سایر منابع:
سایر خبرها
کشته سازی برای اهداف استعماری; از بوسنی تا سوریه
توانسته اند قسمت هایی از کشور سوریه را تصاحب کنند ولی تاکنون به موفقیت چشم گیری دست نیافته اند. این موضوع موجب شده است توطئه ای جدید برای حمله یا تشدید فشارها به دولت سوریه در دستور کار قرار گیرد. براین اساس، آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را درخصوص تشکیل تیم کارشناسی از سوی شورای امنیت برای مشخص کردن عاملان استفاده از گاز کلر به عنوان سلاح جنگی در سوریه، به این شورای ارائه کرده است. به گزارش
جهان اسلام و رهبری جهانی؛ واقعیت یا توهم
نقش قدرت توجه ویژه ای داشته اند. در گذشته دولت ها برای به دست آوردن اهداف خود به اعمال قدرت سخت (4) در قالب توانایی های نظامی و اقتصادی مبادرت می ورزیدند. قدرت سخت در کاربرد ابزارهای نظامی، به کار بردن زور، بازدارندگی، تهدید و ارعاب، جنگ و سیاست زورمدارانه جلوه می کند و همچنین در اعمال قدرت اقتصادی، فشار مالی، تحریم های اقتصادی، رشوه دادن، کمک های مالی، تشویق و تهدیدهای اقتصادی خود را نشان می دهد
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/04/21
/> با خبر شدیم گروه تروریستی داعش با این ادعا که مراسم نماز عید فطر هرگز یک آیین اسلامی نبوده و ریشه در صدر اسلام نیز ندارد برگزاری نماز عید فطر در شهر موصل را ممنوع کرد. * آمریکا در حمایت نظامی از عراق خوب عمل نکرد معاون رئیس جمهوری عراق با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی، داوطلبان مردمی و عشایر عراق در نبرد با داعش پیروز خواهند شد، گفت: انتقادات گسترده علیه داوطلبان مردمی، در واقع تلاش
گزارش تصویری/ امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس
:52 گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در نیجریه 21 تیر 94 21:46 ویدیو / صوت فیلم/ زیارت نیابتی رزمنده فاطمیون بر فراز حرم حضرت زینب(س) 19 تیر 94 02:47 فیلم/ مراسم احیاء شیعیان نیوجرسی آمریکا 18 تیر 94 20:09 کاریکاتور کاریکاتور/ داعش در آثار هنرمند برزیلی 28 خرداد 94 09:28 کاریکاتور/ آل سقوط 19 اردیبهشت 94 17:20
گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در نیجریه
ایمیل نسخه چاپی نظر مطالب مرتبط خشم شیعیان نیجریه از طرح ترور شیخ زکزاکی + تصاویر 24 آبان 1393 - 09:52 گزارش تصویری/ ادای احترام رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه به شهدای روز جهانی قدس 11 شهریور 1393 - 22:09 اعتراض ایران به کشتار شیعیان نیجریه در روز قدس/ دولت نیجریه کمیته حقیقت یاب تشکیل می دهد 9 مرداد 1393 - 18:54 حضور
مردم سربرنیتسا با پرتاب سنگ از نخست وزیر صربستان استقبال کردند
کشورهای خارجی در قبرستان پوتوچاری با اجرای آیین مذهبی به خاک سپرده شدند. شهر سربرنیتسا که اکثریت آن را مسلمانان تشکیل می دهد به عنوان منطقه امن تحت حفاظت سربازان هلندی سازمان ملل متحد در یازدهم ژوئیه 1995میلادی توسط نیروهای صرب به فرماندهی ژنرال راتکو ملادیچ بدون مقاومت نیروهای هلندی سازمان ملل که از این منطقه به عنوان منطقه امن حفاظت می کردند، تصرف شد.
پرتاب سنگ به نخست وزیر صربستان
در مراسم بیستمین سالگرد کشتار سربرنیتسا که با حضور ده ها هزار نفر در این شهر بوسنی برگزار شده، گروهی از حضار خشمگین با پرتاب سنگ و بطری الکساندر ووچیچ، نخست وزیر صربستان را وادار به ترک مراسم کردند. بنا بر گزارش ها یک سنگ به صورت ووچیچ خورده و عینک او را شکسته است. نخست وزیر صربستان پیشتر در بیانیه ای به مناسبت بیستمین سالگرد کشتار سربرنیتسا، آن را به عنوان یک "جنایت وحشتناک
پرتاب سنگ به نخست وزیر صربستان+تصاویر
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ابنا، در مراسم بیستمین سالگرد کشتار سربرنیتسا که با حضور ده ها هزار نفر در این شهر بوسنی برگزار شد گروهی از حضار خشمگین با پرتاب سنگ و بطری الکساندر ووچیچ نخست وزیر صربستان را وادار به ترک مراسم کردند. بنا بر گزارش ها یک سنگ به صورت ووچیچ خورده و عینک او را شکسته است. نخست وزیر صربستان پیشتر در بیانیه ای به مناسبت بیستمین سالگرد کشتار
ترور آزادی خواهان و ادامه اهتزاز پرچم نژادپرستان
انتقال بردگان به کشورهای مقصد، تقریبا از هر 5 برده یک نفر جان خود را از دست می داد. چند هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در 20 سپتامبر 1860، ایالت کارولینای جنوبی با رأی مجلس قانونگذاری ایالتی خود، خروج از ایالات متحده آمریکا را اعلام کرد. بلافاصله پس از مراسم سوگند آبراهام لینکلن در چهارم مارس سال 1861 ایالات متحده تجزیه شد. در این روز ایالت های کارولینای جنوبی، جورجیا
هشتاد سال پیش در چنین روز هایی
این دستور شاه، اما با مخالفت مردم روبه رو شد. شهر مشهد یکی از نخستین و مهم ترین شهرهایی بود که در برابر این دستور موضع گرفت و مردم در مسجد گوهرشاد تجمع کردند. شاه دستور حمله به مردم را صادر کرد و در روز 21تیرماه1314، هزاران نفر در این مسجد به شهادت رسیدند و اجساد آنان نیز در گورهای دسته جمعی و بدون رعایت آیین شرعی دفن شد. امروز پس از 80سال به سراغ بعضی از افرادی رفته ایم که خاطراتی از آن روزها را
حمله به نخست وزیر صربستان در مراسم یادبود کشتار سربرنیتسا
نخست وزیر صربستان که در بیست امین سالگرد کشته شدگان جنگ بوسنی در سربرنیتسا شرکت کرده بود از سوی جمعیت حاضر هدف حمله قرار گرفت. به گزارش شفقنا، به نقل از مهر، کشتار یا نسل کشی سِربْرِنیتسا به قتل حدود 8000 نفر از ساکنین بوسنیایی شهر مسلمان نشین سربرنیتسا (در بوسنی و هرزگوین امروزی) توسط ارتش جمهوری صربستان گفته می شود. این کشتار، بعد از جنگ جهانی دوم، بزرگ ترین نسل کشی در اروپا به شمار
کشتار و آوارگی مسلمانان بوسنی +عکس
دانند. گرچه پیش از آنکه در 11 ژوئیه 1995 نیروهای مسلح صرب وارد شهر سربرنیتسا (در بوسنی و هرزگوین امروزی) شوند سازمان ملل این منطقه را زیر پوشش امنیتی خود قرار داده بود اما با این وجود سربازان صرب در مدت 5 روز اشغال این شهر 8 هزار مسلمان را قتل عام کردند. پس از این کشتار دسته جمعی در نقاط مختلف اطراف سربرنیتسا بویژه در دره "درینا" در حد فاصل صربستان و بوسنی از 275 گورستان جمعی، اجساد
حمله به نخست وزیر صربستان در بوسنی+تصاویر
تدفین 136 قربانی تازه کشف شده قتل عام گسترده سربرنیتسا شدند. "بیل کلینتون،" رییس جمهور اسبق آمریکا، نیز در مراسم بیستمین سالگرد این واقعه حاضر بود و در سخنانی از معترضان خواست اجازه دهند نخست وزیر صربستان در مراسم حضور داشته باشد؛ اما شدت حملات به اندازه ای بود که نخست وزیر صربستان مجبور به ترک مراسم شد. صرب ها در تابستان سال 1995 (1374) حمله وحشیانه ای به سربرنیستا انجام دادند و دست کم 8 هزار مسلمان بوسنیایی را قتل عام کردند. انتهای پیام/
غوغای حجابی که متولی باشی را بر سر دار برد!/ کتاب هایی که به قیام مسجد گوهرشاد پرداختند
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ، امروز هشتادمین سالگرد قیام مسجد گوهر شاد است؛ قیامی که در عصر رضاشاه برای اعتراض به تغییر لباس و حصر آیت الله حاج حسین قمی روی داد. از همین رو برگ هایی از کتاب زن روز، گزارشی کوتاه از کشف حجاب رضاخانی نوشته الهام یوسفی و کتاب قیام مسجد گوهرشاد به روایت اسناد تالیف داود قاسم پور را انتخاب کردیم تا یاد این روز را بزرگ بداریم. داستان پر حرف و حدیث
احسان علیخانی در ممنوع التصویریم بی تقصیر است/ رقص و پایکوبی در هتل کوبورگ
به گزارش گروه سیاسی فرهنگ نیوز، وین، پایتخت اتریش همچنان میزبان دیپلمات های 7 کشور جهان است. به نظر می رسد این حضور در این حجم و در این بازه زمانی طولانی در تاریخ روابط مدرن بین الملل بی نظیر باشد. اما با وجود مذاکره طولانی تا به امروز هیچ توافقی حاصل نشده و روزنامه های کشور نیز با همین رویکرد، اخبار و تحلیل های خود را برای 24 ساعت آخر مذاکرات ارائه داده اند. رمزگشایی بازی شب آخر
شرکت نماینده ویژه ایران در مراسم بیستمین سالگرد قربانیان سربرنیتسا
به گزارش ایرنا، ترکان در این مراسم که حدود 60 هزار شهروند بوسنی و هرزگوین و همچنین نمایندگانی از کشورهای مختلف نیز حضور داشتند با قرائت پیام حجت الاسلام و المسلمین 'حسن روحانی' رییس جمهور کشورمان گفت: اکنون که در آستانه بیستمین سالگرد شهادت هزاران نفر از مسلمانان کشور بوسنی هرزگوین در جنایت دهشتناک کشتار جمعی سربرنیتسا قرار گرفته ایم، فرصت را مغتنم شمرده، به روح بلند آن شهیدان مظلوم درود میفرستم
مدیریت شهری، میدانی برای خدمت بی منت است
به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور در مراسم معارفه شهردار اصفهان ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم شهید پرور اصفهان در روز قدس، اظهار کرد: آنچه می توان در دو سال گذشته در زمینه مدیریت شهری به عنوان تجربه اندوخت، این است که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در یک فضای همدلی، همزبانی، همکاری، هماهنگی و باور به یکدیگر امکان ارائه خدمات به شهروندان را داشته و عامل توسعه شهر خواهند شد؛ بروز و ظهور
عکس های جالب و دیدنی روز (381)
هفتادوپنجمین سالگرد پیروزی در جنگ بریتانیا مراسم استقبال از تیم ملی فوتبال آمریکا در شهر نیویورک به مناسبت پیروزی در مسابقات جام جهانی فوتبال زنان در کانادا مسابقات موتور سواری جایزه بزرگ در آلمان جشنواره سان فرمین در پامپلونا اسپانیا منبع :عصرایران
حضور جنجالی نخست وزیر صربستان در مراسم سالگرد قتل عام سربنیتسا
دولت صربستان اعلام کرد که حمله به نخست وزیر این کشور در جریان مراسم بیستمین سالگرد قتل عام سربنیتسا باعث نمی شود که روابط بلگراد با بوسنی تحت تاثیر قرار بگیرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، الکساندر ووچیچ، نخست وزیر صربستان پس از بازگشت از بوسنی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که به رغم حمله ای که در سربنیتسا علیه وی صورت گرفته، بلگراد به سیاست های
از بزرگ ترین نسل کشی اروپا پس از جنگ جهانی دوم چه می دانید + تصاویر
متحده و اروپا مبنی بر هرگونه تعرض به سرزمین هایی که در آن ها مسیحیان ساکن اند (نظیر کرواسی) عملا شاهد جنگی خونین در این مناطق نبوده و اقوام فوق توانستند با طی نمودن روندی سهل به استقلال دست یابند. در رابطه با بوسنی قضیه اما متفاوت است و در سکوت تام تمامی مدعیان حقوق بشر، رژیم حاکم بر بلگراد با خشونتی بی نظیر به کشتار مسلمانان استقلال طلب پرداخت که از آن واقعه به عنوان بزرگترین نسل کشی اروپا پس از جنگ
ابلهان سودمند برای جبهه ملی
روی سرهاشان می گذارند... . وقتی بچه بودم، در روز عشای ربانی به مدرسه می رفتیم تا دوستان غیرکاتولیک مان را ببینیم، بازوبندهای مراسم را می پوشیدیم و عکس ها را بین همه توزیع می کردیم. هیچ کس فکر نمی کرد که این تهدیدی برای لائیسیته بود. در آن زمان، لائیسیته مسئله بودجه بود: بودجه عمومی برای مدارس دولتی، بودجه خصوصی برای مدارس خصوصی. این قسم لائیسیته مبتنی بر مناسبات میان دولت و مدارس خصوصی مدفون شده و
نیاز به گفت و گوهای ملی با استانداردسازی حقوق اساسی ، منافع ملی و آزادی
ادامه دارد و این گسست هنوز به هم پیوند نخورده است. ما آنگونه که می اندیشیم عمل نمی کنیم و می دانیم دروغ و بی قانونی بد است اما خود را مقید نکرده ایم و آنگونه که فکر می کنیم عمل نمی کنیم. ما می دانیم علت شکست مصدق، اختلاف بین همفکران کلان او بود ولی از واقعه تاریخی تجربه نمی گیریم. دهه اول انقلاب اسلامی یک دوران طلایی محسوب می شود اما این دهه ، دهه طفولیت ادبیات اداره کشور بود. چرا ما از تجارب دهه اول
اروپا برای مجازات عاملان کشتار سربرنیتسا کمک می کند
ادامه پیدا می کند. در این زمینه یونکر از تصمیم نخست وزیر صربستان برای شرکت در مراسم سالگرد گرامیداشت قربانیان کشتار سربرنیتسا استقبال کرده است. حدود 8 هزار مرد و پسر مسلمان پس از اشغال این شهر توسط صرب های بوسنی به فرماندهی راتکو ملادیچ، قتل عام شدند. دادگا بین المللی کیفری 20 نفر از کسانی را که در صربرنیتسا مرتکب جنایت شده اند، تحت تعقیب قرار داده است. وزارت خارجه روسیه نیز روز جمعه خواستار مجازات همه عاملان کشتار در صربرنیتسا شده است.
گفتگوی “محمد جعفر محمد زاده” با “مهدی نژاد” امام جمعه سابق کوهدشت
به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری [...] به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری با قرار قبلی راهی گرمسار شدم .از سالهایی که جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج سید علی مهدی نژاد کوهدشت بوده تا الان ارتباط مستمر و البته خانوادگی ام با ایشان قطع نشده است. بار چهارمی است که به گرمسار می آیم ، سه بارش جمعه بوده و توفیق شرکت در نماز جمعه را هم یافته ام. واین بار به قصد دیگری آمدم ،چهارمین سالگرد رحلت حضرت آیت الله مروجی نزدیک است و قصد دارم برای سالگردش مجموعه مختصری منتشر کنم .بعد از نماز جمعه به منزل آمدیم و آقای مهدی نژاد با همان صمیمیت قدیم و قبلی گرم پذیرایی و صحبت شد. اجازه خواستم بحث را روی موضوع اصلی متمرکز کنم ضبط را روشن کردم وبحث آغاز شد. بحث کوهدشت که به میان می آید آقای مهدی نژاد گل از گلش می شکفد و با لذت خاطرات کوهدشت را تعریف میکند.صحبتها از مرحوم اقای مروجی شروع شد و به دوران دفاع مقدس و ویژگی های مردم کوهدشت وبرخی تلخ وشیرین های کوهدشت کشیده شد.وقتی از کوهدشت و مردمش به اسم یاد می کند تو گویی که زاده کوهدشت و دهها سال در میان مردم بوده است.هنوز هم ارتباطش را با برخی اهالی کوهدشت قطع نشده و بعضی ها استخاره و مسایل شرعی شان را تلفنی با وی در میان می گذارند.سال 65 که در میان استقبال مردم وارد کوهدشت شد 28-29 سال بیشتر نداشت وده سال در میان مردم ماند وعلیرغم خواست مردم و علاقه قلبی اش به شهرستان الیگودرز رفت و حدود 8 سال هم آنجا ماند و پس از آن به گرمسار که استان زادگاهش هست آمده است. اکنون هم فعال و با نشاط علاوه بر کار امامت جمعه مسئولیت اداره حوزه های علمیه استان را بر عهده دارد و به همین جهت است که غالبا هفته ای سه روز را در سمنان و یا سایر شهرستانها برای رسیدگی به امور حوزه می گذراند.در این سفر سید حسن پسر ارشدشان که تا اوایل دوره راهنمایی را در کوهدشت درس خوانده بود دیدم و متوجه شدم که پس از ده سال درس و بحث مستمر حوزوی در قم به گرمسار آمده و کمک کار پدر شده است ودر غیاب او نماز جماعات را به جا می آورد و نایب پدر است.و چقدر شبیه روزهایی است که پدرش به کوهدشت آمده بود. پدری که امروز دانه های موی سیاه در سر وصورتش نایاب شده است. با تشکر از جنابعالی که فرصت دادید و مجالی فراهم فرمودید تا در باره موضوعاتی که قطعا مورد علاقه شما هم هست گفتگو کنیم.شما ده سال از بهترین سالهارا در کوهدشت سپری کردید ،بهترین که می گویم از چند جهت ،یکی اینکه دوره ای به کوهدشت آمدید که تجربه قبلی امامت جمعه در دو شهر را داشتید وامام جمعه با تجربه ای محسوب می شدید و دیگراینکه حدود یک دهه از انقلاب اسلامی گذشته بود و مردم کوهدشت هم به بلوغ سیاسی اجتماعی خوبی رسیده بودند و دوران شور و شعور دفاع مقدس هم بود و بعد هم از جهت میزان اثر گذاری حضور ده ساله شما که واقعا دوره ای ماندگار و به یاد ماندنی و پر خاطره است، به مناسبت سالگرد رحلت مرحوم آیت الله مروجی بحث را از ایشان شروع می کنیم و از جنابعالی میخواهم هر طور صلاح می دانید آغاز بفرمایید. بسم الله الرحمن الرحیم. ضمن تشکر و قدردانی از شما به خاطر ایده خوب و خیری که در زمینه کارهای فرهنگی دارید به ویژه این که در باره آیت الله مروجی می خواهید کاری انجام دهید. زمانی که کوهدشت بودم هر موقع مهمانی برای ما می رسید به ویژه مهمانانی که مقداری به طرف دنیا متمایل شده بودند تلاش می کردیم هرجور شده ترتیب ملاقات آنها را با آقای مروجی بدهیم ومعمولا این اشخاص وقتی می رفتند و بر می گشتند خیلی تحت تاثیر قرار می گرفتند وخود شان به زبان می آوردند که ما بد جوری در مسایل دنیا گرفتار شده ایم و باید برویم تغییری در خودمان ایجاد کنیم.ایشان دو تا اتاق کوچک داشت که خود من چند بار به ایشان گفتم که اجازه بدهید دستی به سر و روی این دو اتاق بکشیم و حد اقل سفیدشان کنیم و او می گفت نه نیازی نیست، تا به حال عمر من اینگونه گذشته است . در هر صورت تا آنجا بودیم حتی اجازه سفید کردن آن دو اتاق را ندادند.همه مردم کوهدشت هم معتقد بودند از منزل ایشان تا مسجد جامع، مردم مسیر از برکت وجودشان متاثر شده اند.اهل ذکر بودنش و ذکر گفتن و تواضعش و سلوک و راه رفتنش و نحوه برخوردش با مردم به نحوی بود که همه مردم را تحت تاثیر قرار داده بود. بالاخره ایشان تقریبا تنها روحانی مقیم شهر بودند و شما هم امام جمعه شهر ،قطعا به واسطه دغدغه های مشترک و از جمله حوزه علمیه ارتباطات شما در آن ده سال با ایشان زیاد بود و می دانستید که مرحوم آقای مروجی نسبت به حوزه علمیه باقر العلوم که خودش بنا نهاده بود حساسیت ویژه داشت.نگاه ایشان به حوزه و تربیت طلاب چگونه بود؟ گاهی اوقات راجع به حوزه باهم صحبت می کردیم که خوب است مقداری بیشتر به طلبه ها برسیم واز جهت امکانات و شهریه قدری توجه بیشتری بکنیم.ایشان می گفت:طلبه اگر سختی نبیند در آینده نمی تواند فرد مفیدی باشد باید در شرایط سخت با زی طلبگی درس بخوانند تا بتوانند رشد معنوی کنند.در هر صورت ایشان به همان اندازه ای که برای خودشان چیزی نمی خواستند در نقطه مقابل دغدغه حوزه و طلبه ها را داشتند. به نظر شما راز محبوبیت ایشان و جایگاهشان در دلهای مردم چه چیز می تواند باشد؟ ایشان در رفتار شخصی شان بسیار اهل مراقبت بودند، روزی به ایشان تعارف کردم که از چای و امکان پذیرایی که بود میل بفرمایند ،گفت نذر کرده ام اگر بیشتر از مقدار معین و مورد نیاز مثلا بیشتر از یک چای بخورم روزه فردا بر من واجب شود وخودم را عادت داده ام که کم غذا بخورم و کم استفاده کنم. کارهایش روی حساب و کتاب بود،در خوردن و آشامیدن در سخن گفتن وخیلی چیز های دیگر اهل رعایت و مراقبت بود.مردم هم واقعا چون می دیدند ایشان عالم عامل است و خودش اهل عمل است خیلی متوجه ایشان بودند و احترام می گذاشتند و در دل مردم جای گرفته بود . ارتباط کاری شما با ایشان در بحث مراجعات مردم و پاسخگویی به نیاز های دینی مردم چگونه بود؟در هر صورت شما امام جمعه شهر بودید و ایشان روحانی قدیمی، شما جوان و پر انرژی بودید وایشان دوران کهولت و پیریشان را می گذراندند. در طول ده سالی که در کوهدشت بودم ارتباط من با ایشان بسیار گرم و صمیمی بود.اواخر صحبت شده بود که بعد از ده سال از کوهدشت به الیگودرز بروم خوب مردم آن زمان خیلی لطف داشتند وایشان با اینکه اهل فضل و دانش بود و من هیچ گاه خودم را طلبه ای بیشتر در مقابل شان نمی دانستم دیدم با جمعی از معتمدین شهر آمدند منزل ما و تعبیراتی به کار بردند که باعث شرمندگی من شد، این روحانی پیرمرد با آن اوصاف معنوی و شان و جایگاه معنوی که داشتند گفتند:امام جمعه در یک شهر حکم پدر را دارد و پدر هیچ موقع بچه هایش را رها نمی کند برود،الان اگر شما این شهر را رها کنید و بروید این شهر بی صاحب میشود وامروز که در کوهدشت یک وحدتی ایجاد شده است وجود شما ضروری است . خلاصه اینکه ایشان وقتی بنا بود برای خودشان قدمی بر دارند هیچگاه جلو نمی افتاد اما وقتی می دید موضوعی برای عموم است پیش قدم میشد .ضمن اینکه واقعا پشتوانه بزرگی برای فعالیتهای دینی و مذهبی امام جمعه در شهر بودند. یکی دیگر از ویژگی های مرحوم آیت الله مروجی عزت نفس ایشان بودکه من در ده سالی که در کوهدشت بودم یک بار ندیدم که یک جمله ای مبنی بر احتیاج و نیاز شخصی خودشان بر زبان بیاورند و تا جایی که بیاد دارم ندیدم از کسی یا جایی چیزی بخواهد و اظهار نیازی بکند،عزت نفس ایشان به اندازه ای بود که هیچ موقع نه به خودش و نه به دیگران اجازه نداد برای او چیزی بخواهند مستغنی مستغنی بود.با حد اقل ممکن زندگی می کرد و زندگی ایشان هم برای ما و هم برای همه کسانی که می آمدند و می دیدند باعث عبرت بود.روزی یکی از آقایان روحانی که در تهران برای خودش زندگی مرفهی درست کرده بود به دیدن من آمد،من دیدم بهترین راه برای اینکه ایشان مقداری متنبه شوند این است که ببرمشان پیش آقای مروجی ،وقتی برگشتیم دیدم که ایشان بسیار متاثر شده و با خود می گفت:خدایا ایشان دارد زندگی می کند ما هم داریم زندگی می کنیم،او به چه فکر می کند و ما در چه افکاری هستیم وبه چه صورت دارد حرکت می کند وچه کسی را الگوی خود قرار داده است.به این جهات بود که مردم به او علاقمند شده بودند وهمیشه هم این مطلب را داشت و می گفت:باید اول خدا را راضی کرد بعد مابقی چیزها خودشان درست می شوند. او به این حد از اطمینان قلبی رسیده بود. خدمات مرحوم آیت الله مروجی و مشخصا خدمت ماندگار ایشان یعنی تاسیس وتداوم حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) حایز اهمیت است،از آنجایی که شما به حسب مسئولیتتان در شهر در جریان کار حوزه و نقش مرحوم ایشان بوده اید در این زمینه اگر نکته ای باقی مانده بفرمایید. حوزه علمیه در هر جایی چراغ دین در آن جا محسوب می شود.آقای مروجی برای حوزه علمیه خیلی زحمت کشیدند و خیلی تلاش کردند.علیرغم اینکه آقای مروجی اهل هیچ درخواستی نبود ولی ایشان برای ارتقا حوزه از هیچ کوششی فر گذار نبودند برای پیشرفت حوزه هر گاه موقعیتی پیش می آمد مثلا مسئولی می آمد و یا خودشان در زمینه جمع آوری زکات، با زحمت فراوان اقدام می کردند.بلاخره حوزه ای را که خودشان سالها پیش با جمع محدودی طلبه پایه گذاری کرده بودند ، بنای ساختمانی اش هم با همت خودش آغاز شده بود وتا بود تمام توانش این بود که حوزه را به نحواحسن اداره کند و البته به اداره حوزه بر اساس روش سنتی حوزه هم اعتقاد داشت.همانطور که امام فرموده بودند به فقه جواهری اعتقاد دارند ایشان هم بر این روال معتقد بود وبرای تربیت طلاب با زی طلبگی، از ظاهر گرفته تا درس و بحث بسیار کوشا و جدی بودند والحمد لله امروز حوزه کوهدشت از حوزه های خوب و فعال استان لرستان محسوب می شودکه طلاب خوبی تربیت کرده و آینده درخشانی هم دارد که جزو باقیات الصالحات ایشان محسوب میشود. شما ده سال یعنی از سال 65 تا 75 در کوهدشت بودید.قبل از آن هم تجربه امامت جمعه در رامشیر و رامهرمز را هم داشتید از سال 75 هم تا کنون در شهرهای الیگودرز و گرمسار مشغول اداره این جایگاه اجتماعی و معنوی هستید .کوهدشت را در مقایسه با جاهای دیگر چطور دیدید؟ بنده تقریبا 31 سال است که امام جمعه هستم. در کوهدشت یکی از ویژگی های مردم این بود که ظاهر و باطن مردم یکی بود،در این مدتی که من کوهدشت بودم مردم اعتماد خاصی پیدا کرده بودند که من این اعتماد را نه قبل دیده بودم و نه بعد که تا این اندازه به یک طلبه اطمینان شود. مثلا در نماز وقتی برای باران دعا می کردیم مردم اعتقاد داشتند که حتما باران می آید واصل هم برای استجابت دعا هم همین اعتقاد است، لذا به خاطر همین اعتقاد خداوند هم تفضل می کرد و باران رحمتش را نازل می نمود.ویژگی دیگر مردم کوهدشت این بود که زیاد سخت گیر نبودند که همه چیز را از لحاظ قانونی حل وفصل کنند سعی می کردند کمتر دادگاه بروند و راضی بودند مشکلاتشان را پیش یک طلبه مطرح کنند تا بروند دادگاه پیش قاضی و این هم نشانه اعتمادشان به روحانیت بود شما آن زمان را به یاد بیاورید یک شهرستان بود و یک قاضی به نام آقای عبداللهی که به همه امور می رسید برای اینکه مردم قسمت عمده مسایلشان را در بین خودشان و یا در دفتر امام جمعه رفع و رجوع می کردند.ویژگی دیگر مردم کوهدشت سخاوتمندی آنها بود علیرغم اینکه وضع مالی آنجا خیلی خوب نبود ولی با این وجود مردم بسیار سخی بودند و خدا هم بر همین اساس خیر و برکتش را بر مردم نازل می کرد .خصوصیت دیگر مردم پافشاریشان بر حق بود معمولا مردم اگر به مطلب حقی می رسیدند دیگر رها نمی کردند.ما اول که آمدیم مردم خیلی روی خوش نشان ندادند 150 نفر بیشتر نماز جمعه نمی آمدند بعد وقتی دیدند راهی که ما دنبال می کنیم راه حقی است و دنبال خط و جناح نیستیم دیگر رها نکردند و از این رو تا روزهای آخر که آنجا بودیم همیشه نماز جمعه با شکوهی داشتیم ولذا وقتی آقای موسوی دامغانی معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای معرفی امام جمعه بعدی رفته بودند تعریف می کرد می گفت من اولین باری است که برای معرفی امام جمعه ای می روم می بینم مردم برای امام جمعه قبلی گریه می کنند.و لذا این را که گفتم فقط برای این بود که بگویم مردم کوهدشت وقتی حقی و یا راه درستی را تشخیص می دهند پای کار می ایستند و در حمایت از مسیر درست هم همواره حساب شده و با اعتقاد هستند. مردم کوهدشت در شجاعت هم کم نظیرند. آیت الله نعیم آبادی امام جمعه ونماینده فعلی ولی فقیه در بندر عباس، آن زمان آمده بود کوهدشت و رشادت رزمندگان کوهدشت را که دیده و شنیده بود می گفت نظام به جای اینکه برود در برخی جاها برای جنگ سرمایگذاری کند بهتراست قدری بیشتر به کوهدشت توجه کند و توانش را اینجا بگذارد همین جوانان تکلیف جنگ را روشن می کنند. در عملیات مرصاد هفت هزار نفر از مردم کوهدشت رفتند و سینه سپر کردند جلوی دشمن ایستادند واین در حالی بود که خیلی از شهرها ی اطراف تخلیه کرده و رفته بودند در هر صورت در کنار سایر صفات خوب مردم کوهدشت شجاعت،سخاوت و یک رنگی از مشاهدات عینی من در آنجا بود. شما در طول مدتی که در کوهدشت بودید منشا برکات و خدمات خوبی شدید با وجود اینکه می فرمایید در ابتدا کار سخت بود اما به سرعت توانستید در دل مردم جا باز کنید از روزهای آغاز کار و کلا فضای کارهای فرهنگی کوهدشت حتما گفتنی های فراوانی دارید که البته باید در مجال جداگانه ای به آن پرداخت ولی مایلم از این فرصت پیش آمده قدری خاطرات شما را مرور کنیم. از همان ابتدا در کوهدشت احساس می کردم اگر سخنی می گویم هدر نمی رود. مثلا یک روز همان اوایل رفتم مجلس ختمی در مسجد دیدم از شدت دود داخل مسجد پیدا نیست گفتم این جا چه خبر است؟گفتند در فاتحه خوانی رسم است که تا پایان چند بار سینی پر از سیگار را می چرخانند ومردم هم سیگار بر می دارند و می کشند. من دیدم عجب چیز بدی است، یک اطلاعیه ای دادم و در آن پیشنهادهایی نوشتم که در مراسم ختم و فاتحه چه بشود و چه نشود،خیلی زود مردم همراهی کردند ،خادم مسجد آمد گفت که در اولین مجلس سیگار آورده اند و من گفته ام که امام جمعه ممنوع کرده است و صاحب عزا بدون هیچ مقاومتی پذیرفته است . یا مثلا دیدم در کوهدشت تا چهل روز در منزل صاحب عزا خرج می دهند ، اطلاعیه دادم که برای اموات، مستحب چیست و واجب کدام است و توصیه دین چیست،دیدم خیلی زود جا افتاد و مقاومتی هم نشد. همان طور که گفتم در حل و فصل دعوا ها و اختلافات مردم بیشتر حکمیت یک طلبه را می پذیرفتند تا محکمه و قاضی و دادگاه واین را شما در خیلی از جاها نمی دیدید.الان هم من در جاهای دیگر وقت می گذارم و صحبت می کنم ولی تاثیری که در کوهدشت می دیدم نمی بینم. از ویژگی های کوهدشت خیلی می توان گفت.من وقتی از سفر مکه برگشتم به آقای هادیان گفتم که برای نزدیکان و مسئولین شهر یک نوبت شام بدهیم شما خودتان هم در جریان بودید ،دیدم مردم به اندازه ای لطف کردند ومحبت نمودندکه ما چندین شبانه روزشام و نهار درست کردیم و مهمانی دادیم. البته مایه اش هم خیرات خود مردم بود که هدیه می آوردند وما هم فقط درست می کردیم وتبدیل به غذا می کردیم و پذیرایی می کردیم تا جایی که من دیگر توان سر پا ایستادن نداشتم.محبت مردم به گونه ای بود که امام جمعه را متعلق به خودشان می دانستند به نحوی که من احساس می کردم مهمان مردم هستم. سالهای اول حضور شما در کوهدشت مصادف بود با سالهای اوج دفاع مقدس که دوران افتخار آمیزی برای تاریخ کوهدشت است و شما خیلی از شهدای گرانقدر که سرمایه های ابدی مردم کوهدشت هستند و خانواده های آنها را می شناسید به نظر شما مناسبات مردم با دفاع مقدس چگونه بود؟ گذشته از گردانهای رزمی جوانان کوهدشتی و دلاوری هایشان ،مردم عادی در کمک به جبهه و جنگ با اینکه وضع مالی مناسبی هم نداشتند در بحث کمک به جبهه بسیار فعال و سخاوتمند بودند. به خاطره دارم که یک روز سردار حاج نوری فرمانده لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) تماس گرفتند وگفتند که رزمندگان در کردستان با کمبود آذوقه به ویژه گوشت و مواد پروتئینی مواجه اند.با اینکه شهر بمباران می شد ومردم در شهر نبودند همان موقع در دفتر امام جمعه جلسه ای تشکیل دادم و گفتم از جبهه این پیغام رسیده است.در مدت یک هفته 13 کامیون گوسفند جمع آوری شد و من خودم و نماینده وقت و چند نفر از مسئولین شهرستان رفتیم منطقه عملیاتی “گمو”و” گرد رش” هدایای مردم را به رزمندگان رساندیم و برگشتیم. شما میدانید که موشکهایی که به عراق اصابت میکرد بخشی از مناطق اطراف کوهدشت پرتاب می شد اما من نشنیدم که کسی پیدا شود و علیه نظام قدمی بردارد و اسرار نظام را افشا کند.مردم واقعا در شرایط سخت جنگ همراهی شان با نظام در سطح عالی بود در برخی جاها می شنیدیم مردم به خاطر کمبود آذوقه اعتصاب و یا اظهار نارضایتی می کردند اما در کوهدشت در آن شرایط سخت نانوایی ها نانشان می ماند ،علتش هم این بود که روستاییان که میزبان مردم جنگ زده بودند خودشان آذوقه مردم را تامین میکردند وکمبودی احساس نمی شد حتی در قم از این دست مشکلات وجود داشت و البته ما وقتی تعریف می کردیم خیلی ها باورشان نمی شد. رابطه مردم کوهدشت را در کل با روحانیت چگونه ارزیابی می کنید؟ روحانیت در کوهدشت علیرغم تعداد کم، خوب عمل کرده است و به همین جهت مردم هم خوب برخورد می کردند حتی اگر شخصی عملکرد بدی هم داشت مردم رازداری می کردند.مثلا طلبه ای رفته بود جایی و بد عمل کرده بود ولی مردم به من منتقل نکردند بعد گفتم چر نگفته اید گفتند ما سعی کردیم که پنهان کنیم که هم شما را ناراحت نکنیم هم آسیبی به آبروی روحانیت وارد نشود.در کل روحانیت نزد مردم کوهدشت احترام داشت و رابطه حسنه ای وجود داشت که البته احترام و رابطه دو طرفه ومتقابل بود. در مدتی که در کوهدشت بودید حتما به این نکته التفات فرمودید که مردم کوهدشت و به ویژه جوانان آن از هوش سیاسی سرشاری بهره مند هستند و قطعا خاطرات خوبی هم دارید. بله واقعا کوهدشتی ها دارای اطلاعات و معلومات عمیق سیاسی هستند.شش ماه قبل از اینکه آقای منتظری برکنار شوند آن موقع در دبیرستان امام جعفر صادق(ع) که من رفته بودم برای سخنرانی برخی آمدند و به من گفتند این شیخ هم که خراب کرده است و این نشان میداد که مردم و به ویژه جوانان نسبت به موضوعات سیاسی حساس وپیگیر هستند واز مسایل سیاسی پشت پرده هم با اطلاعند، لذا همانطور است که می گوئید مردم کوهدشت دارای بینش سیاسی دقیق و عمیقی هستند و فکر می کنم از قبل هم چنین بوده اند. دوره ای که شما کوهدشت بودید حوادث تلخ و شیرین سیاسی زیادی مخصوصا در جریان انتخابات کوهدشت رخ می داد، حتما خاطراتی هم از آن دوره دارید.مخصوصا آن واقعه تلخی که چند نفر بی گناه کشته شدند و درگیریهایی در اطراف فرمانداری رخ داد. انتخابات(سال68) را به آرامی پیش برده بودیم، ولی معاون سیاسی و فرماندار وقت مقداری کار شکنی کردند ونگذاشتند. همان روز ها رییس اداره اطلاعات وقت کوهدشت آمد و گفت اگر شما ورود نکنی اینها نمی توانند هیات اجرایی تشکیل بدهند. البته آنها نمی خواستند امام جمعه در کارشان دخالت کند بعد دیدند ظاهرا چاره ای ندارند ،بعد از نماز مغرب و عشاء بود که فرماندار آمد پیش من و گفت خوب است امشب شما هم سری بزنید فرمانداری. من هم رفتم و با وساطت من و صحبتی که با عقلای هر دو طرف کردم لیست هشت نفر را به 30 نفر مدعو دادم و گفتم لطفا به اینها رای بدهید تا غائله بخوابد با اینکه برخی معترض بودند ولی با رای زنی با اشخاصی مثل مرحوم حاج سید علی رضا هاشمی،ابراهیم باقری وعلی تیموری به نتیجه رسیدیم تا اینکه ساعت 11 شب قبل از اتمام مهلت قانونی هیات اجرایی تشکیل شد. در کل مسئولین سیاسی شهر و استان به علت محاسبات غلطی که داشتند دچار اشتباه شدند و بعد ازانتخابات مردم متاسفانه به خیابانها ریختند و بعد چند نفر بی گناه هم کشته شدند. اگر به محض وقوع هم من در جریان قرار می گرفتم شاید می شد مانع از آن اتفاق ناگوار شد ولی چون نمی خواستند من در مسائلشان دخالت کنم مرا در جریان نگذاشتند . بعد هم وقتی رییس اطلاعات گفته بود برویم فلانی را بیاوریم گفته بودند که در شهرستان نیست در حالی که بودم و اگر در بین مردم حاضر می شدم مردم به حسب تجربه در موقعیت های دیگر حرف مرا گوش می کردند و متفرق می شدند . بعد هم وارد ماجرا شدیم و با کمک معتمدین، شهر آرام شد وجالب که همان کارهایی که در دفتر من مکتوب و به توافق وامضای طرفین رسید تا شهر آرام گرفت را در شورای تامین استان بدون اینکه نامی ببرند به عنوان کار خودشان معرفی کردند . البته خاطرات شیرین کوهدشت بیش از تلخی هاست . مجددا از شما سپاسگزارم که وقت دادید و این مجال فراهم شد. برای بنده هم فرصت مغتنمی بود تا هم امروز در نماز جمعه با شکوه گرمسار شرکت کنم و تداعی خاطرات 20-25 سال پیش بشود و هم از سخنان ارزشمند شما در باره مرحوم آیت الله مروجی وسایر موضوعاتی که مطرح شد بهره ببرم. من هم برای شما توفیق آرزو می کنم و امیدوارم در مسیر فعالیتهای فرهنگی تان خداوند شما را یاری بدهد . کانون فرهنگی سبحان تصاویر : اختصاصی میرملاس درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
شمارش معکوس تا بهارستان دهم/ از ائتلاف لاریجانی با دولت تا حال و روز آفتابی عارف!
مقاومت و جهاد؟ همین بلاتکلیفی باعث شد تا قالیباف پایگاه اجتماعی مشخصی را برای خود دست و پا نکند. بسیاری از تحلیل گران، همین دوگانگی را عامل عدم اقبال مرد 54 ساله اهل طرقبه مشهد در انتخابات 92 می دانند. اما حال امروز قالیباف چگونه است؟ با روی کار آمدن دولت حسن روحانی و داغ شدن تنور مذاکرات هسته ای، قالیباف همانند قاطبه اصولگرایان در مقام انتقاد از مذاکرات برآمد. قالیباف ضعف مدیریت در دولت
موضع گیری اردوغان/استقبال از ووچیچ با سنگ و لنگه کفش
. کشتار سربرنیتسا به فرماندهی راتکو ملادیچ سردسته شبه نظامیان صرب انجام شد. این کشتار در حالی انجام گرفت که سربرنیتسا در جریان جنگ بالکان توسط سازمان ملل متحد به عنوان منطقه ای امن شناخته و اعلام شده بود. صربها اجساد مسلمانان بوسنیایی را در گورهای دسته جمعی قرار داده و امروز نیز پس از بیست سال اجساد 136 نفر از قربانیان شناسایی شده و به خاک سپرده شدند. فاجعه مذکور
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/04/20
اول رییس جمهور در حاشیه مراسم روز جهانی قدس در تهران تاکید کرد: اگر غرب از زیاده خواهی ها دست بردارد حتما می توانیم به یک توافق خوب در مذاکرات هسته ای با 1+5 برسیم. * هرگونه دسترسی و بازدید از مراکز نظامی و دفاعی کشور ممنوع است سردار شریف مسوول روابط عمومی کل سپاه در پاسخ به زیاده خواهی غربی ها در مذاکرات هسته ای گفت: هرگونه دسترسی و بازدید از مراکز نظامی و دفاعی کشور ممنوع و رویای
برگزاری بیستمین سالگرد کشتار سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین
. کشتار سربرنیتسا به فرماندهی راتکو ملادیچ سردسته شبه نظامیان صرب ملی گرا انجام گرفت. کشتار در حالی انجام گرفت که در جریان جنگ بالکان سربرنیتسا توسط سازمان ملل به عنوان منطقه امن شناخته شده بود. صربها اجساد مسلمانان بوسنیایی را در گورهای دسته جمعی قرار دادند و اکنون پس از بیست سال پیکر 136 نفر از قربانیان شناسایی شده و به خاک سپرده خواهند شد.
آیین یادبود قربانیان سربرنیتسا؛ خاکسپاری 136 جنازه تازه کشف شده
/> به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه افزوده است: هدف از برگزاری مراسم امروز، حمایت مستمر از کشور مرفه و باثبات بوسنی و هرزگوین در منطقه ای است که مردم می توانند با صلح و احترام به حقوق همه شهروندان در آن زندگی کنند. در این آیین یاد بود، بیش از پنج هزار نفر از مردم بوسنی و هرزگوین و برخی کشورهای دیگر نیز که از روز چهارشنبه 8 ژوئیه (17 تیرماه) راهپیمایی را با
لبنان: ایران؛ تنها امید باقیمانده برای آزادی قدس/سوریه: زنده باد محور مقاومت، از تهران تا دمشق/عراق: ...
داعش حتی در ظاهر تهدید نشده، رژیم تل آویو است و این موضوع، عراقی هایی را که این روزها سرگرم نبرد با گروه تروریستی داعش هستند، مطمئن ساخته که جنگ علیه داعش تکفیری و تروریستی، همان جنگ با رژیم اشغالگر قدس است. یک فرمانده عملیاتی که از جبهه های الانبار برای شرکت در این مراسم این روز آمده، می گفت: ما امروز در حقیقت با رژیم اسراییل در جنگ هستیم؛ اگرچه این جنگ در کوچه و خیابان های شهرهای