سایر منابع:
سایر خبرها
بیست و یک روز بعد ؛ چالش یک نوجوان در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش!
...: سید محمدرضا خردمندان امسال با نخستین ساخته سینمایی اش “بیست و یک روز بعد” در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارد به گزارش سینماپرس، “بیست و یک روز بعد” ملودرامی اجتماعی به نویسندگی مشترک سیدمحمدرضا خردمندان و احسان ثقفی است و داستان نوجوانی است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش بسیاری روبرو می شود. این فیلم تازه ترین محصول حوزه هنری، ملودرامی اجتماعی است که تمام ...
پر از فانتزی فرارم/ شوخ نیستم ولی یک آدم طناز درونم پنهان شده/ سوژه هایم واقعیت و آرزوهای خودم است
اشاره می کند که رافائل را که نمی شود تندتند دید. بله می خواستم مخاطب لذت تجربه رافائل را مزه مزه کند. با وجود این از شیطنت ها و ماجراجویی های شخصیت های اصلی داستان، یعنی ممد و کوروش کمک گرفتم که داستان از ریتم نیفتد. من در میان مخاطبانی که با آن ها برخورد داشته ام با کسانی مواجه شده ام که می گفتند کتاب را یک نفس خوانده اند. چه نوجوان، چه بزرگسال. یادم است بعد از چاپ کتابم بهمن کیارستمی نمایشگاهی از ...
یادداشت های ماندگار + عکس
خاطرات به جا انتخاب و ذکر شده است. از این جهت مخاطب وقتی کتاب را به دست می گیرد، به نویسنده اطمینان می کند که تمام آنچه را که باید سر حوصله یاد می کند. این اثر عاشقانه ای است آرام در جنگ از روایت قدم خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی(هژیر). رهبر معظم انقلاب در این تقریظ بر نقش زنان در دفاع مقدس تأکید کرده و فرموده اند: رحمت خدا بر این بانوی صبور و با ایمان؛ و بر آن جوان ...
دو تابعیتی ها بلای جان جشنواره بی جان فجر شدند
گرفتن فیلم ماجرای نیمروز جدا احساس می شود! از آن جا که مجاهدین خلق در خارج کشور فعال هستند و چند داور از خارج از کشور تابعیت دارند، این مسئله جدی است. یا فیلم بیست و یک روز بعد را در جایی از جدول اکران ها قرار داده اند که دیده نشود. من فیلم را دیده ام قابل نادیده گرفته شدن نیست و قابل توجه است. ضمن اینکه فیلم در آرای مردمی اول است و خطر حذف آن و تقلب در آرا وجود دارد. فراستی در ادامه به ...
بیست و یک روز بعد ؛ فیلمی در مسیر بچه های آسمان
به تحقق رویای قهرمان داستان. پایانی به طعم لزوم ایستادگی برای نیل به هدف و بی جواب ماندن ماکیاولیسم. بیست ویک روز بعد روایتی است از قهرمانان نوجوانی که از جان مایه می گذارند و سر آخر قله هایی را فتح می کنند که نه تنها هیچکس باور نمی کند که پدرانشان نتوانسته اند و شاید منطق هم نتواند بپذیرد که اینها توانسته اند. ولی واقعیت همیشه با منطق همراه نیست بویژه در ایران. البته جفاست اگر از بازی خوب ساره ...
سکون فیلم را دوست دارم /فضای نوآرگونه این لحن را می طلبید/ ماندن در سینما بسیار سخت است
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس ، فریدون جیرانی فیلم خفه گی رادر فضای خاص معماگونه ساخته است . فضای فیلم با دیگر آثار کارگردان فرق دارد . خفه گی یک فیلم نوآر و تلخ سینمای روسیه پهلو می زند. اثری که معماگونه باچاشنی جنایت روایت می شود. فیلمبرداری سیاه و سفید به ساختار و لحن کند و سرد است بسیار کمک کرده است. گفت وگوی با فریدون جیرانی پیش از اعلام کاندیداها صورت گرفت اما همانطور که یادداشتی ...
روایت نویسنده دختر شینا از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب
توابع استان همدان، بوده آغاز می شود و تا ازدواج و بعد شهادت همسر ادامه می یابد. آنچه کتاب را خواندنی می کند، سادگی راوی و خاطرات ساده ای است که در زندگی بسیاری از زنان در جنگ رخ داده است. همین سادگی مخاطب را همراه با کتاب می کند تا ببیند که سرانجام دختر شینا در روزهای سخت زمستان همدان، در لابه لای سوت بمب هایی که بر سر شهر فرود می آید و شبح هایی که بر سر هر کوی و برزن نشسته اند تا خانه رزمندگان را ...
باقری: فهم صحیح موجب درست خواندن متون کهن می شود
های آموزشی مخاطب خود را با زبان این متون آشنا کنیم یا فقط متون کهن ساده و روان را برای بچه ها بیان کنیم. این نویسنده و پژوهشگر بیان کرد: البته در این میان راه سومی هم وجود دارد راهی که علی حاتمی در سینما انجام داد. او برای انتقال متون کهن به مخاطب، زبان جدیدی خلق کرد، کاری که دریابندری در ترجمه کتاب بازمانده روز انجام داد و بخشی از زبان قاجار را با زبان عصر طلایی(1301تا 1320) درآمیخت و زبان جدیدی خلق کرد و داستان را با آن زبان بیان کرد که برای مخاطب بسیار جذاب بود. ...
استقبال مردم از بیست و یک روز بعد به ما انرژی داد/ فضای سینما شبیه به هم شده است
به گزارش راهنمای سفر من به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سید محمدرضا خردمندان که با ساخت بیست و یک روز بعد ، اولین فیلم بلند سینمایی اش را در پرونده کاری اش به ثبت رساند، در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: خوشبختانه مردم به فیلم بیست و یک روز بعد در اکران های مردمی آرا بالایی دادند و واقعا خستگی را از تنمان بیرون کردند. خدا را شکر مردم فیلم را ...
مخاطب را نباید با فریب کاری عصبانی کرد
می کند. آیلار به اطرافیانش عشق می دهد یعنی کاری که قلب می کند. درواقع فرم روی عناصر کارکردی داستان منطبق شده است. بله. البته این خیلی ایدئال است که مخاطب، این تفسیر نمادین را هم دریافت کند. من مطمئن هستم مخاطب خودش به این موضوع می رسد چون در نظرسنجی ای که از آدم های اطراف و از اقشار مختلف داشتیم، متوجه شدیم به شکل خیلی جالبی این نکته را دریافت کرده بودند ...
سریال های تلویزیونی راویان ناب انقلاب
امروز به نمایش می گذارد، اما به بهانه یک داستان عاشقانه، او به گذشته ای تلخ پرتاب می شود تا جنبه ای تاریک و سیاه از دوران حکومت پهلوی به نمایش درآید. زیبا که بعد از سال ها پدرش را ملاقات می کند، قصد ازدواج دارد، اما در داستانی پیچیده و درهم تنیده، مشخص می شود پدر زیبا از ماموران عالی رتبه ساواک بوده و عامل به شهادت رسیدن مردی است که حالا پسرش از زیبا خواستگاری کرده! انقلاب زیبا داستانش را در تونل ...
ویدئوچک لطفا!
را فدای مخاطب نمی کند، اتفاقا در انتها به مخاطب ضربه می زند و به نوعی، تمرکز را از مقطع زندگی قهرمان برداشته و نگاهی کلی تر و بهتر از زندگی قهرمان به مخاطب ارائه می کند. این نگاه کلی به مخاطب، این احساس را می دهد که فریب نخورده و باعث می شود بعد از فیلم نیز زود احساس خود را نسبت به قهرمان از دست نداده و هنوز با او در ارتباط باشد. فیلم بیست و یک روز بعد ، جدا از داستان خوب خود، کارگردانی ساده و ...
شهدای غواص در جشنواره فیلم فجر + تصاویر
. یعنی فیلمساز، خوف داشته باشد از اینکه مخاطبان نمادپرداز، شخصیت های فیلم او را تعمیم بدهند. مثلاً اگر نام شخصیت سهراب گذاشته می شد منتقد نمادگرا تصور کند که مقصود جناب کارگردان، هم ذات پنداری مخاطب با شخصیت سهراب در شاهنامه بوده است و غیره. پسر ، در دهۀ 1320 به دنیا می آید. از اوان تولد، شیشۀ شیرش را با دست چپ می گیرد. خانواده و اطرافیان، او را مجبور می کنند که چپ دستی اش را کنار بگذارد ...
رضوی: جرقه اولیه ماجرای نیمروز در مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود
هایی که درگیر ماجرا بودند جمع آوری شده بود و البته خواندن اینها هم زمان می برد و این طور نبود که راحت به دست بیاید. بهروز افخمی: صخره سخت را خواندید؟ محمد حسین مهدویان: نه. بهروز افخمی: کتاب های بسیار زیادی در رابطه با این قضایا هست که خواندن هر کدام از آنها یک هفته طول می کشد. محمد حسین مهدویان: بله. بهرزو افخمی: تو (جواد عزتی ) از کی وارد ...
توحید و شرک
سرویس اندیشه جوان ایرانی به نقل از راسخون ؛ بخش مقالات دینی: نویسنده: دکتر فلاح دوخی (1) مترجم: میثم صفری پژوهشی مقایسه ای میان دیدگاه مکاتب اسلامی و دیدگاه جریان تکفیری چکیده مسأله ی توحید، از جمله مسایل اعتقادی مهمّی به حساب می آید که انسان را به دو گروه، مسلمان موحّد و کافر مشرک تقسیم می کند. آثار عملی که بر این تقسیم مترتّب می شود نقش گسترده ای را در زندگی اجتماعی ...
تراژدی ایده های تلف شده
فیلم ها، نتیجه و پیام فیلم را به مخاطب واگذار می کنند تا کار خودشان را راحت کنند! باز هم ضعف در شخصیت پردازی، کار دست یک فیلم داد! آن هم فیلمی که شاکله قصه آن را زندگی یک فرد از آغاز تا انتها پدید آورده است. اما قهرمان این فیلم، فاقد بعد و عمق است و رفتارها و عقایدش چندان ملموس و محسوس نیست. او در حین مبارزه ورزشی، ورزیده و استوار است، اما خارج از حیطه ورزش، مردی ضعیف و سست به نظر می رسد ...
مظلومیت کتاب در ضیافت جشنواره ها
بخش دیگر رسانه های پایگاه خبری تحلیلی بی باک : مدیرعامل موسسه خانه کتاب بر اهمیت جایزه کتاب سال تأکید دارد، اما معتقد است دستگاه ها و نهادهای مرتبط با کتاب نسبت به بررسی و تحلیل موشکافانه نتایج ادوار پیشین این جایزه غافل بوده اند. به گزارش گروه رسانه های بی باک، درحالی که برگزیدگان نهایی سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران امروز صبح با حضور رئیس جمهور معرفی ...
احیاگر سینمای نوجوانانه
گروه سینما و تلویزیون: بیست ویک روز بعد یک فیلم نوجوانانه با قصه ای پرانرژی است که توانسته به خوبی با فضا و جهان ذهنی قهرمان محوری خود همراهی کرده و مخاطب را در تجربه جذاب او شریک کند. نخستین تجربه سیدمحمدرضا خردمندان در عرصه فیلم بلند براساس فیلم نامه ای مشترک با احسان ثقفی ساخته شده و می تواند به نوعی احیاگر گونه سینمایی کودک و نوجوان و راهگشایی برای بازگشت به یک دوران خوش باشد؛ دورانی که این ...
صندلی برای یک نفر و نصفی منتشر شد
که من این اواخر قصد دارم وصیت کنم اگر بعد از مرگم این رمان به چاپ رسید، حتما آن را سر قبرم آورده و یادی از من بکنند که سال ها پیش دست به نگارش آن زده ام! شایان ذکر است؛ صندلی برای یک نفر و نصفی به خودخواهی انسان ها و آسیب هایی که بر زندگی آن ها وارد می کند، می پردازد. خانواده ها، روابط انسانی و دوستی با حیوانات موضوع های دیگر این کتاب را تشکیل می دهند. این اثر در قالب داستان های تخیلی ...
21 روز بعد را می توان 21 بار تماشا کرد +عکس
...، می شدند و خلأ سینمای نوجوانانه که بشدت خالیش خالی بود زمینه اجتماعی فراوانی را به همراه داشت. سینمای نوجوانانه کنونی همچنان در سینمای ایران خایش خالییست با این حال فیلم هایی از جنس 21 روز بعد از حیث محتوا دارای کارکردی چند بعدی هستند . فیلم هایی از این دست با همه سادگی تخیل مخاطب نوجوانان را تحریک می کند. نکته جالب فیلم این است که این اثر منحصر به فرد خیال و واقعیت رادر هم می آمیزد و از سوی دیگر معضل اجتماعی کلانی را در حوزه بهداشت و خدمات رسانی ،در مقابل مخاطب نوجوان یا بزرگسالش قرار می دهد. انتهای پیام/ ...
بیست و یک روز بعد فیلمی گرم و شریف از جنوب شهر / احیای سینمایی که داشت فراموش می شد
فیلم به مخاطب انتقال پیدا کرده و مخاطب پس از چند دقیقه خود را در دنیای شیرینی می بیند که همه چیزش را باور کرده و هم پای نوجوان فیلم در پی حل مشکل می افتد. این درحالی است که در بسیاری از فیلم های اجتماعی امروز سینمای ایران نه تنها مسئله برای مخاطب جدی نمی شود بلکه حل مشکل هم قرار است از راه خلاف اتفاق بیفتد. اتفاقی که این روزها برای این فیلم افتاده و بیست و یک روز بعد تبدیل به یکی از ...
چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید
بخش اول: تغییر دیدگاهتان 1. بفهمید که هنوز ممکن است این فرد را دوست داشته باشید. اگر تصور می کنید نمی توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد. شما اوقات فوق العاده ای را با هم گذرانده اید و بخش مهمی از قلبتان را به او داده اید. حالا که تصمیم گرفته اید فراموشش کنید، دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی اش را ببینید. • اگر به شما دروغ می گوید یا فریبتان می دهد و یا احساسش نسبت به شما عوض شده است باید بفهم ...
شب ناسور شروعی خوب برای سفارش دهنده،تجربه ای بد برای نویسنده
بازجویشان بوده و نتوانسته از آنها اعتراف موثری بگیرد فراهم می کند. او تصمیم می گیرد در نقش یک خبرنگار و پژوهشگر انقلاب سراغشان برود تا حرف هایشان را بشنود و در آخر آن ها را به قتل برساند. دلیل بعضی کارها و بعضی تعلیق های داستان بخوبی مشخص نیست. مشخص نیست چرا اصغر ضحاک هوس می کند که بعد از سقوط پهلوی سراغ متهمان گذشته اش برود و آنها را به قتل برساند؟ او بدون هیچ ترسی و به راحتی می توانست این ...
نامزدهای "سودای سیمرغ" جشنواره فیلم فجر
. داستان درباره ی زنی است که می خواهد از همسرش جدا شود، ولی از آنجایی که با جدایی نمی تواند سرپرست کودک 6 ساله اش شود، مخفیانه به جای دیگری از شهر می رود و در مهد کودک یک بیمارستان کار پیدا می کند، اما شوهرش او و فرزندش را پیدا می کند. این فیلم اولین تجربه سینمایی ابراهیم ایرج زاد است و پیش از این، فیلم هایی چون خاکستر و برف را صدابرداری کرده است. 27. بیست و یک روز بعد بیست و یک روز بعد ...
هوشنگ مرادی کرمانی: نوشته هایم نه خوب می کند، نه می کشد!
نوعی مخاطب کتاب را از همان سنین مدرسه پرورش می دهیم. اگر بچه از همان دوران لذت مطالعه را بچشد عادت می کند به کتاب خواندن و وقتی بزرگ شد، حتما کتاب خوان می شود. اما آموزش و پرورش ما چقدر در این زمینه کم کاری دارد؟ ببینید! من دور نیستم از آنچه می گویید. چند تا از داستان های مرا در کتاب های چند مقطع تحصیلی گذاشته اند. البته بیست سال تمام بعد از انقلاب به دلیل مسائلی که خودشان درباره من فکر ...
کریمی: برای من خوب قصه گفتن مهم است/ کمدی انسانی مانیفست ارائه نمی دهد
مظروفی که متحدا کمدی انسانی نام گرفته اند نیست، حرف فیلم را هر کس پس از دیدن فیلم بسته به سن و حال و هوا و تجربه هایی که از سر گذرانده، برداشت می کند یعنی نتیجه گیری خودش را خواهد داشت، نتیجه ای که چه بسا ده سال بعد با دیدن مجدد فیلم به دیدگاهی جدا از نتیجه ی قبلی منجر شود. وی ادامه داد: مهم برای من این بود که صد دقیقه ی تمام قصه بگویم و قصه ام را هم خوب بگویم، حرف و پیام جایی خارج از ...
راهکارهایی برای یادگیری زبان، از طریق فیلم دیدن
. با این پنج قدم ساده می توانید بیشترین یادگیری را از تماشای فیلم داشته باشید. قدم اول: فیلم مورد علاقه تان را همراه با زیرنویس انتخاب کنید نکته ی اصلی این است که فیلم حتما هم به زبان اصلی هم به زبان مادری شما زیرنویس های بسیار خوبی داشته باشد. وقتتان را برای محصولات درجه دو تلف نکنید. ارزشش را دارد که برای تهیه ی محصول اورجینال کمی پول خرج کنید. از آنجا که قرار است این فیلم را ...
داستان تکراری ازدواج موقت در جشنواره فجر +تصاویر
. زن اندکی بعد فاش می کند که به سبب ترس از کشته شدن به دست شوهرش، خود را به جنون زده و حالا از او کمک می خواهد تا به خارجه فرار کند. شوهر نیز از سوی دیگر سعی دارد تا صحرا را به سمت خود بکشد. فیلمبرداری سیاه و سفید (مسعود سلامی)، طراحی صحنه (محسن نصراللهی) و چهره پردازی عجیب فیلم (ایمان امیدواری) در یادها خواهد ماند. به نظر راقم، این عوامل فیلم، شانس دارند تا نامزد سیمرغ شوند و حتی آن را ...
سیاه تر و خفقان آمیزتر از این هم امکان داشت؟
گروه ادب و هنر فرهنگ نیوز: تصویرسازی دنیای سیاه و پر از تباهی اولین بار نیست که در اثری محصول فریدون جیرانی رخ می نماید چراکه او در دومین فیلم بلندش "قرمز" که جهت دهنده مسیر بعدی او در سینما بود نیز داستانش را با محوریت روابط پر از سوءتفاهم و تیرگی یک زوج روایت کرده بود.سالها بعد در "پارک وی" هم رگه هایی از این تیرگی را دیدیم که البته پرداخت نامناسب، تیرگی ها را به کمدی ناخواسته و ابزار خنده بدل ...
حاشیه های روز هشتم سی و پنجمین جشنواره فجر/ یک روز کاملا بخصوص !/ از ترکیدن بغض الناز شاکردوست تا قهر ...
ندارد و داستانش را بی لکنت روایت می کند؛ کارگردان بی درگیری در بازیهای ساختاری و با داستان گویی کلاسیک می کوشد ابتدا شخصیتها را بنمایاند و بعد موقعیت خلق کند. قاب بندی های درست و اصولی "کارگر ساده..." در کنار بازی بهرام افشاری در نقش اصلی، از جمله جلوه های قابل تقدیر فیلمند. منبع : حامیان ولایت ...