سایر منابع:
سایر خبرها
ترک کردن آسان است!
هزار و 400 تومان تعیین شده است. در روش سم زدایی فوق سریع که در سال های اخیر در کشور استفاده می شود فرد مبتلا به اعتیاد بسته به نوع ماده مخدر، نحوه استفاده از آن و مدت اعتیاد بین 4 تا 6ساعت توسط متخصص بیهوش می شود و در این مدت با داروهایی که به او تزریق می شود بسیاری از علامت های جسمی ترک اعتیاد در او دیده نمی شود. در یک کلینیک خصوصی ترک اعتیاد هزینه سم زدایی 5ساعته و یک شب بستری چیزی حدود 3میلیون
تب کریمه کنگو، همچنان می تازد
های شغلی جامعه در معرض خطر هستند. بیش از نیمی از مبتلایان در رده های سنی 20 تا 40 سال قرار داشته اند. اما تماس مستقیم با دام آلوده و ترشحات آن، تماس مستقیم با انسان آلوده و ترشحات آن، تماس با کنه های گزنده ناقل ویروس بیماری، تماس با فراورده های خام حاصل از دام آلوده به خصوص گوشت قرمز، از عمده راه های انتقال این بیماری به انسان است . به گفته وی بیشتر زنان خانه دار مبتلا به
عملیات فنی و بهداشتی دامپزشکی در بم اجرا شد
حاد ویروسی و قابل انتقال از حیوان به انسان است که فرد به دنبال تماس با دام، خون و ترشحات لاشه دام آلوده، گزش کنه و تماس با خون و ترشحات و نمونه های بافتی بیمار آلوده مبتلا می شود. وی خاطرنشان کرد: این بیماری در دام علامتی ندارد، اما در انسان در مراحل اولیه با علائمی مشابه سرماخوردگی و در مراحل پیشرفته با خونریزی داخلی، خونریزی لثه، ادرار خونی و... در صورت عدم اقدام به درمان به موقع با مرگ
خطر شیوع ابتلا به تب کریمه کنگو در کشتارهای غیر مجاز دام
به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، دکتر "علی اکبر حداد زاده" در این رابطه تصریح کرد: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین دام و انسان و شایع فصل تابستان است. وی گزش کنه را شایعترین راه انتقال این بیماری از دامی به دام دیگر خواند و افزود: از آنجا که این بیماری مهلک به شمار می رود به دامداران و مصرف کنندگان گوشت قرمز توصیه می شود با رعایت
پسرم با ورود به عرفان حلقه ادعای پیامبری و طی الارض کرد
بیماری ها راه ورود بسیاری از قربانیان به عرفان حلقه قبل از آشنایی با عرفان حلقه زندگیتان چگونه بود؟ ساکن رفسنجان هستم و زندگی عادی و معمولی داشتم اما همواره بیمار بودم؛ از آن جا که ازدواجم فامیلی بود، فرزندانم مشکل داشتند. دو دختر و یک پسر دارم و همسرم نیز در شرکت مس سرچشمه کار می کرد اما اکنون بازنشسته شده است. چگونه با عرفان حلقه آشنا شدید؟ بعد از مراجعه
مرد هندی آهن خوار! +عکس
دهند. پزشکان وی گمان می کنند وی مبتلا به اسکیزوفرنی و مشکلات روانی بوده است. همسر وی گفته است که: شوهر من در چهار هفته اخیر به علت درد شدید شکم، دچار بی خوابی نیز شده بود. اما وی هنوز در مورد خوردن اجسام آهنی، توسط همسرش، چیزی بیان نکرده است. اخبار گوناگون - وبسایت زر
پنج دستورالعمل اخلاقی از سید محمد جواد صدر عاملی اصفهانی
حساب خودش هنگامی که دچار رقت قلب و حسرت در حساب می شود پس خودش را از ابتدای بلوغ تا ساعتی که در آن است محاسبه کند و به یاد گناهان و تقصیرها و جسارت های خویش نسبت به مولایش بیفتد و اعمال شب و روز خود را نیز در یک ساعت مشخص محاسبه کند. سوم: تفکر در اینکه از به کجا آمده و برای چه آمده و اینجا کجاست و قرار است به کجا باز گردد و در راه بازگشت خود باید چه توشه ای بردارد و این آیه را تکرار کند
قرارداد دلی ستاره های فوتبال با بچه های محک
همین طور کارکنان محک گفت: این ایده پژمان بود که دسته جمعی به محک بیاییم. ما هر روز با هم تمرین می کنیم. دوست داشتیم یک روز با هم به اینجا بیاییم البته الان جای دو، سه تا از بچه های دیگر خالی است که دوست داشتند اینجا باشند. دوستان از روز اول با جان و دل گفتند که پیش بچه ها برویم. آنها برای ما و همه مردم خیلی مهم هستند. دلی ترین قراردادی که بازیکنان بستند... فوتبالیست ها دیروز یکی از
مصرف آجیل مانده کبد شما را سرطانی می کند/مردان به نسبت زنان 79 درصد بیشتر مستعد این سرطان هستند
/> ارتباط بین کبد و مصرف داروها این فوق تخصص کبد و گوارش در ادامه می گوید: در افراد مبتلا به سرطان کبد به مرور زمان تومور رشد می کند و علائم آنها ظاهر می شود. این علائم در کسانی که دچار سیروز هستند بارزتر می شود و به مرور موجب کار افتادگی کبد خواهند داشت. وی تاکید کرد: متاسفانه گاهی تومور آن قدر بزرگ می شودکه داخل آن خون ریزی می کند و مریض به دلیل خونریزی داخل تومور مراجعه می کند و
احسان علیخانی در ممنوع التصویریم بی تقصیر است/ رقص و پایکوبی در هتل کوبورگ
بسته و توسط مذاکره کنندگان تمرکز خبرنگاران بیش از همه روی این مراسم بود. عروسی ای که در یکی از سالن ها برگزار شد دیروز شاید به یکی از رسانه ای ترین مراسم های عروسی در جهان تبدیل شد. اظهارات سعید حدادیان، مداح اهل بیت مورد توجه قانون قرار گرفته و گزارش کاملی در این زمینه ارائه کرده است. تیتر این مطلب " حدادیان:من سابقه دارنیستم "، است: امسال شب های احیا بر خلاف سال های گذشته که به میتینگی
چرا بدون دلیل چاق می شویم؟
به گزارش شفا آنلاین : اگر شما مراقب کالری دریافتی تان هستید و به انرژی دریافتی خود توجه دارید ، پس جای تعجب خواهد بود که وزن شما سیر بالارونده پیدا نماید. عوامل بسیاری هستند که می توانند بر وزن شما اثرگذار باشند بدون آن که شما بدان توجه داشته باشید. در اینجا 8 عامل که منجر به افزایش وزن شما در زمانی که انتظارش را ندارید می شود، بیان شده اند. ممکن ا
کاهش 40 درصدی ابتلا به تب کنگو در سیستان وبلوچستان
کاهش ابتلا به علت اطلاع رسانی درست، توزیع پمفلت، بروشور، پخش تیزر تلویزیونی، آموزش به قصابان و سایر اقدامات انجام شده در استان بوده است. میراولیایی اظهارکرد: از ابتدای امسال 9 مورد تب کنگو در کشور گزارش شده که 3 مورد آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. وی تصریح کرد: نگهداری 24 ساعته گوشت در طبقات یخچال و 48 ساعته جگر، دل و قلوه و پخت کامل آن باعث از بین رفتن میکروب
درد دل های بیماران مبتلا به EB:ما را زیر چتر بیماران خاص ببرید
ندارد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این نوع پانسمان توسط سازمان غذا و دارو وارد شده و به صورت رایگان در اختیار این بیماران قرار خواهد گرفت. این بیماران برای تقویت و جبران خون از دست داده شده بر اثر زخم ها نیازمند استفاده مداوم از برخی مکمل ها هستند که ازین پس این مکمل ها نیز به صورت رایگان در اختیارشان قرار می گیرد. فرهنگ سازی و آموزش چاره ای برای بیماری های خاص حالا که قدیم
روش های جذب و تربیت نیرو/ گفتاری از دکتر حمید حبشی
به گزارش صاحب نیوز دکتر حمید حبشی روانشناس و کارشناس تربیتی این بار میهمان اصفهان بود. او که درجمع روحانیون حوزه علمیه اصفهان سخن می گفت مثل همیشه سخنان خود را کاربردی و دلنشین و با مثال های عملی مطرح می کرد. در متن زیر که توسط ندای اصفهان پیاده سازی شده است، دکتر حبشی از مؤلفه ها و شیوه های صحیح کار تربیتی به دور از انفعال یا اِعمال سخن می گوید. گفتنی است تارنمای مجتمع فرهنگی شاهدان پرتال رسمی
ترمیم نقص مادرزادی قلب به روش اینترونشنال
به گزارش شفا آنلاین : دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز شنبه اعلام کرد: ترمیم نقص مادر زادی در یک کودک 12 ساله مبتلا به نقص مادرزادی شریان ریوی آئورت (APW) و یک شیر خوار دو ماهه مبتلا به تترالوژی فالوت (TOF) به روش اینترونشنال (مداخله داخل عروقی ) اولین بار در مرکز آموزشی درمانی تخصصی قلب شهید دکتر چمران انجام شد. بیماری کودک 12 ساله در ابتدای تولد بوسیله اکو کاردیوگرافی و آنژیوگرافی تشخیص
جریان های افراطی دین داری خردستیز
: 4 / 164) چنین جریانی با نوشته های اشخاصی چون داود بن خلف ظاهری (280 ق)، ابن حزم اندلسی (456 ق)، ابن تیمیه (728 ق) و شاگردش ابن قیم (751 ق) و جریان سلفیه ادامه یافت. نص گرایی، پیوندی استوار با ظاهرگرایی و پرهیز از تأویل (های ضابطه مند و عقلانی) آیات قرآنی دارد. شهرستانی دیدگاه حنابله را چنین گزارش می کند: [حنابله می گفتند] ما به کتاب و سنت (قرآن و حدیث) ایمان می آوریم و از تأویل آن
همه آنچه باید درباره حمله قلبی بدانید
به گزارش شفا آنلاین ،حمله قلبی یک باره اتفاق نمی افتد، بلکه همراه با علایم متعددی است که طی روزها و هفته ها خود را نشان می دهد اما اغلب افراد به آن بی توجهند. علایم حمله قلبی مختلف و در زنان و مردان متفاوت است. حالت تهوع گاهی حمله قلبی با مشکلات گوارشی از جمله سوء هاضمه، درد معده، تهوع و استفراغ همراه است. گرچه این علایم در اغلب موارد ناشی از حمله قلبی نیستند اما باید مورد
10 خاصیت خربزه به توصیه حضرت علی( ع)
درد است. قسمت هایی از این میوه که در تغذیه و پزشکی استفاده می شود، عبارت اند از: گوشت، تخم و پوست میوه. مصرف خربزه در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی نقش به سزایی دارد. میوه خربزه، نقش این میوه را در طراوت و شادابی پوست و جلوگیری از بیماری های لثه موثر دانست. میزان پتاسیم موجود در خربزه برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی - عروقی بسیار موثر است و مصرف
تب خونریزی دهنده کریمه (کنگو)
شتر مرغ در مناطق آلوده به بیماری بسیار حساس می باشد. راه های اولیه انتقال بیماری به انسان: بر اساس تحقیقات صورت گرفته عامل بیماری از دو راه می توانند اشخاص را مبتلا نمایند. - گزش توسط کنه های ناقل بیماری - تماس با بافتها، احشا داخلی و ترشحات دام ها بلافاصله پس از کشتار. - انتقال بیماری از اشخاص آلوده به ویروس به افراد سالم تنها از راه تماس با بافت ها و ارگان های داخلی ، خون
گفتگوی “محمد جعفر محمد زاده” با “مهدی نژاد” امام جمعه سابق کوهدشت
به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری [...] به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری با قرار قبلی راهی گرمسار شدم .از سالهایی که جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج سید علی مهدی نژاد کوهدشت بوده تا الان ارتباط مستمر و البته خانوادگی ام با ایشان قطع نشده است. بار چهارمی است که به گرمسار می آیم ، سه بارش جمعه بوده و توفیق شرکت در نماز جمعه را هم یافته ام. واین بار به قصد دیگری آمدم ،چهارمین سالگرد رحلت حضرت آیت الله مروجی نزدیک است و قصد دارم برای سالگردش مجموعه مختصری منتشر کنم .بعد از نماز جمعه به منزل آمدیم و آقای مهدی نژاد با همان صمیمیت قدیم و قبلی گرم پذیرایی و صحبت شد. اجازه خواستم بحث را روی موضوع اصلی متمرکز کنم ضبط را روشن کردم وبحث آغاز شد. بحث کوهدشت که به میان می آید آقای مهدی نژاد گل از گلش می شکفد و با لذت خاطرات کوهدشت را تعریف میکند.صحبتها از مرحوم اقای مروجی شروع شد و به دوران دفاع مقدس و ویژگی های مردم کوهدشت وبرخی تلخ وشیرین های کوهدشت کشیده شد.وقتی از کوهدشت و مردمش به اسم یاد می کند تو گویی که زاده کوهدشت و دهها سال در میان مردم بوده است.هنوز هم ارتباطش را با برخی اهالی کوهدشت قطع نشده و بعضی ها استخاره و مسایل شرعی شان را تلفنی با وی در میان می گذارند.سال 65 که در میان استقبال مردم وارد کوهدشت شد 28-29 سال بیشتر نداشت وده سال در میان مردم ماند وعلیرغم خواست مردم و علاقه قلبی اش به شهرستان الیگودرز رفت و حدود 8 سال هم آنجا ماند و پس از آن به گرمسار که استان زادگاهش هست آمده است. اکنون هم فعال و با نشاط علاوه بر کار امامت جمعه مسئولیت اداره حوزه های علمیه استان را بر عهده دارد و به همین جهت است که غالبا هفته ای سه روز را در سمنان و یا سایر شهرستانها برای رسیدگی به امور حوزه می گذراند.در این سفر سید حسن پسر ارشدشان که تا اوایل دوره راهنمایی را در کوهدشت درس خوانده بود دیدم و متوجه شدم که پس از ده سال درس و بحث مستمر حوزوی در قم به گرمسار آمده و کمک کار پدر شده است ودر غیاب او نماز جماعات را به جا می آورد و نایب پدر است.و چقدر شبیه روزهایی است که پدرش به کوهدشت آمده بود. پدری که امروز دانه های موی سیاه در سر وصورتش نایاب شده است. با تشکر از جنابعالی که فرصت دادید و مجالی فراهم فرمودید تا در باره موضوعاتی که قطعا مورد علاقه شما هم هست گفتگو کنیم.شما ده سال از بهترین سالهارا در کوهدشت سپری کردید ،بهترین که می گویم از چند جهت ،یکی اینکه دوره ای به کوهدشت آمدید که تجربه قبلی امامت جمعه در دو شهر را داشتید وامام جمعه با تجربه ای محسوب می شدید و دیگراینکه حدود یک دهه از انقلاب اسلامی گذشته بود و مردم کوهدشت هم به بلوغ سیاسی اجتماعی خوبی رسیده بودند و دوران شور و شعور دفاع مقدس هم بود و بعد هم از جهت میزان اثر گذاری حضور ده ساله شما که واقعا دوره ای ماندگار و به یاد ماندنی و پر خاطره است، به مناسبت سالگرد رحلت مرحوم آیت الله مروجی بحث را از ایشان شروع می کنیم و از جنابعالی میخواهم هر طور صلاح می دانید آغاز بفرمایید. بسم الله الرحمن الرحیم. ضمن تشکر و قدردانی از شما به خاطر ایده خوب و خیری که در زمینه کارهای فرهنگی دارید به ویژه این که در باره آیت الله مروجی می خواهید کاری انجام دهید. زمانی که کوهدشت بودم هر موقع مهمانی برای ما می رسید به ویژه مهمانانی که مقداری به طرف دنیا متمایل شده بودند تلاش می کردیم هرجور شده ترتیب ملاقات آنها را با آقای مروجی بدهیم ومعمولا این اشخاص وقتی می رفتند و بر می گشتند خیلی تحت تاثیر قرار می گرفتند وخود شان به زبان می آوردند که ما بد جوری در مسایل دنیا گرفتار شده ایم و باید برویم تغییری در خودمان ایجاد کنیم.ایشان دو تا اتاق کوچک داشت که خود من چند بار به ایشان گفتم که اجازه بدهید دستی به سر و روی این دو اتاق بکشیم و حد اقل سفیدشان کنیم و او می گفت نه نیازی نیست، تا به حال عمر من اینگونه گذشته است . در هر صورت تا آنجا بودیم حتی اجازه سفید کردن آن دو اتاق را ندادند.همه مردم کوهدشت هم معتقد بودند از منزل ایشان تا مسجد جامع، مردم مسیر از برکت وجودشان متاثر شده اند.اهل ذکر بودنش و ذکر گفتن و تواضعش و سلوک و راه رفتنش و نحوه برخوردش با مردم به نحوی بود که همه مردم را تحت تاثیر قرار داده بود. بالاخره ایشان تقریبا تنها روحانی مقیم شهر بودند و شما هم امام جمعه شهر ،قطعا به واسطه دغدغه های مشترک و از جمله حوزه علمیه ارتباطات شما در آن ده سال با ایشان زیاد بود و می دانستید که مرحوم آقای مروجی نسبت به حوزه علمیه باقر العلوم که خودش بنا نهاده بود حساسیت ویژه داشت.نگاه ایشان به حوزه و تربیت طلاب چگونه بود؟ گاهی اوقات راجع به حوزه باهم صحبت می کردیم که خوب است مقداری بیشتر به طلبه ها برسیم واز جهت امکانات و شهریه قدری توجه بیشتری بکنیم.ایشان می گفت:طلبه اگر سختی نبیند در آینده نمی تواند فرد مفیدی باشد باید در شرایط سخت با زی طلبگی درس بخوانند تا بتوانند رشد معنوی کنند.در هر صورت ایشان به همان اندازه ای که برای خودشان چیزی نمی خواستند در نقطه مقابل دغدغه حوزه و طلبه ها را داشتند. به نظر شما راز محبوبیت ایشان و جایگاهشان در دلهای مردم چه چیز می تواند باشد؟ ایشان در رفتار شخصی شان بسیار اهل مراقبت بودند، روزی به ایشان تعارف کردم که از چای و امکان پذیرایی که بود میل بفرمایند ،گفت نذر کرده ام اگر بیشتر از مقدار معین و مورد نیاز مثلا بیشتر از یک چای بخورم روزه فردا بر من واجب شود وخودم را عادت داده ام که کم غذا بخورم و کم استفاده کنم. کارهایش روی حساب و کتاب بود،در خوردن و آشامیدن در سخن گفتن وخیلی چیز های دیگر اهل رعایت و مراقبت بود.مردم هم واقعا چون می دیدند ایشان عالم عامل است و خودش اهل عمل است خیلی متوجه ایشان بودند و احترام می گذاشتند و در دل مردم جای گرفته بود . ارتباط کاری شما با ایشان در بحث مراجعات مردم و پاسخگویی به نیاز های دینی مردم چگونه بود؟در هر صورت شما امام جمعه شهر بودید و ایشان روحانی قدیمی، شما جوان و پر انرژی بودید وایشان دوران کهولت و پیریشان را می گذراندند. در طول ده سالی که در کوهدشت بودم ارتباط من با ایشان بسیار گرم و صمیمی بود.اواخر صحبت شده بود که بعد از ده سال از کوهدشت به الیگودرز بروم خوب مردم آن زمان خیلی لطف داشتند وایشان با اینکه اهل فضل و دانش بود و من هیچ گاه خودم را طلبه ای بیشتر در مقابل شان نمی دانستم دیدم با جمعی از معتمدین شهر آمدند منزل ما و تعبیراتی به کار بردند که باعث شرمندگی من شد، این روحانی پیرمرد با آن اوصاف معنوی و شان و جایگاه معنوی که داشتند گفتند:امام جمعه در یک شهر حکم پدر را دارد و پدر هیچ موقع بچه هایش را رها نمی کند برود،الان اگر شما این شهر را رها کنید و بروید این شهر بی صاحب میشود وامروز که در کوهدشت یک وحدتی ایجاد شده است وجود شما ضروری است . خلاصه اینکه ایشان وقتی بنا بود برای خودشان قدمی بر دارند هیچگاه جلو نمی افتاد اما وقتی می دید موضوعی برای عموم است پیش قدم میشد .ضمن اینکه واقعا پشتوانه بزرگی برای فعالیتهای دینی و مذهبی امام جمعه در شهر بودند. یکی دیگر از ویژگی های مرحوم آیت الله مروجی عزت نفس ایشان بودکه من در ده سالی که در کوهدشت بودم یک بار ندیدم که یک جمله ای مبنی بر احتیاج و نیاز شخصی خودشان بر زبان بیاورند و تا جایی که بیاد دارم ندیدم از کسی یا جایی چیزی بخواهد و اظهار نیازی بکند،عزت نفس ایشان به اندازه ای بود که هیچ موقع نه به خودش و نه به دیگران اجازه نداد برای او چیزی بخواهند مستغنی مستغنی بود.با حد اقل ممکن زندگی می کرد و زندگی ایشان هم برای ما و هم برای همه کسانی که می آمدند و می دیدند باعث عبرت بود.روزی یکی از آقایان روحانی که در تهران برای خودش زندگی مرفهی درست کرده بود به دیدن من آمد،من دیدم بهترین راه برای اینکه ایشان مقداری متنبه شوند این است که ببرمشان پیش آقای مروجی ،وقتی برگشتیم دیدم که ایشان بسیار متاثر شده و با خود می گفت:خدایا ایشان دارد زندگی می کند ما هم داریم زندگی می کنیم،او به چه فکر می کند و ما در چه افکاری هستیم وبه چه صورت دارد حرکت می کند وچه کسی را الگوی خود قرار داده است.به این جهات بود که مردم به او علاقمند شده بودند وهمیشه هم این مطلب را داشت و می گفت:باید اول خدا را راضی کرد بعد مابقی چیزها خودشان درست می شوند. او به این حد از اطمینان قلبی رسیده بود. خدمات مرحوم آیت الله مروجی و مشخصا خدمت ماندگار ایشان یعنی تاسیس وتداوم حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) حایز اهمیت است،از آنجایی که شما به حسب مسئولیتتان در شهر در جریان کار حوزه و نقش مرحوم ایشان بوده اید در این زمینه اگر نکته ای باقی مانده بفرمایید. حوزه علمیه در هر جایی چراغ دین در آن جا محسوب می شود.آقای مروجی برای حوزه علمیه خیلی زحمت کشیدند و خیلی تلاش کردند.علیرغم اینکه آقای مروجی اهل هیچ درخواستی نبود ولی ایشان برای ارتقا حوزه از هیچ کوششی فر گذار نبودند برای پیشرفت حوزه هر گاه موقعیتی پیش می آمد مثلا مسئولی می آمد و یا خودشان در زمینه جمع آوری زکات، با زحمت فراوان اقدام می کردند.بلاخره حوزه ای را که خودشان سالها پیش با جمع محدودی طلبه پایه گذاری کرده بودند ، بنای ساختمانی اش هم با همت خودش آغاز شده بود وتا بود تمام توانش این بود که حوزه را به نحواحسن اداره کند و البته به اداره حوزه بر اساس روش سنتی حوزه هم اعتقاد داشت.همانطور که امام فرموده بودند به فقه جواهری اعتقاد دارند ایشان هم بر این روال معتقد بود وبرای تربیت طلاب با زی طلبگی، از ظاهر گرفته تا درس و بحث بسیار کوشا و جدی بودند والحمد لله امروز حوزه کوهدشت از حوزه های خوب و فعال استان لرستان محسوب می شودکه طلاب خوبی تربیت کرده و آینده درخشانی هم دارد که جزو باقیات الصالحات ایشان محسوب میشود. شما ده سال یعنی از سال 65 تا 75 در کوهدشت بودید.قبل از آن هم تجربه امامت جمعه در رامشیر و رامهرمز را هم داشتید از سال 75 هم تا کنون در شهرهای الیگودرز و گرمسار مشغول اداره این جایگاه اجتماعی و معنوی هستید .کوهدشت را در مقایسه با جاهای دیگر چطور دیدید؟ بنده تقریبا 31 سال است که امام جمعه هستم. در کوهدشت یکی از ویژگی های مردم این بود که ظاهر و باطن مردم یکی بود،در این مدتی که من کوهدشت بودم مردم اعتماد خاصی پیدا کرده بودند که من این اعتماد را نه قبل دیده بودم و نه بعد که تا این اندازه به یک طلبه اطمینان شود. مثلا در نماز وقتی برای باران دعا می کردیم مردم اعتقاد داشتند که حتما باران می آید واصل هم برای استجابت دعا هم همین اعتقاد است، لذا به خاطر همین اعتقاد خداوند هم تفضل می کرد و باران رحمتش را نازل می نمود.ویژگی دیگر مردم کوهدشت این بود که زیاد سخت گیر نبودند که همه چیز را از لحاظ قانونی حل وفصل کنند سعی می کردند کمتر دادگاه بروند و راضی بودند مشکلاتشان را پیش یک طلبه مطرح کنند تا بروند دادگاه پیش قاضی و این هم نشانه اعتمادشان به روحانیت بود شما آن زمان را به یاد بیاورید یک شهرستان بود و یک قاضی به نام آقای عبداللهی که به همه امور می رسید برای اینکه مردم قسمت عمده مسایلشان را در بین خودشان و یا در دفتر امام جمعه رفع و رجوع می کردند.ویژگی دیگر مردم کوهدشت سخاوتمندی آنها بود علیرغم اینکه وضع مالی آنجا خیلی خوب نبود ولی با این وجود مردم بسیار سخی بودند و خدا هم بر همین اساس خیر و برکتش را بر مردم نازل می کرد .خصوصیت دیگر مردم پافشاریشان بر حق بود معمولا مردم اگر به مطلب حقی می رسیدند دیگر رها نمی کردند.ما اول که آمدیم مردم خیلی روی خوش نشان ندادند 150 نفر بیشتر نماز جمعه نمی آمدند بعد وقتی دیدند راهی که ما دنبال می کنیم راه حقی است و دنبال خط و جناح نیستیم دیگر رها نکردند و از این رو تا روزهای آخر که آنجا بودیم همیشه نماز جمعه با شکوهی داشتیم ولذا وقتی آقای موسوی دامغانی معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای معرفی امام جمعه بعدی رفته بودند تعریف می کرد می گفت من اولین باری است که برای معرفی امام جمعه ای می روم می بینم مردم برای امام جمعه قبلی گریه می کنند.و لذا این را که گفتم فقط برای این بود که بگویم مردم کوهدشت وقتی حقی و یا راه درستی را تشخیص می دهند پای کار می ایستند و در حمایت از مسیر درست هم همواره حساب شده و با اعتقاد هستند. مردم کوهدشت در شجاعت هم کم نظیرند. آیت الله نعیم آبادی امام جمعه ونماینده فعلی ولی فقیه در بندر عباس، آن زمان آمده بود کوهدشت و رشادت رزمندگان کوهدشت را که دیده و شنیده بود می گفت نظام به جای اینکه برود در برخی جاها برای جنگ سرمایگذاری کند بهتراست قدری بیشتر به کوهدشت توجه کند و توانش را اینجا بگذارد همین جوانان تکلیف جنگ را روشن می کنند. در عملیات مرصاد هفت هزار نفر از مردم کوهدشت رفتند و سینه سپر کردند جلوی دشمن ایستادند واین در حالی بود که خیلی از شهرها ی اطراف تخلیه کرده و رفته بودند در هر صورت در کنار سایر صفات خوب مردم کوهدشت شجاعت،سخاوت و یک رنگی از مشاهدات عینی من در آنجا بود. شما در طول مدتی که در کوهدشت بودید منشا برکات و خدمات خوبی شدید با وجود اینکه می فرمایید در ابتدا کار سخت بود اما به سرعت توانستید در دل مردم جا باز کنید از روزهای آغاز کار و کلا فضای کارهای فرهنگی کوهدشت حتما گفتنی های فراوانی دارید که البته باید در مجال جداگانه ای به آن پرداخت ولی مایلم از این فرصت پیش آمده قدری خاطرات شما را مرور کنیم. از همان ابتدا در کوهدشت احساس می کردم اگر سخنی می گویم هدر نمی رود. مثلا یک روز همان اوایل رفتم مجلس ختمی در مسجد دیدم از شدت دود داخل مسجد پیدا نیست گفتم این جا چه خبر است؟گفتند در فاتحه خوانی رسم است که تا پایان چند بار سینی پر از سیگار را می چرخانند ومردم هم سیگار بر می دارند و می کشند. من دیدم عجب چیز بدی است، یک اطلاعیه ای دادم و در آن پیشنهادهایی نوشتم که در مراسم ختم و فاتحه چه بشود و چه نشود،خیلی زود مردم همراهی کردند ،خادم مسجد آمد گفت که در اولین مجلس سیگار آورده اند و من گفته ام که امام جمعه ممنوع کرده است و صاحب عزا بدون هیچ مقاومتی پذیرفته است . یا مثلا دیدم در کوهدشت تا چهل روز در منزل صاحب عزا خرج می دهند ، اطلاعیه دادم که برای اموات، مستحب چیست و واجب کدام است و توصیه دین چیست،دیدم خیلی زود جا افتاد و مقاومتی هم نشد. همان طور که گفتم در حل و فصل دعوا ها و اختلافات مردم بیشتر حکمیت یک طلبه را می پذیرفتند تا محکمه و قاضی و دادگاه واین را شما در خیلی از جاها نمی دیدید.الان هم من در جاهای دیگر وقت می گذارم و صحبت می کنم ولی تاثیری که در کوهدشت می دیدم نمی بینم. از ویژگی های کوهدشت خیلی می توان گفت.من وقتی از سفر مکه برگشتم به آقای هادیان گفتم که برای نزدیکان و مسئولین شهر یک نوبت شام بدهیم شما خودتان هم در جریان بودید ،دیدم مردم به اندازه ای لطف کردند ومحبت نمودندکه ما چندین شبانه روزشام و نهار درست کردیم و مهمانی دادیم. البته مایه اش هم خیرات خود مردم بود که هدیه می آوردند وما هم فقط درست می کردیم وتبدیل به غذا می کردیم و پذیرایی می کردیم تا جایی که من دیگر توان سر پا ایستادن نداشتم.محبت مردم به گونه ای بود که امام جمعه را متعلق به خودشان می دانستند به نحوی که من احساس می کردم مهمان مردم هستم. سالهای اول حضور شما در کوهدشت مصادف بود با سالهای اوج دفاع مقدس که دوران افتخار آمیزی برای تاریخ کوهدشت است و شما خیلی از شهدای گرانقدر که سرمایه های ابدی مردم کوهدشت هستند و خانواده های آنها را می شناسید به نظر شما مناسبات مردم با دفاع مقدس چگونه بود؟ گذشته از گردانهای رزمی جوانان کوهدشتی و دلاوری هایشان ،مردم عادی در کمک به جبهه و جنگ با اینکه وضع مالی مناسبی هم نداشتند در بحث کمک به جبهه بسیار فعال و سخاوتمند بودند. به خاطره دارم که یک روز سردار حاج نوری فرمانده لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) تماس گرفتند وگفتند که رزمندگان در کردستان با کمبود آذوقه به ویژه گوشت و مواد پروتئینی مواجه اند.با اینکه شهر بمباران می شد ومردم در شهر نبودند همان موقع در دفتر امام جمعه جلسه ای تشکیل دادم و گفتم از جبهه این پیغام رسیده است.در مدت یک هفته 13 کامیون گوسفند جمع آوری شد و من خودم و نماینده وقت و چند نفر از مسئولین شهرستان رفتیم منطقه عملیاتی “گمو”و” گرد رش” هدایای مردم را به رزمندگان رساندیم و برگشتیم. شما میدانید که موشکهایی که به عراق اصابت میکرد بخشی از مناطق اطراف کوهدشت پرتاب می شد اما من نشنیدم که کسی پیدا شود و علیه نظام قدمی بردارد و اسرار نظام را افشا کند.مردم واقعا در شرایط سخت جنگ همراهی شان با نظام در سطح عالی بود در برخی جاها می شنیدیم مردم به خاطر کمبود آذوقه اعتصاب و یا اظهار نارضایتی می کردند اما در کوهدشت در آن شرایط سخت نانوایی ها نانشان می ماند ،علتش هم این بود که روستاییان که میزبان مردم جنگ زده بودند خودشان آذوقه مردم را تامین میکردند وکمبودی احساس نمی شد حتی در قم از این دست مشکلات وجود داشت و البته ما وقتی تعریف می کردیم خیلی ها باورشان نمی شد. رابطه مردم کوهدشت را در کل با روحانیت چگونه ارزیابی می کنید؟ روحانیت در کوهدشت علیرغم تعداد کم، خوب عمل کرده است و به همین جهت مردم هم خوب برخورد می کردند حتی اگر شخصی عملکرد بدی هم داشت مردم رازداری می کردند.مثلا طلبه ای رفته بود جایی و بد عمل کرده بود ولی مردم به من منتقل نکردند بعد گفتم چر نگفته اید گفتند ما سعی کردیم که پنهان کنیم که هم شما را ناراحت نکنیم هم آسیبی به آبروی روحانیت وارد نشود.در کل روحانیت نزد مردم کوهدشت احترام داشت و رابطه حسنه ای وجود داشت که البته احترام و رابطه دو طرفه ومتقابل بود. در مدتی که در کوهدشت بودید حتما به این نکته التفات فرمودید که مردم کوهدشت و به ویژه جوانان آن از هوش سیاسی سرشاری بهره مند هستند و قطعا خاطرات خوبی هم دارید. بله واقعا کوهدشتی ها دارای اطلاعات و معلومات عمیق سیاسی هستند.شش ماه قبل از اینکه آقای منتظری برکنار شوند آن موقع در دبیرستان امام جعفر صادق(ع) که من رفته بودم برای سخنرانی برخی آمدند و به من گفتند این شیخ هم که خراب کرده است و این نشان میداد که مردم و به ویژه جوانان نسبت به موضوعات سیاسی حساس وپیگیر هستند واز مسایل سیاسی پشت پرده هم با اطلاعند، لذا همانطور است که می گوئید مردم کوهدشت دارای بینش سیاسی دقیق و عمیقی هستند و فکر می کنم از قبل هم چنین بوده اند. دوره ای که شما کوهدشت بودید حوادث تلخ و شیرین سیاسی زیادی مخصوصا در جریان انتخابات کوهدشت رخ می داد، حتما خاطراتی هم از آن دوره دارید.مخصوصا آن واقعه تلخی که چند نفر بی گناه کشته شدند و درگیریهایی در اطراف فرمانداری رخ داد. انتخابات(سال68) را به آرامی پیش برده بودیم، ولی معاون سیاسی و فرماندار وقت مقداری کار شکنی کردند ونگذاشتند. همان روز ها رییس اداره اطلاعات وقت کوهدشت آمد و گفت اگر شما ورود نکنی اینها نمی توانند هیات اجرایی تشکیل بدهند. البته آنها نمی خواستند امام جمعه در کارشان دخالت کند بعد دیدند ظاهرا چاره ای ندارند ،بعد از نماز مغرب و عشاء بود که فرماندار آمد پیش من و گفت خوب است امشب شما هم سری بزنید فرمانداری. من هم رفتم و با وساطت من و صحبتی که با عقلای هر دو طرف کردم لیست هشت نفر را به 30 نفر مدعو دادم و گفتم لطفا به اینها رای بدهید تا غائله بخوابد با اینکه برخی معترض بودند ولی با رای زنی با اشخاصی مثل مرحوم حاج سید علی رضا هاشمی،ابراهیم باقری وعلی تیموری به نتیجه رسیدیم تا اینکه ساعت 11 شب قبل از اتمام مهلت قانونی هیات اجرایی تشکیل شد. در کل مسئولین سیاسی شهر و استان به علت محاسبات غلطی که داشتند دچار اشتباه شدند و بعد ازانتخابات مردم متاسفانه به خیابانها ریختند و بعد چند نفر بی گناه هم کشته شدند. اگر به محض وقوع هم من در جریان قرار می گرفتم شاید می شد مانع از آن اتفاق ناگوار شد ولی چون نمی خواستند من در مسائلشان دخالت کنم مرا در جریان نگذاشتند . بعد هم وقتی رییس اطلاعات گفته بود برویم فلانی را بیاوریم گفته بودند که در شهرستان نیست در حالی که بودم و اگر در بین مردم حاضر می شدم مردم به حسب تجربه در موقعیت های دیگر حرف مرا گوش می کردند و متفرق می شدند . بعد هم وارد ماجرا شدیم و با کمک معتمدین، شهر آرام شد وجالب که همان کارهایی که در دفتر من مکتوب و به توافق وامضای طرفین رسید تا شهر آرام گرفت را در شورای تامین استان بدون اینکه نامی ببرند به عنوان کار خودشان معرفی کردند . البته خاطرات شیرین کوهدشت بیش از تلخی هاست . مجددا از شما سپاسگزارم که وقت دادید و این مجال فراهم شد. برای بنده هم فرصت مغتنمی بود تا هم امروز در نماز جمعه با شکوه گرمسار شرکت کنم و تداعی خاطرات 20-25 سال پیش بشود و هم از سخنان ارزشمند شما در باره مرحوم آیت الله مروجی وسایر موضوعاتی که مطرح شد بهره ببرم. من هم برای شما توفیق آرزو می کنم و امیدوارم در مسیر فعالیتهای فرهنگی تان خداوند شما را یاری بدهد . کانون فرهنگی سبحان تصاویر : اختصاصی میرملاس درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
بیماریهای حیوان گزیدگی در اردبیل دو برابر متوسط کشور است
صادق حضرتی گفت: تب مالت، سیاه زخم، سالک و هاری از جمله بیماریهایی است که در استان اردبیل بیشترین آمار را در مبتلایان به بیماری تب مالت و هاری شاهد هستیم. وی با بیان اینکه بیماری هاری عمدتاً بیماری ویروسی است که از طریق گزش حیوانات به انسان سرایت می کند، گفت: سگ و برخی از حیوانات وحشی و حتی اهلی می توانند این بیماری را انتقال دهند. حضرتی با اعلام اینکه برای بیماری هاری در
اختلال هویت جنسی چیست؟
پذیرش تکمیل و تشکیل پرونده دهند و سپس به سایر واحدهای تخصصی (روانشناسی،مددکاری) ارجاع و پس از پذیرش نیز، مراجعه کنندگان توسط تیم تخصصی مورد ارزیابی قرار می گیرند. ارزیابی های روانشناختی ارزیابی روانشناختی توسط روانشناسان از کلیه مراجعین دارای اختلال هویت جنسی یا افرادی که مشکوک به اختلالات فوق هستند انجام می گیرد و هدف از این ارزیابی ها بررسی وضعیت روانشناختی فعلی مراجعان از نظر وجود اختلال هویت
حمایت مجمع خیرین سلامت همدان از 200 بیمار مبتلا به سرطان سینه
گروه های مختلف در برنامه قرار دارد. مسئول امور بانوان مجمع خیرین سلامت همدان عنوان کرد: آموزش در پیشگیری و مراجعه به موقع بیماران به پزشک موثر است. وی گفت: تاکنون 25 مسجد، افراد زیرپوشش کمیته امداد، اداره ورزش و جوانان، بسیج اصناف و حسینیه ها در برنامه آموزش در این زمینه قرار گرفته اند. یوسفی با اشاره به ابلاغ ایجاد بخش آموزش در برابر بیماری سرطان سینه در اردیبهشت
همه منتظر "بله" اوباما/ معجزه اصولگرایی و درد مشترک/ گزینه لگد به میز مذاکره
به گزارش گروه سیاسی فرهنگ نیوز ، ماراتن تمدیدها همچنان ادامه دارد و با به پایان رسیدن هر تاریخ پایان مذاکرات، دیپلمات ها تاریخ جدیدی را برای ادامه آن ارائه می دهند. این بار نیز روز جمعه توافقی حاصل نشد و تا دوشنبه گفتگوها ادامه خواهد داشت. این موضوع باعث شده تا روزنامه ها همچنان تب مذاکرات هسته ای و گمانه زنی ها در این رابطه را ادامه دهند. اما دیروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان؛ ملت های بیدار جهان
ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در هرمزگان وجود ندارد
کرد: عفونت آنفلوانزای پرندگان سبب بروز ضعف، بی حالی، سیخ شدن پرها، عطش فراوان و اسهال در پرندگان می شود. وی، علائم آنفلوانزای پرندگان در انسان را مشابه با آنفلوانزای انسانی اعلام کرد و گفت: علائم این ویروس شامل تب، سرفه، گلودرد، درد عضلانی التهاب ملتحمه و در موارد شدید شامل مشکلات تنفسی است. در این حالت، اغلب بیماران دچار تب، کسالت و بی حالی، گرفتاری دستگاه تنفس تحتانی، زجر تنفسی، تاکی
18 تیر به مثابه آزمون پایان ترم جنبش دانشجویی
، نشاط، طراوت، فعال بودن، آرمانگرایی، صداقت و داشتن زبان نقد صریح ظرفیت قرار گرفتن در کانون محوری موضوعات راهبردی را دارا است که این ویژگی ها همان اندازه که می توانند مفید و موثر در رسیدن به اهداف و مقاصد عالیه باشند به همان اندازه نیز امکان سوء استفاده را ممکن می سازند. هیجانات، التهابات و اتفاقات دانشجویی زمینه دستاویز شدن در جهت مطامع حزبی و جناحی عناصر صحنه گردان بیرون دانشگاه را میسور می سازد.
سوء تغذیه مشکلی شایع در مبتلایان به بیماری های تب دار است
رژیم غذایی برای خود انتخاب می کنند که چندان متناسب با شرایط و نیاز بدن نیست. سعادتی افزود: متاسفانه اظهار نظر های شخصی و غیر علمی در خصوص مصرف یا پرهیز از مصرف انواع مواد غذایی صورت می گیرد و وقتی فردی دچار یک بیماری نظیر بیماری تب دار شد، اظهار نظر های شخصی و غیرعلمی بیشتر نیز می شود. وی با بیان اینکه بسیاری تصور می کنند که فرد مبتلا به بیماری تب داری نظیر حصبه باید رژیم غذایی
انتخاب های سخت (14)
بهترین راه برای ایجاد تغییرات در کوبا قرار دادن مردم در برابر ارزش ها، اطلاعات و رفاه دنیای خارج از این کشور بود. انزوا تنها می توانست حلقه قدرت رژیم را تقویت کند؛ و الهام بخشی و جسورتر کردن مردم کوبا ممکن بود اثر معکوس داشته باشد. در اوایل سال 2011، قوانین جدیدی را اعلام کردیم که سفر گروه های مذهبی آمریکایی و دانشجویان را به کوبا تسهیل می کرد و به فرودگاه های ایالات متحده اجازه پروازهای چارتری به
تظاهرات در اعتراض به کشتن و سوزاندن فرخنده
خواستار برکناری تمام مقامات رسمی و غیر رسمی شدند که قتل فرخنده را توسط افراد خشمگین تایید و توجیه کرده بودند. سیمین حسن زاده، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ، حشمت استانکزی سخنگوی پلیس کابل و محمد ایاز نیازی در قدم اول از این اقدام مردان خشمگین حمایت کرده بودند ولی بعدا از مردم عذر خواستند و گفتند که گزارش های نادرست به آنان رسیده بود. جمعیت دادخواه همچنین تاکید کردند که اجازه نخواهند داد تا
عروس دریایی 500 تن را در چابهار گزید
به آب را دارند در مناطق تعیین شده و حفاظت شده حداقل امکان شنا کنند تا دچار گزش عروس دریایی نشوند. وی از مردم خواست در صورت گزش توسط عروس دریایی هرچه سریع تر به یگان های امدادی هلال احمر مراجعه کنند. راشکی گفت: نیروهای امدادی برای کمک و جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی همچون غرق شدن در منطقه حضور دارند. اخبار حوادث - ایسنا