سایر منابع:
سایر خبرها
آب آشامیدنی روستای نوده ملک گرگان غیرشرب شد
. با آغاز فصل گرم سال مشکلات خدمات آب رسانی در استان گلستان تشدید می شود و این امر موجب شده است که برخی از روستاها مانند روستای نوده ملک در استان گلستان با مشکل آب آشامیدنی رو به رو شوند. روستای نوده ملک امسال با آغاز ماه مبارک رمضان با آلودگی آب آشامیدنی مواجه شد و کماکان این آلودگی و کدر بودن رنگ آب وجود دارد و مردم این روستا برای تامین آب شرب از آب معدنی استفاده می کنند.
جیره بندی آب در روستاهای شهرستان مرزی تایباد
ادامه داد: با گذشت 35 سال از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون نسبت به نوسازی و تجدید شبکه های آبرسانی روستایی اقدام نشده و این شبکه با فرسودگی و هدر رفت آب همراه شده است. وی افزود: در برخی از نقاط با وجود برخورداری از آب اما به دلیل عدم گنجایش و ظرفیت شبکه امکان آبدهی بیشتر به روستا ها وجود ندارد. منبع : مهر برچسب : خشکسالی ، بحران ، بی آبی ، تایباد ، خراسان جنوبی
بیش از 76 درصد روستائیان گلستانی از آب شرب بهداشتی بهره مند شدند
اعتبارات موجود سالانه تنها 500 کیلومتر آن را می توانیم نوسازی و مرمت کنیم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان افزود: بیش از 80 درصد از منابع آب زیرزمینی در استان استفاده می شود در جالیکه این رقم باید حداکثر 60 درصد باشد. وی تصریح کرد: 747 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند و 110 روستا تحت پوشش نیستند که برای خدمت رسانی به مردم، این روستاها نیز آبرسانی شده است. انتهای پیام/ ب
تعهد دو هزار میلیار تومانی دولت به خراسان شمالی
جدید روستایی نیز ساخته میشود که اگر تیم اجرایی همکاری کرده و قیر رایگان نیز تامین شود امسال به بهره برداری میرسد. استاندار خراسان شمالی گفت: 75 روستای باقی مانده بالای 20 خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند. وی به مصوبات حوزه آبرسانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه آبرسانی روستاها و تامین منابع مالی برای سدها نیز اعتبارات خوبی اختصاص یافته است. سید علی اکبر پرویزی
بحران کم آبی در 277 روستای استان زنجان
اعتبارات برای نگهداری و بهره برداری آب وجود دارد. این مقام مسئول با یادآوری اینکه در استان زنجان 556 روستا تحت پوشش این شرکت هستند، افزود: 96 هزار و 90 مشترک از خدمات این شرکت بهره مند هستند. مهان فر تعداد روستاهای دارای پروژه اجرایی آب در سال گذشته را 104 روستا اعلام کرد و گفت: متوسط مصرف سرانه هر نفر در شبانه روز 155 لیتر است. این مقام مسئول به بحران کم آبی در 277
کهگیلویه و بویراحمد در بین 10 استان درگیر با تنش شدید آبی / نباید همه انتقادات متوجه مصرف کننده باشد
رسد، که نیاز به آموزش و فرهنگ سازی بیش از پیش دارد. پاسره با اشاره به اینکه روستاهای استان از تأسیسات خوبی در زمینه آب شرب برخوردار نیستند، افزود: در کهگیلویه و بویراحمد 9000 شبکه توزیع آب وجود دارد که بخشش اعظمی از آنها دارای تأسیسات قدیمی و پوسیده هستند که این خود دلیلی بر هدر روی آب در روستا ها دارد. میرعامل آبفار با بیان اینکه تلاش این شرکت در جهت استفاده از همین منابع اندک
وضعیت شبکه های تامین آب کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست
دلیل تخصیص ندادن سهمیه برداشت آب از این شد این امکان وجود ندارد هرچند اعتبارات زیادی نیاز است. خادمی با اشاره به اینکه آب شرب مناطق مختلف این استان از منابع ریسک پذیر تامین شده به طوری که متاثر از شرایط سال است، ابراز کرد: باید منابع آب استان را در گذشته به مراکز اصلی وصل می کردیم تا هم اکنون در زمینه تامین آب شرب با وجود خشکسالی مشکل حاد نداشتیم. نماینده عالی دولت در کهگیلویه
تخصیص500 میلیون دلار برای آبرسانی به روستاهای کشور
سرعت بیشتر اجرایی شوند.مدیرعامل شرکت آبفار مازندران نیز در حاشیه بازدیدها درباره پروژه مجتمع آبرسانی روستایی "ریگ چشمه" بابل گفت: برآورد کلی برای فاز نخست این مجتمع 3 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که امسال 550 تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد و 315 میلیون تومان تخصیص یافت، البته مبلغ 2 میلیارد برای سال مالی 94 و مبلغ 1 میلیارد هم برای سال 95 برای این پروژه در نظر گرفته شده که با بهره برداری از آن اهالی 6 روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد که احتمال اضافه شدن به 15 روستا هم می رود. ...
گلاب قمصر خراسان نام و نشان ندارد!
افزاید: 100 هکتار اراضی قابل کشت داریم در حالی که یک مرکز گلابگیری در روستا نیست و نیاز است کارگاه تولید گلاب راه اندازی شود. نائب رئیس شورای شهرستان مشهد همچنان به راه اندازی باشگاه کشاورزان جوان در استان خراسان رضوی اشاره می کند و می گوید: با اینکه این روستا به چنین مرکزی نیاز دارد اما این نهاد اینجا وجود ندارد.وی با اشاره به کم شدن رغبت جوانان به کشاورزی می افزاید: عدم حمایت ها از کشاورزی
بودجه استانی پاسخگوی رفع مشکل آب نیست/شهرداری از پساب استفاده کند
حتی یک ریال هم برای طرح تامین آب شرب بندرعباس به ما اعتباری تخصیص نداده است. وی ادامه داد: این در حالی است که شهر بندرعباس بحرانی ترین شهر کشور به لحاظ کمبود آب اعلام شده و ما نزدیک به 11 میلیارد تومان برای تامین آب شرب این شهر اختصاص داده ایم. استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم آب به راحتی هدر رود، افزود: مردم نباید نسبت به صرفه جویی در مصرف آب بی توجه باشند
بحران شدید آب در بندرعباس/وزارت نیرو یک ریال هم برای رفع بحران هزینه نکرد
شرب مرکز استان، اعتباری به استان اختصاص نداده است. * بندرعباس بحرانی ترین شهر کشور در حوزه آب است استاندار هرمزگان با بیان اینکه شهر بندرعباس بحرانی ترین شهر کشور در حوزه آب شرب است افزود: تاکنون و در ماه های اخیر 11 میلیارد تومان برای تامین آب شرب بندرعباس اختصاص داده شده است. وی در ادامه به اجرای طرح اضطراری تامین آب شرب بندرعباس و بندرخمیر از بخش و دشت های شمالی
مشکل آب شرب 20 روستای بردسکن مرتفع می شود
فرماندار بردسکن گفت: با بهره برداری از بزرگترین مجتمع آبرسانی استان، مشکل آب شرب 20 روستای شهرستان مرتفع می شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، ظهر امروز، برات علی نیا در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه مجتمع آبرسانی نوبهار این شهرستان بیان کرد: خوشبختانه با تدبیر مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان و با موافقت مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان این
هوای آلوده، کم آبی و راه حل های اشتباه مدیران
سال کمتر و کمتر می شود و منابع زیرزمینی آبی سال به سال خشک تر اما به خاطر مدیریت غلط در این استان همچنان خربزه و هندوانه تولید می شود. آن قدر تولید می شود که دیگر خربزه مشهد در سراسر ایران زبانزد خاص و عام است. اما غافل از آن که این دو محصول به لحاظ مصرف زیاد آب برای رشد به هیچ وجه به صرفه نیستند. به عبارتی در خراسان مواجه با خشکسالی محصولاتی کشت می شوند که نیاز فراوانی به آب دارند. آن قدر از این
پرندگان مهاجر مهمترین منبع بروز بیماری آنفلوانزای مرغی
مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: پرندگان مهاجر مهمترین منبع بروز بیماری آنفلوانزای مرغی است. احمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، تاکید کرد: تاکنون هیچ نشانه ای از این بیماری در این استان و در میان طیور و پرندگان مشاهده نشده است. وی با اشاره به اینکه هم اکنون فصل مهاجرت پرندگان به مناطق گرمسیری است، افزود: احتمال انتقال این
بودجه ای که در دل بهارستان جا خوش کرده است / آیا حق مشهد از بودجه زیارت بازخواهد گشت؟
در همین رابطه معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به این مصوبه کارگروه ملی زیارت گفت: جایگاه قانونی مصوبات کارگروه ملی زیارت همانند مصوبات هیئت دولت است. محمد حسن واحدی ادامه داد: مصوبه کارگروه ملی زیارت برای بازگشت بودجه زیارت به سه استان زیارتی کشور و گنجانده شدن آن در برنامه ششم توسعه نیز از جایگاه قانونی برخوردار است
300 روستای یزد با کمبود آب مواجه هستند
اعتباری برای آبرسانی به روستا ها تخصیص نیافته است. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود: 137 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت 24 مجتمع آبرسانی در روستاهای این استان نیاز است. وی ساخت این مجتمع ها را برای رفع مشکل بی آبی و کم آبی در روستاها موثر خواند و از مسوولان استانی و وزارت نیرو خواست به تخصیص اعتبارات در این بخش توجه ویژه داشته باشند. تعداد
نوار شمالی گلستان با کمبود منابع آبی روبروست
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی شکیبافر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: همزمانی پیک مصرف آب در بخش کشاورزی و مصرف شرب نگران کننده است و برنامه های کشاورزی استان تاثیر مستقیمی در منابع آبی و کمبودهای آب دارد. وی تصریح کرد: مقدار زیادی از منابع آبی در حوزه کشاورزی استفاده و استحصال می شود و این مسئله استان را با کمبود آب شرب مواجه کرده است.
اجرای طرح های رئیس جمهور، 11 سال خراسان شمالی را جلو می برد
100 میلیون دلار تامین خواهد شد، گفت: دولت برای اجرای طرح راه آهن اسفراین، بجنورد به شیروان اهتمام داشته تا از این طریق استان به خط آهن سراسری متصل شود. استاندار خراسان شمالی با یادآوری اینکه طی چند سال گذشته 106 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های مختلف در استان استفاده شده است، بیان داشت: امیدواریم با طرح های جدیدی که در استان از محل صندوق توسعه ملی اجرا خواهد شده
تخصیص 14 میلیاد ریال از اعتبارات خراسان رضوی، به چهارمین شهر زیارتی کشور
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مهدی فروزان، فرماندار کاشمر صبح امروز، اول تیرماه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که در محل فرمانداری کاشمر برگزار شد، گفت: برای اولین بار از اعتبارات زیارت در بخش اعتبارات تملک دارایی ها مبلغ 14 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان کاشمر به عنوان دومین شهر زیارتی استان پس از مشهد مقدس، اختصاص یافت. وی اظهار کرد: کل اعتبار اختصاصی به
مدیرعامل آبفار گلستان: عمق منابع آب زیرزمینی استان به 10 متر رسیده است
. مدیرعامل آبفار گلستان افزود: همزمانی پیک مصرف کشاورزی با مصرف شرب، مشکل عمده دیگر ما در زمینه تأمین آب بوده زیرا برنامه های کشاورزی گلستان اصلا مناسب نیست و از سوی دیگر 25 هزار هکتار کشت شالی صورت می گیرد که در واقع بخش کشاورزی 93 درصد آب استان را مصرف می کند و مابقی در بخش شرب صرف می شود. وی اضافه کرد: 931 روستا در استان گلستان وجود دارد که به 857 روستا آب شرب سالم و بهداشتی ارائه می
640 روستای مازندران طرح هادی ندارند
کلاردشت به عباس آباد دارد گفت: باید این محور تا قبل از پایان ماه رمضان آسفالت کامل شود و نمایندگی راه و شهرسازی نیز با تجهیزات کامل، ظرف 10 روز آینده در کلاردشت مستقر شود. وی گفت: در زمینه اعتبارات سیل نیزدر حال پیگیری هستیم و با توجه به اینکه در کلاردشت دیوار حایل ایجاد شد، مشکل این بخش کمتر شده است. معاون استاندار مازندراان گفت: 640 روستای استان فاقد طرح هادی هستند که امسال برای
62درصد اعتبارات مصوب سفرهیئت دولت به بخش راه اختصاص یافت
/> استاندار خراسان شمالی با اشاره به قول های مساعد هیئت دولت برای تامین 110 میلیون دلار برای اجرای طرح های لوله گستر اسفراین نیز اظهار داشت: با اجرایی شدن این مصوبه ها و جذب اعتبارات مصوب شده، گام بزرگی برای توسعه استان برداشته خواهد شد. وی تصریح کرد: در این سفر سه واحدصنعتی بزرگ استان از لیست خصوصی سازی خارج و واگذاری آنان تا رسیدن به مرحله سوددهی و اجرای طرح های توسعه ای منتفی شد.
آبرسانی سیار به 170 روستای کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، فیض الله پاسره در نشست مدیران شرکت های وابسته به وزارت نیرو در کهگیلویه و بویراحمد با استاندار، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 28 مورد سوختگی پمپ آب داریم در حالی در سال 93 تنها 30 مورد گزارش شد. وی با اشاره به اینکه به دلیل افت فشار آب با توجه به خشکسالی های اخیر 85 روستا هم اکنون به طور سیار آبرسانی می شوند، افزود: 65 روستای دیگر نیز از طریق
50 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی تخصیص یافت
عالی اداری و به دستور ریاست جمهوری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کشور احیا شده است، گفت: این سازمان در استان ها نیز تحت عنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی زیر نظر استاندار به عنوان یک سازمان مستقل به کار خود ادامه خواهد داد . وی تشکیل این سازمان را اقدامی مهم و زیربنایی برای توسعه استان برشمرد و خاطر نشان ساخت: امید است با همکاری که از سوی همه دستگاه های اجرایی صورت می گیرد شاهد تسریع
50 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی تخصیص یافت
به جذب این اعتبارات برنامه ریزی کنند. استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به خراسان جنوبی و ارائه طرحی برای واگذاری تسهیلات ارزان قیمت به روستائیان و مرزنشینان باید پیگیری های لازم انجام شود تا این موضوع محقق شود. خدمتگزار افزود: مسئولان مربوطه تلاش کنند تا به گونه ای برنامه ریزی شود که طرح ترسیب کربن که به عنوان طرحی موفق برای
لزوم اختصاص اعتبار ویژه برای حل بحران آب در کرمان
از گذشت مدت کوتاهی از بین می رود. رشیدی یکی از مشکلات اصلی در روستاها را ناپایداری سفره های زیرزمینی دانست و بیان کرد: مشکلات کمّی آب تاثیر بسیاری بر کیفیت آب گذاشته و برداشت بی رویه از منابع آبی زیرزمینی موجب اسیدی، شور و تلخ شدن آب ها شده است. وی عنوان کرد: یک وفاق ملی در مسئله آب به وجود آمده و این بحث اولویت نخست همه است و استاندار کرمان همت ویژه ای در زمینه حل مشکل کم
وضعیت تامین آب روستاها بحرانی است/آبرسانی سیار به 400 روستا
شود، خاطرنشان کرد: به علت وضعیت زمین شناختی استان و وجود تعداد 60 گنبد نمکی و دیگر سازه های زمین شناسی آلوده کننده به خصوص در غرب استان منابع آبهای سطحی و زیرزمینی در این منطقه از لحاظ کیفی بسیار نامناسب و عملا غیرقابل شرب است. وی با اشاره به وجود بیش از شش هزار حلقه چاه غیرمجاز در بخش کشاورزی گفت: عدم انجام عملیات اجرایی مناسب جهت مهار روان آبها و بی توجهی به آبخوان داری در طی سالهای گذشته موجب شده تا بسیاری از روستاها در وضعیت بحرانی قرار بگیرند.
هشدار مدیریت منابع آب: پشت دریاچه سد مهاباد شنا نکنید
/> مدیر امور منابع آب مهاباد گفت: سد مهاباد علاوه بر مصرف در بخش کشاورزی، آب شرب این شهر را نیز تامین می کند و در صورت شنا کردن در آن و شستشوی خودرو و اسباب و اثاث منزل احتمال آلودگی آب آن نیز وجود دارد. سد مهاباد دارای 197 میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر 136 هزار نفری مهاباد بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز
170 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی شناسایی شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس ، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 170 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی شناسایی شده و دستوراتی نیز در این زمینه به اداره کل راه و شهرسازی استان داده شده است. استاندار خراسان رضوی بیان کرد: البته این اقدامات در یک بازه زمانی بلندمدت صورت می گیرد و تا زمانی که
وضعیت بحرانی تامین آب شرب روستاییان بردسکن
مدیرامور آب و فاضلاب روستایی بردسکن گفت: در تامین آب شرب روستاییان با مشکل جدی مواجهیم. محمد صادقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، گفت: خشکسالی، کاهش بارندگی ها و افت کمی و کیفی منابع آب شرب و خشک شدن بسیاری از چشمه ها و قنوات این اداره را در تامین آب شرب روستاییان با مشکل جدی مواجه کرده است. وی افزود: متاسفانه در حال حاضر بیش از 30 درصد