سایر منابع:
سایر خبرها
برگزاری اولین جلسه هماهنگی سی و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن عترت
گفت: در برنامه ریزی اجرای این مسابقات که در رشته هایی چون قرائت، حفظ، اذان و مداحی اجرا خواهد شد، مد نظر داریم که با تمهید امکان حضور سایر دانش آموزن علاقه مند در محل های برگزاری مسابقات، زمینه بهره مندی آنان را نیز فراهم کنیم. در ادامه میکائیل باقری، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی، با تشکر از اعضای کمیته های این مسابقات، ضمن اشاره به روند و جدول اجرایی مسابقه در سال
جذب200 بی سواد در کلاس های سواد آموزی
در استان ترسیم نماییم زیرا دانش آموزان عضو پایگاه بسیج دانش آموزی مدارس، دانشجویان بسیجی فعال، اردوهای جهادی و بسیج جامعه زنان می توانند به عنوان آموزش دهنده افراد بی سواد تغییر نگرش را ایجاد کنند. معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که امسال در خراسان جنوبی و با مشارکت بسیج سازندگی 200 نفر جذب دوره سواد آموزی می شوند، ادامه داد: همچنین در دوره تحکیم سواد با رویکرد
خوزستان از استانهای دارای بیشترین مدارس تخریبی/ 5400 پروژه نیمه تمام
معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک سوم پروژه های نیمه تمام امسال تکمیل می شود، گفت: تهران، خوزستان و خراسان رضوی بیشترین فضای آموزشی فرسوده را دارند. مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اولویت های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: عمده اعتبارات سال 94 صرف تکمیل پروژه های نیمه تمام می شود. وی افزود: در تلاش هستیم تا حداکثر پروژه
ادعای احتمال ترور فیزیکی احمدی نژاد/ دولت روحانی در معرض یک حمله گازانبری / روایتی از تخلف هزار و 800 ...
را گردن گرفت . تلگرام این بار هم در اکانت رسمی توئیتر خود نوشته است: “ما اشکالات فنی مسیردهی ترافیک در ایران را طی روزهای گذشته برطرف کرده ایم؛ بنابراین سرعت تلگرام در این کشور به حالت اولیه بازگشت و اجرای آن سریع شد. نامه به رئیس شورای امنیت ملی برای رفع محدودیت رسانه ای رئیس دولت اصلاحات اصلاح طلبان یزد در مراسمی که با حضور محمدرضا تابش و عبدالواحد موسوی لاری برگزار شد، با
جوابیه آموزش و پرورش خراسان رضوی به یک خبر
با اهدای سلام و تحیات و آرزوی قبول طاعات و عبادتها در ماه مبارک رمضان، در پاسخ به خبر درج شده در صفحه 2 ویژه خراسان رضوی در تاریخ 14/4/94 آن روزنامه محترم، بدین وسیله جوابیه آن به شرح ذیل تقدیم حضور می گردد. بنابراین شایسته است دستور فرمایید، طبق قانون مطبوعات در همان صفحه و با همان کیفیت چاپ گردد. 1- مشی آموزش و پرورش خراسان رضوی در انتصابات حفظ احترام و شأن انسانی افراد است و به همین
تاکید معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر شناسایی و درمان کودکان آسیب پذیر
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: تلاش معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ایجاد طرح هایی برای محدوده های سنی مختلف است. به گزارش ایسنا، محمدباقر الفت در نشستی با عنوان دستورالعمل الگوی جامع حمایت از دانش آموزان آسیب پذیر و آسیب دیده در مدارس با محوریت آموزش و پرورش با همکاری سایر نهادهای ذی ر بط اظهار کرد: اگر بخواهیم فرامین مقام معظم رهبری را مرور کنیم ایشان تاکید
واژگونی خودروی حامل مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری به خیر گذشت
به گزارش خبرنگار پانا،بهروز امیدی به همراه استاندار چهارمحال و بختیاری و معاونان وی در حال عزیمت به شهر سردشت از توابع شهرستان لردگان بود که خودروی او در گردنه زردیال بعد از پلیس راه شهرکرد-اصفهان در مسیر شهرکرد به بروجن دچار حادثه شد. معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: این حادثه به خیر گذشت و مدیر کل آموزش و پرورش پس از چند ساعت بستری شدن در بیمارستان
در ستایشِ حیات وحش و حکایت دردناک جامعه ما
حال حاضر ناکارآمد و ناتوان است. به این دلایل: 1 مجموعه آموزش و پرورش در آموزش زندگی به دانش آموزان، در محاق است. از بی انگیزگی و مشکلات اقتصادی افراد این مجموعه که بگذریم، دست اندرکاران بنا به دلایلی از جمله تمرکز بر آموزش نمره ای ، تعامل پرورشی با دانش آموزان را جدی نمی گیرند و پیش از آن که معلم، مدیر و مربی باشند، در لباس سرهنگ هایی وارد می شوند که کارشان مچ گیری از سرباز وظیفه است
کارنامه قبولی پنجم 750هزار دانش آموز پسر درسامانه سوادآموزی ثبت می شود
به گزارش خبرگزاری پانا ، عیسی ملک پور در جلسه شورای اداری سوادآموزی گفت: با تمهیدات انجام شده، پیش بینی می شود در تیرماه سال جاری بالغ بر 750 هزار کارنامه قبولی پسران پنجم ابتدایی را در سامانه سوادآموزی ثبت نماییم. معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس باتوجه به تجربه بدست آمده در مرحله ثبت کارنامه های قبولی دختران در بهمن ماه سال گذشته گفت: در سال گذشته موفق شدیم 700هزار کارنامه قبولی دختران
فعالیت بیش از 400 مدرسه قرآن در خراسان رضوی
/> رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که 414 مدرسه قرآن در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: در حال حاضر 28 هزار نفر از دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی حافظ بیش از نیم جزء قرآن کریم کریم هستند و در همین راستا سایت طرح ملی حفظ برای مدارس فعال است. وی با اشاره به برگزاری مرحله نهایی سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان
قزوین رتبه چهارم توسعه کمی پیش دبستانی کشور را به خود اختصاص داد
در استان قزوین اجرا می شود در راستای ارتقاء کیفیت مدارس ابتدایی و عملکرد مطلوب مدیران مدارس ابتدایی است. وی با بیان این مطلب که طرح مدیریت آموزشگاهی برای مدارس ابتدایی امسال بیش از 30 درصد مدیران مدارس را تحت پوشش قرار می دهد، خاطرنشان کرد: بیش از 30 درصد مدیران مدارس ابتدایی در طرح مدیریت آموزشگاهی شرکت می کنند. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مدیران و مسئولان در حوزه آموزش ابتدایی باید با تعامل و مشارکت سطح کیفیت آموزش را ارتقاء ببخشند. انتهای پیام/ ب ...
هفت پایگاه تابستانی ویژه دانش آموزان استثنایی گیلان فعال شد
با تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر نهادها و دستگاه های دولتی برای خدمات رسانی به دانش آموزان استثنایی تصریح کرد : توانمندی های منحصر به فرد دانش آموزان با نیازهای ویژه در زمینه های مختلف بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. دو هزار و 500 دانش آموز در مدارس ویژه استثنایی استان گیلان در بیش از 350 کلاس تحت پوشش امور آموزشی ، پرورشی و توانبخشی قرار دارند.
نوسازی 100 مدرسه در سمنان
خواهد بود. رییس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان خاطرنشان کرد: در سال 93 تعداد 88 مدرسه با حضور 1374 نفر دانش آموز در سطح استان مرمت و رنگ آمیزی و پرده دوزی و ... صورت پذیرفت. دوستمحمدیان عنوان کرد: در سال جاری تعداد 111 مدرسه با حضور 1500 نفر دانش آموز در قالب اردوهای جهادی 10روزه در سطح استان هدف گذاری شده است. وی یادآور شد: این طرح با مشارکت آموزش و پروش استان سمنان و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان و بسیج دانش آموزی استان و سازمان بسیج سازندگی استان سمنان برگزار می شود. انتهای پیام ...
طرح جامع حمایت از دانش آموزان آسیب دیده و آسیب پذیر اجرا می شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمد باقر الفت این مطلب را روز دوشنبه درجلسه شورای ملی طرح جامع حمایت از دانش آموزان آسیب پذیر وآسیب دیده در مدارس عنوان کرد. وی افزود: این طرح با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه مبنی بر ضرورت توجه و اقدام در عرصه پیشگیری رشد مدار، اجرایی می شود. الفت ادامه داد: طرح یاد شده اقدامی سازمان یافته است که با کمک نهادها وارگان های حاکمیتی و
حیله های تازه غرب برای دور زدن خطوط قرمز ایران/ توصیف علم الهدی از خریداران بلیت 70 هزار تومانی/ استعفا ...
، هدف گرفته است. این شبه نظامیان از بهار سال 2014 میلادی هنگامی که توسط نیروهای حزب ا... و ارتش سوریه از قلمون بیرون رانده شدند، در کوهستان های اطراف عرسال مستقر شده اند. استعفا برای حضور در جمع اصلاح طلبان شنیده شد که جمال درویش، مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان که عضو و مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خوزستان بود روز گذشته از ستاد انتخابات استعفا
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/04/15
هسته ای واکنش نشان دهد. * آل خلیفه تابعیت 56 شهروند دیگر بحرینی را لغو کرد رژیم آل خلیفه ماه گذشته تابعیت 56 شهروند این کشور را لغو کرد که 9 نفر از آنان کمتر از 18 سال سن دارند. * حیله های تازه غرب برای دور زدن خطوط قرمز ایران خبرهای متناقضی درباره حل شدن یا حل نشدن موارد اختلافی در مذاکرات هسته ای منتشر شده است. آسوشیتدپرس در این زمینه مدعی شد ایران و غرب درباره نحوه
اقدامات در معاونت پیشگیری باید بر پیشگیری رشد مدار متمرکز شود
پذیر و اسیب دیده در مدارس با محوریت آموزش و پرورش و همکاری سایر نهادهای ذیربط مورد بررسی قرار گرفت. الفت خاطرنشان کرد: در این طرح به اقداماتی که باید در محدوده سنی 7 تا 14 سال مد نظر قرار گیرد بپردازیم تا از طریق این اقدامات زود هنگام دانش آموزان یا مورد آسیب قرار نگیرند و یا در صورت اسیب دیدن اصلاح و ترمیم شوند. معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: در طرح فوق
بیش از 14 میلیون نفر رشته در مسابقات فرهنگی هنری شرکت کردند
/> علی اکبرزاده تصریح کرد: همه می دانیم که فعالیت های اردویی از جمله نحوه چادرزدن ، شرایط زندگی سخت و پخت و پز با امکانات محدود، آموزش انواع گره ها و غیره برای دانش آموزان لازم است به همین منظور سال گذشته آموزشی را تحت همین عنوان با حضور اساتید آموزشی برای 800 مربی ، 400 مربی خانم و 400 مربی آقا برگزار کردیم تا اردوهای کشور را غنی کنیم. وی افزود: ایمنی اردوگاه ها برای ما بسیار مهم
قول هاشمی برای بررسی یک لایحه قضائی
بودجه پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه گفت: این بودجه در دل اعتبارات قوه قضائیه قرار دارد و بودجه مستقلی نداریم اما حدود 7 میلیارد تومان فعلا بودجه داریم. البته اگر این لایحه تصویب شود و قانون پیشگیری از وقوع جرم ابلاغ شود سالانه 20 میلیارد تومان بودجه می خواهیم که باید در هر دستگاهی هم ردیف بودجه ای در این خصوص دیده شود. معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت: به هر حال با توجه به اینکه فعلا قانون نداریم همچنان در حال فعالیت و تعامل هستیم که نیروی انتظامی و صدا و سیما و وزارت ارشاد تعامل خوبی دارند اما بانک ها واقعا ضعیف کار می کنند و همکاری خوبی ندارند. م ...
برای المپیادهای ورزشی مدارس از اعتبارات دولتی کمی استفاده شد
سید علی ساداتی معاون تربیت بدنی استان مازندران از روند المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در این استان احساس رضایت کرد و در این درباره به خبرنگار پانا گفت: این طرح در استان مازندران با استقبال خوبی روبه رو شد. در این استان هزار مدرسه تحت پوشش قرار گرفتند و حدود 30 درصد از دانش آموزان ما در این المپیاد شرکت کردند. وی در ادامه افزود: این طرح برای اولین بار بود که در مدارس کشور برگزار می شد.سال
روزهای شیرین "آزادی" و عصر تلخ "مونترال" با عقاب پابرهنه آسیا
ها بود 1.47 می پرید. بعد از این مسابقه همه من را تشویق کردند و دیگر اجازه ندادند که والیبال بازی کنم و گفتند باید دوومیدانی را ادامه بدهی. خانم کردبچه، در آن سال ها نسبت به الان خانواده ها مخالفت زیادی با حضور دختران در میادین ورزشی داشتند خانواده شما چطور؟ مشکلی از این نظر برای شما وجود داشت؟ تعداد خانم های ورزشکار در آن زمان خیلی کمتر از الان بود و خانواده ها خیلی روی ورزش
بهترین راه برای رفع مشکل نقل و انتقال معلمان بومی گزینی است
بینایی سنجی، شنوایی سنجی و... است. حیدری هدف این تست را جلوگیری از بروز و تشدید بیماری ها عنوان کرد و افزود: کاری که از معلمان معمولی برنمی آید در مدارس استثنایی در حال انجام است. رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: نوآموزانی که در سال 91-92 سنجش شده 15 هزار و 782 نفر بودن که از این تعداد 96.8 درصد آن ها در مدارس این استان ثبت نام کرده اند. وی آمار دانش آموزان
ارزیابی عملکرد حاج ناصر عاشوری قلعه رودخانی در حوزه انتخابیه فومن و شفت
در راستای سلسله گفتگوها با مدیران نهادهای مختلف استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، یکی از فعالان سیاسی استان میهمان ویژه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس بود . ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده ی محترم مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید : بسم الله الرحمن الرحیم . عرض سلام وادب دارم خدمت تمامی اصحاب رسانه و مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس و امیدوارم که طاعات و عبادات همه در این ماه عزیز ، مقبول درگاه حق قرار گیرد . رشت پرس : روند مذاکرات ایران و 5+1 را در این برهه زمانی چگونه ارزیابی می کنید؟ آنچه مسلم است مباحث و روند مذاکرات هسته ای کشور نیازمند پیگیری های جدی و زمان لازم است . با توجه به اینکه هیات مذاکره کننده مصمم به ادامه ی مذاکرات هستند لذا با عنایت بر اساس اصول قانون اساسی ، سیاست گذاری های این مبحث از اختیارات مقام معظم رهبری است و با توجه به مباحث چالش برانگیزی که در جامعه از سوی طیف های مختلف وجود داشت ، در ملاقاتی که در ماه مبارک رمضان مسوولین نظام با مقام معظم رهبری داشتند این جعبه ی سیاه مذاکره توسط مقام معظم رهبری بازگشایی شد و ایشان مواضع خودشان ، نظام و رکن های تصمیم گیری نظام را به صورت مبسوطی شرح دادند و اینکه ظلم مضاعفی را به ملت ما تحمیل کردند و اینکه این تحریم باید به هر نحوی در مذاکرات برداشته شود و از شروط مذاکره است . به نظر بنده ، بسیاری از این مباحث شفاف سازی شد و اگر بعضا مصاحبه ها ، مصوبات و بیانیه هایی از طرف مجلس و دیگران صادر شد در جهت حمایت از تیم مذاکره کننده بوده است . احساس من بر این است که هم اروپا نیاز به این مذاکره دارد و هم ما مسر به انجام این مذاکرات هستیم . روندی را که تا الان پشت سر گذاشتیم فراز و نشیب های زیادی داشته ، اما باید تیم مذاکره کننده ی ایران را تحسین کنیم که با توجه به تجارب و انگیزه و پشتکاری که دارند در مقابل دیگر مذاکره کننده گان به نوعی کم نیاوردند و این مذاکرات را تا حصول نتیجه ادامه می دهند . اگر در این مذاکرات به نتیجه برسیم که یک پیروزی برای کشور به ارمغان آمده است چون در حال حاضر یکسری محدودیت ها و معذوریت هایی وجود دارند که باعث شده زندگی برای مردم گران تمام شود . اگر هم به نتیجه نرسیدیم در این مذاکرات و تعاملات به دنیا نشان دادیم که اهل منطق و گفتگو هستیم . همانطور که 35 سال از سوی قدرتهای بزرگ کشور ما تحت فشارهای مختلف قرار گرفت اما احساس می شود که اکنون اروپا نیاز به تعامل در این مذاکرات دارد. رشت پرس : با توجه به تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای در مجلس شورای اسلامی ، واکنش هایی را از طرف معاون ریاست جمهوری در پی داشت . لطفا در این خصوص توضیح دهید . مجلس بر اساس قانون اساسی در تمام امور مملکت چه برون مرزی و چه درون مرزی می تواند اظهار نظر و دخالت کند و حدود آن را قانون اساسی مشخص کرده است . در خصوص این مصوبات جنبه مخالفت و موضع گیری با دولت را ندارد بلکه برخی از مصوبات به عبارتی اهرم هایی است برای فشار به طرف مقابل در دست دولت در جهتی که بتواند در مباحث خود استدلال های حقوقی کند . چون فقط من مذاکره کننده نیستم که تصمیم می گیرم ،بلکه بر اساس همین اصول قانون اساسی مصوباتی را مجلس باید تصویب کند پس باید نظر مذاکره کننده نیز تامین شود و یا نهیب هایی که رهبر معظم انقلاب می زند با این مضمون که ما از آرمانهای انقلاب ، خون شهدا و دانشمندانی که در راه هسته ای شهید شده اند و دستاوردهایی که در این راستا به دست آمده ، نمی توانیم بگذریم این نهیب ها یک فرصت است . و هر زمانی که در مورد خاصی تصمیم گیری شود باید نظر رهبر انقلاب و موضع گیری ایشان را مد نظر داشته باشیم . تیم مذاکره کننده باید از این مباحث در مجلس و نظر مقام معظم رهبری در جهت دفاع از حقوق مردم ایران تلاش کند . ما درتقابل با یکدیگر نیستیم بلکه در یک مسیر قرار داریم . اکثریت مجلس همدل و همزبان و همراه دولت است . اما چون مجلس حالت نظارتی دارد در برخی از مواقع احساس می شود که مجلس به نوعی می خواهد حکم صادر کند . مشاوره هایی که در مجلس صورت می گیرد در جهت مساعدت و حمایت دولت برای حمایت از تیم مذاکره کننده است . رشت پرس : نظر جنابعالی در خصوص ارجاع قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر به هیات حل اختلاف قوا چیست؟ بنده با توجه به تجاربی که در چند دوره ی نمایندگی مجلس کسب کردم ، به شخصه قوانینی را می پسندم و اجرایی می دانم که از طرف دولت به صورت لایحه بیاید و شامل حذف و اصلاح و حتی ایجابی باشد برای صدور حکم . معمولا طرحهایی که از طرف مجلس و نمایندگان همکار اجرا و الزام می شود دارای پشتوانه ی کارشناسی قوی نیست این واقعیتی است که اینجانب به آن رسیده ام . این به معنای زیر سوال بردن نمایندگان و یا طرحهایی که نمایندگان ارایه می دهند نیست . این نتیجه گیری من حاصل 12 سال حضور در مجلس است . طرحی با 15 امضاء وارد کمیسیون تخصصی می شود مراحل قانونی را طی می کند سپس به صحن علنی وارد می شود و تایید شده و تبدیل به قانون می گردد . ما نیاز به تولید قانون های بیش از حد در کشور نداریم . بلکه بهترین راه این است که به دولت فرصت دهیم که همین قوانین موجود را اجرا کند و موانع و مشکلات آنها را بیان کند و از مجلس بخواهد که برخی از موانع در تبصره و مواد قوانین را حذف کند تا روال عادی سازی و یا تسریع عملیات اجرایی در جهت استیفای حقوق مردم راحتتر صورت گیرد . اینکه کارخانه ی تولید قانون در کشور داشته باشیم ضرورتی ندارد . بسیاری از قوانین ما ، مازاد است . در حقیقت به نوعی راههای فرار مدیران و دستگاههای اجرایی را فراهم می کند . مجلس باید بیشتر در زمینه ی بعد نظارتی ، پژوهش و تحقیق در کمیسیونهای تخصصی بپردازد و قوانین را بررسی ، تجزیه ، تحلیل و بازبینی کنند تا کمتر مواردی به صحن آورده شود و دو سه برابر این قوانین باید لایحه باشد . در حقیقت مجلس برای دولت راهگشا باشد و موانع را از سر راه دولت بردارد . رشت پرس : با توجه به وجود مشکلات عدیده ایی که در مسکن مهر حوزه انتخابی شهرستانهای فومن و شفت وجود دارد ارزیابی شما در این خصوص چیست؟ ایجاد مسکن مهر ایده ی بسیار خوبی بود . برای اینکه بخواهیم قیمت مسکن ارزان شود باید تولید داشته باشیم . دولت آقای روحانی در ابتدا نسبت به این مساله موضع داشت ، موضع دولت نیز غیر منطقی نبود ، عدله آنها این بود که بخش خصوصی همیشه از ساخت مسکن استقبال کرده است و باید در دولت گذشته از بانک مرکزی 50 هزار میلیارد تومان منابع مصرف نمی شد . بحث هایی که با آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته به این نتیجه ختم شد که در حال حاضر مسکن های مهر در کشور رصد می شود و آن شهرهایی که درصد بالایی از مسکن مهر را دارند در حال آماده سازی مسکن است و استان گیلان و شهرستان فومن نیز از این قاعده مستثنی نیستند . بخشی آماده سازی و به مردم تحویل داده شد . در شهرستان فومن نیز ما سه نوع مسکن مهر داشتیم . مسکن مهر بسیجیان که عمدتا واگذار شد . مسکن بنیاد مسکن بود که از بیش از 100 واحد ، 30 واحد آن واگذار شده است . و فاز دیگر مسکن مهر در کردآباد بوده که سیاست های شروع آن از آغاز اشتباه بود . به عنوان مثال هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان بابت دیوار سازی محوطه پرداخت شده که این در قیمت تمام شده ی مسکن تاثیر گذار است و یا میزان آورده ی مردم کم بوده است . جلساتی که نمایندگان و مسوولین استان در هفته های گذشته با وزیر محترم راه و شهرسازی داشتیم مقرر شد که افزایشی در مبالغ وام صورت گیرد و در زمینه ی ایجاد زیر ساخت ها ، تامین آب ، برق و گاز پیگیری های لازم انجام شود تا بصورت فاز بندی این مسکن ها را در فومن به مردم واگذار کنیم . رشت پرس : ارزیابی شما در خصوص بحران آب کشاورزی در شهرستان های فومن و شفت در سال زراعی چیست؟ آنچه که مسلم است منابع آبی ما رو به کاهش است به دلیل رسوبی که در سد داریم و همچنین میزان بارش برف در زمستان و برف سنجی نشان می دهد که ذخیره های یخی کم داریم . ب ه همین دلیل آب رودخانه ها و چشمه سارهای ما رو به کاهش هستند . و از طرفی هم جو عمومی دنیا هم یک تغییراتی را شاهد است . سیل ها و خشکسالی هایی که در دنیا اتفاق می افتد و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست . امسال به حمد الله سال زراعی خوبی را داشته ایم . چنانچه بارندگی مختصری نیز داشته باشیم و زمین های ما در استان سیراب شود ، با ذخیره ی آبی که داریم و آماری که وجود دارد بتوانیم فصل زراعی را پشت سر بگذاریم ولی این امر مقطعی است . راه حل اساسی این است که چند سدی را که در حال اجرا داریم و مطالعات آن صورت گرفته ، مدیران ارشد استان ، محیط زیست ، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بدانند که برای ادامه ی حیات کشاورزی نیاز به ذخیره سازی آب داریم . در حال حاضر سد شفارود ، سد پلرود ، سد لاسک که بصورت فاینانس پیمانکاران آنها انتخاب شده است باید جایگزین سد سفیدرود شوند . سد سفیدرود دیگر مانند گذشته نمی تواند به استان گیلان سرویس دهی کند و شاید 50 درصد آن توانمندی گذشته را داشته باشد . بنابراین همه ی این مسایل گویای این مطلب است که استاندار و نمایندگان محترم باید در جهت اجرایی کردن پروژه های سدهای مزبور و بهره برداری سریعتر از این سدها جدی تر باشند . بنده نیز 20 نقطه ی بحرانی را در شهرستان فومن و شفت شناسایی کرده ام که سعی داریم به آنها کمک کنیم . برخی از این مناطق کشاورزی را مجهز به موتورهای پمپاژ آب کرده ایم و همچنین تهیه لوله را از کانال به طول یک کیلومتر انجام داده ایم تا کشاورزان عزیز ما آسیب نبینند چون تکیه گاه اصلی ما در گیلان همین بحث شالیزار و برنج است . کمبود آب را باید مدیریت کنیم و تا کنون نیز این بحث مدیریت شده است . اگر مدیریت نمی شد هم اکنون با مشکل مواجه می شدیم . امسال برای فصل کشت از آب مخزن سد سفیدرود استفاده نکردیم بلکه از آبهای جاری و رودخانه ای و آب باران به سمت کانال 70 متری آب بر فومن هدایت آب صورت گرفت ، از چوبر تا رضوانشهر و با این منابع آبی ، کشت انجام شده است . دریچه های سد بسته شد و تا زمانی که نیاز مبرم بود دریچه ها باز گشایی شد . در چند سال اخیر ، منابع آب گیلان مدیریت گردید و در غیر اینصورت با مشکل سوخت محصولات کشاورزی روبرو می شدیم . رشت پرس : با توجه به جایگاه ویژه گیلان در بخش کشاورزی ، عدم استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی گیلان در کمیسیون کشاورزی چیست؟ کشاورزی و دامداری در کشور ما عموما تا کنون سنتی بوده است و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست . در گیلان هم به دلیل اینکه دامداران استان همیشه مهاجر بودند و ییلاق و قشلاق داشتند و برای پرورش دامها مسیرهای مختلف را طی می کرده اند لذا این قضیه اقتصادی نیست و مشکلات خاص خود را هم دارد . در مورد دامداری و کشاورزی قصوری صورت گرفته و می توانیم به جمع بندی هم در این خصوص برسیم . در حال حاضر ، در حوزه ی تسهیلات کشاورزی استان گیلان علاوه بر اینکه سهم خود را گرفته است سهم دو استان دیگر را نیز در سال 93 جذب کرده است . در مورد دامداری ، مرغداری و زنبور داری اعداد و ارقامی که جهاد کشاورزی استان ارایه داده است این صنایع رو به رشد هستند . بنابراین ما هم به دوستان برای انجام فعالیت هایشان اعتماد می کنیم. فرهنگ عمومی جامعه اینگونه نشان می دهد که نسل جوان و تحصیل کرده استان رمقی برای کار کشاورزی و دامداری ندارد . یکی از دلایل آن می تواند این باشد که بر طبق طرز فکر جامعه و عرف هر کسی که تحصیلاتی داشته باشد به دنبال کار پشت میزی است و این یک نوع نگاه به مشاغل است و باید اصلاح شود . فردی که در رشته ی دانشگاهی تحصیل کرده می تواند در همان رشته ، تولید کننده و خدمات دهنده ی خوبی باشد . در خصوص اینکه چرا نمایندگان استان گیلان تمایلی به عضویت در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی را ندارند باید عرض کنم که اگر افراد تحصیلات مرتبطی در آن خصوص می داشتند چه بسا این تمایل ایجاد می شد . از طرفی کمیسیون های دیگر مجلس به لحاظ تصمیم گیری در امور کشور موثر تر هستند مانند کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس . این کمیسیون ها کمیسیون های سرآمد مجلس هستند یعنی هر طرح و لایحه ای که ارایه می شود یک نسخه از آن طرح به کمیسیون اقتصادی آورده می شود چون منابع مالی آن طرح باید پیش بینی و تامین شود . احساس بنده این است که نمایندگان باید در جایگاهی قرار بگیرند که موثر تر باشند . اگر نمایندگان در کمیسیون کشاورزی باشند از دید عمومی حسن هایی را ممکن است دنبال داشته باشد . در آیین نامه مجلس ساز و کارهایی در خصوص عضویت نمایندگان در کمیسیون ها پیش بینی نشده است . برخی از کمیسیون دارای تعداد اعضای بالا هستند ولی برخی دیگر از کمیسیون ها تعداد اعضا کم است . آیین نامه اصلاح شده و در دوره آینده مجلس را مکلف کرده ایم که سقف اعضای کمیسیون ها مشخص شود . اینگونه نباشد که نماینده ای تمایل داشته باشد به کمیسیون امنیت ملی برود و در کمیسیون مزبور تراکم باشد و کمیسیون دیگر عضو کمتری باشد . امید است که در دوره ی آینده این موارد اصلاح شود . اینگونه نیست که اگر کسی عضو کمیسیون کشاورزی باشد بیشتر می تواند خدمت رسانی کند . همین اکنون نمایندگان دولت را مکلف کرده اند که برای مدت چهار ماه برنج را به کشور وارد نکند و این تسهیلات به کشاورزان داده شود . اگر نمایندگان یکپارچه باشند و با یکدیگر همپوشانی داشته باشند در هر کمیسیونی که عضویت دارند می توانند خدمتگزاران خوبی برای مردم باشند . رشت پرس : علت طولانی شدن ثبت جهانی ماسوله چیست و آیا پیگیری هایی از سوی جنابعالی در این خصوص صورت گرفته است ؟ مجموعه های میراثی و فرهنگی در کشور وجود دارد که ما امیدواریم سازمان جهانی یونسکو این یادگارههای تاریخی را به ثبت جهانی برساند و این ثبت نیز آیتم ها و الزاماتی را می طلبد . این الزامات هنوز در شهر تاریخی ماسوله محقق نشده است . به عنوان مثال تیرک های برق و تلفن درسطح این شهرک داریم و یا اینکه در بعد از انقلاب درحاشیه این شهرک ، ادارات دولتی بنا شده است . این ساختمانها با ضوابط سازمان یونسکو همخوانی ندارد و باید صد در صد تخریب شوند و به حالت اولیه برگردند . طرح مطالعاتی این موضوع انجام گرفته و برای بخشی از آن اعتباراتی در نظر گرفته ، منتهای مراتب بیشترین اعتبار برای مهار سنگ های بالادست شهرک ماسوله اختصاص یافت چون شهر را تهدید می کرد و این پروژه در فاز اول اجرایی شده است . سنگ هایی که خطرناک بودند مهار شدند تا احیانا در صورت بروز زلزله باعث تخریب شهر نشوند . ان شاء الله درسال 94 و 95 نیز فاز دوم و سوم این پروژه اجرایی خواهد شد . اعتباراتی نیاز است تا ساختمانهایی که در ماسوله احداث شده ، تخریب شود و نوعی خدمات سنتی به مردم ارایه شود . رشت پرس : زمزمه هایی در حوزه ی ارایه خدمات شهری شهرستان های فومن و شفت عنوان می شود با این مضمون که جنابعالی دستور عدم رسیدگی به مناطقی که از آن بخش ها رای کمتری را اخذ کرده اید صادر می کنید ، نظر شما در این خصوص چیست ؟ این صحبت ها فرافکنی و اتهام زنی است . برخی از آدم های کوچک زمانی که می خواهند خود را بزرگ جلوه دهند دیگران را تخریب می کنند و این به دور از انصاف است . این فضا در کشور هم متاسفانه در برخی از موارد وجود دارد . آدم های کوتوله ی سیاسی ، شخصیت هایی را که سالیان سال برای این مملکت فعالیت و خدمت کرده اند تخریب می کنند که خود را بزرگ جلوه دهند . الحمد الله مردم با روحیات بنده آشنا هستند و سه دوره این مردم به من اعتماد کردند و رای دادند و اگر اینجانب آدم تندرو و انتقام گیری بودم و مردم را سیاه و سفید می دیدم و اینگونه حرفهای بچه گانه را عملیاتی می کردم مردم به بنده اعتماد نمی کردند . افتخارم این است که سه دوره نماینده ی مردم فومن و شفت بوده ام و آن دوره ای هم که نماینده نبودم با 1800 اختلاف رای به مجلس راه پیدا نکردم و به رقبای خود تبریک گفتم و از رای مردم تمکین کردم . این اتهامات متوجه بنده نمی شود . جا دارد در اینجا بیان کنم که در برخی از روستاها ، اینجانب تنها 36 رای از 1000 رای را اخذ کردم اما خدمات رسانی از قبیل گاز رسانی ، آسفالت ، تلفن ، ساخت مدرسه و ساخت پل و ... صورت گرفته مانند روستای گیگا سر و قابل مشاهده است. در طول سالهای گذشته ، شما نمی توانید موردی پیدا کنید که فردی به دفتر من مراجعه کرده باشد و بنده از وی سوال بپرسم که به چه شخصی رای داده است . خدمت رسانی وظیفه ی ماست . با توجه به اینکه مشاغل قبلی در سپاه و اطلاعات گویای این مطلب است که اینجانب همیشه عدالت را رعایت کرده ام . اعتقاد به این امر دارم که اگر هر فردی یک رای بیشتر از سایر کاندید ها در این کشور اخذ کند سایرین باید به رای و نظر مردم احترام بگذارند و از وی تمکین کنند . امسال هم که سال انتخابات است و معمولا این مسایل و فرافکنی ها در زمان انتخابات بسیار صورت می گیرد اما باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم . و به رقبای جدید نیز هم میدان دهیم که ورود کرده و خود را معرفی کنند و از تخریب دیگران دست برداریم . رشت پرس : نظر جنابعالی در خصوص نطق های آقای مطهری و اظهارات ایشان در خصوص سران فتنه که واکنش هایی را در پی داشت چیست ؟ آقای مطهری از شخصیت های دوست داشتنی مجلس هستند . تفکر و اندیشه همیشه محترم و مبارک است مجلس نیز باید جای تفکر اضداد باشد . یعنی همه اندیشه های سیاسی و حزبی باید این اجازه را داشته باشند که در مجلس صحیت کنند . یکی از اصول قانون اساسی هم همین است که مجلس سکاندار نظارتی است و بر اساس قوانین آیین نامه ای مجلس نمی توان نماینده ای را به خاطر اظهاراتش مورد تعقیب قرار داد . ایشان نیز دارای اندیشه و نظر خاص و ویژه هستند و پسر بزرگوار شهید مطهری هستند و احترام ایشان بر ما واجب است . اینکه بنده بخواهم تمامی صحبت های ایشان را نقد و تجزیه و تحلیل کنیم ، در آن جایگاه قرار ندارم . در زمینه ی برخوردی که با ایشان صورت گرفت بنده مصاحبه ای را با یکی از رسانه ها داشتم که متاسفانه آن رسانه در مورد سخنان اینجانب امانتدار نبود و بخشی از سخنان من در سایت مطرح شد و بخش دیگر حذف گردید . من عنوان کرده بودم که برخورد نمایندگان که نزدیک بود به درگیری فیزیکی منجر شود در شان نمایندگان مجلس نیست . ما باید ظرفیت و تحمل نقد و اظهار نظر همکارانمان را داشته باشیم و بتوانیم پاسخ منطقی را بر اساس آیین نامه ی مجلس در یک نطق 7 دقیقه ای بدهیم . چه مخالف و چه موافق این مطلب را هم ذکر کنم که در همان روز نیز آقای مطهری هم به نوعی غیر متعارف داوطلب تنش بود که این روحیه از ایشان بعید بود . برخورد نمایندگان که پرخاشگری کردند و اجازه ی صحبت به ایشان ندادند ، پسندیده ی نظام و مجلس ما نبود . رشت پرس : ارزیابی شما در زمینه ی استانی شدن انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی چیست ؟ استانی شدن انتخابات دارای حسن ها و معایبی است . حسن آن در این است که نمایندگانی از سطح روستا ، بخش و شهر در سطح ملی تری رقابت می کنند و به جای پرداختن به اجراییات ، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بیشتری انجام می گیرد . به جای اینکه افراد را چهره به چهره ببینیم و جریانات ناثوابی در خصوص تطمیع اشخاص پیش آید ، جریان انتخابات تبدیل به جریانی برای تفکر آدم ها می شد و در یک فضای سیاسی و برداشت از شخصیت کاندیداها به آنها رای داده شود . از معایب استانی شده انتخابات این بود که پل ارتباطی بین مردم و نمایندگان که از زبانها و گویش های مختلفی در یک استان هستند از بین رود و مشارکت کاهش یابد . اگر مردم نیازی به امکانات و عمران و آبادانی داشته باشند دسترسی مردم به نمایندگان کمتر شود و جوابگوی این مسایل نباشند . نمایندگان بیشتر متمرکز در مرکز استان میشوند چون جمعیت و احزاب و قدرت در آنجا بیشتر است . این دلشوره ها احساس می شد . بنده شنیدم که شورای محترم نگهبان این طرح را رد کرده اما اینکه مبنای آن شورا ی محترم ، شرع و یا قانون اساسی بوده بنده اطلاعی ندارم چون نظرات را مطالعه نکرده ام . پیشنهادی داده شد در خصوص اینکه چند استان به عنوان پایلوت اجرای این طرح در نظر گرفته شود که رای لازم را اخذ نکرد و حوزه ی انتخابیه در سراسر کشور بر اساس همان روند گذشته برقرار است . رشت پرس : اهم فعالیت های و دستاوردهایی که در حوزه ی انتخابیه خود داشته اید را بر اساس اولویت چگونه بیان می کنید ؟ وظیفه ی نمایندگان مجلس قانون گذاری است . اگر قانونی سرچشمه خیر برای ملت باشد آن چشمه سار خواهد جوشید و به همه جا خواهد رسید . بنده معتقدم که باید قانون خوب تولید کنیم و از تکرار مکررات بپرهیزیم . در حوزه عمران روستایی قانونی را وضع کردیم تحت عنوان طرح هادی و ارایه تسهیلات به روستاییان در جهت ساخت مسکن در روستا و ماندگاری آنان . در سراسر کشور بیش از 85 درصد از خانه های روستایی بازسازی شده است و منازل که در روستاها داریم از لحاظ استحکام و روستایی در حد خانه های شهری است . در رابطه با ساخت مدارس در سراسر کشور ، در روستاها مدارسی وجود دارد که بهتر از فضای اموزشی شهری است و امکانات سرمایشی و گرمایشی آنها تامین شده و از لحاظ سازه نیز ایمن هستند . در زمینه ی کشاورزی نیز قانونی در دوره قبل وضع شد مبنی بر اینکه کشاورزانی که از آب کانال و سد برای کشت استفاده نمی کنند از پرداخت عوارض حق آبه معاف شوند . این قانون شامل حال تمامی کشاورزان کشور شد و نوعی معافیت عام بود . در حال حاضر نیز طرحی امضا شده است که پرداخت حق آبه حذف شود ممکن است این امر مغایر اصل 75 قانون اساسی ودر جهت کاهش منبع دولت باشد اما قدمی است برای تشویق کشاورزان و رونق کشاورزی در کشور . وظیفه ی ثانویه نمایندگان نظارت بر چگونگی اجرای پروژه ها در استان است . بحمد الله در استان در دوره های مختلف پروژه های خوبی توسط نمایندگان پیگیری شده است . در اینجا یادآور می شوم پروژه ای ملی را تحت عنوان آبرسانی به شهر صومعه سرا داشتیم که در لایحه ی بودجه دارای ردیف بودجه بود و این پروژه بعد از پیگیری نمایندگان به شهرهای فومن و شفت و صومعه سرا تسری یافت . نتیجه ای که حاصل شد این است که تا کنون 26 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و شهرصومعه سرا از آب سالم و خوب برخوردار شده است . در زمینه ی شهر فومن نیز تا ماههای آینده خط اتصال وصل خواهد شد . تا کنون 24 حلقه چاه حفر شده و ایستگاههای پمپاژ ایجاد شده است . یک مخزن در حال احداث داریم و در سال 95 نیز برای شهر شفت از این آب بهره خواهیم گرفت . درست است که اجرای این طرح به عهده ی دولت و وزارت نیرو می باشد ولی شروع و پیگیری این طرح از طریق نمایندگان بوده است . در زمانی که بنده نماینده شهرستان فومن شدم هیچ مرکز علمی و دانشگاهی در این شهرستان وجود نداشت این بدان معنا نیست که اینجانب این مراکز را ساخته ام ، خیر ولی پیگیری آنها از طریق نمایندگان بوده است . آرزوی من این بود که شهرمن دانشگاه داشته باشد . در حال حاضر بیش از هفت مرکز علمی و دانشگاهی داریم . علاوه بردانشگاههای آزاد ، پیام نور ، موسسه غیر انتفاعی ، یک دانشکده ی فنی و مهندسی در فومن ایجاد شده است که در سال 94 و 95 دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ی شیمی و نفت وابسته به دانشگاه تهران جذب خواهد کرد و به نوعی آبروی منطقه خواهد بود . برای احداث این دانشکده از خیرین محترمی دعوت شد که برای اجرای پروژه ی آن 20 میلیارد تومان هزینه کرده است . و نمایندگان نیز پیگیر اجرای آن طرح بوده اند . امسال نیز مجوز اولین دانشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را برای شهرستان فومن اخذ کرده ایم . اینجانب همچنین پیگیر اخد مجوزاحداث نخستین مجتمع فرهنگی ورزشی دانشگاههای آزاد شمال کشور در شفت بوده ام که دارای امکانات رفاهی مجهز است و برآورد اولیه این است که 20 میلیارد تومان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این نقطه سرمایه گذاری خواهد کرد که دارای مزیت هایی از قبیل چشم اندازهای زیبای منطقه ، نزدیکی به مرکز استان و دسترسی به آزاد راه شمال و رآه آهن در آینده را نیز خواهد داشت . دستور اجرای این طرح را جناب آقای میرزاده دادند و هیات امنای دانشگاه آزاد نیز این طرح را تصویب و ابلاغ کرده اند . در رابطه با شهرستان فومن یک مجموعه ی آموزشی بزرگ در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع را آغاز کرده ایم از اعتباراتی که در اختیار بنده بود پیمانکار برای پروژه جذب کردیم وسه فاز این مجتمع ساخته می شود در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد تحت عنوان مجتمع حضرت آیت الله بهجت فومنی که آبرویی برای شهر خواهد بود و دارای امکانات متفاوتی از قبیل ورزشی ، آموزِشی و تفریحی خواهد بود . زمینی به میزان هفت هکتارتهیه شده است برای احداث یک استادیوم 12 هزار نفره که دارای چهار سالن از رشته های ورزشی مختلف خواهد بود و اجرای آن بر عهده ی خیرین خواهد بود و آنان نیز تعهد کرده اند که تا 25 میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند . در جذب سرمایه گذاران رکود داشته ایم البته یکی از سرمایه گذارانی که دعوت شد چهار طرح توسعه در شهرستان اجرا کرد که نئوپان فومنات با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان از سرمایه گذاری های ایشان بوده است و کارخانه ی MDF نئوپان فومنات با حضور آقای جهانگیری معاون ریاست جمهوری به بهره برداری رسید . فاز دیگری از این کارخانه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در دست اقدام است که اقدامات اولیه آن انجام شده است و ظرف مدت 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. رشت پرس : جایگاه اشتغال و بیکاری را درسطح شهرستان فومن چگونه می بینید ؟ همه جای ایران سرای من است . مقوله ای نمایندگان را خیلی متاثر و متاسف می کند بحش اشتغال جوانان است . من شرمنده ی خانواده هایی می شوم که چندین لیسانس و فوق لیسانس در منزل دارند و درخواست دارند که زمینه ای برای اشتغال یک نفر از عزیزانشان را فراهم کنیم . در این خصوص اشتغالزایی هم دولت و هم مجلس باید پاسخگو باشند . اینجانب پیشنهادی را به آقای ربیعی وزیر کار و رفاه و امور اجتماعی داشتم در خصوص اینکه نیروهای تحصیل کرده ی کشور را در رشته های پزشکی، پیراپزشکی ، فنی ومهندسی را به خارج از کشور به صورت تیمی اعزام کنند . بازدید های را داشتم از برخی از پروژه ها در خارج از کشور که ایرانیان به دلیل تعهد بالا و استعداد ویژه ای که دارند توانسته بودند در آن کشورها به نحو احسن اجرایی کنند. نیروهای جوان و متخصص کشور می توانند هم کار را فرا بگیرند و هم تجربه اندوخته کنند علاوه بر اینکه بر خود و کشور درآمد زایی داشته باشند . این امر می تواند از طریق موسسات کاریابی بخش خصوصی با نظارت وزارت کار اجرایی شود . رشت پرس : تعامل جنابعالی با شوراهای اسلامی شهرستان به چه صورت است ؟ بنده مشکلی با شوراهای اسلامی شهرهای حوزه انتخابیه خود شهر فومن ، شفت ، ماسوله ، ماکلوان و احمد سر گوراب ندارم . آن عزیزان نیز معضلی با اینجانب نداشته اند . دلیلش هم این امر است که من در امور و وظایف آنان دخالت نمی کنم . بنده به آنان اعلام کرده ام که حوزه ی شهری مسوولیتش بر عهده ی آن عزیزان است و اگر کمکی از جانب بنده نیاز باشد دریغ نخواهم کرد . از ماده ی 180 در سال گذشته به هر پنج شهر کمک مالی کردم و اعتبار را برای آنان تخصیص دادم . چنانچه کار برای رضای خدا باشد فعالیت ها مطلوب خواهد بود زمانی اختلافی بروز می کند که ما به منیت برسیم . من وکیل و نماینده شهرستان هستم و فرماندار ، شهردار و شورای اسلامی هر کدام وظایفی دارند و باید به وظایف خود عمل کنند . رشت پرس : جنابعالی خود را اصلاح طلب می دانید یا اصولگرا ؟ در هیچ دوره ای بنده وابسته به این گروهها نبوده ام چون در هیچ دوره ای حمایتی از اینجانب نشد ، اگر شما سندی دارید رو کنید . بنده خود را فراتر از احزاب سیاسی می دانم چون قبل از انقلاب الفبای سیاسی را می دانستم ، مدتی توسط ساواک دستگیر شده و به زندان رفتم . در اوایل انقلاب نیز سازمان منافقین از من دعوت کردند که در سازمان عضو شوم اما بنده به آنها نه گفتم . آدم اعتقادی هستم به اصول دین و قانون اساسی پایبند هستم . در مسایل سیاسی واقعا مستقل وارد می شوم و تکیه گاه من مردم هستند . و بعضی از گروههای سیاسی پس از ورود من به عرصه از اینجانب حمایت می کنند آنهم نه به طور رسمی و حزبی . اعتقاد دارم که نماینده باید فراتر از حزب اندیشه داشته باشد و آن چیزی را که در جهت منافع ملی کشور است مد نظر قرار دهد . تفکر حزبی داشتن ، نماینده را محدود می کند . در دولت های گذشته نیز ، نه اینکه خودم را به رنگ دولتها درآورم بلکه دولت ها ، تفکر بنده را به عنوان یک تفکر مستقل پذیرا شده اند . در دولت آقای هاشمی رفسنجانی بنده مشاور آقای دکتر نمازی بودم در دولت آقای خاتمی بنده نماینده ی وزیر بودم و مسئولیت داشتم در دولت گذشته بنده توسط آقای غضنفری برای معاونت وزیر دعوت شدم ، مدیر عامل مجموعه ی آتیه بودم . بنابراین نگرش من نگرش حزبی نیست . هر کسی از ظن خود شد یار من . برخی من را چپ می دانند و معتدل برخی من را نیروی راست و اصولگرا تصور می کنند . اما گروهی در مجلس هستیم که نمایندگان مستقل محسوب می شویم و یک تشکل غیر رسمی با 20 عضو نیز داریم و از نیروهای اثر گذار در مجلس نیز به نوعی هستیم و در برخی از مواقع نیز به عنوان کدخدا منشی برای رفع اختلافات بین دولت و مجلس از این گروه بهره گیری می شود . رشت پرس :پیش بینی شما از میزان تغییرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گیلان در انتخابات آتی چگونه است؟ پیش بینی بنده این است که اکثر نمایندگان استان ریزش خواهند کرد . رشت پرس : با توجه به اینکه جنابعالی قصد ورود به انتخابات آتی را دارید چه برنامه هایی را در پیش دارید ؟ تا کنون جلسه ای در این خصوص برگزار نکرده ام . چون نیازی به این امر نمی بینم در حال حاضر در حال فعالیت هستم و فکر می کنم آنهایی که جوان تر هستند و قصد ورود به انتخابات را دارند باید فعالیت کنند . و اما سخن پایانی شما ... کاش تجربه ارثی بود که به ما می رسید چون انسان برای بدست آوردن تجربه عمر خود را می گذراند و به پیری می رسد . بنده در دوره ی اول نمایندگی برای کسب تجربه و اطلاعات نزد آقایان نوبخت و حضرتی رفتم و مواردی را از زبان آن عزیزان که در طول دوره ی نمایندگی تجربه کرده بودند یادداشت کردم و فرا گرفتم و این سخنان سرمایه های خوبی شد برای من که در مجلس به وظایف خود به خوبی عمل کنم. انتظار بنده از مردم استان این است که در دوره ی بعدی انتخابات افرادی را برای این مسوولیت با تدبیر و عقلانیت انتخاب کنند که شایستگی این امر را داشته باشند . شرافت هر مکان به آن است که چه شخصی در ان جایگاه می نشیند و به آن مقام شانیت و آبرو ببخشد . توصیه ی من به دوستان کاندیدا این است که همیشه در نظر داشته باشند که مسوولیت ها سپری می شود و برای اینکه بخواهیم میزی را تصاحب کنیم همه ارزشهای انقلاب و مردم را زیر سوال نبریم . و بدانیم که مسلمانیم و حساب و کتابی در پیش است و حرمت داری در مورد رقبا را حفظ کنیم و این میدان را میدان دموکراسی تلقی کنیم . وقتی که مدعی هستیم که می خواهیم وکیل مردم ، سیاست گذار و قانونگذار شویم از ما انتظار می رود که پایبند اخلاقیات و حقوق خود و مردم و رقبا باشند . بنابراین باید الگوی فرهنگی برای مردم جامعه باشیم . در حوزه ی انتخابیه فومن و شفت نیز بنده علاقمند هستم که افراد تحصیل کرده و دلسوز دارای سوابق مثبت پا به عرصه بگذارند . چنین عقیده ای را نداریم که نمایندگی مجلس مادام العمر است . این آمادگی وجود دارد که هر کدام از عزیزان که توانمندی دارد در صحنه رقابت حضور یابند و هر فردی که رای بیاورد بنده تجربه ی چندین ساله خود را برای استمرار این راه ارایه خواهم داد . در خصوص رسانه ها باید بگویم که مسوولیت بسیار خطیری بر عهده دارند . مسوولیت اصحاب رسانه خیلی زیاد تر از گذشته شده است . چون انعکاس یک خبر می تواند بر عام بصورت گسترده تاثیر گذار باشد . از رسانه ها انتظار می رود که با رعایت انصاف و در جهت حفظ آبروی مردم تلاش کنند تا خدای نکرده حق الناسی بر گردن شان نباشد . انتهای پیام/083458 در راستای سلسله گفتگوها با مدیران نهادهای مختلف استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، یکی از فعالان سیاسی استان میهمان ویژه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس بود . ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده ی محترم مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید : ...
دومین جلسه اوقات فراغت دانش آموزی برگزار شد
مالی است وحضور آقای سلطانی به عنوان یک مدیر فرهنگی آگاه در حوزه کاری خود، امیدواری بالایی به ما می دهد. تمجیدی در ادامه سخنان خود گفت: مساعدت وتوجه مالی خصوصا در جذب دانش آموزان بی بضاعت در کلاس های اوقات فراغت یکی از دغدغه های آموزش وپرورش است. در ابتدای جلسه محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان با ارائه بیاناتی در زمینه اوقات فراغت ومقایسه عملکرد
تکریم ارباب رجوع مصداق امر به معروف است
به گزارش خبرگزاری پانا، " محمود عباسی " در ابتدای این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر گفت : آموزش و پرورش تلاش می کند تا با بهره گیری از خرد جمعی و مجموعه نیروی انسانی متعهد و متخصص خود، در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گام بردارد. عباسی با اشاره به نقش مدارس، مربیان و معلمان در رشد و پرورش دانش آموزان گفت : باید از تمام ظرفیت های آموزش و پرورش
اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر تحسین برانگیز است
/> غلامرضا آقا میرزایی افزود : با توجه به اهمیت مسئله پیشگیری و درمان اعتیاد در ابتدای سال جاری جلساتی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، فرمانداران و اعضاء شورای هماهنگی استان تشکیل شد . وی عنوان کرد: از مصوبات مهم این جلسات اعلام شعار سال 94 حوزه موادمخدر استان تحت عنوان " پیشگیری از اعتیاد ضامن سلامت عمومی"، تشکیل جلسات تخصصی به صورت ماهانه، منظم و با حضور اعضاء اصلی
بیش از 700نوآموز بدو ورود به دبستان در شهرستان کهنوج سنجش شدند
سنجش و دفترچه سلامت برای ثبت نام دانش آموزان الزامی است عنایت الله محمدی مسئول پایگاه سنجش کهنوج همچنین تاکید کرد : آنچه مهم است خانواده ها به این پایگاه ها در موعد مقرر مراجعه کنند و در این طرح حضور یابند چون اگر دیر اقدام کنند مشکلاتی برای ثبت نام بچه های آنها پیش خواهد آمد. محمدی منش ادامه داد: بعد از اینکه شناسنامه سلامت در اختیار آنها قرار داده شد می توانند برای ثبت نام در مدارس اقدام کنند. شایان ذکر است سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان امسال بصورت الکترونیکی و با مشارکت مرکز بهداشت شهرستان کهنوج انجام می شود ...
رسانه های خراسان جنوبی در زمینه آسیب شناسی طلاق اقدام کنند
اسلامی و با بیان افراد با ایمان بارها بیان شده است. معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری خراسان جنوبی گفت: در بخش پیشگیری های اجتماعی هم پیشگیری بهتر از درمان است و قرآن برای اینکه انسان ساخته شود، انسان را در کانون خانواده آفرید و معتقد است کانون خانواده بهترین مکان برای پرورش انسان است. وحدانی نیا افزود: زن در محیط خانواده نقش زیادی دارد که باید نقش وی بازشناسی شود زیرا گاهی زن ها
ثبت نام بیش از 188 هزار دانش آموز در مدارس کرمانشاه
، معاون خود را برای رسیدگی به امور در مدرسه مستقر کند. *ثبت نام 305 دانش آموز تبعه خارجی در مدارس کرمانشاه طی سال گذشته رئیس بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از ثبت نام 305 نفر دانش آموز تبعه خارجی در سال تحصیلی 94-93 در مدارس استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این دانش آموزان عمدتا عراقی بوده اند. وی ادامه داد: ثبت نام از تبعه خارجی مقیم ایران بر اساس ماده واحد مصوبه جلسه
جشنواره الگوهای برتر مدیریت در دوره ابتدایی برگزار می شود
به گزارش خبرنگار پانا، با قر توکلی افزود : ارائه الگوو روش های مدیریتی در هدفمند کردن و استاندارد سازی مدارس گامی در جهت نیل به کیفیت آموزشی است که نظام آموزشی را در بهره بردن از دستاوردهای علمی آن کمک می کند وی خاطر نشان کرد : مدیر توانمند و کارآمد ، کلید موفقیت مدرسه است . یک مدیر کارآمد می تواند راهبرد مدرسه را تعیین کند و به عنوان رهبر آموزشی ، آموزش دهنده و هماهنگ کننده ی اصلاحات