سایر منابع:
سایر خبرها
ازدواج اجباری کودکان در آمریکا/نجات از اعدام با پا درمیانی خواننده ای مشهور/محلی که زمان روزه داری سه ...
/> بیشتر بخوانید: آمار تکان دهنده ازدواج اجباری کودکان در آمریکا شری می گوید: روزهای بسیار بدی در زندگی ام گذراندم. نمی توانستم به مدرسه بروم و برای گرفتن پول تو جیبی باید با شوهرم مشاجره می کردم. او طی این سال ها مجموعاً 9 بار حامله شده است و می گوید: آن ها برای اینکه به مردی که به من تجاوز کرده بود دستبند نزنند و او را دستگیر نکنند، زندگی مرا به اسارت کشاندند و بدون آن که بدانم
پیام های کوتاه تربیتی امام خمینی رحمه الله
بیندیشید. توجه به او (خدا) را از یاد نبرید؛ توجه به او، منشأ خیرات است. باید به قلبتان برسانید که هرکاری انجام می دهید، در محضر خدا هستید. به خدا متوجه شوید، تا دل ها به تو متوجه شود. صبر در معاصی، منشأ تقوای نفس است. لازمه فراموشی حق تعالی آن است که انسان خود را فراموش کند. دوراندیش باشید؛ عواقب امور را بسنجید؛ عقبه های خطرناکی که
چهره ها در شبکه های اجتماعی (473)
بین دو فصل در دیار فقانس. امیر خان هر سال در تعطیلات بین دو فصل در یکی از کشورهای اروپایی و آمریکایی وقت میگذراند و قراردادش با استقلال/تراکتور را از همانجا امضا میکند. سجاد جان داداش حالا این یک بار را ببخش و ناراحت نباش. بخاطرِ ما هواداران که چهار روز است داریم پست های غلط کردمِ رامین رضائیان را میخوانیم، بیخیال شو و ببخش! بله علی جان، در ضمن معلولیت سوژه ی عکس یادگاری و
وقتی ولایتی، معمای بزرگ سیاسیون می شود
و دستورشان جنبه حکم شرعی داشت و فرمودند که در تو متعین است؛ یعنی تو در این رابطه منحصر به فرد هستی و برای تو واجب عینی است. واجب کفایی نیست که اگر فرد دیگری اقدام به انجام آن کار کرد مسئولیتش از بقیه ساقط شود. بعد گفتند که اگر تو این کار را قبول نکنی، من در روز قیامت جلوی تو را میگیرم. در آخر هم که میخواستیم از منزل ایشان خارج شویم، گفتند که خدایا تو شاهد باش که من به این فرد گفتم و ابلاغ کردم
پاسخگو باشید آقای طاهری!
. کیسه اسپورت خسته نشدی از بس شب و روز علیه پرسپولیس نوشتی ؟؟؟؟ هاها هاها هاها هاها ، واااای دلوووم ، خیلی حال میده این مطالب رو از آی اسپورت میخونم ،سوختن کیسه هارو به چشمای خودم میبینم ، جوووووون بیشتر از این مطالب بذارید ، اون شقی اشکی هم یه چندتا مطلب بذاره دل من خنک شه ، جیگرم جلا داده میشه وقتی سوزش کیسه هارو میبینم وقتی عقده ی شیش تاییارو میبینم جووووون مطلب بذارید کیسه
زنوزی، ناخدای قلم و اخلاق
بدهند. اما ایشان مگر به رضایت تو کاری دارند؟ خواست توی نویسنده کجا برایشان مهم بوده است؟ جنازه ات بیشتر برایشان می ارزد. همیشه همینطور بوده است. چند تایی شان به مراسم ات آمده بودند با دست های گره کرده به روی شکم ها و همه بی خبر از آن که تو در این سال ها چه کشیدی از دست همین جماعت. آن روز، به همراه بزرگ مردی همچو خودت، به عیادتت راهی شده بودیم. با استاد محمدرضا اصلانی که مثل خودت در
انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی تأسیس شد /شروعی دوباره با تقسیم دردها
اما دست کم در این انجمن می توانیم در زمینه کمک رسانی به قربانی ها تلاش کنیم. آدم هایی که شاید تا به حال هیچ کس نامی هم از آنها نشنیده باشد. درهمین مدت کوتاه که خبر تأسیس انجمن دهان به دهان پیچیده بود، زنان و مردانی از نقاط مختلف کشور با من تماس گرفتند و گفتند نیازمند کمک و حمایت جدی هستند. کسانی که حتی یک بار هم نامی از آنها در روزنامه ها برده نشده. آدم هایی که نیاز به مشاور، پزشک و
انتشار بخش اول وصیت نامه ی سیاسی- الهی حضرت امام خمینی(ره)
الذی لایعلمه غیرک؛ و اللعن علی ظالمیهم اصل الشجره الخبیثه . و بعد، اینجانب مناسب می دانم که شمه ای کوتاه و قاصر در باب “ثقلین” تذکر دهم؛ نه از حیث مقامات غیبی و معنوی و عرفانی، که قلم مثل منی عاجز است از جسارت در مرتبه ای که عرفان آن بر تمام دایره وجود، از ملک تا ملکوت اعلی و از آنجا تا لاهوت و آنچه در فهم من و تو ناید، سنگین و تحمل آن فوق طاقت، اگر نگویم ممتنع است؛ و نه از آنچه بر
شرح دعای روز پنجم ماه رمضان در کلام آیت الله مجتهدی تهرانی
السلام اشاره می کنیم که در مناجات با خداوند چنین فرمودند: الهی ما عبدتک خوفا من نارک و لاطمعا فی جنتک لکن وجدتک اهلا للعباده فعبرتک ؛ بار خدایا! تو را به خاطر ترس از جهنمت و یا به جهت طمع به بهشتت عبادت نمی کنم، بلکه تو را شایسته عبادت یافتم، پس تو را عبادت می کنم” (4 ) ما نیز در این روز از خداوند می خواهیم که به حق لطف و رحمتش ما را از دوستان و اولیاء و مقربان درگاهش قرار دهد. انشاء الله که تابع
روستاهای مرزی خراسان رضوی در انتظار امکانات
مدت. فقط همین. قبل از اون هم که هیچ خبری نبود. ما اسامی تمام ساکنان روستاهای مرزی رو به فرمانداری تربت جام دادیم و قرار بود هر چند ماه یک بار این یارانه را واریز کنند اما هنوز خانوارهایی هستن که حتی یک بار هم دریافتی نداشتن از مرز چیز دیگری ندیده اند جز کاستی. دام ها، 5کیلومتر مانده به مرز دیگر نباید برای چَرا بروند و موادمخدر هم آن قدر زیاد است که امان شان را بریده. خاقانی می گوید کاش
بسته شعر/ باز رهان خلق را از سر و از سر کشی
ز دل، درکشی... نفس شکمخوار را روزه مریم دهی تا سوی بهرام عشق مرکب لاغر کشی (کلیات شمس جزو ششم ص 241) و در موردی دیگر گوید: روزه مریم مرا، خوان مسیحیت نوا ترکنم از فرات تو، امشب خشک نانه (کلیات شمس جزو پنجم ص 222) صوم العذارا نیز ترکیبی است که یک بار در دیوان خاقانی دیده می شود، بنا به ترجمه و شرح مینورسکی در قصیده مسیحیت
حکیم نباید به کسی زحمت بدهد/ تمام بدبختی ها از شرک خفی است/ ماجرای تعویض عمامه با کلاه پهلوی
خواندم، ولی در آن روزها یکی از درس ها تعطیل شده بود) ایشان آهی کشید و فرمود: همین است که به جایی نمی رسید. منظور این بود که دو درس زیاد است. آقا شیخ یعقوب علی بعدها گفت: اگر گفته بودی سه درس می خوانم یک سیلی هم حواله ات می کرد! شیخ فیاض زنجانی و میرزا صادق آقاتبریزی هر دو از شاگردان شیخ هادی تهرانی بودند که در نجف ساکن بود و به خاطر شیوه خاصی که در اشکال کردن به علمای سابق داشت مورد بی
علت پریشانی و در نهایت جهنمی شدن انسان
کند که برادرش او را راهنمایی می کند، خداوند از متقین قبول می کند؛ شما اگر با تقوا عمل کرده بودی و این قربانی ات را با تقوا به دست آورده بودی قربانی تو نیز قبول می شد. آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه هابیل محکمات را به برادر خود نشان داد که این بار با تقوا قربانی کن گفت: اما برخی مفسرین پاسخ هابیل در برابر تهدید برادر را از متشابهات دانسته اند؛ چرا که وی در پاسخ به تهدید قتل برادر
خدا مرگت بده معصومه/پدر و مادر معصومه علینژاد چگونه می اندیشند؟
، اما بنده خدا خودش را قایم میکند که باهاشون رو برو نشود. و من میدانم که پدرت آدم ترسویی نیست که نتواند در دهانشان بزند اما شک ندارم از ترس آبرویش و نفرتی که از کارهای تو دارد با آنها مصاحبه نمی کند تا انگشت نمای قمیکلایی ها نشود، هرچند خیلی از قمیکلایی ها جریان تو را کاملا میدانند اما به احترام خانواده ات به روی آنها نمی آورند. باور بکنی یا نکنی معصومه، من امروز به خاطر تو
عقل مرز میان ایمان و کفر است/ عقل و جهل در قرآن
عیوب کوشید و آنها را برطرف کرد. در این حدیث که در موضوع عوامل کسب و دوام محبّت است، آمده است: عقل پرده ای است پوشانده و فضیلت ها(عوامل برتری فرد) زیبایی ظاهر است. پس با فضلت، بدی های اخلاقی ات را بپوشان و با خردت با خواسته های دلت بجنگ. با این کار محبت دیگران برای تو سالم می ماند و آشکارا به تو مهر می ورزند. در بیان رابطه ی عقل و اخلاق ، از روایاتی که جهل و اخلاق جهل محور در آن
اقتضای زمان
باز کرد تا جواب دهد اما درست در همین لحظه ، در اتاق اندکی باز شد و برادرش از لای در گفت: لی لی ، لطفاً یک دقیقه بیا بیرون!...لی لی از در بیرون رفت و پرسید: کاری داشتی ؟! عزیزم ، ببخش که موی دماغتان شدم ولی ... من برادرت هستم و وظیفه ی مقدس برادری حکم میکند به تو هشدار بدهم ... مواظب این یارو باش! احتیاط کن ... مواظب حرف زدنت باش ... لازم نیست با او از هر دری حرف بزنی. او
حسین رفیعی: معلم بداخلاقی هستم!
/> من در کودکی تجربه پریدن از پنجره طبقه دوم در میان برف را دارم و این کار را تنها برای این انجام دادم که پرواز را دوست داشتم و می خواستم ببینم چه می شود. در نهایت هم با بیل از میان انبوهی برف مرا خارج کردند! حتی در آن زمان دو سه باری در خانه مان آتش روشن کردم، یک بار زیر پرده اتش روشن کردم و می خواستم ببینم چه می شود که پرده شعله ور شد! در آن دوران جوجه می خریدم و دلم می خواست برایش خانه بسازم، اما
ادعاهای ولایتی درباره میرزاده + پاسخ میرزاده
مرا دیدید گفتید این اتهامات هنوز ثابت نشده، همه آنها به کنار، اصلا من با تو نمی توانم کار کنم! و افزودید در صورتی می توانید رئیس دانشگاه بمانید که من هر چه گفتم بپذیرید، هر که را گفتم عزل کنید و هر که را گفتم نصب کنید و هر کاری گفتم انجام دهید و اختیاری نداشته باشید. بنده هم عرض کردم پس تکلیف اختیارات و وظایف رئیس دانشگاه که در مواد 13 و 14 اساسنامه بدان تصریح شده و اداره امور دانشگاه و عزل و نصب
داستان قرآنی سه گناهکار خوش عاقبت
پوشاندم، با آنکه به خدا سوگند در آن روز، جز همان دو جامه لباسی نداشتم و دو جامۀ دیگر عاریه گرفتم و پوشیدم. آنگاه نزد رسول خدا رهسپار شدم. در بین راه مردم دسته دسته، به من می رسیدند و به عنوان تهنیت می گفتند: مبارک باد تو را که خدا توبه ات را پذیرفت. وارد مسجد شدم و دیدم که رسول خدا (ص) در میان مردم نشسته است سورۀ توبه، آیۀ 118. وَعَلَی الثَّلَاثَةِ الَّذِینَ خُلِّفُوا حَتَّیإِذَا ضَاقَتْ
گناه نورانیت روزه را می گیرد
و واسطۀ بین غیب و شهود، یعنی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است؛ اظهار ارادت کنید خدمت آقا با سه صلوات. در آستانۀ ماه مبارک رمضانیم، لذا باید چند تذکّر راجع به ماه مبارک رمضان داشته باشم، و از همۀ شما هم تقاضا دارم این تذکّرات مرا متوجّه و در خاطر خود داشته باشید. اولاً بدانید در قرآن به ماه مبارک رمضان خیلی اهمیّت داده شده است. شب قدر معهود در ماه مبارک رمضان است. معلوم نیست
چند صباحی با سپید دلان زحمت کش شهر!
میدانی احترام به همشهریانت را، مثل جمع کردن هر روزه ی زباله های آنان که می شد کمتر باشد در این ماه الهی و حتی خم به ابرو نیاری! دل پر دردی داری از مردمی که نمی دانند شهرشان خانه دوم آن هاست، مردمی که زباله می ریزند و انتظار دارند رفتگران هر روز زباله ها را بردارند؛ اما در مقابل که زحمت میکشی آن هم با دهانی روزه و با حقوقی که چند ماه به چند ماه میگیری اما بازم بنده شاکر خدا و دلی پرامید به
افشاگری در دانشگاه آزاد!
روزها شده، پست خودم را حفظ می کردم تا فارغ از منافع دانشگاه به سوءاستفاده ادامه دهم زیرا آدم سوءاستفاده گر به هر قیمتی سعی در ماندن دارد! کمااینکه درخصوص نصب آقای کلانتری به جای آقای طاها هاشمی در جلسه با حضور آقای محمدیان مطرح شد که اگر نصب ایشان را بپذیرم در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای چهار سال دیگر و برای تداوم مدیریت بنده نظر اعضای شورا را جلب خواهند کرد.، اما به خاطر اینکه این موضوع
تبارشناسی امام مهدی(عج) در روایات اهل سنت
حسینی است. وی سپس حدیث حذیفه را نقل کرده که گفته است: پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم برای ما خطبه ای ایراد کرد و سپس فرمود: اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نماند؛ خداوند آن روز را طولانی خواهد کرد تا مردی از فرزندان مرا که همنام من است، برگزیند. سلمان گفت: ای رسول خدا! از کدامیک از فرزندان تو می باشد؟ پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم دست حسین علیه السلام را گرفت و فرمود: از این فرزندم
قیدی: نهادها شعارهای حمایتی خود را عملیاتی کنند/ افشار: با سینمای حاتمی کیا به سینمای جنگ علاقمند شدم
دیدم و به ذهنم رسید که چقدر قشنگ است، عکس زیاد دیدم و برایم جذاب بود، کلا این شخصیت ها و کارکترها موجودات ارزشمندی هستند که بخشی از آن به دلایل شخصی برمیگردد و بخش دیگر به این ربط دارد که گروهی از آنها جانشان را در کف دستشان گرفتند و به خاطر ما جنگیدند. این آدمها برای من بی نهایت قابل احترام هستند و من اصولا سینمای جنگ را نوعی حماسه می دانم که برایم جذاب است. شاید در واقع خودم خیلی از دلیل آن مطلع
سایه فقر زیر پوست هاشمیه
/> عایشه به جای او می گوید: می دانید خیلی سخته، وقتی بچه ات گرسنه باشه، یا اینکه از تو چیزی بخواهد و تو هیچ کاری از دستت برنیاد. دوام نمی آورد و چشم هایش خیس می شود و اشک هایش مثل باران می بارد، کسی چه می داند اشک عایشه 30 ساله جلوی آدم غریبه ای که برای کمک به سراغش آمده و هیچ درکی از گرسنگی و فقر ندارد برای چیست؟ از شدت گرسنگی بچه ها، بی کسی و نداری شان است یا فقط اشک های زنانه
ارکان و میزان استغفار در دعای روز پنجم
الرَّاحِمِینَ / خدایا در این روز مرا از آمرزش جویان درگاهت قرار ده و مرا در این روز از بندگان شایسته و فرمانبردارتو و از دوستان نزدیکت قرار ده؛ به حق مهربانی ات، ای مهربان ترین مهربانان . توفیق استغفار ، تبدیل انسان به بنده صالح و عابد و رسیدن انسان به مقام اولیاء مقربین ، سه درخواستی است که انسان روزه دار در این دعا از خداوند متعال دارد. *چه مقدار استغفار کنیم؟
درگیری اعضای شورای شهر برنامه ثابت هر هفته
دهمین بار است که می گویم اعضا و شهردار گزارش عملکردشان را ارایه بدهند . این کار هم برای شورای پنجم روشنگری می شود؛ هم برای کارنامه شورای چهارم نزد مردم چیزی برای ارایه دادن داریم. خصوصا در شرایط فعلی که ضروری است با اطلاع رسانی استخوان لای زخم هایی که در شکبه های مجازی و بین مردم وجود دارد برداشته شود . به گفته جدیدی راه خدمت و خدمتگزاری چیزی نیست جز حضور در میدان جهاد و خدمت: اگر غیر از
رنگ خدا در روایات همان اسلام است
خودت بهترین بندگانت قرار بده، بهترین بنده تو چه سهمی دارد پیش تو؟ مثل نوح، مثل ابراهیم، مثل اسماعیل، مثل موسی، مثل مسیح، مثل پیغمبر، مثل فرشتگان مقرب، مرا در بین همه اینها در سهم بری از بهترین ها قرار بده، گروه بهترینت چه کسانی هستند؟ من را جزو آنها بگذار. آن سهمی که بهترین ها از تو می برند من هم آن سهم را ببرم. سهم عقل، سهم فطرت، سهم اخلاق، سهم عمل، سهم ایمان، نصیبم بشود مثل نصیبی که بهترین
می خواهم وصیت کنم ولی شرمنده ام
، از صحنه بیرون نرفته اند ، جوانان خود ، عزیزان نور چشمان خود را به جبهه می فرستند. مادری به جوانش می گوید اگر به جبهه نروی ، شیرم را حلالت نمی کنم. ما در مقابل چنین امتی شرمنده و سرافکنده هستیم چرا نتوانستیم خدمات اینها را جبران کنیم. مال بیت المال را مصرف کردیم ولی نتوانستیم کاری را که از ما خواستار بودند برایشان انجام دهیم. می خواهم وصیتی بکنم ولی شرمنده هستم چرا که خودم به
آشوب های دل یک همسر شهید
ذرہ آب شدم وقتی گفت: مامان دلم به همون دشمن عزیز تنگ شده، تو میگی من مادر خوبی نبودم که دلتنگ پدرش شده؟ تو میگی پدر نشدم برا بچه هام، که الان داره یادش می کنه؟ حالا می فهمی چرا خونه خودم تنهایی راحت ترم؟ چون دیگه نمی خوام به خاطر همه این دلشوره های مونده سرم را زیر پتو کنم و یواشکی گریه کنم با عکسش حرف می زنم. باور کن که هست و مثل همیشه آروم بهم گوش میده و آرومم می کنه باور می کنی؟!