سایر منابع:
سایر خبرها
یا باید جشن گرفت یا عزا؟!
برخی روزنامه های دیروز قبل از اطلاع از هر گونه توافقی اعلام کردند باید در تدارک جشن هسته ای بود. جمهوری اسلامی ایران با استبداد و استکبار جهانی بیش از سه دهه است که پنجه در پنجه انداخته است. این نبرد در ساحات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و... بی وقفه ادامه دارد. عرصه ای که بیش از یک دهه در زمینه تداوم نبرد ملت ایران و آمریکای جهانخوار باز شده، عرصه نبرد دیپلماتیک است. طبیعی است جمهوری اسلامی نمی توانست این عرصه را خالی کند و زمین را به دشمن واگذارد. برای همین، اصل گفتگو به بهانه مناقشه هسته ای هیچگاه از سوی دولت های وقت نفی نشد. این گفتگوها مشروط به شروطی شد که منافع و مصالح ملی یا به عبارتی خطوط قرمز تعیین شده در این نبرد مراعات شود. آمریکایی ها زیر پوست مذاکرات هسته ای اهدافی به غیر از مناقشه هسته ای را دنبال می کردند که به تیم مذاکره کننده هشدار داده شد گفتگوها فقط پیرامون مسائل هسته ای باشد. آمریکایی ها عادی سازی روابط با تهران و متقاعد کردن دولت ایران به عدم حمایت از مظلومان فلسطینی و حزب الله و ارائه علاماتی برای همگرایی با سیاست های تجاوزکارانه واشنگتن را طلب می کنند و خودشان هم می دانند این عملی نیست. به همین دلیل دنبال "تغییر رژیم" با برپایی فتنه در قالب جنگ نرم هستند. آنها دو پروژه 10 ساله را در این باره اجرا کردند و سرشان به سنگ خورد. فتنه 18 تیر 78 و فتنه انتخابات سال 88 حکایت از دو پروژه براندازی داشت. اکنون آمریکایی ها تا سال 98 فرصت دارند پروژه سوم خود را عملیاتی کنند. اینکه در مذاکرات هسته ای روی محدودیت های 10 سال به بالا تاکید دارند به دنبال این هستند که در این بازه زمانی از فتنه سوم، آبی برای آنها گرم شود. برگردیم به مذاکرات هسته ای! آیا با توافق هسته ای تکلیف مبارزه با استکبار از دوش ملت ایران برداشته می شود؟ این سئوالی بود که دانشجویان در دیدار اخیر با رهبر انقلاب به نمایندگی از ملت ایران با معظم له در میان گذاشتند. ایشان فرمودند: "خود را برای ادامه مبارزه با استکبار جهانی آماده کنید. آمریکا اتم مصادیق استکبار است." و تاکید فرمودند: "مگر مبارزه با استکبار جهانی تعطیل بردار است؟" پس تکلیف مذاکره و رابطه با آمریکا با این بیان صریح روشن است. می ماند نتایج مذاکره با آمریکا! 1- اگر مذاکرات به نتیجه نرسد و آمریکایی ها همچنان به زیاده خواهی خود ادامه دهند طبیعی است یک موج جدیدی از خشم و نفرت مردم علیه آمریکا و شرکای بین المللی اش در داخل به راه خواهد افتاد. ملت ایران در عزم خود برای تداوم مبارزه تردید نکرده و همان مسیر عزتمندانه گذشته را با اقتدار پیش خواهد برد. در این وادی جشن معنا ندارد، عزا هم بی معنی خواهد بود. به قول رئیس جمهور کاری خواهیم کرد که در مخیله آنها هم خطور نکند. 2- اگر مذاکرات به نتیجه برسد و حتی خطوط قرمز نظام در توافقات رعایت شود که تاکنون هیچکدام از سوی طرف مقابل رعایت نشده، باز هم جشن بی معناست چون ما در یک مصالحه بین المللی یک سری محدودیت ها را پذیرفته ایم و یک سری امتیازات را داده ایم، سرعت پیشرفت در فناوری هسته ای را پایین آوردیم، ملاحظاتی را به شرح آنچه توافق کرده ایم، پذیرفته ایم. فهرست این ملاحظات جایی برای اظهار شادمانی و جشن و پایکوبی نمی گذارد. آمریکایی ها وقیحانه در همین روزها بزرگترین بمب هسته ای خود را آزمایش کردند. آنها با زیر پا گذاردن پیمان ان.پی.تی با آزمایش بمب هسته ای گرانشی این پیام را به جامعه جهانی دادند که در مدرنیزه کردن و نوسازی زرادخانه اتمی خود تردید ندارند. در همان حال با پررویی در برابر تیم مذاکره کننده هسته ای ما روی چهار عدد سانتریفیوژ چانه زنی می کنند و فناوری هسته ای ما را حتی در تولید سوخت هسته ای که کارکرد تولید انرژی دارد و یا فعالیت های هسته ای ما در قلمرو تولید دارو یا کارکردهای کشاورزی را برنمی تابند. آیا این توافق که ما حتی قبل از آغاز مذاکرات تولید اورانیوم 20 درصد را برای اعتمادسازی متوقف کردیم و به غنی سازی زیر 5/3 درصد رضایت دادیم جشن گرفتن دارد؟ مقایسه توافق هسته ای با پذیرش قطعنامه 598 قیاس مع الفارق است. تمامی متن قطعنامه 598 به نفع ایران بود و دیدیم پس از آن سازمان ملل، صدام را به عنوان متجاوز شناخت، اسرا آزاد شدند، مرزهای بین المللی به قبل از بروز جنگ برگشت و تثبیت شد، اما با همه این امتیازات کسی در ایران جشن نگرفت. خداوند به شجاعت امام(ره) در پذیرش قطعنامه برکت داد، دودمان رژیم بعث از عراق برچیده شد. با سقوط صدام یک رژیم دوست در بغداد بر سر کار آمد و نقشه ژئوپلتیک منطقه هم به کلی دگرگون شد. ما در توافق هسته ای امتیازاتی را داده ایم که نمی توانیم آن را کتمان کنیم. لذا جشن گرفتن یک ذوق زدگی است که مبنای درستی ندارد. اما اینکه برای دادن این امتیازات عزا بگیریم، آن هم معنا ندارد. چرا که در ازای دادن آن امتیازات، در راهبرد خصمانه دشمن علیه ملت ایران اخلال کردیم. با اجرای توافقات نفس تازه می کنیم برای ادامه نبرد و این فرصت را در داخل و خارج از مرزها باید غنیمت بشماریم. تحریم های ظالمانه را برداشته یا از آن کاسته ایم و این رویکرد نبرد ملت ما را با آمریکا در یک ریل نبرد انسانی و اخلاقی قرار می دهد. پس با امتیازات داده شده، این اندیشه را که برویم گوشه ای بنشینیم و عزا بگیریم، بی معنا است. در عوض امتیازاتی گرفته ایم که می تواند برخی از آنها غرور انگیز باشد.انصاف باید داد تیم هسته ای دولت در این باره مجاهدات زیادی داشته است. واگر روزی مشروح مذاکرات فاش شود جزء افتخارات فرزندان این ملت خواهد بود.براساس آخرین اطلاعات رسیده آمریکایی ها در آخرین دقایق مذاکرات لات بازی های سیاسی خود را کنار گذاشته اند و تن به درستی منطق تیم مذاکره کننده هسته ای داده اند.لذا معنا ندارد این مقدار از اقتدار نظام که از سوی دشمن به رسمیت شناخته شده است را نادیده بگیریم. حال باید چه کار کنیم؟ راهبرد ما در فضای پساتوافق و پسا تحریم چیست؟ پاسخ این سئوال قبلا بارها داده شده است. در حوزه اقتصاد برویم سراغ عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی. در حوزه فرهنگ، راهبردهای نظام در باب مهندسی فرهنگی را عملیاتی کنیم. در حوزه سیاسی تلاش کنیم از سوی سوراخ فتنه برای سومین بار گزیده نشویم چرا که پیاده نظام آمریکا در ایران قابل اعتماد نیستند. در حوزه اجتماعی پرسش های زیادی بی پاسخ مانده است که اگر در دستور کار پاسخگویی قرار نگیرند به حیثیت و آبروی انقلاب آسیب می زنند. طلاق، اعتیاد، فساد اخلاقی و اقتصادی، نظام را از درون می پوساند. ساختمان نظام در هر سامانه باید مورد تعمیر و نگهداری قرار گیرد. دولت در این باره نقش حساس و کلیدی دارد. بر حسب سوگند ریاست جمهوری باید به وظایف خطیر خود برای حفظ نظام بکوشد و همه ملت هم باید از این رویکرد حمایت کنند. امسال سال همدلی و همزبانی با دولت است. فرصت ها به سرعت برق و باد می گذرند، نباید هیچ فرصتی برای همدلی و همزبانی با دولت از سوی ملت تلف شود. مذاکرات به هر نتیجه ای برسد باید از مسئولان نظام و دولت تشکر و یکپارچگی ملت را در پشتیبانی از آنها ارج نهاد.البته خیلی دل به نتایج توافق هم نباید بست چرا که در خوشبینانه ترین تحلیل ها حد اقل هشت ماه طول می کشد تا رژیم های تحریم آن هم نه همه آنها برچیده شود. محمدکاظم انبارلویی ...
عقب نشینی گام به گام تیم مذاکره کننده/محدودیت های بی سابقه در تحقیق و توسعه
برای متن نهایی می باشد تشکیل شده است. در اولین گام تکلیف نطنز را مشخص کرده اند در دولت سابق نطنز مرکز غنی سازی بود و به گفته آمانو در آن زمان دولت از آژانس درخواست مجوز برای ایجاد 10 مرکز جدید غنی سازی نیز کرده بود، توجه داشته باشید الان فرانسه نزدیک 73 درصد برقش هسته ای است آمریکا 104 رآکتور پیشرفته تولید برق دارد اما کشور ما فقط یک رآکتور هزار مگاواتی در بوشهر دارد که برای
شیطان خرابه های شرق تهران دستگیر شد
منطقه فعال شد تا این که سرانجام عصر یکشنبه پسر جوان در یکی از خیابان های فرعی منطقه جشنواره دستگیر و از سوی شاکیان شناسایی شد. روز گذشته با انتقال متهم به دادسرای امور جنایی، او دربازجویی به سرقت و آزار و اذیت نوجوانان و دختر 29 ساله اعتراف کرد و گفت: پنج سال قبل از یکی از شهرهای غربی برای کار به تهران آمدم. کار خوبی پیدا نکردم و مجبور شدم کارگری کنم. زندگی بدی نداشتم تا این که با دختر
روایت 15 سال تلاش برای راه اندازی یک اردوگاه؛ مقایسه فشافویه با جزیره فارو و آب حیات
، 7 هزار نفر می شود که می توانیم از سطح زندان های استان تهران کم کنیم و به این اردوگاه بفرستیم. کاهش بار جمعیتی زندان های کرج با انتقال به اردوگاه فشافویه و زندان تهران بزرگ فاز اول این اردوگاه 2500 نفر است که از هفته جاری پذیرش آغاز شده است و اعلام کردیم زندان ها می توانند منتقل کنند که البته چون زندانیان قزلحصار عمدتا موادمخدر هستند باید از بار جمعیتی این زندان کم شود. تلاش
بیانیه مشترک موگرینی/ اوباما: وتو میکنم/ روحانی: ما چهار هدف داشتیم
مذاکرات ایران و 1+5 پس از 12 سال پر فراز و نشیب از آغاز مناقشه اتمی که به وضع تحریم های متعدد علیه ایران منجر شده بود به نتیجه رسید و طرفین در وین به توافق نهایی دست یافتند. به گزارش خبرنگار عصرخبر ، ایران و 1+5 از حدود دو سال قبل با روی کار آمدن دولت جدید در ایران مذاکرات جدیدی را برای پایان بخشیدن به پرونده هسته ای ایران آغاز کردند که در فاز نخست به توافق ژنو انجامید تا به مدت بیش از
اختصاص 1900 میلیارد تومان برای حل مشکل آب شرب روستایی
نیرو از جمله وزارتخانه هایی است که برنامه راهبردی دارد و طبق برنامه های خود طی دوسال اخیر 76 هزار و 150 هکتار از زمین های کشاورزی در 19 استان طی 65 پروژه مورد شبکه آبیاری و زهکشی قرار گرفته اند. وی با اشاره به اقدامات دولت خاطرنشان کرد: دولت برای اجرای فاضلاب در تهران، اهواز و شیراز و چند شهر بزرگ دیگر از بانک جهانی تسهیلات گرفته است. وزیر نیرو در پایان سخنان خود اضافه کرد: طرح انتقال پساب از شهرستان همدان به نیروگاه شهید مفتح را به بهره برداری رساندیم تا این نیروگاه دیگر از آب های زیرزمینی استفاده نکند. انتهای پیام/ ...
نماینده کرج از توضیحات چیت چیان قانع شد
شود. در حالی که 70 درصد آب کرج از چاه ها تأمین می شود و مردم ما در شهرهای کرج مشکل آب دارند. از جمله مردم اشتهارد آب شور مصرف می کنند. آیا درست است که ما با دبه دنبال آب خوردن بگردیم و در مقابل آب در استخرهای خصوصی آپارتمان ها و برج های تهران مصرف شود؟ حداقل ظرف سه ماه تابستان استخرهای خصوصی را تعطیل کنید. نماینده کرج با بیان این که در برخی شهرهای البرز مردم برای وضو گرفتن آب ندارند
5+1 نکته از روز جمع بندی مذاکرات تا روز نهایی شدن توافق/ ادامه حمایت از مذاکره کنندگان ایرانی در برابر ...
هستند انگاشتن امروز یا فردا به عنوان خط پایانی مذاکرات و انعقاد یک توافق پایانی است در حالی که سخنگوها و وزرای خارجه ساکن کوبورگ رسما اعلام کرده اند که “جمع بندی پایانی از مذاکرات” در قالب یک بیانیه قرائت خواهد شد. جمع بندی پایانی باید ظرف 72 روز در کنگره ایالات متحده و شاید در مدت زمان کمتر در تهران بررسی شود. بنابر این همچنان باید حمایت از تیم مذاکره کننده در مقابل هیجان سازی رسانه های زنجیره ای
اخبار لحظه به لحظه : ایران و 1+5 'به توافق رسیدند'(به روز شد)
ای نرخ انواع ارز را در ایران کاهش داده و دلار با 29 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 3200 تومان در تهران معامله شده است. بهای طلا نیز کاهش یافته و قیمت سکه بهار آزادی با 9500 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به 868 هزار تومان در بازار تهران رسیده است. 07:08 GMT منابع خبری گزارش کرده اند که پس از بیش از یک دهه مذاکرات متناوب ایران و طرف های خارجی برای حل مساله هسته ای این کشور، سرانجام
وزارت نیرو برای مدیریت منابع آبی برنامه ندارد/40 درصد منابع آبی سدها از گسل ها خارج می شود
، فاجعه بار است. نماینده کرج گفت: یکی از را ه های برون رفت از بحران آب، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهری جهت تامین آب برای مصارف کشاورزی و صنعتی است که تاکنون محقق نشده است. به عنوان نمونه شهرستان فردیس با 450 هزار نفر جمعیت حتی یک متر فاضلاب هم ندارد و مشکل اصلی آن زمین تصفیه خانه است. در این شهرستان نیروگاه شهید منتظرالقائم برای خنک کردن ژنراتورها از طریق 8 چاه عمیق اقدام به تامین آب می کنند
جزئیات مذاکرات هسته ای در روز دوشنبه
بازنده باشیم. (20:48) - ظریف در بالکن هتل کوبورگ: امشب مذاکرات به اتمام نمی رسد (20:36) رویترز: جلسه وزرا امشب برگزار می شود (19:20) به گزارش خبرگزاری رویترز جلسه وزراء با حضور همگی وزیران خارجه حاضر در وین، در ساعت 19 به وقت گرینویچ و 22:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد. این جلسه می تواند با توجه به احتمال توافق، جلسه ای مهم باشد. لاوروف: همیشه
کاهش 300 هکتار از اراضی زیر کشت بر اثر خشکسالی / آب شور و خاک خشک معضل مزارع انابد
احمد هراتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کل اراضی موسسه کشت و صنعت انابد چهار هزار هکتار است که در هر فصل زراعی دو هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی و باغی می رود. وی بیان کرد: برای مدیریت خشکسالی 28 حلقه از چاه های مزرعه انابد به طول حدود 95 کیلومتر در سال های 1387-1386 به منظور جلوگیری از هدررفت آب و انتقال سریع آب به اراضی کشاورزی که یکی از بزرگ ترین طرح های انتقال آب
توافق هسته ای قطعی شد
مسائل گذشته به طور کامل حل می شود 11:55 یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: جمعبندی 22 ماه مذاکرات انجام شده در دوره های مختلف طی روز جاری اعلام خواهد شد. 11:46 تزیپی هوتوولی معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به خبرها درباره توافق هسته ای گفت که این تسلیم شدن است و تل آویو با ابزارهای دیپلماتیک مانع آن خواهد شد. 11:50 رویترز: تحریم های تسلیحاتی ایران
گرایش مردم به لبنیات سنتی شیوع بیماری تب مالت را 30 درصد افزایش داد
تبلیغاتی که برای مصرف لبنیات سنتی یا ارگانیک در بین مردم انجام شده، مصرف لبنیات غیر پاستوریزه را در بین مردم افزایش داده و گرایش مردم به این نوع مواد لبنی بیشتر شده و همین امر عامل افزایش موارد ابتلا به بیماری تب مالت است. وی افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم و مسافرت ها در این فصل بیشتر می شود، از مردم می خواهیم اگر به مناطق روستایی یا جاهایی می روند که دامداری وجود دارد، از
شوک مثبت مذاکرات به بورس
از اعلام توافق را 10 تا 20 هزار واحد می دانند. شهروند شرایط چرایی رشد شاخص و پیش بینی روز های پیش رو را با دو کارشناس بررسی کرده است. تزریق امید پس از سال سخت93 مهدی طحانی، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه در تشریح رشد شاخص در روز گذشته به شهروند گفت: با شروع مذاکرات هسته ای توجه ویژه ای از سوی فعالان بازار به این مذاکرات وجود دارد و همزمان با نبض مذاکرات و خبر های خوبی که از
حکایت مدیرانی که در لرستان3 استاندار را بدرقه می کنند
است نسبت به برق رسانی به این مکان مقدس و متبرکه بی توجه و بی اهمیت است و هیچ توجهی به خواسته و مطالبه مردمی ندارد !!بدهی بیش از 50 میلیاردی شرکت برق استان لرستان ، نبود اراده ای جهت احداث پست های برق و همچنین خاموشی های مقرر و پی در پی در استان بخصوص خرم آباد ، وجود دهها هزار انشعاب غیرمجاز و........ دستاورد ثبات مدیریت در این شرکت بوده است که مدیریت آن در کمال تعجب خود را به دولت اعتدال تاکنون
گزیده مهم ترین مطالب اقتصادی روزنامه های 23 تیر
تقاضای این صنعت خبر داد. * رسالت - تخلفات چند هزار میلیارد دلاری در فروش گازطبیعی این روزنامه با استناد به گزارش تفریغ بودجه سال 1392 نوشته است: سالانه میلیاردها دلار به عنوان صادرات گاز طبیعی را به کشور ترکیه داریم که فقط در یکساله 1392 میزان عواید حاصله بیش از 9/2 میلیارد یورو بوده است که فقط به ازاء هر یورو 30000 ریال حدود 8700 میلیارد تومان می گردد. آیا نباید همانند
حشد شعبی؛ پشت پرده جنگ روانی و تبلیغاتی علیه نیروهای داوطلب مردمی
/> گردان های صلح وابسته به جریان صدر با وجود اینکه شامل ده ها هزار نفر است و با وجود مشارکت در نبرد جرف الصخر و آمرلی و سامراء و الیوسفیه به سبب تعلیق آنها از سوی مقتدی صدر و نیز عدم ثبت در نزد شورای امنیت ملی جزو نیروهای مردمی محسوب نمی شوند. سلاح و برنامه ریزی دولت عراق از طریق وزارت دفاع نیروهای مردمی را تجهیز می کند و آنها را به سلاح سبک، متوسط و سنگین تجهیز می کند و
آیا توافق "مبتنی بر لوزان"، توافق خوب است؟!
اصلی رآکتور که می توانست مقادیر قابل توجه پلوتونیوم سطح تسلیحاتی تولید کند، نابود شده یا از کشور خارج می شود . - ایران در طول عمر رآکتور، تمام سوخت مصرف شده رآکتور را به خارج از کشور منتقل می کند . - ایران به صورت نامحدود، متعهد شده است که دست به بازفرآوری یا تحقیق و توسعه بازفرآوری بر سوخت هسته ای مصرف شده، انجام ندهد . - ایران به مدت 15 سال، فراتر از نیازهای
کاهش 2000 مگاواتی بار شبکه با لامپ ال ای دی
به گزارش "برق نیوز" سیدحسین سجادی درخصوص تولید لامپ های رشته ای اظهار داشت: تاکنون شرایط لازم برای جلوگیری از تولید لامپ های رشته ای در کشور آغاز نشده است، به طوری که فقط 30 درصد از تولید کشور در حال حاضر به لامپ های کم مصرف و LED اختصاص یافته و 70 درصد لامپ های رشته ای تولید می شود. به گفتۀ وی طول عمر لامپ های رشته ای بیشتر از 6 ماه یا هزار ساعت نیست و چنانچه سیاست های جامعه به طرف
آبرسانی به 2 میلیون نفر از طریق تانکر/ پایین بودن تعرفه های آب روستایی
نفر جمعیت دیگر مشکل آب شرب ندارند که روستاهای سطح یک محسوب می شوند و تعداد روستاهای سطح دو 5 هزار و 600 روستا می باشد که 3.5 میلیون نفر جمعیت ساکن آن هستند که نکته این است حدود 30 الی 80 درصد شبکه های انتقال آب این روستاها دارای فرسودگی و مشکل است. چیت چیان گفت: 5 هزار و 100 روستا با جمعیت یک میلیون و 300 هزارنفر جزء روستاهای غیر برخوردار از آب محسوب می شوند که وزارت نیرو تلاش کرده قسمت
"خپارس" خوشنام ترین خودروساز منطقه / افزایش بیش از 80 درصدی تولید و فروش پارس خودرو در سال 93
جهانی صاحب برند و تکنولوژی روز، باعث به تأخیر افتادن و غیر اقتصادی شدن پروژه های توسعه محصول و توسعه زیرساخت و انتقال تکنولوژی شده است . ادامه این روند منجر به برآورده نشدن سود مورد انتظار محصولات، برهم خوردن تناسب ساختار سرمایه و نهایتاً کاهش حقوق صاحبان سهام می شود. البته با توجه به سیاست های اعمال شده در سطح گروه در خصوص توسعه محصول و همچنین برنامه های پیش بینی شده در پارس خودرو امید می رود که با
نظر ستار محمودی در مورد طرح ساعت تهران
بزرگ اقدام نمادین مناسبی در جهت جلب توجه و ترغیب مصرف کنندگان انجام داده که بر اساس آن در روز 22 تیرماه از ساعت 12 الی 15 مشترکان خود به ویژه در بخش اداری را دعوت کرد تا حدامکان لامپ های اضافی و ملزومات برقی خود را خاموش کنند و تا حد امکان از سیستم های خنک کننده با دور کند استفاده کنند. وی همچنین افزود: این طرح اقدام اثربخش و ترغیب کننده ای در خصوص مدیریت مصرف برق است و علاوه بر صرفه جویی
تاثیر تلاطم های اقتصادی بر صنعت بانکداری
به گزارش 3bn.ir ، شاید بتوان گفت که فضای نامساعد اقتصاد کلان باعث کند شدن رشد بخش بانکداری تجاری ایران در سال مالی 2016-2015 خواهد شد. بر این اساس صنعت بانکداری از چشم انداز پیچیده ای برخوردار شده و ریسک های عدم موفقیت افزایش خواهد یافت. بدین ترتیب با توجه به نرخ بالای وام های سررسید گذشته و عدم دسترسی به بازارهای مالی جهانی، سودآوری در پایین ترین سطح خواهد بود. بنابر بررسی کارشناسان نرخ رشد دارایی کل در بخش با
ما به تلویزیون پول نمی دهیم!/نسل سوم پاپ کم سواد نیست/موسیقی پاپ ما یک نوزاد است/انتشار آلبوم تازه بعد ...
رود؟ *کسی منکر جایگاه خواننده نیست اما مثلا در یک کنسرت خواننده بین 40 تا 60 میلیون تومان درآمد کسب می کند ولی نوازنده 500 هزار تومان می گیرد. این سطح اختلاف اصلا منطقی نیست. خب انقدر که نیست. در مورد اختلاف دستمزد باید بگویم که نوازنده های ما و نوازنده های کل دنیا یک تایم برای تمرین و یک تایم برای اجرا دارند. دغدغه آنها همان دو تایم است اما دغدغه یک خواننده، هزاران تایم و
وضعیت اقتصادِ ایران پس از تحریم
سرمایه گذاری در این حوزه ها را در اولویت قرار داده است. متأسفانه ما در بخش حمل ونقل نیز با عقب ماندگی مواجهیم، کریدور شمال - جنوب و غرب به شرق از مسیر ایران تعریف شده و فرودگاه امام روزانه بیش از هزار عبور را سرویس می دهد. اگر فرودگاه امام تجهیز و تکمیل شود، می توانیم درآمدهای ارزی قابل توجهی را از این محل کسب کنیم. بنادر، راه آهن و بزرگراه های کشور نیز در چندسال گذشته با مشکلات بسیاری مواجه شدند
مدیر شیلات استان : سرانه مصرف ماهی در یزد افزایش یافت
محمد هدی شطرنجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بافق افزود : فرهنگ سازی و افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به اهمیت استفاده از گوشت سفید و اعلام خواص مصرف ماهی در جلوگیری از بروز بیماریهای قلبی- عروقی باعث افزایش سرانه ماهی در استان یزد شده است. وی میانگین سرانه مصرف ماهی در کشور را 8.5 کیلو گرم اعلام و اظهار کرد : این در حالی است که سرانه مصرف ماهی در استان یزد به 7.5 کیلو گرم رسیده
صنعت چرم و گرفتاری های آن
نیز باعث شده که صنعت چرم سازی رشد مطلوبی نداشته باشد. صنعت چرم ایران طی 20 سال گذشته به طور عمده توسط شرکت های دولتی اداره می شد و هیچیک از فعالان بخش خصوصی در این صنعت سرمایه گذاری نکرده بود. بنابراین صنعت چرم در این سال ها در بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و به روز محروم مانده و پس از واگذاری کارخانه های چرم سازی به بخش خصوصی که حدود هشت سال پیش انجام شد، چرم سازان با مشکلات متعددی مواجه
حنجره ای که لانه سرطان است...
پلان اول: فلج شدن ستون خانه تهمینه بانو مادر این خانه است. او 14ساله بود که لباس سفید عروس را بر تن کرد و مثل همه تازه عروس ها با هزار و یک آرزو و البته با اجازه بزرگ ترها بله را بر زبان جاری ساخت. اینطور که از شواهد پیداست روزگار آنطور که باید به کام این مادر شیرین نبوده است. او می گوید: پدرم با درآمد حلال کارگری 7فرزندش را بزرگ کرد. ما از همان بچگی پرتوقع و دندانگرد بار نیامده بودیم. دنیای آرزوی های کودکی ما قابل مقایسه با آر
از افزایش 20 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس تا جابجایی مراکز DIC در شیراز
شده و هر نفر 625 هزار تومان محاسبه می شده اما با توجه به عدم رعایت تعداد دانش آموزان، پراید 6 نفر را سوار می کند و حدود چهار میلیون تومان از اولیا می گیرد. وی افزود: سال گذشته سرویسی بوده که در یک نوبت، پنج شیفت داشته و در این زمینه تاکسیرانی باید مکلف به راه اندازی سامانه سرویس مدارس شود که با درج اطلاعات به صورت شفاف مشخص شود هر مدرسه چه سرویس هایی و هر راننده چه دانش آموزانی دارد و هر