سایر منابع:
سایر خبرها
واقعا هاشمی نگران فشار تحریم ها بر مردم است؟/ ابلاغیه جدید برای لغو یک مصوبه دولت احمدی نژاد/ ناپدید شدن ...
پرسیده شد که وقتی پدرش در آن سال (1389)، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت بوده و یکی از استوانه های نظام ، چه پاسخی درباره ارتباط پدرش و خودش با ماجرای تحریم داده است؟ حالا در نظر بگیرید هاشمی رفسنجانی را که امروز دارد درباره اثر تحریم ها حرف می زند. هاشمی اخیرا گفت تحریم ها پدر مردم را درآورده و استخوان آنها در حال خرد شدن است. خودنویس می افزاید: مهدی هاشمی فراموش
ماجرای گریه هاشمی برای عزل بنی صدر/ هلوکاست رسانه ای علیه مهناز افشار/ احمدی نژاد با نظر رهبری مخالف بود ...
خود با خبر گزاری آنا با موضوع بررسی افکار دکتر علی شریعتی، درباره نسبت جناح راست با انقلاب و انقلابی گری گفته: جریان راست یا آنچه حالا به آن اصولگرایی گفته می شود، دو بخش بودند، چنان که قبل از انقلاب هم همین تقسیم مطرح بود. جناحی از راست های انقلابی، مدافع شریعتی بودند و او را دوست داشتند، ضمن این که مرتب می گفتند البته اشکالاتی دارد. عده ای هم سخت منتقد بودند و در عین حال انقلابی. بخشی از جریان
پاسخی به واکنش های مقاله ممنوع التصویری آیینه یزد در یزدفردا
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد بعد از نشر سرمقاله شماره 411 مورخ 23/2/94 تحت عنوان آیا ممنوع التصویری سیدمحمد خاتمی قانونی است؟! حجت الاسلام محمدهادی سمتی از شهرستان قم نوشته ای به سایت یزد فردا فرستاده که این گونه آغاز شده است. پاسخی به یادداشت مدیر مسؤل هفته نامه آیینه یزد. آیا ظلم به نظام و ملت قانونی است؟ بنابراین نگارنده این سطور ضروری می داند قبل از پرداختن به اصل موضوع توضیحی را در خصوص این عنوان و سئوال به استحضار خوانندگان آیینه برساند: شاید مناسب باشد برای ارزیابی پاسخ به آنچه در سرمقاله این نشریه مورد بررسی قرار گرفته تعریفی از منطق آورده شود. منطق عبارت است از روش درست اندیشیدن و در اندیشه درست، اجتماع نقیضین محال است. ظلم از مقوله تجاوز و تعدی به حقوق دیگران است در جان و مال و عرض و ناموس و مرتکب ظلم از حد خویش تجاوز کرده و حیات و هستی دیگران را اعم از خود و جامعه به قصد نابودی هدف قرار داده است. لذا عمل ظالم خلاف و مغایر مشی و منش حیات معقول و زیستن انسانی است قبل از آنکه از دیدگاه ادیان الهی این عمل ناپسند و منفور باشد. از طرفی قانون عبارت است از قراردادهای اجتماعی که نخبگان هر جامعه برای زیستن مسالمت آمیز انسان ها طی ادوار مختلف وضع کرده اند. گرچه ممکن است زمینی و انسانی آن بعضا ً مخدوش و جای ایراد و اعتراض هم داشته باشد اما قوانین و مقررات آسمانی و الهی تغییرپذیر نیست و خداوند بر بشر عرضه داشته است تا با عمل به آن راه هدایت و تکامل را طی کند ولی به هر تقدیر مجموعه قوانین و مقررات چه آسمانی و الهی و چه زمینی و انسانی به قصد تنظیم امور زندگانی و اداره جوامع و رشد و ارتقای بشر تدوین شده است و مقوله ظلم و ستم و تجاوز به حقوق دیگران و سازگاری آن با قانون، اساساً نادرست می باشد و طرح چنین سئوال و پرسشی جواب روشن دارد: چون نه تنها ظلم به نظام و ملت بلکه ستم بر هر یک از افراد هیچ تناسب و سنخیت و هم خوانی با قانون ندارد. از مفاهیم قرآنی نیز برمی آید که هر کس از حدود و مرزهای الهی تجاوز کند ستمگر است و همچنین هر کس از پاسداشت قانون و عمل به احکام قانونی کوتاهی ورزد از ستمگران به خویشتن به شمار خواهد آمد. محمدهادی سمتی در بخش اول مقاله به نقل از آیینه نوشته است: مدیر مسؤل هفته نامه آیینه یزد در یادداشتی به موضوع ممنوعیت پخش تصاویر رئیس دولت اصلاحات پرداخته است که البته حاوی مطالبی به دور از انصاف و منطق بود بنابر این لازم می دانم در چند جمله به یادداشت ایشان پاسخ بدهم. ایشان در ابتدا مرقوم داشته اند که: مادام که برابر با قوانین مصوب، دادگاه حکمی صادر نکرده باشد مخالفان سیاسی، اشخاص، صاحبان تریبون های رسمی، خطیبان جمعه و یا روزنامه نگاران و افراد وابسته به احزاب و گروه ها و انجمن ها نمی توانند و نباید برابر با تشخیص خود علیه فرد یا گروهی و یا شهروندی حکمی صادر و پخش و درج نمایند. اولاً باید خدمت ایشان عرض کنم که ما هم مصرانه خواستار برگزاری دادگاه سران فتنه و از جمله رئیس دولت اصلاحات هستیم... نامبرده اذعان می کند تاکنون دادگاهی تشکیل نشده و به عمد یا به سهو کلمه تنها را از این بخش حذف کرده است. ماده سی و ششم قانون اساسی حکم به مجازات و اجرای آن را تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون می داند و در اصل 166 آمده است احکام دادگاه ها باید مستدل و مستند به مواد قانونی و اصولی باشد که بر اساس آن حکم صادر شده است. بنابراین آیا مطالب آیینه دور از انصاف و منطق می باشد؟ وانگهی مطلب آیینه چه منافاتی با اصل 176 ناظر بر وظائف قانونی شورای عالی امنیت ملی دارد؟ که البته اصلی قانونی است ولی نمی شود بر اساس خواست گروهی یا فردی نومن ببعض و نکفر ببعض گردید بلکه باید آن را از طریق هماهنگی احکام صریح و روشن ناظر به حقوق ملت و قوه قضاییه و قانون اساسی مورد بررسی و ارزیابی قرار داد نه اینکه از دیدگاه احساسی و صرفاً تمایلات جناحی و فهم گروهی انسجام و منطق قانون را نادیده گرفت و انشاء نوشت! وی در ادامه می نویسد: سؤال بعدی از جناب سلطان زاده این است که چطور شما دولت نهم و دهم را به انواع فساد محکوم می کنید اما حاضر نیستید جرائم و تخلفات سران فتنه از جمله رئیس دولت اصلاحات را بپذیرید؟... همگان می دانند هر دولتمردی مسئول عملکرد خود می باشد سازمان های نظارتی و مقامات قضایی و دادگاههای صالح محکومیت افراد را مشخص می نمایند مدیر مسئول آیینه هیچگاه فردی را به انجام کاری متهم ننموده بلکه گوشه ای از آنچه احمدی نژاد و یاران او در دوران 8 سال انجام داده اند بنا به رسالت روشنگری مردم مستنداً به رشته تحریر درآورده است. لذا هر خواننده ای با عنایت به موارد مندرج در سرمقاله 411 بدور از کلی گویی باید مشخص نماید کدامیک از مطالبی که درباره عملکرد دولت نهم و دهم ذکر شده و دیگر بار به شرح زیر یادآوری می گردد قابل تکذیب می باشد؟ در مدت 8 سال فردی اداره امور اجرایی کشور را به عهده داشت که دولت خود را پاک ترین دولت تاریخ می دانست اما همگان دیدند و شنیدند که نه تنها در آن دوران سوء استفاده های اقتصادی کلان، اختلاس، ارتشاء و رانت خواری های فراوان صورت می گرفت بلکه بعضی از نزدیکان دولت را به جرم تخلفات مالی و اداری محاکمه و به زندان افکندند. رییس جمهوری که مجلس را در راس امور نمی دانست، هر قانونی را که تشخیص می داد مخالف قانون اساسی می باشد بدان عمل نمی کرد، وزیری را در مسافرت خارج برکنار می نمود، وزیر دیگری را چون حاضر نمی شد دولتمردی را از سمتش برکنار کند برای وارد کردن دارو به وزارتخانه تحت سرپرستی اش ارز اختصاص نمی داد یا در بین دو نماز حکم به برکناری یکی از وزرا می داد. در مجلس شورای اسلامی با شوخی و کنایه مطالبی می گفت که حکایت از به سخره گرفتن نمایندگان داشت، در مواقع مختلف دم از جیب و کیف خود می زد که اسامی رانت خواران و دزدان مال و ثروت را در آن گذاشته است اما هیچ گاه مردم لیستی و نامی از آن گروه را ندیدند. در مجلس در برابر نمایندگان نوار صدای فردی را که غیر قانونی ثبت و ضبط کرده بودند پخش می کرد، بارها درباره تحریم ها ادبیاتی را به کار می برد که بسیاری از جمله بعضی از مراجع وعلما، دلسوزان نظام و رییس قوه قضاییه را به شگفتی و انتقاد وامی داشت، قطعنامه های صادر شده از طرف استکبار غرب و شرق را کاغذ پاره می نامید، در آن روزگار با حدود 800 میلیارد دلار درآمد نفتی، مع ذلک به دلیل سبک مدیریتی گرانی و تورم چهل درصدی کمر مردم را شکست. اقتصاد کشور رشد منفی داشت و سرمایه های ملت به ثلث تقلیل یافت و بنا به گفته نماینده صریح اللهجه و شجاع مجلس علی مطهری: احمدی نژاد نباید حتی یک روز رئیس جمهور باقی می ماند و به قول جواد منصوری دیپلمات و اولین فرمانده سپاه جمهوری اسلامی ایران: احمدی نژاد کلاه بزرگی بود که سر مملکت رفت. پاسخگوی محترم نگران این است که چرا در مقاله مورد بحث از حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی به عنوان یک شخصیت بین المللی و مورد احترام میلیون ها نفر ایرانی و انسانی فرهیخته یاد شده است و می نویسد: اگر این همه تعریف و تمجید در حق شخص مورد حمایت شما بر اساس عدالت و بر طبق آن چیزی باشد که در واقع وجود دارد پس چگونه است یک انسانی با این همه ویژگی خود را ملزم به رعایت حقوق ملت نمی داند؟ چطور یک انسان فرهیخته می تواند به خود اجازه بدهد که رأی ملت پایمال شود؟ چگونه یک انسان مسلمان روشنفکر که اتفاقا از علاقه میلیونی مردم هم برخوردار است نسبت به جان و مال همین مردم می تواند بی اهمیت باشد و با تدارک آتش فتنه جان و مال مردم را به خطر بیاندازد؟ در پاسخ باید گفت اولاً هنوز عامه مردم از تشکیل دادگاه صالحی خبر ندارند که پس از بررسی و محاکمه در صورت اثبات ادعاهایی که شده حکمی در محکومیت رییس دولت اصلاحات مبنی بر پایمال کردن رای ملت و نظایر آن صادر شده باشد. ضمناً توضیح این نکته ضروری است برابر با اصل سی و نهم قانون اساسی حتی هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت زندانی یا تبعید شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است علاوه بر آن آگاه به اسرار و رموز دل ها پروردگار است و هیچ مخالف یا موافق و مجتهد و عالم و حاکمی نمی تواند بهشتی یا جهنمی بودن مسلمانی را مشخص نماید. خداوند می فرماید:.. ...و اگر فضل خدا و رحمتش بر شما نبود هرگز کسی از شما پاک و پاکیزه نمی شد ولی خداست که هر کس را بخواهد پاک می گرداند و خدا شنوا و داناست.(ترجمه آیه 21 سوره مبارکه نور ) جالب آنکه ذیل این آیه در بعضی تفاسیر روایت تکان دهنده ای از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که:... هیچ کس با عملش به تنهایی نجات نخواهد یافت. راوی حدیث می پرسد حتی شما ای رسول خدا؟ فرمود: حتی من! مگر اینکه خداوند مرا مشمول رحمتش کند. پس ما را نمی رسد به آسانی در رابطه عملکرد افراد به مسند قضاوت و حکم بنشینیم! ثانیاً فرهیخته به انسانی می گویند که علم وادب آموخته باشد از نویسنده محترم باید پرسید در 8 سال دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی و سال های بعد از آن با این همه ادعاهایی که علیه وی مطرح شده است!! کجا سراغ دارید که مشارالیه عکس زن مومن و همسر محترمه یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که در آن زمان شورای محترم نگهبان صلاحیت وی را تایید نموده بود در تلویزیون بر سر دست بلند کند و بگم بگم راه بیاندارد، یا چه موقع از خاتمی شنیده اید که در برابر دوربین صداوسیما بگوید: آب بریزند آن جایی که می سوزد یا بدون توجه به حیطه و نوع مخاطب و اثرگذاری آن بنفع مصالح ملی مملکت اظهار نماید مه مه را لولو برد با این توضیح مختصر آیا نباید گفت سیدمحمد خاتمی انسانی مودب و فرهیخته است. راقم این مطالب در جلسه ای 3 نفره کنار شهید محمدعلی رجایی نشسته بود تا به عنوان نماینده تام الاختیار آن شهید والامقام گزارش امور مربوط به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان را ارائه نماید ناگهان عده ای وسط حیاط وزارت آموزش و پرورش واقع در میدان بهارستان جمع شده و شعار می دادند مرگ بر بازرگان، پیر خرفت ایران شهید محمدعلی رجایی رو به حقیر و شهید بزرگوار حادثه هفتم تیرماه حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی که در جلسه حاضر بودند نمود و گفت: اینها نمی دانند وقتی در کوچه ها گردو بازی می کردند مهندس بازرگان در تبعید و زندان های شاه با حکومت دیکتاتوری و دست نشانده آمریکا مبارزه می کرده است.!! آقای محمدهادی سمتی! در گفتار و نوشتار باید نام بزرگان را گرامی داشت و به آنها احترام گذاشت. فرد دیگری به نام علی اصغر باقری به تقریب در همان روال و دیدگاه مطالبی نوشته و بی ارتباط به موضوع و فهم مطلب توسن قلم تاخته و زمین و آسمان به هم بافته که در سایت یزد فردا آمده است که نظر خوانندگان را به خلاصه ای از نگاشته های وی جلب می کند: بسم الله القاصم الجبّارین... اما آقای سلطان زاده که خود فرهنگی بوده و در دوران انقلاب هم جزء انقلابیون فعال بوده و خود را روزنامه مستقل می نامد جای بسیار نگرانی است....اگر واقعاً اینقدر در تشخیص حقیقت مشکل دارید چرا دست به قلم شده و دیگران را نیز به گمراهی می کشید؟! اگر هم واقعیات برایتان روشن است و عامدانه در خط و مسیری حرکت می کنید که عزالدین حسینی و امریکا و اسرائیل و انگلیس می خواهند، مردانه بگویید و اینقدر با کلمات بازی ننموده و از قانون نگویید... پس معلوم می شود که قانون برای شما جنبه ابزاری داشته و هر جا که به وفق مرادتان باشد از آن دم می زنید و هر جا نباشد از آن دوری و یا زیر پا می گذارید!!... و امروز کسانی که هم فکر شما هستند به گمانشان با مذاکره می توانند این تحریم ها را کاهش دهند و در حالیکه صنعت هسته ای ما به تعطیلی کشیده شده و در شرف نابودی است و ذخایر 20 درصدمان را نابود کردیم و چتر امنیتی ما بر سر حامیانمان در جهان کاهش یافته و جنگی ناجوانمردانه علیه مسلمانان یمن که جرمشان این است به جمهوری اسلامی علاقه مند بودند راه افتاده و در حقیقت شماها به آمریکا اجازه دادید که چنین جنگی را علیه یمن و سوریه و عراق و دیگر جاها طراحی کند... همین که علی اصغر باقری حقیر را مسبب تمام جنگ های دنیا معرفی ننموده جای شکرش باقیست! یادآوری می نماید ارزیابی ارتباط و منطق اینگونه حرف ها را در نقد سرمقاله این نویسنده به خوانندگان وامی گذارد، زمان درباره همه چیز قضاوت می کند. خوشا به حال آنانکه گفته ها را می شنوند و در ترازوی عقل و با نور علم می سنجند و بهترین آن را پیروی می کنند. خدای، همه ما را به سخن سدید و استوار و با منطق درست و رعایت حکمت و موعظه حسنه و جدال به احسن و به جا گفتن موفق بدارد بلکه کردارمان شایسته و اصلاح گردد و خدای مهربان از گناهانمان در گذرد. امید آنکه ایشان که ید طولایی در رهایی عنان قلم دارد از این پس هر مطلبی می نویسد با آیه رحمت بسم الله الرحمن الرحیم که سرآغاز 113 سوره قرآن حکیم آمده و جمعاً 114 بار در آن مصحف شریف تکرار شده آغاز نماید. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار مدیرمسئول ...
صدای پای آب در آینه 208 کتاب/ رابطه آب و خاک و گیاه به چاپ چهاردهم رسید
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نزدیک به ربع قرن است که روزهای یکم تا هفتم تیرماه هر سال به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده و هر سال به این مناسبت، فعالیت های فرهنگی و آموزشی بسیاری برای ارتقای آگاهی های عمومی درباره آب و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می شود. عنوان روزهای این هفته که در نشست های بین روابط عمومی دو شرکت مادرتخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور و
چاره مشکلات زندگی طلاق نیست
گرفته است. در روایات اسلامی از مهریه به عنوان تکیه گاه آرامش بخش و اطمینان زن از آینده یاد شده، اما اکنون این باور وجود دارد این اهرم اطمینان،چالش های بسیاری را فراروی خانواده ها قرار داده و دورنمای مبهمی در ذهن دختران و پسران منتظر ازدواج ایجاد کرده است. از یک سو دختران مهریه را پشتیبانی برای تضمین آینده زندگی مشترک خود می دانند و آن را اساسی ترین شرط قرارداد پیوند مقدس
دهکردی: فقط مصلحت تئاتر را در نظر می گیرم و دم نمی زنم
آرام که یک کتاب صوتی است با آهنگ سازی کریستف رضایی که تنها یک پیانو دارد. سال گذشته این اثر شش بار تجدید چاپ شد. این یعنی مخاطب کار خوب را می بیند. دهکردی: پس از دبیری جشنواره کودک متوجه وضعیت واقعی تئاتر شدم مشکل ما فقط اقتصاد نیست، بلکه فرهنگ است، ما هیچ کاری نکرده ایم و نباید انتظار برداشت داشته باشیم. ما در حال حاضر در هیچ زمینه ای نمی توانیم سینما را با تئاتر مقایسه کنیم
آرتور شنیتسلر نویسنده وین است
خودش را به اثر تحمیل می کند که جنبه ادبی کار از بین می رود و زیاد نمود پیدا نمی کند؛ اما این در مورد آرتور شنیتسلر ابدا صادق نیست. در کار او آن ایده و آن چیزی که نویسنده می خواهد بگوید در کل کار هضم می شود. یکی از موضوعاتی که در بسیاری از داستان های مجموعه دیگری به عنوان دغدغه اصلی نمود پیدا می کند، مسئله رابطه آدم ها و به طور مشخص تر رابطه زن و مرد و بحران این رابطه است. بله، در واقع
مورد عجیب سریال های دنباله دار
مخاطبش پاسخ دهد و معمولا ساخت فصل های بعدی یک سریال پرطرفدار، همچنان با اقبال مخاطب مواجه می شود. اما در تلویزیون ایران که ارتباط تلویزیون با مردم تقریبا یک طرفه است، دنباله سازی سریال ها مفهوم دیگری پیدا می کند و شاید مهم ترین دلیل این اتفاق، کمبود بودجه است. طبعا وقتی سریال در ایران به فصل های چهارم یا پنجم می رسد، بودجه کمتری برای ساخت به آن اختصاص می دهند، چراکه این سریال دیگر هزینه گزافی
در مذمت سری دوزی
دشوارتر است، چون خودش توقع مخاطب را بالا برده است و تماشاگر انتظار دارد در سری بعد دست کم اگر نه بیشتر ولی به همان اندازه سری قبلی، سریال جذابیت و کشش لازم را داشته باشد، وگرنه ممکن است شیرینی تماشای قسمت های قبلی نیز تلخ شود؛ همان طور که سری های دوم و سوم زیر آسمان شهر (مهران غفوریان) و مرد دو هزار چهره (مهران مدیری) نتوانستند توفیق سری قبلی خود را تکرار و حرف جدیدی عرضه کنند. به ویژه اینکه جلب
معنویت؛ محور مکتب امنیتی جمهوری اسلامی
خودشان بر می گردد. ادامه این راه حضور ما را در صحنه و تداوم حرکت و عمل به رسالت های خود را می طلبد. تقویت توان داخلی و توجه به داخل مهم است و از طرفی باید دانست که مردم منطقه هم پیام انقلاب را گرفته اند و دارند مسیر را ادامه می دهند و ما باید حمایت کنیم. ما باید به رسالت خود عمل کرده و این تجارب خونبار و حرکت های موفق را تئوریزه و تبیین کنیم. دشمنان به دنبال خنثی کردن حرکت آزادی
قرائت جزء پنجم مناجات و دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان
لِجَمْعِ شَهْرِ رَمَضانَ لَفَضْلاً عَلی جَمیعِ سایِرِ الشُّهُورِ کَفَضْلِ رسول اللَّه(ص) عَلی سایِرِ الرُّسُلِ. همانا برای ماه رضمان نسبت به سایر ماه ها برتری است همانند برتری رسول خد(ص) نسبت به سایر پیامبران. فواید روزه داری در طب قدیم روزه اهمیت خاصی داشته است فیثاغورث و بقراط برخی از امراض را با روزه معالجه می کردند و ابن سینا فصلی از کتاب قانون را به مداوا با روزه
سینمای سمبلیک محصولِ خفقان است
با سانسور هستید یا می خواهید با مخاطبِ بیشتری ارتباط برقرار کنید؟ هر سه! سوم اینکه چهل سالگی یک مرد مصادف است با مرورِ آنچه که گذشت و تردید در قطعیتِ راهی که آمدی و پذیرفتن اینکه مرکز جهان نیستی. در یک کلام چهل سالگی یعنی قضیه آنقدرها هم جدی نیست! هرچند ساده نیست ونمی شود و هنوز نشده و مشغول تمرین هستم تا بشود. به قولِ دوستِ نقاشم؛ اثر وقتی تولید می شود باید برود پیکارش. اما سایه 18
میوه خام، خوردن ندارد
نویسنده خالق است و واژه خلق می کند و آن ها را با هم ترکیب می کند، آشپز هم رنگ ها و مواد را ترکیب می کند و در نهایت یک غذای خوشمزه درست می کند. نویسنده هم مانند آشپز باید بتواند چیزی خلق کند تا دیگران درباره اش بگویند به به چه متن خوب و خوشمزه ای. البته داستان های شما آشپزخانه ای نیستند، ساختار زنانه است، اما درونمایه داستان ها زنانه نیست. - نخواستم یک زن منزوی افسرده خانه دار راوی
وصیت نامه عاشقانه شهید چمران که خطاب به امام موسی صدر نوشته بود
قرار داده بودند. در چنین روزهایی که از آن ها به عنوان دومین دوره جنگ داخلی نام برده می شود، امام صدر به دکتر چمران مأموریت داد تا برای سازماندهی مقاومت شیعیان، راهی شهرک نبعه گردد. و این وصیت نامه قبل از عزیمت تنظیم گردید. یابنده این وصیت نامه محمد علی مهتدی، کار شناس مسائل سیاسی خاورمیانه است که از دوستان قدیمی امام صدر بوده و سال ها مسئولیت دفتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی را در بیروت بر
جوانان برای کشور فرصتند نه تهدید/ جوانان برای گرفتن حقشان پیش قدم شوند
احساس نمی کنم اثر عملی و ملموسی بدون اینکه آن زمینه ها به وجود آمده باشد داشته است، حتی یک تشکیلات ستادی به عنوان شورای عالی جوانان برای ترسیم برنامه ریزی تاثیر نداشته است، یا مثلا خود وزارت ورزش که شکل گرفته درست است که نهاد جدیدی محسوب می شود اما در عین حال چقدر این وزارت در خود مجموعه ساختار نظام جایگاه جدی دارد؟ این ها نکات قابل تاملی است. اگر شما در راس قدرت بودید چطور برنامه ریزی
فیلمی با طعم تحقیر مردم
جریان عادی زندگی به نمایش در بیاید. اما افراط در این کار نتیجه ای جز راه رفتن روی اعصاب و روان مخاطب ندارد. روز مبادا فاقد روایت منسجم و متمرکزی است. لحن فیلم، ابتدا معناگراست؛ زن کهن سالی خوابی دیده که موجب مرگ آگاهی او شده است. به همین دلیل می خواهد کاستی ها و جاماندگی های زندگی خود را تا قبل از وفات جبران کند. اما مسیر روایت فیلم از وسط ماجرا، کاملا تغییر پیدا می کند و به فیلمی درباره
جنبه های منفی یک قانون جهانی برای ایران
وقتی شما به قانون کپی رایت می پیوندید، اجازه هیچ گونه تغییری در اثر ندارید و باید اثر را بی کم و کاست منتشر کنید. به همین خاطر ممکن است کتاب هایی وجود داشته باشد که کلیت آن ها قابل ترجمه و خوب باشد، اما همین کتاب ممکن است دو، سه صحنه داشته باشد که با مبانی اخلاقی ما سازگار نباشد. در حالت فعلی ممکن است خود مترجم با ابتکاراتی این صحنه ها را حذف و کتاب را قابل انتشار کند. این نویسنده افزود
بایدها و نبایدهای دعا و مناجات خوانی
خوبی بشود. اگر گناه و معصیت می کند، دردش بیاید. باید اهل مراقبه باشد. یک ته صدایی هم داشته باشد؛ هرچند که کسانی را می شناسم که چندان خوش صدا نبودند؛ در عین حال وقتی دعا می خواندند، انسان را منقلب می کردند و به شدت متأثر می ساختند. سوال: دربارة مناجات خوانی و دعاخوانی به نظر شما خلوت عبد و اله اصالت دارد یا روح جمعی مناجات و دعا؟ دربارة این موضوع وقت شناسی انسان مهم است. از
مرتضی الویری از دغدغه های اصلاحطلبان در انتخابات و چشم امیدشان به رهبری می گوید
مرتضی الویری وقتی می خواهد ارزیابی اش را درباره عملکرد دو سال گذشته دولت تدبیر بگوید اصرار دارد شرایط دشواری که دولت در آن قرار دارد اعم از تهدیدهای بین المللی، تحریم ها و شرایط دشوار اقتصادی ، ناسازگاری سایر قوا و نهادها با دولت دیده شود. با این حال او می گوید عدم قاطعیت دولت در دفاع از حقوق مردم و اجتماعات و احزاب و برگزاری کنسرت ها می تواند سرمایه های اجتماعی آن را به خطر بیندازد. به باور این
زندگی قربانی اسیدپاشی تئاتر شد
صراط: کارگردان چشم در برابر چشم با اشاره به اینکه در این نمایش سه برش از زندگی آمنه بهرامی به تصویر کشیده می شود، عنوان کرد این اثر بر اساس کتاب خاطرات این قربانی اسیدپاشی نوشته شده است. نازنین سهامی زاده کارگردان نمایش چشم در برابر چشم درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش چشم در برابر چشم اجرای خود را از 4 تیرماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران آغاز خواهد کرد. در این نمایش سه مقطع از
ریشه استیضاح در عدم پذیرش و رعایت قواعد بازی درجابجایی قدرت دارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کریم کشور دوست در تدبیر شرق نوشت: آموزش وپرورش از مهم ترین نهادهای تاثیرگذار در جامعه ی مدنی است که به سبب انگیزه های مسوولانه و تحول خواهانه کارکنانش در فرایند انتخابات وعرصه ی قدرت وسیاست ورزی در همه ی طبقات اجتماعی شهری وروستایی حضورداشته وجایگاه و منزلت تعیین کننده ی معلمان وفرهنگیان ،به عنوان مرجع رای در نزد مردم، بر کنشگران سیاسی – بالاخص
چهره های ضد ایرانی انتخابات آمریکا را بشناسیم+ تصاویر
پایگاه خبری تحلیلی پارس - معصومه زارع- با این که یک سال ونیم به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، نامزدها این روزها سخت مشغول مبارزات انتخاباتی بوده و تلاش می کنند گوی رقابت را از دیگری بربایند. در این انتخابات که در پاییز 2016 برگزار می شود، جانشین باراک اوباما تعیین خواهد شد. همزمان با برگزاری مذاکرات هسته ای تهران و غرب از انتخابات آمریکا به عنوان انتخاباتی سرنوشت ساز و مهم یاد شده
چهره ها در شبکه های اجتماعی (124)
/> ارژنگ امیرفضلی این عکس از محسن قاضی مرادی را به اشتراک گذاشت و زیرش نوشت "فراموشی بهترین هدیه خداست ولی....". بلافاصله پس از این پستِ ارژنگ، هوادارانی که با دیدن این عکس و متن دل نگران محسن قاضی مرادی شده بودند به پست او هجوم آورده و خواستار توضیح بیشتری از وی درباره آقای قاضی مرادی شدند، ولی ارژنگ جان سعی کرد همه چیز مسکوت بماند و جوابی نداد. طبق آخرین اطلاعات و اخبار آقای قاضی مرادی در سلامت
مسیر بازگشت هیأت انصارالله به یمن تغییر کرد
جیبوتی شدند و یک روز کامل از مذاکرات عقب ماندند. عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند. بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات
سریالی که با اعصاب خانواده ها بازی کرد
غیبت، زیرآب زنی و توهین به یکدیگر هستند. دعواهای تکراری خواهر شوهر و عروس و داماد و برادر زن به بدترین شیوه و بالاترین میزان در این اثر دیده می شود و عرشیا نماینده نسل دهه هشتادی ها هم که با پشتوانه تربیت غلط بزرگ شده، از همین الان و به طور غیر محسوس به خانواده ها نوید می دهد که به زودی اگر فرزندانتان این گونه با شما رفتار کردند خیلی تعجب نکنید. پدر خانواده نیز به عنوان رکن اصلی همواره
آینده ای درخشان برای سیدحسن خمینی
و اجتهادی دارند که می تواند در آینده، بالقوه موقعیت خیلی بالایی داشته باشد. با این حال در تحرکات بعدی امام از هجرت شان از نجف به کویت، بعد به پاریس و بعد به ایران، اگر مرحوم حاج آقامصطفی در حیات بود، چه بسا به دلیل اشتغالات و درگیری های علمی، این قدرت تحرک را نمی داشت که آن طور عمل کند که مرحوم حاج احمدآقا به عنوان یک نیروی توانمند و یک سپر توانا در کنار امام قرار داشت. مرحوم حاج احمدآقا در پرتو
خواسته جامعه زنان این نیست که ما حتماً مسئولیت های مدیریتی را داشته باشیم
هم جنس خود زن، اما ما به عنوان سکانداران حضور زنان در عرصه سیاسی و اجرایی، فقط متحمل فشارهای بیش تری شدیم و در برابر مسائل محتاج دقت بیش تری بودیم که سعی کردیم بیش تر در جهت پیشگیری اقدام کنیم همین باعث شده است که چالش های کم تری را داشته باشیم. حاصل همکاری دستگاه های امنیتی و دولت آرامش امروز حاکم بر استان است در بحث های امنیتی، اشاره ای به همکاری های مردم با دستگاه های
شیرینی ذکر خدا در دعای روز چهارم
آله) ماند و در تمامی جنگ های آن زمان شرکت کرد. او پس از رحلت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) از حامیان و دوستان خاص امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) شد. خباب در سال های آخر عمر به کوفه هجرت کرد و به علت بیماری سختی که دچارش شده بود، نتوانست در جنگ های امام علی(علیه السلام) شرکت جوید. سرانجام خباب در سال 37 قمری در اثر همان بیماری درگذشت و اولین مسلمانی بود که در کوفه مدفون گشت
بازگشت دوباره مونیکا لوینسکی +عکس
بیشتر و مخاطب بیشتر. خوب، تا زمانی که فرهنگ تحقیر ادامه دارد، چیزی که ما نیاز داریم، یک انقلاب فرهنگی است. شرمندگی عمومی، به عنوان خوبی در جریان، باید متوقف شود و زمان مداخله، در اینترنت و فرهنگ امروزی ما قرار دارد. پایان بخش سخنان لوینسکی، به آزادی بیان مرتبط بود. وی اضافه کرد: ما درباره آزادی بیان، بسیار صحبت می کنیم. اما نیاز داریم که بیشتر درباره وظایف خود برای بیان آزادی
اخبار ویژه کیهان / مگر آمریکایی هستید که مرگ بر آمریکا به شما برخورد؟!
از قبل تعامل کذایی و ادعایی، گستاخی آل سعود در تعرض به زائران ایران، کارشکنی در بازار نفت و گسترش جنایت ها علیه یمن سر بر نیاورد؟ و آیا خصومت سعودی ها امروز بیش از چند سال قبل نیست. که نگاه رفاقت و همکاری با عربستان هنوز در دولت حاکم نشده بود؟ خباثت و سرسپردگی عربستان را چرا باید توجیه کرد و وضعیت فعلی را به فرهنگ و روحیه ایرانی نسبت داد؟ سریع القلم البته برخلاف جریان تبلیغات رسانه ای که