سایر منابع:
سایر خبرها
روز خوش بهداشت و درمان کردستان
به گزارش برنا از سنندج، این طرح ها در آیینی در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی کردستان و از طریق ویدئو کنفرانس با حضور مقام عالی وزارت، استاندار کردستان ، نماینده ولی فقیه در کردستان و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید. بزرگترین طرح بهداشتی و درمانی که در این سفر به بهره برداری رسید، بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج بود که در 10 طبقه و با زیربنای 54
اعزام 2 تیم بازرسی برای بررسی علت مرگ مادر باردار مریوانی
های خدمات تشخیصی در قالب کلینیک های ویژه در سنندج، دیواندره، قروه و مریوان به بهره برداری خواهد رسید. وزیر بهداشت بیان کرد: کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اورژانس بیمارستان توحید، مرکز ام آر آی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی، مرکز فوریت های پزشکی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، بخش سی تی اسکن بیمارستان های امام خمینی (ره
پیگیر تاسیس دانشکده طب سنتی در کردستان هستیم
داروسازی نیز در کردستان باشیم. زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود به بهره برداری از 111 پروژه بهداشتی درمانی در کردستان طی مدت خدمت دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار داشت: با احتساب بیمارستان فوق تخصصی کوثر سنندج و 9 طرح بهداشتی درمانی در شهرستان های استان که امروز به بهره برداری رسید تعداد پروژه های به بهره برداری رسیده استان به 121 پروژه رسید. استاندار کردستان هزینه ساخت این 10 پروژه
وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج: بیمارستان کوثر یکی از مراکز مهم پذیرش ...
در شهرستان مریوان و سقز، سیتی اسکن در شهرستانهای کامیاران و دیواندره، بیمارستان دهگلان و توسعه بخش اورژانس بیمارستان توحید به عنوان دیگر طرح هایی یاد کرد که امروز به بهره برداری می رسد. دکتر هاشمی ارائه خدمات به ویژه خدمات سلامت را یکی از مهمترین وظایف حکومت عنوان کرد: خوشبختانه کردستان استعداد ویژه ای از نظر نیروی انسانی دارد که از این نظر می توانیم برای کشورهای مجاور، الگو باشیم و پناهگاهی
توسعه امکانات حوزه سلامت یکی از دستاوردهای دولت در کردستان است
به گزارش ذاکرنیوز، سیامک واحدی امروز دوشنبه در مراسم افتتاح 10 پروژه بهداشتی ودرمانی کردستان که با حضور وزیربهداشت در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی استان برگزارشد، گفت: اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم موجب ایجاد امید در دل بیماران شد. وی عنوان کرد: بزرگ مرد تاریخ بهداشت و درمان کشور با دید وسیع و تلاش بی وقفه خود در این حوزه وارد شد و توانست خدمات گسترده ای را در کشور انجام دهد
121 پروژه در دولت تدبیر و امید در کردستان به بهره برداری رسیده است
اظهار کرد: بهره برداری از ساختمان معاونت دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، احداث هفت پایگاه اورژانس شهری و جاده ای، تامین 32 دستگاه آمبولانس و بازسازی هتلینگ بیمارستان ها در شهرهای مختلف از جمله دیگر اقدامات دولت در حوزه درمان است. وی احداث اتاق عمل بیمارستان بوعلی مریوان، تجهیز و راه اندازی 18 آزمایشگاه در مناطق روستایی، راه اندازی 38 پایگاه سلامت در حاشیه شهرها و احداث ساختمان مدیریت حوادث
سرانه تخت بیمارستان ابهر پایین است/نیاز منطقه به توسعه بخش سلامت
ابتدای پاییز امسال بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، سرانه تخت بیمارستانی در استان را برای هزار نفر 1.3 تخت اعلام کرده بود. شهرستان ابهر با جمعیتی بالغ بر 170 هزار نفر در حال حاضر یک بیمارستان قدیمی امدادی 136 تختخوابه و بیمارستان 70 تختخوابی به نام امید دارد که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است. بیمارستان 236 تختخوابی الغدیر این شهرستان نیز پس از سالیان دراز، هنوز تکمیل و آماده
قاموس المُنجِد و واژه های معرَّب فارسی در آن/شهباز محسنی*
می نوشت.(معین، 1376: مدخل زرکلی ) المُنجِد از جمله فرهنگ های خوش دست و سهل الوصول است که در بین فرهنگ های عربی ِجدید، رواج و رونق زیادی دارد و دارای مدخل های بسیار است و دربین دیگر فرهنگ ها از نظر محتوا و نیز تعداد مدخل، فرهنگِ برجسته و قابل اعتنایی است. در چاپ های اخیر، از نظر رنگ و تصاویر و جدول ها و انواع نقشه، کارهای خوبی برای جذا ب تر شدن، روی آن انجام گرفته است. دربارة
بزرگترین مرکز درمانی غرب کشور در سنندج افتتاح شد
به گزارش ذاکرنیوز، صبح امروز و طی مراسمی در سنندج، مرکز بهداشتی، درمانی و آموزشی کوثر سنندج به عنوان بزرگترین مرکز درمانی غرب کشور مورد بهره برداری قرار گرفت. در این مراسم وزیر بهداشت و شماری از مدیران و مسئولان استان کردستان حضور داشتند، فاز نخست این مرکز درمانی مورد بهره برداری قرار گرفت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به ویژگی های این مرکز درمانی در سنندج، عنوان
250 پروژه بهداشتی و درمانی در حال اجراست/ 20 پروژه آماده افتتاح
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه ها امسال و بخشی نیز در سال 96 به بهره برداری می رسد، گفت: اکنون 20 پروژه از جمله بیمارستان دکتر معاون صحنه، بیمارستان سوختگی کرمانشاه و کلینیک تخصصی روبروی بیمارستان امام رضا (ع)، اتاق عمل بیمارستان طالقانی و بخش های مهم دیگر بیمارستان ها مانند آنژیوگرافی و ام آر آی آماده افتتاح است. وی در مورد بیمارستان دکتر معاون صحنه
افتتاح مجهزترین بیمارستان فوق تخصصی غرب کشور
بخش اورژانس بیمارستان توحید سنندج نیز به بهره برداری می رسد. همچنین در این سفر بخش اورژانس بیمارستان توحید و مرکز ام آر آی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی و مرکز فوریتهای پزشکی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدای دهگلان و سی تی اسکن بیمارستانهای امام خمینی ( ره) دیواندره و سینای کامیاران به بهره برداری می رسد. در سفر وزیر بهداشت به استان کردستان کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز افتتاح خواهد شد.
سفر وزیر بهداشت به قم
به گزارش قم نیوز، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز با سفر به قم مجهزترین پایگاه اورژانس هوایی کشور را افتتاح می کند. مراسم افتتاح اورژانس هوایی از ساعت 15 و 30 دقیقه در حدفاصل بین عوارضی کاشان – تهران، جنب ستاد فرماندهی نیروی انتظامی قم برگزار می شود. این پایگاه در زمینی به مساحت 7 هزار و 200 مترمربع در یکی از مکان های استراتژیک استان قم و در حدفاصل
قاضی زاده هاشمی: 6 هزار پروژه درمانی در کشور در دست ساخت است
، درمان و آموزش پزشکی ، کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار 40 میلیارد ریال و بخش اورژانس بیمارستان توحید سنندج نیز به بهره برداری می رسد. امروز مرکز ام آر آی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی و مرکز فوریت های پزشکی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، سی تی اسکن بیمارستان های امام خمینی ( ره) دیواندره و سینای کامیاران به صورت همزمان توسط وزیر بهداشت
بهبود هتلینگ بیمارستانی، نقطه عطف طرح تحول سلامت در آذربایجان شرقی
شهدا تبریز افزوده شده و یک هزار و 100 مترمربع فضای فیزیکی آن افزایش یافته است، ضمن اینکه با بازسازی اورژانس بیمارستانی شهرستان هشترود 350 متر مربع به فضای فیزیکی این مرکز اضافه شده است. معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: اورژانس بیمارستان اهر با افزایش یک هزار و 72 متر مربعی و شهرستان بناب با یک هزار مترمربعی در حال ساخت است. از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید می توان به
مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیرجند راه اندازی می شود
به بیماران نیازمند، کمک به بیماران صعب العلاج، رفع سوء تغذیه، کمک به سالمندان و خرید تجهیزات پزشکی از جمله مشارکت های مردمی در مجمع خیرین سلامت است. وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در برخی پروژه ها با تامین بخشی از هزینه ها این مجمع را یاری می کنند. *7557* 6054 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - مریم پنجابی* انتهای پیام /* اجتماعی مجمع خیرین سلامت مرکز شیمی درمانی خراسان جنوبی ارتباط با سردبیر: newsroom@irna.ir تماس بی واسطه با مسئولین ...
بیمارستان کوثر یکی از قطب های درمانی غرب کشور است
در روستا، حاشیه شهر و شهرهای کوچک و در قلب استان داریم و مطب های خدمات تشخیصی در قالب کلینیک های ویژه در سنندج، دیواندره، قروه و مریوان به بهره بردای. وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اورژانس بیمارستان توحید، مرکز ام آر آی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی، مرکز فوریت های پزشکی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، بخش سی تی اسکن بیمارستان های امام خمینی (ره) دیواندره و سینای کامیاران هم امروز به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری خواهند رسید . ...
بهره برداری از بیمارستان کوثر یکی از مطالبات مردمی کردستان را تحقق بخشید
. به گفته وی این بیمارستان دارای 60 هزار و 900 مترمربع مساحت است و در مرحله اول این مرکز آموزشی، پزشکی در 10طبقه با 58 هزار مترمربع زیربنا احداث شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: بیمارستان کوثر یکی از دستاوردهای مهم دولت برای ارتقای شاخص های سلامت در این استان است و با بهره برداری از ان، سنندج به قطب درمانی غرب کشور تبدیل می شود. وی افزود: این بیمارستان با ظرفیت
مسأله ریزگردها و محیط زیست در خوزستان باید حل و فصل شود
درخشانی در انتظار کشور است.اتکال ما به خدا و اعتماد ما به حق و همراهی مردم است؛ مسیر توسعه کشور را پر قدرت ادامه می دهیم. رییس جمهوری سلامت را یکی از موضوعات حائز اهمیت در کشور برشمرد و با اشاره به اینکه مسئولان بخش بهداشت و سلامت مسئولیت سنگین و مقدسی را بر دوش دارند، گفت: مجمع ملی سلامت راهنمای خوبی برای ماست و معنای آن این است که اولاً سلامت فرای درمان و مهم تر و مقدم بر درمان بوده و
تاکید آقای وزیر بر لزوم مشارکت سرمایه گذاران خارجی در حوزه سلامت کشور
دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشند تا از این طریق شرایط برای رضایتمندی مردم در حوزه سلامت ایجاد شود. وی با تاکید بر وضعیت نامناسب برخی از استانهای کشور در حوزه زیرساخت های سلامت اذعان کرد: در برخی از استانهای کشور از نظر زیرساخت ها در حوزه سلامت از برنامه ها بسیار عقب هستیم و در این شرایط دولت نیز توان کمک به استانها را ندارد. وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم
رئیس جمهوری: برای حل مشکلات مردم نیاز به تعامل با جهان داریم
ملی مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی برای سلامت و لوح تقدیر، تجلیل کرد. در پایان این مراسم رییس جمهوری از نزدیک با نمایندگان بیماران مختلف که در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند، گفتگو و آنان را مورد تفقد قرار داد. همچنین دکتر روحانی در این مراسم از بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، استانداری کرمان، معاونت اجتماعی شهرداری تهران، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سازمان و صدا و سیمای جمهوری اسلامی، به
روحانی : امید ،نشاط و اعتماد را در کشور حفظ کنیم
، در صورتی که ورزش مهم است و از مدارس باید شروع شود، وقتی زنگ ورزش بی ارزش می شود در سن بالا کمر درد و چاقی به سراغ مردم می آید. وی ادامه داد: در بحث سلامت مردم همه ارگان ها سهیم هستند و باید دست به دست هم دهیم. در مجمع ملی سلامت می خواهیم همه بیایند اگر بعضی ها نارحت نشوند سرمایه خارجی هم بیاید. رییس جمهوری گفت: ما در این دولت حرکت خوبی شروع کرده ایم که تا پایان دولت 21 هزار تخت
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 90 طرح بهداشت و درمان در استان سمنان
مردان و زنان و بخش مامایی، با هدف ارائه خدمات بهداشتی و کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی(ره) شهرستان گرمسار با زیربنای 750 مترمربع شامل بخش های تخصصی قلب و عروق، کودکان، زنان، جراحی عمومی، چشم، گوش و حلق و بینی و سایر تخصص ها است که مجموع اعتبار این دو طرح 40 میلیارد ریال است. همچنین دانشکده تغذیه و علوم غذایی در شهرستان آرادان با زیربنای دو هزار و 800 مترمربع و اعتبار 60 میلیارد ریال افتتاح
تقدیر رئیس جمهور از عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه سلامت
بنیاد برکت کوشیده است در حوزه ی سلامت با احداث بیمارستان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز جامع سلامت در کشور و نیز ارایه ی خدمات سلامت از راه دور، بخشی از بار هزینه های سنگین درمان را از دوش مردم مناطق محروم بردارد. گروه اقتصادی: در نخستین مجمع ملی سلامت و جشنواره ی مؤلفه های اجتماعی مؤثر بر سلامت که صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، بنیاد
تقدیر رئیس جمهور از عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه سلامت
گروه اقتصادی: در نخستین مجمع ملی سلامت و جشنواره ی مؤلفه های اجتماعی مؤثر بر سلامت که صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان برگزیده ی اول در تمامی محورهای حوزه ی سلامت شناخته شد. به گزارش بولتن نیوز ، در پی این این اتفاق تندیس و لوح تقدیر مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی از سوی رییس
اجرای 1000 طرح درمانی ارمغان طرح تحول سلامت در سیستان وبلوچستان
هزار متر زیربنا، بیمارستان 32 تختخوابی سراوان با سه هزار متر مربع زیربنا، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی زاهدان با زیربنای 2 هزار و 877 متر و زایشگاه و بلوک زایمانی مجتمع بیمارستانی علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان با زیربنای 790 متر مربع از جمله مهمترین طرح های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات آموزش درمانی زاهدان است که به زودی به بهره برداری می رسند. وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت در کشور امید بخش و در
توسعه پوشش 11 میلیون نفری بیمه شدگان و اقدامات حوزه سلامت از افتخارات بزرگ این دولت است
برگزیدگان جشنواره مؤلفه های اجتماعی مؤثر بر سلامت اظهارداشت: اتکال ما به خدا و اعتماد ما به حق و همراهی مردم است؛ مسیر توسعه کشور را پر قدرت ادامه می دهیم. رییس جمهوری سلامت را یکی از موضوعات حائز اهمیت در کشور برشمرد و با اشاره به اینکه مسئولان بخش بهداشت و سلامت مسئولیت سنگین و مقدسی را بر دوش دارند، گفت: مجمع ملی سلامت راهنمای خوبی برای ماست و معنای آن این است که اولاً سلامت فرای درمان و
صندوق ذخیره ارزی؛ یاریگر نیازها در روز مبادا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آقای روحانی در مجمع ملی سلامت، ابتدا با یادی از سرور زنان عالم، حضرت فاطمه اطهر(س) افزود: موضوع جلسه امروز یکی از موضوعات بسیار حایز اهمیت است و اعضایی که در اینجا حضور دارند مسئولیت سنگین و در عین حال مقدسی بر دوش دارند. رئیس جمهور گفت: همین کلمه مجمع ملی سلامت، این جمله راهنمای خوبی برای ماست این جمله معنایش این است که اولا سلامت فرای درمان است و
بدهی 2200 میلیاردی بیمه سلامت به مراکز درمانی
بیمه ای در استان هرمزگان را اولویت این سازمان در سطح استان عنوان کرد و افزود: شناسایی خدمات پرهزینه از دیگر برنامه های این سازمان در استان هرمزگان است. ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان قشم بااعتباری معادل 13 میلیارد ریال در دوطبقه با کاربری اداری، آموزشی و رفاهی در زمینی به مساحت 600 مترمربع و زیربنای هزار و 320 مترمربع گشایش یافت.
تقابل با جهان برای بعضی ها نان آورده است
مؤلفه های اجتماعی مؤثر بر سلامت اظهارداشت: اتکال ما به خدا و اعتماد ما به حق و همراهی مردم است؛ مسیر توسعه کشور را پر قدرت ادامه می دهیم. رییس جمهوری سلامت را یکی از موضوعات حائز اهمیت در کشور برشمرد و با اشاره به اینکه مسئولان بخش بهداشت و سلامت مسئولیت سنگین و مقدسی را بر دوش دارند، گفت: مجمع ملی سلامت راهنمای خوبی برای ماست و معنای آن این است که اولاً سلامت فرای درمان و مهم تر و مقدم بر
تشکیل مجمع ملی سلامت با حضور رئیس جمهور
بیمه سلامت ایران از بدهکاری 2200 میلیارد ریالی این نهاد به مؤسسات درمانی خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکی از بزرگترین طلبکاران است و بیش از 80 درصد این مبلغ به دانشگاه علوم پزشکی متعلق است. محمدجواد کبیر در نشست با خبرنگاران بیان کرد: 39 میلیون نفر در کشور از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند و سهم استان هرمزگان جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 76 هزار نفر است. در شهرستان قشم در حدود 84