتور اول به مردم استان سمنان واگذار شد. عرب هاشمی خاطرنشان کرد: با وجود این تعداد مشترک، ضریب نفوذ تلفن همراه در استان سمنان به 103 درصد رسیده است و در جایگاه رتبه دوم کشور قرار دارد. وی تعداد مشترکان تلفن ثابت در استان سمنان را 314 هزار و 688 خط عنوان و اضافه کرد
پرداخت 41 هزار میلیاردی مخابرات به دولت درسال گذشته
به گزارش شبکه خبری اقتصاد ایران ایران اکونا مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات ایران امروز برگزار شد. در حالیکه 5 روز مانده به برگزاری مجمع عمومی سالیانه، مدیرعامل شرکت برکنار شده بود در این جلسه حاج حسین خانی معاون راهبردی شرکت مخابرات به جای مدیرعامل گزارش عملکرد سالیانه را اعلام کرد. بنابر اعلام حاج حسین خانی هدف شرکت مخابرات ایران در سال 93 دایری یک میلیون خط تلفن ثابت بوده که با تحقق
چگونه می توان شماره تلفن ثابت خود را تعویض کرد؟
به گزارش شفا آنلاین ، شرکت مخابرات تهران برای مشترکان خود شرایطی در نظر گرفته تا در صورت لزوم بتوانند شماره تلفن ثابت خود را تغییر داده و مجبور به خرید خطی با شماره جدید نباشند اما برای این کار شرایطی نیز در نظر گرفته شده است. تعویض شماره تلفن ثابت معمولا به دو علت رخ می دهد؛ در مورد اول که به مباحث فنی مربوط می شود شماره به دلیل مسائل فنی تغییر می کند که البته بنا بر اظهار مدیران
تجمع جمعی از پرسنل شرکتی مخابرات ایران مقابل مجلس
جمعی از پرسنل شرکتی مخابرات ایران برای تعیین وضعیت شغلی شان صبح امروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. جمعی از پرسنل بخش خصوصی شرکت مخابرات ایران با در دست داشتن پلاکاردهایی مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل وضعیت و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل طبق دستورالعمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند. بر روی این پلاکاردها نوشته شده بود "از قانون گریزی های شرکت مخابرات ایران
28 اردیبهشت سالروز تاسیس شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان
سازمان ها، ادارات و بخش های دولتی، شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی واگذار شد. بعد از این خصوصی سازی، شرکت مخابرات که خود به نوعی تامین کننده نیازها و زیرساخت های دیگر شرکت های ارائه دهنده اینترنت نیز می باشد، وارد بازار فروش اینترنت شد و این رقابت را کاملاً ناعادلانه و یک طرفه اجرا می نماید. با ایجاد این رقابت در حال حاضر به نظر می رسد که نوعی انحصار طلبی نزد مخابرات به خصوص در استان ها و شهرستان
قرعه کشی جشنواره خوش حسابی 2000 برگزار می شود
به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، محمدرضا بیدخام معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران ضمن اعلام این مطلب گفت: پس از قرعه کشی جشنواره خوش حسابی سامانه 2000 (پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن ثابت، همراه، گاز، آب، عوارض شهرداری) 113 جایزه شامل 5 دستگاه خودرو، 36 دستگاه تبلت، 36 دستگاه گوشی تلفن همراه و 36 هدیه ازدواج به مشترکین اهدا می شود. وی گفت: قرعه کشی جشنواره خوش حسابی سامانه 2000
داستان استفاده از تلگراف در افغانستان-بخش دوم
ارسال می کرد. با تجاوز شوروی به افغانستان و در سال 1358 خورشیدی، و ادامه جنگ های داخلی، تمام ایستگاه های مخابراتی و خطوط مخابراتی تلفنی صدمه دید و از بین رفت و این وضعیت ، در دوران طالبان نیز ادامه داشت . بعد از روی کارآمدن حکومت انتقالی به ریاست حامد کرزی و با پیشرفت ارتباطات در سراسر جهان ، افغانستان نیز از تحوّل بی نصیب نماند و هم اکنون ارتباط کشور با سایر کشورها و همچنین در داخل کشور با تلفن های همراه و ثابت و همچنین اینترنت به راحتی امکان پذیر است . انتهای پیام/ ...